REKLAMA

"Wataha kobiet, które nazwiesz stadem bab" o Chórze Czarownic opowiadają Ewa Łowżył i Aleksandra Sołtysiak-Łuczak

Data emisji:
2017-12-01 22:00
Audycja:
Wieczór Radia TOK FM
Prowadzący:
Czas trwania:
29:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

mamy magazyn kobiecy eter przy mikrofonie Hanna Zielińska, a z nami w studiu, ale w poznańskim studiu, a ja jestem w Warszawie są już nasi goście Ewa Łowżył inicjatorka i koordynatorka zespołu chór czarownic również chórzystka dobry wieczór dobry wieczór i Aleksandra Sołtysiak Łuczak chórzystka chóru czarownic również dobry wieczór tak robią to przepiękna nazwa chóru czarownic bardzo kobieca bardzo czarownicy taka czary czarownicą i czarowny nie są za taką moc ne, Rozwiń » ale jednocześnie tajemnicza dzisiaj chcemy opowiedzieć państwu o tym jak działa chór balet w jakim celu zespołu się zawiązał jesteśmy po wysłuchaniu pierwszego z 3 utworów, na które dzisiaj my będziemy słuchać się pierwszy utwór ma tytuł już płonne, a jeszcze no i będziemy rozmawiać o tym czy to jest jakiś mecz cała ta inicjatywa chóru czarownic jakaś reakcja na to co dzieje się tu i teraz w Polsce czy raczej jest to znacznie bardziej uniwersalny głos kobiecy ale zanim przejdziemy do tych tematów to mam prośbę do pani o wstępne wprowadzenie na temat czym jest kim jest zespół chór czarownic w projekty chór czarownic powstał 1,5 roku temu była to moja reakcja na na wieść o tym, że niedaleko miejsca, gdzie mieszkam pracuję od od wielu wielu lat spalono pierwszą w Polsce kobiety nazywał się najpier w ją oskarżono potem stracono na stosie to była pierwsza czarownica z tzw. czarownica kobieta oskarżona w Polsce i od tego czasu zapłonęły stosy w całym kraju w Polsce też, że była to niezwykła historia początkującej, jakby ten taki publiczny lub publiczną psychozę i i kliniczne na kobietach zdobyło 50 0 zlotemu i im uznałam wtedy, że jest to historia na tyle ważną w naszej winnicy w naszej społeczności i że ma takich kobiet tak historię kobiet, ale też czy też w ogóle w w sporze w naszej społeczności tak i lokalnej i ich w Polsce i izb i inspirowana tym co chwila słyszy co się dzieje w Polsce, jaki język wjeżdża na dobra publicznego dyskursu pomyślałam sobie, że warto warto głośno powiedzieć o tej historii, że w inny, że jesteśmy bardzo miłym kulturalnym społeczeństwa do momentu, kiedy nie napadnie nas jakaś właśnie jakaś psychoza Amy zaczniemy robić głupich rzeczy ta historia oczywiście jest mszy w innej umocowana w w Poznaniu i w Polsce natomiast uważam, że to jest historia też uniwersalna przemoc wobec kobiet jest uniwersalny na całym świecie to jest jakiś fatalizm bardzo głęboki przypomnimy sobie, że Majowie Aztekowie też, jakim było za sucho trochę to wybrali najładniejszą dziewczynę i zrzucali z jakiegoś tam nasypu tak, że to są to są całe holu żyje też przemocą wobec kobiet każdy film się zaczyna od zamordowania jakiś najpiękniejszej blondynki także to jest coś, z czym należałoby należałoby się skonfrontować i jeżeli chcemy przez jakiś wyższy poziom wszyscy mech ludzie cywilizacyjny to trzeba o tym, powiedzieć tak to nas fascynuje fascynuje nas przemoc wobec kobiet na dobrze, ale są różne metody różne sposoby nagłaśniania takiego tematu czy nawet próby wprowadzenia tych kwestii w przestrzeń publiczna Nepal nie opowiedział o tym, że na pani szczególne wrażenie zrobiło to, że ich pan fizycznie geograficznie niedaleko miejsca, w którym ta historia 500 lat temu siedziała, jaki był następny krok, żeby wypowiedzieć się w sposób artystyczny i do tego zespołowy w tym temacie tak lotów do bardzo bardzo ważne to jest forma akurat co się zbiegło z warsztatami śpiewaczym, którą organizowaliśmy w KontenerArt takim centrum kultury nad rzeką wartą o tamtą ma miejsce Chwaliszewo jest leży nad wartą, a na Chwaliszewie właśnie spalono kobietę, oskarżając ją o czary Ewie i zrealizowaliśmy z zorganizowaliśmy warsztaty śpiewacze przyszłoby do dużo kobiet i zaczął śpiewać różne ludowe pieśni i ich wtedy zobaczyliśmy razem z z muzykami z z kompozytorem Zbyszkiem włożyłam zobaczyliśmy to móc z, która w, którym się pojawiła w tych śpiewie i tą chęć wzięcia po widzi wśród kobiet i ich wtedy po postanowiłam mówią Zbyszkowi słuchaj zróbmy chór zaśpiewajmy na ten temat na temat tej historii i pomyśleliśmy od razu o jakiś LO w 2 od dramatu pisarce ambitny ogólny adres zna znamy znakomitą dramatopisarka z Poznania Malina Prześluga zwróci jest z nami od wielu lat zwróciliśmy się do niej okazało się, że Malina pisała nawet pracę magisterską na temat na temat czarownicy umów na ich trop zbieg okoliczności trochę dziwne, ale odważny trochę świetnych, a radnym i no i początek byśmy razem ten temat jest w tej chwili już 10 utworów właściwie pracujemy od 1 , 5 roku prac, czyli grupa Anny jest z inną ciekawą konstrukcję, dlatego że kreacją zajmują się profesjonalni artyści muzycy wyraźnie kompozytorzy dramatopisarka kostiumograf teraz współpracujemy czasami z choreografem również, ale człon śpiewacie, że tak bowiem gdy stanowią wspaniałe inna amatorki amator, czyli miłość nad aktorki miłośniczki tak panie po prostu różnych zawodów zajmujące się różnymi rzeczami mając nawet różne światopoglądy rannym dobrze to was zatrzymajmy się tu by teraz w tej historii, by oddajmy głos panie Aleksandrze Sołtysiak Łuczak, a zaraz potem wrócimy do historii zespołu, w którym momencie dołączyła pani do zespołu z jakimi intencjami i co pani uczestnictwo w chórze czarownicy daje i ja dołączyłam po październiku 20 1 6 na jakim etapie był wtedy zespołu i jest czy już działa już dziewczyny miały wiersze lepiej pierwsze występy przed teatrem polskim zamiast mnie strasznie urzekła ta historia o tym co rok ołowiem Eetek kobiety, które były właśnie uznawane za czarownicę posiadał jakąś mądrość i mamy do tej pory do tej pory tak w społeczeństwie Żak kobieta posiada 1 lidze, czyli zdjęć ma, czyli jest zresztą czarna baśń to jest nadchodzi taki limit przyjęto, że nagiego stepowania też, że jej takiej możliwości wypowiadania się czy też ekspresji poprzez choćby zwracanie uwagi na jej wizerunek czy jest ładna jest kapryśny test mrozy przykładem w polityce tak to pogląd, ale może być rzeczywiście Ewa powiedziała, że my jesteśmy tak różnym itd uważam, że to jest bardzo taki punkt, wzmacniając Lizbonie weźmy, czyli to jest coś co też pani coś daje tak to, żeby go współtworzyć każdy z nas ma dla prawdy ten chory coś daje myślę, że każdy z nas coś się jako sprawę sobie rozmyślać tak naprawdę mamy zbieg podczas gdy mam na jeszcze jest kwestia tego śpiewu, ponieważ śpie w jednoczy, a Mac kobiety mamy mamy chęci współpracy no tak jesteśmy bardzo rola bardzo relaksacyjne go tak uważam, że to jest w ogóle jakaś bujda, że należy, że należy, że kobiety jeszcze rywalizują ze sobą uważa, że właśnie są skłonne do przyjaźni do współpracy i tylko po prostu czas tworzyć odpowiednie warunki do warunki mamy oczywiście na Chwaliszewie poprzestał historie poprzez c ta atmosfera, którą my sobie z wprowadzamy, bo to jest też wasza ziemia po prostu akceptujemy różnorodność, czyli jest to pewnego rodzaju polifonia indywidualności i tak by wielogłos, ale dziś jednak zabrany na jako głos chóralny to wracamy do opowieści pani Ewy Łowżył powstał zespołu zespół jest złożony z osób, które zgłosiły chęć współpracy i są amatorka ami, ale opieka jest w pełni profesjonalna i teraz jak i jak zespół funkcjonuje na czym polega działalność chóru czarownic Dudu jest także w Och, Levin sam Hurt, czyli cenne śpiewaczki pracują pod kierownictwem dyrygentki Anny Sykulski właśnie profesjonalnej dyrygentki natomiast razem z nami też współpracuje świetny zespół muzyczny perkusista mierzymy się i inny muzyk grający na instrumentach elektronicznych Patryk Lichota całością opiekuje się kompozytor Zbyszek Łowżył gramy też na przeróżnych my chorzy z kim gramy też na przeróżnych instrumentach z skonstruowanych specjalnie do tego koncertu spektaklu gramy na beczkach strunowych gramy jedno z chórzystek ida wygrana harfistka nowej to jest teraz w różnym duża klatka, w której są rozpięte inni ze strony Chin fortepianowej i ona tam Grass jest sens smyczkiem przez to wydaje takie dziwne niepokojące dźwięki, które słychać doskonale jednak na na koncercie tak, że to jest dosyć duża forma sceniczna inną musimy ćwiczyć dosyć dużo dać im udzielić nam się ciągle wydaje, że zarząd za rzadko się spotykamy, więc wciśniemy chórzystki bierzemy się częściej spotykać jak się rozwiązuje takie projekty, gdzie jest zaangażowanych tak wiele osób wszak Noto Dotknij to jest temat ten no to jest to jest oczywiście temat chcielibyśmy, żeby nas teraz obsypano złotemu na projekt jest bardzo ważne nie tylko artystyczne, ale też jak mówią społecznie i PL i ważne jest teraz w tym momencie stałam się o różne różne źródła dofinansowania trochę nas dofinansowuje miasto Poznań bardzo się cieszymy z tego no teraz prowadzimy właśnie zajęcia edukacyjne w ramach projektu głos kobiet, które ma dziś jest współfinansowany przez miasto Poznań na początku nas trochę teatr Polski im inne wsparł w ramach festiwalu bliscy nieznajomi także nową szukamy, gdzie możemy, tyle że mamy bardzo dużo chęci, żeby to realizować, dlatego że po prostu to nie jest zwykły projekt artystyczny chciała tak to teraz może to jest porozmawiamy właśnie o tym, aspekcie społecznym ale zanim przejdziemy do tej kwestii to chciałabym zachęcić wszystkich państwa, którzy mają taką możliwość, żeby wesprzeć się chór czarownic, żeby z nami pozostać, bo właśnie porozmawiamy teraz nie tylko tej stronie artystycznej, ale też o tym dlaczego działalność chóru czarownic w dzisiejszych warunkach społeczno-politycznych ma również inny wymiar niż czysto estetyczne artystyczne nerek jak wygląda ta strona społeczna PL strona społeczna itp tak wygląda także po prostu żyjemy w takiej przestrzeni i naczepy w deptak FF w takim układzie wnętrz jak mamy gdzie i w takiej kulturze, której mamy beton to nie tylko kwestia te tego rządu tylko poprzedniego i wielu wielu wielu innych i Anglik i historii, więc no gal kobiety niestety, ale cały czas my są w gorszej sytuacji, ale proszę zwrócić uwagę na to co dzisiaj zamieściło obserwatorium równości płci wszystkie kobiety od dzisiaj pracujemy za darmo, ponieważ jest luka płacowa, choć jesteśmy lepiej wykształcone może nie tak lepi one coraz lepiej będę mógł on, iż efekt zachęty Jimmy Hoffa melancholia w jedno w każdym razie zarabiamy o znacznie mniej nam na tych samych panią te same funkcje trance w 2 nasi koledzy praca pracy my nie możemy też decydować o własnym własnym ciele mamy też mają podwójne etaty co mogliśmy słyszeć się w swym pierwszym prezydentem po już ona jeszcze zeznań po prostu bardzo bliska ponieważ, że mam takie wrażenie, że ani, że jesteśmy niedoceniane i nawet jeżeli jest związek partnerski to cała logistyka pozostaje czy tylko one związek partnerski to cała logistyka jednak pozostaje fakt w głowach kobiet będą one tak naprawdę są odpowiedzialne za gospodarstwo domowe, czyli od tamtego życia kupić papier toaletowy czy zapłacić rachunki to też i że dziecko się drobne dziura na scenę w spodniach cenę nabycia przeszycia jednocześnie musimy wyglądać tak, żeby nikt inny czas przypadkiem nie Nox udało nie wiedział o jej jednak, że władcy dziecku naszemu, ale to temat jest brzydka i lnu ona na ich Jagna n p. obieca zmiany jak nie to co teraz wszyscy Gwardia zaraz wzorcem o tym, wątku estetyczne to jest nic nie jest tak to znaczy za co się zmieniać udało się wam jako czarownica coś wypracować mamy tutaj też historię Ewa Kutyła, który mamy wiele historii, ale dla mnie fascynujące jest dla mnie to jako obserwator i mundury dla mnie fascynujący wokół tego projektu właśnie ten aspekt estetyczny po występie na kongresie kobiet w Poznaniu a gdy nagle ruszyła fala hejtu w internacie, bo byłyśmy wszędzie tam był Live streamingu niosły ich nazw pokazywał zimno, więc dotarło do wszystkich na początku bałam się też tego w ogóle oglądać czytać gości miał taką zasadę nie nie będę wchodziła w błoto to może mnie zranić, ale mój mąż jest mówi słuchaj swej, by tutaj Wejdź na złom linka osoba trzecia i wtedy zobaczyłam to krainy ciemności nie jest w łąki jak one wyglądają, ale co jest ciekawe przede wszystkim skoncentrowały się noszę na naszych warunkach na tych takich ikon kostiumach faktury do jedno niepozorne i tam była cała litania kilkadziesiąt kilkaset czasami post pełnych oczywiście nienawiści koncentrujących się na tych walkach jak one mogą czemu one nie założyły jakiś majątek ściągających wyglądają jak szmaty jak jak z burdelu jak jak jak dziwki jest drugim po to, zawsze mają od Wisły piersi i ich naprawdę przebrnęła pani przez to miała pani na PFRON za, czyja to diewięćdziesięciu zlotego wyda mu książkach ojciec to jest fascynujące, bo i oczywiście, ale jak go jako dodatek detektyw amator to nam wychodziłam FT profil i ta względna zgoda co to wina, ale z, bo jest jeszcze bardziej fascynujące to po wystawie w Arsenale, gdzie prezentowała prezentowałyśmy swoje teledyski takich samych ubiorach nagle ton druga strona fundamentalna lewica również zaczęła krytykować nasz wygląd, bo są one takie pomalowane są one mają tak, gdy usta takie czy takie zrobione tak takie nienaturalne są zrobione po nim się z klasy średniej, a robi to po prostu nudno tutaj to było dla mnie niezwykła po prostu olśnienie obojętnie nikt się nikt się nie skoncentrował nikt nie na Grzesia rozumiem co śpiewamy, a tekst są tak mocne, że właściwie rozrywają serce i ludzie płaczą na koncern w natomiast przy wszystkie te fundamentalne strony koncentrują się tylko na wyglądzie zatrzymajmy się na chwilę zatrzymajmy się na chwilę to doskonały moment, żeby wysłuchać kolejnego utworu Belle i zostawić się na wszystkich z tą refleksją utwór ta wataha, a my za chwilę wracamy do rozmowy też magazyn kobiecy eter wysłuchaliśmy przed chwilą utworu ta wataha chóru czarownic jesteśmy teraz inne rozdzielone z naszych rozmówczyń ja jestem w Warszawie Ewa Łowżył i Aleksandra Sołtysiak Łuczak są w Poznaniu ne chórzystów i chóru czarownic czy jednocześnie Ewa Łowżył jest inicjatorką i koordynatorką całego projektu my w pierwszej części rozmowy mówiłyśmy o tym, że jest to projekt i artystyczne ne i społeczne głównie, dlatego że bardzo mocno osadzony w tym wszystkim co dzieje się teraz w naszej przestrzeni publicznej i dotyka tych wszystkich spra w tych wszystkich prawd też, które są my w tej chwili zagrożone ana ile dla pani w samym już przekaże w samej treści istotne jest odnoszenie się bezpośrednio do tego impulsu związanego z paleniem czarownic na ile tutaj przypominanie tej historii ner pomocnik historyczny symbolicznych tutaj ważny, bo oczywiście my wszyscy wiemy, że najbardziej podejrzane kobiety w necie najbardziej zagrożone oskarżeniem o bycie czarownicą no to były te, które posiadały jakąś wiedzę w lokalnej społeczności były potrzebne jako akuszerki jako zielarki inne wiedziały jak sobie radzić się strzałem ze zdrowiem, ale też dobrze wiemy ci, którzy śledzą te historie, że bywało i tak, że to mogą być po prostu mu jakaś tz w Butterfly na wiejska żyją cała sprawa o chlebie która, aby frustracji, bo czasem przeklinał, a przeklinał się w tamtych czasach dużo, a w okolicy, gdzie zachorowało dziecko i to zupełności wystarczyło, żeby przełożyć tę klątwę na dziecko, żeby nawet bez tej roli cheerleaderki wiedzy zostać oskarżonym o czarownice, czyli tutaj właśnie stan to zjawisko takiej histerii zbiorowej należy, więc jestem ciekawa na ile tutaj ten aspekt takiego potępiania kobiet już Vasa fakt bycia kobietą nawet już bez rozstrzygania roztrząsania czy jakiekolwiek inne tutaj ewentualne powody do podejrzliwości są oczywiście nie wchodząc w temat Żywiec absolutnie nie jest powodem dla podejrzliwości nawet tutaj dla pań to jest istotne ta faktyczna historia czarownicy gdzie by ona jest istotna, ponieważ jak Goethe z tego z tego z tego, że wszystko od tak szybko zaczęło iść to jest ważne, żeby ją znali dzisiaj czy to jest teza pani ważne el tango czy rzeźba, gdybyśmy wszystko zrobił, żebyśmy mogły poznać nawet imię nazwisko tej idei tej pierwszej na rok jest także Szymon to by wystawić tak naprawdę pomnika uważamy, że to jest taki bb pierwszy zaczyna zaczyn zniewolenia tak kobiet natomiast muszę powiedzieć, że my od tej histerii, by rzeczywiście wychodzimy, ponieważ mamy 3 mamy pieszym pierwszą Chwaliszewo i tej tezy w samym tekście Amy jest takie przejście od 1 od właśnie tej historii po po współczesność przynajmniej ja sobie to tak w ten sposób interpretuje kiedy, gdy śpiewamy wszyscy są tak czy renciści są jej, ale oczytani wszystko na nich liście nie mówiąc, żeby pochwalony wychwalali dzieli ich im pomniki stawiać mi spokój dajcie nam to ja po prostu mam od razu tych naszych lokalnych polityków, ale przed oczami i zielono w dół świętością na ustach ze świętością na ustach się wypowiadają natomiast inne trudu swoje robią pokątnie i z firankami tymi poznańskimi schowają natomiast Janusz po diagnozie, ponieważ Eva peron powiedziała o tych RM, a od tych paniach, które których, które po występie przechodzą dreszcze zalane łzami w moje doświadczenie dotychczas było takie, że jestem aktywistką społeczną i bardziej, że realizowane 3 × one bardziej bardziej wchodzi łam w tym te światy poprzez różne działania to polityczna społeczna natomiast chór czarownic dajemy taką złożył pierwszą możliwą karę możliwą, gdy Naczk taką inną drogę pozna nią dbał o zdolnym do poznaje na nową także siebie Poznaj nano i Invest też Tyl z teściem wydaje mi się dla mnie interesujące natomiast nigdy nie działam w sferze artystycznej i muszę powiedzieć, że takie zderzenie właśnie z tym jak ja jak człowiek reaguje po występie jak bardzo ważny fakt jest to od, o czym śpiewamy to jest to jest niesamowite, że mężczyźni częściej zwracają uwagę na tych Alpine sutki stąd, że kobiety też spotykają się dobrze kobiety też na to zwrócę uwagę tak samo dobrze, ale w oko w języku, ale on złożony z modelem Integrale to kobiety tako to kobiety przez zalane płaczem i mówią o wierze odnalazłam w tych tekstach jest, że odnalazła w tej piosence i Tadel czy to było omówienie także, że w no ale mamy już mamy pewien paradoks, bo jesteśmy tym czarownicami współczesnym tak naprawdę my wszystkim mediom i konto nad kontynuacją kamieniem tradycji we wszelkich emancypacja innych tak czy jakiegoś działania podmiotowego wbre w wszelkim narzucony patriarchalnym hierarchiczną organizacjom społecznym, ale mamy taki właśnie paradoks w tej chwili panie występują w skórę czarownic w czasie, kiedy tez w niezwykle potrzebne, kiedy faktycznie każdy taki występ może być dla kobiet z niezwykłym wsparciem niemal terapeutycznym, ale to jest tak potrzebny właśnie, dlatego że jednocześnie tak jest trudno w być może w innych czasach byłoby mnóstwo instytucji kultury państwowych, które bardzo chętnie współfinansował oby projekt zapraszały na trasy objazdowe po kraju ale gdyby tak było to prawdopodobnie ten kraj wyglądałby także kobiety nie potrzeba wały, by aż tak bardzo wsparcia emocjonalnego z waszej strony, więc z 1 strony wyobrażam sobie, że macie ogromne poczucie satysfakcji ne, że tak bardzo docierać do kobiet, które znowu czują się niezwykle zagrożone, a z drugiej strony ogromną frustrację, że jednak jesteście skazane na nowości jako samowystarczalne noś ci samo finansowanie samoorganizacja, że tutaj jednak n p . na ministerstwo kultury nie ma co liczyć w tym będziemy pisać wniosek ja jestem zawsze dobrej myśli w radiowozie Radia TOK FM patronuje chórowi czarownic ich z przyjemnością, by pod takim wnioskiem się podpisze jeszcze w tym 1 rzecz powiedzieć oczywiście to jest śpiewany jest przez kobiety bardzo mocno dociera do rządu dusz kobiet natomiast mamy bardzo wielu też miłośników wyznawców wspierających mężczyzn Noll człon naszego projektu muzycy z domów w inny mężczyzna mnie kompozytor jest mu mężczyzną natomiast bardzo wielu też przychodzi do nas właśnie mężczyzn po koncercie mówi Słuchajcie to było dla mnie katharsis ja tylko króciutko opowiem, bo miał się bardzo piękną przygodę w czasie lata występowałyśmy na festiwalu rockowym w Jarocinie i to było to dla nas wszystkich mocne doświadczenie zaprosił nas dyrektor artystyczny Michał murach szkoły bardzo się cieszyłam, że jedziemy w dodatku występowałyśmy na darmowej scenie żyli także i Jarocin i pełne ryzyko wyjścia chodzi o skład społeczny publiczność jak tak tak tak tak tak geneza żadnych jeńców nie brali chętnie byśmy no i były bardzo trudne warunki nagłośnienie owe w nie miał się próby no no z kraj nieźle i wyszłyśmy na scenę właśnie w tych warunkach normalnych i pod tą sceną stały sobie zdali sobie panowie z w 1 ręce, bo butelka wina piwa druga legendy to on wywija donosy pół kosztują tyle no wiadomo walczono o nowym stadionie co dalej, jaki jest na mieszkańca Jarocina i przychodzisz do to co krzyczeć traf na pełnych chwały tekst od wielu lat niestety kiedy kobieta pojawia się na scenie rockowej on tak tak tak szczególnie tak właśnie o ubrana no trudno to tam krzyczeli do nas było trochę niekomfortowe, ale pozornie niekomfortowe nie pamiętam jak wtedy idolami później powiedziała, że jak usłyszała te wrzaski agresywne rozbieg pomyślała jak cicha mnie teraz pokaże na i jak ruszył musimy utorować do winy mówi Mariusz Amelia Auchan tak jak ruszyły się ze śpiewem to ja tylko kątem oka popatrzą na nasz zespół aż zaczęliśmy się bronić, a w biegu na wschód od KUL w dymie służyło po tytuł wściekłości gniewu no i ich, by po półgodzinie kończy się koncert i zapalają światła koncercie kończy innym utworem twoja władza, który jest takim mocnym otwierającymi ja patrzę na tych na tych panów w różnych z winem, a oni wszyscy pięść do góry i krzycząc dziękujemy dmuchanym pylon produkuje blachy w Mielcu no to to co było do drugiej musiałam się naprawdę mocno Anny Nemś i mocno się uważać, żeby nie nie w jakimś radosnym śmiech mnie nie tam nie pękną niepełniący w ramach komentarza do tego procesu, który publiczność przeszła w ciągu godziny także po prostu tak to tartaki to jest to ma też miały otwierających zresztą później komentarze po naszym koncercie były takie, że to była 1 z nich wielu punkowych innych kapel i na tym festiwalu, że to było to była prawdziwa pieśń gest czy wręczaliśmy wróciłyśmy z atmosferą lata osiemdziesiąte to było prawdziwe wykrzyczane gnie w znam z ducha z serca machnął powieść pełnoletnie przed tym słuchaczom także teraz nas słuchają i nabrali ogromnej ochoty po opowieści o Jarocinie, żeby poczuć jak to jest stać pod sceną, kiedy śpiewa chór czarownic gdzie, kiedy można pani zobaczyć lub gdzie można znaleźć informacje na ten temat zapraszamy serdecznie na na nasz profil na Facebooku tam jest prowadzone dynamicznie w tej chwili robimy listę koncertów na przyszły rok rozmawiamy m. in . z centrum Solidarności w Gdańsku bardzo bym chciała tam zagrać 8 marca to było w kolejne symboliczne doświadczenie w naszym życiu umiemy zespołowym, jeżeli tam nie zagramy to na pewno w Poznaniu zagramy w auli Artis z wspaniała scena, które ma ręce ramiona otwarte dla nas także zapraszamy na właśnie na na na na Facebooka jak też jesteśmy otwarci na propozycje oczywiście udzielamy więcej, ale jeśli ktoś weźmie udział w naszych słuchaczy znalazł się ktoś, kto rozumie potrzeba i artystyczną i społeczną funkcjonowania chóru czarownic dzisiaj w Polsce i kulturze to w jaki sposób może was wesprzeć ich za chwilę ruszy akcja krajów unijnego ma już dużo będzie wspierała nasze nagranie naszej płyty New i będziemy w ten sposób się tutaj jakoś wspierać rozwój naszego projektu, czyli tutaj trzeba śledzić profil chóru czarownic nowych chętnych brak rzetelnej informacji także to za chwilę i oczywiście wierzę, że ministerstwo kultury nas tutaj wesprzeć, a my jak najbardziej wspieramy tę wiarę w zdecydowanie trzeba próbować Noto za chwilę przed nami utwór twoja władza, po którym panie opowiedziały totalne utwór właśnie zrobił tak ogromne wrażenie na publiczność na PL Jarocin ruch na mapie serca roztapia serca, ale co jest istotne też, że on daje nadzieję, że nie mogę się bardzo dużo było recenzji opinii rząd jest taki wspierające dla żyznych ziem, że ogólny wynik dodaje energii nie jest ciemny nie jest nie jest negatywny tylko jest właśnie otwierający drogę do współpracy do dyskusji do miłości do wszystkiego za chwilę wysłuchamy twojej władzy ja tymczasem bardzo dziękuję za rozmowę z naszymi gośćmi w tej części wieczoru były Ewa Łowżył inicjatorka koordynatorka chóru czarownic i chórzystka dziękuję bardzo dziękuję bardzo i Aleksandra Sołtysiak Łuczak chórzystka chóru czarownic dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - HANNA ZIELIŃSKA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!