REKLAMA

Muzyka z generatora

Salon Radia TOK FM: Nasłuchiwanie
Data emisji:
2018-01-15 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
42:41 min.
Udostępnij:

W programach komputerowych do układania muzyki istnieje opcja, pozwalająca uzyskać brzmienie "syntezatorów analogowych", czyli takich, które kojarzą nam się z miauczącymi brzmieniami lat 70. i 80. Ale instrumenty elektroniczne (kiedyś mówiło się: "elektronowe") pojawiły się znacznie dawniej i - co intrygujące - były wykorzystywane zupełnie inaczej w muzyce klasycznej oraz poza nią (w rocku, jazzie, w muzyce pop). O elektronicznym generowaniu i przetwarzaniu dźwięku będziemy dziś rozmawiać z Krzysztofem Knittlem, kompozytorem.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
nasłuchiwanie w dobry wieczór przy mikrofonie Jerzy Sosnowski piano oraz Gdynia są one electro funk termin pseudonimu Helio Helio form to nie są imiona bohaterów takich powieści fantasy, ale nas bardzo starych pochodzących jeszcze sprzed wojny z pierwszych instrumentów elektronicznych generowanie przetwarzania dźwięków niewystępujący w sposób w miarę naturalny w przyrodzie, bo w przyrodzie też dogania struny skrzypiec to jednak nie występuje sama siebie z Aleppo generowanie Rozwiń » przeważnie takich dźwięków, o których mówił są sztuczne zafascynowało w pewnej chwili kompozytorów dziś, kiedy słuchamy muzyki, zwłaszcza ze szkoły można mamy prawo wątpić czy cokolwiek z tego co słyszymy brzmiało tak w oryginale w tzw. muzyce poważnej no tzw. bo bywało niekiedy ironiczna obydwa są tylko na swój sposób wynika też jest obecna, choć chyba inaczej dziś właśnie będę państwa namawia go nasłuchiwanie brzmienie syntetycznych, a ZUS nie ma fragmentu 1 z pierwszych kompozycji wykorzystujących takie brzmienie to będzie to określić rok 1 900 jest dziewiąty, choć nagrania są oczywiście późniejsze wyobrażony krajobraz nr 1 gra kompozytor z towarzyszeniem perkusji Group czy trzymać piszmy dźwięki zostały wygenerowane elektronicznie i o ile wiem nagrany wraz z płyty gramofonowe, które były na specjalnie przesuwanych gramofony, których prędkość regulować kompozytor, a do nas używane zaproszenie przyjął inny kompozytor prof. Krzysztof Liedel witam serdecznie im dobry wieczór dzisiaj muzyka elektroniczna kojarzy się przede wszystkim z komputera imieninach i dobrze nie ukrywamy jesteśmy po imieniu uroczystego w Łodzi lojalność Halinie do dziś w Warszawie już za sobą wyraźny, ale jest jasne, ale dość jasno widać po tym, jak będę wiedział, że muzyka elektroniczna pojawiła się, zanim się w polu komputer tak jak w oblężeniu szykuje wiele Cuiavia muzyki elektronicznej, zanim pieszy dzięki in z fusów ich listy w terminach czy 3 takie właśnie syntetyczny dźwięk jak wyjść to działo dziś losowanie męczy z 6 o takim artyście, który w Mediolanie w 19 1 3 roku stworzyło grupę jej tekst manifest futurystyczny i wtedy budowali instrumenty, które były właśnie instrumentem niż w nowym mieście wrzesień słyszałem, żeby grać w złym stanie słyszałem nigdy nic zrobić fajny ten instrument się zabawnie nazywały jak Ula teoria rąk Batory i Wijata dziś wyjadą z wartą łączący świszczący rzeczywiście tak olbrzymia jeśli w 2 tysiące ósmy wpisze się w Liege widzieli solo i ulg ulg dla teorii, choć itp czy w czyje góry czy manifest futurystyczny myślę, że sporo będzie materiałów również sąd instrumenty, które rekonstruują na podstawie tych właśnie wtedy stworzonych instrumentów do IT jedno, czyli wodne oto od początku ubiegłego wieku takie eksperymenty robiono eurozony Telegraf muzycznym od lat siedemdziesiątych, ale nie nie ocalał nie wiemy dokładnie jak brzmiał śmietnik, ale dla psów, ale jeśli chodzi o tym, liczba lotów jego i jego filozofia to jest coś takiego niezwykłego i w Warcie w się zapoznać z jego poglądami, dlatego że warto wyróżnić nie tylko świetny kompozytor wspaniały człowiek, ale również świetny rysownik i pisarz nie czeka niezwykle dowcipny no sam, bo sam pomysł utworu 4 3 3 czy już twórcy i ówdzie przez innych trzyczęściowy notabene, gdzie rośnie cisza istnieje to słychać tak naprawdę to co się dzieje w sali koncertowej czy w miejscu, gdzie ten, który z odtwarzaniem ogłaszaniem się obyć się w sali koncertowej tej czy istnieje takie nagranie w internecie, gdzie te 3 dziura na ulicy na fortepianie naokoło zbiera się tłum gapiów i w jakieś dzieciaki to wszystko słychać Wrzawy zarzucali jej chwila, by w przednią szybą foliowych, zaznaczając poprzez Club pełny tekst tak jest napisane w tym, którzy zamknięcie i podniesienia klapy w, tyle że rosną w zakresie następna część on w nocy z Niemczy jest wieżą taką książkę Salinas napisał i cisza, która już jest fantastycznym i to już w pierwszej żaden z po ósmy roku pierwsze wydanie ukazało jest fantastyczne zbiory jego tekstów jego poglądów tam jest również słynny wykład o niczym, który zresztą wykonywał inną wielokrotnie w różnych krajach jak też grałem w 1 z nich w 1 z wykonań udziału w UE i n p. tam napisał w 100 0 są także zawisną w starciu z 5 SN MP 1000 miejsc Oil and Time, czyli jest olej sam z instytucji Samcik tych firm inFakt czy Why IS my tu mecze Stal Świt jedno 3, a więc oczywiście jest cały system czasu, jaki dźwięk, a nawet jeszcze znajdziemy w coraz to każdy liczy też cytat z tejże nawet jeszcze znajdziemy w komorze bez fachowej, gdzie nie ma żadnych dźwięków rzeczywiście o tym, głośno, gdy usłyszał słyszymy też nie jest odejść też możemy słyszeć szczególnie tych na problemy w oddychaniu inna opcja własne, ale wiesz bardziej drzew i po prostu suszymy swój system nerwowy i i przepust Twitter to też są święci której, które można usłyszeć no tak też są poglądy cieszy, a jeszcze wrócą z doc. Jan do tych niezwykłych dźwięków w on używał dźwięków radiowych w często jest taki utwór Sanctus Sanctus i na benzynie gdańskiej chyba konieczne ze zmian tytuły uciekło mi w tym momencie nam reform, czyli czwarty z kolei już i ten utwór na 1 2 radioodbiorników 2 4 wykonawców wykonywaliśmy nizinne warszawskiej jesieni z grupą uczniów ze szkoły muzycznej na Miodowej 1 wykonawca do podwyżek podwykonawców na każdy radioodbiornik 1 wykonawca jest kręcił tak jak w partyturze jest napisane działką przestępczy przestawia Lwów żony jest stale dziękować częstotliwość fal drugi z głośnością i 2 i barwą dźwięku w projekt został przez tydzień wymyślony i zabawne, że znajdzie się przygotowywałem do tego, by jak dyrygował tym utworem nosze z kieszeni notabene Wisłą oddycha pachnie PRL-em był krótki jest łatwo było wpisywać tylko 2 5 minut z czymś, a więc kiedyś próbował się przygotować na to, gdy przeczytał w partyturze na dużą stację jest się nad nimi wierzy w Los Angeles zaraz naliczymy tutaj w Warszawie będzie mieć nie będzie mieć taką instalację inną no i jest poza tym nie ma już tych środków, które były pomiędzy stacjami, bo wszystko jest wycinany brukowane każda z tak, aby znaleźć rozwiązanie, które tego nie robili właśnie znaleźliśmy sporo takich starych radioodbiorników, gdzie na falach długich jest też to wyjdą wykonaliśmy ten utwór jest zadaniem pytanie 1 z wykonawców tego utworu, który był grał na premierze 2 Kryszak Kłus świetny amerykański kompozytor wtedy młody bardzo młody człowiek i on opowiedział, ale to nie było tak dokładnie wykonane, bo my wszyscy byliśmy było późno wieczorem stacje w Ameryce wtedy zamykano i godzina jedenasta też było prawie prawie wszystkie zamknięte, więc głównie szumy bo, choć sam chwiać, a zatem było sporo wykonawców spoza branży muzycznej wylicza między nimi aktorzy pisarzy znajomi cześć i dom to świetna atmosfera w Polsce pożarł swych nowych opon po realizacji, że pojawił się 4 ważne ośrodki z elementów z tego rodzaju muzyką Paryż Mediolan do Mediolanu Kolonia i Warszawa Polski w studiu eksperymentalnym polskiego radia i prestiżu posłuchali fragmentu pierwszej nie lustracyjnym to właśnie przeznaczony do filmu słuchowiska spektakle kompozycji, które właśnie wyszła ze studia eksperymentalnego polskiego radia posła Włodzimierza Odojewskiego realizacja Eugeniusza Rudnika czy dane będą uderzenia w talerz poważne uderzenie w talerz uznał, że w Paleśnicy Drum and mentalność jako element serwisu biegowego zostało tu przetworzone rozmaite sposoby Łódź a mniej o czołowe to był fragment trudne do drużyny w talerz Włodzimierza Karpińskiego przypominam, że naszym gościem jest dziś w stoczni teren w studiu eksperymentalnym polskiego radia 50 dziewiąty rok no to jeszcze jeszcze nie wiedziałem, że będzie kompozytorem chyba możemy też plany i absolutnie nie ja się je poprzedni się strasznie z 1 jest wreszcie go, choć w otworach drzwiowych w SN nie pachną w Londynie przerwać informujemy co dla kompozytora było pociągającego w tego rodzaju przedsięwzięciach takie przetwarzanie rozmaite sposoby do pojedynczego Trójmiasta zróbmy to zabawa, która w brudnych stron miał szczęście rozmawiać w ziemi są bardzo poważnie mówił w swojej twórczości jednocześnie bardzo podkreślał zadowolony charakter tego, że udział w studiu eksperymentalnym polskiego radia wieś to trzeba długo opowiadać się o wszystkich przemianach dźwiękowy, w której które zaszły w totka niż dla 4 8 latach pięćdziesiątych zaraz po wojnie fuzjach konkretna nie tylko postęp w studiu muzyki konkretnej pierwsze odbierali w Paryżu breaka Heinz Stockhausen w kolonii lub gdy ten rajd Luciano Beria w Mediolanie teatr studio właśnie w wierze w Holandii było też w Utrechcie w świetne studia no właśnie Józef Patkowski był wielki przyjaciel, którego mieszkałem nawet przez 2 lata w trudnych spowodował, że powstało studio eksperymentalne w Warszawie współpracował z nim Krzysztof Śliwiński, który był głównym inżynierem to ze studia potem przez wiele lat dziekanem wydziału reżyserii teraz honorowy prof. Uniwersytetu Chopina w Warszawie i wielki mój przyjaciel w ich wieś i ja w takim kręgu się na obrazach się no musiałem z tym musimy się trafić do studia eksperymentalnego, a i co w tym 9 z takiego niezwykłego urodziwe zaś o naszych pochodną tego co się właśnie w uderzyło w złotych lat zaczęła się totalna pododdział w Wojniczu czarna seria lizać ja muzyki za i a z drugiej strony ustał, ale torysów, czyli klasa siódma Nielba wygra przypadkiem i czasami się okazywało, że to co bardzo dokładnie skomponuje się w postaci najróżniejszych serii w bardzo przypomina to co przez przypadek złożył już na wzrosty jak bytu gdzieś tam się spod CIT w te kierunki prac na, a studio wydawało się idealnym medium do takich eksperymentów słucha dość długo problem był nie tyle z przetwarzaniem czy generowaniu dźwięku, bo to się zdawało wtedy zrobić, ale z przeniesieniem aparatury baseny wykonywanie tych utworów w czasie rzeczywistym dlatego też to nazwał muzykę Touch pro jest hotel to bardzo długo, bo to już do tej pory wyciek ropy po różnych skrajności określmy zawsze są problemy z nazywaniem tej rzeczy czy muzyka konkretna czy muzykę elektroakustyczną przy muzyce komputerowa prawda bardzo różne nazwy, a w gruncie rzeczy troszczy się mówić media elektroniczne bo gdy się to wszystko jakby obejmuje z ich aż dotarliśmy bardziej jest niezwykłe jest to, że wtedy w tamtym okresie w tym te wszystkie urządzenia były wielkości jedno tego pokoju, a w tej chwili wyciągam komórkę i ja w to wszystkie wszystkie urządzenia mam w komórce w postaci obligacji może sobie ściągnąć prawda on, więc kto to jest niezwykłe niezwykłe jest to, że montowano żal że, gdy montował się taśmy, przecinając są taśmy, żeby miękkie, bo przejście z 1 dźwięku na drugi na długości 2 1 1 3 1 2, bo tak próbowałem już dawała mi się to co ważne czy rozwód lub czy pod kościół po skosie 12 cm na takiej woli wiotkiej zaś my to naprawdę jest żądanie wjeżdża jubilera i ale co rano udało się teraz w tej chwili tych tras fajki już dawno masz masztu ten sam efekt, a więc od 2 milionów zloty, dlaczego lubisz robić jak wspomniałem kiedyś przed nim o właśnie takie aplikacja w komputerze Anthony ego pogodny zazwyczaj twarz wypełzł, bo wypełzł wyraz obrzydzenia właściwie domknięty zostanie tak boli, bo on mnie jedynie wszedł w to w tym te technologie to jest technologie, które jest naturalne dla młodych ludzi oni od początku się uczą tylko w ten sposób pan w ale intryguje mnie, bo ktoś wierzy w tym obraz zawdzięcza właśnie na 12 cm w kosmosie, a brzmi komicznie jak było, a obligacjami po drodze były były syntezatory początkowo analogowe przenośne urządzenia do generowania przez ważnych rynków i wyobraźni, że on na estradzie zostały wykorzystane najpierw przed burzą muzykę lekką ręką pozwala w GTech przepraszam poważnych jak groźny może to jednak trochę ogranicza możliwości dofinansowania to, że na rogu nie dość nieskończenie wiele kombinacji robić tak jak w pracując dniami nocami w studiu, gdy kilku wieś jest to zależy co się stało osiągnąć to znaczy z tego samego śnić zatem masz uzyskać bardzo różne dźwięki jak przedmiot dzisiaj z surowością męża drania używania czegoś takiego jak udawany instrument na syntezatorze, ponieważ ich to od czego sią świetnie muzycy akustycy sinic, którzy czują, że bramkę w ten sposób, więc ja natomiast na generatorach można uzyskać fantastyczny, dzięki którym już szumu w menu nie do stworzonej dla nocnych wpisu do stworzenia jest bardzo dziwne, ale wiesz kompozytorzy wciąż będzie zaczęli używać czegoś co nazywają aneksem do technik z, czyli rozszerzone techniki instrumentalne oczywiście i granie na instrumentach w nietypowych dla nich sposób będziesz von Trier pozwany wezwał lekarkę obwarowane jest idealny przykład boty się w ogóle zaczęło, ale wiesz dla nich za podstawki są oczkiem używamy nie w perkusyjnych efektów przy zagięciu na trąbce czy czy poza i t d . tak dalej mnóstwo tego typu technik powstało który, gdyby nawiązują do czegoś co bardzo łatwo zliczyć w sposób elektroniczny, a poza tym niezwykły jest stroną w tych wszystkich rzeczach, które można robić w sposób elektroniczny kont w komputerze, że muszą używać dowolnych dźwięków otoczenia wszystkiego co jest nam koło i to przetwarzać z tego otworzyć pozycję, ale to już wiem, że stąd, że z tego on po prostu sumienie, że na instrumentach klasycznych można można uzyskiwać podobne efekty tylko trzeba wiedzieć jak to droga tłumaczy płytę, którą widziałem, że ma ze sobą, po której dorobek studia eksperymentalnego polskiego radia z wykonywanym przez zespół, który widziałem składa się ze sklepem saksofon jest chyba wędrówek jest to tylko z sensem istnienia Okrężnej w rzeczywistym niezwykłym, że projekt nim w moich znakomitych młodych kolegów, czyli Michała Libery i Michała Mendyka, a więc zaprosili zespół niemiecki Die Zeit Tracy do wykonywania utworów LED to nic się ze studia z eksperymentalnego polskiego radia między nimi nie wybrali sobie do grania oni sami wybierali 2 moje utwory i wykonali je w sposób akustyczny duet Mila słuchawkę w trakcie nagrywania na słuchawkach mieli ten utwór ISD Donieck grali imitując brzmienie elektroniczne i to co zrobili stało się tym utworem właśnie, w który jest Romano tytułem jest, ale to jest tylko inspiracją od chwili jestem wdzięczny, że konstrukcja też tymczasem tymczasem ryzykują szlachetność uczciwość będzie grał, ale uważam, że mówiąc muzyka gry po dźwiękach generowanych elektronicznie muszą przygotować coś z takiej absolutnej kultury pop i to będzie gigantyczny przebój zrealizowanym przy użyciu syntezatorów, tyle że pierwszy nr 1 w listach przebojów prymitywizm typ melodyki po katolickim i każdą naprawdę wiem, że będzie wstrząsające trochę, ale do dziś, choć na pewno pamiętają rok siedemdziesiąty drugi zespół hot Bator właściciel 1 muzyka, ale występują, czego kombatant prażona kukurydza tak tytułowano tonącym po polsku, bo nie niewiarygodne myśmy wtedy jeszcze nie znali słowa pop i Rosji ani rusz di Marii Panny z halo czy to to był hit, kiedy może złożyć nową antenę Radia wyzbyć się wypuszczony tutaj są mrozy dźwięki elektroniczne w w tej melodii czy synowej, która brzmi rzeczywiście był popcorn z 3 lotek, a jednocześnie akompaniament jest też elektroniczny adres perkusja na żywo tak już z automatu perkusyjnego siedemdziesiątym drugim roku chyba jeszcze niedawno no właśnie tam leży w nowych miast tu popcorn podobno było się aluzyjnie do Słupska kolumny co po angielsku znaczy kiczowaty, gdyby jakaś samoświadomość obok po muzycznym rozumieniu dosyć straszne w sumie są takie proste wart aż 13 tylko w nową lepszą pozycję do supermarketów aż tu jest ten sam okres początek lat siedemdziesiątych z ich, kiedy wyszło powstawały utwory po to, żeby ludzie dobrze kupowali w i że heca duży dobrze się, czyli w tym miejscu 1 c chcemy składanki wydawano na kasetach tych utworów Roman Laszuk wśród tych urzędów było syntezatora mogę atut, a syntezator mogę mieć nie mogą palić mogą to rzeczywiście zrewolucjonizował płytę estrady rozrywkowej muzyki tymczasem w latach siedemdziesiątych elektronika wc poważny to chyba wciąż gracie muzykę nazwaliśmy ich, bo i tak mam wrażenie, że o tym, przez 3 nowości już dotknąć tej kwestii, bo do powietrza przy okazji zrobi się problemy z zapisem nutowym, ponieważ tych tych dźwięków które, które powstają przy okazji do chociażby tego Kotlińskiego, którego którym, którego minutą strzeli do groźnego zaprzestał 5 minut jeśli mówimy o tym, że sektor przed chwilą słuchaliśmy to wszystko 1 zapisać, bo to jest dokładnie wg skalą, bo wg skali wydłużono Holendrom wolno mu wielką radość Ewangelii mówi o każdą nutę da się zapisem czynności osobiście chemia domestos to, cośmy zrobili z początku próbowali zapisywać tak to, że tak to zrobił w spieszymy utworami elektronicznymi śpiewu powstały w Europie i Kasia Stockhausen w studiu ani z cudem fryzjerstwa i 19 50 drugie roku w Wiśle napisał partytury tych utworów, gdzie było, że z zanotowano wysokość dźwięku jego głośności zmiana w czasie ich i to wszystko było zapisane, po czym zrealizowane dokładnie wg zapisu, ale co w nieco nieprawdopodobną Fransen i ogromna praca wrze pisze, a pod czym właściwie zaczęto to robisz na czuja w ich nie utknąć w PWPW mózg do studia i się i kompozytor i rzeczy i robią to bez bez żadnej partii których, ponieważ tak jak rzeźbiarz pracuje czy malarz pracownik swoje słuchał powtarzał zmienia i t d. i w Polsce robił to Andrzej Dobrowolski i Bogusław Schaeffer oni w obydwaj zastosowali na początku partytury potem już bo gdyby widział wysyłał już studia eksperymentalnego polskiego radia takie właściwie partytury próbuje się z metkami to nawet nie były wykresy to był jakiś zakres chowamy prostokątnym wyciągnięty trójkąta i rozumiem, że to z ziemią realizator domyślić co nasze siły, ale wymienię tu nie było też jest wyjście to to było bardzo dokładnie opisana przed tą czy widziałeś to przypuszczalnie, by to ten sondaż podpisze była to partytura w formie elektronicznej Bogusława Schaeffera i bardzo możliwe w Anglii i ten wasz naród każdy z tych rysunków miał dokładny opis było kilkanaście stron opisu co dalej rosnąć to oznacza, jakie w częstotliwości składają się na jakiś dźwięk i każdej tajnej bardzo dokładnie opisany z mężem stres był tworem, który wraz z rzutu współtworzył z Andrzejem k żona nosi tytuł poligamia opozycja powstał jako Kurier najzabawniejsze tytuł prawny w Tarnowie nie wiem czy to tak wypada najlepiej chyba już pan tyle lat ile czasu siedemdziesiąty ósmy w każdy z nas miał 2 przyjaciółki dziewczyny jest jakimś sensie był legionistą, a poza tym tworzyliśmy w 2 wspólny utwór jest zbyt odległy jak myślą wyrażoną w umyśle walorów PGE w wymiarze odkryła w licznych sam się sam się narzucało proste oczywiście wszyscy byli strasznie ciekawi, o co chodzi ja tego nigdy nie mówiłem no teraz napisałem tekst w ruchu muzycznym dekiel jak wspomnienie o Andrzeju wierzeń w punkcie wyjścia było stukać puszki Yakiza Russian, a punktem wyjścia dokładnie puszki, na których po, których warszawski jeśli nie zaprosiliśmy przyjaciół inż. Brytan Nizio Patkowski była Marta Ptaszyńska era w kółko Roman Gergel 3 Kubisztal muzykant jeszcze inni przyjaciele i wznieśliśmy w moim mieszkaniu na Wawrzyszewie Puszkina około 1 1 na naszych krajach i po prostu w 2, gdy zagraliśmy noty w Puszczy przechodzą spokojnie do pokoju, tworząc taki, jaki przestrzenną utwór, a w Unieściu nagrywaliśmy i niczym nie najgorzej wyszło ten jest data ta cała sekwencja dźwięków bez postanowiliśmy w oparciu o te puszki zrobić utwór elektroniczny BiT 9 puszek sterował dróżnik dźwiękami elektronicznymi, bo tak można z elektronicznej sterować innymi dźwiękami drugie, a w ten sposób to było z takich graczy było czasami było ich brzmienie naturalne są już słychać to dla ludzi chęć to Puszcza rada ma czasami on tylko wyzwalały wyciekiem Didierem Drogbą wyzwolenia jakiegoś pochody dźwiękowego w obudowach kształtem innemu 90 0 bardzo różnie, o czym było to możliwe Sugar Leonard fragmentu w programie utwory były całkowicie improwizowany to był fragment poligamii Andrzeja duża naiwność ludzi Śródmieścia został zamknięty rozmawiamy o dźwiękach generowanych poprzez tworzone elektronicznie 2 1 2 to była 1 druk tekstu o tym, że równy 1 w jakieś większe są wykorzystane w trakcie prac studialnych oczywiście, kiedy graliśmy w Dordrechcie puszki to był tylko materiał nagrany i samych puszkę w twojej twórczości bardzo często jest tak, że ty musisz ukrywasz elektroniczny charakter, że choć już nie naśladuje brzmienie instrumentów realnie istniejącego takiej siły słyszy czasami po, kiedy pojawia się słowo i instrumenty tradycyjne akustyczne po to, powie, że to antysemici pytają, gdzie jest elektronika w 200 tys także, że się w każdym utworze istnieje inny inna podstawa ich forma twórcza te i inne utwór sam się pisze wiesz co to znaczy się w domu nieraz na pewno jako pisarz mieli do czynienia z tym, że żeby przestrzec sama akcja, którą krucha niż prowadzić i to czasem zmian w soboty i prowadzi czasomierz to strona toczącego mjr Richard Holbrooke, a ci sami lepiej myślę, że grono ich prawda i to właśnie klientów to jest fascynujące muzycy żona sama zaczyna prowadzić ich wieś i to jest najbardziej naturalne wtedy i i teraz wracam do połączenia muzyk dźwięków elektronicznych instrumentach nimi no bardzo często zdarza mi się używać ich trochę tak jak przyprawy do jakiejś potrawy to znaczy one nie decydują o kształcie utworu niższą niż ich brzmienie również nie one uzupełniają to co grają szturmem krzyczeć, bo to co słyszymy w partii solowej jakiegoś nim klawesyn solo już w tle w koncernach gleby są z orkiestrą, gdzie indziej właśnie użyłem dźwięków elektronicznych 3 w utworze malarz min poświęcony miecz radnemu i na chór i właśnie dźwięki z taśmy i tak był m. in . głos Szmula Nasser Steina człowieka, który w przerzutu to brąz historię tę tragedię w Jedwabnem i z jego domowej w Noteci w broń czy ten głos no, więc i tydzień frekwencja tylko uzupełniają, więc Nasri, który tworzy instrument różnimy się do tego dodaje opowieści historycznej, bo od razu zaczęliśmy od momentu zaczęli oglądać dziewiętnastego roku od razu Dukaj potem już studio eksperymentalne prace nad Karl-Heinz Strauss silny, by zdobyć ruchu w kolonii i t d. w gęstym ciemnym lesie są konserwy, czyli urządzenia pozwalające zaprogramować potem powtarzać cykliczne sekwencje dźwięków to moje amatorskie ucho zbliża trochę może któraś z tych powstaje do takich błędów wcześniejszy co najmniej dekady Pomorzu minimalistą w gruncie rzeczy, żeby właśnie powtarzać pewne sekwencje rozbić namiot ze zniżką jest mnóstwo gazu jeszcze nie byli także podczas pokazać, o co chodzi, bo wszystkie inne słyszałem kiedyś pod swoim wagę do potrzeb kierownictwo ma parę lat temu już tak młodzi ludzie grali z liderem regionu Jelenia i to przyznam, że ten utwór Klausa Schulze z ustaleń z sześćdziesiątego siódmego roku wydaje mi się oparty na dość podobnym innym pomyśle powiem, że w tym momencie, że czekamy też na pytania do naszego gościa telefon 2 2  00 4 3 4 0 4 4, a teraz ten powód, dla którego to co się stało kilkaset weszły do użytku kojarzy się kogoś minimalizm architekt trwał przez prawie 2 5 minut w Liege przypomniał szef przypomniałem się rozmowa w latach siedemdziesiątych z Witoldem Luto Sławskim, kiedy byłem studentem wydziału kompozycji i deszcz czy kompozycji pomagają mu w przygotowaniu jego wykładu o koncercie wiolonczela wymienić linki Rubens różne przykłady próbki fragmenty utworów jednocześnie rozmawialiśmy o różnych sprawach będzie miał powiedziałem chciałbym też i taki utwór stworzyć dźwięk, który trwa i trwa nieskończenie wiele bardzo prosto w do tych potrzeb elektronika gospodynie muszą muzycy ldl, który z CIT ludzi trzymanie w Wiedniu zacisnąć lewą notuje już nie to już jest moja Polska to jeszcze tego nie zrobi to jarosławskich, ale właśnie w elektronice takie rzeczy są bardzo prosty bardzo możliwe, gdy n p. właśnie tak jak tutaj maszt do dumy wielokrotnie powtarzane pętle dźwiękowe muzycy nazywają go będzie skorupy i w ten sposób wpływ powstaje bardzo wiele utworów do tej pory jest to bardzo modne i wykorzystuje się w najróżniejszych gatunkach muzyki no przede wszystkim takich chwil obiektywną prawdę mówiąc to co jest dziwne tutaj w tym utworze to ja przyznam, że on jakoś tak dobrze działają lub tak właśnie zanurzyć się w takim utworze są instrumenty z Julio w niektórych sejmikach listów na pewno się też utwór Steve Reich mLeasing forsy z 4 dużych miast naklejki z Argentyny do lat 2 nowych aut oraz od 16 1 8 dywizji w ale to co mnie zaintrygowało, że kiedyś bardzo uważna któryś raz go w roli petenta mentor przy stole Schulza też niczego słuchać wtedy okazuje się, że to wbrew pozorom poza tym zapewnić leniem tam się rozmaite rzeczy subtelnie zmieniają w ciągu tych 2 5 minut to nie jest tak naprawdę w kółko w samochodzie rzeczy pierwsza służy to ma się wrażenie, że to, że po to, figura jednak zasady powtarzano w nieskończoność nic poza tym tam to nie tylko pytam to 2 przejścia takie, które słyszeliśmy ale, ale Włosi go w tle jakiś taki ślub jakiś liczba dodatkowych to się coś dzieje tylko one na ochronę nazwy widać wachlarz kar więzienia policjanci tę muzykę z nadaje się, bo na trojga MF Global, choć oczywiście już w tej dziedzinie mistrzem rzeczywiście oddanej krwi także ciągle się coś zmienia cały czas się zmienia styl przechodzi przechodzić z 1 z metod, a bez przerwy i stare płyty dziwność dlatego on był chyba jako nazwany Noise muzyki apetyty na nie Villas gości ubranych w wtedy w późnych lat 8 0 jak jako nastolatek właśnie nagle rozmaite takich bramek, żeby to był taki czas i właśnie mistrzowie syntezatorów lubi niekiedy moim zdaniem to straszne rzeczy przyznał, że Iza to mit, który przerabiał utwory muzyki klasycznej na wersje elektroniczne określa żadnych rozmów o dzieło dreszcz programowe wniósł o dreszcze entuzjazmu, ale był bardzo modny natomiast brak też dam się zdarzyło raz jakiś czas, aby na warszawską jesień późna jakiś koncert był szczyt jakiś utwory, które radio nadawało słuchacz miał groźny, zwłaszcza że, że syntezator jest nie zużywa czy różnych jak już zostały być Polakiem straszyć chyba kwestia pieniędzy, że po prostu nie stać było polskich kompozytorów polskich wykonawców muzyki poważnej syntezator wtedy mogą też nie chciał to jednak zagrać inne prostsze weźmy też pisklę w PRL-u, gdzie już, gdzie można było kupić syntezator modnie, ale ta od prof. Czesław Niemen pojechał do zarządcy kąpielisk w ogóle aktorstwo to śmiesznie aż i jak pamiętam, że pierwszy syntezator trybun, a który widział w Polsce to był został przewieziony przez jego twórcy to był syn i AK z Eastlands wbudowany w Anglii do tej pory zresztą 1 z moich kolegów tu pracuje działa jestem bardzo ciekawy instrument Odrę bardzo różni się od nich gra i odnotowane i od mógł osobiście pożyczam kiedyś instrumencie byłem w stanach druga po organizowanych w gminie Buk arch. Lech potrzebowałby koncerty Wisłę elektroniczny do 1 wydziale Uniwersytetu w Basel powiedziano mi słuchaj do tych zaleceń domu netto to parzy, a ci chorzy z krwi, ale to co do samego mistrza autora Tyl KO Wałęsa zwolniony to jest uprzejmy fajny człowiek zadzwoniłem oczywiście do Koźmina parę dni zagra koncert Maryli mniej, ale i właśnie z chęci AKS po raz pierwszy bym został właśnie przywieziono do Polski przyjedzie do autora jest nie pamięta Włosi Finowie w naszych rodaków i Andrzej produkował te instrumenty i ich przy węźle Józio Podkulskiego właśnie na studia eksperymentalnego ZOZ na pokaz, a potem zostawi TENIS mediom wtedy zaczął tam funkcjonować studia jest termin ten powrót dzisiaj są przede wszystkim komputery przypomnę 2 2 3 4 z 4 4 0 4 6 4 jeśli prosimy o wydanie innych niż zadaję dzisiaj po wszystkim prace nad komputerem na komputerach rozum, że właśnie na komórkę zazwyczaj tylko na gardle i większych jednostkach, gdyż do tego uczysz się zdarza wykorzystywać komórki i pewniej i jeżdżę tablety do dołu do użytkowania pnie się aż tak dużo ciekawych programów używał też środki z programów także, żeby on jeździł zaczął zmieniać te programy na tablecie to mogło być Czesi zysk w nos zepsuł się wyjaśnienie nie przyłączyć tych danych o tym, bo jednak te nie są rzędu zawodowe czy, ale czasem ma przepiękny dźwięk i znajdę jakiś Święty chciał go wykorzystać w tym domu puszczam z komórki lub tablet natomiast oczywiście on Venus w ofercie różne rzeczy wykorzystuje się na koncertach w dłuższym często są tu Human Rights in sumy 10 0 znaczy wieś to po prostu tworzone inne albo przy samych artystów, którzy nie wykonują albo przez ich przyjaciół w NFZ mam 3 instrumenty stworzone przez moich przyjaciół informatyków, którzy od Turynu konkretnie powiedziano, o co mi chodzi i oni zbudowali takie instrumenty, na których można grać po prostu przy pomocy gestów rąk oczywiście Jean-Michel Jarre na taki styl laserowych instrumentalne wzrośnie z Lublina do żużlowego dopytać się z Interem też, ale termity są fale radiowe, a w tym przypadku w tym o wymianę wiedzy zaczytuje pismem do woli IT i 1 z nich to jest cieszą promienie podczerwieni przecięcie takie promienie podczerwieni wyzwala i impulsy w komputerze, który jest po prostu uruchamiać, więc może w różny sposób ruchy myszy to już nie będzie w to wchodził ale gdy rosyjski kontroler taki ruch jest na podczerwień, a drugiemu drugi to jest instrument inni, w których działa jak żyroskop to znaczy w zależności od pozycji woła o stosunku do ziemi mamy 3 inne różne wymiary ma XYZ i w zależności od tego jak się ustawić pierścienie, który miał grać tym przypadku steruje nie mogę przetwarzać dźwięk wody z pismem do przetwarzania dźwięków przed przetwarzaniem z głosu czy włosów instrumentu fletu GKM można tam wiesz też lubi polować dźwięk deszczu tor w rewizji w pętlę i powtarzać wielokrotnie to bardzo fajny, bo psychiatrzy zjeżdżałem akordeonista, który jakiś dźwięk tych cząstek stałych akordeon Jacek złapałem 3 2 9 i powtarzałem w kółko i on grał sam ze sobą prawda, ale już wiem co innego też takie nową do improwizacji znakomicie się nawet te bowiem, że wobec swych entuzjastów muzyki improwizowanej był w oczy jest ciekawszego niż te improwizowane uwielbiam życie improwizowaną ta podobnie jak w Dolnym Mistrzów tej muzyki we wsi jazzmanów nasz bardzo wielu Mistrzów muzyki improwizowanej intrygujące, że w tej chwili tak jakby się jednak troszkę trochę się zatarł granice i to i to one na dobre nazwę powiedzmy o tym, by w aspekcie bo, bo właśnie Golub przysłowie, że to jest termin niesie wydaje, że wzięty z progresją złości, choć po którym, których lektury lub powoduje brak to pierwszy tak naprawdę świadomy człowiek tak samo tak samo sample przecież to w tych tłustych Fish wykorzystuje tak zwrócił się także w muzyce był rozważany poważnie wierzyciel we Francji nazywał lub w czterdziestym ósmym środków itp wizy pierwsze w tym używał coś się z Rosją fermy, a więc rozet zamknięty w nią chodziło o to, że ziarnisty wtedy wytwarzali nie było taśm odtwarzali z płyty IZ zacięcie płyty powoduje, że w konkursie otworzę jakiś dźwięk Piter 2 7 8 odtwarzana ma w bardzo często powtarzane dźwięki można było uzyskać zupełnie inaczej na 4 5 jeszcze inaczej na 3 3 mówi szybko się w adapter obronnej przed tak to i tak powstawały pierwsze Lupy z hoteli i innych ważnych proporcjonalności w rezultacie Force lub premii, której nie ma nic wspólnego zużytą rozrywkową właśnie pierwszy film szofer i Pierre audi minusy fani poranną SEL Symfonia samotnego człowieka przepiękny utwór składający się właśnie pierwsze eksperymenty w dziedzinie niepowtarzalnych dźwięków, czyli lokalizatora i właściwie też troszkę takiej sekwencji takich jak wystrój SOR-u triumf w wiele rytmów wielki jak na przewóz afrykańskiej do 2 6 i słyszysz takie powtarzane rzeczy no to nie możecie też zainspirować do grupowania w nazwach piękne rytm w tomie tępili muzykę z Angoli i kompletnie oczarowana otrzymam jakiś lata siedemdziesiąte otrzymam jakieś nagrania lufkę dość łatwe, żeby film o Angoli Ignazio sporo muzyki ciemno stąd fascynujący pamiętam te rytmy wykorzystałem w moim pierwszym balecie w nie z 1 strony fascynuje idea takiego uważnego słuchania dźwięków muzycznych w jaki sposób możemy wokół tego tematu w tej audycji z drugim wyraźnie, że dźwięki syntetyczne to nam szalenie spowszedniały tak naprawdę, bo były trener mu za taki co to to supermarkety windy i t d. to poprzeczne są dzięki autentyczne nawet już pomijam to, że są w tej chwili programy co mnie wzrusza szalenie pozwalają, by poprawić wysokość dźwięku wokalistkę wraz z rad osiedli Ustronie test można zrobić tego doprawdy niezłego śpiewaka natomiast należy jak gra nierówno chce im chętni na to, że jest to też jest możliwe wiozły szczura wbrew nawet możliwe jest proces logowania pamiętam mój pierwszy od komputera perkusyjnych, gdzie był też 4 w tym kongresie, by ustalić, jaki procent swojego 30 % 70 proc na wieży pochwale tutaj by, że właśnie jako nastolatek w końcu lat siedemdziesiątych latem pamiętam to chyba 8 10 08 . roku usłyszałem od regionu, gdzie prezentowano pierwszy automat perkusyjny i wydaje mi się w Bierzgłowie niedobrze, że wstęp był Wojciech Karolak, który jest zapytano co o tym co dzieli ich kolega po dłuższej chwili ciszy powiedział to słowa małego Bartkowskiego to nie zastąpi Hans Peter no i umiera co do ich, ale wydaje mi się czy nie jest tak, że w tej chwili mamy w tej sferze dźwiękowych listwa rozszerzy klasą, a to tak dużo dźwięków syntetycznych, bo są także sygnały komórek rozmaite obrzęki widział komputera tak dalej tak dalej, że w meczu z aż się chciało tak muzykować w tradycyjnych instrumentach bez udziału właśnie on plag całkowicie odniosła się bez winy takie koncerty modlili się do tych oczywiście, że myślimy o pozwolenie nie męczy wiesz ile nie szukałbym ich nigdy nie używam programów i gotowców gotowy studenci czegoś co jest fabryczne kupców nie znoszę tego na żaden zresztą fabryczne programiści podoba jest przecież przerabiam coś zmienia także, że osiągnę dźwięk tym się podoba no i co to chyba jest to taka droga, a jeśli mówisz o 1 0 lat takich syntetycznych to śmieszne mi ostatnio w filmach, że najmodniejsze dźwięk komórki czy dźwięk komórki z włączonym dźwiękiem czy takie życzenie, więc w chwili odnalezienia zdążymy zjeść takie zaś HTML i to świetny w firmach jest co trzeci w zwiększaniu bardzo dziękuję teraz może też przebyliśmy od 30 09 . roku 20 18 z powrotem do zagubionych komórek takich jak nas goście byli kompozytor Krzysztof Nykiel dziękuję bardzo się również Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON: NASŁUCHIWANIE (JERZY SOSNOWSKI)

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA