REKLAMA

Motoryzacja Hitlera

Zmotoryzowani
Data emisji:
2018-01-13 12:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Krzysztofa Warzychy przed mikrofonem zmotoryzowani Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry pani, że w dzień dobry panu idzie nowe państwo i tak jak zapowiadaliśmy znowu Niemcy jesteśmy w Europie z powrotem ze Stanów zjednoczonych z Ameryki no i Hitler Adolf Hitler osoba, z którą wspominaliśmy wielokrotnie ktoś mu tego bakcyla albo coś mu tak tego bakcyla do motoryzacji, bo tego nie można odebrać miał jednak fascynację motoryzacją, dlaczego pan wie, Rozwiń » że pani redaktor ma zdaje się, że panu chodzi o niego Wolak ALT Hamer Ford będzie od zawsze nam się tutaj gdzieś tam pojawiał wielki człowiek wizjoner sporo mówiliśmy nieraz nawiązali z nim podobno ja tego nie wie, bo nie czytałem nigdy, ale pod wodą mają tam w wspominał Figaro ogłosiły wrogowie mają w całość władzy na pewno się w stanach Zjednoczonych usłyszeli bombowiec oni tam gadają nasz wielki konstruktor z takim czymś tak jak jednak jakie volkswagen niechętnie mówią źródła swojego najbardziej popularny w ogóle najpopularniejszego samochodu na świecie tak samo Amerykanie niechętnie mówią o Henrym fordzie innym aspekcie niż w aspekcie budowania relacji raz mieli problemy zrealizuje swoje toczyła się renomą jest bardzo bardzo przykro, bo tak to już dziś jest z zapomniano uzupełniany jest podobna sytuacja z Wilna, ale dobrze Adolf Hitler to już straciliśmy tego bakcyla właśnie ten Henry Ford mu gdzieś tam włożył do motoryzacji co jednak gnom z biegiem czasu każdy już zaczął słyszeć o tej motoryzacji jakoś tam sobie głupi żart nie wiem, gdybyśmy 1 z raportu raczej widzę też, by się interesował motoryzacją Hitler, żeby o nich mówić miał kapitalną pamięć dostrzegł on doskonale on imponował swoją generał zeznał wszystkie parametry obu samolotów samochodów o się na tym zwyczajnie po obu pań na tym się znał najniżej tak powiedz mi się znał trochę mniej, ale jest samochody rzeczywiście go interesował tym, że chciałbym zaznaczyć liter nie był kolekcjonerem samochodu, chociaż miał ich dużo, a on je miał boi miał, bo dostawał, ale nie zbierał Pogoni interesowało nas od czerwca, tyle że i tak nie był jakimś takim w człowiekiem, który gromadził swoje dobra przeszli do Göringa prawda jest prawie na tych dobrach tak jak Stalinowi zresztą absolutnie nie zależało jej po prostu wiedział, że samochód jest fragmentem jego polityki jest elementem propagandowym nie wiem czy pan kojarzy takich zdjęć z kapitału to majstersztyk, że Hitler jedzie wśród tłumów widać go tylko, że tak, jakby płynął w tym samochodzie nie widać kół samochodu prowizja za ostoję Samuel podniesiona ręka i tak późno w tej Lech atakował tak tak no, więc to jest o samochód uważał jako rzecz niezbędną był pierwszym przywódcą państwa, które tak dużo podróżował zresztą był pierwszym przywódcą państwowym, który tak dużo latał kampania reklamowa związana z samolotami to z dumy właśnie Hitlera i jak się potem okazało był bardzo bardzo słuszny w waszym musimy o tym, powiedzieć, że przecież Hitler dochodzący do władzy tam mniej więcej 30 03 . roku oficjalnie, ale tam wcześnie oczywiście jest pewne zapędy miał on miał kraj w strasznym fatalnym zapóźnień UŁ kryzysy gospodarcze bieda wielka bezrobocie i t d . i t d . na ile tam motoryzacja spowodowała żon zaczął wychodzić to Niemcy zaczęły wychodzić pewien sposób chciałbym o obalić pewien mit, który jest popularny nie tylko w Polsce, ale Niemcy bardzo często wierzą i bank na testach w razie WizzAir zlikwidował bezrobocie może wybudować autostrady mówi Maria z Aleksandrą budowy dróg był plan budowy dróg i zbudowany od autostrady to to rzeczywiście przecież i tam zbudowano na każdy bar dla nerda jest z asfaltu liczbami, bo w Witoni malarza Eugena tylko jest o co chodzi przede wszystkim pamiętajmy o tym co się mówi jak on zlikwidował, bo bezrobocie, bo ludzie pracowali za miskę zupy na autostradzie budowania od zaraz panie redaktorze to nie jest prawda, dlatego że bezrobocie w Niemczech wynosiło 6  000 000 zł jest 1 000 000 osób na przebudowę autostrady pracował z 2 5  000 no to nie warto porównać 6  000 000 osób jest 5 000 więcej oczywiście wiadomo, że można pani, że to napędzało prawda i na gospodarkę w pewnym sensie gest, ale nikt nie jest tak, że to tylko te autostrady uratował tam były inne argumenty, które pozwalały zbrojenia prawda choć, jakby jest bardzo dużo nowości z pewną, że Niemcy wydawali pisze poseł swojego budżetu na zbrojenia zaś tak niezwykłego też to budowa dróg chodziła po głowie czy to jednak już nie było przygotowywanie się do młodzieży było potem okazało, że z zajezdni nie było to osiedle w, dlatego że w momencie, kiedy lider atakował Noto po swoich drogach to jest tak mówił przygotować się też władze musiały jeździć po drogach w innych państwach abolicji, kiedy już wojna była na terenie Niemiec od autostrady istniały wracać, bo do włoskiej autostrady się różniło od niemieckich, że Włosi budowali zasad gry po kładli na nich asfalt natomiast Niemcy budowali betonowe dlaczego, bo Włosi mieli dostęp dla swoich koloniach do źródeł ropy naftowej z tego robili asfalt natomiast Niemcy nie mieli takiego dostępu poza tym w tamtych czasach nie ma teraz, ale ta dieta za autostrady betonowe były trochę tańsze, tyle że miał 1 wadę żony były białe z samolotu doskonale je było widać szara i autostrady wszystkie były bombardowane i trzydziestym piąty roku on się nie nadawały do do przejechania oni zbudowali ja nie wiem tam chyba ponad 30  000 km dróg na to notes coś niesamowitego kina lub plan właśnie Hitlera tak, aby braster, więc to nie nie ma jak Włoch, ale w Łodzi, bo tam dobudowana i nagle jesteś nawet nie nie do końca bawili, owszem, Chandlera, ale nie mówmy, że ich zaciągnięcia budować autostrady, bo pierwsza autostrada w Niemczech tam ludzi to była w okolicy chyba Bonn kolonii nie pamiętam, ale wydaje się, że między Bonn, a kolonią pierwsza autostrada w Niemczech była zbudowana w 19 30 drugi roku, a więc rok przed dojściem Hitlera do władzy no jasne to nikt nie mówi, że to się zaczął tylko, że jednak i tak było opóźnienie w stosunku do stosunku do Włoch Włosi zrobili dwudziesty czwarta roku, ale wcześniej niż Amerykanie, bo to jest niebywałe w tydzień temu rozmawialiśmy prawda o samochodach o postępie amerykański proszę sobie wyobrazić, że do drugiej wojnie światowej Amerykanie praktycznie nie mieli żadnych autostrad nawet cuda Road Six Six no po trzydziestym ósmy roku otrzymała nawierzchnię utwardzono noc o SDE Amerykanie wyprzedzili, bo każdy gada, ale jeśli chodzi o drogi tak, ale to też mówiliśmy, że jednak Amerykanie mieli trochę inne podejście oni się tak zamieszczali tam w miastach na początku były nie myśleli o tym, wielkim przemieszczaniu się, a w latach pięćdziesiątych w Allianz Europ, a i to po to, serce i wyszło z miast Francji mówiliśmy zresztą prawdziwym prekursorem w ogóle była, więc to tylko te 2 podejścia ale, ale wracając do Hitlera dobrze to, o czym tak naprawdę ten Henry Ford zainspirował Hitler to był właśnie ten samochód dla ludu ludu samochód dla z tym, że oficer zadbał o to, żeby było robione samochód dla Roda dba o to, żeby były testowane samochody lepsze jest z czym może ogłosić w nich też słynny właściwie jest to ma podniesioną rękę i tak w tym tłumie pójdzie to ja panu później zadać na handel do dolara zlote jest skoro zacząłem w domu Mercedes 1 1 70 to był model, który był mu specjalnie zaprojektowane, żeby pełnić rolę samochodu rządowego, chociaż zaprojektowany był przed dojściem Hitlera do władz z, bo w 19 3 0 roku pojawiły się pierwsze modele w mercedesa 7 7 0 i on był produkowany do 19 4 3 roku przez 13 latach bujaki facelifting 2 w 30 08 . i przez 13 lat wyprodukowano tylko 200 sztuk tych samochodów w czterdziestym trzecim roku zakończyła się produkcja tego samochodu nie, dlatego że był przestarzały i żeby w gotowy następny model, bo nie był tylko Koszul cała produkcja Niemiec, bo została psuły zmieniona zbrojeniówkę na Biesy tutaj już nie było to takiego samochodu produkować i jego następca następca tego modelu mercedesa 7 70 pojawił się dopiero w roku 19 5 0 pierwszy samochód ten film ze śmiałków aż 6 7 sztuk samochodów i Mercedes jest jak zabrać 7 7 2 nie wszystkie takie same bolidy były bardziej opłacalne opancerzone drugim i w ten samochód miał 4 biegi w tym, że trzeci bieg był biegiem bezpośrednim, a w partii był nad biegiem tak jest nagi to nie jest jakaś taka nowość, bo to już było przed przed przed wojną i był jednocześnie najdroższym samochodem zaznaczony, chociaż ceny nie podawano, dlatego że karalne jest z Niemcami Niemcy zasadniczo oczywiście ceny nie podawano, dlatego że każdy był indywidualnie do do ściany tam pobiec do bardzo do powtarzanej więc, że jest to były różne ceny jako ciekawostkę mogę ogrzewał około 40  000 lat ten samochód dla ludu kosztował 1000, a na szyldzie z 9, a tutaj była i pro rzecz, jaka ulica 40 × droższy od odwagę, ale jako ciekawostkę mogę powiedzieć coś się od samowoli rzucamy ciekawostki w dawkach to, że fotel lidera był 13 cm wyżej od fotela kierowcy wjadą Magda, żeby on prawda wygląda dostaje za powodzie w układ chłodzenia, a ich było miał 3 2 l pojemności, a zbiornik z kolei miał 1 9 7 l Allianz Generali gorący apel na paliwo na paliwo na 1 9 7 l pojemności, bo ten samochód dużo paragon, jeżeli kwota 100 km na ciężki, bo przez to zbroje oczywiście Norwida na 5 0 urodziny, czyli w roku 19 3 9 otrzymał wersję pancerna tego samochodu i po wybuchu wojny najwięcej właśnie tą kwestią jest chociażby po wybuchu wojny jeździł bez in Mercedes zupełnie, gdzie 4 do muzeum terenowych to upokorzył dzisiejszego słowa dał samochód terenowy Jona k miał 6 kół 2 osie z tyłu 1 oś z przodu i napędu na wszystkie 6 kół ogromny silnik pięciolitrowy, który miał dawał mu 100 koni mechanicznych i prędkość maksymalna muszą się przemieszczać spraw dzieli pomiędzy tymi bazami je na właśnie wali zestawienie on miał raptem 6 7 km / h prędkość maksymalną dlatego miał takie opony, że to opony nie dawały studia związane ze ścian terenowym Carragher Terry Dallas jest także tutaj z, bo tam MSL 7 sieci Lewiatan obwodnicą A 2 z Malezji i detale Białorusini 1 50 koni można było doładowań włączyć wtedy było 200 koni notowano za to uzupełni nikt natomiast tutaj była bardzo mała ta prędkość, ale tu uchodziło ono tak przyłożenia testu chodziło o w 2 do właściwości terenowe innowacji prawdopodobnie Hitler miał 3 takie samochody to nowe samochody z wyższej półki, a pan wiem, że chciałbym zapytać oto samochody chciałem, bo tak płynnie przejść do następnego odcinka, bo planowałem właśnie o tym dlaczego w garbusie jak to dlaczego gen zajączka drugie, dlaczego nazywam go u nas garbusa no wiemy z wyglądu, ale w Niemczech to jak dla Lwów był on sam wziął chanson rzucać tak taternik tak samo ad Libitum oraz rada u nas garbus, bo czasem wygląd pewnie tak do ich Warszawa, która nie była sedany też była nazwana gadać gadać także na stosie spopularyzowało Otóż mówi się tam każdego to prawdopodobnie będzie u nas nazwano garbus i że dowiedzieli się popularny Ziaro dla nas taka jest tam w Niemczech w Niemczech popularna tak, ale tak sobie myślę co dzisiaj zaczną zatem mówić jednak cały odcinek nie poświęcić na cenę wynalazek porusza jednak w NATO tak Radziwiłła, ale tę sprawę powiedział proponuję zrobić, dlaczego wiele razy w las dojeżdża do mówienia i inna, jeżeli my zajmujemy historią całej motoryzacji nie może poświęcić wyrwach wybaczyli chory zażywa wodzowi renowację muzeum jest nie można tak krzyży garbusa w serwisie to gra jak w razie teraz i gromami przetasowania w gazowym 2 minuty bez wojen jedno, że w takim razie, chyba że pan co chciałbym zapytać czy nie jest to może jeszcze jako ciekawostka prowodyra no i Apropos nie może nie mercedesów tylko o, a propos tego, że Hitler naprawdę jeśli chodzi o motoryzację miał wszechstronne zainteresowania interesował się nad sportem i dał jej podróż do władzy bezpośrednio do pół 1 000 000 Marek to bardzo duża kwota i polecenie, żeby skonstruować sportowe auto a kto dostał po Polsce jest akurat świeżo powstała firma, która była wynikiem połączenia się 4 innych firm, czyli chorych PKW Bandery i audi nic się nazwa Audiarda auto Union i dlatego są 4 kółka wyje logo auta, a brąz w i rzeczywiście zbudowano taki samochód, który nas osie auto Union on gotowy w 19 30 piąty roku, ale trzydziestym piąty roku nie brał udział w żadnym wyścigu natomiast następnych latach walczył i w ciągu 3 lat grał 3 2 wyścig grand prix żaden inny samochód nie miał takiego sukcesu Niemcy dołączyły do światowej elity tak jak na początku mówiliśmy, że to była Francja tak tutaj w dołączył potem się pojawił jeszcze inny samochód mercedesa w Buffalo z niemieckim tak mówiono o ich srebrne strzały, dlatego że pragną się Niemcy przestali masowo ustaliło także wszystkie państwa malowały swoje samochody sportowe nastawy, a kolor mówi Lichota chasydzi mieli niebieskie głosi wycelowane w Alicji zielone i Niemcy mieli białe, ale potem przestaje malować na biało, żeby te samochody były lżejsze i miały go Stali dlatego to były srebrne srebrne strzały w dalej i dał pieniądze firma jest inny samochód, który nie zdążył wejść do produkcji na do produkcji w Bojanie k został wyprodukowany miał być tylko 1 zapas mianowicie legendarny tel 80 g do bicia rekordu on miał lotniczy silnik o mocy 3 00 0 koni mechanicznych minimalna docelowo zakładano, że będzie jechał z prędkością 7 z 7 50 km / h, a współczynnik oporu miały teraz znak ma też zwracam uwagę w latach osiemdziesiątych bardzo na to zwracamy uwagę, że jest on nas uczyni go po 0 18 co jest mniej więcej taki sam współczynnik oporu jak my jak mają samoloty w NATO bez samochodu jest niemal pół w jego polu 0 3 to już jest bardzo dobry wynik, a to było 0 8 6 0 1 0 3 2 jest dobrym wynikiem i to wszystko było związane z tym, że my jednak Hitler musiał opanować również myśleć w tym aspekcie motoryzacyjnymi pokazywać tak, ale jeżeli chcemy być rzetelni uczciwi to rzeczywiście w motoryzacji niska od tamtego czasu dominuje, ale właśnie za czasów Hitlera, choć wcześniej wiadomo, że od od niemieckiego Rafał kran, ale w duecie stracili oni przewagę na rzecz Francji przelewy z Francji, a za wygraną z sali no właśnie na jej trasie jednak no ale to tak jak mówiliśmy okupione straszną rzeczą w przyszłym tygodniu powiemy o tym, wynalazku volkswagena, czyli Porsche, tak więc, a może wielkich, a może stać w 2 i o tym, chcą stół garbusie zwielokrotnione zielarze wiele zdziałać mówicie, że Lemański narodowe muzeum techniki Krzysztof Woźniak kłaniam się Nisko do usłyszenia dziękuję rósł Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA