REKLAMA

Tancerka Maria Stokłosa "Próbuję połączyć miłość do improwizacji z choreografią."

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-12-18 19:20
Audycja:
Czas trwania:
11:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista dobry wieczór przed mikrofonem Marta Perchuć Burzyńska gościem kultura osobista jest dzisiaj Maria Stokłosa dobry mecz z choreografem i tancerka lubisz to słowo tak wysokiej tak się zastanawiam jak tańcu można rozmawiać, żeby wyszło szczerze i żeby wyszło prawdziwie, bo taniec to jednak nie są słowa Nowaka dziękuje, że to powiedziałeś po lodzie długo miał dyskusje z kim ten temat jest bardzo trudna jakoś sensownie mówić pisać o tańcu co powiedzą Rozwiń » dosyć agresywnie od początku w oczy warto próbować tak ale bo jest coś, jakby troszeczkę w innym innym porządku w razie co w takim razie spróbujemy na początek pomógł sobie cytatem patrząc na Stokłosę na scenie ma się poczucie, że ruchy przechodzi najpier w przez głowę tak napisała Jadwiga Majewska w dwutygodniku, czyli rozumiem, że taniec dla ciebie jest również wysiłkiem intelektualnym również to przede wszystkim prace nad spektaklem to jest wysiłek intelektualny taniec w momencie samego tańczenia to jest bardziej wysiłek po kierowanie uwagi strony ciała, żeby to jednak ono prowadziło we i sposób myślę, że ktoś mógł dokonać oceny przez Jadwigę dosyć dawno powiedzieć jest praca intelektualna to jest za mało i jakie to są tory, które znamy też jak mówią praca z odczuwaniem działa od środka i tego co czujemy po prostu tańsze są co każdy z nas chętnie bym tańczył Sobiech w pokoju 1 proc VAT czytelnik mamy tak przegrzany umysł choreograficzne, czyli to, że obrażam sobie swoje ciało jak ona wygląda w danej przestrzeni i gdzie chcielibyśmy, żeby się znajdowały katyńską pozycja i t d . jaki czas tego Duńczyk cała ta praca choreograficzne, którą robimy wychodząc na zewnątrz działa i cały wiek wizualne myślenie to o tym jak to wygląda co robimy jest też to jest cały ocean emocjonalna jak linia ta jest tym torem mocy albo wrzeszczała aktywuje bardzo wiele emocji i przez ciało to odbieramy też wiele rzeczy w życiu zaskoczył, kiedy jak typujemy Nunes odwołuje do podróżnych emocjonalnych doświadczeń i przeżyć przeżyć się też zostały pan krytyczny ponieważ, kiedy zajmiemy się ciałem zaczynamy zabrać głos na temat wolności na temat z możliwości ciała polityczności działa tak także wydają się, że współczesna choreografia to nie jest nie tylko działań tylko intelekt w pewien, że ty w ogóle nie lubię występować na scenie i grze pokonała 6 ten konflikt między nich śmiałością, a występowaniem w pewnym momencie pokazywaniem siebie przed innymi lubiła stoczy po to w ogóle nie kwestie Lubienia Lacie bardzo lubię się komunikować z drugim człowiekiem, ponieważ trudno jest mi być może tak wprost opowiadać to zresztą jak co nie jest moim narzędziem od złożoności, którą myślę jest jakby życie i doświadczenie no to przez tą formą sztuki udajemy się komunikować dlatego bardzo lubię ten jest w nim samego bycia w centrum uwagi nie zawsze mamy przyjemność, więc im Niemcy to polubiłam na pewno się z wieloma rzeczami lub pogodziła mężczyźni przez gazetę już to tak bardzo, że nie jestem idealna i że przestałam się zastanawiać na temat na tym czy to jest apel, żeby tańczenie nie jest dla mnie już o tym czy jest dobrą tancerką czy nie czy jednak tych rzeczy na szczęście jest na świecie dużo więcej są dużo ciekawsze to spotkanie, które wynika z tego, że ja się ruszamy z żaglem ty na to patrzysz w PRL -u w jaki sposób ujęcia aktywuje do tego doświadczenia to co jest naj jest w artyście samo w sobie karta takiego po utrzymywanie tej ewentualnej dyskomfortu tektury z tego wynika to dzisiaj spotykamy się zakaz swojego projektu wychodząc od działania to już jest finał ostatni spektakl jutro w nowym teatrze w Warszawie powiedz co do tej pory działo się w ramach tego projektu inaczej MON polega rodzące działania tych scen długa historia ale, żeby skupić na TUI teraz to zaś to finałem POIG zakończenie takiej takiego droższego maratonu pokazów i pewnego rodzaju w 2 badania tworzenia tego projektu myślę, że do nich, żeby finał ostatecznym, bo te prace się, by nie kończymy w żaden sposób nie zatańczę mamy tylko po prostu przestajemy na jakiś czas tak intensywny sposób nią zajmować prowadzące działania to jest taka próba połączenia w mojej miłości do improwizacji z moją miłością do choreografii to jest dobre, gdyby improwizacji ruchowej tylko przez całą wielomiesięczną już mógł dać wpędzić kilkuletnią to kilkuletnie skupienie na badaniu praktykiem realizacyjnej uchodzą za działania to jest projekt, który zaczął się od tego, że został zaproszony do Filadelfii przez amerykańską choreografką Mac folii efekt tura zaprosiła mnie do rozwoju swojej praktyki, choć geograficznie praktyki improwizacja innej, która nazywa Actiona z bramek i tam przez, czyli działanie przede wszystkim chcieliby to nie jest pierwotny albo początkiem albo przede wszystkim tak i tam przez cywili kilka miesięcy bardzo intensywnie poznam to jej praktykę i o tym jak w LM przez miesiąc występowaliśmy galerii robi spektakle na podstawie tej praktyki taneczną na pole, a przez PMR polega na tym, że są zadania jest ich pomiędzy 5 w treści po prostu ćwiczy i wchodząc na scenę robisz spektakl w oparciu o te zadania on w jaki sposób definiują dramaturgię, ale tylko, jakby przez naturę tych działań, bo ty decydujesz TUI teraz, jaka będzie kolejność tych zadań i czosnek zadania na bardzo otwarty n p. ruszasz się mówić jednocześnie albo robisz coś co nas wizualizacja, czyli patrzysz przestrzeń dziś widzi siebie stwarzać takie obrazy, jaki powstał w twojej głowie rajd jechał bez takie zadania na działanie w przestrzeni, czyli to po prostu Info wpisuje się tak po prostu improwizując na niego wchodzić do publiczności zamkniętą przećwiczone spektaklem tylko działasz absolutnie tak, a to działanie jest zależna od czasu miejsce Energi tego, kto n p. siedzi naprzeciwko ciebie absolutnie tak plus ME mają, jakby bronił jest to, że przez praktykę czy przez zajmowanie się tym trybie nie jest taka improwizacja spontaniczne, żeby absolutnie cokolwiek to tak, by uzbrajać się w narzędzia, żeby wiedzieć jak kontynuować w jaki sposób mogę podtrzymać to działanie tak czy, że nagranie nie będą mieć weny no bo nie zawsze przychodzą do niego tysiące pomysłów mamy wyćwiczone zajmowanie się skupienie się nas w swoim działaniu na twojej uwadze i t d. tak do prac była dla mnie na tyle fascynująca właśnie, łącząc choreografię z improwizacją czek takie myślenie o tym, czym jest spotkanie z widzem i co to jest okres sztuka ze tą spontanicznością, że po prostu postanowiono, by kontynuować rozwój tej praktyki oraz samodzielnie, a Distance, jakby to jestem w kontakcie z nią dwoje powiadomieni na Skypie cała jej, by jak rozwija się dla mnie tar ta praktyka i czego doświadczasz każdego wieczoru też i czego doświadczamy, jakie decyzje podejmuję, ponieważ rzeczywiście ta oryginalne trakty Tomek, a to jest teraz robię to już jest dużo bat dosyć duże ltd rozwinęła się to praca żmudna jak też dzięki temu, że to dla mnie Eko artystki są pewne elementy, które były dla mnie ważny, który nie ma generalnie w tej praktyce tak n p . ja i pracy jest z przedmiotami dlatego zapraszam n p. rzeźbiarkę Alicji Bielawskiej do tego, żeby te przedmioty dla mnie stworzyła do niedawna gościł kultury osobistej w dal to wspaniała jest możliwość połączenia jakiś właśnie wizualnego porządku z porządkiem fizycznymi z wyobraźnią z różnymi rzeczami tak w ABS ba, ponieważ to pytanie zabrzmi może trochę paradoksalnie, ale jak to jest czy czasem jest także ciało przeszkadza w tańcu, bo po tak jak rozumiem twoją filozofią tańca jest trochę też to, żeby się mierzyć z przeszkodami czy te przeszkody są tylko w środku czy to czasem tak jest, że ciało jest 1 z nich czy ja bym powiedziała w moim przypadku to tylko energia i zmęczenie i ESM przeszkodami oczywiście brak tej energia, a jest tak, że energię czerpiesz od publiczności, które się ogląda tak, ale musi przejść z własnym domu rynkiem energetycznym a jakie te historie opowiadasz swoim tańcem Zorzy wracam do tej wiele surowości nadzieja nie opowiadam o 1 historii jest też to praca jest szczególnie w lekkim zawołaniem o to, że moim zdaniem to święcenie jajek bycia człowiekiem jest po prostu jest kwestią złożoną opowiadanie o tożsamości opowiadanie o przyjemności opowiadania wolności opowiadanie o byciu na scenie obycie rozumianym lub być dziwnym niezrozumiany MF te wszystkie rzeczy czy przebadają mieszając takiego chodzi tutaj o straty, które nie muszą być 1 ze starych piwnic, które na rynku przychodzi kiedyś świadkiem podejmowania decyzji artysty człowieka, a jeśli chodzi o relacje muzyki tańca w twoich spektaklach, bo to w dzisiejszych czasach już nie jest zobaczymy się oczywiste, że odtwarza się muzyka i Danish po prostu tańcz kontekstów jest chyba, więc okres tym projekcie nie ma żadnej muzyki, a więc stołu ta relacja została całkowicie przerwany, a zagrać przeszkadza czasem nie muzyka jest bardzo silnym partnerem mózgami pomiędzy zalegającym w niebo z dominującym, a to daje po czymś innym się zajmuje tańczysz cisza i porusza się cieszy mówienie rozmawiam z widzami to o tym, elemencie nie wiedziałam też 1 z tych elementów, które go przynosi do tej pracy i Śląsk, które są w tym momencie też małym zainteresowaniem wśród morza oryginalnie się nie wynikają z tej praktyki, ale dla mnie takie obiekty widownia interakcja z widzem stała się 1 z głównych elementów z zauważyłam moimi współpracownikami w Gnieźnie jest to projekt solowy jest bardzo dużo wspomnień artysty, którego w, jaki sposób, wspierając i zauważyliśmy, że bardzo dużym ważnym elementem jest dla mnie n p. proszenie o pomoc widzów, o jaką pomoc ich prosisz czasami bardzo praktycznie po prostu proszę o pomoc rycerz pomogli mi coś zawiesić albo zmiennicy w przestrzeni czasami prościej, że wbre w wcześniej pomogli nie wiem nawet mnie w przeciągnęła przez tym, żeby fizycznie w jaki sposób pomogli mi się przy mieście znajdą miejsce drugi czasami bardzo blisko do nich podchodzą proszą ich rzeczy czasami po prostu, że ich wsparcie czasem jakby bawił się tym napięciem pomiędzy drugi rodzaj zabawy tak czy rzecz biorąc w prasie, ale i twoje taki twoje nie jest dla mnie materiałem do dalszego działania jest bardzo dużo bezpośredniego kontaktu w tej pracy i właśnie dużo bliskości chyba finał projektu odbywa się w ramach programu radykalna bliskość myślę, że nie, by nie przypadł ich kolejne pokazy spotkania spektakle jak to nazwać pisarze nazwijmy to spektaklami i 1 9 grudnia w nowym teatrze w Warszawie w Maria Stokłosa choreografka, która wychodzi od działania wskazać, gdzie dojdzie do takiej spotkanie ma ambicje była ze mną dziękuję bardzo Marta Perchuć Burzyńska do usłyszenia czas na skrót informacji Radia TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA