REKLAMA

Sejm przyjął projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2018-01-12 06:20
Czas trwania:
12:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jest 3 2 4 Aleksandra Predenkiewicz pierwsze śniadanie w toku razem na studia Adrian Furgalski z zespołu zarządu ZDG Iza z paragrafów gospodarczych tor no właśnie, dodając umówiliśmy się na rozmowę o elektromobilności wczoraj Sejm przyjął ustawę bublem to ta cała ta ustawa z dobry temat do rozmowy nowo założenie takie, że ustawa powstaje po to, żeby zachęcić ludzi do tego, żeby kupowali samochody elektryczne nimi się poruszali, bo to jest cel oraz czystszy Rozwiń » transport, ale czy remontu ustawę taką, jaką mamy też na pewno właśnie te worki zostały spełnione są właściwie te dane, czego dążymy zostanie spełnione, a dzień dobry po w ten sposób ustawa oczywiście, że w sklepie w dobrym kierunku natomiast w moim przekonaniu niewiele nam z tego wyjdzie nam dziękuje powinny one wzrosnąć również dla drobnych monet w dal oraz innych jest bowiem tak ustawa powinna zachęcać Polaków do tego, żeby kupowali czystsze samochody czy generalnie też polityka rządu jest z 1 strony zwracałem uwagę, że mamy ustawę i tam wymieniamy takie priorytety czystsze powietrze no jest faktem 4 8  00 0 umiera na skutek zanieczyszczeń powietrza ten smok i nagle stało się jasne modne nie jest wymysłem lewactwa tylko rzeczywiście jest realnym Probierzem z nim walczyć to dobrze, ale z drugiej strony mamy akcyzę na importowane samochody czy te, które sobie statystyczny Kowalski sprowadza n p . w Niemczech z Niemiec i to są samochody, które bardzo często nie zasługują na taką nazwę, bo to są resztki n p. dowożone na lawetach stare rzęchy po wyżej 1 0 lat, które smrodzą i tu nie ma żadnej tamy akcyza 3 % na tu żadna blokada akcyza powinna być podatkiem paliwowym im samochód starszy im bardziej kopci tym większa akcyza także, by się nie opłaca go do Polski wznosić, jeżeli praca jest teraz do tych naszych elektryków narząd mówi kupujcie elektryki i 2 × droższe niż samochody spalinowe tak nie ma gdzie ładować nie ma żadnych dopłat jedynymi zachętami są buspasy się do 20 2 5 roku będzie można na niej wieszać i darmowe parkowanie biorąc pod uwagę zamożność Polaków to niespecjalnie chwyci, a wszędzie na Zachodzie w tym n p . w Norwegii czy bardziej na północy, ale Norweg jest przez nasz rząd podawana jako przykład, żeby te samochody się sprzedawały wszędzie są dopłaty po kilka kilkanaście tysięcy euro plus cała masa jeszcze dodatkowych zachęt u nas tego nie ma związku z tym tak jak my mamy około 1000 elektryków to będzie nam tam przebywać po 200 30 0 rocznie, ale tu ponad 1 000 00 0 będzie nam co roku przybywać tych grzechów sprowadzanych z zagranicy no bo Niemcy Francuzi mają dopłaty będą się pozbywać się starać inaczej jest pierwsza niekonsekwencja, a druga 1 000 00 0 samochodów elektrycznych rzucane przez premiera Morawiecki 20 2 5 roku na jestem sceptyczny rząd też wie, że to nie wyjdzie, bo mamy ich niecałe 100 0 do 2 2 5 ciężko, żebyśmy dobre Nelli, więc może nie same elektryki, ale samochody czystsze, żeby generalnie nie kupować już benzynowych nie kupować wizji, ale n p. hybrydy i rządź się absolutnie na to nie chce zgodzić na mocy Rozalia wojna rok chodzi przecież jest nostalgia napisane, że hybrydy z wtyczką nazwać go na żywo właśnie próbujemy dociec czemu musi być ta wtyczka ACr różnica między hybrydą hybrydą hybrydą z wtyczką właściwie żadna hybryda oswojona poza tym, że hybrydy wtyczką są droższe rządu uważa, że on to są samochody elektryczne, bo mają też wtyczkę, czyli łączymy się i my bierzemy prąd to też mówiłem Okaj będzie czyściej dzięki elektrycznym samochodem w Warszawie Krakowie, ale będzie brudny n p. na Śląsku, bo prąd dla Warszawy produkowany jest na Śląsku, a niestety jest zwęgla czy brudne energia jest dobrze też byłoby zastanowić się nad tym, czego ten plan chcemy produkować n p. podjąć decyzję co do elektrowni atomowych i teraz jak popatrzymy na temat rozwiązania hybrydowe te klasyczne nie wszędzie nas za granicą tak n p . znowu wracamy do tej Norwegii, która jest stawiana jako wzór to jest jedyny kraj na świecie, który w 20 1 7 roku zarejestrował więcej samochodów nie spalinowych, ale nie tylko elektryków tam są właśnie i wodorowe i hybrydowe i hybrydowe mówi tak minister, ale z drugiej strony w Norwegii mieszka 4 i pół 1 000 00 0 ludzi oraz za 3 6 tak, ale ludzi jak popatrzymy na to ile jest już czystych samochodów na metę 100 0 mieszkańców VAT to trzeba oczywiście uwzględniać i trzeba uwzględniać też różnice zamazuje ścina, gdzie Norwegom, ale i Polakom tak tylko, że tam też są dopłaty do samochodów elektrycznych ma też, by tego tak chętnie kupowali, mimo że świadomość ekologiczna jest dużo dużo większa niż w Polsce i kiedy komisja ma sejmowa, która szła jak walec i szybko przyjęła mamy ustawę nie zdecydowała się w ogóle dyskutować poseł Platformy chcieli zapytać właśnie te hybrydy nie i potem jeszcze drobiarze czy też złą wyrzuciła strefy płatnego wjazdu do centrów miast nałożenie grzywny do ministra Kurtyki i pytam go, dlaczego tak się upierać się przeciwko temu hybrydową zaś minister widział coś co będzie z nimi zrobić, ale to nie w tej ustawie, by musimy szybko dać znać Unii Europejskiej żeśmy ją przyjęli, żeby nie było żadnych kar minister mówi tak nie po to, będziemy budować ładowarki, żeby były samochody no to wagony nie są brudne, ale nie mogą się podłączyć nie mogą wziąć tego prądu, więc zapytam czy chodzi jeszcze czyste powietrze o to, żeby przeciwdziałać tym organom oraz Kurek zanieczyszczeń powietrza czy chodzi o to, żeby więcej węgla wydobywać i znalezione to jest trochę większa nośność trwałych w ich więcej wydobytego węgla testuje nowe logo i na Śląsku Azja rozumiem tylko, że wtedy nie do końca ta idea, która przyświeca na całym świecie my elektromobilności się sprawdza, bo n p . w stanach Zjednoczonych są badania, które mówią, że tam też są dopłaty do samochodów elektrycznych są badania co prawda rząd z nich nie skorzystał, ale te badania mówią w stanach północno wschodnich powinno się dopłacać do tego, żeby nie kupować elektryczne potem produkujemy brudny prąd, więc pogarszały sytuację, jeżeli idzie o mnie powietrze, więc jeżeli chodzi tylko o to, że samochody muszą być ładowane to jest to bezsens, zwłaszcza że te hybrydy i to znów są badania z zagranicy, bo się tak Polacy będą ładować w nocy likwidujemy czy zmniejszamy program tzw . Doliny nocnej tak, czyli spada zużycie prądu, a on jest produkowany przez energię są wahania w sieci, bo w ciągu dnia więcej w nocy mniej wtedy jak wszyscy na składowanie to co się tak wyrównuje, ale badania z zagranicy pokazują, że samochody nie ładuje się w domu w nocy tylko w ciągu dnia jak się przyjedzie do pracy 50 70 proc to po pierwsze po drugie hybrydy jak bardzo często jak jadę taksówką coraz więcej tych hybryd właśnie klasycznych, bo one są tanie w utrzymaniu tam się nie ma właściwie co zepsuć, więc taksówkarze, żeby zmniejszyć sobie koszty okupują hybrydy i w pytam czy to prawda czy zaobserwował to Sojusz jest badana na Zachodzie, że ta hybryda klasyczna w mieście, bo u niej ten prąd powstaje podczas hamowania jest gromadzony 50 70 % z czasów mieście jeździ właśnie na silniku elektrycznym, a więc dużo dużo mniejsza o innych emisji chodzi tutaj jest, więc remis szkoda, gdyby te hybrydy wrzucić do kategorii czystsze samochody to ten 1 000 00 0 byśmy prędzej osiągnęli pewnie nie w 2 2 5 może dwa-trzy lata później atak nabędziemy mówili, że ona niestety nam się nie udało nerek wątrób jest tak tajny rząd pokazał to wielokrotnie, że ustawa wchodzi w życie, a potem go nowelizuje ona 1 z tego dnia gości potem wchodzi w życie, więc możliwe należy, że tak jest tym razem, że ktoś musiał zadzwonić do komisji Europejskiej salonie nakładać na dojeździe, a teraz będziemy ją poprawiać i dobrze, toteż mam nadzieję, że się zastanowimy się właśnie nad tymi strefami, bo one zostały, ale wykreślono zapis, że samorząd może wprowadzić z płatności za wjazd do strefy samochodów innych niż tam są wymienione właśnie elektryczne hybrydowe z wtyczką wodorowe i na gaz CNG, który jest po prostu średniowieczną technologią i szkodzi niemal tak samo jak kiedyś laski czemu się to tam znalazło my nie wiadomo oczywiście z całej tej ustawy w ubiegłym tygodniu tak jak dziś chodziłem do mediów to wszyscy się interesowali właśnie tym, że zaraz tu za dzień n p. jadąc do TOK FM będę musiał przez takie szlabany przejechać, bo będzie płatność jest jak miałoby nie najpierw w Polsce żadne szlabany, ale tylko pewnie jakieś kamery musi też działać system CEPiK 2, a my możemy to one nie działa jak duży konar, ale to nie powstanie za rok nie za 2 lata poza tym też trzeba być realistą że, gdybyśmy wprowadzili zakaz dla samochodów do to by pewnie Polska byłaby miast państwa, gdybyśmy uzyskali miasta bez korków, bo nikt nie mogłyby wjeżdżać tak, bo ta cena byłaby zaporowa słowie tak to pewnie takie płatności powstał, by gdzieś w okolicach 20 2 5 roku jak tych samochodów byłoby więcej, bo często też hybrydowe i tak bylibyśmy do tych po 20 2 5 rok, żeby mieć parę miast Paryż Madryt Monachium Berlin Ateny Meksyk tam już sobie tam już przyjęto takie rozwiązanie, że od 20 2 5 roku nie to, że jakieś pieniądze chcemy ciebie nie spalinowe samochody nie wjadą do gminy albo centrum miasta albo w ogóle do miasta potem państwa też mówię to są różne daty, że w ogóle nie będzie można takich samochodów rejestrować także prędzej czy później motoryzacja też idzie w ślad za tym idzie zmniejsza to mnie te produkcje dywizji na rzecz samochodów czystszych takie ograniczenia będą jeszcze bardziej spodziewam dzisiaj zostało to, że można wprowadzić strefy czyste tylko dla tych samochodów elektrycznych czy wodorowych, gdzie się spodziewałem, że takie ograniczenia wejdą w tych miastach, gdzie już są duże rygory wjazd n p. starówka w Krakowie jedno metr i tak pojedziemy samochodem w literze gdzieś w samochodach nikt tak te dni zarówno w kat go nie ma pod miastem pierwszej kolejności tam poza tym ta ustawa o elektromobilności, która przy okazji zawierała zapisy o strefach należało ją rozpatrywać wspólnie z ustawą zobaczymy czy to parlament nie służy, która pewnie za 2 tygodnie będzie rozpatrywana przy okazji tam zmian w ustawie o partnerstwie prywatno publicznym jest i znów nie obowiązek tylko możliwość dla samorządów, a to się upominały od wielu wielu lat podwyższenia maksymalnej stawki za godzinę parkowania plus wyznaczania takich zawsze szczególnie uciążliwych, jeżeli idzie o liczbę samochodów się tam poruszający, gdzie ta stawka może wynosić nawet 9 zł maksymalnie też jest paliwem, żeby gdzieś takie stawki były, ale te 3 zł 20 03, które obowiązują to jest nic i to sprawia, że miasto są zatłoczone i ja wiem, że ktoś kupi samochody też mam samochód, ale trzeba się nauczyć, kiedy nie warto z niego korzystać, bo naprawdę jest dobra komunikacja i wystarczy popatrzeć na badania w Warszawie 80 % korzystających mówi jest świetnie wiąże też czasem natłok narzeka w Krakowie 8 2 % 1 taki apel używajmy samochodu wtedy, kiedy trzeba, by nie apeluję, żeby sprzedawać jak n p. na Zachodzie, ale przeprowadzimy się z własnymi nogami z rowerem z komunikacją publiczną to niepowtarzalna linia wraz z gumy temperatura im się za lokal wszyscy Adrian Furgalski z zespołu doradców gospodarczych tor bardzo wiele drużyn spotkanie z ustawą o elektromobilności przyjęta przez Sejm Allena jak wasze SMS-y z sali przyjęta, bo przyjęta i tak już urzędował do nowelizacji kończyły teraz pierwsze śniadanie w toku program przygotowała Agata Sokołowska realizowało Adam Maciejewski za chwilę informacja po nich pierwszy program gospodarczy w pierwsze śniadanie w i całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz na stronie TOK FM PL i Kosznik audyt Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA