REKLAMA

Krowy, wymiona i cielęta, czyli o Bogu w Rygwedzie

OFF Czarek
Data emisji:
2018-01-05 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
39:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
studio prof. Joanna Jurewicz wydział orientalistyczny Uniwersytet warszawski dzień dobry pani profesor dzień dobry zaczniemy może od nagrody Radia TOK FM dość długi można przypominam państwu, że czekamy na propozycje można zgłaszać organizacje instytucje albo też osoby lub osoby, które w 20 17 roku wg państwa miały wyjątkowy wpły w na rzeczywistość, czyli zmieniał ją na lepsze także w tym, by żyło się lepiej bardzo proszę o zgłaszanie można zgłaszać, Rozwiń » wysyłając krótkie uzasadnienie i oczyszcza nazwę czy nazwisko czy nazwiska osób na adres nagroda ma patolog klub KSM, ale można zrobić tu też przez stronę internetową nagrodach Krupka TOK FM trojga PL nagroda krótka TOK FM plotka PL i tak znajdą państwo informacje z poprzednich edycjach poprzednich laureatów w oraz formularz zgłoszeniowy także można w ten sposób zgłaszać jeszcze przez kilka dni, a pani profesor ma kandydata lub kandydat ruchu najpier w do właściwej niedawno miałam do wczoraj wieczorem 1 z 1 organizację o tym, że 1 osoba jakoś obu powiem branżowe, jeżeli organizacja to oni będą być może tutaj bardzo oryginalna, ale uważam, że akcja demokracja, która go w FIM trudno powiedzieć zaczynanie na pewno wywarła wielki wpły w na nas w tym sensie na nas na rzeczywistość, że zmobilizowała bardzo wielu ludzi do działania idą bardzo różnorodnego działania, bo w akcję demokracja właśnie mnie to co zachwyca w tym ruchu to nie tylko to znalezienie skutecznego Lech, ale ognisku zarzucono wiemy skutecznością bolały wymowę, a więc na pewno nie jest właśnie on na handel wiślak nie ja wiem oczywiście chodziłoby o to, żeby powstrzymać rząd przed tym czy prezydenta w zależności od tego wobec czy Sejm Senat prawda przed przed ich szalonymi pomysłami na to się nie udało, ale mi się wydaje z wielką skutecznością również natrysku akcja demokracja skuteczna w tym, że również potrafi właśnie mobilizować ludzi i to jest z morzem po prostu za osiąganie sukcesów to nie jest jednorazowy wysiłek czy skuteczne działanie to nie jest jednorazowy wysiłek kota jest wielokrotnie długi długo trwały proces i nic zatem proces takiego budowania takiego procesu rozwalanie demokracji jest procesem długotrwałym podobnie proces mobilizowania się i dążenia do celu jest procesem długotrwałym kierującym okazał się sobie, że elity inteligencja w końcu sobie o tym, przypomniała no prawda zaś, o czym o tym, że to, że edukacja i mobilizacja jest długotrwały proces ma wrażenie, że wreszcie zapewniała, że te mają łącznie aż 8 9 i zgadzam odbija się absolutnie zgadzam te wszystkie ważne to było zupełnie zaniedbany właśnie przede wszystkim edukacja i nie tylko edukacja w szkołach, ale też bardzo, ale właśnie jakaś taka zresztą może to przez szkoły się zaczyna, ale też taka edukacja Obywatelska i takie takie uczelnie wartości, bo nagle się cofnęliśmy w sytuacji, w której się nam właśnie prawa strona twierdzi, że to my mamy wartości, bo lewa strona nie ma żadnych wartości lewa mówię w cudzysłowie nie prawa w tym sensie i a przecież ta nie prawa strona również ma bardzo wiele wartości tylko do przez to żeśmy o tym w ogóle nie wartościach nie rozmawiali, bo uważaliśmy, że wszyscy jednak znają na to nie mamy nawet na niej języka także to jest straszne zaniedbanie dopiero teraz odrabiamy lekcje, czyli akcja demokracja, a to już druga jezdnia druga osoba, która przyszła wczoraj wieczorem jest osoba, która wzbudziła moje ogromny szacunek też nieskuteczna, ale i jest to prof. Strzembosz, który pomyślałam sobie wrażeń moc oryginalnych wydarzeń w 2 i tym razem się oboje prowadzą z już zawierać taką sytuację, że się liczba nie jest ich gronie ozdobne można zamówić sałatkę 10 różnych potraw, a przysługują pomidorowa pomidorowa panienkami dają odpowiedź lasy mają zarówno BKS Stal, a co pani zamawia napojów atest pomidorową, a ja z prof. Strzembosza taka dumna była myśląca pierwszy został naruszony 5 7 oraz no dobrze to ja zgłaszam pięćdziesiąty ósmy Ks prof. Strzembosza za odpowiedzialną za dzień zajęty za uczciwość intelektualną i moralną oraz wierność oraz to, że pokazywał jak się tego, że to jest najważniejsza, bo prof. Strzembosz to była w 2 2 w przez wiele lat był przecież był, jeżeli chodzi o moje sympatie polityczne i zagrali zupełnie w innym w innym miejscu i ich, że po prostu w momencie, kiedy się naprawdę rzecz całkowicie podstawowa zostaje zostaje zakwestionowana to o to właśnie potrafił nas po prostu powiedzieć żona zakwestionowana i jest wielkie uważam mało, który człowiek potrafi tak no właśnie stanąć po stronie tego co najważniejsze mam wrażenie panie profesorze takim mottem tegorocznej nagrody Radia TOK FM jeszcze nie jest nieskuteczne i niech im wołanie na Zachodzie mądry Polak po szkodzie mądry Polak po szkodzie może być też wołanie na Puszczy w Grab sosna z nowym czasem wydała pani kolejną książkę już trzeci krąg wędrówek za przestrzenią, czyli tłumaczenia, że werdykt bank poniesie, bo można tłumaczyć przez najbliższy rywal 40 lat rozwoju właśnie trochę późno się do tego zabrała, bo to jest 10 2 8 hymnów ułożone w sanskrycie uwaga w trzynastym biegu przed naszą erą tylko w bardzo wyrafinowanych docentem i treściowy i formalnym także to dojazd do granicy z ludzkością maniera to wyrafinowane elementy znajduje, bo dla większości z nas prostych ludzi to jest jakiś gadki o krowach i belkach od no tak dość istotnie istotnie gadki zbyt duża jest tam Gadek krowa i belkach, aczkolwiek niestety w przekładzie to nie wychodzi w bardzo wyrafinowanych metodach, które jeszcze nie wychodzą, więc tutaj odbiorcy w Polsce tracą natomiast te gadki o krowach i w wykazach nie są po to, żeby opowiedzieć jak to jest być pasterzem czy kowbojem i jak to jest przyjemnie lub nieprzyjemnie tylko one są użyte o to, żeby mówić o świecie o człowieku od nas chowano go o nas samych w pewnym sensie o Bogu to znaczy wasze każda myśl abstrakcyjne, a oparta jest gdzieś wyrasta z jakiś pojęć związanych z doświadczeniem w tak jak n p. Kartezjusz ze swoją teorią intuicji, która widzi jasno mówi prawda i powinna być przejrzysta niż się w świetle rozumu postrzega rzeczywistość dotąd pojęcia światło jasność, kto pochodzą z doświadczenia prawda i bardzo trudno byłoby oczywiście one są tutaj rozumiany abstrakcyjnie i bardzo, ale bardzo trudno byłoby powiedzieć teorię Kartezjusza z użyciem bez użycia tej metafory światła w no ale każdy ma takie dość z każdym bierze takie pojęcia jak z jakim doświadczeniem ma do czynienia, ponieważ spożycie ryb wady w byli poetami KW kapłanami, ale też w bojach i można tak powiedzieć w związku z tym ich bin ich pojęcia aktu, który sobie używali, żeby mówić o wizytach u ostatecznych zdobyły go właśnie pochodzące dotyczące krów cieląt w pastwisk byków i inni n p. wschód słońca, gdzie wschód ZUS przeprasza za morzem były pojmowane w kategoriach w wybiegającego nas na szerokie dalekie pastwiska to czasy wyobrazić te szerokie manekin europejskie pastwiska w krów krowy musieli mieć krowy w jakimś takim kolorze z drze w mówi o nich czerwona w taki ruch dawne no i musi jakoś w tym kolorze postrzegali zaś, że zło założę, bo odmówili zrealizował w liczbie mnogiej właśnie wschód zórz pojmowana w kategoriach krów jak wybiegają rudych krów wybiegających na pastwisko nikczemne pastwisko nie da czasami fajka jest po prostu fajką może te krowy wybiegające na pastwiska były po prostu krowami wystającymi na los Iskra to słusznie pan mówi, ale to jest kwestia właśnie to znaczy to jest także, gdyby tak było w Top te ohydne można było zrozumieć obraz to znaczy nie trzeba znać, bo po prostu gościł wraz ze zmian o ważnych, ale jednak może to tłumaczenie też nie wychodzi, ale jednak jest bardzo wiele bardzo wiele hymnów, których mamy tutaj nawet tym trzecim kręgu, który teraz przełożyła, bo to jest może tego powiem, że to jest także to się składa 8 0 książek, które w sanskrycie nazywa się wandala, czyli kraj drugich ta sama mandala potem jest używana emeryta ten sam wyraz w używany jest w odniesieniu do kamiennych podpór medytacyjny i one ułożone za taki sposób, że najstarsze kręgi są wśród innych w środku, jakby to zacząć drugi do siódmej i ja złożyłam drugą mandalę teraz trzecią teraz pracuje nad czwartą ogólnej przełożą też takie wybuchem w dno wracając do wracający właśnie w tej w tym samym trzecim kręgu są takie hymny czy te, które po prostu na nie da się nic nic nie można zrozumieć, że są sprawy rozumiem słowo krowa człowiek rozumie słowo wyjmie człowiek rozumie poszedł albo zaśpiewał ale by zdobyć całość to tak jak Pantera z łaciny zdania się tłumaczył przez każdy wyraz słuszne w Pradze to nie to sensu niezupełnie dla mnie nie dawało, ale i innym budowało sens, a mnie i tutaj są z gry i tutaj właśnie w tych hymnach są takie sytuacje, że to jest strata taka opinia jest rok będzie, że to jest właśnie takie tajemne dzieła albo mętne w zależności czy ktoś jak ich w tym, że co przy lotniku zużyje na jej i tutaj bada czy taki jak działa, w który całe życie poświęcił takim Starym tekstom temat wyboru albo mam do czynienia z motywacją są możliwości albo to jest po prostu stare zagubiła się sensy i nic nie zrozumiemy notować mogę się chyba zmienię zawód albo to są Ada to byli wariaci albo nie wariaci tylko właśnie głupiej jeszcze nie Dorota to były takie też opinię wśród ideologów, że to był taki prosty ludek to jeszcze nie umiała abstrakcyjnie myśleć to tak sobie właśnie gotowości też mogłaby zawód zmienić, bo brak szczęścia zajmować się z całym szacunkiem do prostego ludzką jakimiś wzniosłych sprawach w Rosji i to wrócimy do ludu w ich do LGD i Dolny trzeciego kręgu po informacji Radia TOK FM informacja o 11 20 już za kilka minut prof. Joanna Jurewicz z wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego studio wracam po informacjach studio prof. Jan Jurewicz wydział orientalistyczny Uniwersytetu Warszawskiego wracamy do krówek to krówek, tak więc by w 2, bo już powiedziałam przed przed przerwą ZO ba Węgrzy Dorę 2 możliwości nikt w interpretacji niezrozumiałych fragmentów, które właściwie w, na podstawie których mogłabym rzucić pracę, bo po co, jeżeli to jest takie nie wiem kiedyś całe wzywa pomocy się psycholog powinien zajmować ktoś inny czyn a gdzie filozof bardziej, którego tak się dzieje trochę bardziej filozofem niż z psychologiem i dla albo właśnie coś taka sytuacja, że oni też chcieli powiedzieć dawali jakiś klucz do tego tylko trzeba ten klucz znaleźć no ja szukałam tego kluczowa już teraz parę razy mówiłam, iż będzie to mówię, że tym kluczem się okazało teoria językoznawstwo kognitywne go być właśnie się zakłada najogólniej, mówiąc że myślimy metaforami i te metafory w takie elementy gry metafor ujawniamy w języku czy w innych znakach jak znamy modele dodatek ten model metafory w tym taki wiodący od od znaku domyśli co nam się różne ciekawe rzeczy mogą ujawnić przebadanie tekstów i jak zastosowała weto wobec córek wady no i się wtedy wreszcie jest wzrost, jakby można powiedzieć znał, że różne rzeczy, które wymyśla Morek wejdzie tak intuicyjnie bardziej trafne takiego właśnie może bardziej właśnie z intuicji czy trzecie nagle się okazało, że rzeczywiście to bardzo dużo z tego tam jest co więcej wiele razy się okazywało, że jak ja myślałam inaczej tekst mówił co innego jak bardziej popracował na tym co się okazywało, że jednak autorzy tekstu mieli rację niejako w taki podam przykład oni mieli bardzo wyrafinowaną koncepcje koncepcje kosmosu w taki dość ogólny model kosmosu polegającego najogólniej na tym, że za rano słońce w istocie nie to nie jest bardzo wyraźnie wzrasta słońce wschodzi, ale interesujące jest to, że oni wyjmowali słów słońce jako takie ognisty zbiornik wypełniony gotującą się cieczą tą cieczą była oczywiście sama czyli, czyli właśnie taki, że 1 z polis jakiś nieznany do dziś dnia rośliny, który był używany w czasie ofiar i które wprawiały wprawiał pijących stanęli odmiennej świadomości można powiedzieć w i w zasadzie ten model też zakładał taki bardzo czynny udział człowieka, że rano przed Wschodem słońca składa się ofiarę, czyli do ognia wylewa się pasztet ową sumę w i z tego ogniska ze Wschodu jak było po ogień połączone są mu staje się słońcem wschodzącym schodzi aż do zenitu w i potem, gdy taras słoni tam w Zenicie dochodzi do ostatecznego oczyszczenia tej tej ognistej i cieczy, którą jest sama i ona spada stąd się bierze deszcz to ona spada deszczem jest można powiedzieć bez względu na to czy to prawdziwe czy nie jest to dobrze dobrze być ciekawie pomyślane biorąc pod uwagę, że to wymyślono 13 wieku przed naszą erą w domu do czasu, kiedy ktoś zapomniał wylać do ogniska AZA one nas łączy się pojawiła la Villa zwyrodnialec Góral z niżej, ale to potem też topowym też sama nie była tak g nie uważali, że to oni powodują wschód i słońca, gdyby oni rafy rano ofiarnie odprawiali to to by słońce jest adres osobna historia winnica co to brak linii tutaj zrobić natomiast jako teoria powiedziałaby słońca i jako takiego ni z tego zbiornika z cieczą jest ciekawa i oni za, by o tym, mówić m. in . o tym, słońcu pojmowali ten słońca w kategoriach krowiego wymienia ja sobie ogniste nie wydaje nam w życiu krowy aż dorady no niestety duża, bo to trzeba zrobić jak szereg lat macie naprawdę nigdy nie dojdą krowy, ale obniżającej wymiana wind w Szwecji w nas zobaczą, że w 2 krowy jest różowe wino krowy jest oczywiście wypełniona mlekiem prawda z tą lekko jak się wlewa jest właśnie teraz jak się da i podobno mleko jest ciepłe w i organ zjadą na piankę no to tam doc. Tadeusz TETA pojęciem wymienia jest bardzo rozwijane są tak powiem różne jego aspekty są w niezgodzie na stadion Korony jest osoba starsza ma mieć w dłoniach na jaw, iż ceny i właśnie padania deszczu pojmowane jest w kategoriach dojenia słońca, a właśnie sam mówi nie jest w stylu jak i jaką jest zbiornik z płynem no na poziomie bardziej abstrakcyjny w tych kategoriach pojmowanej słońce w Rzymie ma 4 słupki i wyrok będzie deszcz płynie z 4 otworów w słońcu także to właśnie oni potem, ponieważ oni z biegiem czasu kulturalnego najstarsi Hindusi przestali być pasterzami zaczęli być bardziej rolnikami tak mniej więcej od siódmego już wcześniej nawet dziewiątego siódmym no przepraszam ósmy wiek powiedzmy no i te wszystkie pasterskie pojęcia zniknęły już zupełnie inaczej pojmowaną pojmowana zjawisk kosmicznej i jej już oni sami pewnie przestali też to rozumieć, o co chodzi z tym brzemieniem, ale mamy takie właśnie fragmenty, gdzie jak się wierzy jak oni mówią mówimy w Rzymie myśli my słońce to się staje jakiś fragment łatwiejszy w ten sposób można próbować rozszyfrować znaczenie ryk wady, ale nie powiem, że jak w trzecim kręgu są strofy, których nie rozumiem też przełożyła je tak 1 z portali rolniczych podaje, że prawidłowe żywienie krów powinno być dobrze wykształcone ogniskowa tym kształcie no oczywiście pojemne z wyraźnie zaznaczonymi inaczej jeździmy sąsiad zaleje nas prosto i szerokie głębokie w części tylnej wysoko zawieszone równomiernie rozwiniętych ćwiartkach mocno połączony z powłokami brzusznymi PiS strzygi kształtu cylindrycznego o średniej gór grubości i długości no właśnie to jest w ogóle cała sztuka prośby, że tak powiem sztuka dotyczy końcowy mienia na taki piękny w Rzymie w tych kategoriach pojmuje się słońce tylko wtedy tylko trzeba pamiętać, że w tym słońcu jest ognista ciecz mjr. Aleksandrę poco tyle pisać, żeby powiedzieć, że sprawdzono oni nie tylko o tym w no no tak do tak mają filozofowie poeci totalitaryzm wspomina sztukę nowoczesną także w artysta zadaje pytanie o podziale unijnych, a jej włosami nie tylko zdziwiony, że słońce wschodzi mówili też, że osobie samych czasem zachodzi zniesienie wyrwać nie mówią, że zachodzi w nie tylko ich interesowała ich działać poradnia dotąd od świtu do południa w co dalej ich nie interesował uzupełnić, a potem sjesta poetów to nie interesowało co potem może sjesta w każdym razie mu opowiadali też o tym jak jak zdobywają inne jak jadą przez te właśnie łączy in europejskie w knajpie jak przez ten po nowości już po po po przejściu przez łąki oraz inne europejskie idą przez góry jak się tam gubią, jakim jest tam ciasno i źle w i o tym jak wychodzą na już nizinne tutaj i naczelna schodzą z góry tam w okolicy spółce od dzisiejszego Kaszmiru i i Północnego Pakistanu i tam odzyskują wolność i zdobywają na co tak byli też wojownicy i mordercy strasznie, więc zdobywają się bogactwa i prawie nigdy nie mówią o kobietach, że jest zdobywają w ogóle wróg będzie kobiet praktycznie nie ma poza 1 kobietą w kategoriach, której pojmują założę to nie tylko Zorza w kategoriach krów pojmują, ale też kategoriach piękny kobiecy trasie rano i właśnie wychodzi z kąpieli w Lesznie i on sam kiedyś ciasta i w ogóle w nadzwyczajnie w innych nadzwyczajnie piękna i też to potem w późniejszej myśli też szastają tak pani przetłumaczyła pełnienie przetłumaczyła tak do pana powiedziałam dość, że jest też termin zarzekali się nie ambulansem wiersz zdążyła już czas nie nie łudził użyłam tego terminu tak tutaj, bo chciałam być jak nie brakowało o dużym o dużych piersi, a także do tak powiem, a 3 jest zastanawia się pani, że na tym, że dobrze może to jest tak tzw . licencja polityka zastosowana w obozie to jest po prostu jakiś świat stworzony świat literacki świat z fantastyką fantazji świat to, że ani nie widzi Sommera nie wstawali rano i niczego nie wylewa ryzyko po prostu by auto lub autorzy w po to, trochę, jakby nie planuje też po informacjach komisie, więc akurat nawiąże wrażeniem jak Tytus Romek wiatą na coś odnajduje tak pani prof. Jurewicz przyszłości odnajduje Tytusa Romka i Tomka mówi o akcji starożytni Polacy, ale i generalny Lotte się przemieszczać blisko miejsca na miejsce kobieta też było mało i nie mówiąc o 0 jedno maja w zeszłym rozumiem, że tamta aktorzy mówi no taka przecież to jest komiks, który ktoś wymyślił sobie tak dla bardzo ważna jest Devoran WZ może tu też takie straty na pewno tak Bóg wie na pewno częściowo tak jest to znaczy n p . oni pokazują siebie właśnie do tych strasznych morderców, którzy tak dla rywali na tych swoich rydwan Mach 3 dni, bijąc wroga i obracając wszystko w perzynę i dopiero wtedy swój świat tworzyli wolności i szczęścia, a ono badało dno świadectwa archeologiczne pokazują, że to była taka powolna ślimaczą, ciągnąc znająca się ekspansji IKEA tutaj grupę czka ludzi przesłał osiadła także nocą, gdy w zupełnie zupełnie tego co do tego tego cudownego lotu wojownika powiedziałabym nawet 2 nie dacie lotu przenośnia, ale nawet zaniedbanie tego nie było w jeśli chodzi o same no to to chyba rzeczywiście jednak oni oni mieli czym była sama nie wiem, ale jak byśmy mieli mieli jakiś tam właśnie wspomagać narkotyczny, których używali w czasie wiał ofiary, który potem zaniknął oczywiście też wiadomo, że to nie jesteś także co rano każdy odprawią ofiary raczej do netto co mówią o tym na rozumienie rzeczywistości to raczej taki model tak on ewentualnie był prawdopodobnie realizowany w jedno codziennie na pewno nie, bo samo wy Tłoczenie są iskrzy sanie ognia to była duża robota, bo większe stanu w zdrowiu, że Tłoczenie rząd sam stres, bo akurat to opisują jak to, ale nie wiemy co jest tak zobowiązało się, zanim falstart mówiąc fantazji no to prawda to prawda natomiast no to jest to jest prawda, że tego nie wiem dobrze to zaraz zaraz te fantazje dowódca tylko jest chciałam powiedzieć, że internetowi, jeżeli taki on właśnie ten obrzęd wylewania same do ognia, żeby słońce wzeszło to prawdopodobnie był główny w przesileniu w momencie przesilenia na co dzień przesilenia zimowego natomiast tak oczywiście można być, że to jest fantazja tak jak właściwie no we wszystkie dane literackie są fantazją, ale nigdy nie jest tak, żebyśmy byli w stanie stworzyć coś, czego w doświadczeniu nie ma i oczywiście z zasadą badacza jest od dziś oddzielanie tego już co w tej opowieści doświadczenie sprawić, by miało miejsce, a co nie, ale to nie jest moją moim celem moim celem jest właśnie, jakby zrekonstruowanie tego co oni myśleli i też oczywiście w części to mogę zrobić, ale oni czy coś Vuelta, a tych z tak po co napisał poeta tak, a tyjemy 2 dni na euro Lasek między tym co napisał on nie napisał Seweryn recytował i to czy jest to, że całe grupy ludzi to była duża grupa ludzi ICO oni jakby inaczej jest na ja nie wiem co oni myśleli, bo właśnie nie wiem, ale tak oczywiście, że nie wiem ja mam tekst i jaj i ciekawa jestem, jakie myśli mogę wyczytać w tym tekście to są myśli po pierwsze to są myśli wielu bardzo wielu ludzi, bo po pierwsze, te hymny najpier w były w tym 13 1 2 3 do nawet może niektórzy 1 5 przed naszą erą datują one nic wtedy powstawały były przekazywane i to on na to chyba rzeczywiście, gdyby inne teksty z tradycji indyjskiej poświadczają, że z pokolenia na pokolenie przekazywane nowo jakoś do nas dotarły prawda wielkich postaci, a język jest bardzo archaiczny i ja tak jak mój rozmarynie one mój rozmarynie też jest dość archaicznej, ale ryż z pokolenia pozwolenia na pokolenie zna nasz fach i IKZE rodzinnych z dogadać polskiego w przeszłości historii języka polskiego będzie wiedział, że mój rozmarynie po mniej więcej z życia to nie powstał 20 01 . jako ta piosenka prawda tylko odpowiednio wcześniej, a potem siódmym biegu z naszą erą jest dokonano właśnie takiego już układów te w tym w tym w tej formie w jaki dotarła do dzisiaj właśnie te kręgi tak dalej w, czyli nad tym tekstem pracowało mnóstwo ludzi ja nie wiem, gdzie ze Żdżar konstruuje diagnozuje ich myślenie w jakiejś zbiorowości, która rozwija wówczas przez Paśnik kilkaset lat no i ani ja nie mam pojęcia, kto co ja co oni naprawdę myśli natomiast tekst jest dla mnie źródłem tej, jakby to powiedzieć, bo też się dobre pytanie, bo to nawet nieco poeta miał namyśli tylko tego na jakieś próby uporządkowania świata przez jakąś grupę ludzi no i tak spróbuje zrozumieć jak oni ten świat sobie próbowali uporządkować a jaki ten świat był to może być to zupełnie inna sprawa to jak nie jest tego bym się w życiu nie podejmowała badać, bo to nie jest moje zadanie, ale tak trochę w zrozumiałem, że tak nie kończy jednak mieć już nie jest tak jakby uporządkowania świata, a mamy do czynienia z pewnym wzorem do tak, ale ich próba uporządkowania świata w tym utworze zawarta w pijalni i już teraz na światowym, który występuje w tym utworze tak koniecznie musi być tożsamy z wierzeniami, czyli niekoniecznie myślenia niekoniecznie myślę, że było bardzo dużo często też wąska elita układała jestem przekonana, że było mnóstwo ludzi, którzy w ogóle nie mieli pojęcia o tym, ze słońcem poznałem co to tak myśleć o słońcu tylko zupełnie inaczej, gdyby nowy naczelny to jest też myślenie bardzo wąskiej grupy elit bardzo wykształcony nadzwyczajnie wykształcony, czyli braminów, czyli lat potem drabina wtedy też byli w Belgradzie toczy się tak nie wyrwy nie widzieli jak taka klasa osobno społeczny wrócił do naszej rozmowy po informacjach radio TOK FM prof. Jan Jurewicz z wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego studio informacje o 11 40 już za kilka dni, od której Anna Jurewicz z wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego studia oprócz nich błędy w pani profesor zajmuje się 3 kabaretonu, czyli kolejnymi kolejnym utworem jest tworem ludzkiej fantazji tak w kolejnym wytworem ludzkiej fantazji, który zresztą Hindusi i Hindusi uważają za równolegle do jakiej ma charakter, jaki inne swoje teksty święte jako teksty historyczne to znaczy w tej chwili tutaj dekada dobrze, że mają wziąć taki też mocno prawicowy i w skupiony na polityce historycznej na 1 rząd bardzo poważnie popiera myślenie powiedziałabym takie, że wszystko co zapisane w rok będzie wszystko co jest zapisane w aparacie winnych starożytnych tekstach to jest historyczna prawda, ale to nie jest historyczna prawda w ratach to jest tekst EOG ogromne EPO składający się ryk weta przy aparacie to jest jak ów nie wiem jak powiedzieć jak Merkury przy przy Jowiszu Bory ma poharataną Anglicy w takiej klasycznej wersji 100  000 cztero wersów tych 400  00 0 wersów poskładane między czwartym przeznaczone raczej wartym naszej ery, czyli dużo później niż rok rada z punktu widzenia kultury indyjskiej też jest taki jednogłośny no może nie później tak stale taki średnio późne w inny Szmyd dostali właśnie Grand z z Narodowego programu na rzecz rozwoju humanistyki na przekład ksiąg bitewnych Mahabharaty, ponieważ w ratach w opisuje opisuje różne bardzo bardzo tam są wątki, ale głównym wątkiem jest bitwa pomiędzy 2 rondami bitwa, która zwykle spokrewnionymi za sobą bitwa, która kończy się w nowych biciem wszystkich można powiedzieć zostaje tam z wielu milionów uczestników, bo ta jest dokładnie wyliczone prawda, gdyby armie idą w tysiące słoni 1000 koni setki tysięcy słoni koni jest rydwan ów i 5 zloty oraz przeżywać tam 11 1 2 przy trochę przesadą i to pachnie wodami teraz dużo przesady tak tam jest tak mały ma obaw ja uważam, że ryk wada w stosunku do Machowa raty to jest naprawdę znacznie bardziej stojąca na ziemię są wyniki są morza gwara ta, w której wszystko właśnie to są ogromne liczby wojowników bohaterowie główni są absolutnie na bluzce to znaczy powiedziałabym przeżywający takie ataki, których znał no trudno sobie wyobrazić nawet, żeby bohater przeżył w rynnach, mimo iż w końcu tam siebie nawzajem wybijają, ale manewr powiedziałabym, że ten typ to tak się zwykle każda akcja każda scena bitewna zaczyna się od takiej właśnie opisuje akt ten na drugiego strzelił tam do drugiego strzelił tam 3 strzały tamten 5 tamten 1 0 ten 1 5 i t d. w nie zawsze to wzrasta ta liczba czasami tam albo nie wzrasta w takim porządku no i potem już się już się biją w sposób rzeczywiście niepojęty, rzucając na siebie naprawdę najróżniejsze rodzaje broni zresztą nie wiem jak to broń wyglądała do końca jestem bardzo wiele nas na strzały nad wystrzał na różne inne właśnie miejsce na Aldona włącznie dziś, gdy tylko szczepy nie wiem w każdym razie dalej sam nie wiem jak to wygląda to też niestety z tego okresu też tak jak z okresu rok będę nie zachowały się żadnych wizerunki tak to nazwijmy no ale mimo wszystko no i n p. tam jest tak głównie z głównych bohaterów, którzy rozwija krytycznie na słowo słowo na armię słoni dosłownie uciekają, więc z Mahabharaty przesada jest 1 z ważniejszych powiedziałby cech DVB -H jest przez Saaba w PS epos wielki epos, ale jednak opowiadający wojny ludzi, a nie Bogu w przeciwieństwie do Iliady macha haracze bogowie nie biorą udział w ogóle to co jest sam pomysł macha hafty i tej bitwy jak jest on jest fascynującym trudno jest właśnie tak jakby bo w inne tematy w wojnie ma cha cha raty dowiadujemy się z ust pewnych ministrant, w których jest ministrem niewidomego króla i ten niewidomy król jest ojcem setki synów, którzy biorą udział w tej bitwie po 1 stronie w i Mahabharaty skonstruowana tak jak z dnia, by dobrać ta opowieść skonstruowana tak jak byśmy w jak on był reporterem pan minister on zresztą dostaje oczywiście cudowne moce pozwalające mu być wszędzie naraz za każdym razem widzieć wszystko i on odpowiada temu królowi wiąz zmusi tak to powiedzieć, żeby odbiorca zobaczył tak, a my jesteśmy w sytuacji, gdy ślepego króla mamy też nie widzimy tego w tej wojny w Adams bogowie można powiedzieć bogowie też to obserwują tę wojnę i oni są tacy, jeżeli weźmiemy metafory kina to oni są jak widownia siedzą, zajadając popcorn na prawdzie tego tam nie ma, ale n p. jak 2 bohaterów się jakoś bardzo wspaniale bije to tam biją brawo mówią mu sława sława prawda n p . w albo z łaski łaski z Alby róż Greta wznoszą radosne okrzyki, a jak wielki bohater umiera posypią zasypują go deszczem kwiatów, ale zasadniczo bogowie właśnie waha haracze jako cel jako cały tak jak zakaz takiej zbiorowości bogów nie biorą w niej udziału poza 1 wątkiem, w którym jest Bóg Wisznu wcielony w crash ne jest w jest woźnicę rydwanu 1 z bohaterów i on i o jego funkcje straszliwa w tej wojnie, ponieważ z AM na początku jest także obie armie ustalają kodeks rycerski, że nie wolno zabijać zapobieżenie walczymy w nocy po drugie, Maćka nie zabijamy wtedy, kiedy ktoś dyktuje nie zabijamy wtedy, kiedy ktoś naprawia albo uprząż czy czytamy rydwan czy broń czy coś takiego ILS ten Bóg podkreślał jest tym, który doprowadza do złamania wszystkich zasad rycerskich jednostronne i dlatego tam wygrywa wygrywa strona, z którym strony on trzyma, że jest skuteczny w Nisku po tak kryształ jest bardzo skuteczny tak późno jest bardzo skuteczny to wynika z tego, że wojna ma charakter toczy się na przełomie 2 wielkich epok neonów tak jak my mamy wielki złoty srebrny i t d. to tam też były takie w testach w 4 wiekach ludzkość rozwijała i wojna ma aparaty przerwy oznacza przejście do najgorszego wieku także musisz tego dokonać zagłada, żebym mogła powstać ludzkość trochę gorszego rodzaju i mogła w zakres sprostać tym wyzwaniom niemoralny wyzwaniem Wilków Chemik Rusek czy wszystko tym samym od lat kompleksami Targ, a potem razem z Bond, ale też winnej kulturze to bohater zwycięża w koszty są wciąż są te same historie w firmach bardziej jest kobieta, aczkolwiek też nie jest jest żoną co, że nazwa od samego końca wagonu przetrwała do samego końca jej 5 mężczyzn przetrwało do samego końca, ale też ona nigdy nie jest w tak jak w Rijadzie wprost przyczyną wojny przeżyła 5 mężów przeżyła mężowi też przez bite piątka mężów wszystkimi jej synowie zginęli wszyscy, ale inni jeszcze muszę jednak, że ta propos właśnie kobiet powiedzieć tylko tego jednak maharadży głównym motywem wojny z walką o władzę ta tata tata tak ta kobieta, którą rywalizują o znak ten jak nigdy jedni drudzy mężczyźni z obu rodów jest jest tyle, ale potem jeszcze ma haracz jest niesłychane 1 rozdział, kiedy nazywa się właśnie rozdziałem kobiet i jest to moment, w którym po polu bitwy, choć na pole bitwy, które jest potworne i to jest dużo takich opisów tego pola bitwy właśnie stosy ciał słoni koni rycerze w jakimś strasznym stanie z powoływanymi głowami rękami tak dalej bardzo duża jest takich opisów ważne wobec w trakcie bitwy w trakcie opisu bitwy okrucieństwa wojny wychodzą te kobiety grzęzną w tych grupach i płaczą nad zmarłymi nas nad tymi swoimi bliskimi mężem mężami synami i właśnie główna żonatego niewidomego króla chodzi również po po tym, polu bitwy i właśnie rozmawia z tym wcieleniem Boga dziś mówi Zobacz co zrobiłeś zobaczy tu mój piękny sen mówi jego imię właśnie je opisuje jak wygląda jak wygląda jak burza w jak wygląda teraz gra ma tycz nie ja na starych tekstach powiedziała niewielu starych tekstach ludzkości znał on tak jest taką scenę, w której po prostu przychodzą kobiety płaczą, że była wojna w i bezrobotne winnych jak podpowiada nam mówi dr Zuzanna buch jak to było okno także to nie no tak, ale no to już trzeba tak było przecież naprawdę nie no tam w Rio nie tajemnica za bardzo w eschatologiczne rozważania należy w każdym razie noże się lepiej od rodzaju rozegrano 1 trojga rano idą tak trochę ojca mojej tam tak, a ona ona właśnie taka zrozpaczona, bo Bóg swoje powiedziałaby całą taką właśnie sens wojny w wyjaśniała 1 właśnie z wojowników 1 z 1 z dna z 1 strony bardzo na się nazywa, ale w gruncie rzeczy to trzeba pamiętać, że w tym tej całej tym samym teatrum wojny jedynym bohaterem jest Bóg ma on sam ze sobą sam ze sobą taką, gdzie wciela w 1 stronę w drugą stronę i w gruncie rzeczy w gruncie, a równocześnie z widownią, czyli tak jak wyrzec gaśnie i na tym polega w gruncie rzeczy wyzwolenie z tak załapać wszystkie punkty widzenia i tej widowni i tego aktu hektarze to jest może to jest taka nie krytyka tylko te z pewna próba spojrzenia na różne filozoficzne systemy monopolistyczne znaczy, że jeżeli mamy Boga, który jest moim jedynym to prędzej czy później się za godzinę śmierci sąd rodzinny musi sam ze sobą wszystko robić tak, by sam ze sobą walczyć o tak, jakie są dziś nie pan Leon to jest łatwiej, bo jest bogate żony za to co rzuca pioruny, a ten się chowa w morzu i coś bogowie, gdyby ze sobą konkurują przyjaźnią się albo nie mają na siebie jest 1 Bóg na to w Tychach, ale się nadziwić SOD lotnictwo, która wraz z Anną udaje, więc robić w setach parze z człowieka dokładnie taka taka jest może go tam jest może stanę się człowiekiem w bok, bo LT 3 krótko powiem jest taka 1 z pani Chateau spomiędzy legendą, a Małgorzatą tekst jest tak jak smok Unia, która opowiada ten na początku właśnie Bóg powiedział, że był sam powiedział i uświadomi sobie, że jest sam i powiedział to ja jestem i w ten sposób powstały i mija się przestraszył się, ale potem po w domyśle AZ, czego się boję przecież jestem sam, więc nie ma czego PSL, ale nie widzą w domu tak, ale w i potem źle, ale się nie reagował w ich było nudno tak nudno też nie mówię Ależ nie radował i stworzył właśnie objawił się sobie jako drogi jako kobieta oczywiście oczywiście Noise potem zaczął oraz objawia i jak się już w postaci tej kobiety objawił się z nią zespoli stworzył ludzi, a potem się objawił stoi pod postacią krowy ton stał się bykiem dopadł ją stworzył ten kraj owej byki potem, gdy on cały czas rozmnaża w coraz to kolejnych postaciach na jakie z tych postaciach to nie pamięta żon jesteś tym Bogiem Stwórcą i na tym polega cała jego zabawa czy możemy ze to jest taka książka o trudnym życiu bogacących się aż po trudnym życiu Boga od lat idzie na wrzaski dlatego tak długa Szwed, ale tekst jesteś wspaniały, choć nie tak wyrafinowany, więc łatwo jest być, bo niełatwo jest naprawdę Bogiem indyjskim nie jest łatwo być to świętość trzeba naprawdę nieźle nieźle usiadł Pacino cierpieć żeby, żeby sobie uświadomić, że w gruncie rzeczy przecież o witam witam jestem niestworzone jedynym obok świętych i radość z kasą moje przejawy Borkiem indyjskim on z hinduskim powinnam powiedzieć Rosjan gole no właśnie nas lekarz świadomość narodowa nie uniknie się razem dziękuję za zwrócenie uwagi hinduskie, czyli po kimś hinduizm tak, by przynajmniej tego starego hinduizmu potem się zajmuje wszystko was bardzo fascynujące pani profesor bilans nie jest tak myślę, że to jest bardzo fascynujące i właśnie fascynujące też jest jeszcze ma rację właśnie przez to, że tam opowiada ten reportaż nazwijmy go w ten sposób mamy naprawdę opisy bitew są skonstruowane tak genialnie z różnych punktów widzenia Maćka mamy cały opis bitwy cały opis co się dzieje ze słoniami jak walczą słonie jak cierpią słonie w czasie no bo to bieda też były bardzo tam wykorzystywana odesłanie do bitwy w tym okresie, kiedy one mają swoje szaleństwo erotyczne jest taki moment, kiedy słonie mają też nie ma języka NATO, bo to po polsku słabo jest znacznie od daty nie znam takich biologicznym wśród biologów popytać co tam się dzieje albo n p . w każdym razie te słonie, które walczą ze sobą, miażdżąc siebie zranione miażdżą wojownik słoniowe Rój Jamroż z Łoniowa i Rujano właśnie słonica faktów potem jest opis jak was one zerwane dachy jak walczą na rys rys 2 wojownicy nawet 1 2 giną n p. ci woźnice w związku z tym te konie spłoszone biegają po całym polu bitwy wybuchają ze w Zakopanem z London namówił na morskie oko na ich w każdym razie jest to taki skok z apotem jak walczą są młodzi wojownicy nos i no i oczywiście wśród tego co pewien czas kamera z takim skupia się na jakimś wielkim bohaterze który, który chce tam właśnie walczy z drugim bohaterem w nas nad ludzkimi swoimi mocami tegoż winien to nikogo nie dziwiło, bo oni wierzyli, że tak jak wprawdzie są już nie mieli, ale że ta wewnętrzna energia poprzez żelaznych duchową to jest taka energia ze stażem energią można też świat w zaparte zwalić z prof. Jan Jurewicz wydział orientalistyczny Uniwersytetu Warszawskiego bardzo dziękuję bardzo dziękuję również informacje już za kilka minut o godzinie dwunasty po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara nadzorowała Agata Majewska, a nawet jakością i czystością techniczną czuwał Adam Szurek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA