REKLAMA

Przekleństwo garażu, czyli polski sektor postprodukcji

Świąteczny Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2018-01-01 09:00
Czas trwania:
30:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
świąteczny poranek w radiu TOK FM w i Karolina Głowacka przybyła trochę nie to jest noworoczne programy Radia TOK FM w naszym studiu dr Marcin Adamczyk dzień dobry dzień dobro zakładu badań nad kulturą artystyczną z Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza porozmawiamy o tym co w zasadzie widzimy na ekranie będziemy widzieć na ekranach filmów n p . w tym roku 20 18 innych, a jesteśmy zainspirowane rozmowę my ze względu na teksty pana doktora, który został opublikowany w na Rozwiń » portalu dwutygodnik com inżynierowi obrazu MO no właśnie co w zasadzie teraz widzimy ile tego co jest nagranie zostało nagrane rzeczywiście aktorzy Stali w tych konkretnych miejscach, a ile to są tzw . efekt specjalnych zależy to oczywiście od filmu, ale wbre w pozorom oglądamy całkiem sporo z tego co zostało nagrane, dlatego że po takiej pierwszej fali zachłyśnięcia się efektami specjalnymi od kilkunastu już lat jest to raczej kręcone w taki sposób tzw. 01 02 . plan realizowany jest w trakcie zdjęć czy jak chorąży z materią scenografia i rzeczywistość nagrywana na przewidziane przez pryzmat obiektywu kamery, a najczęściej tylko o specjalnych e-faktur lub tzw. trzeci plan doklejane są komputerowo dlatego wbre w pozorom widzimy całkiem sporo z tego co odbywa się realnie na planie, a efekty specjalne są raczej uzupełniające niż inni niż czymś co kreuje ten obrót dotyczy, bo właśnie zależy, jaki film bo kiedy mamy film, który ma oddawać rzeczywistość to przesadne angażowanie efektów specjalnych może być irytujące nalewa władcy pierścieni n p. jak były te gigantyczne sceny bitewne to nie spodziewam się, że twórcy wynajmą nagle 10  000 ludzi, którzy będą biegać biegać wydawać worki, więc chyba wszystko zależy od gatunku tak jest też 1 z największych również, dlatego że akurat te sceny bitewne są tym co ewidentnie mu korzystał z tego rozwoju technologicznego to łatwo sobie wyobrazić, kiedy pomyślimy o tym, że taka bitwa to jest jednak w tradycyjnym ujęciu kilka tysięcy osób, które należy zapewnić, że gdzieś tam jakiś też makijaż kostiumy muszą być zarządzanie dyrygowania samymi takimi masami jest czymś co bardzo bardzo utrudnia pracę na planie dlatego tutaj te efekty są tam rzeczywiście bardzo pomocnym w pan mu powiedział o tym, że był taki moment zachłyśnięcia się nowymi technologiami czy mamy jakieś takie imię konkretnej firmy znane filmy, które możemy sobie otworzyć trasy w pamięci, które były efektem takiego zachłyśnięcie się właśnie jako nadeszły, który bardzo często wskazuje się na takie 2 grupy tytułów, które są dosyć znane raczej mało ocenione przez fanów przez widzów to znak ta powieść, gdybyśmy druga seria Gwiezdnych wojen, czyli kręcone na przełomie stuleci epizody 01 03. oraz druga trzecia część Matriksa one są wskazywane jako inne to przykłady nie do końca udany, które doprowadziły do pewnego cofnięcia się i pewnego ostródzianie zapału w związanych z technologią one nie były udane to można dyskutować nie były udane tak do końca ze względu na fabularne gry scenariuszowe niedoskonałości czy ze względu na tę stronę wizualną natomiast raczej przyjęta jest tutaj żonę pokazały to gramatyka wizualne związane z kręceniem wszystkiego w studyjnym do końca się sprawdza dlatego nastąpiło to wycofać nie muszę przyznać, że nie mogła też, że tak się wyrażę kolokwialnie zdzierżyć Avatara trudno się wydawało Gershwin porażka zupełnie nie rozumieją, dlaczego jest jakiś szał wokół niego myślę, że bardzo dużo środków zainwestowano w kampanię reklamową jest też coś to typ to to co czasami pomijamy to znaczy pakuje się tym, że albo jeszcze kilkanaście lat temu jak wiele efektów specjalnych albo mamy do czynienia z synem całkiem zresztą danymi Alana Dunkierka, gdzie z kolei epatuje się tym, że to było kręcone tradycyjnie na taśmie my tu zawsze trochę bardziej, dlatego że wydaje mi się, że technologia wygląda w tej chwili tak, że nie sposób odróżnić na pewno taki, a tzw. szaraki widz tego nie odróżnia męczy to jest na taśmę czy to jest zrobiony na kamerze cyfrowej natomiast bardzo ładnie używa się tego w takich celach marketingowych czy właśnie wcześniej epatują technologią co ciekawe dziś już pakują zwierzę ma właśnie powiedziałbym bardziej tradycyjnym zamówieniem Otóż to na taśmie, więc na specjalne walory być może dla operatorów ma tam jakiś walor być może inaczej trochę pracuje się na planie, bo to są bardzo ciekawy wątek jako zmieniła się pragmatyka pracy na planie z waginy rozumiem, o czym wiele osób tak natomiast są w obrazie, jakby nie zauważam tak wielkich różnic czy w ogóle wydaje mi, że to różnice są do grudnia 2 nie do mnie do wskazania już jest wiele anegdot tutaj i autorzy 1 z polskich filmów mówili mi kiedyś kilka lat temu na festiwalu w Cannes Bydgoszcz na Camerimage 3 komplementowała no tak fantastycznie rzeczywiście na taśmie nakręcili swój film, że takie wspaniałe walory, które daje tylko taśma nie śmiali się, bo akurat było na co się naprawdę no to piękna historia Ano to nie w takim razie co się mówi o taśmie, a co realnie jest jej zaletą, a co n p . jest zaletą kręcenia cyfrowego albo wadą, a pewno GCH daje pewien margines swobody, jeżeli chodzi o liczbę dubli to bardzo łatwo można pokazać nawet na przykładach matematyka na metr istnienie tzw. współczynnik zużycia taśmy nie możesz określić na taśmę do pojęcia co to jest używanych jest stosunek materiału nakręconego na planie do wykorzystanego realnie w filmie Jon tradycyjnie w tej polskiej kinematografii kształtował się na poziomie 7 1 8 1 nie więcej, czyli mniej więcej ta 1 7 1 z materiałów chodziła do filmu w tej chwili jest to 2 0 do 1 czasami 5 1 innymi słowy jest to możliwość nieporównywalnie większej ilości dóbr i realizacji na planie co daje pewną swobodę pewien luz ekipie, ale co ciekawe to też pokazuje nam to wszystko nie jest tak zero-jedynkowy niektórzy narzekają, że taka taka presja związana z tym, że rząd tego nośnika nie jest tak dużo mamy tylko 2 albo 3 duble ponoć wyzwalała w ludziach niekiedy jakieś takie szczególne powiedziałbym tutaj wygrzebać z Rosją w ciążę, gdy bić dlatego tutaj narzekać nie przedłuży to psuje taka ilość możliwości kręcenia materiału piszą jest ciekawa i nieprzypadkowo poruszyłem tę kwestię tego, że w obrazie tego moim zdaniem aż tak bardzo nie widać tej wielkiej rewolucji, która się dokona, gdy są 2 rzeczy jednak są to efekt cyfrowo, których zaczęliśmy, a druga to jest to, że kręci się dzisiaj na kamerach cyfrowych co jest wielką rewolucją, ponieważ inaczej pracuje się na planie inaczej kreuje się obraz inaczej wygląda to pragmatyk ciekawe jest to, że moim zdaniem tak bardzo nie widać tego w obrazie natomiast filmy kręci się zupełnie inaczej niż jeszcze kilkanaście lat temu i to jest coś co gdzieś tam kanał w takim potocznym oglądzie rozmawiałem kilka dni temu znajomy miał Trainspotting Trainspotting 2 to określona była o tym, że wartość ta dwójka jest w porządku można naprawdę jestem radykalnym mniejszości mamy ciekawe jest to, że cytujemy te filmy jako pewne kontinuum wiele innych kina lat dziewięćdziesiątych kino współczesne, jakby to była Leigh Anne sama historia była brana również natomiast kręci się zupełnie inaczej cała ta rewolucja cyfrowa oczywiście wywoła tutaj mnóstwo takich efektów związanych z pragmatyką pracy, czyli pojawiły się nowe zawody filmowe prawne, które istniały wcześniej awansowały w takiej hierarchii to, że ważności znaczenia znakomitym przykładem jest zawód kolory styl my i tak naprawdę doszło do sytuacji, kiedy ten sam produkt wyglądający tak samo wykonuje się jednak powiedziałbym nawet zupełnie inaczej to jest wpływ kamerę cyfrową myślę, że wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę i rozumiemy ten mechanizm czegoś co można go określić jako inflacji materiał przecież mając do dyspozycji aparat cyfrowy czy teraz na zasadzie korzystania ze swoich smartfonów, jakie jako podręczne aparatów cyfrowych robimy mnóstwo zdjęć, do których nigdy najczęściej nie wracamy i też mamy dużo więcej niż chociażby gdzieś tam z dzieciństwa czy z młodości sprzed tej ery cyfrowej mnie, ale czy to wszystko nie powoduje, że jednak produkcja staje się droższa no bo jeśli mamy tak dużo materiału to później musi go przejrzeć przecież inny cały jest go więcej więcej musi się napracować na tym, żeby go wybrać odpowiednią montować to jest pułapka pułapka bank może nie natomiast ewidentnie jest tak na pewno nie jest tani ciężko też szacować to tak naprawdę, dlatego że jeszcze kilka lat temu panował taki pogląd powszechnie przyjęte, że właśnie dzięki tym rewolucja w cyfrowym będzie taniej z tego powodu, że skrócić okres 5 dowolnych bardzo drogi, ale tak naprawdę wychodzi to pewnie mniej więcej na 0 to jak lot dlatego, mówi że ciężko oszacować, ponieważ rosną koszty tego okresu postprodukcji, ale rzeczywiście wiele prac z tego okresu zdjęciowego przesuwa się na postprodukcję dlatego tak ciężko powiedzieć czy jest tańczy Drążek mniej więcej tak samo natomiast ewidentnie mitem było takie przekonanie, że będzie taniej zrobimy to wszystko sobie w postprodukcji nie będziemy tutaj chodzi w tym bardzo drogi okres zdjęciowy w tak w tak dużym zakresie jak wcześniej, dlatego że po pierwsze, kosztują obróbka danych po drugie, koszty i coś tutaj, o czym też chyba łatwo zapominamy mianowicie zabezpieczenie danych, dlatego że żyjemy w takim przekonaniu, że na ten nośnik cyfrowy to jest taki tutaj solidnej to wszystko jest zapisane wystarczyło puścić w starciu puścić jest nośnik szalenie ulotne zresztą przywołała pani wybrana rada jest taka taki drobny dialog, kiedy bibliotekarz archiwista, do którego przychodzi główna bohaterka jej takie dziwne łysy radnych mówi o tym, że stracił wszystko w tym dniu zdaje się zaćmienia jak jest taka teza, że wszystkie dane zapisane cyfrowo wtedy zostały skremowane no i to on nie jest tak niewyobrażalne się wydać na dane cyfrowe są bardzo wrażliwa tutaj to są takie anegdoty legendy, o których mówi się w Polskiej branży filmowej, ale nie podaje się tytułów filmów, że zdarzyło się już parokrotnie ponoć, że zapis kilku dni zdjęciowych, a dzień zdjęciowy kosztuje szacuje się mniej więcej 100  000 zł został zaprzepaszczony, ponieważ to właśnie upuścił dyskobol gdzieś tam komu SPAR gdzieś ktoś się on uraził go fizycznie dlatego w tej chwili stałem takim dużym biznesem już ktoś zabezpiecza się dane na kilku różnych nośnikach kim są dodatkowe ilość rzekomo koszty to całkiem sporo, bo rozgrywki też kosztują kosztują do sądu koszty archiwizacji do tego, że zabezpiecza się w kilku różnych miejscach Warszawy najczęściej na kilku różnych nośnikach jidysz co ciekawe to generalnie to Super biznes nośnik cyfrowy ma do tego, żeby co mniej więcej 2 generacje po prostu przepisywać wszystko po raz kolejny raz jeszcze generację uzgodniono nowych taśm, które wchodzą na dno nowych nowych nośników i tutaj jest tak mocny głos na czarno widzi pan przewodniczący umożliwiającą organizację i tutaj to to oczywiście Super biznes dla firm, które się tym zajmują, dlatego że taśma filmowa wbrew pozorom jest trwalsza i łatwiejszą zachowań zawsze pewna jej konserwacja odpowiednie przechowywanie sprawy żona, o co najmniej kilkadziesiąt lat nie więcej może być już potem składowana tych wygląda na planie z kierownikiem produkcji chodzi o takiej Siary w danych, których spakuje to wszystko dobrze Lange do żelaznego plecaka dotyczy go sejfy ktoś robi najczęściej jest kierownikiem produkcji, ale powiedziałbym obok operatora to rzeczywiście są takie 2 nowe zawody polegające po pierwsze na kimś, kto zabezpiecza archiwizuje dane raz pierwszy z nich drugi to ktoś, kto pomaga operatorowi, zwłaszcza jeżeli operator nie jest jakimś wielkim fanem nowych technologii pomaga mu też ustawienie parametrów tej kamery cyfrowej i tutaj są to te 2 nowe fakty, ale jak wspomniałem dla mnie takim najciekawszym przykładem tych zmian miasto jak bardzo istotny stał się zawód, którym rzadko mówi mianowicie, że zawód florysty, dlatego że wcześniej operator królował kolor na planie za pomocą filtrów najczęściej światła dzisiaj jednak ten kolor kreuje się w procesie postprodukcji to jest ciekawe, kto jest dużo, że bardzo uderzające, kiedy myśli się nowych technologiach, dlatego że postrzegamy jako coś futurystycznego supernowoczesnego zabawne jest to, że wielokrotnie, jakby wracamy w pewnym systemie estetycznym czegoś co kojarzy mi się n p. tradycyjnym przed nowoczesnym malarstwem litość takimi warsztatami, gdzie pewien mistrz miał uczniów, którzy wykonywali też dużo prac, którzy wykonywali nawet fragmenty obrazów jak w przypadku tych manufaktur Rubensa Rembrandta w ich większego, ale chyba raczej dla Orląt był tym malarzem i wystaw, ale żyjących w dalszą da Vinci to akurat w tej chwili każdy z ciekawym, kto wraca takim echem najbardziej podstawowe narzędzie pracy korzysta nazywany jest większy sens tylko o urządzaniu wnętrz decoroom to malarstwo wraca i to ciekawe, kiedy ogląda się do ludzi będących no właśnie otoczonymi supernowoczesną technologią pracującymi trochę jak taki tradycyjny malarz przypadającymi kolory kreującymi kolory w studiu dlatego co ciekawe czasami ta technologia ma takie mam taki posmak pewnego coli z tego powrotu do przodu nowoczesnego tworzenia sztuki co jest dosyć zabawne dr Marcin Adamczyk zakładu badań nad kulturą artystyczną z uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza jest z nami rozmawiamy o tym co oglądamy na ekranach kin czy naszych telewizorów słowem w jaki sposób technologia cyfrowa zmienia sposób kręcenia filmów więcej już za chwilę w drugiej części naszej rozmach po świąteczny poranek w radiu TOK FM w Karoliny Głowackiej to jest noworoczne programy Radia TOK FM w naszym studiu dr Marcin Adam czak zakładu badań nad kulturą artystyczną Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu dzień dobry jeszcze raz panie z retinolem tak przy okazji nowego roku rozmawiamy o nowych technologiach, które już bardzo bardzo mocno wpłynęły na to w jaki sposób kręci się obecnie firmy pan powiedziałem w pierwszej części naszej rozmowy, że w zasadzie to się kręcił kilkanaście lat temu, a to jak teraz jest czymś zupełnie innym co widzi co widział kiedyś reżyser na planie co widział operator, a co widzi współcześnie na ile mają inny oni czy one możliwość reagowania na bieżące sprawdzanie czy się udało no bo znów tak to niech pan wybaczy przywołuje co do naszych codziennych sytuacjach jako użytkownicy norm w prawie zawsze coś dzieje kręcimy film przed aparatem czy telefonami natychmiast go oglądamy jak wyszedł prawda jak to wygląda profesjonalny listów wygląda równie dobrze współcześnie to znaczyć oczywiście reżyser operator mają możliwość kontroli tego kręconego materiały co ciekawe kiedyś nie do końca tak było, zwłaszcza w uboższych kinematografię do takich zaliczała się niestety przez długi czas swojej historii kinematografia Polska to znaczy wcześniej istniała tzw . Davis, czyli reżyser oglądał osoby z operatorem ewentualnie z montażystą z członkami ekipy ten dzienny urobek z planu filmowego najczęściej oglądał to, gdy patrzy co 4 dni, kiedy zostało wywołane nie było to wbre w nazwie, która wzięła się z holu właśnie codzienne oglądanie materiału dlatego reżyser widział niewiele niewiele też widział operator, dlatego że wiedział co daje w wizjerze kamery oczywiście wiedzieli co dzieje się na planie natomiast jeśli chodzi o kadrowaniu jeśli chodzi o na plastykę tego obrazu widzieli bardzo niewiele no właśnie tyle co w wizjerze mamy współcześnie jest także widzom bardzo dużo, dlatego że naszym tradycyjnym modelu toż to obróbka obrazu następowała gdzieś tam już przy okazji gdzieś chemicznych proces 2 0 jest także korzyści zakładają pewne filtry na materiał tzw. Lutol kapel KO bus i za reżyserię operator mogą zobaczyć nie tylko o to jak to wygląda, jeżeli chodzi o kary kompozycja kadru, ale mają bardzo precyzyjne ogląd ktoś tego jak to wygląda, jeżeli chodzi o kolorystykę i walory plastyczne obrazu dlatego ten stopień kontroli jest nieporównywalnie większy my znowu nie wiem czy to przekłada się tak bardzo na to, że to filmy są w plastycznym doskonalsze, dlatego że bardziej to zjawisko, którym mówię daje nam znowu poczucie pewnego szacunku krzyczy lub wywiera tutaj ogromne ogromne imponujące wrażenie to jak wiele potrafili zrobić tradycyjnym systemie operatorzy, zwłaszcza operatorzy reżyserzy, widząc tak niewiele potrafili też pewnie posługiwać przypuszczam zresztą swoją intuicją wyobraźnią latami doświadczeń, które pozwalało im gdzieś tam kreować tę plastykę mimo mniejszego stopnia kontroli faktu na bieżąco w natomiast kiedy pan mówi o ten korzysta się o tym, że właśnie można modyfikować cyfrowo barw kolorystyczne filmu tzw. luk jak to pan przywołuje w tekście dają one jednak taki kłopot związany z tym, że często filmy czy seriale teraz seriale są też dzieła sztuki bardzo często na telewizorach w obu monitorach, które wyświetlają w różnych kolorach albo po prostu są tak skonstruowane jak monitory komputerów, które mają zwykle trochę mniejsze możliwości ustawienia kolorystycznego jeśli mamy to telewizor mnie ze średniej już półki czy wyższym to naprawdę możemy sobie ustawić jaskrawo ciemno trochę bardziej żółto trochę bardziej czerwonej tak dalej tak dalej i wie pan trochę mnie to denerwuje, bo ja bym chciała wiedzieć jak autorzy filmu chcieli mi ten film zaprezentować trochę się czuje, by bezradna w tej sytuacji na tą bezradnością jest 1 metoda trzeba chodzić do kina jak leczyć razem to jest myślę to coś, czego twórcy oraz regionalnym serialami jest kłopot tutaj jakby na pani rację to inaczej jest także wszyscy tuszki kilka lat temu, zwłaszcza kiedy jeszcze być może nie byliśmy tak do tej technologii przyzwyczajeni te kupowane telewizory kolejnym narracyjne bardzo czasu dodał fatalny obraz to myślę, że wielu słuchaczy ma to wspomnienia dobre filmy wyglądały jak teatr telewizji to plastyka obrazu była dziwna właśnie wynikało to z tego skali murowania to mówi o tym w kinach nieprzypadkowo, dlatego że my w tych nowych wczesnych filmach post produkcyjnych istnieją specjalne absolutnie najwyższej jakości sale kinowe, które są zbudowane w tych w tych przestrzeniach i one dają tzw. obraz referencyjne tam kreuje się obraz pod salę kinową natomiast rzeczywiście ta niedoskonałość jest czymś zmagamy się cały czas po pierwsze, projekcja telewizyjna bywa niedoskonała jeśli ten telewizor jest odpowiednio ustawiony, ale bywa też, że pan przesadnie doskonała za ostra za kolorowa z Brodnicy podkręcona tym efektem wygładzania ruchu i t d . jest gotowa się na dość mocny doskonale zna tylko o paradoksalnym przesadną doskonałość daje efekt odwrotny od zamierzonego natomiast ciekawe jest to i to jest dosyć istotna rzecz taka być zabawna, kiedy rozmawia się z tymi ludźmi realnie pracującymi w postprodukcji właśnie kolor ustami specjalistami od obróbki obrazu ciekawe jest to, że mówią oni o tym, że nawet odcinają się ciężko, choć już pomijam to kwestia oglądu domowego, ponieważ albo dźwięk jest za głośno albo obraz jest doskonałym też mówią o tym, że często to projektory w kinach są ustawione w taki sposób, żeby konsumowali mniej prądu co powoduje, że obraz jest ciemniejszy i akurat rzadko mi się zdarzało dwa -trzy razy może w ciągu mego życia, gdzie pewnie przez przypadek widziałem, że to projekt jest zdecydowanie za ciemna, a to widać jak czasami wysoki poziom kompetencji przeszkadzam w odbiorze filmu okazuje się, że tutaj zamiast zrzędzić poświęcić trochę tak, że mamy się, że jest ciemno albo za głośno albo cokolwiek innego jest niedoskonała, ale też trzeba przyznać, że możliwości cyfrowe są inne niezwykle korzystne schodził stare filmy przecież mieliśmy całą serię od inwestorów zwanych cyfrowo właśnie filmów polskich to się oglądać cudownie wreszcie ta tak jak to było nagrane tak, by się mogło wydawać powinno też nie zawsze, dlatego że rekonstrukcja jest wielkim im bardzo interesującym tematem są 2 odrębne szkoły pierwsza mówi o tym, że powinno się konstruować taki sposób, by właśnie ta taśma była jak najbliższa temu domniemanemu oryginałowi, którym pani mówiła, ale nie zapominajmy o tym, że wcześniej to projekcja bywały niedoskonałe tutaj wspomniała pani od nadmiernej doskonałości obrazu to bardzo często widoczna konstrukcja ta druga szkoła cały czas wielki spór, która bardzo mocno czyści obraz, która podbija kontrast, która podbija ostrość w kasynach las nie widać w ciemnych scenach to też jest lekki uraz, ale nagle okazuje się, że ten obraz jest no właśnie taki bardzo doskonały, jakie znaczenie był w latach 60 lat pięćdziesiątych ciekawostka Otóż polega na tym rzeczywiście niepewna partie obrazu były wcześniej ciemniejsza i zdarza się przy rekonstrukcji klasyków duże rekonstrukcja obrazu powoduje, iż nagle pojawia się jakiś pociąg w filmie historycznym do średniowiecza albo pojawia się nagle jakiś drut telegraficzny te nie są to błędy, o których mówimy w kategoriach w tych wyborach, bo są ważne jednak czasami mnie już w ogóle kopie, które oglądamy artystów też wyłania się gdzieś tam po czasie, jaki samochód nagle na planie rękopisu znalezionego w Saragossie i t d. innymi słowy rekonstrukcja ktoś potrafi gdzieś tam czasami być zbyt doskonała, a ciekawostką jest też ciąża to rekonstrukcja porowatej powiem brzydko takie grzebanie trochę w filmach to znaczy polega na tym, że często pojawia się operator w Łodzi reżyser i też mam prawo powrotu do swojego filmu o Polakach i za pomocą kolorystyki współczesnych narzędzi kreowania tego obrazu powtórnie co powoduje, że filmy w ten sposób nie mają końca to znaczy, kiedy się jednak było także film wywołanych reszta lądowała w archiwum i nie grzebano tak powiem, że musimy także dlatego, że to mogło powodować fizyczne uszkodzenia taśmy tej kopii wzorcowej natomiast dzisiaj są już dosyć zabawne sytuacje pamiętam, że gdzieś tam byłem jakimś studiu post produkcyjnym dwa -trzy tygodnie przed festiwalem w Gdyni, kiedy już ogłoszono była selekcja od ponad miesiąca i tam właśnie akt notarialny film, który miał być prezentowane w konkursie w Gdyni, bo chyba po premierze jeszcze przed remontem kolory podbijano jakiż kontrast innymi słowy to te filmy są takimi nie są skończonymi w tym momencie działań, ponieważ nagle wraca się podbija kolorytu tak trochę jak przed premierą pójść do fryzjera winne są przed festiwalem są traktowane czy w jakikolwiek sposób zmienia to w sposób realny i język filmu jego plastykę czy to są tylko sprawy techniczne, a on nie sądzę to znaczy to co rzeczywiście jest dla mnie taką ciekawostką fakt, że opowiadam tutaj od tych kwestiach produkcji, ale jednak mam wątpliwości przed jest bardzo interesująca dla widzów, dlatego że w zgodzie ze zwolnienia z, ale wydaje mi się, że w obrazie tego tak bardzo nie widać to jest to tutaj stosujemy takie często powtarzane przy różnych okazjach zdania, żeby wszystko zostało po staremu, bo wszystko zmienić, by wszystko zostało to jak jest chyba wszystko zmienić i tak trochę jest obrazem znak ten obraz jest poza poza może aspektem ostrości tak naprawdę dość podobne w i Litwy jak firma klasycznych tych starszych natomiast zmienił się cały proces produkcji efekt jest nowe zlecenia nie znam chyba trochę mocniej rzeźni po szkole no znowu pytanie czy kolory wyraźniejsze mocniejsze bardziej intensywne są zawsze celem, do którego dążymy dla mnie bardzo uderzające było tak doprowadziłem szereg rozmów z ludźmi pracującymi przy postprodukcji żonie bardzo często przywołujący klasyczne przykłady czy pamięć Wilka czy przez sanatorium pod Klepsydrą i opowiadają o nasz rząd Ewy wizualnie tak, że do plastyka obrazu nie jest żaden sposób gorsza właśnie może poza aspektem ostrości może poza tym, że w filmach historycznych jest łatwiej z uwagi na trzeci plan trzeba to niestety stanie się tak bardzo przejmować może poza tym, że można do drzwi warto do firmy czasami wrócić coś poprawić, ale to też czasami może powodować lepsze wrogiem dobrego innymi słowy ciekawe jest to, że zmieniło się prawie wszystko w procesie produkcji obraz pozostał prawie taki sam czy wróci jeszcze moda na 3 nie był potrzebny jest taką piłeczkę, która wraca co jakiś czas, bo oczywiście technologia nie została wymyślona przy okazji Avatara kilka lat temu nie wiem to jest też pytanie takie szerszą język filmowy, dlatego że jesteśmy pod takim wydaje się bardzo intensywnym okresie ostatnich kilkunastu może 2 stołach, kiedy pojawiało się takie kolejne fale zmienią się rzeczywiście ją z filmu to była ta fala postmodernizmu fala wielkich widowisk, które gdzieś tam stawiał na plastykę kosztem popularności wydaje się, że mam takie wrażenie, że kino, które daje bardzo lubi uwielbiam też kino współczesne, że jednak porusza się takim ruchem kolistym szli do współcześnie najbardziej awangardowe ruchy gdzieś tam Osmólski Lehmana modernizm wcześniej to pomysł dawnych lat dziewięćdziesiątych żona tylko odgrzewają estetyką lat sześćdziesiątych i to jest dość ciekawe, że od w zasadzie do stołu syna Marcina modernizm pozostaje tym wiodącym nurtem festiwalu od kilkunastu lat dostanę się na to co będzie dalej prawdopodobnie będzie to jakieś ogrzewania kina lat dziewięćdziesiątych i estetyki tylko do 7 0 minut do już myślą o tym, że skoro ten z lat 6 0 miast to my wrócimy do tego co było przed nowym mechanizmem, a tak naprawdę ciężko będzie na poziomie samej nazwy, dlatego że ciężko mówić o jakieś post postmodernizm dlatego wracając do 3 dach wydaje się, że być może to kino przyszłością są już typowo dywagacje spekulacje jakich zupełnie luźno rzucane hipotezy wydaje mi się, że być może nastąpi jakaś kolejna rewolucja, która spowoduje, że nasze, bo nasze doświadczenie będzie jeszcze bardziej komercyjna będzie być może jako syntezą Future reality i gier komputerowych znad morza będzie nas rzucało w taki świat, bo trudno oczywiście dużo mocniej wciąga ją znasz gdzieś tam indeksy nie niższa niż współcześnie ciekawa jestem pana opinii na temat wirtualnej rzeczywistości ja miałam okazję przez wirtualne gogle wirtualnej rzeczywistości przybywać takich scen co mam zrobione przez polską ekipę polskich aktorów gdzieś tam scenka w bazie mniej niż w ocenie będą nazwiska od aktorów proszę mi wybaczyć należy scena była tu ktoś tam sobie dziewczyna z dziewczyną rozmawiała obok faceci, o czym tam swoimi tak dalej mogą się oczywiście rozglądać po całej tej gminy scenie to było bardzo interesujące doświadczenie takie możliwość dobierania sobie tego co my oglądamy natomiast nie mam pojęcia czy to ma jakąś radę przyszłość poza taką ciekawostką nowych jak ten reżyser jakoś musi chyba nie kierować moją uwagą w tę stronę, którą łączy ona uważa, że mnie, że rzecz, że idzie idzie fabuła umorzenie może też genialne nowy sposób na kręcenie na kręcenie filmów przedstawienie opowieści przybędzie my ten sam film oglądać po kilkanaście razy, bo będziemy chcieli wiedzieć co się po co się działo w tym drugim pokoju, do którego nie zajrzeliśmy nie wiemy tego towaru lub czasami wracać do tych w rzeczywistości historycznej, bo wydaje mi się żony też mówią nam sporo o tym co może wydarzyć w przyszłości istnieje anegdota o tym, że ktoś chciał odkupić od braci Lumiere Kinematograf wojennych z pierwszych pokazów oni powiedzieli, że nie, bo chcą być uczciwym, jakby tutaj sprzedawcami to niema żadnej przyszłości nie są tego sprzedać przez lata myślano o tym, że ten wynalazek i kina na post zapoczątkowane na końcu dziewiętnastego wieku będzie tylko służył celom naukowym przez lata wydawało się, że będzie rządził film krótkometrażowy też pełnometrażowe fabuły wystawne dysponenta lat dziesiąt dwudziestego wieku dlatego nie wiemy, więc wiara może być czymś co powiedzieli tak jakby ktoś go, że tak tak powieli tom, ale sytuację trzeba właśnie, czyli okaże się jakimś wynalazkiem, którym sporo się pisało niekoniecznie zmienią rzeczywistość, a być może też okaże się czymś co absolutnie zrewolucjonizuje kina doprowadzi do syntezy tego właśnie świata gier komputerowych kina wprowadzi większą inercja de facto coś co byłoby zdublowania świata to wchodzenie do pokoju sąsiedniego spacerowanie z po filmach myślę, że można mieć specjalne kombinezony z sensorami wygrała oczywiście to kino Jaruzelskiego horroru nie ogląda pionowych horrorów nawet młode miasto to absolutnie w 5 5 1 września chciałbym z tego korzystać natomiast doszło zauważmy, że trochę ją zetnie do tego zmierza nawet właśnie w 2 da dlatego, że kiedy myślała takich filmach chociażby jako ostatni Black runner Nexus są filmy, których zamawiający czy tak właśnie stawiają tak mocno na racjonalne takie swoiste zamieszkiwanie w świeciu spacerowanie sobie po świecie rządzonym to wolność prawda nikt, tak więc kino, jakby być może jest u progu jakiejś wielkiej rewolucji, ale to tylko nasze spekulacje na koniec jeszcze pana zapytam o sytuacji polskiej kinematografii możliwości technologiczne czy nasze budżety są takie, że możemy korzystać z tego co jest dostępne na świecie czy może to nie jest konieczne wcale, żeby kręcić jak najlepszy film słowem i jak to u nas wygląda to znowu twarde liczby pokazują nam to rzeczywistość film Polski współcześnie taki fabularny pełnometrażowy nabór chętnych cztero i pół 1 000 000 zł, czyli za ocean tam, że jest to pomysł 1 000 000 USD może znałem tutaj jednak datkiem i kto jest mniej więcej tyle ile studia hollywoodzkie wydają na produkcję swoich trenerów zaznaczam produkcja w naczyniu tylko montaż udźwiękowienie materiały nakręcone w leśniczówce tyle kosztuje takie pieniądze dostaje montażyści ci lektorzy, którzy mówią syreny, gdy Sommer w technologiach stawki dlatego myślę, że polskie kino prezentuje się znakomicie jak na prawo wodne, jakim poziomie budżetowym funkcjonuje w stosunku do tej wiodących Kinematograf światowych natomiast to jest problem tak naprawdę wszystkich kinematografii hollywoodzkich poza takimi też gigantami może w rodzaju Bollywoodu to znaczy one bardzo często zamknięte są także ograniczona do rynku lokalnego tzw. kina festiwalowego zauważmy, że bardzo ciężko wskazać inne niż hollywoodzkie kino gatunkowe, które wczoraj podróżuje właśnie kino koreańskie fascynujące zjawisko tak naprawdę znane jest nam głównie przez pryzmat festiwali zauważmy, że to koreańskiej firmy nie wchodzą do polskich kinach, bo wchodzą w taki sposób jak tu 1 100 tomów z rodziną była w zeszłym roku służąca jest rzeczywiście przykładem szczególnym, dlatego że jest to reżyser dużym takim kapitale symbolicznym gestem uzyskanym już wcześniej przy okazji oldboja, ale zauważmy tutaj zdaje się latem tego roku był w kinach taki film koreańskich szpiegów ski Przedbórz gra tajemnic bodaj żal mogę pomylić, a propos tytułu bardzo chciałem zobaczyć okazało się, że on prezentowany w Warszawie w 2 kinach są 2 seanse w tygodniu ściągnięte z bawełnianą 13 oraz w innych miastach Polski nie było go w ogóle innymi słowy menu to jest już odrębny temat dystrybucji tego jak bardzo ciasno jest w okienkach dystrybucyjnej, dlaczego tak trudno czasami są pocieszne filmy na inne niż gówno nurkowe i narodowa w kinach AmC styki mam wrażenie na generalne dramaty mam coraz większy problem z czymś co złośliwie można nazwać kolonizacją amerykańskiej ziemi wrocławskiej kultury w ogóle, żeby to był taki problem obejrzeć kino koreańskie, który zna bardzo wysokim poziomie technologicznym i państwo najzwyczajniej w świecie w to funkcje w twoim testuje NATO to jest coś nie tak przy okazji polecamy festiwal filmów koreańskich, które odbywa się co roku, ale właśnie w Warszawie w niewielkim kinie kultura mimo wszystko, więc byłoby fajnie, gdyby było tego więcej no nic cieszy się, że pan, mówi że polskie kino jest dobre szczególnie w kontekście tych możliwości technologicznych finansowych, która ma znacząco mniejszy w porównaniu z tym wielkim konkurentem gigantem jak chodziło, więc gratulacje dla polskich twórców nie dziękuję panu za rozdział dr Marcin Adamczyk zakładu badań nad kulturą artystyczną z Uniwersytet Adama imienia Adama Mickiewicza i odsyłam państwa zachęcał do przeczytania tekstu inżynierowi obrazu na portalu dwutygodnik com, którego autorem jest właśnie pan doktor, który to tekst zainspirował nas dorosłych Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIĄTECZNY PORANEK RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA