REKLAMA

Gościem był Piotr Krzystek - prezydent Szczecina

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2018-01-10 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:00 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
3 8 po godzinie dwunastej słuchamy Radia TOK FM popołudniu Radia TOK FM dzień dobry mówi Paweł Sulik w naszym studiu Piotr Krzystek prezydent miasta Szczecina dzień dobry dzień dobry witam serdecznie, a to, dlatego że dzisiaj finał akcji gazety wyborczej Radia TOK FM przystanek miasto mieliśmy na antenie bardzo wiele rozmów na temat polskich miast, jakie są w stanie dziś też debata wielka debata prezydentów 19 polskich miast w siedzibie gazety wyborczej, jeżeli jedno hasło, Rozwiń » którym szczególnie się podoba brzmi miasta też w ruinie ze znakiem zapytania przyszłość polskich metropolii państwo oczywiście na stronie TOK FM Group Aten mogą się zapoznać z większością programów z naszej anteny, a dziś, gdy w ciągu kilkunastu minut jeśli mogą zapytać pana wrażenia na początku pana wrażenia z tego spotkania z prezydentami innych miast zawsze czymś w usłyszał pan coś co banki bardzo chciał zaimplementować w Szczecinie stwierdzić tak to świetne rozwiązanie jakiegoś naszego problemu w ogóle samorządowcy mają dużo fajnych dobrych pomysłów każde miasto jest w innej tak naprawdę Neya, zwiedzając innych samorządowców zawsze coś wnoszą ani 1 zobaczą dziś związany na ulicy w systemie komunikacji sposobie rozliczania śmieci tak naprawdę inne to jest bogactwo tematów którymi my się musimy zajmować i tak naprawdę to są tematy, które bezpośrednio dotykają naszych naszych mieszkańców, więc warto obserwować warto się uczyć polskie samorządy są bardzo kreatywne i muszę powiedzieć, że ten system, który udało się stworzyć 3 pokazał 9 czy nawet już podwaliny na początku lat dziewięćdziesiątych osie sprawdza i często rozmawiamy mieszkamy w Szczecinie przy granicy z Niemcami rozmawiam z naszymi partnerami z samorządowcami z Niemiec to oni bardzo często zazdroszczą nam naszych możliwości właśnie tych rozwiązań ustrojowych, które do tej pory w Polsce udało się wypracować szkoda, że dziś trochę od tego odchodzimy niestety i i mamy taką tendencję od odparł już lat to jest kwestia tylko ostatnich 2 ale, ale paru jeszcze wcześniej, gdzie jednak to takie procesy cywilizacyjne one one powodują że, że może być już jest w tej chwili nieco utrudnia nam się z żadnym innym chcemy pracować dla dobra mieszkańców i myślę, że mieszkańcy doceniają lubią samorząd mieszkańcy od lat bezpośrednie wybory wójtów prezydentów burmistrzów dlatego chyba nikt nie odważy się tego mieszkańcy zabrać poza tymi 3 5  000 mieszkańców, którzy od dziewięćdziesiątego piątego roku nie mieszkam w Szczecinie, bo o tyle spadła liczba mieszkańców jest to 1 z takich problemów, które są bardzo obiektywne coś poza wraz z realistycznymi pozowała to prawda, ale to przecież to jest wynik paru czynników po pierwsze, wynik tego, że mieszkańcy chcieli jednak mieszkać we własnych domach inni okolice Szczecina zaoferowały wielu innych polskich miast czy Poznania przecież też z Wrocławia zaoferowały dużo tańsze grunty, a zatem to budowa domu własnego domu ludzie mi własny dom ona była decydująca dziś ten powrót powoli trochę następuje, ponieważ kłopoty komunikacyjne czas dojazdu do pracy dzieci do szkoły to powoduje, że pan zmienił pan, że trudniej nam dojazd nie jest już mieszkać z Niemiec Czech jest na razie nie jest tak, dlatego że my bardzo dobrze współpracujemy w Szczecinie w ramach obszaru metropolitalnego z naszymi sąsiadami staramy się rozwiązywać ich problemy komunikacji mamy wspólną z wieloma gminami, jakie zachęty wymyślić dla tych, którzy myślą może się przeniosą pod Szczecinem, a może będę mieszkał w Szczecinie n p . to, że do płac same do prywatnych żłobków albo do niań, które wynajmujący mieszkańcy Szczecina jest taki program w Szczecinie, gdzie już ktoś ma drugie dziecko otrzymuje 500 zł każdego miesiąca na to, żeby opłacić czyjeś prywatne prywatne przy szybszym prywatny żłobek do tego nie mają inne samorządy, więc to jest m. in. samorządy mają takie proste proste hasła które, gdy czasami działają czasami także samorząd może powiedzieć, gdy finansujemy mieszkańcom naszego miasta in vitro używane oczywiście można mieć różne projekty my też pracujemy nad programem jest wspólnie z uniwersytetem medycznym wspierania, że tak powiem tych procesów i leczenia tych partii chcą mieć dzieci, więc to też to też jakiś tam kierunek stosujemy różne metody wsparcia szczególnie dla najmłodszych poszerzy był pierwszym miastem w Polsce, ale pan z kierownika czy to znaczy, że teraz słuchający nas w Szczecinie myślę, że w przyszłości niedalekiej miasto będzie do in vitro dopłacało miasto przecież z kim chce wspierać programy, które służą leczeniu par, które nie mają dzieci i Tosię mieści również w tym, że w tym mieście również kwestie in vitro natomiast chcemy zdobyć posłuch nie polityczne, ale bardzo profesjonalnie do tego pasję z uniwersytetem medycznym nad tym projektem do tej pory w Polsce w ogóle nie prowadzono w z publicznych środków takich badań, które kompleksowo potrafiły diagnozować tego typu sytuacje oczyszczanie z lekarzem, więc jesteś tutaj precyzyjnie wypowiadać na ten temat natomiast wiem, że jest to działanie potrzebne i nie nadużywając żadnej z metod trzeba zaoferować kompleksowy system, który będzie służył mieszkańcom to i tak n p . jeśli ktoś miałby wybór to jednak wolałbym, by miasto, które dla, którego władze mówią wyraźnie w najbardziej na obóz, ale szczerze, że potrzeba ich chęć posiadania jest on jest tak silna, że dopłacanie do tego jest rzeczą drugorzędną tak naprawdę ci rodzice naprawdę chcą posiadać dzieci i robią wszystko i stracił na duże poświęcenia, więc to jest dodatek uczy się ze strony samorządu natomiast dużą pewnością tak nikt nie będzie decydowało o tym, że posiada dziecko czy nie z uwagi tylko na dofinansowanie, ale być może ta może być decyzja, żeby się przenieść jakieś miasto optycznie na pewno zyska tak ZAK zaskakująco dużo ludzi w Polsce widzi, że tak taką decyzję mogłyby mogliby podjąć, kiedy we własnym portfelu duży ma trochę więcej pieniędzy na 3 dni wydają na podane prosty przykład jesteśmy w Warszawie od września dzieci nie płacą za komunikację miejską w Radomiu to rozwiązanie pewnego próba rozwiązania problemu zamiast jechać do 500 m 1000 m z dzieckiem w samochodzie do szkoły najbliższy okres żniw nie płacą za komunikację będzie w końcu płaci Super, ale teraz czy podobne pomysły ma pani jeśli chodzi o to wyrównanie się ze Szczecina w myśl to bez realizujemy, dlatego że stać jako pierwsze miasto w Polsce wprowadził kartę rodzinną od drugiego dziecka nie 03 02. ciekawe co w praktyce oznacza to oznacza właśnie dużo tańsze bilety i nie tylko na komunikację ani, że publiczne na tańsze także w Warszawie dzieci za darmo jak jest ich u nas też takie, że drugie dziecko do tej pory aha jeździło za darmo z szkoły podstawowej w tym roku będzie najprawdopodobniej także zgoda co do tego, żeby wszystkie dzieci w podstawówce jeździły na komunikację publiczną za darmo, ale też oznacza dużo tańsze bilety do instytucji kultury na basen do korzystania z różnego rodzaju usług publicznych nie tylko publicznych, ponieważ w tym programie również są podmioty prywatne, które oferują zniżki właśnie, dlatego że miasto do tego do tego zachęca ta zniżka jest wyższa w zależności od tego oczyści nasze dzieci posiada jeżeli, jeżeli to jest więcej niż dwoje to toto to jest jeszcze bardziej korzystne temat, który w ciągu ostatnich lat ewidentnie został temat numery ich co najmniej 1 w przestrzeni publicznej medialny nad jakość powietrza, kiedy z przed rozmową z panem spoglądałem na jakość Porsche szczyciło czasami bywa bardzo dobra w ogóle 1 z najlepszych w kraju, ale czasami bywa bardzo zła czy pan cokolwiek z tą oczywiście, że cały czas walczymy z emisją tych substancji do domeny do atmosfery poprzez różnego rodzaju programy, które eliminują źródła ciepła, które są na niej ekologicznej Szczecin cały czas korzysta również ze środków nie tylko własnych, ale fundusz ochrony środowiska na ten cel oczywiście inwestujemy cały czas w komunikację tramwajową, która jest ważna dla dla miasta i ta oś transportu publicznego jest oparta właśnie tramwaj, a czy to ma znaczenie skoro nazywa się na rowerze nie ma żadnego problemu, żeby wygrać do centrum jeździectwa samochodami, dlatego że miast rzeczy jest po prostu wygodne miastem i inni Iwan u nas u nas może zmniejszyć drogowe warzywo mniejsza nawet w Niemczech nie jest naszym celem naszym celem, że przybył wygodne rywali, a jak jest taki dzielnicy, która jest jakimś sensie sypialnia Szczecina do prac 7 km jadę około między 15 1 8 minut i wszyscy uważają, że stoi w korkach więc, więc wprost porównać do sytuacji w innych miastach, czyli długofalowo nie będzie pan nadzieją na to, żeby ograniczyć Nissan rowerzystom równomierne przyznaje nam to z przywileju ujawnienie, kto to jest ważne czy sieci ma specyficzne położenie, ponieważ jest 1 z największych jezior w Polsce w swoich granicach i to trochę utrudnia komunikację jesteśmy miastem zwartym niestety do tego samym sercu mamy port i tutaj musimy przez to przeszli pod nową przemysłową przecisnąć się na przy użyciu albo autobusów albo tramwajów natomiast na miasto oczywiście wspieramy choćby samochody hybrydowe, ponieważ u nas rzutami parkują w strefie płatnego parkowania w centrum pod warunkiem, że mają określone normy emisyjne spełnione będziemy pogłębiać proces oczywiście inwestujemy ścieżki rowerowe świetnie się sprawdza rower miejski każdy rower w Szczecinie wypożyczamy pożycza na ogół 10 × dziennie no to pokazuje, że mieszkańcy chętnie z tego korzystają zatem często przesiadają się z własnego samochodu, ale przecież dziś ma tylko fakt, że w zasadzie można się burzyć samochodem jest dużo prostsze niż, że na pewno w Warszawie, ale lubię tego nie będziemy zmieniać teraz będziemy stosowali przywileje dla tych, którzy będą stosowali ekologiczne rozwiązania jak choćby właśnie samochody samochody elektryczne sami taki kupujemy w tej chwili do usługi naszych instytucji, więc myślę, że ten proces będzie się pogłębiał tylko 2 5 proc mieszkań czynszowych ogrzewanych z sieci miejskiej czytam w Szczecinie co znaczy, że dobrą sprawę mamy dość duży problem właśnie z tą niską emisją samochody samochodami, ale jednak pyły do atmosfery snobizm, ale proszę pamiętać też, że nie tylko rozwiązania sieciowe są zastosowane, ponieważ bardzo dużo mieszkań używanych gazową, więc totolotek Tadla nie są do końca adekwatne warto spojrzeć na przyrost tych lokali, które są używane sieci miejskiej one są bardzo istotnych ważnego każdego roku w Szczecinie, więc setki mieszkań każdego roku zmienia sposób używania mieszkań komunalnych słyszycie nie jest tak dużo, bo to jest cel wokół 15  00 0 przy 400 populacji jest to to też nie jest aż tak wielki problem, choć zdajemy sobie z jego z prawej każdego roku chcemy zmieniać największych wyzwaniach na 20 18 roku toczy i patrzy pan do do czasu wyborów samorządowych to cud, który w, które z tych rzeczy będą w głowach mieszkańców Szczecina takie kluczowe, ale myślę, że z ziemią z paru lat już się prowadzi stabilną politykę rozwojową miasta, więc staramy się rozwiązywać problemy z tym mieszkańcy nas do nas przychodzą z takim wielkim wyzwaniem tego roku będą uczyć kolejne ważne inwestycje drogowe i tramwajowe, które będziemy realizowali inny na pewno sporo mamy też wyzwanie w edukacji, bo będzie to najbogatszy budżetowo rok dla dla naszych szkół szczecińskich, gdzie będzie mnóstwo remontów budujemy kolejne obiekty budujemy hale sportowe budujemy pływalnię to są elementy które, które warto w tym warto ułożyć Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA