REKLAMA

Czy otwarcie się Orlenu na auta elektryczne przekona Polaków do ich kupna?

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2018-01-18 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
11:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
piszą państwo, że Węgry nigdy nie były naszym sprzymierzeńcem że, że tylko udają i że to pragmatycy na profil Radia TOK FM na Facebooku, a w mailach o samochodach na prąd w ładowarkach do tych, że ujednolicenie jednych i drugich albo nie ujednoliceniu, ale także o tym, że się nie opłaca, bo źle jak napisał pan Arek biorąc pod uwagę cały proces produkcji oraz długość życia w cudzysłowie oczywiście pojazdu ślad węglowy tzw. ślad węglowy auta elektryczne są Rozwiń » mniej ekologiczne niż stare diesle i drogie i że nieopłacalne, a ile tego akumulatory kosztują i chyba godzina szósta 70 z czego są dobrze bo, żeby być tak mają państwo rację zawsze pociąga i są trudne co ludziom co potwierdzi, a może czemu zaprzecza pan zaprzeczyć państwa mówił gość, a Ryszard Ciechański rzeczoznawca techniki samochodowej ruchu drogowego Polski związek Motorowy dzień dobry dzień dobry potwierdzić czy zaprzeczy myślę, że tak na pierwszym etapie można trochę potwierdzić natomiast myślę, że zaraz tutaj trzeba zaprzeczać sięgnie już troszeczkę pamięcią wstecz zastanówmy się tu takie były początki pierwszego samochodu zastanówmy się, jakie były początki pierwszych telefonów komórkowych, które absolutnie były drogie mało opłacalne niewygodne była to kwestia tak na dobrą sprawę o prestiżu na chwilę obecną, jeżeli chodzi o kwestię samochodów elektrycznych to rozporządzenie się po prostu w tej chwili wyścig tak na dobrą sprawę producentów tak wyścig producentów i co z niego wyniknie to myślę, że tutaj będziemy sytuację taką samą jak początki samochodu i mieliśmy 200 lat temu pierwsze samochody dla absolutnie najbogatszych z najbogatszych koszty eksploatacji, a to kosmiczne tankowań stacji brak w takt w tej chwili na czyją rzecz o takim przykłada się posłużyć po nowym głównie mężczyźni na pewno znających takie jak pojadą do warsztatu albo okaże się, że samochód im nie zapali, więc albo podłączenie do kuratora albo poproszą kogoś z nielicznych jest takie urządzenie nazywa się bez ster ty taka skrzynka bardzo ciężka, która w, którą mechanik podchodzi Jonathan w granicach 1 0 15 kilo ważyła miała gabaryty nie wiem 3 0 4 0 na 40 cm filią itp to było nasz dom można stać się akumulator w chwili obecnej taki inwestor czegoś takiego zrobił się skrzyneczka małą 5 cm na 2 0 na 2 5 m waży kilogram ich jak założenie samochodami po prostu no cóż przyjdzie taki moment, że to ładowanie potrwa chwilę, a nie n p. minimum 4 1 1 3 0 jak teraz tak myślę, że tutaj wygrają ci wygrają te firmy, które zaproponowałem zaproponują bardzo krótki czas ładowania jest przede wszystkim oczywiście pieniądze będą grały ważną rolę, ale jeżeli będzie w Mogilnie w narodowe samochód w 1 0 minut n p . to co nam zajmie akurat zapłacenie za ewentualny rachunek wypicie kawy na stacji benzynowej skorzystanie z toalety i już Ależ oczywiście no i w tym momencie po 1 0 latach będziemy wyjeżdżali ze stacji będzie mogło przejechać dystans nie wiem 200 300 km w chwili obecnej i PSL tak samo mówiono, jeżeli wygra raz to już w ogóle no właśnie się powiedzieć instalacja gazowa Nord te zbiorniki, które są w tzw. kole to jest taki dystans rządu nie wiem granica 300 km czyli, jeżeli przełożymy to na wyładowanie elektryczne będzie 1 1 i kiedy tak będzie jak pan myśli już rzutów jest to kwestia naprawdę nie aż tak bardzo długo myślę, że to będzie wstyd dla oszołomienia, więc 3 4 lat tutaj się w 4 lat to akt w tym momencie no niestety to 1 czy w niestety bardzo dobrze to idzie do przodu no w tym momencie, że ładują samochód w zależności od urządzenia, z którego korzystamy z 4 0 minut no czasami pół godziny na GPW pytanie, jaki chce mieć zasięg oczywiście w tym momencie jest to się tak rozwija firmę na to postawiły bardzo duże pieniądze i w to inwestują w myśl, że to można przyrównać właśnie to jest ekspansją telefonów komórkowych, które z tych takich olbrzymich skrzynek nie potrzeba 4 5 latach zrobił się już dużo mniejsze, a po kolejnych 5 z powrotem trochę większe, ale za to zamieniły się w urządzenia multimedialne przenośne komputery wielkości portfela to tak należy się zastanowić SI będzie miejsce oferowane tak przy okazji na dobrą sprawę, że kolejnym krokiem będzie ładowanie po prostu zwyczajnie takich pojazdów w domu, bo sieci energetyczne tutaj na pewno tego nie wypuszczą w cudzysłowie oczywiście Pojezierze chwaliły pomysł, żeby przez latarniach ulicznych, czyli na parkingach wzdłuż bloków instalować instalacje do ładowania samochodów karta kredytowa przykładamy piknik podłączamy idziemy do domu spać samochód się ładuje w taki jak najbardziej myślę, że nas, że etap w mieście tym krokiem dalej będzie po prostu młody ładowanie bezprzewodowe w tym momencie ta z domu tak zgodnie z nią radiowe takie regiony n p. tak czy nie wykupuje ono w tej chwili mamy n p. elektrycznie liczniki elektryczne na posesjach swoich domków, ale może mieć taki licznik standardowy z elektrowni albo może mieć je wykupione nie wiem zastrzega w złotych n p. prądu w WIA my chod, aby prąd dopóki nam się ta kasa nasza przyszłość nasz naród nasza przysłowiowa nie wyczerpie się, że to jest tutaj krok taki najbardziej prawdopodobnych ten ostateczny plan jak zadecydowała, że do 20 3 0 roku zakończy rejestrację pojazdów z silnikami spalinowymi przez pana zdaniem realny w Holandii, gdzie przypomnę, bo to warto pamiętać rząd dopłaca do zakupu samochodów napędzanych silnikami elektrycznymi mnóstwo przywilej przywilejów dla kierowców tych pojazdów tam istnieć, czyli przełóż meta na lata 12 lat, bo to nie jest dużo taniej jest dużo i myślę, że jestem bardzo prawdopodobne pytanie czy mówimy tutaj rejestracji nowych aut czy mówimy o rejestracji używanych w ogóle rejestracji tak nowymi przyznam szczerze nie zgubię aż tak szczegółowo, ale wręcz, że w ogóle rejestracji pojazd moim zdaniem jest to jak najbardziej nowych w sensie, że normy, które są zarejestrowane na to oczywiście będą mogły jeździć tak tak jak najbardziej to w państwo stawiają też inne ekologię myślę, że tutaj bardzo ważne czynniki cena ekologii oczywiście każdy może ponieść akumulatory potem jest kwestia tego w tej utylizacji tak dalej natomiast w cudzysłowie mamy taki komfort, że te akumulatory możemy zgromadzić zgromadzi w jakimś 1 miejscu tak w i ewentualnie zająć się wtedy technologię utylizacji można będzie bardzo poważny problem będzie bardzo poważny problem tak, że dzisiaj co robić bateriami prawda zwykłymi paluszkami trzeba je osobno składować lub potrafią wyobrazić, że kiedy cały przemysł motoryzacyjny przerzuci się na akumulatory, które mają krótką żywotność pomoże będą miały trochę dłuższą, ale jednak w liście ma je składować regenerować no tak myślę, że tutaj kolejne dni kolejny rynek, który do zagospodarowania utylizacja tego wszystkiego tylko tak na dobrą sprawę to taka prawdziwa nie zakopanie tego ziemi tak, żeby to 1000 właściwy skład rozkładało się nie rozłoży natomiast uważam, że te 12 lat jest naprawdę bardzo drogo, bo to wróćmy do Polski oto o Orlen ogłosił, że wybuduje na swoich stacjach w sumie 1000 no ale na początek 2 4 bodajże czytam 2 8 stacji ładowania pojazdów elektrycznych i to już najbliższe wakacje i ja tak krótko przeliczył zawsze był kiepski z matematyki, ale wyszło mi, że jeżeli ma mniej niż 100 0 zarejestrowanych samochodów elektrycznych w Polsce to będzie to najwięcej największy odsetek stacji większe niż stacji benzynowych na samochód tak myślę, że od czegoś trzeba zacząć tutaj mówi mgr. China logotyp stacji benzynowych w jak najbardziej tutaj jest to bardzo dobry ruch w tym kierunku pytanie o kwestie się, że to będzie po prostu rosło siłą w rejestracji pojazdów, tak więc jeśli będzie zwiększał tym więcej będziemy mieli tutaj musi ponadto infrastruktura po to, żeby miały, gdzie te pojazdy się ładować po prostu oczywiście, że kolejnym kolejnym rynkiem szuka też jest możliwość nie wiem jedziemy do serwisu ładujemy jedziemy na szkodę stacji kontroli pojazdów na Polski związek Motorowy ma około 1 0 stacji kontroli badanie trwa około pół godziny i Daniel Perfekt możemy tutaj naładować nie ze 2 kawy wypić tar i jesteśmy w pełni to co jest chowani ważne budowanie infrastruktury do ładowania pojazdów jest dużo tańsze niż budowanie stacji benzynowych tańsze szybsze i mi się wydaje, że prostsze w tym momencie trafił pan za wyobraźnię Scott parkingi przed hipermarketami albo supermarketami na parkingach, gdzie indziej ludzie na co stanowisko to orzec co drugie to punkt ładowania i tak będzie tak będzie też kolejne pieniądze, które można zarobić na w marketach, bo w chwili obecnej kilka sieci świadoma stacje benzynowe w tym momencie na pewno, że nie będzie uważa elektryczny oczywiście czuję rozszerzy Duda notowaliśmy jeszcze zostanie jeszcze na koniec w Polsce miliardy samochodów na plan w 20 2 0 roku za 2 lata tak wychodzi w 1 000 00 0 samochodów na razie mamy niecałe 100 0 ma niecały 1000, ale weźmy pod uwagę to ta jest olbrzymie inwestycje i zimowy czytaj w Polsce tak w tym momencie się inwestycją był już do tego autobusy i normy do tego Solarisa dołóżmy do tego czasu są tak i w tym momencie trwają tak i to już wymienione już jeżdżą, jeżeli dołożymy notesy 1000 trochę mniej samochodów nam się zdrowiej no cóż można tylko trzymać kciuki na pewno każdy z nas ile kosztuje najtańszy samochód z napędem elektrycznym dostępne na polskim rynku czy też znalezienie Selvita 1 60  00 0 miłośników zapłacić jedno zdecydowanie grubo powyżej 100  00 0 i to jedzenie także, że ten żal i zaraz po 100  000 nie mam stać się z 20, ale poziom 1 50 1 10 w ruinie mnie nie stać mnie i chciałbym jak chciał naprawdę bardzo się podoba tak ta cisza w samochodzie na front tak tak sprayem bardzo przyjemny moment obrotowy, który od zera, a w zasadzie to, że się jak kiedyś wierzono, że przyśpiesza od razu tak w ogóle jazdę jest taka jak też lepsza tak w księciu przynajmniej kilka razy, ale zastanówmy się będziemy słyszeć te samochody no i to jest kolejny problem do kolejnej rozmowy być może bardzo dziękuję Ryszard Ciechański rzeczoznawca techniki samochodowej w Ełku ruchu drogowego z polskiego związku Motorowego był państwem ugościł dziękuję dziękuję państwu za ważne informacje po informacjach Michał Kokot Gazeta wyborczej oraz Viktor Orbán z Węgier Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA