REKLAMA

Sprzedaż ekologicznych samochodów w Europie oraz przyszłość motoryzacji

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2017-12-27 19:40
Czas trwania:
14:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
witamy dzień dobry ślad za bramkę Sławek Paluszewski dzisiaj tak spokojnie wypoczęci radośnie bez okres przedświąteczny skup przypomnę poświąteczne, ale jeszcze są kolejne święta nowy rok, a w zawsze są jakieś święta no ale są za parę dni już przestanie tu uszczypliwości, jakie w tej chwili sprzedawać, bo jesteśmy firmą mówi, że to jest okres przedświąteczny chwilowej Świątecznej powiedział, iż przed, a poza tym jest wszystko Okaj w nieznośny i spokojnie Rozwiń » i wzrosły też tak jakiś dziwnie rozmyty i zwolniony dyscyplinarnie w święta w sumie zarząd Alior, ale dobra w ogóle radiowóz, ponieważ spokojny okres pusto na ulicach nie czy zauważasz jak dziś pusto i rozwój i miastach mówi jak dziś będę chciał powiedzieć parę słów o samochodach elektrycznych z napędem alternatywnym tak po cichu przymykając się po miejskich ulicach, a ty, o czym dzisiaj mogę powiedzieć o samochodach, które przymykają oczy po ulicach jest huk bez kierowcy o bardzo trudne zawsze nie dość, że Lotos słuchaj w powierzchni czy wiesz no bo ja tutaj ziem dzisiaj robią tam bowiem dzisiaj robią po tak o sobie klasyfikacje ustawiłem w erze do tych samochodów z napędem alternatywnym zarzucamy na dorzucamy zwykła hybrydy hybrydy doładowane z Miastka i auta elektryczne oraz samochody na gaz wyobraź sobie, że takich samochodów z napędem alternatywnym w całej Europie sprzedano ja myślę, że więcej, ale to gasł nasza spopielarnia w Europie nie tylko we włoszech tak duża szyba procentowo sprzedaż samochodów nowych z gazem 6 % z tego połowa to są hybrydy słuchać połowa to są hybrydy 14 % samochody elektryczne 14 % hybrydy z gniazdka no i reszta 20 % samochody z napędem na gaz rzeczywiście trudno tutaj się ekscytować elektryka ami, bo ich jest po ich jest rzeczywiście niewiele się sprzedaje dalej mimo wszystko przez 9 miesięcy tego roku, czyli przez pierwsze 3 kwartały no to jest prawie 100  000 w całej Europie czy nie jest tak znowu mało, kto z Norwegii połowa samochodów sprzedanych to jest napęd alternatywny, czyli hybrydy gniazdko plus elektryki same elektryki jest ponad 20 % nie będę cię przepytywał, bo to jest zbyt spokojny czas, żeby się ekscytować być może byśmy tego egzaminu nie zdali, bo ja też nie spodziewam, jakie samochody elektryczne są najlepiej sprzedawane w Europie raczej stawiennictwa na listach aut jest na trzecim miejscu minimalnie wyprzedził go samochód BMW i 3 10 0 sztuk natomiast już nie minimalnie, bo tak z 8 5 20 3 00 0 sztuk przez 9 miesięcy sprzedano takiego samochodu który, zwłaszcza rano wziąłem nowo kojarzy się nawet całkiem sympatycznie wygląda taki troszkę inny clio na czwartym miejscu jest Tesla jest na piątym miejscu też sporo dla mniej niespodzianka, że prawie tyle samo co Tesli jest sprzedano nowego modelu Tesli, który nazywa się Tesla x potem jest elektryczny golf też myślę, że będzie się lepiej radził potem jest bardzo fajny samochód, z którym chyba ty się tylko borykała się, bo ja go nie miał w teście Ben Curtis jest Hyundai ioniq elektrycznym potem jest Kia soul merytoryczna tak tak jest taki samochód na dziewiątym miejscu elektryczny Mercedes klasy, by na dziesiątym miejscu Mercedes, a jeszcze tylko 2 słowa jakich krajach najwięcej takich samochodów z tymi napędami alternatywnymi się sprzedaje w Norwegii 50 % wspomniałem Włochy 11, ale procenta dzięki tym samochodem zasilanym gazem w Szwecji 10 % Finlandii koło 1 0 w Holandii 7 w ogóle się, że Polska jest 2 4 6 na siódmym miejscu średnia Europejska 5 i pół procent z napędem alternatywnym, ale wiesz co tutaj robi ten wynik na same hybrydy i samochody na gaz, dlatego że hybrydy ładowane z gniazdka elektryczne w Polsce to śladowa kilkaset sztuk rocznie jakieś uwagi do tego, jaka przyszłość w Polsce dla samochodów elektrycznych powiększy się przyszłością w mamy rok 19 3 9 and 2 30 3 1 90 0 historia dobra oka przed wojną w, a i tak przepraszam państwo, że środki mądrze muszlami o tym, książkę napisał w liście napisała książkę, którą być może skandaliczną historię motoryzacji dostali państwo pod Chełmnem, a być może Mikołaj przyniósł mamy rok 19 3 9 targi, a na letnie targi wystawa Expo w Nowym Jorku i a te wystawy światowe to ona już od drugiej połowy dziewiętnastego wieku pierwsza była, że dobrze pamiętam też o tym, książkę napisałem w Londynie nadają mu w Łebie pierwszą, bo w Paryżu Londynie była w Londynie była wielka i bezprecedensowa nadają mu bieg historii i sprawiają, że rewolucja przemysłowa może się rozkręcać dlatego, że to jest wielka trasą internet, w którym możemy wszystko sprawdzić wtedy mieliśmy raz na kilka lat w największych ośrodkach miejskich czy właśnie w nowym Jorku w ławach w Paryżu Londynie spotkania biznesmenów jak dziś byśmy powiedzieli przedsiębiorców wynalazców jak powiedzielibyśmy, że te 10 0 lat wcześniej, którzy przyjeżdżają ze swoimi pomysłami wynalazkami po to, żeby go na hit wystawy proszę państwa to są trwały rok w po to, żeby pokazać pochwalić się wizją podpatrzeć co robią inni z całego świata sprzedać zarobić tak to tak to wtedy wyglądało i mamy rok 19 3 9 po wystawy Expo przyciągają miliony zwiedzających one są oczywiście są oczywiście biletowane nie wchodzi się za darmo no i w roku 19 3 9 na nas na tej wystawie Expo w w nowym Jorku zostaje zademonstrowane sponsorowane przez koncern General Motors coś nam na niesamowitego, bo to jest odtworzone na powierzchni, a ja już teraz będą dokładnie tych ponad hektara miasto oczywiście zrobiona w skali miasto, nad którym porusza się takiej specjalnej konstrukcji, a która na przesuwa się nad tym gigantycznym obszarem tam siedzieli i jeżeli dobrze pamiętam kilkaset osób i podziwiają z góry, słuchając głosu lektora nagranego na taśmie jak będzie wyglądała przyszłość w Ameryce za 20 30 lat żyli w latach pięćdziesiątych i 3 nasz ogromny, że to wszystko siedziało prawie 80 lat temu rok 19 3 9, a niektórzy nazwali go utopił już wtedy koncern General Motors sypnął groszem, żeby ten bez precedensu nie powtórzą już nigdy później, chociaż jeszcze w latach sześćdziesiątych próbowano i co amnestię dla 1 ha może wszystkiego to, żeby od odtworzone mówi nam amerykańskie miasto 500  00 0 różnych każdy inny w 500  000 budynków no i czy miano przypominają drze w 50  000 samochodów z czego 10  00 0 poruszał się 1 4 posła 1 4, bo nie 1 4 dni masowymi w autostradami udało się coś przewidzieć w nic prawidłowo znalazła się w jak wie jak wspominał o tym, dlatego, że w RPA wspominał o tym, dlatego, że Babiej, jakby we mnie bycie wizjonerem, a łączy się z tym, że ma po sobie wpisać Futura ma, bo do OECD zwracała Never Get to cała wystawa nazwała się kultura masowa są tutaj na YouTubie świata dziś fragment filmu wiązało z tym wiąże się często z bolesnymi porażkami, bo jest bardzo dużo tych między przepowiedni zapowiedzi się nie sprawdza czy zapowiedziane były korki, które zresztą były już, że były już w latach trzydziestych w stanach Zjednoczonych było tyle samochodów, że rzecz, że korki nie były ani, że korki nie były niczym niezwykłym natomiast wspominał o tym, wszystkim, dlatego że ludzie, którzy przewidywali przyszłość w latach trzydziestych przewidywali, że w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych będziemy już mieli inne poruszające się jakiś dziwny sposób Platformy do przemieszczania się, że będziemy o krok od latających samochodów, że to na wszystko będzie autonomii czynne już wtedy oczywiście zresztą nową książkę, którą mam nadzieję niedługo wydam też jest spory fragment poświęcony autonomicznej motoryzacji rower jest zresztą zaczęła się rozwijać się już siły na poziom nie rozwijać w latach 50 Niewiem czy pamiętasz później minęło lat 2 3 30 i były też projekty samochodów z napędem nuklearnym, które żacy nie weszły do produktu, ale też umieć nazwać mamy rok 19 3 9 i inna miasto zbudowane na potrzeby tych targów, która pokazuje nam jak będzie wyglądała nasza przyszłość z 20 1 3 0 lat niewiele się to spełniło natomiast mamy teraz rok 20 1 7 0 20 1 8 i postoju proszę państwa małe miasteczka na zwane małe miejscami do testowania samochodów autonomicznych o tym, chce nam powiedzieć, że to jest taki nowy pomysł, który chodził po głowie tak naprawdę już od kilkudziesięciu lat inżynierom, żeby w 2, który rozgrywa się na naszych drogach uporządkować i gmin już tak tak, żeby ktoś inny ani człowiek nie najsłabsze ogniwo tym wszystkim zarządzało to z 1 strony utopia, dlatego że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego i ta maszyna nigdy nie podejmie tak dobre decyzje podejmie człowiek albo inaczej może nigdy nie weźmie odpowiedzialności za głupią decyzję również nad morzem w razie wypadku podejmie lepszą decyzję, iż ara, czyli zbyt dużo ryczy z niewiadomych w euro, a my natomiast jest cała masa wątpliwości, które nie zmieniają faktu, że ma rozwój samochodów autonomicznych idzie pełną ma pełną parą, ale czy to samochody autonomiczne będą, bo to jakiś mecz my możemy coś powiedzieć tak poziomów z pompą jeździły z takimi samochodami, więc czy n p. tych samych tez samochodach autonomicznych czy one będą w przyszłości miał, jakie będą miały napęd Boya co ja wracam teraz do tego napędu czy wg ciebie n p. płotu mało mówimy o wodorowej, który praktycznie w ogóle się nie przyjmuje arcydziełem my jeździliśmy wodorowym BMW nie wylała się ponad 10 lat temu pamięta wodór spalany w komorę spalania w cylindrach jeździliśmy przez nową, ale co to było w Toyota mirai z Windsoru w 2 zlotemu w Niemczech, gdzie są stacje ładowania autobusy na wodór wciąż nowe samochody osobowe to Hyundai Toyota i koniec natomiast hybrydy na razie uważam, że to jest jednak jedyny napęd, który w tej chwili będzie się szybko rozwijał bez ważnej w Polsce hybrydy z miasta kilkaset sztuk rocznie zwykłe hybrydy 12  000 sztuk rocznie jest różnica jest samochodem na gaz 8 00 0 sztuk samochody elektryczne kilkaset sztuk, czyli raczej na razie byśmy się chyba koncentrowali na dobrych dobry dach i to przez najbliższe parę lat temu parę lat raczej będzie sensowne rozwiązanie, ale wskazać 1 0 już taki mądry Niejestem na tej stronie na razie mamy otwarty pieniądze toyoty i woda sama Zjednoczonych kolejne place 1 3 5  000 000 USD to kosztowałoby kosztowało kolejny plac do badania na aut do badania aut autonomicznych mamy tutaj m. in. a 700 wód czytamy, że za 20 0 po raz dziesiąty metrów drugi raz zakrzywiony tunel mamę dwójki o prawie cztero i ponad czterokilometrowy fragment autostrady na tym, a w w tym ośrodku badawczym na tym ośrodku badawczym no i to wszystko po to, żeby do wsi to są 2 3 samochody autonomiczne, bo jak najlepiej do tego co może je spotkać na żagle to na rogach organizm do normalnej jazdy, ale czy mówisz Ford tylko i Toyota Tesli tam nie ma, a nie to jest nowy ośrodek ma on nie ma na zachód od Boga nos okaże się mówił o jakimś stworzonym miasteczku zrobionym dla Ubera między więc, że taras ma jeszcze 1 ciekawostkę, a propos tego właśnie, a propos tych autonomicznych samochodów mówi okazuje się, że te cechy i każdy oczywiście ma 2 końce i teraz mamy taką informację z Chin okazuje się, że na chińskie władze zaczynają obawiać się aut również tych testowych autonomii czyny, które jeżdżą po Chinach w Straszynie GM to nie tylko w Chinach, ale wiesz, dlaczego się obawiano, dlatego że te samochody one robią zdjęcia i to bardzo wysokiej rozdzielczości ach, i jeżdżą, gdzie popadnie, a my już od wielu lat nie mamy w Polsce tabliczkę jak zakaz ustawowy wiek, ale zakaz uprawy, jaki Moskwa Pekin przypominam to nie jest kraj demokracji i ma powszechnej, a my swobody wręcz przeciwnie to, że my handlujemy na wszystkie możliwe sposoby przenosimy tam produkcję volvo i jak dalej tak dalej no to jest po prostu biznes fakt pieniądze śmierdzą, ale my to jest nadal komunistyczna, aby wziąć uwagę, że sfotografuje, jakie rzeczy, które nie powinno być tu różne wolą władz i dlatego zastał zoo zostają powoli nakładane ograniczenia związane z autonomicznymi samochodami wynikającymi właśnie z chęci ochrony różnych obiektów, które rzekło ssaka albo też no właśnie jakichś planów strategicznych dla Toma Waitsa o tym w ogóle żeśmy wcześniej nawet się zastanawiać, że to mogą być takie kłopoty w niektórych trwale jest jeszcze 1 rzecz, że bieda tak mówi ja mam bardzo dużo zastrzeżeń do tego romansu wania z Chinami bardzo dużo ładnych dni, ale trzeba przyznać, że Chińczycy robią to bardzo może, dlatego że nie pozwalają na testowaniu autonomicznych samochodów tylko może wtedy, jeżeli jesteś powiązany kapitałowo czy jesteś firmą amerykańską niemiecką, ale musi być powiązane przynajmniej z kilkoma chińskimi firmami czy własny kapitał musi być dokładnie, żeby to wszystko było wiele, że za wielki brat bać wielokrotnie będziemy wracać do tematu autonomicznych pojazdów, bo to to nieunikniona sprawa na tym się pracuje nas ustawić autopilota Ależ nie ma co szło, która ma 1 9 3 9 polecam państwu serdecznie na sprawdzenie Sławek Olszewski z Boca bardzo przebić dziękujemy zapraszamy jutro jutro SUV-y niemieckie volkswagen Tiguan Allspace i touareg Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA