REKLAMA

Lotnisko Okęcie zamknięte od 2027 roku. Dlaczego?

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-11-30 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pierwsze śniadanie w planie jest taki, żeby w 20 2 7 roku po prostu zamknąć lotnisko imienia Fryderyka Chopina na warszawskim Okęciu ledwie oddali kolejnym kolejny budynek koleiny jak to się nazywa, ale cząstkowe nazwisko nazwa rachunku szlak skup się na dno tam, gdzie się startuje w każdym z terminem o prawo, a już będą zamykać nie widzą państwo ponownie bardzo się serdecznie szósta się do nas w latach 2 sekundy to jest pierwsze śniadanie w toku mam nadzieję, że nie Rozwiń » garb rannymi państwo dzisiaj wybaczą jakoś tak wyszło nie wiem, dlaczego w czwartek łączymy się z rykiem Kłopotowski ekspert d s. rynku lotniczego widzą siebie bardzo serdecznie witam dzień dobry co tam panie w Ameryce słychać cudownie na nas 7 minut po południu ASE także bardziej jako ostatnia kolacja i pierwsze śniadanie zawsze jest pierwsze śniadanie także w Ameryce, gdzie słuchaczy co co co sądzisz o rynku o tym, pomyśle salony czy dobry trzeba zamknąć Okęcie czy niekoniecznie dajmy się, że jeżeli mamy za dużo, bo im klientów w naszym małym sklepie osiedlowym to rozwiązanie nie jest to, żeby zamknąć ten mały osiedlowy sklepik pobudować, a gigantyczny hipermarket na obrzeżach miasta, a tylko o ewentualnym nie rozważa się na budowę tego hipermarketu jako coś dodatkowego, używając tej Dorotki, a Bijan nie jestem zwolennikiem budowania centralnego punktu od portu komunikacyjnego w tej formie, która jest za proponowana, a i tak nie do końca przyjmuje dlatego argument p t . Okęcie się zapycha, więc zamknijmy zbudujemy coś obok to to wg mnie nie jest nie jest dobre pomysły natomiast to się wydarzy, ponieważ jest to decyzja polityczna biznesowa nikt nie przedstawił żadnego planu biznesowego, więc realizujemy wizję polityczną po prostu zapowiedział to Mikołaj Wild pełnomocnik rządu do 20 01. 20 2 1 mają trwać prace projektowe nad lotniskiem w Baranowie kolejne 6 lat prace budowlane i przygotowanie do przeniesienia ruchu z Chopina do portu Solidarność, bo tak się ma inny nazywać sprawa chyba jest poważna na bardzo poważna jak jestem pełen oba w w płot dzieje się to trochę wg mnie za szybko to znaczy decyzja o tym gdzie ma być port praktycznie już podjęto o Annie minister Wild wprawdzie Anny park dzięki temu udzielał wywiadu 1 z 1 z dzienników, gdzie mówił o tym, że do są jeszcze alternatywne lokalizacje, ale tak naprawdę nie bierze się ich do końca pod uwagę, a siedziba raz nie zrobił nie tak znaczy baronów z wyborami wchodzi dzisiaj był wczoraj zdaje się minister Wild mówił, że rozważany jest też Grójec a, ale jest mało realna lokalizację także do jak widać jeszcze tak nie do końca to wszystko to wszystko funkcjonuje jak powinno nie jest dużym rozproszeniu i to jest najbardziej niepokojąca wiadomość do tego, że nasi sąsiedzi ma no 2 00 7 dzisiaj dni temu mieli otworzyć lotnisko Berlin-Brandenburg, a nie zrobili tego do dzisiaj nie do końca wiedzą, kiedy otworzą, a koszt dzienny na obecnego utrzymania lotniska w US Bari g bruk to jest po milionach euro dziennie taki jest takie koszty ponosi winę ponosi państwo nie, uruchamiając tego tego lotniska, więc ja jestem pełen oba w jak będzie to wyglądało w przypadku lokat Michał Baranowi co takiego stoi na przeszkodzie rozbudowy lotniska w Modlinie są tereny jest miejsce jest cisza nie ma potrzeby wstrzymywania ruchu w godzinach nocnych jest nawet plan wybudowania nowego pasa startowego nowego terminalu parkingu piętrowego nowej płyty postojowej już już jest PKP rozbudowywane do lotniska tor kolejowy do odbudowy tylko trzeba go naprawić inwestycja dużo dużo na dużo dużo mniejszą skalę to jest kilka przyczyn, dla których nie bierze się pod uwagę rozbudowy Modlina po pierwsze nie należy on ponad 100 % do PRL -u i go na państwa własności jest podzielona między Agencją Mienia Wojskowego pomiędzy marszałka województwa i kapel właśnie obecny dyrektor w apelu bardzo nie lubi Modlina, a przynajmniej takie odnoszę wrażenia, dlaczego Anny, ponieważ nie może nim zarządzać, bo tam mnie koledzy mnie koledzy tylko niech leży właśnie w tego tego no tego postaram się nie komentować natomiast dla tego, by tam jest to jest w tej chwili konkurencja bardziej trwałe zapytam inaczej będą zarządza, kto zarządza lotniskiem w Modlinie, kto ma nad nim nadzór taki założyciel zyski a kto z dniem, bo to jest trudna sytuacja, bo tak naprawdę do dzisiaj jest jedynie pełniący obowiązki prezesa Graala wskazuje składają się da się z marszałka województwa i to PRL-u i swojska wagina nie do końca są w stanie dojść do porozumienia w jak się wydaje 3 we wszystkich niekwestionowaną Stahel blokuje konieczne zmiany konieczne naprawdę konieczny rozwój tras dla Modlina, twierdząc że ich jakakolwiek inwestycja w modne oznaczałby de facto finansowanie Rainera, który tam jest jedyną, a linią lotniczą na razie, a i to jest tak no to jest takie trochę inna samospełniająca się inne przepowiednie to znaczy z 1 strony mówimy, ale lotnisko na Okęciu się zapychają nie można latać w nocy, bo przed chwilą uruchomiliśmy sami taki zapis, że latać w nocy nie można, więc dzisiaj mówiono nie da się tam latać w nocy po drugie, Modlin inne już wymaga remontów, więc nie będziemy tam inwestować, a poza tym to jest lotnisko, na którym latarek emeryt, a więc o kosztach, a Melo Kostuch nie lubimy więc, więc jedyne wyjście nie w takim uproszczonym schemacie to jest budowa centralnego portu komunikacyjnego jeszcze nie znam, więc pozwolę sobie na perspektywy laika, a może nawet ignoranta, dlaczego nie można założyć niech sobie do Costy latają na stary terminal w Modlinie, a my wybudujemy piękny nowy nie dla kosztów, ale doznał dochodzi do Ghany do konfliktu p t . kto ma ile procent, jaki głos z 4 i kto rezygnuje ma zarząd od zapylania owady czy będzie możliwe jest budowanie lot SA Wa lotniska w Modlinie, kiedy po wyborach samorządowych prawo i sprawiedliwość przejmie pieczę nad sejmikiem wojewódzkim to już jest niestety kąpiel jest skomplikowana wróżba, ale polityczna gospodarcza magia wolę się skupić na miarę zmroziło PRL Doda została decyzja będzie konflikt wokół Modlina, ale no tak tak można go nie, oceniając ich oferta jest konflikt o charakterze trochę politycznym chmary tak tak tanio skóry nie wyraził niestety mamy mamy do czynienia z konfliktem o podłożu testowani politycznym rodowodzie ruch lotniczy w Polsce rośnie i będzie rósł i tu nie ma cienia wątpliwości wszyscy eksperci są zgodni to ta forma transportu, która rozwija się w najbardziej dynamicznym tempie od wielu ekspertów słyszy, że istnieje istniała i będzie istniała potrzeba wybudowania jakiegoś centralnego portu, który by bardziej pełnią rolę terminala towarowego Cargo to może jednak Baranów, a się bronić jak nie mówię nie mówię tak jego kary kategorycznego nie, jeżeli chodzi o centralny port komunikacyjny natychmiast, ale ja mówię o 1 podstawową, lecz nie zamiast tylko o krótszy, jeżeli chcemy się rozwijać, bo to niech to będzie rzeczywiście Rozalii zmarłej Annie, a nie zwijanie wszystkich lotnisk dookoła nich, dlatego że ja sądzę jak sądzę, że w polityczną decyzją kolejną będzie to, żeby zamknąć się lotnisko w Łodzi Bydgoszczy Poznaniu Radomiu ich linia pewnie we Wrocławiu pewnie też w Bydgoszczy, ale pewnie też, że w Gdańsku, dlaczego do tego, że my chcemy stworzyć sieć na bardzo dużą sieć ponad 1 , 5 1000 km nowych linii kolejowych, które z bardzo szybki sposób dowiozą pasażerów właśnie z tych wymienionych przeze mnie miejsc do centralnego portu komunikacyjnego co będzie znowu konieczne po to, żeby zapełniać samoloty LOT -u, który będzie miał tam swoją bazę jako największy przewoźnik, bo przecież po to, po co to robimy, żeby rozwijać nie samo lotnisko tylko tylko Narodowego przewoźnika na jej skoro budujemy to politycznie ani biznesowo, bo wracam do tego ziemi i przedstawił biznesplanu mu na to musimy zamknąć lotnisko pewnie we Wrocławiu w Poznaniu, bo nie wyobrażam sobie, żebyśmy pozwolili politycznie na to, żeby to nieloty latał do Poznania czy czy Wrocławia miał blisko miasta tylko n p. Lufthansa czy nie daj Boże Aerofłot albo jeszcze gorzej grają fair także pełnić lotniska mogą być zamknięte po to, żeby się, że te miasta były obsługiwane nam koleją dalej pasażerowie i żeby korzystali z lotu to na koniec zapytam o okręcie jeszcze, bo jakoś mam sentyment do tego lotniska Chopina lubię po prostu czy on się już wróciło na myśli też rozbudowę drugi terminal wszystkie te inwestycje, które tam powstać śmietanę sól ta cały czas są cały czas są podejmowane inwestycje cały czas na lotnisko się zmienia i poprawia bardzo dużą Annie bardzo dużo, by pieniędzy zostało z wydano na to, żeby to był Anki w bardzo przyjazny środowisku również porty lotnicze wpłyną także te inwestycje na podnoszenie nie zwróciły nie zwrócą się przez najbliższych kilka lat trudno mi powiedzieć co będzie dalej z Okęciem do tego, że minister widz nie mówią o tym, że będzie to miał miejsce, które całkowicie będzie zamkniętej przeznaczono n p. znaleźli lokum na galerię handlową tylko będzie to lotnisko, z którego korzystać będzie mogło wojsko oraz inżynierowi tzw. WIG działalność oni lubią się izolować od społeczeństwa generalnie zaś nie od opcji politycznej bardzo dziękuję no Eryk Kłopotowski, a gdzieś, gdzie tam w stanach, w którym w, której części już tak wylądowały 6, ale nowy Jork filmują znamionuje Hel ukochane amerykańskie miasto pozostać w UE Eryk Kłopotowski ekspert d s. rynku lotniczego państwa i moim gościem dziękuję bardzo dziękuję miłego dnia wszyscy państwo zapraszam na informację po informacjach Marta Kożuchowska wojewoda sędzia prezes Warszawskiego oddziału stowarzyszenia sędziów polskich Iustitia będzie państwa i moim gościem w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA