REKLAMA

"Gniew" czy to udany powrót Orlando Blooma?

Do Zobaczenia
Data emisji:
2018-01-13 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:41 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Baran dobry wieczór rozpoczynamy magazyn filmowy do zobaczenia Krzysztof Kwiatkowski krytyk filmowy wysokie obcasy jest teraz ze mną Study dobry wieczór, aby ich, a po osiemnastej 20 dołączą do nas jeszcze Paweł Maślona Jan Kwieciński Bartłomiej kociego będzie my rozmawiać o ataku paniki, które już za tydzień wchodzi do naszych kin na razie jednak mamy z Krzysztofem tutaj kilka takich innych tematów, które na, którą chciałabym Krzysztofa zapytać się to on Rozwiń » mianowicie 2 filmy, które w ten weekend już chodzą do naszych kin to jest pomniejszenie nowy film Alexandra Payne, na który to należy do moich ulubionych reżyserów, więc bardzo byłam ciekawa nowość tego najnowszego filmu filmu na pomniejszenie z Mattem Damonem w głównej tutaj rodzinę za chwilę będziemy o tym filmie rozmawiać no i również film gniew to też jest film, który wiele osób czekało, bo tam mianowicie na ekrany powraca na Orlando Bloom w zupełnie innej roli niż obserwowali ich mijała cel tej zaskakującej niższy obserwowaliśmy go we wszystkich jej hobby i tak władcę pierścieni w LM postaci LO w nią figura zdaniem regularnej tak tak my również się wczoraj poznaliśmy skład tych stałych komisji eksperckich polskiego Instytutu sztuki filmowej, więc też parę słów o tym, powiemy, bo skład tych komis miał być takim pierwszym sprawdzam po zmianie rządów po zmianie dyrektora polskiego Instytutu sztuki filmowej no ale cóż zaczniemy tak nas o tym, muskulaturę Orlando Blooma już tutaj straciliśmy Jacques ta rola może faktycznie wielu zaskoczyć ja przypuszczam, że sam Orlando Blooma LM wygrał tę rolę zgodził się na ten film może właśnie im trochę po to, żeby odczarować nieco z wujem na kinowy ekranowy wizerunek do tego faktycznie bardzo mocny film film, który też, że porusza mocny temat, czyli temat pedofilii w kościele po no i genialnym Spotlight jest kolejny film, który w filmowym porusza ten wątek, ale zupełnie od innej strony, bo to jednak takiej strony 1 osoby 1 osoby, której życie zostało w dokładnie złamane przez to co wydarzyło się w dzieciństwie w Pekinie rzeczywiście się ten film bardzo się wpisuje w kilka tras nurtów w kinie to znaczy z 1 strony toczą podziałać był spadek był też świetny serial dokumentalny ekipa z o molestowaniu przez księży dzieci w szkole w Baltimore więc, że oczywiście coraz więcej się mówi o właśnie takich przypadkach są molestowaniu w kościele, ale również o tym jak ona jest ukrywane, a tym jak się na ofiary przez lata czasami walczą głos walczą, aby odkryć prawdę, bo takie budynki państw właśnie, że grupa absolwentów czy absolwenta tej szkoły, która na, którzy nie doświadczyli sami przemocy seksualnej dowiadują się o tajemnicach ukrywanej przez lata ukrywane przez bardzo dużo ludzi także ofiary szantażu wam nauki muszą one de facto do milczenia więc, że podobnie jest tutaj to ten film co prawda jest dużo bardziej niż na spore zrealizowany z perspektywy 1 osoby indywidualnej i o tym jak jak długo trwa nie ma przemocy te właśnie ten nurt, który wydaje się bardzo istotne we współczesnym kinie pod jego znakiem płyną ostatni festiwal w Wenecji n p. niedługo wejdą 2 świetne filmy tam zaprezentowane 3 billboardy, które za Ebbing Missouri Martina McDonagh aha i też bardzo mocny film o przemocy domowej z kolei Xaviera de Grande kasta odliczyli jeszcze nie koniec w Polsce bardzo do tego o tym wie też duża część będziemy mówić radiu TOK FM, bo jesteśmy patronem medialnym tego Wilno jest fantastyczny otwiera scena narodził się te wszystkie te 3 filmy są zupełnie inne narzucają im się w Tallinie i o czymś innym łączy je to, o czym teraz się myśli mówi bardzo dużo to znaczy właśnie to, że nie tylko sama przemoc jeszcze nie koniec z połowy w sensie się zaczyna od rozwodu od wyjścia z toksycznego związku Alexem Legrand pokazuje, że prawdziwe konsekwencje przemocy trwają przesłuchania ta i wracając już teraz po tym, o w objeździe do filmu gniew to są pokazują bracia z Hamasem, a ich nie interesuje sama przemoc molestowanie seksualne oczywiście gdzieś tam to co czwarta dopada bohaterów musi wypowiedzieć, aby też, że w samym uzmysłowić sobie skądś wzięły go zamknięcie emocjonalne, dlaczego tyle lat później boisko dorosłym człowiekiem jak Orlando Bloom muskularny dorosłym człowiekiem, a jednak wciąż ma w sobie agresję, której nie nie był w stanie przez wszystkie lata przepracować jednak wciąż się ta trauma właściwie decyduje o jego relacjach z najbliższymi z partnerką, z którą nie jest przykro nie jest w stanie otworzyć swoich emocji, gdzie nie jest w stanie uczciwie mówić o swoich potrzebach, gdzie cały czas właściwie w pancerzu inni i to ten pancerz jest film właśnie o tym, tancerza którego, które tak trudnej skruszyć i zwrócić po nawet tym jednorazowym akcie straszliwej przemocy w dzieciństwie no tak aby, a przy tym jesteście bardzo ważna postać matki w tym wszystkim oczy matki głównego bohatera, z którą on ma bardzo mocny kontakt taki nawet powiedziałbym dość toksyczny a, a z tym co z tą postacią matki też wiąże się mechanizmu, którym powiedzieliśmy, czyli mechanizm tego ukrywania, który zawsze przy okazji pedofilii w kościele ma miejsce, czyli tego zaprzeczania ma także, że w ogóle cokolwiek mogło się tutaj wydarzyć tego odwracania oczu, a nawet więcej na ławce i w pewnym momencie już za życzenia od dawna tak zaprzeczenia, bo przecież, że roboty jest kościół, bo to jest te mato jest duchowny, który musi ufa też duchowny, tym bardziej ale to opisują ofiary to pokazuje filmowcy w tych filmach że, tym bardziej jest to bolesne, bo właśnie ktoś, kto jest jakimś rodzaju figury ojca komu się w 2 do kogo dziecko nauki w bo przecież dziecko czuje, że nie zostanie skrzywdzony właśnie on na wyrządza krzywdę i to też jest film na sceny są bardzo mocne w Gniewie niektóre zresztą sam film rozpoczyna się od takiej bardzo nam bardzo mocnej sceny no ale my tutaj mam wrażenie, że właśnie reżyserzy nie chcieli zaprzeczać znacznie chcieli mu w jaki sposób wygładzać tego problemu tylko ten trend trochę też gwałt wizualne on jest tutaj potrzebne żeby, żeby otworzyć oczy widzów jeśli tak to znaczy oczywiście można dziś ten film dość powiedziałbym swobodnie szarżuje z symboliką, a i jest tak momentami nawet na wakacje widzimy Orlando Blooma z tym krzyżem na dalece mają taki jest momentami dosłowny momentami nim w w byłaś momentami wszystko jest expressis verbis cieczy cieczy czy też na na taki robi się z tego na nich Zbyszka Barana, ale taki stan aptekom właśnie tej rozpaczy cierpienia i ministerstwem dosłownym zajęć mogą Orlando Bloom gra Czekaj, który demoluje w mieście Dunn czy przeprowadza rozbiórki budowli zaczyna właśnie od kościoła i tam swój gnie w tam wyraża w rozkładaniu kolejnych części ołtarza natomiast tak rzeczywiście po pierwsze, myślę też bardzo dobra rola Orlando Blooma po drugie, rzeczywiście myślę, że to jest film też to nie jest przypadek, że takie filmy pojawiają się teraz, kiedy właśnie próbujemy coś zrobić z tą przemocą, która nas otacza nie mówię tylko o aktach dosłownej przemocy, ale w ogóle nas stał toto coś mówi o języku nie tylko polityki, ale w ogóle społecznej debaty to co się mówi o, a w ogóle takiej agresji współczesnych czasokres wszędzie, gdzie właściwie nie ma ucieczki, bo jest nią przesiąknięta każda dziedzina życia niż te wszystkie filmy gdzieś ta sama pomniejszenia, który zaraz będzie mówić, który z kolei jeszcze innym Finem, ale myślę, że wszystkie te filmy gdzieś na swoich źródeł także atak paniki, w którym będziecie rozmawiać za chwilę, że to wszystko są filmy, które są, ponieważ takie współczesne rozedrganie na takie poczucie, że coś wymyka spod kontroli, że coś z boku otacza co jest po prostu ci od czego nie ma ucieczki na innych inni to są wszystko takie głośne manifesty i okrzyki sprzeciwu właśnie właśnie wobec tej masy niepokojów w mojej złości zamknięcie emocjonalnego, z którym z, których wsi próbujemy się uwolnić Ano właśnie manifest to jest moim zdaniem słowa, które bardzo dobrze obrazuje dno wraz z filmem pomniejszenie, czyli film Aleksandra tajne, które od dziś się też można w kinach oglądać man demon w takiej roli del Prado szeregi komediowe i trochę takiej w ogóle dałbym też dziwnej trochę dla niego synonimem muskulaturę oddania do Orlando w Orlando Blooma k miał z nią rozmawiałem z wymianą aż po pomniejszeniu opowiada o tym, żeby jeszcze na planie tej są na Borneo, gdzie są na bierne, gdzie muszą być bardzo napakowany, że to pozwala sobie na kolokwia leasing i kiedy właśnie z schodził z planów dostawał maile od 2 reżyser ósmy pracował czy Georga Clooneya i Aleksandra Berger i IT jest ich wiary jest frytki SLS to wszystko ma Szmal oba to są jego 2 ale gdzie wcielił się właśnie takich przeciętnych Amerykanów są burmistrz z brzuszkiem Renacie ze sterczącymi brzuchem dodajmy i właśnie te role są oparte jest na tym, że należy ma być przeciętny ma wyglądać jak przeciętny facet jest właśnie ten przeciętny facet jak my decydujemy się na tytułowe pomniejszeniem w LM, dlaczego dlatego, że normy świat z Syberii wyczerpują się, że oczywiście, że zasoby naturalne trzeba coś z tym światem zrobić się groźnym katastrofa ekologiczna na ich dodaje Skandynawowie wpadają na świetny sposób na to pomniejszone wszystkich i wszystko wtedy będziemy zużywać po prostu mniej to i Aleksander tajne stworzył taki świat, w którym ten pomniejszony świat żyje obok jeszcze tego normalnego, a w normalnych rozmiarach świata to i tak to jest jakiś taki manifest, na którym tajne chcę powiedzieć z węzłem bądź bardziej świadomi używajmy tej planety w bardziej świadome społeczeństwo musi się tak, bo to właściwie są takim dochodzeniu do środy gradacji idei, bo to jest straszą nas zdobywane na zużywanie się w cuglach tak opowiadać o tym filmie to tak naprawdę to wszystko brzmi jak takie wyłączenie jakiegoś dziwnego science-fiction właśnie historia gigaherców Alexandra Payne 3 1 ton, który jest dziś pogranicza komedii absurdu piór nonsens, ale jednocześnie ten film jest zaskakująco przyjemne, bo to właśnie o tym, też się, którą nagle dostaje dostają ludzie, żeby zbudować społeczeństwo też odnowa i nagle się czasy, że to nowe społeczeństwo po, że w tym społeczeństwie właściwie popełniamy te same przewinienia są co popełniliśmy w Ford na przełomie 2 z tego 20 01 . wieku, kiedy oddaje się ten nowy wspaniały świat w ręce biznesu, kiedy nagle pogłębia się nierówności, kiedy znów pojawia się w tym nowym świecie znieczulica wreszcie ci ludzie tacy jak jak ten bohater grany przez Matta Damona, którzy jak właściwie decyduje się na pomniejszenie, bo wiedzą, że ten ich średni majątek, który udało zgromadzić im się przez całe życie na pamięć dużo więcej partii są kuszeni taką wizję szczęścia z dawnego amerykańskim, po czym nagle się okazuje to wszystko się właśnie degraduje i ten właśnie Matt Damon przeciętny Amerykanin musi obudzić w sobie świadomości o tym, budzenie świadomości też jest to film zresztą są co wydaje mi się istotne, gdyż to ostrze satyry uderzyło także udział w kominku świeże pieczywo pozycję na caracale, ale no właśnie w tych ludzi, którzy są świadomi, którzy dostrzegają więcej, którzy też się odgradzają gdzieś tam murem, gdyby taką taką lewicowość, która jednak nie nic nie nie tyle chcemy pomagać faktycznie słabszym sukcesy stworzyć nowy wspaniały świat i sale, gdzie stał w oderwaniu od rzeczywistości prawda dlatego kanapowe Śliwice współczesnej taką też są też zabawny w kinach film sali po tej partii, który też jest opowieścią o nim właśnie wyznacznik pewnej nieudolności nieżyczliwości lewicy, więc właśnie sołtys się dotrzymujemy znamy się, że gdzieś teraz te najgłośniejsze filmy bardzo się w bardzo szczere mówione czy znajdzie wspólny mianownik, że i oczywiście na to trochę jest także trudno przy każdym filmie mówić o nacjonalizm aktorem na świecie rosną w naszych problemach o kryzysie uchodźczym, ale jednak myślę, że bardzo duża część uczestników kina to są reakcje filmowców na współczesny świat dlatego sąd czeka informacji Radia TOK FM bank formacja Radia TOK FM dołączy do nas Paweł Maślona Jan Kwieciński i inne anatomii kluczem do Krzysztof Kwiatkowski jeszcze zostanie tutaj z nami mam nadzieję para parę minut i będziemy wspólnie rozmawiać o ataku paniki ONZ żalił się w reżyserskim Pawła maślany teraz informacja Radia TOK FM mamy wracamy już za chwilę w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA