REKLAMA

Test Volvo V40 Cross Country

Zmotoryzowani
Data emisji:
2017-12-16 12:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Krzysztofa Woźniaka przed mikrofonem samotnie bez Jerzego Lemańskiego, a to, dlatego że dziś podsumowanie testu trzeciego samochodu, który w tym roku dostałem swoje ręce volvo OV 4 0 crosscountry, czyli wersja nieco podwyższona pięciodrzwiowy hatchback silnik benzynowy o pojemności 1,5 l 1 5 2 konie mechaniczne automatyczna skrzynia biegów jednak tak jak to było w przypadku poprzednich modeli hondy civic oraz citroena C3 takich aut czterdziestka testowałem tylko Rozwiń » wpięciu aspektach widoczność pieszych stan techniczny pojazdu z łatwością w dopasowaniu fotelika dziecięcego do tylnej kanapy pojemność bagażnika i możliwość bezpiecznego przewożenia rzeczy w kabinie auta no i ostatni parkowania w każdy z tych testowanych aspektów oceniałem w skali od 1 do 5, a więc do konkretów widoczność pieszych nowoczesne samochody są tak skonstruowane, żeby w razie wypadku zachować odpowiednią strefę zgniotu co ma ochronić kierowcą oraz pasażera w niestety przez to skośne przednie słupki muszą być dość gruba i szerokie, a to wpływa na widoczność na boki często kąt ułożenia sobie wymusza taki montaż lusterka wstecznego, który przysłania widoczność środkową prawej strony auta tak było w przypadku poprzednich modeli, więc nauczony dość sceptycznie wsiadałem do volvo ale, ale Marka jak najbardziej kojarzy się z bezpieczeństwem i przyznam, że zostałem miło zaskoczony lusterko wsteczne umieszczone wysoko pod dobrym kontem w żadnym stopniu nie przesłaniał widoczności, a także za ten element duży plus trochę inaczej było z lewym skośne słupkiem tak jak mówiłem on musi być gruby i szeroki, więc siłą rzeczy przysłania autem widoczności, ale znów miłe zaskoczenie w bardzo małym stopniu było bardzo mało sytuacji, w których chłopak wpływał na to jak widziałem lewą przednią część drogi dzięki temu dojeżdżając do przejścia dla pieszych albo, skręcając w lewo z odpowiedniej odległości mogłem zobaczyć to co działo się przed i na przejściach dla pieszych dodatkowo mój model testowy miał światła LED-owe, a te w nocy bardzo dobrze oświetlają drogę volvo stał 4 0 crosscountry konstruktorzy myślę w dobry sposób zapewnić widoczność pieszych lewy przedni słupek to jedyny mankament, ale w ogólnej ocenie z przyjemnością dałem 4 i pół punktu stan techniczny pojazdu to kolejna testowana sprawa no oczywiście w tym celu pojechałem do Instytutu transportu samochodowego, żeby pod okiem fachowca sprawdzić czy przypadkiem nie ma jakichś wycieków luzów w układzie kierowniczym oczywiście stan opon no i ustawienie świateł oraz jakość spalin klasycznie było nieco mniej powietrza w oponach niż zaleca producent to rzeczy jak najbardziej normalna ciśnienie, zwłaszcza na jesieni w zimie, kiedy to wahania temperatur są większe warto sprawdzać raz w tygodniu oczywiście różnica została uzupełniona nie znaleźliśmy żadnych wycieków luzów jakość emitowanych spalin zgodna z normami przy tym należy podkreślić, że podczas klasycznego przeglądu jakość tych spalin bada się w bardzo podstawowym zakresie ważne są tlenki węgla i węglowodory oraz przepły w powietrza przez sondę Lambda wszystko było w porządku to nie dziwi, bo samochód w miarę nowe podczas testowania miał przejechane nieco ponad 12  000 km również mnie nie zdziwiło, że kolejne auto miało źle ustawione światła mijania na obydwa świeciły niżej niż zaleca producent oczywiście przeprowadziliśmy korektę ustawień, bo światła niezwykle istotna sprawa przy okazji wizyty w Instytucie przeprowadziłem ciekawą rozmowę z dr. inż. Piotrem Kaźmierczakiem zawodowo zajmującym się właśnie oświetlenie w pojazdach okazuje się, że wg badań przeprowadzonych przez ITS tylko 10 % przebadanych pojazdów miało dobrze ustawione światła i kolejnych 10 % miało światła w tak złej kondycji, że trzeba było wymieniać całe reflektory jasno wynika, że większość pojazdów poruszających się po polskich drogach ma źle ustawione światła i nierzadko reflektory są bardzo bardzo złej jakości co na to wpływa starzenie się głosów i starsze tym reflektor bardziej matowe, a to ogranicza oświetlenie drogi nieuniknione na czyszczenie lamp to kolejna sprawa używanie plastikowych Skrobacz czek ani miękkich materiałów niewątpliwie na ustawienie świateł wpływa też jakość dróg i jazda ze sporą prędkością po koleinach nie tylko napsuje zawieszenia, ale też na wpływa na właśnie ustawienie świateł światła powinny być ustawione w ten sposób, żeby po zmroku przy w miarę dobrej przejrzystości powietrza oświetlało 6 0 do 100 m drogi przed nami proszę zwracać uwagę na światła w państwa autach widoczność drogi to bardzo ważny element poprawiający bezpieczeństwo, a tak jak w przypadku poprzednich aut jako ciekawostkę sprawdziliśmy też poziom wygłuszenia wnętrza po ma samochodu przy pomocy miernika dźwięku porównaliśmy natężenie na zewnątrz i w środku auta po miara odbywał się w decybelach robiliśmy go przy dość ruchliwej drodze ulicy Jagiellońskiej w Warszawie na zewnątrz hałas oscylował w granicach 7 3 7 4 decydowali w środku samochodu był na poziomie 5 4, więc różnica 2 0 decybeli nieco gorzej niż w poprzednich testowanych modelach ocena końcowa stanu technicznego niestety, ale znów przez niezgodne z zaleceniami producenta ustawienie świateł oraz za nieco słabsze wygłuszenie auta ocena to 3 i pół i od razu powiem, że był to najgorzej ocenianych elementów volvo fałsz 4 0 crosscountry następny test to dobór fotelika do przewożenia dzieci krótkie przypomnienie dziecko do 1 50 cm wzrostu należy przewozić w fotelikach oczywiście z pewnymi wyjątkami jak nie możliwość doboru fotelika z powodu masy dziecka przewożenie dzieci to jak najbardziej sprawa bezpieczeństwa, a jak mówiłem volvo kojarzy się z ideą bezpiecznej jazdy samochód posiada jak wszystkie nowe auta system Isofix to w teście pomagali specjaliści z Warszawskiego sklepu tyłem PL po wstępnych oględzinach tylnej kanapy nie stwierdziliśmy niepokojących rzeczy poza 1 głowę profil kanapy jak najbardziej w porządku wzmocnienia też układ w 5 pasów bezpieczeństwa także w duży niepokój niespełnienie nas również ilość miejsca w tylnej części auta, a tą jedyną negatywną sprawą były zagłówki zagłówków tylnej kanapy nie można zdemontować tak producent postanowił szybko jednak okazało się, że to wcale nie jest problem, ale po kolei testowaliśmy dopasowanie we wszystkich możliwych kategoriach, zaczynając od fotelików dla niemowląt tzw. pupilek przez kategoria od 9 do 18 kg kończąc na fotelikach dla najstarszych dzieci do 3 6 kg masy dziecka oczywiście były foteliki montowane tyłem raz przodem do kierunku jazdy sporo tego sporo i znów muszę pochwalić auto nie mieliśmy problemów z doborem fotelika z żadnej kategorii, a przynajmniej dopasowaniem do tylnej kanapy i niemożliwości zdemontowanie zagłówków też nie wpływa na możliwości doboru więcej problemów sprawiła no właśnie jednak wysokość podsufitki z Kostrzyna i części dachu jest dość niski oczywiście muszę zaznaczyć, że do odpowiedniego wyboru fotelika potrzebne jest to dziecko no ale volvo 2 4 0 daje szerokie pole do wyboru odpowiedniego fotelika przy większych w fotelikach głównie tych montowanych tyłem do kierunku jazdy zostanie mało przestrzeni dla pasażera jadącego na przednim fotelu, ale coś za co się w ogólnej ocenie możliwości dopasowania volvo fałsz 4 0 cross country dostało ode mnie 4 i pół na 5 możliwych punktów przedostatnią testowaną sprawą była pojemność bagażnika oraz bezpieczne przewożenie rzeczy w kabinie auta wg danych producenta bagażnik ma 3 2 4 l pojemności i przyznam, że nie widać tego może, dlatego że auto posiada dość ciekawe rozwiązanie mianowicie podwójną półkę spodu bagażnika główną część tej spółki tego podwójnego spodu można ciekawie łożyć niejako złamać siłą w poprzek dzieląca bagażnik na 2 części ciekawostka po takim złamaniu Dolnej półki mamy wieszaki na torby z zakupami tu producenci volvo wyszli naprzeci w oczekiwaniom osób używających auta w miastach niestety taki podwójny spód bagażnika zabiera miejsce na większe bagaże klasycznie, aby przetestować pojemność bagażnika przygotowałem 5 walizek 3 sporych rozmiarów 2 na weekendowe wypady na 2 torby podróżne torby od volvo, do której producentem włożył gaśnice no i oczywiście kompaktowy składane wózek spacerówka musiałem zrobić 3 próby różnych konfiguracji ułożenia tych wszystkich rzeczy, zanim znalazł najbardziej zadowalająca najlepiej wyszła ta, w której układanie zacząłem od spacerów i Bacha torbę volvo umieściłem pod składaną pierwszą spółką od spodu bagażnika w rezultacie zmieściły się 2 duże walizki 1 mała torba podróżna oraz spacerówka lepiej niż w citroenie C3 no ale faul czterdziestka jednak auto wyższej klasy gorzej niż w aucie tej samej klasy, czyli hondzie civic, gdzie bagażnik był naprawdę potężnych rozmiarów co z bezpiecznym przewożeniu mniejszych rzeczy w kabinie auta tu miałem poczucie, że producent oto zadbał o samochód ma podłokietnik, w którym jest sporych rozmiarów schowek, gdzie możemy włożyć telefon czy dokumenty jest też miejsce na kubki, które również jest zamykany, więc może służyć jako mniejsze schowek pod ręką to na plus oczywiście jest też schowek z prawej strony deski rozdzielczej sporych rozmiarów ma górną półkę, gdzie można położyć instrukcja obsługi albo jakieś dokumenty są też wyżłobione miejsca na długopisy czy okulary jest fajnie to wygląda klasycznie są też spółki w drzwiach samochodu oraz kieszenie na tyłach przednich foteli jest sporo miejsca, w których możemy bezpiecznie przewozić mniejsze rzeczy w kabinie auta w ocenie ogólnej pojemności bagażnika i właśnie przewożenia rzeczy w kabinie volvo stał 4 0 crosscountry dostało ode mnie równą czwórkę ostatnią sprawdzoną sprawą było parkowanie wymiary volvo stał 4 0 to długość 4 m 3 7 cm szerokość metr 8 5 Azor złożonymi usterkami 2 m testowany model był wyposażony w czujniki cofania i to jedyny system wspomagający, jaki był spory boczne lusterka, które pomagają parkować tyłem volvo 2 40 crosscountry to dobry przykład na to, że nawet bez kamer cofania czujników dookoła auta w łatwy sposób można zaparkować na wymiary i całkiem niezły Promień skrętu to umożliwiają testowałem parkowanie prostopadłe przodem tyłem skośną oraz równoległa jedyną rzeczą, która może utrudnić za parkowanie to dość twarde wspomaganie kierownicy trochę siły trzeba użyć, żeby wykonać pełen obrót, ale nie jest to zjawisko dyskwalifikujące do aut parkowanie na parkingach naziemnych pod ziemnych niezależnie, gdzie z zaparkowaniem auta nie było większego problemu to cena znów powyżej dobrej, bo 4 i pół na 5 punktów no to na koniec ocena ogólna widzialność pieszych 4 i pół punktu jedynie lewy przedni skośne słupek w niewielkim stopniu może przysłaniać to co dzieje się po lewej stronie na drodze jednak tych sytuacji będzie bardzo mało stan techniczny wszystko Okaj poza ustawieniem świateł prawa i lewe światło mijania było ustawione niżej niż zaleca producent dlatego ocena po 3 i pół to najgorzej oceniany element dopasowanie fotelika nie było większych problemów jedynie z kategorii tych największych do 3 6 kg może być problem, a to przez Costę tylnej części dachu, ale ocena 4 i pół pojemność bagażnika i bezpieczne przewóz rzeczy w kabinie auta bagażnik co prawda ma ciekawe rozwiązanie tego podwójnego z powodu no co ona nadaje miejski charakter samochodowi, ale ogranicza jego ładowność w świetny sposób za to zapewniono możliwość bezpiecznego przewożenia mniejszych rzeczy w kabinie dlatego pełna czworga no i ostatni element parkowanie to sprawniej przyjemnie 4 i pół punktu nie 5 no bo to wspomaganie mogłoby być nieco lepsza volvo trwał 40 crosscountry on w ocenie końcowej dostają ode mnie pełną czwórka to najlepiej ocenione auto ze wszystkich 3 przeze mnie testowanych bardzo przyjemnie mi się nim jeździło czuć klasę premium tego dla samochodów to tyle na dziś za tydzień zmotoryzowani świąteczni program specjalny wspólnie z Jerzym Lemański my przygotowaliśmy coś wyjątkowego dla państwa dlatego zapraszam już dziś za kilka minut skrót informacji Radia TOK FM po nich dalsza część programu Homo science jak kłania się Nisko do usłyszenia Krzysztofa Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA