REKLAMA

Rusza XI Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego

OFF Czarek
Data emisji:
2018-01-19 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
39:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
większość, a fizyków zastanawia się, kiedy rozpadnie się Proton, ale jest 1 fizyk, który ma poważniejsze zmartwienia na głowie, a może też dużo radości z tym związanym związanych, bo za kilka dni 30 stycznia rozpoczyna się m. in. międzynarodowy konkurs wiolonczelowy Miaskowskiego lotów wrocławskiego to już jedenasta edycja studio Bogdan całość dyrektor Międzynarodowego konkursu wiolonczelowego wiceprezes fundacji na rzecz promocji młodych wiolonczelistów i Rozwiń » profesor w Instytucie wysokich ciśnień Polskiej Akademii Nauk dzień dobry panie profesorze dzień dobry w przypadek wyjątkowy fizyk nie martwi się, że rozpadem protonu tak bardzo jak z nadchodzącym zbliżają co mi się o międzynarodowym konkursem wyłączono owym, ale zastanawiam się, dlaczego on rusza 30 stycznia 20 18 roku, a nie jak by wypadało w 20 17 roku co 2 lata odbywa się kolejne edycje, a ta odbyła się 3 lata od poprzedniej uchwały jest w czasie trwania tych 10 edycji zmienił się, że warunki i takie było dniem życzenia kwestia środowiska wyrażone w morze jako wiolonczelista w szczególności, żeby zrobić co 3 lata, ale z taką argumentacją, że konkurs na tyle dojrzałą już pełnoletni syn zrobił dobrze, że ma taką rangę światową, że jak będzie w większym odstępie czasu to będzie ważniejszych, a poza tym, żeby w z postulatem, żeby podwyższyć wiek uczestników trzeba było bardziej ważny w świecie mnie o to także, iż my zgodnie z życzeniem zdecydowali w oczy i teraz będzie się odbywało co 3 lata teraz będzie się odbywał co 3 takie w i przypomina, że są jeszcze wolne miejsca drugie ósme 1 1 20 06. 20 07. 3 0 trzydziesty drugie trzydziesty piąta 40 4 jest to należy czytać tak zgłosiła się tak po kolei chętnych na 6 0 możliwych miejsc 6 7 osób, z których selekcja i tak jest wyeliminowała jedenastą jednak trochę niepasujących poziomem, ale w razie nie wykazali tego poziomu na przesłanych nagraniach jest albo 5 6, ale tak zawsze się zdarza, że z tych zakwalifikowanych z różnych powodów rezygnują my tak w od czasu, gdy z zakwalifikowaniem 15 grudnia na to tak się wykruszyła znowuż parę osób, więc to są zostały puste miejsca w wyobrażam sobie panie profesorze obrady jury i w tym roku księdza mówią no i co niesie bardzo podobało -li z Korei Południowej tak, gdy była świetna parter był znakomity no i kim to jest dość zabawne w pana profesora, bo mamy 3 osoby, które mają nazwisko kim z przyczyn jest Korei Południowej 1 z Austrii 3 osoby z Korei Południowej o nas skuli i 2 parków takich nad to jest pewien takiej w 8 par 1 par 2 -li 1 i 3, jaki jest w kody wewnętrznych netto są imiona te nazwiska są dosyć długie to jest jakiś fragment takiej realny warsztat nazewnictwo jest jakieś inne tych o tym, dalekim Wschodzie Kresy radzimy w kamasze gaszeniem, ale takich kłopotów Lindsey też w porządku je alfabetycznie po imionach szklanej w, a cała sprawa zaczęła się dawno dawno dawno temu w 19 9 6 roku, kiedy jak rozumiem dwójka rodziców, czyli pan rodzic Marty Żarko tak po pomyśleli sobie, a może coś zrobić no co jak już w Orzyszu zrobili mi międzynarodowy konkurs wiolonczelowy szczególnie w samochodach w Zacisze com cross był marzeniem pana prof. Kazimierza Michalika, a krwawego Kazimierza i nie pamiętam go wśród studentów ten był nazywany tak słyszałem matce trochę mnie to on albo z empatią to głos miała co to znaczy zasady pana profesora zawsze urzekały ja mam wielką atencją do muzyki w ogóle do pana profesora jeszcze bardziej akurat tak się składało się pan profesor uczył zarówno mojego syna jak i jakie ma też Arka i jeździliśmy razem na różne koncerty na konkursie make, a te są tak delikatnie wyrażał takie życzenia, a jakimiś w jakimś momencie wracając z Austrii z Leeds ten był taki konkurs Sikh są robione przez jakąś starszą panią w cyber są robione tak widać jak domowym sposobem może być trochę wtedy może trochę był nieszczery takie mieliśmy wątpliwości i celnych akurat wracałem z moim synem pociągiem i iTaxi jej komentowaliśmy tego konkursu, gdybym tak trochę nie fair było jak byśmy się mówię wiesz to możemy krytykować, a jeżeli sami potrafimy zrobić lepiej od wzroku są konkursy wieje no trochę to było zwariowane to był rok 100 0 dziewięćdziesiąty szósty, ale po powrocie do Warsaw NATO porozmawiałem z panem Jarkko, a potem byśmy porozmawiali z panem profesorem niech szybciutko żeśmy ogłosili konkurs na czwartej oryginalny pierwsze ogłoszenie w czerwcu dziesiątego aż tak daleko w le to wynika też w pewnych takiej skali zdarzeń pan dyrektor Jarka był wicedyrektorem forum jest święto mamy jeszcze zrobić zakwaterować jurorów reguła szkoła dla Krasińskiego z bardzo w Super aranżacją do przeprowadzenia konkursu Borisa na koncertowej sala kameralna i dużo sal ćwiczeniowych ranna i Chin z takim dużym pozytywnym podejściem pani dyrektor szyb Paderewskiego w tejże szkoły, która zaoferowała do szkoły na konkurs to co mamy się jurorów mam gdzie zrobić mamy Super wiolonczelistów i pana prof. Michalika, który w tym środowiskom i czeka nagroda w jest kaseta nie była, ale także by zdecydować to należało ogłosić oczywiście konkursy wpisać w nie mieliśmy 0 nim czy Karol punktem co z tego, że mamy z rana wszystko się zaczyna od zera pisaliśmy w 3 nagrody będą 3 000 EUR co w tamtym czasie nie było tak mało znaczy to jeszcze było dolary do dziś jak żeśmy ogłosi teścia mogę zrobić na apel o odnowie rano mówiła, że to jest nie do zrobienia, a myśmy nie przyjęliśmy do wiadomości no tośmy zarobili na to co 3 dni nie nie można się przestraszyć tak jak w tym tak być jak to się stało, że się zrobiło to Niewiem wciąż, ale nawet się bierze się czasy były zupełnie inne trasy trudno sobie wyobrazić jak w sobotę 20 lat temu duża mgła entuzjazmu w ludziach i takiej chęci wzajemnej pomocy teraz jest trochę to zaników z bombą wtedy się nie myślało komercyjnie nie myślał, że tak bardzo pieniądzach jak mamy chęci wole co się da zrobić po prostu takie mieliśmy przekonanie dzisiaj raczej pomyślimy o barierach materialnych i te dane były drugorzędne czyli gdyby dzisiaj ktoś do pana podszedł podział robimy międzynarodowy konkurs Niewiem inny toby pan powiedział szef musiałem zacząć od kasy, bo bogaty świat jest taki, że trzeba to w finansach liczyć mogę się nie mogę wtedy nam wystarczała zaczyna się przekonanie i przekonanie o tym, że są ludzie życzliwi i w tamtym czasie rozmowa tak jak bożka, ale to nie była mowy o wspaniałym CE Top model skarży się jakaś kasa jest potrzebna na nie ona po prostu to my jako żyjemy być dobrze nie nie było mowy, że trzeba coś, bo wtedy krajowe biuro koncertowe, które się w to angażowało się też bez żadnych środków z Super byłej dziewczyny, które nam pomagały i pani dyrektor Włochów w pięknie było w 2 w ministerstwie rozmawiało się inaczej w ministerstwie kultury na coś, bo tak fajnie chcecie zrobić no to pomożemy w jest miastem, by jakiś też takie sympatyczne rozmowy, a przeraził się tego bawią się z tego, że rzecz, że zaraz zaczyna rozmowa, ale z jakich środków to nie jest oraz nowego silnika teraz ten takiego konkursu im się nie podjął się robić w, a tymczasem jedenasta edycja Międzynarodowego konkursu wiolonczelowego imienia Witolda Lutosławskiego rusza w Warszawie 30 stycznia, czyli już bardzo pewnie długo potrwa do 10 lutego studio Bogdan Opałka dyrektor konkursu wiceprezes fundacji na rzecz promocji młodych wiolonczelistów i profesor w Instytucie wysokich ciśnień Polskiej Akademii Nauk, czyli fizyk fizyk, który robi konkurs wiolonczelowy nietypowy osoba czy nietypowe połączenie ścisłego myślenia zmyśleniem mniej ścisłe, ale dla się jak się okazuje informację o godzinie 11 20 już za kilka minut po informacjach wracamy do programu off czarek prof. Bogdan dbałość o dyrektor Międzynarodowego konkursu wiolonczelowego imienia Witolda Lutosławskiego może przy tym zostanę pozostałe pana zadania też będą tak wybiórczo informować naszych słuchaczy opowiada się pan przed informacjami jak to mała grupa rodziców zapaleńców z zrobiła międzynarodowe konkursy w bardzo skromnie pan to powiedział no ale rozpocznę skromnie powiedzieć jak zrobić to, że właśnie taki konkurs zrobione domowym sposobem jest konkursem oraz ze światowej, bo to jest 1 z konkursów uznawanej za najważniejsze konkursy na świecie Norton przed trudnym pytaniem czy rób swoje i z tego wynika dobrze najprościej mówiąc konkurs założenie było w taki w oczy, a ja obserwowałem od węgla dla licznych konkursach z moim synem Mikołajem i obserwowałem jak te konkursy były dla jurorów do organizatorów nie da wiolonczelista z nastaniem ery jest to przepychanie także tutaj na korytarzu płacz histeria potem się musieli prosić, żeby poćwiczyć z fortepianem na jakość ich tak traktowana Beckham przedmiotowa nie podmiotowa na testy i do konkursu było zróbmy konkurs dla wiolonczelistów oni są najważniejsi nosy dajesz na początkowych konkursach bowiem jurorom proszę panów na tym konkursie Towarzystwa wiolonczeliści wieś przyjechaliście do pracy i nie będziemy nigdzie przesuwać żadnej godziny występu, bo oni są wasz Wierch i to zostało w ciepłym przyjęte pozytywnie ten konkurs jest konkursem dla tych młodych ludzi dla nich było, żeby im pomóc w innej lidze jeszcze byłem w 2 0 parę lat temu taki, że są po co zrobić inni nasi Bielan rzeczywiście mogli się pokazać na świecie czy też, jakim świecie mięsa, ale będą musieli wyjechać z kraju w Bristolu weszły ten kraj w tt inne kraje przesuniemy do polskich odwrócił sytuację na taka była sobie lidera bułek, które się tak rozwinęła naturalnie nie potrafi być do czego nie jest ważne w świecie not w to jest mądry konkurs po prostu jest, że dbamy o jakość tego konkursu i ku zaskoczeniu wielu jurorów, którzy u nas byliby zaskoczeni tym, że przeci w Rosie mogą ze sobą rozmawiać normalnie nie ma żadnych konfliktów między nimi, bo to jest taki konkurs, który po prostu jest życzliwy ta w i wszystkich dla uczestników dla jurorów widzów słuchaczy i to wystarczy nie trzeba żadnej rangi podnosić czynsze w sama się wieś jako szósta rano w skoro mowa o jurorach to warto też na chwileczkę zatrzymać przy nich wśród jurorów laureat pierwszej nagrody sprzed 1 0 lat Marcin Zdunik my, ale także Panny Andrzej Bauer, który był gościem programu Owczarek 2 w środę podali fakt, który tak bardzo sceptycznie podchodził do konkursów mówi ogólnie nie tylko do konkursu wiolonczelowego, ale zastanawia się, jaki jest w ogóle sens robienia konkursów co to co to ma powodować co to ma nam powiedzieć ludzie, którzy uczestniczą czy to ma być raczej przepustka do sławy czy to ma być jakaś forma sprawdzenia czegoś jest pańskie zdanie na temat przydatności konkursów na rzeczywistość pan, że będzie pan Kręcina Kracik, który też jest laureatem i wystąpi w konkursie inauguracyjnym 20 09. także mamy 2 laureatów wcześniejszych konkursów, a w szpitalach trzeba zawsze był sceptyczny od samego początku i tak płomienie konkurs kilka festiwali tańca, a dobierane w pierwszym z jakimiś oporami, ale też będzie po raz trzeci z oporami, więc znowu rozlega skomponował utwór w 20 0 5 tak tak trochę utworu powstała przy okazji konkursu, ale to są wspomnienia Panamczyk, ale też w środę, że konkurs mobilizuje, choć jedno z myśli jako też miałem, obserwując swojego syna, a jak to w tej edukacji jak korale konkurs powiedzmy od razu syn Mikołaj to, którzy także współpracuje z panem Andrzejem Bauerem przy okazji projektu Cielo met to także jest członkiem Solanek wcześniej moje Mikołaj czakiem pomaga w rożnych edycjach tekstów, jakie są do programów tak dalej go Boney da się czuje ten język bardziej w IUNG deski Polski muzyczny prawda ja jestem trochę z innego świata w tym także współpraca z Mikołajem jest od pierwszego czy wiesz w jakim sensie współorganizować święto też czasem, a klasa to miejsce konkurs mobilizuje i to w anonsie zauważył, owszem, że tak jest w 2 popatrzmy na efekty, bo możemy dyskutować o zasadach, ale popatrzmy jak jest efekt własnych w 1 800 dziewięćdziesiąty siódmy rok Anna Pyka dzisiaj jest koncertmistrzem na Zachodzie tak Dominik Połoński druga nagroda dziesiątym drugi roku nagrał w ba są Marcin Zdunik wspominaliśmy pierwsza nagroda w 20 0 7 roku koncert jako solista zasiada z żyli konkursu bardzo kreatywna osoba w 20 09 to była pierwsza nagroda ex aequo luka z ulic i połówka duetu tuczy eos w myśl, że doskonale znana naszej publiczności Bartosz Koziak wypada w Bydgoszczy koncertuje solo w dół w Koneserze rano na wysokości zadania i jest z pewnością te osoby, które zdobędą pierwszą nagrodę albo gdzieś tam zakwalifikuje się w czołówce robią karierę często międzynarodową, a tak, lecz ten cel trudno jestem konwersji pomaga czeka bierzemy się to 1 0 jeśli zakaz wspomniał i t d. to jest też wiele wiele można, by wspomnieć spośród laureatów, ale z zadaniem konkursowym i to jest wiele takich zadań i jednych 1 pomaga stać się wszystkim pomaga niektórych przekonał się nie nadaje do występowania do występowania na estradzie to też jest wynik tego innych przekonuje, że to jest to ich istnienie co jest ich życzenie różnie ma pomagać, bo w sensie promocji w konkurs nie oferował żadnych koncertów żadnych żadnego wspomagania wsi w karierze nie tylko daje możliwość wystąpienia przed tym gremium i przed żywienia niektórzy korzystali tak szczerze, że wyjeżdżali na jakiś studia do jurorów w lot piłki to jest 1 z pkt CV także w gminie należy, tak więc zbyt dużej wagi przywiązywać natomiast z pewnością n p. wcielone et bez konkursu trochę trudno sobie wyobrazić, dlatego że drze się konkurs czym on wypromował też pokazał tych wiosek listów polskich, którzy są na takim poziomie wymagały zrobić w pożyczce monet 1 wszyscy wcielane są w zasadzie laureatami konkursów w panikę wzdłuż wysepek a dlaczego wzięli są praktycznie sami wiolonczeliści tkanki szczyt dyrygent od czasu czasu chyba przypadkowości znajdzie 2 areszt złowiono 3 0 po założeniu batalię z zamykania takiej klatki wiolonczela Veno, o czym mowa w dwu i Niemierko żeśmy nie zauważyli jak już kłopotu z tym, ale ze stron chemicy próbowali innych opcji jednak, że przyjęliśmy założenie takiej nie wiem, skąd się wzięła, ale jakieś takie naturalne pewnie przekonanie wśród nas było, szczególnie że pan Krystian Michalik tak jak pierwszy konkurs co mówimy panie prezesie niech pan wykonał telefon do znajomych wiolonczelistów nie to najprostsze jest na Dolnym udało się namówić się po tych telefonach zrobiło się, że jedynie tabeli wiolonczeli świetnie w lesie była taka myśl może jednak zabierzemy to inna jest wtedy chyba po raz pierwszy był dyrygentem czy dyrygent juror Kazimierz Kord, ale i tak żeśmy przybysze nie rozważaliśmy nikogo innego poza dyrygentami psują wrażenie panie profesorze, że grana wiolonczeli to jest zbyt poważna sprawa, aby zostawiać ją wiolonczelistą i nie może być jednak dokooptować dołożyli innym niż inne punkty widzenia może tak patrzy się nie będę wypowiadał jako fizyk tam nie ma o tym, zielonego pojęcia nie znam nut niema zielonego pojęcia zrobił panie wraz z grona najlepszych festiwali na świecie może, dlatego że nie jestem, bo wiemy jak i fachowcy mieli paliwo z obu takich amatorów obyśmy mieli więcej się rwetes taki punkt widzenia trochę jak korzystam jako fizyk, jaka nie mogą PRL, a człowiek ten korzysta z muzyką w tym oni mi dają frajdę no to coś się należy ode mnie nie da trzeba tylko być odbiorcą się jak, a tak się składa również mamy pewne zdolności organizacyjne czy jestem fizykiem chemikiem szewska jedno polonista, ale jeżeli potrafi na to mogę podać się na to to jest moja oferta nie w jak każda coś czym jest najlepszy innym tonie w świat byłby lepszy na 3 jakimś sensie stara się, żeby był lepszy w notes w sensie merytorycznym w ogóle się nie wtrącam jakkolwiek by jakiś głos zabierałem jak był jakiś pomysł, że w butelkach koncert Lutosławskiego w finale NATO opanowałem, dlatego że obawiałem się, że nie jest dobrze jak kogoś to, czego nie zmuszamy powinien być wybór jest dajmy ludziom wyborny wysoko się wtrącam, ale tak jak nie ma materii, choć nie merytorycznymi miast reprezentuje stronę droga w tym konkursie nie tych muzyków, którzy mają jakieś wyobrażenia o tym, o czym zezwolenie jest dość wojny, a ja nie wiem co prawda jest tym sensie zaburza to jakoś nie brak imienne czy Moskali obraz fascynuje i podziwiam muzyków, którzy tworzą, jakby ta w zloty twarzą w sztukę, ale też fizyce stosować się mamy wszyscy mogą zmierzyć to samo jedni odkrywała inni zauważą w tej muzyce jest podobnie to jest ta sama historia niech są artyści Fisz wszyscy artyści poloniści psycholodzy i t d . są artyści muzycy są rzemieślnicy dobrze wszyscy są potrzebni nie, ale nie będę się wtrąca to może karnych może wpaść do wojny z wtrącić nas może jest trochę tak, a ja miałem marzenie grać na tym w ogóle nie facet tak się zdarzyło w system dźwiękowy szefa w czasie jak byłem taki model ta taniej było tych szkół muzycznych w wynajmie tak duża akurat stać się zdarzyła się ma jego brata rodzice posłali na fortepian, ale mnie nie posłali ja nigdy tego rodzice nie mówiąc chciałem mama ma mieć 8 0 lat siedziałem w zespoły ska trochę szkoda, że senator muzyka nie zagra nie na telefonie posła liście to było moje marzenie przez dziesiątki lat trzeba być, ale potem wyszło, że Mikołaj jest muzykiem w córka skończyła średnią szkołę jest w psychologię Marsylia doktorat z muzykoterapii w mojej trzeci syn teraz już 18 lat mali kończy fortepian w szkole na Krasińskiego, ale wybija się pewnie biochemia, ale ta muzyka coś pięknego jest w sumie cały przekaz ja realizuję swoje marzenia poprzez dzieci nie zawsze będę podziwiał jak można zrobić nie może jestem dobrej sytuacji, bo nie znamy Nokii nie mam żadnych takich szczepień przed koniem przekonań muzycznych poddaje się tym sezonie LM w sieci jest muzyka tak się dzieje w punktach ustawiane i wrócimy do naszej rozmowy po informacjach prof. Bogdan Opałka dyrektor Międzynarodowego konkursu wiolonczelowego imienia Witolda Lutosławskiego studio informacje o 1 1 4 3 studio człowiek orkiestra Bogdan Pałasz prof. Instytucie wysokich ciśnień Polskiej Akademii Nauk dyrektor Międzynarodowego konkursu wiolonczelowego imienia Witolda Luto sławskiego także wiceprezes fundacji na rzecz promocji młodych wiolonczelistów, a konkurs rusza 30 stycznia czy już bardzo niedługo głos oddany słuchaczy którzy znają się trochę na tej branży mówią, że zdecydowanie warto mieć dyrygentów żyliby oni widzą wiolonczelista w Panoramie partyturę rodzin taki głos tak, ale myślę, że w ogóle rozszerzeniem UE na razie wydaje się, że konkurs radzi sobie doskonale, bo tak jak mówiliśmy laureaci konkursu później jest już słyszymy w robią karierę w Tallinie kojce dzięki konkursowi pełno, bo oczywiście talent z Oracle dzięki sobie, ale na pewno konkurs nie szkodzi bardzo wbrew króciutko wspomnieliśmy o tym, ale się to też jest bardzo ważny wątek czyni to, że przy okazji kolejnych edycji konkursu powstają utwory na zamówienie tak jest wiele klub dał im dzieci, jakie z nich wejdą w życie płyniemy dalej badać takie praktyki, bo baba istnienie rozumiem jakiegokolwiek utworu zależy od tego jest na razie jest wykonywany, a to ile razy wykonywany często zależy od tego ile wydawnictwo muzyczne sobie rzeczy za udostępnienie w not Avia no może Polsce w strażnicy pieczęci liczą sobie słono, więc albo może mieć polską muzykę współczesną, bo można mieć 7 9 innych utworów, a może przesadziłem z liczbą, ale w każdym razie gdy więcej utworów z innych państw nadal czeka co będzie teraz tak, abyśmy mieli się pojawiła, że skoro mamy tych form całkiem sporo nie potrafi się z 6 7 3 3 7 8 to może warto by jednakże zabrał stają się promocją tych utworów to są właśnie w Polsce kompozytor znany nie tylko one sięgały napisano to bulwersująca nie umiem Paweł Mykietyn napisał i 20 1 5 org PL i Mariusz Szymański Palestyna jest siódmym Sławomir Kupczak 2 00 9 Aleksander Nowak 2 0 11 taki brat Dariusz Przybylski na ten koncert się także to, że rzeczywiście ciekawy nowość kierowanej festiwal Real to jest z założenia ten konkurs nie był po to, żeby to była rywalizacja sportowa szykujemy się władca każe pokaż mi się na świecie nie świat do nas przyjedzie ale, otwierając tam świadczy ten czas, kiedy powstał konkurs to jeszcze były paszporty nie tracą na Sejm wyobrazić możemy się pojechać z Hamasem w dowolnej chwili wtedy to by barierę mi się termin, a miasto konkursie, jakby kiedyś miał usunąć teraz stoją w tym przez inne jak na rzeczywistość w lewo w oczy i to jest festiwal to jest festiwale z drugiej jej jak ja przywołam coś takiego wnętrza trzaski jest trudne i normalny średni człowiek jak słyszy Lutosławski co mówi to tego, że nie da słuchać tego się nie słuchać, ale tego można się nauczyć tego trzeba jakiś wysiłek wykonać nie pójść do supermarketu i słuchać jakieś hałasy nie, a i nie boli to Sławski zniechęca do zakupów odkrytego nie wiem, ale ma pan rację na scenie może zachęcić, ale to co jest, bo to jest muzyka współczesna, która wymaga szacunku dla dźwięku i potrzebny jest, po który jest ciszą cisza jest istotnym elementem tego utworu nie notabene ja to jakiś wspaniały Luto Sławskim to to pana trzeba go jak w waszej rozmowie coś mówiliście, że to jest czynnym ten możemy się wyobrazić co autor chciał powiedzieć to jest fatalne pytanie zupełnie jak się odwołać do słów Lutosławskiego, którego pytali co on tworzy, jaką miał myśli on nie miał żadnej niczego nie chciał przekazać tylko otworzył doskonałość dźwięków w tym jest sexy zadanie dla Sącza opowiedzieć odczytać jego myśli może to jest całkiem fałszywe ja się pan zgadzamy rozmawiałem z pianistą kanadyjskim Amelia, na który mówi, ale po co w ogóle to na budowę to wszystko jest w hitach jak tam widzę co jest w Polsce trudno to co to co ma wiedzieć już zapisane to ja nie potrzebuje żadnych historii ani opowieści, ale ja powiem coś co takie konkursy z Rawicza Mietek jakieś braki w ciągu 6 zdarzył się taki finał sceny były 3 raz konkurs koncertu Lutosławskiego wykonywany po kolei no jakoś przerwą, bo tata i szaro i terapią, ale i teraz tak tak gra w Miami żona, która siedziała z synkiem jest taki dowcip Wisły są tam testy mówi Owsiany ja jak był pierwszy taki przerażający z malucha terapię w i wszyscy stoją ten instrument coś zostali na drugim koncercie w na drugim nie weszli niech zostali na trzecim już nie narzekali, bo te 2 pierwsze już się nauczyli coś je, a w trzecim zaczęli odbierać je jak pytałem ludzi, których zapraszałem na konkurs, jaki koncert im się najbardziej podobała było hali trzymanie Lutosławski, gdzie jest Lutosławski nie zrobili odkrycie nie to jest klucz ale kto wymyśli coś zrobić taki intencjonalnie koncert muzyczny, w którym będą kilka razy wyk Brad Pitt SA chodzi o to, żeby zamiast wysokiej rotacji Despacito wrzucić je koncert Lutosławskiego w stacjach radiowych, a tych 10 latach sukces murowany tak tylko jak będziemy słuchać no może w dobrym samochodzie jest dobrym nagłośnieniem to może w natomiast jak będzie przy otwartych oknach i powiada sweterkach na pewno nie to wymaga szacunku dla muzyków i musi być otoczenie bez płacenia to wszystko diabli wezmą je dlatego sala koncertowa jest potrzebna szkoda, że w Warszawie nie ma w dobrej to Lennon wiara w koncertowe, ale sal koncertowych no chyba, bo to woda Filharmonia już tak trochę się też dobre miejsce nosił wszędzie pod szlakiem obozach szlakiem to lepiej już słuchać płyt panie profesorze a jaka jest relacja pomiędzy zmieniająca się teraz bardziej zmieniające się pomiędzy konkursem, a Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina mamy informujemy, że tak powiem, bo to była tak też taka sugestia, by się paru osób, żeby się związać z Instytutem Fryderyka Chopina czy jest, gdy kilka myśli takich mianowicie konkurs musi być ustabilizowane, czyli musi mieć szansę przeżyć, ponieważ organizatorem jest Fundacja Fundacja to faktycznie jestem jak więc, gdy ja nie jestem wieczny adres fundacji to jest adres Instytutu, którym pracuje, w czym nie będę sam przepracował ten adres strasznie też jest nietrwały, choć adres wiecznie trwały nie jest to musi być związane z instytucją, która jest trwała i to jest czym pierwsza myśl mojego punktu widzenia norm to jest tak jak jesteś ojcem teściem, żeby te dzieci przeziębienia nie może być także jak ciebie nie ma to kwota dzieci giną, więc więcej się musi wystawać w jakimś momencie i to powinno być trwałe dlatego jest drugie skojarzenie 2 tak wybitnych nazwisk są u nas Lutosławski inny niż kawa to z nich nie bali, a ja, choć o potencjał Instytutu jest nieporównywalny z fundacją, która jest w enigmatycznym tworem w NATO wrażenie trochę, jakby w skoro pan użył tego porównania o ojcu dziecka to ma takie wrażenie, że jest ojciec, który swojego syna wysyła do najlepszych szkół i ten syn pobiera lekcje mistrzowskie u najlepszych uczniów, a w tym momencie ojciec mówi jest synową mam dla siebie świętą, by propozycje pal licho tnt te koncerty te sale koncertowe to jest pewna sprawa będzie grał na statku podpisałem kontrakt świetna publiczność mają dużo kasy będzie codziennie widać, że powoli do kotleta dobre rzeczy, ale światła z sobą płynie się po portach wspaniałych na świecie i to będzie synu twoje dziedzictwo straszna wizja na arenie niedostępnych w dacie jej nie próbujemy skomercjalizować Lutosławskiego do tego jest pewna niezgodność Chopin nie jest tak też przed walnym Lutosławski nie bardzo marszand byłby, gdybyśmy ludzie nauczyli, ale skala nie ma edukacji muzycznej, aby dołączali może dziś mały proszek doprania oboma słodzi się ja przywołam, lecz takiego czasami mój syn powiedział, grając w przedszkolach są grana wiolonczeli zagra się kiedyś ojciec kolegi się pojawił przedszkoli zagrały tak to zainspirowały jak każde 5 lat 3 jest wiolonczelistą już się kilkadziesiąt i jako grał w przedszkolu jest muzykiem od swojej muzyki współczesnej mówi zainteresowanie dzieci tych pełnoletnich przedszkola nie oni odbierali tego to współczesna muzyka dziwną bardzo nie tak samo jak Mozarta Chopina oni są te małe dzieci są otwarte na wszystko NATO w dajmy im to nie dajmy im szansę odkrycia takich dźwięków, a jeśli nie damy do The Times dodano w taki mamy zaniedbany szkolnictwo muzyczne w ogóle myśleć w ogóle edukację muzyczną w wy dla osób, które być może nieco się wiązać z muzyką zawodowo tylko po prostu, żeby się nauczyły, jeżeli pan to pan sobie doskonale wie nasi słuchacze, którzy podróżują także wystarczy wjechać z Polski, żeby zobaczyć, że mózg jest częścią życia Kiszczak szkolne zespoły, a one grają nierówno Tomek pochodzi ale, ale dziś się rozumieją jak powstaje muzyka także muzyka to jakaś taka zespołowa notes i zgranie się osób, które grają lepiej lub gorzej na instrumentach im lepiej im bardziej są zgrani tym właśnie wychodzi taktyka edukacja jest taka jak rozmawiałem z jakim szefem federacji lekkiej muzycznej niemieckiej i nasi muzycy ze szkół muzycznych jak występują w Niemczech to są na dużo wyższym poziomie niż ich koledzy z tamtych szkół nie mówi jak to jest, a mówi, bo my uczymy dzieci jako słuchaczy oni dbają o słuchaczy, a my dbano muzyków daje nam brakuje słuchaczy w, a im brakuje muzyków możemy eksportować jednak importowali drugich no no są także nasz biznes na faktach udowodniono musimy stworzyć rynek je i wtedy to już jest wszystko pięknie noty, a my nie mamy w ogóle ten rynek nie fatalne doczytałem to jakoś tak się czuje niewygodnie, chociaż uznaje się szkół muzycznych jest ona jest istotnie wyższy niż ten osiągnie stan przykład sąsiednich krajach to k, ale z not to troszeczkę może zboczy my z dwudziestego klasycznego nurtu, ale są posłami różnych wywiadów młodych jazzmanów, którzy wybierają uczelnie poza polską ściśle docelowo Polska w duszy gra, ale wybierają uczelnie poza polską, dlatego że po pierwsze, dostają świetną bibliotekę muzyczną po drugie, dostają dostęp do szkoły 2 4 godzinna dobę, więc jeżeli n p . o trzeciej w nocy zapragną zarejestrować się jakieś nagranie, które właśnie z przyszłym do głowy to oddzwonią do kolegów albo razem wsiadają w taksówkę czy samochód jadąc do szkoły chodzą sobie do klasy łamany przez studio włączają sprzęt i grają jak za chwilę mają nagranie, do którego muszę odnieść poprawia się to by żyło muzykom tanich tego nie traktuję to coś dziwnego, że szkoła ma się kończyć o dwudziestej OBOP występy prosto to jest twoja szkoła bez pójdą też swoje miejsce, gdzie masz dostęp do wszystkiego związanego z muzyką narodową bardzo pięknie pan powiedział to jest rzeczywiście kluczowe tak jak w tym, że za instytucjach pracuje w różnych pracowałem na świecie one są dostępne w każdym momencie nie ani też sami gramy póki są szkoły muzycznej z moich obserwacji są uczniowie są dla szkoły ani szkoła dla uczniów trzeba byto coś na głowie postawione nie no właśnie mam nadzieję, że ten konkurs będzie 1 z takich kamyków, które uruchomią lawinę też mam taką nadzieję tak jak skalę powiedział nie starają się o to, żeby miał renomę światową ma w donosach nie bardzo się starają, żeby to zmienić ten, kto się zmieni w taki, że trzymamy za to kciuki bardzo panu dziękuję bardzo dziękuję prof. Bogdan Małysz Instytut wysokich ciśnień Polskiej Akademii Nauk dyrektor Międzynarodowego konkursu wiolonczelowego imienia Witolda Lutosławskiego jedenasta edycja konkursu startuje w Warszawie 30 stycznia potrwa do 10 lutego wiceprezes fundacji na rzecz promocji młodych wiolonczelistów, bo państwo moi goście bardzo dziękuję panie profesorze chodzi jest, ale pionowych naklejkę z nalepkami ma już z tez 2 0 parę lat no proszę to zazwyczaj z czego to zrozumieć co do pierwszego w Desie oryginały one w 2 w kwietniu byliśmy w liceum, a Mikołajem w czerwcu zrobiłam poza kilkoma prof. Igor zaproszono też ułatwienia informację o informacje za 3 minuty od dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut jego program już Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA