REKLAMA

"Hiroszima, moja miłość"

Data emisji:
2018-01-20 15:00
Audycja:
Klasyki dla grzeszników
Prowadzący:
Czas trwania:
26:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

1 10 4, a więc poranne audycje klasyki Black rzeczników w nich dzisiaj o miłości oraz w pewnym mieście, które w tej przynajmniej filmowej historii uwalnia najbardziej skrywane i trudne wspomnienia audycja klasyki dla grzeszników Karolina Głowacka przy mikrofonie w naszym studiu Anna Malicka dzień dobry dzień dobry film oznaczenie z wydziału Radia i telewizji Uniwersytetu Śląskiego oraz szkoły Wajdy klasyki, lecz grzeszników to nasz cykl, w którym przypominamy i zachęcamy do Rozwiń » albo obejrzenia Poznania po raz pierwszy dzieł filmowych literackich czy muzycznych albo do powrotu do tych właśnie dawnych dzieł my stąd tytuł dla grzeszników i grzesznicy dziś proponujemy państwu powrót do filmu z roku 19 5 9 Hiroshi ma moja miłość już w samym tytule mamy pewne napięcie ich lekki niepokój Hiroshi Amano doprawdy nie kojarzy nam się z miastem, które może on nie być elementem miejscem romansu czy czegoś co wywołuje miłość właśnie Hiroszima od czasów PRL zrzucenie na nią bomby atomowej kojarzy się w zasadzie powszechnie społecznie tylko i wyłącznie z tym po to jest pierwszy film fabularny pewnego dokumentalisty bardzo ważnego dla kina francuskiego wiemy, że w ogóle nie do komend listy znaczy on rzeczywiście dech w złym momencie, kiedy przystępował do pracy nad filmem był dokumentalistą i wydawało się, że to będzie, że dokumenty to będę to będzie coś co co cała będzie w jego karierze właśnie najważniejszą rzeczą, ponieważ one został wybrany do rzeczywiście nakręcenia filmu o Hiroszimie pierwotnie dokumentalnego po nakręceniu w bardzo interesującego dokumentu, który zresztą można w w do dziś oglądać to był dokument poświęcony obozowi w Oświęcimiu, ale na Zosię noc mgła film, który w, którym zaproponowano mu w pierwotnie miał być znany był odpowiednikiem takiego dokumentu o zagładzie z Togo tutaj przeniesione na nagrodę japoński MGB pierwotny pomysł nie powiódł się wcale, aczkolwiek w dalszym ciągu uważam, że jest to 1 z najciekawszych filmów z jakich w ogóle powstały z historii kina filmów fabularnych, ale są ogromnym takim potencjałem Live pokłady tego filmu są tak skomplikowane jest ich tak dużo można tutaj mówić o różnych rzeczach, więc można w samej samym powstaniu tego filmu zaczęło się od dosyć trywialne nie znaczy Japończycy i Francuzi z w latach pięćdziesiątych eposie Budka z lat pięćdziesiątych postanowili wspólnie powołać do życia firmę, która będzie produkowała koprodukcje gmina ma naprawdę nie ma w myśl prostszego pretekstu do bazar do do przygotowania wspólnego filmu naj wygrana, ale na arenę do do przygotowania w mowie rośnie, ale na ranę w niebo takim filmowcem z sensu stricto, ale co się zdarzyło dlatego, że to był bardzo interesujący okres swej historii kina francuskiego potem za okres nowej fali, kiedy krytycy filmowi, kiedy ludzie nie do końca związani bezpośrednio z reżyserią filmową postanawiają robić kino kino, które będzie po swojemu po swojemu odważne niekonwencjonalne świeża zupełnie o wiek w kontrze do wszystkiego tego co w obozie konwenansami tak co żadna nawet ważyła w ogóle kinematografia dlatego francuska i Alan Rene właśnie miał być takim 1 z tych twórców niespodziewanie stał się twórcą w mówi się, że żaden z c jedno 10 0 z 3 wielkich arcydzieł, które powstały w pięćdziesiątym dziewiątym roku 3 największych filmów Lenovo falowych ba, ale rano pojechał do Japonii obejrzą wszystkie materiały jakie, jakie zostały zgromadzone, w które dotyczyły rośniemy i powiedział, że niczego nowego już nie wymyśli brzeżan sobie nie wyobraża wziął w pojechał tam zespół z pracownikami, którzy w ogóle od razu po kilku tygodniach zdezerterowali wydawało się, że ten film nie będzie mógł powstać Alana Lane zaproponował Robert dobrze możemy nad tym pracować, ale ja bym chciał zrobić właśnie po swojemu i chciała zrobić film fabularny zaprosił do współpracy w nie oczywistą osoby NN mianowicie Mark lidera, która wtedy była pisarką w dzisiaj wiemy, że później została również reżyserką filmową i ona z zaproponowało na coś co pierwotnie wydawało się firma rzeczywiście miłości tak jak mówisz, że o tym, tytule jest w pięćdziesiątym dziewiątym roku jak z bardzo chciał podkreślić kontekst tego tamtego lutego tego roku, bo to są za lata pięćdziesiąte, która w ogóle były czasem strasznie skostniałym, a ten film jest rewolucyjny do dzisiaj, ale jesteśmy też naprawdę dosłownie chwilę po wojnie przecież z tej perspektywy wspomnień i traumy tamtego okresu tak dlatego dlatego w połączenie Hiroszimy z miłością już w tytule to była rzecz rewolucyjna, ale Mark Rich tera powiedziała opowiemy film o miłości o miłości, która ich się karze w stref na te umorzenia natychmiast, ale w, kiedy oglądasz ten film okazuje się, że to wcale nie jest od takiej miłości od tej miłości, które możemy się spodziewać po kilku pierwszych sekwencjach tak tego filmu i powstało dzieło, które ono jest moim zdaniem nieporównywalne z niczym i w dalszym ciągu robi wrażenie to to nie jest tak rzec, że firmy z lat pięćdziesiątych nawet z lat sześćdziesiątych nie wszystkie nie wszystkie są w stanie przetrwać próbę czasu dzięki temu, że też miast tak wielowarstwowy inną wydaje mi się żarze w dalszym ciągu jest nam co najmniej interesujące nowo, gdyby opowie dziś go w tylko tylko fabułę toż to historia będzie 2 × na planach mamy pięknego młodego japońskiego architekta, który PL w podrywa dziewczynę z knajpie okazuje się, że to jest dziś wielu kobieta filmu aktorka niespodzianka inni spędzają ze sobą 1 noc i tyle i właściwie później było już nie rozmawiają wiadomo od samego początku, że ta nie będzie miłość, że to, że tutaj nie ma żadnej złości to może jest na razie nie będzie z tego związku towar to prawda i chaos rzeczywiste rzeczywiście to wiadomo poza tym ja zawsze już mam wrażenie tak tak na margines takie teksty taką mam nadzieję, że w tym filmie żorzanie nie stracą tej szansy na miłość, ale niestety w powiedzmy od razu tracą inni tamta kobieta to jest film o niej to ona jest główną bohaterką tego filmu drobny gest budzą się rano ruch z wyrażoną w łóżku świeci słońce i drobny gest ruch ręki powoduje u niej jakąś lawinę wspomnień jego kochanka jeszcze śpiącego w jak Lwy ona ona jest data jest zerowe w gdy mamy mamy takie zbliżenie z ręki kochanka i ona drży i drży ręka nasza bohaterka rzeczywiście nagle nagle przypomina sobie jak się okazuje później traumatyczne wspólnym życiu, które siedziały w jej życiu i tak naprawdę wy to jest opowieść o tamtej miłości i siłą tego filmu jest to, że ta 1 noc spędzona właśnie w Hiroszimie właśnie z miejsca, gdzie doszło do wielkiej tragedii, gdzie zdarzyło się coś co coś co są co w maju było traumatycznym przeżyciem dla dla całego narodu w tym mieście w niej otwierają się na cele takie pokłady uczuć emocji wspomnień i ta 1 noc zamyka LG Chem władza może to jest nadużycie, ale tak mi się wydarzy to jest proces takiego takiej żałoby dzięki tej 1 nocy tej 1 chwili to dzięki temu mężczyźnie okazuje się, że ona właśnie przeżyła cały ból, który nosiła ze sobą przez SCM pada 14 18 lat nie pamiętam odporność starych zdjęć i oczywiście to co tam to może brzmi banalnie, ale są też bym się wydaje, że to dotyka bardzo takiego prawdziwego uczucia cały ten film taki jest z łączeniem banały dramatu, ponieważ mamy sekwencje dramatycznych wydarzeń z Hiroszimy i tuż pod bardzo cool zdjęcia takie dosłowne pokazujące co się działo z ludźmi, którzy przeżyli je z poważaniem jak deformacji i t d. tak dalej, a jednocześnie mamy też elementy dość banalne no bo tutaj przed mszą w wyrazić w ten sposób, że jednak romanse zwykle są dość banalne z listy chętnych każdy myśli, że to jest centrum wszechświata ich tych rozgrywek rozgromiła dla prawdy my z sytuacją dość klasyczna nie mówiąc też o tym, że oni, bo ty mówisz o tym, że to jest 1 noc oczywiście to jest prawda, ale ów mężczyzna ów Japończyk w tej roli wiedzieli okrada jest niezwykle dojrzałe muszę przyznać i umie wziąć na siebie te bardzo trudną rolę, gdyż w pewnym momencie wychodzi odtwarza psy i Jones z nią stało, a bohaterką Emmanuelle riva w tej roli i choć w rolę jej byłego kochanka i pierwszej miłości w ten sposób rozmawiają ale gdzie oni zrobią wywarze przepis wie his zwykłym Browarze na zlecenie umowa jest zależy na tym polega banał miłości na tym, że ja myślę, że to jest to jest najbardziej prawdziwe afery w tym filmie i to jest przełamanie wszystkich schematów, że nie oglądamy sytuację, która z 1 strony jest bardzo prosta, ale z drugiej strony no i jest prawdziwa każdy z nas gdzieś tam kiedyś przeżył może nie 1 do 1 taką sytuację, ale sytuacja podobnego wyjścia ze sceny z traumy Indii natomiast ta scena, której opowiadasz wspaniała zresztą trwająca 20 minut, kiedy ona właściwego prowadzi po swoich wspomnieniach opowiada mu traumatycznych doświadczeniach, bo dodajmy ta miłość ta prawdziwa wielka miłość, która ją spotkała to była miłość do niemieckiego żołnierza i ogoloną głowę z francuską na jesienną na prowincji Helmand i ogoloną głowę ona została potępiona kończy się wojna to potępienie trwa inni, mimo że w dni wiemy już wcześniej dowiadujemy się o tym, że ona mamy, że na giełdzie normalna rzecz się on zresztą też, że to dzięki dzięki tej podróży takiej wcale nie sentymentalnych wręcz odwrotnie właśnie takie takie bardzo bolesnej i uczuciowej oni wspólnie PL not dochodzącą do jakiegoś oczyszczenia i dokumenty, mówi że one podejmuje Tauron tę rozmowę szczerze, że w o niej pomaga w przejściu przez traumę, ale ona też mu coś daje ona z kolei Beata jest, gdy w dla mnie bardzo wstrząsający moment, kiedy mówi no za kilka lat, kiedy tych przygód sytych jednorazowych kobiet sytych kobieta na chwilę będę miał już za sobą bardzo wiele Wenecji, by pamiętał jako to uosobienie zapomnienia jest to co niby to brzmi jak jakaś poetycka fraza, ale tak naprawdę nic nie zapomni zapominanie wcale nie jest takie proste tak, ale też to co mi się w tym filmie podoba to właśnie to, że ta ich rozumowaniu odbywa się na wzgórzu przy blasku Księżyca, gdzie biegają dookoła jednorożce dzieją się rzeczy niesamowitej fantastyczna muzyka, w której zbliżenia i t d. wiatr we włosach tylko właśnie dziś tej zwykłej knajpie przy Dworcowej niemalże można powiedzieć nie mówiąc o tym, że kelnerka na koniec ich po prostu wygania, zabierając mieście częściowo pełną butelkę no bo już jest za późno skrót informacji za chwilę do państwa wrócimy rozmawiamy o filmie Hiroszima moja miłość w 19 5 9 roku Jana Malicka studia to Głowacka Karolina Głowacka to jest audycja klasyki lekarzy orzeczników wracamy do rozmowy o Hiroszimie moja miłość to jest film z roku 19 5 9 w reżyserii Alana Rene w naszym studiu Jana Malickiego filmu znawczyni z wydziału Radia telewizji Uniwersytetu Śląskiego oraz szkoły Wajdy dzień dobry jeszcze raz dzień dobry jeszcze raz jak to było setnym filmem, bo on nie jest no cóż antywojenny nasza bohaterka grająca w nim element nasza bohaterka, która jest jednocześnie aktorką też w tym filmie to dla szkół często sytuacje my filmowych sytuacji, że opowiadają na filmie gra w filmie przeci w antywojennym prawda pacyfistyczny no i oto mamy rok 50 dziewiąty i podobno Hiroszimy moja miłość trzeba było wycofać z konkursu, żeby się Amerykanin ubrać w nowo opowiadał o w głowę sułtan w dniu wybuchu na domowym wewnątrz bomby atomowej, ale też pamiętajmy, bo my tak tutaj o miłości jej Echa tych wątkach erotycznych zawędrował w zapominam, że żal to był bardzo odważnych jak na tamten na tamte czasy, bo w wydanym władzy tylko widać no tak tak tylko, że w ostateczna francuska zdradzając za weszliśmy tam zdradzając za mająca przed jedno nocną przygodę z żonatym Japończykiem, którego dopiero rano, by toczyło się zajmuje on w 3 19 1 3 sytuacja w no no no no umówmy się pan nie jest to 5 2 wam teraz może z naszej perspektywy nam się dzisiaj wydaje, że bez Echa takich filmów była, a nawet miałem wtedy wtedy tak nie pokazywano miłości, a do tego jeszcze ta Hiroszima, bo zarzucano temu filmowi wiele rzeczy, ale inni m. in. to, że zrównuje temat dramatu jednostki ze w wielkim tematem zagłady to dzisiaj też może już mnie nie czujemy tego tak tej dwuznaczności tej sytuacji, ale wtedy to bardzo mocny bardzo mocny temat inni my musimy to te podziela tych 2 pierwszych sekwencjach tego filmu moim zdaniem wybitnych szczególnie w naczyniach właściwie obie są niesamowite, bo ten film zaczyna się 5 ujęciami UE Lutz splecionych ludzkich ciał, które sąsiadują typ obsypanym nie wiadomo z piaskiem ukryłem w następnym ujęciu zagrożone wodą taki test HR absurdalne trochę abstrakcyjne czy oniryczna nie wiemy czy to jest ręka czy noga ale by nie mamy wątpliwości, że są ludzkie ciała i właśnie w kontekście tego filmu może rzeczywiście możemy myśleć o tym, że, że oni są w jakimś miłosnym uścisku, ale druga sekwencja kiedy, kiedy ta data 5 ujęć się kończy druga sekwencja to jest sekwencja dokumentalna, gdzie Alan Rene wykorzystał materiały, które zobaczył na miejscu i który chciał wykorzystać pierwotnie to co do tego dokumentu Hiroszimie, więc widzimy z 1 strony to czysta architektoniczne budowlane, których się okazuje cała ta czystość i to taka Camp Delta tak to taki chłód tego miejsca wynika z tego, że to jest muzeum Hiroszimy wybuchową i inni wszystkiego tego co się działo widzimy zdeformowane ciała i scenie towarzyszyły zza kadru taki takim monologach poetyckiej opowieści w, a nie masz pytanie na rozwijanie rozmawiają ze sobą nie mówi ona w komendach nad stadionem pyta czy gminę na zewnątrz każe się ogląda jakby, jakby to brzmi, jakby oprowadzał ją po po Hiroszimie, ale to nie jest Hiroszima, która jest z romantycznego snu Japonii tez Hiroszima, która jest zniszczona wojną rozerwana przez przez bombę oglądamy właśnie zdeformowane ciała moim zdaniem to co zwykle to z kwesty jest niesamowita, ponieważ następną z sekwencją, że ta sekwencja w pięknym świetle w łóżku, gdzie nie leżą obok siebie gładkich zdrowych pieniężnych tak chciał i to jest i to było nie do przejścia w tamtych czasach, bo to było i formalnie bardzo odważne co prawda eksperymenty formalne to coś się zdarzały swoją drogą no tak na marginesie operator tego filmu to jest ten sam operator, który zrobił tyle Bóg Petera Greenawaya miał już wtedy prawie 6 0 lat i widać, że jego fascynacja ludzkim ciałem pięknem ludzkiego ciała no ale wraca zdał do lat pięćdziesiątych to co w nie tak się pokazywało ciało inną nie zdarzały w takim kontenerze w takim kontekście kandy z gotowaną o tym filmie jedni mówili, że to jest chyba beznadziejne się dobrze, że nic z tych co to w ogóle nie powinno się czegoś takiego pokazywać inni wołali, że to arcydzieło autor podobno był w ogóle zaskoczony faktem, że jak i Legii zresztą wraz z VAT refaktury waga z 2 40 0 batów na tym samym festiwalu, ale byli zaskoczeni, że te filmy zostały dopuszczone do do konkursu, ale to w końcu Hiroszima była dopuszczalna czy nie ba dopuszczam pokazaną w derbach KUL, ale wy w Enei, ale przede wszystkim przede wszystkim to był film, który w, które został przez nową falą w samych twórców znanych za coś straszliwie świeżego ten scenariusz tak na marginesie została napisana przez pryzmat gry gra dosyć szybko inni po wielu wielu wielu latach to bodajże w latach osiemdziesiątych ona wyznała, że tak naprawdę opowiadała o sobie o swoim kochanku Chińczyków i że to on upierał wzorem całej historii, ale tych tam tam jakby również sama opowieść była szokująca, bo pan tamten początek, owszem to było dziwaczne, ale później 2 0 minut rozmowy, gdzie dwoje bohaterów wciela się w jakiej się w psychoanalityczne właściwie już chodzą rejony z 1 strony z drugiej strony smutny koniec z ras Lu Velvet otwarcie za zostawienie takiej takiej wyrwy, a on buta bohaterka mówi ja przeżyłam swoje właściwe w MOK mogę już przez więcej i Tesco co to były takie zabiegi na w oczekiwano przecież, że czegoś konkretnego, ale nie tak się kręciło, ale do tego też mamy relatywizacja i tak jest prowadzenie sprawy jednak wojny do jednostki, bo oto nasza bohaterka kochała młodego Niemca ona miała 18 on miał 2 2 lata wyraźnie jest to powiedziane, który ginie Wronki własnych rodaków dla niej to jest rozpad, po czym po 1 4 latach wyjeżdża mniej i właśnie przeżywa romans z Japończykiem, który wtedy w był na wojnie oczywiście wiadomo, po której stronie, ale ja podobnie we z właśnie to powoduje w niej gazet wspomnienia bardzo to jest tak prawdopodobne, ale też rynek mamy te relatywnie zasłużył jak to no cóż wróg czy nie wróg no to jednak jest 50 9 przy ponownym właśnie to jest zresztą w ów powiedzmy szczerze sam fakt, że Ala Rene wybierana też w wielką dramatyczną miłość, która nam źle o rozdział, który o, którym nasza bohaterka musi zamknąć to, że wybiera miłość do Niemca Otto już również prowokacja w deptak w stronę i tutaj żołnierza żołnierza niemieckiego okupanta pomiędzy nowym studenta w sferze w myśl tego może masz rację tego dzisiaj nie po prostu nie czujemy nam się ta ta tematyka dla nas przestały być szokująca, a tutaj było włożenie do 1 wora, gdy bardzo wielu bardzo bulwersujących nowe czasy tematów zresztą Tadeusz lubelski, które jest autorem książki o nowej fali pisarze, że sam cel to było obrazoburcze, że zwalnia już to co do zauważać na początku, że pozostawienie tych tych 2 słów miłości Hiroszima to wyłącznie do przejścia z 2 to naprawdę bardzo mocno gros burczy film, ale uważam, że po latach zostało w w nim przede wszystkim tam głębia psychologiczna, która być może w pierwotnie wymykała się interpretacją, bo młody skandalizujący sprawę na pierwszy element tańca dość zresztą dosyć często zdarza, że my patrzymy na filmy, które oglądamy tu i teraz przez pryzmat na naszych naszej codzienności tutaj dzisiaj inni tez papierek lakmusowy oczy czy to przetrwa czy nie przerwano tutaj mamy niesamowitą dawkę takiego dawno prawdziwych uczuć emocje buzują w tych w tych bohaterach, a przede wszystkim bohaterce no właśnie ten film przetrwał to jest ważna jest na tyle oryginalny, że Rzym nie zaginął gdzieś się w swej historii kina tylko absolutnie stał czasy istotnej jak to bywa z tego typu firmami się może niekoniecznie podobać, ale trudno od niego oderwać wzrok widać, że jest w tym coś dziwnego coś nowego nie on między 200 bez tak trochę przeszliśmy obok cały sprawny w nową falą wolności z kosza oczywiście też jest jak sama sama epoka była interesująca i akurat torze, że ten film otwiera epoka nowej fali nie to jest bez przyczyny, ponieważ mam wrażenie, że Anand Anand trenera RM, które mają prywatnym zdaniem już później nie osiągnął takiego mistrzostwa jak jak i akcjach w tym filmie, ale on pozwala sobie na przekraczanie wszystkich możliwych granic pamiętajmy, że są nowa fala przyniosła również, że wolność realizacyjną zaczęto używać lżejszych kamerę wiem, że to brzmi banalnie, więc miała ogromny wpły w na technika można było ukraść ze studia drewno było wyjść ze studia można było pracować przy naturalnym świetle zresztą tutaj mamy sceny nocne fantastycznie pokazywany zresztą w swym przez co w pewnym momencie bohaterka jednocześnie spaceruje po Hiroszimie i po 1 francuskim miasteczku i to jest pokazywane z takim montażu równoległym bardzo ciekawe są do ujęcia wody są właśnie takie naturalne dla matek może teraz coś inaczej, gdy stał znak władzy, gdy każdy z nas ma kamerę w kieszeni co nie jest żadną odkrycia, ale wtedy powietrze woda to było coś co co co co odkryli okno odkryli nową falą owcy inni jeszcze może 3 z nowa fala przyniosła fascynacji autorami autorską dość reżyserów to było coś co zostało wypchnięte na pierwszy plan i Alan Rene zresztą w tych dyskusjach w bardzo bardzo ciekawe wesołe jest czytanie tego jak dyskutował z tymi producentami, którzy byli oszołomieni jego nowymi nowatorskimi pomysłami jak mógł zdobyć, a właściwie przede wszystkim chciał mówić swoim językiem po swojemu i to zderzenie również formy w tam są rzeźby użyte zdjęcia dokumentalne i zatarcia tego co jest popularne CEZ dokumentalny data sekwencja taka poetycka jest tak naprawdę utkana z autentycznych zjeść to co też jest niezwykle nowatorskie rankingu pozwala sobie winien nigdzie nie nie stosuje cenzurę nie niania nie odwraca wzroku od pewnych nie wiemy nawet w przestrzeni ludzie często jest to absolutnie działo spełnione imam wrażenie, że los chyba 1 z najciekawszych nowofalowy filmów i to rząd otworzą rzeczywiście ten okres, bo tato co to jest niebezpieczne, ale to bardzo świadomie się stało 2 90 zapytać o 1 rzecz czy aby przypadkiem wybór kraj, po której mówiłyśmy wcześniej przed skrętem informację, że tam się odbywa tak zasadnicza scena przejścia żałoby gdzieś tam przy piwie jasnym pełnym czy to przypadek żona się z Casablanki LO oczywiście nie przypadek, ponieważ nowa los kochali historii kina tata mnie z nimi łączy oni bardzo świadomie używali właśnie takiej takich drobiazgów fascynował fascynowali w ogóle autorzy takiego klasycznego kina Hitchcock Ford to było, więc tutaj te wszystkie nawiązania do nich fascynowali, ale postanowili zrobić zupełnie inaczej nie ich fascynowało to żal, że pozostawali autorami a gdy sama postawa była godna naśladowania natomiast torze wykręcili jej w systemie też mniej Anelka, ale n p . w inny byli krytykami, więc znajdzie się na gatunkach ty jesteś niesamowity Banisz odcinanie jak gdyby od tego co było, ale na zasadzie wroga trzeba znać, że we żeber co zrobić coś nowatorskiego trzeba poznać to co było to jest fantastyczna postawa, która spowodowała, że nowa fala w no była bardzo tak świeżym nurtem i dlatego koniecznie koniecznie trzeba powracać do filmów Lenovo falowych, która jak mówi mogą być troszeczkę dziwne naszej perspektywy, ale jednak kiedyś im przyjrzymy z odpowiednim nastawieniem z odpowiednią dawką wiedzy n p. taką, jaką serwuje nam bliska to widzimy już, w którą stronę firmy idą i dlaczego wyglądają tak jak wyglądają tak dręczyć go proszę o znacznie ostatnia rzecz, bo w Bytomiu, a klasy dla grzeszników nie muszę powiedzieć, że widział ten film 20 lat tych studiach w po tak trochę w złym pomysłem zmiana może coś z tym może to po wyrządza się w swoich w nowej z nową perspektywą niż leczyć odkryłam ten się na nowo, a inni jeśli mogę się, więc czegoś małego ryzyka są, więc chyba właśnie takich o Grecję, że warto oglądać filmy nawet jeszcze, że widziała się podażowe, żeby je poczuć na nowo ich zawsze warto obejrzeć przynajmniej raz na jakiś czas nie amerykański film tylko n p. francuską japoński Hiroszima moja miłość z roku 19 5 9 Ala Rene opowiadała Joanna Malicka film oznaczeń z wydziału Radia telewizji Uniwersytetu Śląskiego oraz szkoły Wajdy dziękuję ci bardzo dziękuję pięknie za chwilę skrót Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KLASYKI DLA GRZESZNIKÓW

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!