REKLAMA

Czy rząd powinien wspierać nabywców samochodów elektrycznych?

Analizy
Data emisji:
2017-12-28 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
25:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie i teraz zapowiadana dyskusja mam nadzieję również z państwa udziałem zachęcam do pisania analizy małpa to klub KSM będziemy dyskutować o tym czy rząd ma rację, chcąc przeznaczyć część środków na wsparcie elektromobilności, a zatem pojęciem kryje się wszelkiego rodzaju ruch transport and ruchy mają inny samochód do wy, kto w, którym pojazdy na nas zasilane są z elektrycznością albo, bo tak akurat uznali w UE Rozwiń » ministrowie gazem, choć oczywiście o ekologię i o to, żeby odchodzić powoli albo przynajmniej zachęcać do odchodzenia od aut spalinowych czy to jest dobry pomysł czy w inwestowanie w auta prywatne które, które są no właśnie napędzane tymi w bardziej nowoczesny jest z osobami czy to dobry pomysł zachęcam do pisania analizy małpa to klub KSM, a jeśli ktoś z państwa ma ochotę zadzwonić to nasz numer telefonu 2 2 4 4 4 4 0 4 4 też jest państwa dyspozycji ze mną studził gość Grzegorz Cydejko z depresji i portalu miastu 2 0 7 7 kropkę nad PL dzień w oddzielnym państwo no właśnie rząd przygotował ustawę wreszcie na pakiet przepisów, z których wynika, że MDM no będziemy zachęcani do przesiadania się do elektrycznych samochodów częścią tego pakietu są jest też wsparcie dla autobusów elektrycznych i to będzie oferta głównie dla samorządów i tym się nie zajmował mam wrażenie, że tutaj jakoś sporu większego nie ma natomiast bardzo mnie interesuje czy rzeczywiście takim świetnym pomysłem jest wspieranie aut prywatnych nudny w tym ten projekt przewiduje zwolnienie z akcyzy tego typu pojazdów darmowe miejsca parkingowe w wjazd do stref czystego transportu, czyli centrów miast za darmo w odróżnieniu od aut spalinowych w jasno buspasy i Anna i wspieranie firm, które będą budowały gniazd, gdzie będzie można takie auta ładować no i teraz pierwsze pytanie takie czy rzeczywiście to jest coś, czego potrzebujemy czy tego typu program to jest celem innym w walce z publicznych pieniędzy okresowo tak a dlaczego okresowo, dlatego że jesteśmy na takim etapie rozwoju infrastruktury nie tylko my jako Polska, ale generalnie jako pełen pewien zasób cywilizacyjny cywilizacyjne technologiczne czy nasza spółka nasza powiedzmy po Północna półkula i parę państ w na Południowej my, że wciąż jeszcze potrzebujemy samochodów indywidualnie użytkowanych do Orlando załatwiania naszych spraw czy to rodzinne czy czy zwykłych prywatnych czy przede wszystkim też biznesowe, więc z tego powodu póki nie będziemy póki nie zdołamy przekształcić infrastrukturę nie rozwiniemy transportu zbiorowego owczym i pani redaktor ja na pewno będziemy na pewno będziemy entuzjastami to znaczy będziemy z entuzjazmem witać wszystkie sposoby na poprawę transportu zbiorowego, a jednak dopóty, dopóki nie wszędzie jesteśmy w stanie się dostać nie wszystko jesteśmy w stanie załatwić przy pomocy środków tańszych zbiorowych środków transportu no muszę mieć jeszcze transport prywatny, ale też anulowania deklaracji mówi w przestaniemy jeszcze Kolady jak schudniemy nie wiedziały, że przez staniemy czekoladek wyzdrowieje ME, ale lemoniady czekoladę, bo jest mają one za właściwie chorujemy odwiedzenia tłustych cukierków Ania od jedzenia czekolady z dużą zawartością kakao i to jest kluczowe znaczenie naszego szpitala samochody elektryczne to są właśnie samochody również te napędzane alternatywnymi źródłami otacza alternatywnej paliwami takimi jak gaz gaz jest po prostu mniej trujące, ale skupmy się może na elektrycznych prawda o OZE gazowe na, toteż moim zdaniem tylko etap przejściowy tak jest zapisane w projekcie a gdy było one będą uprzywilejowane, ale tylko przez pytam, bo 1 0 lat tak natomiast samochody elektryczne to jest nią to jest po prostu dobra czekolada, którą w tym czy dobrą czekoladę 1 3 okresie kuracji jest oczywiście jeszcze również ze wspomaganiem, czyli na receptę z pewną dopłatą ze środków publicznych no i tutaj jest właśnie cieszą się, że on na tym mrozu, gdyby się skupiamy, dlatego że oczywiście można, by się zastanawiać nad tym czy firmy na tym zarobią czy Polska na tym straci i t d. tak dalej, ale myślę, że kluczowa jest sama filozofia przyświecająca polskim włodarzom, którzy stwierdzili, że tak jak zresztą pan redaktor mówi z samochodu się nie pozbędziemy z polskiej rzeczywistości, więc zainwestujmy w to, żeby ludzie przesiedli się z tych bardziej trujących na tę na te mniej trujące i tutaj jest kilka kwestii do rozpatrzenia po pierwsze, czy rzeczywiście rząd powinien publiczną kasę przeznaczać na 1 na ten transport prywatny skoro sam zresztą uznaje w swoich strategiach i w ich w tymże projekcie, że istotą MON transportu powinien być transport publiczny właśnie m. in. ten napędzany elektrycznie to dlaczego jednocześnie dorzuca do tego drugiego worka zachęcający innymi słowy do kontynuowania jazdy samochodami indywidualnymi w Annie do skorzystania z tej ekologicznej dużo bardziej jest taniej i po jakąś sensowną i komunikacji zbiorowej odpowiedzialności umowa jest taka, bo nie mamy jeszcze właśnie infrastrukturę, która pozwoliłaby nam na normalne funkcjonowanie społeczne tylko z tylko przy pomocy transportu zbiorowego nowość dobra, dlatego że zdobywanie, gdy wrócił, więc do worka zbiórkom, czyli komunikacja zbiorowa to może problem braku infrastruktury, na który konserwuje zniknąłby w morze morze, ale jednak no w 3 i handel i ja i biznesmeni, ale i sprawy takie nie mają dojazdu chorego i różne najróżniejsze rzeczy opieka nad nad starszym cokolwiek mam mnóstwo różnych celów, do których potrzebujemy posługujemy się przemierzą rynek terroryzm są ludzie, którzy dojeżdżają z Oregon przewożą osoby z dalszą jesteś Niemcem z samochodu angażowany większość Polaków nie posiada samochodu nie wszędzie jesteśmy w stanie dojechać transportem zbiorowym mało tego tam, gdzie jesteśmy w stanie, jakby w rezygnować z posiadania samochodu a, czyli w miastach, w których bardzo dobrze rozwinięte są na usługi carsharingowe, gdzie możemy samochód po prostu pożyczyć, jeżeli jest ona istnieć też w wirtualnego oraz istnieją też taksówki oczywiście możemy, więc wypożyczyć auto z tak z kierowcą tak razem z niedługo pewnie będziemy wypożyczać auto bez kierowcy i i sami też nie będzie będą musieli prowadzić będą takie, ale ale, więc nawet w tych miastach gdzie, gdzie można łatwo skorzystać z samochodu niebędącego naszą własnością, a również jednak wciąż na przeważają samochody po kupowane na prywatny użytek tak, ale jak to zrobić tylko na dna nie zastąpi jest pełna zgoda, ale pan mówi o sieci gazu Ringo wyraźnie chodzi o wspólnym dziele współdzieleniu samochodu natomiast Jacek spróbuje pokazać, że jeśli Polska chce być jak to zapowiada pan premier Morawiecki państwem nowoczesnym wyprzedzającym inna jeśli chodzi o rynek motoryzacyjny w no to to w takim razie powinna rzeczywiście przyjrzeć się nowoczesnym standardom te polegają na inwestycjach tramwaje nie z metod go z tramwajem w sieci autobusowe te elektryczne kolej i gęstą sieć wygodnych chodników dróg dla rowerów ani z auta prywatne, więc znów ja rozumiem, że każdemu z nas wygodnie wsiąść do własnego auta i pojechać ze wszystkimi także pan wymienił, ale po pierwsze nie dla wszystkich jest to dostępne, czyli rząd dotuje w pewien projekt, który i tak będzie dostępny tylko dla części bogatych obywateli, a po drugie, innymi słowy te pieniądze mógł równie dobrze przeznaczyć na coś z czego mogą korzystać wszyscy i biedni bogaci nowy rząd rząd bowiem prawo do tak naprawdę to bardzo dużo nie zainwestuje w ten przemiany technologiczne w tej akurat ten cel celem zachęty takie jak zwolnienie z opłat parkowania one będą uszczupla kasę budżetu budżety samorządów znalazły się w publicznym, wierząc w ASO to są tak to są pogrzebie zalegają już złudzeń, że alfabet, ale miejsca parkingowe nie są zarabiania to jest ten spełnia żadnych Ależ oczywiście nie wszyscy ministrowie panie na swoich działkach nie dość mamy za darmo od lat nie mają i torze mamy limitowaną przestrzeń powoduje, że musimy ją licytować prawda, że jest pobierać od niej opłaty po to, byś BM bez potrzeby nie było chowano też przestrzennym projekt, a nie przewiduję, ale wręcz przeciwnie, ale ja mówię pani GU dnia mówi o tym, że mnie nie dlatego mamy przestrzeń publiczną limitowaną, by na nich zarabiać jest odwrotnie mamy za mało, by je nie nie obciążać opłatami to jest to jest inny troszeczkę pełna zgoda tylko znów tutaj auto prywatne będą mogły korzystać z owej cennej przestrzeni publicznej, jaką są nie tylko miejsca parkingowe, ale też buspasy po to, żeby no tutaj uprzywilejować dodatkowo co oznacza zeznał dajemy sygnał jeśli kupisz sobie prywatny samochód zamiast skorzystać z autobusu to będziesz mógł korzystać ze wszystkich udogodnień, które mają autobusy, a MO możesz także jechać autobusem sprawdzani czy nie przeszkadza żeby, żeby jechać autobusem my powinniśmy likwidować, bo w każdym razie ograniczać w posiadanie prywatnych środków transportu lekkie samochody innymi metodami akurat na zasilanie czy nawet ze środków publicznych idei, by posiadać samochód lepszy technologicznie zdrowszy dla innych dla siebie, a jest jest moja uważam, że cel, na którym opiera się na myśleniu o tym, że są oto 2 samochody 1 zasilanej benzyną drugi w tym właśnie elektryczne IMP i rozważamy co jest zdrowsze i wtedy rzeczywiście wychodzi, że te samochody są lepsze, ale samochód to nie tylko to co w nim bym tam działać we wszystkich próbki silnik samochód to jest również to w jaki sposób on fosfor trenuje w przestrzeni publicznej, czyli właśnie zużycie energii budowa w tym wcześniej inwestycja w drogi, a następnie utrzymanie zapewnienie mu parkingu w IMG i wszelkiego rodzaju innych warunków, więc jesziwy z zebrać te 2 rzeczy to wtedy się okazuje, że różnica między autem elektrycznym spalinowym nie jest aż tak duża co zrobiliśmy swoje może taką jakąś konkretną dzielnicę albo jaki się na jakiej się w centrum jakiegokolwiek miasta i załóżmy, że chcemy, by ono było wolne od ceny samochodów spalinowych, a powiem panie redaktorze może Francuzi nie należą do czy na pewno należą do inteligentnych narodów, ale z pewnością nie nie może powiedzieć, że są przodujący, a przecież w Paryżu niedługo nie będzie można zarejestrować innego samochodu niż elektryczne czy to znaczy, że wszystkie te na elektryczne samochody Drozd dopuszczane do ruchu w Paryżu będą jeździły tylko po buspasach nie cały ruch przestali się już na elektryczne tylko na etapie przejściowym dlatego powiedziałem okresowo system wspomagania przejścia na samochody elektryczne również te kupowane do prywatnego użytku nie uważam za słuszny, bo on w ENA za jakiś czas będziemy w sytuacji, w której one będą miały przewagę i tak naprawdę nie będziemy musieli już po zasilać takim i środkami publicznej oraz wrócimy dyskusję Grzegorz Cydejko w studiu widzę, że telefony dzwonią jak oszalałe, więc zaraz będziemy też państwa głosy państwo opinie przytaczać na razie czas na informację o analizy druga część dyskusji na temat elektromobilności projekt rządowy przewiduje wspieranie w LM tego typu napędu, czyli napędu hybrydowego elektrycznego albo gazowego chodzi o to, żeby odchodzić od samochodów i nie tylko samochodów również autobusów napędzanych benzyną ze mną studio Grzegorz Cydejko z MSR Press i portalu miasto w 2 0 7 7 i też w skrzynce pocztowej mnóstwo państwa komentarze zachęcam do dalszego wysyłania maili analizy małpa, a to kropkę FM czy to dobry pomysł, żeby część publicznych pieniędzy, ale też przestrzeń ni dochodzi między nimi o parkingi czy buspasy w LM przeznaczyć na dla tych pojazdów elektrycznych gazowych lub hybrydowych dodaje, bo taki jest pomysł rządu i tutaj Pisza m. in. ze słuchaczy w US z taką opinią, że nie powinno się bezpośrednio dotować poszczególnych samochodów, ale inwestować w infrastrukturę w randze najdłużej rozumiem pan Tomasz śnieg nie do końca wychwyciły my nie mówiliśmy o bezpośrednich dotacjach tego też ten projekt rządowy nie przewiduje on skupia się na zdjęciu akcyzy i na wspieraniu firm, które będą budowały sieci ładowania, tyle że samochodów to dobry pomysł tym wsparciem dla firm no tak no to jest niestety w konieczność w pewnym sensie mają firmy te będą budowały infrastrukturę, którą moglibyśmy budować zbiorowo jako powiedzmy agendy rządowe tak czy administracji i zaczął na pewno nie jestem uważam, że już lepiej jest naprawdę stworzyć konkurencyjne warunki czy takie warunki, w których będzie się opłacało ten temat ten infrastrukturę budować firmom prywatnym o one one przede wszystkim potrzebują pewności takich inwestycji potrzebują pewności zwrotu zainwestowanych przez siebie również pieniędzy, bo przecież to nie będą tylko pieniądze publiczne to będzie w głównej mierze będą inwestowane pieniądze inwestorów nie państwa niepubliczne w PRL tak to pewności jest jest niezwykle ważna na nie znalazł no jak i rozwoju badania skoro jest ryzyko inwestycyjne w przypadku ład stacji ładowania samochodów jest to znaczy to znaczy, że cały ten biznes nie jest taki przewidywalny i pewny no to po cóż to jest ważna, ale symboliczne pieniądze, dlatego że mamy takie marzenie wspólne z panią redaktor byśmy zmieniali infrastrukturę, by była ona coraz lepiej bardziej sprzyjająca dla transportu zbiorowego nie możemy być pewni, że n p. za jakiś czas w danym miejscu nie będziemy mieli tylu klientów na nas naładowania samochodu niż mamy ich teraz prawda dobro wyobrażamy sobie, że będziemy mieli, ale za wiele RM dojazdy komunikacją zbiorową no to to n p . że na, kiedy komunikacja zbiorowa jest mała poprowadzona n p. po drogach, które już w tej chwili istnieją w Polsce także w miastach naszych i tam są to te słynne buspasy i tam puszczane samochody elektryczne to przecież to są przede wszystkim te szlaki, które bierzemy pod uwagę, projektując również miejsca, w których one będą chciały parkować będą mogły się ładować nie chodzi tutaj tylko marzną co to za pomysł, żeby zachęcać LM z innej strony mieszkańców, żeby się dalej do autobusu, a za chwilę tenże mieszkaniec namówiony, gdy usłyszy, że dzięki temu wszyscy będziemy zdrowsi i modele pisze do Julii widzi, że na tym samym buspasie stoi, a szereg samochodów elektrycznych gazowych hybryd to są ci, którym też pozwolę jeszcze raz podobnie jak pani czy ja patrzę z z z autobusu elektrycznego w dna te prywatne samochody będzie miał jednomyślną biedacy bagno biedni ludzie nas, że nie mogą się przesiąść do autobusu widać co się przez Kanonierzy muszą nie będziemy w tym względzie jest on też, że jest wrażenie, że przeżył zalany samochód i go używać w niepotrzebnie wydawać pieniądze, które mogłyby przeznaczyć na fajne podróże na temat dla rozrywki no i wspaniale, że pan tak mówi oczywiście, że tak nie jest nawet jak się bada FR poglądy osób, które jeżdżą samochodami, choć w stolicy i tych, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej to absolutnie nie jest także ci w samochodach uważają, że są mniej uprzywilejowani nie mogą skorzystać z autobusu napisał pan Wacław, że z 1 strony państwo ma wspierać po raz ekologiczne zdjęli, zdejmując n p. akcyzy z tym, że czy firmy tworzące spodnie, a infrastruktury, a z drugiej strony przecież prąd nadal będzie tworzony głównie z węgla, gdzie Duda ekologia pyta pan Wacław nam po bramce jest znowu zgadza się z panem Wacławem Brand w Polsce niepotrzebnie tworzymy zwęgla w to aż tak dużym stopniu czy tak dużym procencie w jakim to ma miejsce i z pewnością jest zupełnym bezsensem ładowanie pieniędzy publicznych dotowanie energetyki Węglowej, ale na świecie jest ten sam rząd chce teraz mamy do brzmienia więc, że te pieniądze uważam, że za wydane niepotrzebnie Promna, ale też, gdyby te pieniądze przeznaczyć n p. na edukację go na rozwój elektromobilności na uważałem za tą za cel znacznie słusznie syna, a nawet powiedziałbym po prostu służb no właśnie tutaj zadzwonił do nas wieść o elektromobilności jeśli pani pozwoli tylko jedno zdanie no ona ten cały program rozwoju elektromobilności ono oznacza także wielki ruch edukacyjne naukowe innowacyjny to, że pieniądze publiczne przez jakiś czas podkreślam to, bo to jest bardzo ważne przez jakiś czas wspierają jakąś technologię w inny poza narodem, że ten projekt powstał w tym samym ministerstwie energii, który wspiera tylko marzenie, więc nie nie tylko w tym tamten projekt powstał w rządzie jest po jest pewna grupa ludzi, która chce i widzi, że elektromobilność i w ogóle technologie związane z tym są przyszłością naszej cywilizacji no, więc nie ma przyczyny, żebyśmy my Polacy pozostawali poza jak gdyby ten tandem poza tym ruchem poza tym poza tą technologią byśmy Niewiem proszę Kowali blachy i do do tych samochodów elektrycznych ani baterii byśmy produkowali na opony do tych samochodów, a nie na oprogramowanie do nich my powinniśmy być w centrum akurat rozwoju technologicznego im i ten cały system zasilania elektromobilności przemysłu elektrowni elekt dla aut elektrycznych ma temu służyć w no to ja jestem to jest bardzo głęboko sceptyczny co do tej polskiej możliwości stworzenia całego biznesu electro mobilnego, ale może rzeczywiście tak się wydarzy pan Piotr zadzwonił w, że wszyscy podnoszą, że jest to rozwiązanie ekologiczne, ale mało, kto wie ile energii wody zużywa się do produkcji baterii w samochodach elektrycznych w jakiś ślad ekologiczny ta produkcja pozostawia kolejny zarzut do tego argumentu ekologicznego w ślad ekologiczny badajmy to z nową gamę wątpliwości co my niepokoją naszego słuchacza jest jest mi bliski jednak baterie będą będą zużywały znacznie mniej energii i surowców niższe niż samochody spalinowe, więc po prostu wyjdziemy z tych śmierci ruchu w czwartek za materię później goście mogli składować Tender materii trzeba nie tylko składać je utylizować raje na poddaszu Recycling Łowicza z nich ma zdrożeć surowce i ten nasz kosztuje nas będzie kosztowało oczywiście, że tak mimo wszystko jednak ze energię też możemy go przejęliśmy go przez możemy korzystać z energii odnawialnej Polska jest akurat w tym fatalnym położeniu u nas się u nas CEM przyłącza na jej mocy ze źródeł alternatywnych, czyli nie węglowych jest coraz mniej w dal taką mamy politykę rządu, że zezwolenie na zachowania inwestorów i Dorian Gray saga inne groźne wiatraki, a jeszcze tak pan Tomasz po Tomasz pisze, że przecież to czy to będzie to auto elektryczne czy jakiekolwiek inne to wciąż przeważa model czy też zgubią prywatne auta elektryczne gen generują ekologiczne, ale wciąż ruch korki pełne polskich Tesli to wciąż będą korki w nocy pan Tomasz Wróbel sprzyja mojej opcji, czyli my połowie studia, które twierdzi, że nic nie kiedy jako państwo powinniśmy raczej odchodzić od aut prywatnych i próbować rezydent w najróżniejszy sposób umożliwić podróżowanie komunikacją zbiorową, a nie wspierać ten koncept, jakim jest posiadanie w każdym domu 1 lub 2 samochodów i korzystanie z niego w ME do każdej możliwej podróży no ale rozumiem, że ty z tym, że jeśli nie zgodzimy ważną lekturą na studia zajmowana przez panią redaktor mi nieco inna rozszerzyła się troszeczkę na tę drugą połowę stania się ja także uważam, że trzeba tworzyć nową infrastrukturę nie tylko dla transportu zbiorowego, ale także dla n p. rowerowego tajemnicą w pani Ela bałem, kiedy się na przeprowadzenie się takie warsztaty i wywiady pogłębione w Krakowie i zastanawialiśmy się 3 studentów na młodych ludzi w ogóle aktorzy mieszkają w tej chwili w Krakowie, a skłoniłoby do pozostania w tym mieście związania się z nim zamieszkania tam na dłużej po ma idea wiązania swoich celów życiowych z tym miastem to, że pod płytą ona, czyli pod starówką zbudowali byśmy, a n p. przejazd dla samochodów, bo już raczej słabo, a może dla transportu zbiorowego dla tramwajów dla metra no tak też było coś, ale co bym chciał jak wpłynęłoby na marzenia i wyobrażenia o swoim życiu, gdybyśmy pod starówką w Krakowie zbudowali wielką ruderą sprawę przecież to bubel z zupełny ewenement, dlaczego w Warszawie nie myślimy o tym, że zamiast IRA, jakiego się na oczywiście musimy tutaj wiele celów dla komunikacji miejskiej realizować jednocześnie ale dlaczego nie myślimy o wielkich grup oraz radach prawda była dla transportu indywidualnego, ale rowerowego, ale oni znają w tym co wiem, że nie zajmują samochody korki, bo korki są nie tylko, dlatego że zamienimy niczym wyobrażamy sobie, że będziemy żyli w zakorkowanych miastach nie tylko, dlatego że zamieni się transport prywatny samochodów spalinowych na samochody elektryczne, ale także, dlatego że nie budujemy rower ostra w Warszawie tu akurat nie zdradzę, ale wciąż mają uważam, że to nie jest powód, dla którego ludzie dziś grają na rowery Uwe myślę, że jednak główny problem jest to w przy wciąż bardzo łatwo i tanio można podróżować samochodem parkingi są śmiesznie tanie albo darmowe zupełnie, ale i zupełnie nie ma powodu, żeby wsiadać na jakiekolwiek inne środki z komunistami licytować miejsce parkingowe pani redaktor, a może zróbmy nieważne, że ustawa tego zabrania, ale Ależ oczywiście, że możemy przecież dobrze co ustawa ustawa jest masa od lat to nie jest moja rola w jakiej formie, że za nami, ale tych którzy, a może o zezwolenie na schorowany już tak daleko nie mogliśmy zrobić tak, że to dobro rzadkie dobro dobro bardzo bardzo cenne jakimi, jakim jest przez cień nie może podlegać jakimś jakimś drogą licytacji n p. jeżeli chce tam zaparkować samochody elektryczne ma pewne fory i parku jest za za mniejsze pieniądze, ale jeżeli to jest jakiś no niestety śmierć uciekł jakiś samochód dostawczy, który niestety ta musi pojawiać no to nie zapłaci więcej i co tu Magda przestrzega tego nie nie wierzą, że zna sposoby informatyczne są znane i można robić, by jeszcze do sądu my państwo, bo chce, żeby najwięcej tych głosów padło w PZU kolejna zła pisze, że zupełnie nie rozumiem pomysł z faworyzowanym samochodów elektrycznych dla osób fizycznych to nieporozumienie sen z dofinansowania i promowania powinien dotyczyć transportu publicznego w podobno ma być dla wszystkich to wszystko dla ludzi, a samochód za 100  00 0 jest umów my się tylko dla bogatych i taras to samochody będą tanieć już wiele samochodów dużo tańsze niż 100  00 0 i naprawdę nie chodzi tutaj tylko od zresztą ton to nawet nawet gdyby one stają, gdyby były tańsze od spalinowych o połowę nadal opłaca nam się nie jest zachęcanie ludzi, by nie używali starych samochodów spalinowych, by przesiadali się na te elektryczne to wciąż jest dla nas wszystkich korzyści pozostajemy w niezgodzie mam nadzieję, że państwo z ZUS ze zachęcą nas też, pisząc kolejne maile do drugiego odcinka tej dyskusji w inne analizy mały potok klub KSM czeka na państwa głosy w remanencie czy też uda się zorganizować audycje, wskazując na czym na to, jakie są polityki państ w zachodnich wobec aut elektrycznych, bo są bardzo różnej też zmieniają się w czasie z nami był Grzegorz Cydejko nasza mam nadzieję się z PSG za okres i portalu miasto 2 0 7 7 bardzo dziękuję za spotkanie wyłania się sam redaktor i kłania się państ w ciasnej formacji, a po nich porozmawiamy o książkach Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA