REKLAMA

Po co nam muzea dla dzieci?

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2017-12-15 23:00
Prowadzący:
Czas trwania:
39:15 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
mamy magazyn dorosłe dzieci przy mikrofonie Hanna Zielińska, a z nami w studiu są już Marta Wójcicka dobry wieczór dobrych wiatrach i maja Sibińska dobry wieczór dobry wieczór pomysłodawczynie i organizatorki konferencji po co nam muzea dla dzieci ta konferencja będzie miała miejsce jutro pojutrze w Warszawie inne reprezentantki stowarzyszenia kart animacje osoby, które wiedzą jak źle w Polsce wygląda oferta kulturalna dla dzieci jak źle w Polsce traktowani są wspaniali Rozwiń » animatorzy kultury, z którym miał też miewałam czasami do czynienia jako mama mnie no i jak naszym dzieciom polskim brakuje dedykowanego im centrum sztuki centrum edukacji my kulturowej kulturalnej stąd Marta Wójcicka imają Szybińska prowadzą projekt pop -up, które ma być pewnego rodzaju krewnym wstępem zarasta wyjaśnimy my do obrony instytucjonalnego edukowania dzieci w obszarach takich jak kultura i sztuka, ale najpierw kilka słów o samej konferencji która, zanim jeszcze się zaczęła okazała się wielkim hitem tak to prawda i od razu muszę muszę tu wejść w słowach powiedzieć żal mają w Polsce mamy masę bardzo dobrych inicjatyw dla dzieci i ta oferta jest szalenie bogata natomiast nie mamy czegoś co bym nazwała networking GM w UE i takim na czym się czuwanie w organizacji animatorów pedagogów wzajemne wymierza wzajemną wymianą wiedzy i biorąc pod uwagę, że mamy olbrzymi kryzys w edukacji w ogóle tam od wydaje nam się, że to sieciowa nie jest bardzo istotna jest stąd pomysł na to, że w działalność być rodzajem instytucji pośredniczącej łączącej te wszystkie inicjatywy tak to taki efekt uboczny mi się też nie ma takiego on z zaplecza dla edukatorów i animatorów i bez same, czując taki brak myśląc o naszych różnych projektach pomyślałyśmy na tej konferencji jako animatorki, dlatego że rzeczywiście tworzono projekt po to, muzeum dla dzieci i ta jest nasz takie dążenie do wielkiego marzenia, jakim jest otwarcie muzeum dla dzieci w Warszawie w Polsce takiego muzeum nie ma wiemy o tym, że, że są dużo o tym, ostatnio mówi działają różne centra przy muzealnej jest dużo cudowne świetnych inicjaty w lekcji zajęć warsztatów przy centrach sztuki właśnie chodzi nam o takim muzeum takie centrum, które jest nakierowane na sile Wilno radziecka radziecka, a obok, bo istnieje oczywiście centrum nauki Kopernika, ale skoncentrowane jest na nauce na wsi takich przenosin naszej rozmowy, że radni akcji i tutaj w, realizując ten projekt, robiąc para parę wystaw dla dzieci nie dedykowanych dzieciakom rodzicom parę projektów akcji takich jak psoty z zobaczyliśmy, że istnieje właśnie wielość ranne akcji działań natomiast nie ma komunikacji nie ma on pomiędzy animatorami ani nie ma wymiany wiedzy i nie nie zamykamy pewnych procesów w jakiej się pojęcia nie uczymy się ja myślę, że w ogóle to jest taki drobny problem w Polsce żony bardzo mało w momencie, kiedy kończymy studia generalnie siódmy miesiąc w różnych dziedzinach bardzo mało dbamy o swoją dalszą edukację, jakby ewaluacji swoich własnych działań on w niej na rozwijanie siebie po to, żeby być coraz lepszymi właśnie do kół wg adwokata g dla dzieci świat się zmienia generacji się zmienia, gdy się zmieniają, ale im też, tworząc taką ofertę powinniśmy wiedzieć jak ją tworzyć najlepiej stąd nasz pomysł myśląc o tym, muzeum dla dzieci jako nasz właśnie takim punkcie docelowym marzeniu pomyślałyśmy o tym, żeby zaprosić przedstawicieli muzeów dla dzieci na świecie i zapytać ich o to w ogóle ta oferta kulturalna zbudowana na świecie dotarłyśmy do 2 świetnych organizacji pierwszy test ze stowarzyszeniem muzeów dla dzieci, które działa w stanach, bo w stanach działa aż 300 muzeów dla dzieci i to jest bardzo ciekawa historia właśnie one powstało, o czym opowiemy, ale na pewno chętnie za chwilę, ale z drugiej strony zaprosił Moore, a Europejską organizację Hands on chce też skupia europejskie muzea i tworzą rodzaj sieci i odkryłem szmat to, że nie ma żadnych polskich członków ma my w ogóle nie istniejemy w tym obiegu najbliższe muzeum dla dzieci mamy scenę w Berlinie w Indiach przynajmniej 2 w Berlinie fantastyczna, ale też w Czechach mamy jasno, że naprawdę jest najwyższy czas na to, żeby taki potencjał budować i razem z tymi organizacjami oraz budowały się ma konsultując się program zaprosiły się różnych przedstawicieli głównie ze stanowiska Amandy, którzy muzeów dla dzieci, którzy będą opowiadać o różnych aspektach tworzy nie muzeum czy edukacji poprzez sztukę trendach w edukacji właśnie ewaluacji jak bardzo ważna jak ją prowadzić czy ten proces uczenia się nie ustalono jego zweryfikowania też świadomość procesu tak w jakim się jest powiedzmy naszym słuchaczom co to tak naprawdę jest taka, by placówka dedykowana dziecku jeśli chodzi o edukację w obszarze sztuki kultury, bo my wszyscy jak tu siedzimy jak będzie jako dzieci co najwyżej 8 wprowadzane do muzeów tych szeroko otwartych na wystawy dla wszystkich i w ogóle nie było w naszym dzieciństwie rozróżnienia na wystawę dla dzieci dla dorosłych, chociaż były teatry n p. kukiełkowy dla dorosłych i ta tradycja jest już od przedwojnia w Polsce dosyć silna natomiast osobne placówki kulturalne dla dzieci to zupełne Novum również dla pokolenia dzisiejszych rodziców wciąż charakteryzuje taka placówka, o co tutaj chodzi tak naprawdę mnie w postrzeganiu dziecka jako odbiorcy kultury jako klienta takiej placówki przede wszystkim znaczy to co mówisz jest jest prawdą, bo wiele osób pyta się w muzeum dla dzieci właścicielce co to tam, gdzie dziś oprowadza dzieci się tam ogromny pech, gdyby muzeum w kto to faktycznie to jest takie miejsce, w którym dziecko traktowane jest jako pełnowartościowy pełną prawdę i na pewno pełnoprawnej bardzo poważny odbiorca, dla którego poważni artyści, bo często nie tylko tacy artyści, którzy tworzą dla dzieci, ale też tacy, którzy tworzą zazwyczaj dla dorosłych przychodzą i tam realizują projekty właśnie dla dzieci to co znaczy to z muzeum czytam przede wszystkim Ant budowana jest taka część tej instytucji, która jest kolekcję wiele z tych muzeów, które będziemy gościć się podczas konferencji mają, a po prostu swoje kolekcje i budowaniu tych kolekcji też będą opowiadać, ale oprócz tego jest wielkie pole do działania do eksperymentu domowe zdawała w UE do warsztatów wszystko to odbywa się w działaniu i stworzenie to znaczy nie ma także wszy tom to jest jakaś gotowa instytucja gotowa projekty tylko rzeczywiście one się zmieniają, bo część stała część oczywiście jest cel zrealizowano go czasowo, ale oczywiście to są też od odcięte wystawy są, o czym ty projekty są one były one są o postrzeganiu świata oni tak samo jak wystawy dla dorosłego odbiorcy z tym, że te wystawy, ucząc dzieci ten świat postrzegać je odbierać dają szansę na doświadczanie dają szans żadnych granic nie różni doświadczanie, czyli na pewno dotykanie ich więcej zmysłów niż wzrokiem sama przypominam sobie jak was słucham sprzed lat wizyta w Zachęcie ze znajomą i małymi naszym wówczas dziećmi no pan tam pilnujący mało słyszał jak ideowych wrogów stąd zresztą tak nazwała wędzony tego stowarzyszenia diagnozy wylał się, że w dla dzieci, że zmysł dotyku również wszystkie zmysły, ale też dotykać tam, gdzie można celowo jechaliśmy Nowak z muzeum Narodowym, ale tak naprawdę chodzi o to, że to się też stworzyć dziecko nie wie, że wszystko może do czego doświadczy to on tworzy, bo ono tam bierze udział w pewnych historiach o najem też go jakoś damy w modyfikuje w tym ani też Marta twój ulubiony projekt, w którym dzieci zapełniają je kropkami przestrzeń na była przestrzeń pusta, gdzie artysta postawił pierwszy krok Keitha nawet dzieci budowały tę muzealne ekspozycje wystawę cokolwiek jak nawet to nazwać taki performance na mróz przez FR własny wkład w budowanie własnego wkładu każdy postawią kurs Kruka na koniec mamy mieliśmy pomieszczenie pełne jakichś zupełnie inna mówi pani Janina zastany wyjścia i stąd to swędzące i widział wszystko ta w działaniu dotykaniu tworzenie w procesie traw czy tak wiemy już, tyle że taka placówka charakteryzuje się tym, że dziecko jest odbiorcą pełnoprawnym ani towarzyszącymi i przeszkadzając w mieście dlatego wiemy, że dziecko może też współtworzyć to co się dzieje w takiej placówce, czyli nie jest odbiorcą wiernym, a nawet nie współtworzy to może być odbiorcą aktywnym w tym sensie, że wolno mu, by więcej niż jest to przyjęte obyczajowo winnych PEC w galeriach sztuki światowych jest takie skrzyżowanie można podzielić się wasze muzeum dla dzieci to takie skrzyżowanie muzeum z placem zabaw i z takim inne myślę, że duży nacisk trzeba położyć na słowo tworzenie, bo dziecko też ma nie tylko możliwość, ale właśnie prawo do tworzenia w stanach jest 1 format, w ramach którego zazwyczaj jest tak, że są jest sala, w której stała ekspozycja i ta stała ekspozycja przygotowuje dzieci bardzo do społecznego życia i tam są obiekty zaprojektowane przez artystów z stałe instalacje, których dzieci, by był po prostu przebywają tyle ile chcą także, by to z z unaocznia nic nie wiem mogę powiedzieć się to co widział Nowym Jorku czy n p . takiej sali jest wielki autobus salonie tak zaprojektowany tak można wiele rzeczy w nim robić i taki maluch dwuletni chodzi do tego autobusu teza akurat jego przestrzenie fascynacji na miarę jego wieku i tam sobie działała maluje przesuwa coś co się robi w obrębie danego tematu nie wiem są są stanowiska sklepu poczty można sadzić dowiedzieć co to jest co to jest zrównoważony rozwój notebook nie wiem fantazje tysiące rzeczy, a z drugiej strony są właśnie w nim sale, które są salami wystawienniczymi sale, które są salami warsztatowym i tam już się dzieją właśnie te procesy stricte twórcza ekspozycję PKOL pojawiać czasowe plus Baszta znowuż w Europie głównie mamy nacisk postawiony właśnie na na na ekspresję twórczą na na wystawy czasowe wystawy prace z twórcami artystami, którzy swoje rzeczy dedykują dzieciom plusy działania warsztatowe i i gdy ta jest jakiś taka statystyka taka tendencja, którą zauważą, przeglądając strony tych muzeów sama, odwiedzając NIK, która my natomiast dają się w tym wszystkim jeszcze 1 z PL, a stąd bardzo ważne to znaczy bardzo dużo mówimy krzyczymy o tym, że trzeba od najmłodszych lat edukować dzieci, jeżeli chodzi o kulturach o wchodzenie w off kultura tymczasem w ogóle Anną MF niemal formatów, gdy nie mamy na to po pierwsze, formatów, a po drugie nie pracujemy mało pracują z artystami mało zapraszamy artystów do tego, żeby pracowali z dnia mówiono o o artystach, którzy na co dzień wystawiają w galeriach dla dla dorosłych ludzi oczywiście nie wszyscy są predysponowani do tego nie mam takich wszyscy umiejętności, żeby z dzieciakami pracować, ale dla nich z rodzicami, ale wielu z nich jest z rodzicami też było dziećmi realne i wydaje mi się to szalenie istotne znaczenie nasze zaangażowanie społeczne to w jaki sposób my te dzieci w kultura wprowadza my i to, że możemy mówić, że to jest ważna, ale póki my naprawdę nie zaczniemy my jako dorośli ludzie działać i budować tych obszarów to przecież nic się nie stanie zatrzymajmy się na chwilę przy edukacji kulturalnej dla dzieci męża i spróbujmy podać kilka argumentów, dlaczego to jest takie ważne przypominam sobie w tej chwili rozmowy z datą nie wiesz dziennikarką również bardzo inne mocno, poświęcając swój czas kulturze dla dzieci, która ma, że w kongresie kultury mają dla dzieci będzie naszą naszą tutaj prelegent Kozak literką w pozdrawiamy w i jakiś czas temu, by dawno już próbowałyśmy stworzył listę takich argumentów inne, które mogłyby przekonać się instytucje decyzyjne, ale takie lokalne typu właśnie szkoły domy kultury, dlaczego to poważne edukacja kulturalna dla dzieci jest ważna niestety żyjemy w takich czasach, gdzie nie za bardzo można liczyć na wsparcie gminy instytucjonalnym czy ze strony budżetowej, a także powiedziała trzeba współpracować z jednostkami rozproszonymi, ale problem jest też mentalność, bo ludzie jednak wciąż mają tendencję być może pamiętający czasy własnej szkoły jak była traktowana plastykę była traktowana muzyka film jak wyjście do teatru czy do kina tak naprawdę było uważane za przerwę w prawdziwej edukacji ani wartość samą w sobie ja myślę mówisz o tym, że żyjemy w czasach, w których to i tak trudno o nich rozmawiać, ale myślę, że od dawna żyje w dacie ludzie żyją w takich czasach Antanas zwracamy uwagę na mówiąc o tej konferencji mówiąc o tym projekcie to to, że pierwsze muzea dla dzieci, które powstały w stanach Zjednoczonych właśnie powstały w wyniku kryzysu w edukacji w wielu miejscach w tym muzea powstały z inicjatywy lokalnych społeczności i z inicjatywy kobiet, które działały w Tunezji kobiecych Mołdawia organizacji kobiecych cech, które rozliczały zadbać o edukację swoich dzieci inaczej nie, znajdując odpowiedzi wystarczającej, a on, a on żyje w wystarczającej idea edukacji w szkołach czy te instytucje publiczne do tego przeznaczonych brały sprawy swoje ręce w danej normy posłucha, aby przekonać teraz nie ma rodziców dyrektorów szkół niepublicznych w do nich przychodzą różne oferty, gdzie były są takie argumenty rozwój sportowy dziecka jest podstawą kręgosłupa moralnego w życiu dorosłym dziecko uczy się dyscypliny albo nauka programowania jest podstawowym językiem obcym dzisiejszych czasów i Tesco my możemy powiedzieć o edukacji kulturalnej takim osobom, które mogą zaprosić was jak Kołobrzeg popa w muzeum na szkodę się do swojej placówki, ale chętnych głęboki oddech przede wszystkim co możemy płacić to, że to jest ważne, że tylko chorowała przez sztukę możemy wytworzyć i zwracanie uwagi na ten takim miękkim, a aspekty społeczne, gdy możemy też w jak wychować takiego wrażliwego odbiorcę, a odbiorca, który również wyrażać siebie na razie w i emocje i pojęcia właśnie przez współdziałanie, bo tego też tam, a w tych muzeach dla dzieci i AM chce się uczyć to znaczy co więcej znam też kulturowe konteksty, więc jest dużo łatwiej wziąć w kanonie w razie Ależ oczywiście jedne z relacji wiele z tych muzeów w Europie, zwłaszcza buduje programy wokół takich trudnych tematów społecznych jak emigracja tolerancję różna, a wielokulturowość wiele z tych organizacji działa w zubożałych społeczności ach, w takich trudnych społecznościach, więc dając szansę tym ani dzieciom dając wreszcie z szansy tandem społecznością, bo te nie są tylko Muza dla dzieci tam przychodzą dzieci z rodzicami rodzice biorą udział w tym procesie edukacyjnym 1 10 1 asyst teraz z 1 z ważniejszych Lehmann metod nauczania, czyli familiarnie Instal czytało uczenia się razem z rodzicami, że mniej od to jak przyprowadza dziecko takie się to dzieje u nas i przepraszam bardzo mi się to wkurza wręcz, że jedyną ofertą taką powiedziałbym masową dla dzieci jest zostawienie ich w przestrzeniach z kulkami kilka dni po latach byli w, a w parkach rozrywki grą, tudzież kawiarniach, gdzie wybaczcie wszyscy państwo nic nikogo urazić ale gdzie odziedziczyła po prostu zjeść realnie i już był przecież chodzi o to, żeby dziecko razem z rodzicami przeżywało pewien proces doświadczało potem, żebym mogła w domu o tym, rozmawiać kontynuować wątki tematy rozwijać się w danych obszarach, żeby to było przeżycie dla całej rodziny ja muszę powiedzieć, że w tym roku odwiedziłam po raz pierwszy taki plan takim obrazem muzeum dla dzieci w UE, ale też takiego parku Anny w Szwecji, a poświęconego Astrid Lindgren, gdzie posłuch jam nie myślę, że trudno byłoby mi powiedzieć, kto z nas całej rodziny w dzieci dorosły był rejs, ale liczba Willie był zaangażowany wraz z wypiekami na twarzy dzieci na wiadomo, że tata jest też kwestia wspólnoty pewnej pamięci i postaci z tych książek, które nas połowę łączą rodziców dzieci wiadomo, ale szukamy takich tematów w i myślę, że one są właśnie eksploatowane w tych muzeach, a to jest też nie tylko kwestia, a reszta to, o czym mówi Marta familii e-learning to jestem taka praca nie tylko dzieci rodziców z dziećmi, ale też w ogóle międzypokoleniowe, bo wielu z tych instytucji, a wiele z tych instytucji zaprasza seniorów i jak pokazuje jak w ogóle się ćwiczy tak jak taką współpracę międzypokoleniową, która często gdzieś się, a on jest w pewnym sensie powiedziałbym upośledzone to znaczy, że ona, gdzie im gdzieś coś to taki wielopokoleniowy, że życie, a inni ich i to do tego adopcyjne życie zostało też zakłócane przez wielu ludzi wyjeżdża mieszka w dzień dzieci dziadkowie może dzieci nie ma takiego kontaktu tam w Elblągu Eli zarówno dzieci uczą się od tych seniorów leki ocenia, że dzieci myślę, że dotykanie i właśnie testowanie tych w takich trudnych sytuacji tak trudnych zaś takich, których chwilę po prostu czasem nie umieją ludzie rozmawiać my nie umiemy rozmawiać ze swoimi dziećmi w taki, że ceni fair w kontekst jakiś taki może właśnie na wielokulturowy może właśnie związane z mniejszościami za kimś takim dialogiem, który jest trudny do podjęcia, testując różne rzeczy po prostu się uczymy wszyscy ZS rodzaj budowania takiej po pierwsze, wrażliwości społecznej kapitału na przyszłość, jeżeli chodzi o właśnie pewną wrażliwość na drugiego człowieka na sztukę w ta trudna umiejętność wyrażania siebie stronić mają się one problem, który się właśnie w takich przestrzeniach uczą w ciemno już mówiąca o zwykłych kontekstach kulturowych i uczenie rannym i tego fatalny tej fatalnej tendencji u nas wykuli zapomnieli, a tutaj jest przestrzeń w ramach, której dzieci mogą doświadczyć zapamiętać coś zupełnie inny sposób połączyć z jakimiś innymi rzeczami tak działo się jeszcze Beda dla mnie ten argument, który bez bardzo Lubie malej związany z tym, że pewnych kwestii nie da się nadrobić dorosłości lata temu w miesięczniku wiedza życie przeczytałam przeczytałem taki artykuł o tym, że wezwanie na salonach dorosłości, by w galeriach sztuki i obcowanie z wielkimi dziełami sztuki inne to obcowanie jest nieskuteczny emocjonalnie, iż nie miał się z nimi kontaktu w dzieciństwie, że to jest tam było naukowo wyjaśnione, że to jest proces podobny jak do nauki śpiewu ptaków jest pewne okienko takie rozwojowe, w którym, o ile dziecko my właśnie nie ma tego treningu, którym panie mówią estetycznego i emocjonalny kontakt chodzi o to kto to jest niby zwykła rzecz, ale opisał to człowiek, który właśnie pisał z żalem i ze stratą ziemi już on wie na co ma też się znajdować, ale nie czuje on stoi przed choreografię i nie wie kto, choć woda, a propos czy lektury przeczytam Trybunałem w będąc na wakacje w tym roku czy przeczytamy czytamy też kalekę, która świetnie znalazła się listy Wyspiańskiego pisany jak piszą sytuacji o sytuacji w Paryżu i mówić tak, a my nigdy nie dogonimy jak teraz toczy się Koran nakazuje równe Francji Paryża tych ludzi, dlatego że jak, a kiedy, kiedy oni rodzą się w takim miejscu na pełnym estetyki piękność na PL to to pozwala im, bo niemal zupełnie inny stamtąd na początku był zupełnie inna ważna, więc właśnie ty też to, o czym wy, o czym ciągle myślę, dlaczego my jesteśmy otoczeni realne, a tak brzydkim przestrzeniami, dlaczego ja wchodzę do przedszkola mego dziecka lekturę, którą uwielbiam jest naprawdę wspaniałe i młodzież my przez nich moralnym, ale albo do kadry jest wspaniała ale dlaczego to przedszkole jest takie brzydkie dlatego, że to są tak ważne rzeczy, dlaczego szkoły są takie smutne estetycznie czystych razem zupełnie inny cel cel, ale Tamara dołączone liściki z estetyki w życiu publicznymi tego nie tylko to ty jesteś to o tym na straty, by działać za granicą jest potrzebne, o czym powiedział też, że gdzieś tam pani mam przed chwilą ta oferta oferta kulturalna dla dzieci jest, ale też zastanawia n p. dlaczego panie w przedszkolach szkołach dokonują takich ani innych wyborów skoro jest tak dużo fantastycznych projektów przedsięwzięć byto to co trafia też objazdy owe, ale też nie chce znowuż nikogo urazić, ale ta objazdowe teatrzyki, które powstają raczej na potrzeby jakieś grantu niższy Real za po mnie za spokojem gość realną potrzebę dzieci są naprawdę może nie wszystkie, ale dużo na fatalnym poziomie, a dyrektorzy szkół nie po niej nie poświęcają chwili na to, żeby tak budować te programy, żeby dzieci świadomie brały udział w takiej czy innej wystawie w takim czy innym projekcie oglądały takie ani inne przedstawienie tak dalej to to pojęcie jest sama mam do Grand teatralny im to im prowadzenie niezależny teatr w Warszawie i myślę sobie Boże, kiedy jest fatalny, że też ukłuła się takie pojęcie kicz n p. przedstawień właśnie szkolnych, że tłucze się jakiś fatalnie zrobione spektakle po to, żeby w ciągu dnia przychodziły dzieci my w obejrzeć wycieczki rodzinę Dzierzgoń naprawdę kawałek złej sztuki i żeby nauczyciele mieli poczucie rząd pewnie jakąś lekturę czy wejście do tak, a trup po takim spektaklu nawet nie ma o czym rozmawiać z 2 notes oczywiście, gdy myślę też wynik tego, że w te tak dobra oferta, której mówisz, ale nie ma przebicia i nie ma takiej Platformy, która może pokazywała jak szeroki wachlarz możliwości jest ponieść wiadomo każdy idzie idzie jak tak ta kie mu zgodnie z gościem jak jakaś oferta leży na stole to ta często się z niej korzysta, bo nie ma czasu za wyszukać i znaleźć lepszą i po to, też damy konferencja, żeby SLD ta sama oczyma zamówiona początkowo takim sieciowa ani się i myślę, że to w tym my teraz rozmawiając ze starymi ludźmi, którzy zgłaszali się do nas, że na konferencji wiemy, że jest wiele ta wielka potrzeba takiej rozmowy dyskusji, że oni bardzo tego potrzebują być może potrzebują całej infrastruktury całej takiej struktury nie tylko sieciowania się na poziomie wymieniania doświadczeń, ale właśnie w budowanie swojego wykształcenia dodatkowo z jak tego, o czym mówią Marta ma doszkalania się, abym znajdowanie nowych nowych możliwości, ale też potrzebują mieć realny i właśnie taki przegląd ofert, którego nie ma wymiany doświadczeń na dachu a kiedy weny rodzica dorośli pedagodzy, którzy mimo stresu haju mogą liczyć się na taką placówkę na ile waszym projektem pop -up jest zapowiedzią ana ile on realnym projektem nowy widzimy n p. muzeum historii Polski wirtualne, które od lat nie ma siedziby od lat jest zależna od kaprysów władzy takie już o grach reklam w jaja jaja, żeby ten serial 2 0 lat działamy w obszarze organizacji pozarządowych jest tam jaja już mamy i instytucjach publicznych kulturalnym i szczerze mówiąc mam już tego naprawdę dość i to są bardzo tt tt niestety te organizacje nie mogą budować kim Clijsters strategii czy też programu są uzależnione od tego jak wiatr wieje, z której strony inni czy dany polityk, który z nadanym stanowisku ma trochę więcej tym mniej wrażliwości, ale w głowie niż inne tym razem już po naszych doświadczeniach chcemy to zrobić absolutnie w oderwaniu od, a Brand Deutschland w publicznych one na pewno będą stanowiły element tego przekaże nieważna, ale nie warunek chcemy być niezależna zobaczymy jak nam się to uda będzie dziś fundraising, czyli idziemy na niczym na 1 nie ma już nękać ich fizjologia zjawili się w Libii kryzys liczymy na pana na państwa liczymy na prawdę na wsparcie i na taką trochę chcemy może to jest naiwne nie wiem, ale chcemy skorzystać z tego modelu amerykańskiego, gdzie każde muzeum powstało z inicjatywy lokalnej społeczności potrzeby amanci już konkretną wizję co do siedziby mamy nie może ich wolę wybrać inne rozmowy rzeczywiście prowadzimy rozmowy nawet jakiś tam równoległa liczymy liczymy intensywniej w pocie czoła, a z Warki czy nam coś się udać się zbilansuje czy to rzeczy rzeczy czy po prostu czy tez ryzyko czy nie mamy nadzieję, że nie chcemy chcemy trochę udowodnić, że nie na in, że skoro rodzic jest w stanie zapłacić za to, żeby jego dziecko siedziało przez 2 godziny w małpim Gaju czytamy innym centrum handlowym to głęboko wierzymy w to, że jeżeli powstanie taka propozycja to, że źle, że będziemy mogli liczyć na nas wsparciem, ale rodziców oczywiście chcemy, żeby nasze miejsce też, bo dostępna natomiast absolutnie chcemy być jednostką niezależną bo, bo chcemy myśleć o tym, długofalowo strategicznie w oderwaniu od innych od kaprysów aury wolę życia ale zanim się uda to jeszcze przez 2 lata będziemy realizować na pewno ten projekt rozpoczęliśmy w tym roku, czyli po muzeum dla dzieci, która wspiera urząd miasta stołecznego Warszawy drużyny ta kojarzona jest ono jest bardzo podzielona, ale też i Soho Factory, które nam udostępnia rzec, że przestrzeń także stale staramy się to dysydent dywersyfikować Berlin livechat rzecz, że prace nad siedzibą muzeum faktycznego zacząłby się po zakończeniu projektu pop -up liczymy, że wiele z nich zobaczymy może uda nam się na wjazd na już nawet na na wiosnę otworzyć się miejsca w centrum miasta, która która, by budowało kapitał coraz większego wzrostu upomniał się rozbiórce czy jest już jakieś miejsce by gdzie można odesłać słuchaczy, ale będziemy będziemy was wszystkich informować się da się także teraz robimy te konferencje zamykamy, więc zrobiliśmy 2 wystawy 1 architekturze i jedno projektów waniu chciałyśmy zobaczyć się jak to w ogóle jako tym myśleć jak to wygląda w praktyce tarczy ma czym mamy odbiorców takich wystaw okazało się, że tak o bardzo się nam dał do wystawy pracowałyśmy z artystami, a przy tym wystawa zrobiliśmy co dotyczy taką akcję ta forma aktywną w ramach, której to już kolejna edycja w ramach, której dzieciaki doświadczały z animatorami artystami na miejscu, ale różnych przygód i okazało się, że to, że mamy, że potrzeba filmowi zresztą właśnie wtedy drugiego weekendu długiego weekendu na tego typu wydarzenia w mniejszym graczom na oczekiwania WK olejkach najechała 2 × za halę w oblężenie czekało na węźle dziwne są zdesperowani dla małych i rodziny zginęły elity ze zgrozą obserwowały znane, ale gdzie, ale widziałyśmy naprawdę, kto jak jak fajnie, że ludzie odbierają to i uczestniczą właśnie rodzice z dziećmi w tym projekcie także teraz zamykamy ten cykl konferencją w ramach tej konferencji naprawdę mamy gwiazdy naprawdę jesteśmy dumne z tego, że nam się udało gwiazd nie było szans na Lipowej edukacja kultura dla dzieci Tamara przyjeżdża do nas dyrektorka n p. muzeum starych treningu z nowego Jorku przyjeżdża dyrektorka muzeum z Brooklynu najstarszego muzeum dla dzieci, które działa od 1 80 0 dziewięćdziesiątego dziewiątego roku od tego momentu od pierwszego otwarcia no i drzwi do tego muzeum prowadzi badania i ewaluację i ta będzie tematem prelekcji ME naszego gościa, który opowie jak o tym jak przez generacje kształtowała no i zmieniano program muzeum jak, dostosowując zmieniających się z wyróżniających się gry oddziela nas dzieli go na racje dzieci w będziemy mieć się przedstawiciele KE największego muzeum dla dzieci na świecie z Indii na polis REIT-y ciekawe, bo od kwoty jest miejscem not KT dziurawych leśnych oraz zamawianych dostaw gazu galeria zderzak i znakomicie zna poza najlepszy mówi Zenon, zwracając się ich zajmuje era i ta jest właśnie muzeum stworzone przez lokalną społeczność, która w co więcej, jakby nadaje ton tej lokalnej społeczności ta społeczność z tego dumna większość lokalnej społeczności zaangażowana jako pracownicy w tym muzeum buduje program i tam też jest bardzo dużo taka jednostka badawcza związana z ofertą kultura i kulturalną dla dzieci będziemy mieć się z analiz nie Zając z Berlina, który dostał nagrodę najlepszego muzeum dla dzieci na świecie tuż tuż obok, więc też zachęcam państwa, żeby pojechać odwiedzić Berlin i też wspominaliśmy o Czechach o ma już więcej walk w miejscowości koło Pilzna inni a, ale i wielkim muzeum mamy też muzeum dużemu Zajko są fińscy Bułgarii jest muzeum ze Holandii jest muzeum ze Austrii Skandynawii umie się z reprezentowała rząd nie dało dla pasjonata w tę informację, że hala MTS możliwa, gdyż ma wyłożyć na to czas mierzy tak areszt doświadczenia i tak będą bardzo bogatej i Azji tt modele różnorodne także razem działamy, że nie ma oczywiście Szwedów, ale myślę, że też będzie lądujemy na przyszły rok, jaki się dziś kolejne spotkania także na pewne, że zwariuje to pojawia się skandynawskie tematem naszych działań takich obaw o czy też w ramach waszej pracy przygotowywania oferty muzeum są zaplanowane rewizyty w tych placówkach lub ona może się usiadł były takie studyjne przypomina mi się z kolei jak powstawało muzeum powstania Warszawskiego to tam najpier w cała ekipa przez kilka miesięcy jeździła po świecie, by to było takie dedykowane konsultacji spotkania w celu właśnie namierzany bardzo mało czasu znamy zresztą bardzo szybko dlatego zmierzyły się nasze grunty i zaprosiła ich żywili znalazły się w radzie PFR teraz zajmuję, ale planujemy planujemy wzrost różę zobaczymy jak nam co się da, ale rozmawiamy planujemy też ta konferencja jest po torze chcemy naprawdę to muzeum zbudować tak dobrze od samego początku dlatego też będziemy rozmawiać o tym nie tylko dba o budowaniu kolekcji o budowaniu programu, ale też o budowaniu sama instytucja ocenia tę instytucję finansującą o tym jak on wymyślił moją bliskość naszych braci niezależna od bardzo różne są to modele oczywiście są również potrzebny taki model biznesowy tak ta nazwa miasta tej działającej instytucji one też dzielą właśnie znów mam ten podział Europa stany słynną w stanach w ogóle zostanie zupełnie inne kulturalne do żony siedzieć w te instytucje, które tam powstają powstają przez Sandrę leasing i grywa w brydża wina za pieniądze tym natomiast w w Europie to są instytucjonalna przestrzeń zazwyczaj, a my chcemy zbudować coś pomiędzy zobaczymy jak zobaczymy jak nam się to o powiecie, ale chciałam też powiedzieć w drugim dniu tej konferencji, którym się, że będzie tak ważne poza poza prelekcji prelekcjami z w niedzielę rano będzie Targ wiedzy i będzie polegał na tym, że ci wszyscy nasi goście będą dostępni po prostu będzie można do nich podejść przesiąść do stolika i pogadać w rezerwach będą dojeżdżać prezentacje, gdzie pokażą swoje placówki i swoje najlepsze projekty, jakie zrealizowali dla dzieci, które uważają za najlepsza nie myślę, że tak też taki ważny moment, kiedy będzie można podejść i chwilę porozmawiać z tymi na Edukatora mi praktykami i wszyscy ci, którzy do nas się zarejestrować na konferencji, którzy przeważnie są albo animatorami albo sami pracują w muzeach tworzą działa tu działy edukacji będą mieli szansę GM zawrzeć takie znajomości, które może go zaprocentują na przyszłość nie chcemy się zamykać ma my tego nie robimy tylko dla siebie naprawdę chcemy otworzyć okna przy okazji przyszła kadra w jakimś sensie idzie pomału wykuwa chwilowych od razu, mówi że powiem, ponieważ mieliśmy wiele telefonów i wiele maili aż proszących o jakieś dodatkowe wejściówki na konferencję niestety już się nie mogę żyć, by dołożyć nic do puli zza pola była tak duża duża, ale namiar na optymistyczne wiadomości dla tych, których nie udało to jest taka dobra wiadomość będziemy nagrywać i mamy nadzieję na to, że też, że wyniki tej konferencji, ale też materiały z konferencji uda nam się jakoś dostać 20 3 możesz wojenne, gdzie czynnością mamy takie miejsca w internacie, gdzie można odesłać naszych słuchaczy czy Hampel 3 być może i na fanpage na Facebooku art animacje, ale też przede wszystkim nasza strona to będziemy budować w tej chwili jest taki okrojonej wersji przeznaczonej tylko pod konferencję w umowach ukryte są nawet wszystkie projekty, które żeśmy robili do tej pory, ale poza, żeby jak, by skoncentrować na na tej konferencji tamtej informacji w pierwszej kolejności szuka żony znanej z jego nazwą, ale ta nie ma ryzyka dla Enei no i zagrałyśmy na razie o to, żeby to zarchiwizować, a będziemy walczyć w przyszłym roku żelbetowy dać udostępnić ich mniej, a i przekazać państwa ręce w oczy jest jakiś plan cykliczności tego typu wydarzeń czy to jest zbyt kosztowne logistycznie finansowo jest w każdym innym względem naraz, ale tak planować na razie mamy plany do końca 2 tysięcznego dziewiętnastego roku to i tak jest dobrze, bo właśnie mamy Grant z urzędu miasta na 3 lata działalności to jest wspaniałe, bo można inaczej bym o tym, myśleć z większej perspektywy w przyszłym roku na pewno tra planujemy konferencje dotyczącą mu właśnie technologie edukacji jakość zdania, iż obecne na nowych i tu też prowadzimy rozmowy z kilkoma amerykańskimi, a placówkami bardzo ciekawymi Anny jest n p. taki Filadelfii muzeum, która zajmuje się tylko całe muzeum tylko o g i tylko technologią i dziećmi, ale im z tą olbrzymią kolekcję i nie jest pracujących tam specjalistów jak chciał powiedzieć, że ta konferencja nie udałoby się, gdyby nie pomoc Instytut Adama Mickiewicza tanim ta jest też nasz partner tutaj do przyszłych rozmów, w którym nie prowadzi ona i tak rzeczywiście tutaj dzięki niej Real dzięki Instytutowi dzięki Agnieszce Dudzińskiej, która z nami współtworzy tę konferencję mamy tych wszystkich gości zastanowi Kanady, którzy dla takich czy tak jest bardzo doświadczony w tych kontaktach międzynarodowych bardzo dobrze sobie radzić w tego typu wymianie my drodzy państwo zapraszamy państwa w takim razie na stronę art animacji PL jutrzejsza konferencja po co na muzea dla dzieci i po jutrzejszym jest już zamknięta jeśli chodzi o listę gości, ale materiały będą udostępnione na stronie miasta animacji PN można też śledzić fanpage aż do animacji na Facebooku rozumiem, że tam też pojawiają się inne informacje o konkretnych kolejnych projektach w ramach poparcia w Dark muzeum my tymczasem zapraszamy państwa na informacje Radia TOK FM ponadto już pora na naszej antenie, a ja bardzo dziękuję za rozmowę z naszymi gośćmi były Marta Wójcicka dziękuję bardzo dziękujemy i maja Sibińska dziękuje bardzo dziękuje pomysłodawczynie i organizatorki konferencji po co nam Muza dla dzieci Niny współtwórczyni stowarzyszenia kart animacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - HANNA ZIELIŃSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA