REKLAMA

Przystanek Miasto

Raport Gospodarczy
Data emisji:
2017-12-08 12:40
Prowadzący:
Czas trwania:
13:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
raporty gospodarcze z 4 3 minuty po godzinie dwunastej to jest raport gospodarczy Radia TOK FM ostatni raport w tym tygodniu oczywiście zaczynamy krótki przegląd rynkowej jak zawsze na początek w tej chwili euro 4 zł 20 gr frank po 3 5 9 USD 3 zł 5 8, a funt 4 zł 8 2 gr tak wygląda sytuacja na rynku walutowym DAX w tej chwili zysku 1 i 2 % informacje z Niemiec te z giełdy z gospodarki polityki są niezwykle ważna w polityce m. in. szykowanie się czy powrót do rozmów o wielkiej Rozwiń » koalicji, a więc być może problem na destabilizacji niemieckiej polityce nam powoli znika, a na naszej giełdzie papierów wartościowych w Warszawie WIG 2 0 też na plusie w 9 3 zyskuje na 2 4 15 punktów na minusie w tej chwili tylko indeks mWIG 40 ten minus nie jest może jakiś duży to 12 no ale do odnotowania, że w tej chwili jest najwyższe obroty na akcjach PKO BP KGHM Tauron i Pekao SA tak to wygląda w tej chwili no, a do końca sesji zgodnie z zegarem pozostałe 4 godziny 2 0 minutach jazdy działa jeśli ktoś pod koniec tygodnia ma jeszcze ochotę trochę na rynku podziałać w tym pierwszej części raportu to dziś wszystko raporty gospodarcze, a gościem raportu gospodarczego jest dziś Michał Danielewski Gazeta wyborcza dzień dobry dzień dobry, a rozmawiać będziemy po raz kolejny w raporcie gospodarczym o kolejnej publikacji, którą można przeczytać m. in. dzięki dziś w papierowym wydaniu gazety w internetowym w internetowym wydaniu gazety, czyli przystanek miasto tu tak dla tych, którzy nie mieli jeszcze okazji słyszeć, chociaż mam nadzieję, że już raz słyszeli czy miasta akcja przystanek miasto i jest to wychodzi z wielkiego badania, które zamówiła wyborczej radio TOK FM na 1 6 ponad 16  00 0 badanych 19 polskich miastach spytaliśmy w zasadzie mieszkańców tych miast o wszystko co może być dla nich interesujące od transportu do rzeczy obyczajowych przez infrastrukturę miejską jest się podobać się żyje w polskich miastach taka wiwisekcja polskich miast i polskich mieszczan już jesteśmy po publikacji w minionym tygodniu dziś kolejne i kolejna odsłona także we następny piątek hala, więc ich zresztą wydarzenie związane z tymi publikacjami całkiem sporo jeśli państwo sięgną do wydania czy to papierowego czy internetowego stoi ten kalendarz tego jak w miastach w ramach akcji przystanek miasto rozmawiamy i będziemy jeszcze rozmawiać te wszystkie informacje znajdą się mówi o tym, dlatego, że przed nami także debatę tak jest 15 grudnia w siedzibie gazety wyborczej mamy debatę o naszych badaniach zapraszamy wszystkich jeśli ktoś może przeżyć jest warszawianką odbędzie w Warszawie to 1 5 grudnia siedziba na Czerskiej jest otwarta wciąż tylko zarejestrować jako uczestnik tej debaty na stronie wyborcza PL można znaleźć wszystkie potrzebne na miarę ich i choć film druga rzecz, której powiększy druga debata to jeszcze temat bardzo odległej będziemy państwu przypominać to już teraz powiem, że po nowym roku w styczniu w drugim tygodniu będzie można spotkać się tutaj w swojej siedzibie gazety i Radia w debacie prezydenta być może także swojego miasta, a więc warto gdzieś ten temat mieć w głowie i termin realizować, a dzisiaj głównie o transporcie i soi z tego badania, które zostało zrobione na potężnej grupie, bo jednak 16  000 respondentów to niemała grupa badaniu o transporcie mamy dzięki zaskoczeniu mamy nawet kiedy zobaczyłem wyniki tych badań zdobyłam pozytywne, ale jednak zszokowany, ponieważ okazuje się, że ten stereotyp Polaka Sarmaty za kierownicą samochodu, którym właściwie chce samochodem jechać na zakupy na cmentarze do szpitala pod sam próg sklepu wszedł w okolice ten samochód wszędzie w mieście zostawić jest zaparkować i to najlepiej za bardzo niską cenę jest jest nieprawdziwe po prostu okazuje się, że bardzo cenimy transport publiczny bardzo cenimy transport rowerowy i co coś więcej coraz więcej mieszkańców polskich miast również akceptuje ograniczenia ruchu samochodowego w centrum co jest w zasadzie myśl, jaką taką przerwą mocnym wynikiem ani przełomowym wnioskiem, który wynika z tych badań, bo jeśli n p. zobaczmy fora internetowe pod różnymi tekstami obecnie o parkowaniu w centrum o różnych ograniczeniach na to tak jednak małą przewagę głosów, że to skandal grabienia zwykłych obywateli tymczasem z naszych badań wynika, że w wielkich miastach akceptacja dla tego pomysłu jest już prawie ludzie traktują ten pomysł sam został, że w większości w niektórych niektórych polskich miastach co oznacza z kolei, że to świetna reklama ma tak naprawdę Unii Europejskiej jednak włodarze tych miast ma duże zmiany jesienią wejdziemy do Torunia na zysk z meczu to jest niesamowite okazuje się, że fundusze europejskie jednak są wykorzystywane dobrze, że to nie tylko aquaparki taka efektowna efektowny modernizacja i inwestycje w efektowną infrastrukturę, ale też w efektywną to znaczy, że jest więcej ścieżek rowerowych im lepiej działa komunikacja publiczna im bardziej ta przestrzeń miejska się zmienia na lepsze jako przestrzeń do spacerów wejścia do kawiarni, tym bardziej jesteśmy skłonni zostawić samochody gdzieś poza centrum właśnie pojechać tramwajem przejściem jako spacerowicza, że bardziej cenił, mówiąc że w skrócie trochę frywolnie spacer niż wdychanie spalin z serem i ma okna samochodu, bo to jest ważna informacja czy też przypomnienie, zanim pójdziemy dalej w szczegółach tych badaniach książka zróżnicowaniu wielkości miast Tytusa średni różnicy czy inaczej odpowiadają mieszkańcy dużego małego miasta ale zanim to się tylko jedno małe przypomnienie regulacje dotyczące wysokości opłat pobieranych za parkowanie w miastach to jest oczywiście miejska regulację, jaką ostatecznie będzie to kwota, ale widełki pochodzą od władzy centralnej, że tak powiem tak mgliste jest też ważne, żebyśmy mieli świadomość, kto o tym decyduje im w Plazie to już pewnie trochę zależy od wrażliwości poglądów, ale mnie się wydaje, że to przyzwolenie na tę ostatnią podwyżkę nie jest ostatecznie złożono ostatecznie ma nam służyć, jeżeli jest to jakaś forma nie wiem czy to jest, czyja to dobrze definiuje zniechęcenia do używania samochodu w samym centrum w ścisłym centrum tego miasta można już w wielu miastach osoby bez auta poradzić, chociaż mówi to człowiek, który na co dzień jeździ samochodem na Long Island w dobrze no i nie chce zostawić go poza centrum, w którym mógł wyjść z grupy odpowiadający jako tuby, która akceptuje takie rozwiązanie zarząd nie akceptuje i akceptują ograniczeń uważam, że to dodatkowo nas determinowało też do zmiany swoich nawyków to świetnie bardzo zżyty z Beatą zwanym też tego rozwiązania, więc odpowiedziałbym podobnie jak powiedz jak to jest jakiś zróżnicowaniem czy czy jest czy występuje różnica w poglądach dotyczących szeroko rozumianego transportu i ewentualnie ograniczeń ze względu na wielkość miasta być może paradoksalnie istnieje taka różnica rozbawią zaś za nami nie zakończy bardzo wielka paradoksalnie w mniejszych miastach opór wobec ograniczenia w ruchu w centrum miasta większe niż ten już dziś wielkich, ale to można bardzo prosto wytłumaczyć oznacza też większe miasta nie chcę już wprowadzają coraz częściej wprowadzają takie ograniczenia wciąż częściej można je napotkać jest taka teza, iż hipoteza, że jeśli widzimy, że jakieś rozwiązanie wprowadzone co więcej ono działa od te opory i różna nasze lęki przed tym jak sobie poradzimy one działają w i powinny działać bardzo jesteś cieka w efektu odpowiedzi na pytanie na co byśmy byli skłonni wydać 5 zł dodatkowego podatku jeśli miasto, by takie wprowadziło zapytaliśmy naszych badaniach okazuje się, że mieszkańcy polskich miast spokojnie są w stanie wydać 5 zł, a po to jest to poprawę komunikacji publicznej na gęstszą sieć ścieżek rowerowych właściwie akceptacja dla takich dla takich wydatków we z kasy miasta pośrednio z po kieszeni podatników jest raczej powszechną to są ogromne większości jej w pasie w każdym badanym umieszcza które, które chciałyby poprawy komunikacji publicznej i gaz i sieci ścieżek rowerowych, które są pełna paradoksalna UE paradoksalne wynik, ponieważ w, a akceptacja dla wydawania więcej pieniędzy na ścieżki rowerowe jest bardzo niska w Poznaniu wśród polskich miast jest chyba najniższy odsetek badanych, które się z Mogilna więcej najmniej osób się zgadza na płacenie 5 zł jeśli TM podatek 5 zło towy miałby jeszcze nas zwiększania liczby ilości ścieżek rowerowych w mieście nie możemy imprezy, mimo że prezydent Jaśkowiak należy też budował swoje kampanie to prawda trudno to wyjaśnić jest, że mają dosyć już po prostu, a może poznaniacy są trochę skomplikowane tak jak w stereotypie Boeing no trudno to wytłumaczyć, bo w Poznaniu też ścieżki całkiem nieźle, o ile pamiętam działają my jest mnóstwo ludzi jeździ na rowerach prezydent Jaśkowiak codziennie do pracy w kasku garniturze to mekka sobie rowerem, ale z drugiej strony pamiętajmy po parę dni temu opublikowaliśmy też badania Gazecie wyborczej to kasa można było usłyszeć o poparciu dla prezydentów miast ma poparcie jest dalej liderem, ale gonią go tam gonią grania gonią chociaż, bo poparcie dla śpiewaka stabilnemu tam chyba, bo 3 7 % w pierwszej turze co jednak daje mu dobre perspektywy na reelekcję, ale wydaje się, że warto powiedzieć o tym, a w co globalnie wynika z tego badania globalnie wynika z niego moim zdaniem to, że to zmiana cywilizacyjna są w zasadzie nieodwracalna czynami jeśli chodzi o duże średnie miasta akceptacja dla wprowadzania obecne w cudzysłowie europejskich standardów jeśli chodzi o komunikację publiczną i w ogóle poruszania się to miejsce jest wzrastała jest w miarę powszechna i nie sądzę, żeby coś mogło coś odwrócić oczy ten trend modernizacyjny, który idzie za funduszami europejskimi z inwestycjami miasto jest nieodwracalny na 3 jakikolwiek mielibyśmy rząd jak bardzo Narodowy albo niechętne wegetarianami i rowerzystom jak to kiedyś określił minister Waszczykowski na to czy Vegeta chęci i rowerzyści po prostu zaczynają Otóż upraw tamto Halle zaczynają być w większości polskich dużych średnich miastach, a na tym dlatego też zachęcamy państwa, aby dodatkowo spojrzeć się do publikacji w Gazecie jak to w sferę n p. państwo jeszcze mniej jak to wyniki przedstawiają się patrząc tak najbardziej ogólnie nie wszystko państwu tutaj zdążymy opowiedzieć, ale też zachęcamy do tego, by właśnie do szczegółowych badań nie zajrzeć w miastach powyżej powyżej 4 0 50  00 0 mieszkańców na pytanie czy powinno ograniczyć wjazd aut do centrum 4 9 % mówi tak 4 8 % mówi nie jest taki dosyć wyrównany wynik być może jeszcze tej debaty w Kolnie i przekonywanie przed na wyrównany choć, kiedy pytaliśmy ekspertów jak oceniają te wyniki to byli zaskoczeni na czym Stali Rzeszów będzie 20 30 % akceptacji dla takiego rozwiązania będzie dużo bardzo dużo będzie bardzo dużo ja myślę też, że warto spoglądać na rzetelne badania, bo przecież jesteśmy w przededniu kampanii wyborczej może okazać się, że dzisiaj zupełnie inaczej można inne rzeczy można w kampaniach miejskich mówić nie bać się niektórych sformułowań to powinni pewnie wziąć pod uwagę politycy, ale my wyborcy także różne rzeczy możemy oczekiwać wcale być może nasze pomysły nie nie są jakieś bardzo oryginalne tylko jest spora grupa, która myśli podobnie zatem zachęcamy przystanek miasto PL badanie sporem GazetyWyborczej Radia TOK FM kolejna odsłona w raporcie gospodarczym oczywiście za tydzień kolejny piątek w Gazecie wyborczej też nie będzie można czytać w kolejny piątek jeszcze myśl usłyszeć po drodze przeczytać niejedną informację i będą bardzo ciekawe wyniki naprawdę zachęcam no właśnie, bo będzie się mówić o transporcie, ale przecież pytanie było mnóstwo i kolejne i zahaczające o każdą sferę życia w miastach to znaczy mówiąc lapidarnie od tramwajów do uchodźców zadaliśmy pytania, czyli jeszcze kolejne odpowiedzi, a przed nami czy wyniki odpowiedzi poznamy Michał Danielewski bardzo dziękuję za spotkanie z tomu raport gospodarczy Radia TOK FM zbliża się trzynastego 1 3 informacje, a po informacjach Jakub Janiszewski audycja połącz Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RAPORT GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA