REKLAMA

Kiedy powstanie polskie e-auto?

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-11-28 06:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pierwszy śnieg danie w szóstą 6 w po niestety Szanowni państwo szuka 6 6 sekund przypadek czekał na państwo opinie komentarze, że do nas dzwonić 2 2 4 4 4 4 0 4 4 i pisać śniadaniem oplata krótka FM czekam także na państwa głos na profilu Radia TOK FM na Facebooku po szóstej 2 5 Bianca Beata Kotor obcych o seksuolog terapeutka Uniwersytetu SWPS spróbuje pomóc gminie państwu zdefiniować molestowanie seksualne, ale też podpowie jak reagować na molestowanie w pracy jak się Rozwiń » przed nim bronić jak bronić się także przed fałszywymi zarzutami o molestowanie, kiedy jak rozpoznać czy w ogóle to możliwe o tym, będziemy rozmawiali już za kilkanaście minut pani Anna napisała moja siostra w pracy przez szefa i lat temu była molestowana do dziś mam wrażenie, że to pozostawiło na nim wpły w słuchałam o tym w domu czuwali rodzice nie przejął się tata facet się rozebrał przed siostrą, a jedyne pytanie zadał tato to czy pensja jest na czas my zdecydowanie to nie najlepszy lepszy przykład bardzo dziękuję za tego mejla panie Ano nie będę w całości cytował bez dosyć długi w ten temat i po szóstej 2 5 pierwsze śniadanie w najem trochę byłem zaskoczony przyznam się państwu szczerze, kiedy przeczytałem wczoraj z w Rzeczpospolitej, że z wszystkich zarejestrowanych samochodów na prąd najwięcej porusza się po chińskich drogach, że w 20 1 7 roku liczba samochodów elektrycznych zasilanych z baterii i w Chinach to 5 17  000 w całej reszcie świata i 4 80  000 czy to oznacza, że Chiny będą w przyszłości potęgą motoryzacyjną światową tak jak kiedyś były stany Zjednoczone i Europa razem wzięte państwo miłym gościem jest Piotr Zaremba szef projektu electromobility Poland dzień dobry dzień dobry czy to oznacza, że Chiny będą potęgą w PRL w przyszłą motoryzacyjną jak ich doczekamy tych czasów, kiedy w zasadzie po po drogach będą się poruszały prawie tylko i wyłącznie samochody na prąd na pewno żyjemy w ciekawym momencie w sektor motoryzacyjny bardzo intensywnie się zmienia to zawsze jest szansa na to, żeby pojawili się nowi producenci producenci chińscy od kilku lat przygotowują się na to rewolucji elektromobilności kilka firm zaczął produkować samochody elektryczne i powoli zaczną zbierać tego owoce niewątpliwie Chiny będą istotnym graczem w ciągu kilku lat od rynku elektromobilności, dlaczego to co oni takiego zrobili przede wszystkim z anteny się rozwija chcemy w tym jakiś interes Chiny są krajem bardzo słabej jakości powietrza w wielu miastach na samochód elektryczny jest odpowiedzią na ten problem w Warszawie, w której rozmawiamy 6 3 % zanieczyszczeń to są zanieczyszczenia komunikacyjne ten problem w wielu miastach chińskich nie wszystko jeszcze większy niż u nas Chiny kilka lat temu postawiły poprzez system wsparcia samochody elektryczne po torze poprawiać jakość życia swoich mieszkańców największych miastach, a to oczywiście wywołało też impuls po stronie przemysłu w myśl jest popyt NATO w przemyśle dostarcza podaż ciekawostkę, że prezydent Chin jeśli dzień PIN zażądał od wszystkich koncernów motoryzacyjnych, by do 20 19 roku wytwarzały także auta elektryczne w innym wypadku będą musiały zniknąć z chińskiego rynku kto by pomyślał, że Chiny będą motorem napędowym takich po środowiskowych w pewnym sensie w pewnym obszarze także zmian jest podobna sytuacja w wypadku źródeł odnawialnych Chiny kilka lat temu zaraz dawały się, że proces opóźnił się w tym wyścigu o technologie odnawialne bardzo mocno postawiły na ten sektor również poprzez decyzje administracyjne prezydenta i dzisiaj powoli gonią Europę i widzimy, że to część technologii chińskich zaczyna wchodzić do Europy to samo też dzieje się na rynku samochodów Chiny mają świadomość opóźnienia o kilka lat, ale z mają duże atuty, które powodują, że za kilka lat mogą tych niedostatków już niemieć, a konkurować ceną na rynku europejskim tle dobrze pan reprezentuje firmę electromobility Poland, która by droga już istnieje tak tak tak zdaje się i do wy jesteście tym polskim ogniwem w w przyszłości przemysłu motoryzacyjnego w Polsce od spółka powstała tak jak pan wspomniał rok temu są takie obserwacje, że ten sektor motoryzacyjny bardzo szybko się zmienia to zawsze jest okazja do przetasowań pojawiają się nowi gracze, których też już obserwujemy część z tych nowych graczy osiągnęła sukces na razie marketingowe zobaczymy czy to przełoży się na realne są sukcesy rynkowe za kilka lat, ale niewątpliwie zawsze zmiana jest szansa dla nowych, jakim etapie jest polskie autu co trzecia będzie o tym, że od momentu pomysłu do uruchomienia produkcji największe koncerny potrzebują zawsze 5 7 lat, więc w takiej perspektywie trzeba myśleć o projekcie, który ma szansę zakończyć się sukcesem rynkowym rozpoczęliśmy dzisiaj procedura po, która ma na celu wyłonić partnera dla naszej spółki do uruchomienia produkcji imprez procedura, która będzie trwała kilkanaście miesięcy jej efektem będzie zbudowanie kilku prototypów to jest proces, w którym chcemy ocenić po ich kompetencje tych zespołów, które do nas przyjdą i zobaczyć z kim warto zaryzykować za kilka lat uruchomienia produkcji seryjnej panuje za kilka lat ja słyszałem takie deklaracje, że w 20 20 to jest proces w tym kilka odsłon pierwsze pojazdy pojawią się nawet wcześniej niż w roku 2 00 0 wzrostem pierwsza to radar cięższy od momentu demonstratora technologii do momentu uruchomienia produkcji seryjnej to jest właśnie te kilka lat, których potrzebujemy pierwszy prototyp nigdy nie jest prototypem, który jest budowany serii nie wymaga kilku jeszcze poprawek i kilku pensji optymalizacja innych potem produkuje się krótkie Serie, które też rezygnuje się, że Optima optymalizacji na patrzymy na 12 w po tak ważnym najprościej mówiąc co nie działa, dlaczego nie działa z zastanawiamy się jak to usprawnić w kolejnym wcieleniu tego prototypu nie, gdy jest także to co zaplanujemy sobie na kartce papieru idealnie działa w rzeczywistości, więc kilku takich spotkań z prototypem oceny testów potrzebujemy, żeby na koniec stworzyć produkt, który dla konsumenta będzie wygodne, gdy kierowca wsiądzie nie będzie miał problemy z miejscem na nogi nie będzie problemu z zasięgiem schowka na drobiazgi, więc takie rzeczy wychodzą w praktyce ich kilka takich napęd jak już niestety powiedziałem optymalizacyjnych jest potrzebna, ale tego mienia na trasie nie wyprodukuje się do 20 20 roku, ale nie takie Selvity celem jest to, żeby w 20 2 5 roku po polskich drogach jeździło 1 000 000 samochodów elektrycznych, ale niekoniecznie polskich, dlatego że z punktu widzenia oraz jako kraju ma 6 0 moralne, żeby produkować tyle aut, ale też przykłady innych państw pokazują, że tak naprawdę z sukcesu kolejnych producentów zależą od sukcesu innych czasach początku testach efekt kuli śniegowej kuli musi zacząć kręcić ludzie muszą się zacząć przekonywać do samochodów elektrycznych czy za kilka lat jak pojawi się Polski produkt, żeby ktoś był nim zainteresowane, żeby ludzie byli na niego przygotowani to prawda, lecz dużo, by ktoś w głowach odznaczają się samochodów zderzyło się z zarzutem, że nie macie biznesplan, a potem przyjedziemy już do samego podróżowania na prąd po polskich drogach i pomysły na spółkę polega na pozyskanie go know-howi zewnętrznym służy ta procedura, którą w tym momencie rozpoczynamy zapytaliśmy podmioty rynkowe o koncepcję biznesową koncepcję techniczną samochodu, które chcą wspólnie z nami budować do końca roku czekamy na tę koncepcję tak naprawdę pochodną tej koncepcji będzie biznesplan, który chcielibyśmy przygotować do końca pierwszego kwartału przyszłego roku, a nie rozumiem no dobrze wie pan mówił o tych koncepcjach czekać na propozycje jak rozumiem jakieś tam różne ośrodki różne koncepcje swoich samochodów już na prąd przygotowały polskie ośrodki jesteśmy tu od maja mniej więcej w rozmowach z rynkiem wiemy na czym rynek pracuje też wiemy w jaki sposób przygotowuje się tego postępowania, które zaproponowaliśmy myślę, że kilka ciekawych projektów w ramach tego postępowania się pojawi akumulatory nasze polskie czy gotowce najlepiej by było, ale z akumulatorami problem mocno wzrosła z cały świat no Europa szczególnie, dlatego że nie mamy swojej produkcji ogni w stany Zjednoczone mają ma Azja Azja jest potęgą jeśli chodzi o Niwa Korea Chiny tam są zarówno surowce potrzebne do budowy ogniw, ale też są fabryki Gillette po analizie prorokuje n p. ale nie tylko od tych surowców ziem rzadkich jest w prokuratorze litowo-jonowy bardzo dużo wbrew pozorom liczy też tylko kilka procent taki baterii Ależ oczywiście to też duże wyzwanie zarówno Europa się do tego szykuje próbuje pobudzić przemysł bateryjne u siebie próbują zrobić też stany, bo widzą, że coraz szybciej Crime ucieka, więc to jest rzeczywiście wyzwanie bo kto będzie miał baterie ten będzie miał kontrolę nad rynkiem najmu jest takich kilka największych problemów, które są największym na razie największą przeszkodą w rozwoju tego rynku jest czas ładowania zasięg tych pojazdów na naładowanie pełnej, a ci sami dawno rozmawialiśmy o tym, przed wejściem na antenę taki pomysł 1 z naszych gości, że matka mu stację ładowania mogłoby być przy każdej latarni i tu, gdy dostępność w związku z tym doładowania byłoby dużo łatwiejsze to w kontekście tego, że na stację benzynową podjeżdżamy mamy załóżmy 9 dystrybutorów albo od 1 2 prawda no i 12 aut Pach Pach 2 minuty zatankowane odjeżdża no ale jak trzeba było naładować do co najmniej 40 parę minut przerobił problem kolejka może się wydłużyć jak jak jak pan wyobraża sobie rozwój tej infrastruktury w Polsce mówił pan o tej perspektywie 20 2 5 roku ta wizja, że samochód ładuje się z latarni nie jest całkiem odległa to się już dzieje w Norwegii są takie projekty w Polsce w Lublinie ma taka infrastruktura w ciągu kilku lat powstać też dobra intuicja, żeby nie rozbudowywać sieci przesyłowych jest bardzo drogi korzystamy z tego co już jest latarnia ma dostęp do mocy można podłączyć się bez problemu samochód elektryczny doładowania, a n p. poprzez automatyka dostosować moc oświetlenia w danej chwili do tego, że jest równoległe pobór prądu ze stron samochodu stracił nic nie da się to zrobić z punktu widzenia kierowcy czy z punktu widzenia przechodnia nie będzie to zauważalne, bo samochód i tak stoi zaparkowany, a poza tym są inne latarnie, które rekompensują w okolicy natomiast z punktu widzenia Sieczin nie mamy dodatkowego obciążenia, więc jest to tańsze niż budowanie oddzielnych infrastruktury tak tak powinno wyglądać tak myślę, że tak to powinno wyglądać tam, gdzie jest to możliwe, bo bardzo istotne przy latarni z miejsca parkowania co nie jest standardem, więc nie nie wszędzie jest to model, który do powielenia na pewno to co jest potrzebna jest wsparcie państwa w tym pierwszym okresie i to widać po przykładach krajów, które kilka lat wcześniej niż my zaczęły się zajmować elektromobilnością bez tego wsparcia nie będzie samochodów, bo kierowcy mają barierę taką w głowie nie kupi samochodu bo czego potem naładuje z państwo musi pomóc na początku zbudować infrastrukturę, a zatem się pojawi rynek samochodów i to co dzisiaj jest w ustawie elektromobilności czy pomysł na tę infrastrukturę bazową erotyzmem przekonają dobry kierunek tak naprawdę jedyny kierunek, żeby państwo zbudował szkielet, a rynek studia reszta 2 miliard złotych na początek państwo polskie rzuca mu osoby ja ja czekam ja ja mam nadzieje i liczy na to, że w moim życiu będę mógł kiedyś kupić sobie czym rzecz będzie to w zasięgu finansowym moim samochód na prąd, którym będą bez stresu, że nie dojadę mógł przyjechać do mojego rodzinnego Opola 3 20 km Esteban unikalną szansę jeśli się nie spróbujemy za kilka lat będziemy się zastanawiać tej szansy nie straciliśmy za kilka lat będziemy jeździli chińskimi samochodami, a także skończyć się nie spróbujemy bardzo dziękuję Piotr Zaremba szef projektu electromobility Poland był państwa i moim gościem dziękuję dziękuję za naszą informację my słyszymy, że za kilka minut Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA