REKLAMA

Jaka przyszłość czeka Polski Instytut Sztuki Filmowej?

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2017-12-09 18:20
Prowadzący:
Czas trwania:
26:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat wciąż w studiu na Joanny Kos-Krauze do mnie dołączyła dobry wieczór, gdyby Wiktor Radosław Śmigulski dna, aby szef polskiego Instytutu sztuki filmowej wczoraj już rozpoczął swoje urzędowanie MF w wygrał 3 nabył u urzekło w UE ujął komisję konkursową do tego stopnia, że sześcioro członków tej komisji postanowiło postawić na niego 5 głosów zostało oddanych na ME Iza Kiszka Hof lik, by minister Gliński Anna Duda Rozwiń » postanowił że, że to właśnie Radosław Śmigulski lennem polskim Instytutem sztuki filmowej od cel teraz będzie rządził no my oczywiście cała leży historia to co działo się wokół polskiego Instytutu sztuki filmowej wciągu ostatnich tygodni budziła ogromne emocje, czyli najpier w odwołanie Magdaleny sroki rynny z funkcji szefowej później rozpisanie nowego konkursu na to jacy kandydaci do tego konkursu się z zgłosili no i teraz już bez prawa zostać zamknięta no bo nowy dyrektor ne zostały wybrane pomysły jak ty oceniasz no właśnie tę całą sytuację zakończoną wyborem Radosława Śmigulskiego realnej i to jak ocenia, że w ogóle ten wybór ministra dobór personalny na to stanowisko w ocenie miękką bardzo twardy gęsty w stronę środowiskom mnichów, by nie nie mam złudzeń, że ani nasze prośby ani realne argumenty nie mają znaczenia był pan minister skorzystał w pełni z uprawnień, którym przysługują z tym trudno dyskutować tak czy ktoś nam podoba czy nie myślę, że tutaj nie byliśmy przekonani przekroczył prawa twardo skorzystało jak wymieniłem nic nawet w ostatnich tygodniach była też tak powiem wznowił wolą rozmów pobili przedstawicieli różnych Gildii spotykali się z ministrem w bardzo go prosiliśmy zaklinali się, żeby wziął pod uwagę też do nas spod kompetencji tego, że ten konkurs odbywa się w wyjątkowych szczególnych warunkach wuja myślę że, gdyby to po prostu kończyła się normalnie kadencja poprzedniej pani dyrektor też więcej osób się zdecydowało prostytutka potem na co powoływała się komisja konkursowa aż do kandydatów w zasadzie pamięć narracja trochę taka, że nikt nie spełnił ich oczekiwań niż za chwilę poświęca kogo wybierać wiem, że formalnie istnieje też wątpliwość czy głosowanie się od wyłożyć do 5 z tego co ja wiem dyrektorom Belki Kiszka Hoflik poprosiła o taki zapis z protokołu, bo obok tego nie wiemy czy formalnie mu się odbyło znałem domniemywa, że tak skoro takiej liczby padają w nim i na pewno, gdyby to się odbywał w nocy realnym w trybie wiele osób, które mogłyby chciałby być może kandydować to po prostu mu też był nim bało się tego życzą konkurs może być politycznie, że od początku istnienia wskazani na pewno ta grupa też silną władzę w ograniczonym oznaczeń w dobrym no właśnie to jest TMT Total to jest dla mnie też to było zaskoczenie przyznam się, że ten konkurs dzieci kandydaci do konkursu sąd nie byli kandydaci bardzo mocno z tym środa z nim związane czy tacy kandydaci, o których mowa mężczyzny z sumieniem powiedzieć, że tak są kompetentni, by kandydować na Renato stanowisko sama się zastanawiam, dlaczego tak jest nikt nie chciał czy to była jak sami też o trybie to by jeszcze raz podkreślam o trybie części osób i to też wiemy, bo takie rozmowy był prowadzony ludzi nie chcieli mnie się bali, że to Rosja to jest jakby przegrany konkurs jest przesądzony decyzja jest podjęta Ion jest pewnego rodzaju fikcją, a na drugą rzecz, że może też pamiętać, że tak naprawdę odpowiedzialny ją sobie te mniej nawet kompetentnej w rejestrują się przygotować do meczu konkursów tak tak krótkim my w trybie no, a te emocje, które były wokół tej instytucji będą też nie każdy chce się z nimi użerać to Radosław Śmigulski jury konkursu już jest skończone dyrektor zatwierdzone trzeba pomyśleć o przyszłości trochę przyglądamy się wszystkim Radosław Śmigulski jest on na nowy dyrektor PISF udzielił 1 wywiadu rent dla polskiego radia drugi wywiad dla Pawła Lisa w Gazecie wyborczej za należność za remedium udzielić wywiadu w Jaśle wita z po kilka tych wypowiedzi tutaj Anne zacytuję, bo WOW jestem też ciekawe co nam powiesz, że dana na tę zdaniem właśnie nowego dyrektora PISF najważniejsze wyzwania, które przed pisali stoją, ale noga nigdy mnie i Radosław Śmigulski nie ukrywa, że on nie jest takim człowiekiem mocno związanym ze środowiskiem było walki z szefem Syrena Films jest tutaj mówić o dane takich firm cennych prac na wałach, ale to mylne wrażenie nie ma sensu na tym się w akurat dużej Anna w tym dłużej zajmować pytanie no właśnie kim rekin Radosław Śmigulski dla środowiska filmowego era i jest zagadką dla dla części z nas zna na pewno tak jak każda zagadka to w TomTom nie oznacza wyłącznie samych negatywnych rzeczy no pewnie umiem powiedziano wszyscy wstrzymali oddech patrzymy co będzie dalej myślę, że tym najpoważniejszym testem będzie za chwilę nominacja ekspercka propozycja środowiskowych takich było zgodnie z tradycją nocnej przysługuje w bloku tak powiem co całość środowiska dał mu te wskazania propozycje liderów fundusz z tego co wiem od sierpnia od września były składane panu ministrowi no teraz zobaczymy czy do decyzji będzie podejmował paśmie górskim wyłącznie 3 czy również jak w poprzednich latach pieśni w ustaleniu grupy doradców, która jest wokół pana ministra ostatecznie pan minister też odmową od decyzji no to na pewno też nam bardzo dużo mówi, czyli ekspertów wyjaśnimy to są to osoby, które oceniają scenariusze, które mają herezję jest już lista ekspertów nie zmieni tego wydania świeży pomidor nie będzie ruszał, bo to niczego nie zmienia to, bo my z tych co roku są na nowo powoływani eksperci stworzą taka lista tych z Kozuba około 400 nazwisk no tutaj kluczem są nowe nazwiska liderów, czyli osób, które w sposób rzeczywisty realny będą odpowiedzialni współpracować z dyrektorem Instytutu z jego pracownikami oznacza to przede wszystkim rozdziału kupę pieniędzy prawnej oceny tych projektów i ja myślę też, by bardzo jestem przekonana jest w stanie się założyć każdy pieniądz, że bardzo zostaną poszerzone kompetencje rady Instytutu myślę, że to jest ciało, które w tej chwili wyrośnie na bardzo mu bardzo mocną jednostkę o rentę niż ta rada nie będzie już Radom, która była taką można wejść radą doradczą w poprzednich latach w Elblągu przypomnijmy, że do głównych obowiązków należało zatwierdzanie raportu finansowego merytorycznego, ale to jednak byłoby odbywało się powiedziała z takim tutaj myślę, że w TUW TUW TUW TUW będzie tu będą bardzo duże zmiany czy będzie to bardziej rada decyzyjna niż do doradcze latach tak nawet nie wiem czy to nie będzie taki był Fiat uno w podejrzane, że to może być tak, że to mieć taki rodzaj dwuwładzy, bo i przewodniczący rady to przecież Rafał Wieczyński silną osobowością, która też krzyż nie jest tajemnicą tak było przecież też rozmawiamy współpracujemy w wielu sprawach chce wielu zmian w instytucję w myśl tych ziem niezależnie od tego, że tuż przed odejściem rektor strąki zostały zatwierdzone programy operacyjne jestem przekonana, że zostaną zmienione jak również myślę o tym, że tryb powoływania ekspertów naboru no to wszystko brzmi trochę też budzi niepokój, bo pamiętajmy, że jeśli tutaj zacznie się głęboka reforma tego systemu w tej chwili to znaczy, że nie odbędzie się sesja w terminie wydarzy się to samo co w zeszłym roku, kiedy były problemy z wywoływaniem liderów, a to oznacza dużo kłopotów tak, bo ludzie przecież mają rozpoczęte bez produkcje filmowe tak to co to oznacza brak płynności to oznacza przesunięcie sesji, bo normalnie w zasadzie od końca grudnia powinny być powinien być zamknięty nabór na kolejne sesje już pra w do przyszłorocznych no tutaj mam zresztą została przez radę już podjęta pierwsza duża uchwała ta jest bardzo wiele punktów widać, że tam jest przygotowywana gum i za głęboko reforma tej instytucji Lennon Dan Rafael Radosław Śmigulski przepraszam powtarzał przez cały czas, że teraz prace Instytutu mają być bardziej transparentne i że do tej pory wiele osób było niezadowolonych, że pieniędzy z Instytutu nie dostawało teraz ma się to one zmienić czy ten masz takie poczucie, że to był faktycznie wiele osób odchodziło z kwitkiem na pewno jest jechał czuł na pewno my nie należeliśmy jest on jak Grzegorz nie wiem na z Krzysztofem zatrzymaliśmy program zostanie stypendium funduszy to to jest wielki problem to mało muszę powiedzieć, że każdy z nas stanął nieraz w życiu i każdy z nas rozumie co to oznacza odrzucenie tak jak my nigdy nie byliśmy w stanie zdobyć żadnych pieniędzy od dużego komercyjnego nadawcę, ale też w pewnym momencie podjęliśmy decyzję, że uprawiamy taki inny rodzaj kina prawda, więc stało, że tak bym też trochę niemożna mieć pretensji do losu no to takie jak rozpacza, że Niejestem piękną blondynką musimy mających w wieku 4 5 lat porach pogodzić się z czymś więcej tutaj, bo ja czytałam wypowiedź pana Radosława ktoś mądry rząd chciałby nerwy zmienisz to takie poczucie, że tu upatruję jakimiś wielkimi ułomności funkcjonowania Instytutu, że wiele osób czuło się odrzucanych pomijany przez środowisko musi obejść to każdy z nas tak my też przy aplikowaniu o każdy pieniądz imigranci też odrzucono projekt i 2 rundy bronił projektu Maciej Pawlicki z Edwardem, z którymi bardzo prywatnie się lubimy myślę, że nie szanujemy zaś wierzyciel niekoniecznie mamy wzrost o nazwie światopoglądowe historia się zgadzają taka dokładnie tym pojęciu tak powiemy mi negatywnie ocenili koledzy w życiu się tego nie spodziewam, więc naprawdę te to uczucie jednak taka jest droga to auto nie jest produkcja Kraków główny plastikowych i na pewno, ale oczywiście my jesteśmy w pełni za transparentnością myślę, że zarówno na wszystkie zawody filmowej w ich producenci tak dalej ta transparentność my się podpisujemy pod tym logo, omijając miasta w ćwierćfinałach z nimi nie znaleźli auto powtarzał wielokrotnie też mówienie cały czas suma wszystkich jako zorganizowanej grupie przestępczej, bo tak nie jest znana prawda większość z nas doszło na nie do tego do czego doszłam ciężką pracą i naprawdę bez żadnych układów, bo tu już też ludzie głośno mówią na tych wszystkich naszych posiedzeniach, bo to jest też po prostu bardzo niesprawiedliwe bolesne dla wielu uwodzi ciężko pracujących osób i w które do tego doszły pracą i talentem i nie wolno unieważnić życiorysów tych ludzi, by ich stać się do takich podejrzeń, więc na pewno ja tutaj też się zgadzam, że pewne procedury można jeszcze uczyć pełnić EMG, gdy jesteśmy tym zanadto tutaj nie nie mam problemu w tym jest 1 taki idealny punkt, który pojawia się też tych wszystkich wywiadach, który mnie osobiście dość Senna dość mocno zaskakuje mianowicie chodzi o tym, portale w jej audi i tutaj we wszystkich wywiadach Radosław Śmigulski podkreśla, że na rzeź rzeź dostęp do rany i audi do internetu to jest dzieli jakieś takie największe wyzwanie gry przed polskim Instytutem sztuki filmowej jest to wojna przyznam szczerze dla mnie to te to zaskoczenie nikt nie widzę tutaj akurat wyzwania nr 1 w tym UE, ale może się mylę może dla środowiska może dla polskiego Instytutu sztuki filmowej to jest jakaś taka paląca kwestia do dołu do ustabilizowania do zastanowienia zjawili się ma wyglądać też na pewno zmiany technologiczne są rzeczą szalenie ważną i t d. ale myślę, że w ogóle się z racji swego doświadczenia chociażby pracy w syrenie na -li pan Radosław jednak przez chwilę albo przez chwilę, ale był też 3 szefem agencji produkcji filmowej no ja bym proponowała zacząć od porządkowania rynku dystrybutorów, bo jeśli my możemy to kino też doprowadzić do Visa toczy mówił pan Wajda już dziś rzeczywiście jedno z najtrudniejszych rzeczy jest doprowadzenie widza do tego kina w jej imię i w drugą stronę naszych filmów do niego to proponuję zająć się przede wszystkim rynkiem dystrybutorów, bo to jest rzecz, której nic nie uporządkował, a my i wydają się, że też trochę to jest sprzeczne z tym, bo dyrektor przede wszystkim my powtarzamy jeśli tutaj zachowana też swoją taką jest niezależność się do jego naprawdę 1 z największych obowiązków jest zachowanie tego kształtu artystycznego kina to są decyzje przede wszystkim dotyczące tej jakości kina otrzyma ono będzie ktoś będzie robił trzymał w przejrzystych zasadach, ale przede wszystkim coś co zostanie co tworzy tkankę kulturową dla przyszłych pokoleń inni nagle, że tak powiem ta sprawa nośników kanałów dystrybucji jest ważna, ale zacznijmy od uporządkowania rynku dystrybutorów kinowych w domach będzie na pewno śledzić jak ja jak to wszystko będzie wyglądać, czyli tak jak powiedziałam się wybory komisji eksperckich to kto był to filmy będzie oceniał Legia może chociażby w przywrócenie z długim telewizja publiczna, która jeździła potężnym partnerem przypomnijmy, że wg ustawy 50 procent jest tylko w mojej być finansowane z pieniędzy PiS 2 i kiedyś telewizja była najsilniejszym partnerem każdy z nas tam pracował Edyty kinowych utworzyliśmy też mąż tak powiem Archi map dorobek tej telewizji dziś telewizor zasadzili finansuje polskiego kina, więc jeśli coś tu namawiały, żeby tutaj rzucić siły na odbudowanie tej relacji na letnich w gminie powstaje jednak znacznie nawet oczywiście nas wszystkich jest miejsce nie powstaje też kino historyczne zwiększymy budżet zyska na podst był głównego partnera, który był dla tego kina to są rzeczywiste zadania, które mogłyby, że tak powiem dać pracy większej liczbie ludzi umożliwią powstanie większej ilości kin i również do tarcz atak to jest też jedno www BIK instytucja, która emituje tak znaną do tych wyzwań ideologiczne za chwilę jeszcze wrócimy teraz informacje Radia TOK FM Małgorzata Sadowska też inne do nas dołączy to my cóż jeszcze jeszcze parę minut poświęcimy temu tematowi radość, iż Mikulski nowy dyrektor polskiego Instytutu sztuki filmowej Joanny Kos-Krauze reżyserka też przewodnicząca Gildii reżyserów jest ze mną studia niż się Patrycja Wanat jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Joanny Kos-Krauze wciąż jest w studiu rozgadana nawet w czasie przerwy reklamowej jest Małgorzata Sadowska do nas dołączyła krytyczka filmowa dziennikarka również programy dla nowych horyzontów, ale w tej funkcji to za chwilę będziemy ceny będziemy zdradzać się już pierwsze informacje dotyczące festiwalu na filmowego w tym chciałam Need no trochę też w, zamykając na naszą dyskusją o Radosławie 8 Górski na nowym dyrektorze polskiego Instytutu sztuki filmowej Anny Joanna powiedziałeś przed informacjami o tych Annę le od tych największych wyzwaniach, które twoim zdaniem przed PiS -em stoją łączyli realny wpływ co dałoby nam co powinno postów PiS i faktycznie może być trochę nie wiem zmieniona, bo poprawione są co tutaj Anna uda się zrobić lepiej, ale zapytam w takim razie kończąc strat dyskusja oto jak nie zepsuć, dlatego że w UE wydają się, że to ich postawienie sprawy jak nie zepsuć się tego co w ciągu 1 0 lat działalności PiS szło udało się wygrać schować pod tak teraz już 1 2 3 2 to też ma odegrać kwestia, a o, której dużo się mówiło w kuluarach środowiska filmowego, żeby po prostu nie zepsuć tego co udało się zrobić, bo zrobić udało się bardzo dużo coby było takim właśnie największym największym błędem tracenie widzów straceni też widzów pewnym, że w okresie transformacji dłoni cały 1 000 000 rocznie się z 13  000 000 rocznie widzów i jakość tego kina kino zostało odbudowane remis naprawdę we wspólnym wszystkich światowych w festiwalach i t d. od jest też budowanie wizerunku ty tego kraju ich rozumiem jest to o co chodzi też tej obecnej prawda formacji od wpływów politycznych i żeby nie upolityczniać tego kina jeszcze w pełni zgadzam, że dni powstanie część filmów i powinny powstać powinien powstać kolejny film pokazuje Juve, dlaczego ma być 1, dlaczego w naszej kinematografii tylko na 1 stać naprawdę jest wiele wspaniałych niezagospodarowanych obszarów ale, żeby ono jednak odciąć polityków odmówienia otrzymamy pisać wiersze o 3 malować obrazy, o czym robić kino film na przeżycie ich osiągnięciem tego środowiska było to może nim niezależnie od powtarzano rzeczy, które można uprawiać inną i to chyba jestem domów stała ta kondycja tego polskiego kina w jej obecności widzów w Chinach naszej obecności na arenie międzynarodowej, że myśmy coś wybudować, niżby tego nie wysadzać w kosmos nie wiadomo, jakiego powodu, szczególnie że Polski Instytut sztuki filmowej może mam bardzo dobrą reputację w Europie jest taki Instytut, na które powołują się na ruszcie online ekonomia, gdy w Azji na festiwale spotyka się z ludźmi właśnie z innych krajów z innych instytucji to rzeczywiście jest także, że leży nam zazdroszczą tego co 2 w dość wiarygodnym partnerem zwały ten przecież programy koprodukcje mniejszościowe są naprawdę fantastyczne rzeczy, jeżeli tutaj też miały być tak nie bójmy się pana Radosława, bo takie emocje chcę przypomnieć, by po wyborze każdego dyrektora nikt nie wie pamięta z Agnieszką Odorowicz takich jak my nie mamy nawet byliśmy niezadowoleni z Magdy sroki oczywiście nie podoba nam się to w jaki sposób została odwołana cały wywód tryb przeprowadzenia można to było zrobić inaczej tak nam się wydaje stało się to tak teraz nie ma są w smak mówi ten test dosyć szybko może czas pokaże w jakim kierunku idą do przekształcenia te też stanie się rzeczywistością zostanie wprowadzona zgodnie z obietnicami, czyli cały drony systemy zachęt, ale tak źle znów będzie też moment historyczny im, by to też myślę, że bardzo dużo zmieniło to oznacza, że się pojawi dużo więcej pieniędzy na rynku produkcji, tak więc stół lub w Anglii dziś, ale i my też się to sami o tym, modelu węgierskim, bo jednak Polska w Polsce my to Polska partia rządząca jest bardzo zapatrzona w tamten model van den z Boliwii w politykę Orbána ani się też o tym w jaki sposób oni rozwiązań na Węgrzech w kwestii rzeczywiście tamtejszego przemysłu filmowego, który całkowicie w tej chwili pod kontrolą też partii rządzącej w tym też wychodzą stamtąd filmy jak też liczą na festiwalach będzie można złożyć nie zagraża przypominamy ogłosił, że w zasadzie nie są w stanie zrobić żadnego filmu i w Nisku produkcji oni rozwalili dokładną nazwę handlową i że na zewnątrz wygląda to tak, że ta instytucja działa doskonale, bo ma dobry wizerunek i powstają filmy i robią je także młodzież też zrobili poprzednie, ale wiadomo, że są także twórcy, którzy tam już nie zrobię filmu po prostu o tym, że ma ona radykalnie odmienne poglądy obraz musiał wyjechać z Chin Chiny z Węgier tak czy przypominamy, że ich oscarowa produkcja ma to zrobić w zasadzie chłopcy, którzy wyjechali i kształcili się w stanach nie zostali mocno, że przyjadą także w mieszkali w Nowym Jorku zrobili bardzo nowoczesny dzięki swemu talentowi, ale bardzo różni niskobudżetowy film tak także są, bo jest rzeczywiście taka, żeby widz jest rzeczywistość wymaga ogromnie dużo kompromisu ze strony twórców PRL -u z nich stawia w jakimś sensie pod ścianą jeśli są rzeczywiście pieniądze na prostej produkcji ci, którzy nie chcą, aby współpracować z władzą z rządem czy czystym systemem kontrolowanym przez władze po prostu nie robią filmów, a więc w taki jest pamięć testy taki kierunek w jakim my zmierzamy w hondzie, że nie jedno w Łodzi jest pewne elementy rzezie Radosław Śmigulski na pewno będzie pod stałą obserwacją im przypuszcza środowiska dziennikarskiego krytycznego, ale przede wszystkim filmowców Czyżby jakiś spotkanie n p. nie wiem Gildia reżyserów planuje z nabrzeżem na pewno wywozu do spotkania trwają bardzo intensywnie pracuje też rada Instytutu dobrze by należą chociażby przez ostatni rok należy te spotkania odbywaliśmy regularnie z poprzednią panią dyrektor przedstawiciele wszystkich właśnie zawodów filmowych idziemy dokładnie tworzyliśmy też takie plany ulepszenia wielu rzeczy tak począwszy nie wiem od działu prawnego plus to, żeby udział w budżety, które są składane w Instytucie były można powiedzieć takim samym obowiązywał w telewizji publicznej co przypomina mu łatwiej chociażby zrobienie audytów potem ani, że to pracujesz na zupełnie innych dokumentach tych rzeczy jest bardzo dużo, bo po to, że powinnam już powstanie w Instytucie chociażby pod 1 2 latach komórkę analityczną, w której rzeczywiście byłyby zebrane dane Budzisz nawet jak dziś jeździ chce się zrobić prezentację dorsza ręcznie szukać cyfr nie wiemy ile dziś co zostało dofinansowane i t d. gówno to to są wszystko, by rzeczy do omówienia bardzo wiele takich rozwiązań, gdyż wypracowaliśmy, ale też przypominam, że nie odbywały w grupie jakiś nie wiadomo, jaki uprzywilejowanych jego bardzo często też w oparciu o dno twórcy producenci i t d. to auto jest tym zobaczymy też zobaczymy jak pan dyrektor będzie traktował twórców przypomniał, że przede wszystkim z producentami są też moment historyczny po raz pierwszy zostaje młoda duchem dyrektorem Instytutu to może tak powinno na pewno rodzi wiele wiele niepokoju wygra będzie mieć bardzo szybko to jest to, o czym nie zawsze mu w 2 proszę zwrócić uwagę, że w programach operacyjnych niezależnie od tego co się mówi PMT jest nieprawdą, że tu są przede wszystkim twórcy głównymi beneficjentami są producenci słowo reżyser rada w programach operacyjnych 2 × i żaden z nas nie może jako reżyser być bezpośrednim beneficjentem ma taką możliwość wyłącznie scenarzysta, który dostaje stypendium cała reszta pula wszystkich dotacji wszystkich pieniędzy przechodzi przez producentów fizycznie w zasadzie dopiero potem od producenta jakikolwiek twórca dostaje pieniądze, więc myślę, że też dosyć szybko tu się wszystko wyjaśni kwestia godła z jakim efektem ubocznym tego całego zamieszania wokół realnym PISF jest aktywizacja integracja środowiska są też jest chory korzysta z tego płynie postępek grupa kobiet firmom to też bardzo aktywna bierze szczęście, bo za aktywny udział w we wszystkim zdrowia mówiono dialogu działania po równo już do ciała jeśli trwają rozmowy tak to nie jest tak nikt nie ma nie ma ich zęby zintegrowali się i współpracują przy przy przede wszystkich wydarzeniach obecnie ludzie z bardzo różnych jest bardzo różny mi poglądami z bardzo różnych środowisk także to jest taka sytuacja rzeczywiście wyjątkowa i mam nadzieję, że należy nowy szef Instytutu też byśmy coś mi to pod uwagę także dążyć do tego dialog będzie Goś z częścią po raz, tyle że najgorsze co mógłby zrobić to postawić po drugiej stronie barykady przeci w Kowal faktycznie temu środowisku, które się coraz bardziej jednoczyli i jednocześnie należy brać też romans trwał długo być zresztą realną to oznacza też no przede wszystkim reprezentowanie tych, które tego kim Ano wydaje mi się, że na nie da się odciąć od twórców i od tego co wyprodukuje ta instytucja i od tego cóż ma w dorobku tak mamy też tutaj też pana Radosława czeka trudna rzecz się tu zupełnie też poważnie broń Boże ironicznie, że w zasadzie wszelkimi znanymi również na takiej mapie kulturalnej 3 czy w Europie czy nawet u nas w środowisku BAC Mono nie wiemy kim jest zielono będzie tych w jakimś sensie też przewodników potrzebował nuty relacje były bardzo wiele tych relacji buduje się latami w ogóle tak mocnym nawet, chociaż może poznać cały zarząd Europejskiej Akademii filmowej mówi Dunst i o tak Joanna Kos-Krauze bardzo dziękujemy za za wizytę we w studiu Małgorzata Sadowska jeszcze z nami zostanie na parę minut, bo chcę wybrać co podczas scen nowych horyzontów zobaczymy na samych przypuszczam, że jeszcze nie raz w tym studiu się spotkamy będziemy o tym, polskim kinie LM rozmawiać się, czego to go życie i ich i tobie inni państwo przede wszystkim jest to forma tak, żeby powstawało ważyć się pojawi spokoju nie lękajcie się my hand and EU Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA