REKLAMA

Brakuje działań rządu w sprawie smogu - Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy, w rozmowie z Piotrem Maślakiem.

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2018-01-10 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
12:23 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
godzina szósta 2 5 i 3 2 sekundy na zegarach my idealny to moment, by przystąpić do po jej rozpoczęcia podsumowania tak to niezręcznie trochę sformułowałem projektu GazetyWyborczej Radia TOK FM przystanek miasto wczoraj przez cały dzień w naszej siedzibie przy Czerskiej miała miejsce przez cały dzień po południu debata prezydentów 19 polskich miast my dzisiaj oczywiście dzisiaj będzie przepraszam debata wczoraj do wczoraj różne panele dyskusyjne szczegóły rejestracja Rozwiń » wydarzenia na stronie wyborcza PL przystanek miasto, bo to wspólna akcja gazety wyborczej i Radia TOK FM rozpoczną od maila pan Michał napisał w Warszawie mgła, a raczej smok już się uwidocznił próbuje oddać pytanie, bo może to jednak czas zajmować czymś ważnym, a nie gadanie motyli rekonstrukcji lotu zajmiemy się czymś ważnym wraz z wiceprezydentem Warszawy Michałem Olszewskim dzień dobry dzień dobry mgła czy raczej smok już się uwidocznił dementuje, a większość zjawisk atmosferycznych niestety w Warszawie tych właśnie związane z ulgą jest kojarzonych możemy mieć czyste powietrze bardzo dobra Rosji także Larissa, zanim pan przeżył absolutnie sprawdzam codziennie z dna uczono od 3 lat nie by nie każdemu Whyte kryzysu otwarcie albo nawet inaczej zanieczyszczenia powietrza, które najczęściej występują w Warszawie w każdy polskich miastach nie ma żadnego związku zjawiskami atmosferycznymi takimi jak mgła, chociaż często są z nimi kojarzone, żeby jasno chcemy się bardzo przejrzyste powietrze przedwczoraj również mieliśmy przedwczoraj najwyższe stężenia notowane w tym sezonie grzewczym to tak, żeby pokazać, że to tu nie ma tu nie ma związku ciszej, więc naprawdę mamy powietrze czyste żadnej żona to nie jest żadna z MOK jest po prostu była smog w Krakowie mieszka tak, ale może zagrać jak idzie na walkę ze smogiem tak jak z każdym problemem, który jest złożone i na który nie zawsze władze miasta mają stuprocentowy wpływ, bo to jest trochę także pamiętałem o tym, że nasze miasto jest częścią dużego organizmu, jakim jest nasz kraj też, jakby w samej aglomeracji mamy bardzo wiele mniejszych miast Jana też cały czas powtarzam, że w polu zanieczyszczenia powietrza, gdybyśmy popatrzyli na wskaźniki WHO to jest problem głównie średniej wielkości miast dlatego, że to jechali tym, że średnimi średnie, a nie to jest to jest rzeczywiście patrzymy na nas na wskaźniki zanieczyszczeń do prawdy jest taka ZOZ tłumaczy, dlaczego tak jest to jest również wymijania się wielkość, dlatego że najczęściej w tych miastach gdzieś tam nie inwestowano w sieć ciepłowniczą nie nie likwidowano rumuńskiej misji za zgodnie z badaniami, które otrzymaliśmy w drugiej połowie ubiegłego roku na 70 % zanieczyszczenia w Warszawie wcale nie pochodzą z transportów w środku epizodów smogowych, ale właśnie z niskiej emisji, która napływa z całej aglomeracji warszawskiej i niskiej emisji wyjaśnimy słuchaczy Radia misja to to są te są piece opalane węglem, a rozmowy z bardzo ważna jest małe miasta, ale pan jest wicepremierem całkiem spore dużych miast Warszawy jak idzie walka ze smogiem w dużych miastach działa to ta walka już takich kilku lat wyszła poza granice naszych miast to znaczy myśmy zaczęli my de facto zacząć pracować leczyć pracować jest z naszymi sąsiadami czy z sąsiednimi mają do nich napływa tutaj niekoniecznie już od nich do u nas od nas do nich jakby to jest problem powietrze maksyma, że ziemia jest krąży nie leżą już w granicach, że nowy wiek nie ma nie ma takiej możliwości, by zbadać, skąd w 1 mikro cząsteczka przypłynęła to jest ono wspólne trochę brakuje tam działań rządowych od razu powiem, bo to jest trochę tak izolowana odbija piłeczkę odbija piłeczkę, dlatego że gdyby to była kwestia lampek, które zapadają w Krakowie Warszawie Gdyni Gdańsku czy Poznaniu można obejść bez problemu nasz nasz miejski, ale popatrzmy sobie no i Europy tam zrozumiał, iż cały kraj powietrze krąży pali się cała Polska jest najbardziej zanieczyszczona ostatnio oglądałem masy w europejskich na pytanie, jaki wykreował i Warszawa, żeby tego zanieczyszczenia było jak eliminujemy się do emisji i w tej w sejmie, że udało nam się wyeliminować te wszystkie źródła, które kiedyś były powodem naszych największych zmartwień czy zanieczyszczeniem związkami bardzo ciężkim metalami ciężkimi związkami Siarki związkami azotu, które były, o którym dzisiaj nie mówimy, dlatego że nawet nie byliśmy świadomi czegoś takiego, że zjawisko kwaśnych deszczy również dotyczyło Warszawy i 15 lat temu minister niektóre problemy z Nitry plony mamy za sobą przed nami zanieczyszczenia, które są zanieczyszczenia na najtrudniejszym do eliminacji, czyli te, które nie pochodzą z przemysłu nie pochodzą z z z z braku filtrów n p . na urządzeniach, które pochodzą ze źródeł indywidualnych czas, gdy liczba małych z pieców i samochodów tak to umówmy się no właśnie to samochody pan powiedział to Warszawa apeluje do kierowców wczoraj słyszałem, żeby władze miasta, żeby korzystać z komunikacji publicznej, ale jednocześnie nie zwalnia z opłat za przejazd komunikacją jak to robią inne miasta trochę to sprzeczne ze sobą byliśmy pierwszym miastem, które zaczęło robić i dalej to robimy natomiast robimy to tylko włączyć sytuacja, kiedy rzeczywiście zanieczyszczenie powietrza jest na bardzo niebezpiecznym poziomie dla zdrowia życia i tras rozrzucone na niebezpiecznym poziomie niemal nic nie znaczy to jest także sytuacje, w których dokładnie rok temu ogłaszaliśmy nasz dom wkładaliśmy darmowy transport, bo sytuacja, w której poziom zanieczyszczeń było o wiele wyższe niż jest mieć do czynienia na przestrzeni ostatniego, chociaż miesiąc, ale bywa dla kierowców to taki mało spójny komunikat, bo może ułatwić wybór ich zachęcić do tego, żeby generalni korzystali z komunikacji publicznej oraz boisz się tak, ale rozbojem nie ogłaszamy darmowej komunikacji, żeby powiedzieć kierowcom przy urzędzie transportu, by te strony także Alert z komunikacją, które pierza alerty, które zrobiliśmy w grudniu 20 06 roku, gdzie chodzisz na darmową komunikację to była żarty przypomnę od, których zaczęła się długa dyskusja na temat smogu, jakby to zaczęło się od tego jak Warszawa wprowadziła 2 3 × na nową komunikację i wówczas zaczęła się dyskusja ma to być może coś jest dla nas wprowadzenie darmowej komunikacji jest uderzenie na mocniejszy dzwon to jest jakby syna zamieszkać już naprawdę bardzo bardzo źle dlatego wprowadziliśmy darmową komunikację natomiast praca nad zachęcaniem kierowców do przedzierania się do transportu jest praca ciągła jest głównie poprawienie jakości tego transportu poprawienie jakości taboru punktualność i dostępności tego tak dalej, jakby ten Janie wierzę w to, że jednorazowa akcja się przekonać kierowców do tego, żeby mąż przeszedł, czyli to dobry dobre doby dobrą literaturą polityką Angelus oraz Nord i tutaj mamy przyrost na przestrzeni ostatnich kilku lat mamy 20 % więcej pasażerów o transporcie miejskim więcej, by te tezy te zjawiska są osoby owalne natomiast nie uczmy się, że żadnego problemu tak samo też jakość powietrza ani też poprawić się rok 2 lata to jest praca na dziesięciolecie wywołał pan transportem byłem szczerze panie prezesie mam problem, bo ja dojeżdżam jestem nieduży słoikiem to jeszcze takim dojeżdżającym z peryferii i mam to poważny problem z przesiadką miałem bardzo chciał zostawić samochód i nie jestem w stanie nie ma gdzie nie ma parkingów park and Ride ex ante jest ich mało takie mam wrażenie, że trochę to polityka komunikacyjna jest słabo skoordynowana przypomną o tym, że zaczęliśmy w ogóle temat z parkingu Parkuj jedź już do tego dotykamy tak ogromna większość polskich miast zaczęła ten problem realizować rozwiązywać w obrębie swoich granic, bo tak było najłatwiej i 20 1 3 roku przypomnę zbudowaliśmy przez okres 5 lat 13 parkingów Parkuj jedź w obrębie granic Warszawy z 2 Śródmieście ile one nasilone są samochodów, zanim wyjaśnimy stoczą parkujesz przyjeżdżają państwo do Warszawy, gdzie silna i okolicach do peryferyjnych parkingi, na których się zostawiać samochody można się przesiąść w Koninie jedzenie, ale teraz mnie nie wymaga wyjaśnienia ZUS jest kilka tysięcy miejsc parkingowych ważna, ale hale, ale to, jakby od razu po jakimiś efekt, jakby w 20 15 roku zbadaliśmy, jaki jest ruch w kordonie centrum, czyli do wjazdu do Śródmieścia ospa g 10 % czyli jakby z załogi jest zauważalny spadek ilości płazów trafić do Śródmieścia miasto nas co nas jakby mocno może nie zaskoczył nie naleje drwiła żołnierza dywizji pan nie nakarmi, ale już od teraz, żebyśmy dalej zaczęliśmy to, o czym co to to co pan znacząco się, że trzeba zaczynać takie problemy rozwiązywać w obrębie metropolii od 3 lat mamy 3 telekomy zawarte porozumienie z gminami metropolii i od ubiegłego roku rozpoczęliśmy cały duży program dotyczący budowy parkingów poza Warszawą taki ten program ma nam pozwoli zwiększyć ilość miejsc parkingowych kilkukrotnie, a dziś chodzi o metropolii, bo prawda jest taka, że to się mama on absolutnie rację, o ile parkingi były w dobrej jakości i było ich dostatecznie dużo, żeby zatrzymać wjazd do Śródmieścia w Warszawie Odry nie było zachęty poza poza miastem dzisiaj są w realizacji projektu większość kończy się w roku przyszłym, które mają na celu zbudować parkingi w metropolii aż z to jeszcze 1 w ramach współpracy jeszcze 1 z komunikacyjnych będzie dziś w planach na powrót przebudowa Świętokrzyskiej, którzy wierzą w Warszawie rozwodzą się poszerzanie jej tak nie, bo to jest 1 z tych rzeczy, których nigdy nie zrozumiem ulica, która prowadzi do 1 7 mostów w Warszawie zostanie zwężona to marzenie ale, żeby jasno zaryzykuję nawet, że obędzie się pojawią więcej projektów, które będą dotyczyły zwężania ulic 100 6 w tych z miejsca w tych miejscach, w których chcemy robić bardziej im niską strukturę jest załamana ma z tym uważam ten problem pewnie większe niż inne polskie miasta, ale jestem za tylko dla czerwonych, że ta biegnie do 1 z 7 mostów, ale od razu powiem to jest most, który ma najmniejsze obłożenie niż ludzi jedzie pojazd jest pusto no właśnie dla niego żaden z wydaniem Echa, ale wcześniej, zanim my, zanim zaniesie do Krzystka była szersza niż dokładnie tak samo no dobrze, żeby nie było w liceum jest beczka dziegciu, ale z Radomia zrób to rezultat wzrostu to jest mit jest możliwe rozwiązania czystą ojczystą Miejskiego ruchu lokalnego i dziś sięgam po badania wspólne z przeprowadzonych dla gazety wyborczej Radia TOK FM jak zmieniło się postrzeganie miast przez mieszkańców od 20 07 siedemnastego roku o przyrost o 2 5 % na lepszy czy miasto jest przyjazne i przyrost o 2 5 % to widać i czuć fani się żyje w Warszawie to tak czym dziś nie brakuje problemów dziś do graliśmy zbyt pewnie Barei nie będzie brakowało przez najbliższe dziesięciolecia, bo prawda jest taka, że mieszkańcy gdzieś tam jak patrzą wstecz to doceniają gdzieś tam wiele zmian, które się toczy w mieście z działem ratusza czasami być może z naszym minimalnym udziałem pamiętajmy o tym, że Warszawa się zmienia dzięki dzięki mieszkańcom firmom przedsiębiorcom to jest jakby efektem dużej wspólnej pracy ma aktualnie tak kiedyś powiedział, że szczęście to nie jest coś co się raz osiąga więcej, by cieszy to że, że te emocje są coraz bardziej pozytywne wokół miast lub po przypomnijmy to nie jest tylko zmiana, która w Warszawie większość polskich miast państwa rankingu czy państwo badania odnotowuje ten sam ten sam rzekłem progres, ale ważna ma bardzo dynamiczny żona miała rzeczywiście w tym badaniu na 1 z największych trzeci z Krasnegostawu wspaniałym dziękuję bardzo prostą Michał Olszewski wiceprezydent Warszawy był czas dają możliwość w dniach od czystym powietrzem o 12 3 0 dzisiaj debata przy Czerskiej 8 przez 10 wspólnie organizowana w ramach przystanku miasto przez gazetę wyborczą radio TOK FM 19 prezydentów polskich miast to rzadka okazja, żeby czemuś takiemu się przysłuchiwać bardzo serdecznie państwa naszych słuchaczy zaprasza na panu panie prezydencie dziękuję dziękuję bardzo szans, że tutaj mi powiedzieli powiedzieli, że nie chce pan rozmawiać reprywatyzacji w Warszawie już nie mamy czas 1, tym bardziej że na czas euro dziękuję bardzo za wizytę w wielkich państwo za ważne informacje jak kończy pierwsze śniadanie tylko zostanę z państwem za chwilę przygotuj pierwszy program gospodarczy w pierwsze śniadanie w i całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz na stronie TOK FM PL i Kosznik audi Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA