REKLAMA

Po czym poznać dobrego nauczyciela?

Jak z dzieckiem
Data emisji:
2018-01-21 14:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
17:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
audycje jak z dzieckiem Karolina Głowacka przy mikrofonie studio, ale goście Iwona Kołodziejek dzień dobry dzień dobrych Kinga Białek dzień dobry dzień pracy wykładowczyni szkoły edukacji czym jest szkoła edukacji szkoła edukacji prowadzi jej ze studia podyplomowe, ale są tu studia dzienne skierowane do przyszłych nauczycieli języka polskiego i matematyki w UE i wszyscy ci, którzy chcieliby zostać polonista nie albo matematykami i już mają przygotowanie kierunkowe w LM Rozwiń » mogą przyjść do nas do szkoły i w ciągu całego roku właśnie podczas studiów dziennych, ale my ich do tego będziemy jak najlepiej przygotowywali inni to co jest ważne na studiach to torze chcemy, żeby nasi nam nasi studenci skoncentrować się właśnie na tym przygotowaniu do zawodu dlatego mamy dla nich przygotowany program stypendialny, który pozwala im się w Warszawie utrzymać i skoncentrować tylko na tym, ponieważ jest to bardzo intensywne bardzo intensywny rok, czyli ile trzeba dorzucić własnej kieszeni ten ruch ani nic, a przed Wigilią uszyli stroje w rozwoju albo towarzystwem im roczna inwestycja czasu energii wyrok trwają studia nad ranem do strefy to jest audycja jak z dzieckiem i Getin ustawiły śmieją w tym kontekście, że oczyszczalnia szczere są po to, by dzieci się rozwijały jak najlepiej występują bardzo chciała, żeby dzieci też były w tej audycji lub podmiotami nie tylko przedmiotami edukacji myślę, że te bardzo bardzo ważne Nina, ale jako rodzice szukamy dobrych szkół w dobrych nauczycieli dla naszych dzieci i zastanawia się czy dobry nauczyciel wedle rodzica to jest tak również dobry nauczyciel wedle dziecka czy nie jest tak, że szukamy czegoś innego MSM to bardzo trudne w trudnym pytaniem myślę sobie ale, ale też chyba ma 2 dni jestem pewna, że znamy na nią odpowiedź na ty przyjęłam głos było, bo sama jestem mamą i mam tę podwójną perspektywę bycia mamą dziecka w szkole i bycia nauczycielką w UE innych dzieci myślę sobie żadnych nie cechy dobrego nauczycielom pewnie można opisać obiektywnie Lenny, opierając się na wynikach badań czy polskich ciemny czy zagranicznych element można od niego opisywać, opierając się na doświadczeniu własnym w szkole edukacji wszyscy jesteśmy doświadczonymi nauczycielami nauczycielkami współpracujemy też chce ze szkołami praktykę opieram się też na na doświadczeniu naszych studentów mamy też, że ważny głos z uczniów i całej tej opowieści o dobrym nauczycielem pytać się uczniów z tak nad tym bardzo bliski kontakt my jesteśmy wyjątkową uczelnię, ponieważ mamy bardzo bliski kontakt ze szkołami to są nasze szkoły praktyk i spotykamy się w tych szkołach nie od święta, ale na co dzień nasi studenci, ale codziennie przez cały rok są w szkołach na praktykach dopiero po tych praktykach, czyli około godziny 1 3 i przychodzą szkoły edukacji wówczas mają z nami zajęcia i oni są trochę dla nas takim pośrednikami pomiędzy uczniami, a nami to znaczy oni nam rzeczywiście przynoszą codziennie informacje o tym jak to szkolne życie wyglądamy też takie Kinga widziała moment to wyobrażenie, bo sami jesteśmy nauczycielami i z tego obrazu dopiero próbujemy wspólnie z podejmowania decyzji o tym, kim jest dobry nauczyciel w takim razie w jaki sposób jak najlepiej przygotowywać naszych studentów do tego, żeby byli dobrymi nauczycielami and, gdyż to co pani widziała od tej podmiotowości ucznia to też jest dla nas niezwykle istotne i to jest na takim ważny punkt misji naszej szkoły i to się m. in. Rh przejawia w tym, że dla nas dobry nauczyciel to skuteczny nauczycieli to też jest źle ważne i dla uczniów i dla nauczycieli to rozumiem w ten sposób, że on nieskuteczny w uczelni pozwala osiągnąć sukces edukacyjny wszystkim uczniom i NATO znaczny sukces komercyjny zdanie testów nie nie to znaczy postęp to znaczy postęp rozwój i jej po to jest na to trzeba patrzeć indywidualnie i etosu g teraz najważniejsze to to, że to musi być sukces wszystkich uczniów w klasie klasy dzieci są bardzo zróżnicowane w i jest ogromna wartość nim właśnie nie mam pojęcia na jak można znaleźć się czy też wyłuskać opowiedzieć o cechach w dobrego nauczyciela dobre nauczycielki uniwersalnie jako w ogóle można być dobrym nauczycielem nauczycielką w tak zróżnicowanej klasie, jaki macie na odpowiedź może pani Kinga Baran przede wszystkim randce tak sobie myślę, że nudne dobry nauczyciel odpowiada na potrzeby każdego ucznia to coś co Iwona mówiła ale, ale też rozumiem taką szerszą perspektywę swego zawodu to znaczy my rzeczywiście przygotowujemy członków społeczeństwa przy szła godzin dni i po trosze przygotowujemy także dla siebie, więc ważne jest to, żeby w inny w klasie panowała atmosfera, która pozwala każdemu uczniowi zabrać głos n p. że był nauczyli się dyskusji, żeby uczyli się nieraz postrzegania różnych perspektyw, ale i wtedy nauczyciel nie jest dawcą ani poglądów ani wiedzy ani umiejętności jest towarzyszem ucznia, a zaczyna ten ma być, dlaczego nie ma, dlaczego ma zrezygnować z tego autorytetu dawcy informatora przekazała jeździć Hela wiedzy, dlatego że tego wymaga współczesny świat to znaczy nauczyciel nie jest już dawcą wiedzy, bo tę wiedzę uczeń może zdobyć samodzielnie natomiast jest tym, który jest przewodnikiem ucznia w zdobywaniu tej wiedzy umiejętności to się przykładano konkretna te techniki metody, których uczymy w szkole edukacji Kinga powiedziała o tym, równoważenie głosów w Polskiej szkole bardzo często lekcjami języka polskiego jesteśmy Polańska mi wygląda także stawia się jakieś pytanie, o czym dyskutuje 2 3 uczniów klasie dla nas ważne jest, żeby dyskutowali wszyscy, więc uczymy naszych studentów takie proste metody techniki właściwie, którą stosuje się z powodzeniem w szkołach anglosaskich i teraz możemy też ciemnością, bo ich w powodzenie w naszych polskich szkołach etat technika nazywa się czarne and Stock po zadaniu takiego pytania jest część uczniów, którzy już w blokach startowych są gotowi odpowiadać, ale część potrzebuje więcej czasu i w pełnym zbyt drogie, a inna sytuacja i my uczymy naszych studentów, żeby dali chwilę na zastanowienie, a najlepiej, żeby z uczniowie mogli w parach przedyskutować ten problem i rzeczywiście zauważają, że po takiej chwili, a i po tej pierwszej dyskusji już tylko w tej dyskusji głównej, która odbywa się na forum klasy pojawia się dużo więcej wątków z dużo więcej zróżnicowanych głosów i większa liczba uczniów wtedy w takich dyskusjach uczestniczy w alkotest takie ważne, żeby wszyscy się wypowiadali przecież mamy różne cechy charakteru jedni są ekstrawertycy kamienie muszą wszystkim opowiedzieć swoją opinię inni są introwertycy Kamil wolą to przemyśleć w domu napisać malutki eseje albo być blogerami czy modelkami w ten sposób komunikować, dlaczego to i tak promować się bić jeszcze romans nadal nie wiemy co zrobić, bo myśmy też można przedyskutować w parze apotem publicznie na forum klasy dalej nie bardzo mi się hotel, ale wtedy, gdy ten głos słyszany przynajmniej przez 1 współuczestnika czy współuczestniczy rozmowy mówi pani blogera blogerka są ludzie, którzy też dają swój głos w debacie publicznej Wnęk to chcemy wspierać naszych uczniów i uczennice to, żeby rozumieli rozumiały, że mają miejsce i przestrzeni, że to jest też czas, w którym ci, którzy potrzebują więcej czasu na zastanowienie mają ten czas i będą wysłuchani, jeżeli czują, jeżeli czują potrzeby wypowiadania się je sobie też myślą o tym co pani mówiła o o byciu dawcą wiedzy i umiejętności i autorytecie myślę, że właśnie byt to bez takiego dystansu wobec wiedzy, która jest zastana i układanie byłoby absolutnie rozwoju cywilizacji opiera się na tym, że podważamy to co wiemy sprawdzamy weryfikujemy szukamy nowych dróg i rozwiązań czasami drepczemy w kółko dochodzimy do tych samych wniosków, od którego weszliśmy, ale to proces sprawdzania weryfikowania projektowania nowych rozwiązań to jest to czym tak naprawdę jest uczenie się w nim weryfikowanie źródeł co dobrze wiemy, że w dramatycznym problemem, który wcale nie dotyka tylko młodych osób to zdarza mi się obserwować chociażby na Facebooku jak znajomi bardzo różnym wieku ktoś mówi szorują kompletne bzdury, że wystarczyły 2 kliknięcia, żeby się zorientować czy to jest wyssane z palca niestety natomiast wspominano w różnych wątkach, ale dajmy katalog siedzą teraz rodzice powiedzmy wyciągają ołówki lub ich, na który w inny no i co się dowiedzieć jak zorientować, kto jest dobrym nauczycielem w te myślę, że i jest także nie ma zestawu cech n p. osobowościowych punktu, który można powiedzieć to na pewno w ten zbiór, a sprawę, że ktoś jest dobrem, a w złym nauczycielem, ale są takie 2 rzeczy, które przychodzą mi namyśl pierwsze z nich, ale to jest kwestia radości, ale z relacji i radości z pracy z ludźmi ta praca zawsze trochę nieprzewidywalna tak jak pani praca, kiedy pani przygotowuje pewnie gdzieś jakąś audycję w Eton można to kontrolować, a potem, kiedy przychodzą goście dość Ewa z praw medialnych relacji Lwów dziś ich, więc własny, ale i tak samo nauczycieli to widzą naszych studentów jak oni przygotowują lekcje w planują sobie my ich uczymy tego planowania, a potem idą spotykają uczniów i okazuje się, że wydarzyło się coś zupełnie innego nauczyć się w Świdnicy zajmą się tak musisz mieć z tego cieszyć musi umieć wyciągać z tego wnioski musi mnie irytować także żona pracowała tu się widok z ronda im wyżej z podmiotami dla niego to wszystko nic nie można go w tym wszystkim pominąć też 1 rzecz, a druga to jest wyjątkowy zawód, bo trzeba się cały czas rozwijać w każdym zawodzie trzeba się rozwijać nasz stres lekarką ni inni pamiętam takiego okresu, żeby przestała się uczyć, ale w tym zawodzie rozwija się na oczach uczy się na oczach innych osób na oczach uczniów z Yme do tego też przygotowujemy, żeby mieć w tym swobody i otwartość w UE dlatego my nagrywamy swoje zajęcia każdy z nas ileż razy w roku w i nagrywa zajęcia mówi studentom, że nagrywamy je pod kosz Briana Lee załatwisz doskonalić swój warsztat robią to samo nasi nauczyciele mentorzy, którzy opiekują się studentami i to samo robią studenci to wszystko odbywa się na oczach uczniów, ale i dzięki temu uczniowie dostają prawdziwy komunikat naprawdę zawsze wszyscy jesteśmy w rozwoju wszyscy się uczymy i to nie jest już jakiś slogan w LM tylko fakt, iż takich nauczycieli bym szukała takich, którzy są gotowi się rozwijać, ale też o tym, rozmawiać ze swoimi uczniami jak w dobrym nauczycielem nauczycielką języka polskiego w sytuacji, gdzie n p. kanony, który jest ustalany jest pod dość konkretnym kontem memento to rzeczywiście wymaga dużej elastyczności wydaje mi się takiego zdroworozsądkowego podejścia przy czym pamiętania o tym, że celem edukacji jest uczeń jego rozwoju uczennica, a nie ani nazwijmy to poznanie twórczości Henryka Sienkiewicza czy Adama Mickiewicza, bo tak naprawdę wydarzyło się, że dużo ważniejsze od tego, żeby uczniowie przeczytali pana Tadeusza jest to, żeby nabyć takie umiejętności takich kompetencji, które pozwolą otworzyć dowolny tekst GI mi zrozumieć wyciągnąć z niego jakieś wnioski dla siebie dla własnego rozwoju dla własnego życia nie muszą też, że ten dostrzega oczywiście wartość tradycji literackiej wartości w historii UE, ale tego wszystkiego uczą się na przykładach konkretnych tekstów, więc i pierwszą radą oczywiście niewyczerpujące mogą one całego spektrum tego co trzeba zrobić, żeby skutecznie uczyć się języka polskiego dzisiaj też pamiętać o tym, że mam na względzie mojego ucznia, a nie tylko święte kanon bo, bo to co w szkole na świat się to właśnie umiejętności i rozwoju uczniów trochę nie jest także większość z nas dojrzewa do tych lekturze licealnych późno licealnych właśnie klasyków poważniejszych później i przynajmniej wielu moich znajomych ma tak właśnie tak, że wraca do czegoś co tam powinna łączyć się też, że przed kartką Wałowej później ściąga PL 3 inne tego typu wybryki pomagały a, a właśnie tutaj tego nie spalić tego zapału czytelniczego jak z Lubicza chodzenie po to, rzeczywiście jest ważne pytanie jest stworzenie dla prawie 100 20 01 . roku nie da zresztą nie tylko polonistów wszędzie na świecie z maga my się z takim obniżeniem innych drewnianych chęci pasji czytelniczej z kolei duża konkurencja w świecie technologicznym taka prawda jest niby tak, a z drugiej strony BMW wydaje się, że to jedno z drugim się wiąże, bo ktoś, kto doskonale radzi sobie z zalanym ogrodzeniem z całym gąszczu innych tekstów literackich czy nie literackich pisanych tradycyjnie poradzi sobie także w gąszczu internetu on tak myślę, że to są pewne uniwersalne umiejętności, które może przykładać do innych przejawów nie do innych tekstów po prostu te najważniejsze jest wydaje mi się jednak to, żeby go pokazywać się echem dobre wzorce nauczyciel pasjonata to taki, który też przenoszeni do klasy swój zapał, ale im nie może też przy nich swój zapał do czytania i będę brutalna teraz zapytać jak można mieć zapał w sytuacji niestabilności finansowej biegania między szkołami i in generalnie no i płac takich sobie powiedzmy szczerze mnie, kiedy jest młodym nauczycielem nauczycielką no chyba odpowiedź na to jest taka że, tym bardziej trzeba ich zapał i a my wiemy, o czym pani mówić o same jesteśmy nauczycielkami i a teraz pracuję w szkole edukacja, ale w był taki czas się pracowałyśmy w kinach Jach w szkołach ponadgimnazjalnych szkół podstawowych, czyli w UE i jak to wszystko z nami bardzo dobrze znam to siedzenie nad opracowaniami, ale też mogę z ręką na sercu powiedzieć, że przez wszystkie lata, kiedy pracował w szkole nie było dnia, żeby niszczał 6 do prac właśnie ze względu na to spotkanie z uczniami, więc ten zapał pasja jest to co pozwala jakoś sobie poradzić z tą trudną rzeczywistością, której na pewno już mogły być też rozmowy Harri SA jest, by myśleć także skoro żadna z nas tak naprawdę nic go do kas nie ma też wpływu na sytuację polityczną 3 9 i finansową oświaty to co możemy dać to pewnie wydaje mi się wydaje takie poczucie bezpieczeństwa w tym NRF to w trudnościach różnych trudnościach to takie poczucie wiary w kompetencje i poczucie wiary w to, że jest taka sfera, na której nauczyciele mają wpływ i to sporo n p. budowanie relacji w klasie c jest to, że są uczniami są z innymi ludźmi są z innymi nauczycielami Reid i to ich i tak wspiera czy w szkole edukacji w szkolnej edukacji, który jesteście Turkami można się nauczyć bycia dobrym wychowawcą wychowawczynią to jest szalenie ważna sprawa wszędzie, ale wyobrażam sobie, że również w mniejszych miejscowościach mieliśmy przecież dramatyczne historie dotyczące przemocy wobec dzieci n p. cena w tle homofobiczne trzeba umieć to widzieć trzeba umieć nie odwracać się wzroku, ponieważ najzwyczajniej w świecie taki nauczyciel może uratować życie komuś to w taki mamy takie przedmioty to się między nimi przedmiot, który współ wprowadza wymóg dotyczący rozwoju umiejętności komunikacyjnych i wychowawczych i tam mówimy o rok bardzo różnych rzeczach i zarządzaniu klasą podczas akcji, czyli takich zupełnie proste, że taki oto, o których pani powiedziała, czyli o kwestie związane z przemocą i gdzie szukać znaleźli żadnych, tak więc to auto to na pewno się u nas pojawia, ale też rozwój nauczyciel wychowawca musi mieć w szereg kompetencji miękkich, ale dziś oni dużo mówić o nią nasi studenci i je rozwijają przede wszystkim podczas, których ani UE i podczas indywidualnych spotkań, kiedy patrzymy na nich właśnie indywidualnie i rozmawiamy o ich mocnych stronach szukamy tego na czym oni mogą też swój warsztat wychowawczy zbudować i to jest też niezwykle istotne i ostatnia rzecz Otóż nie oddzielamy kwestii wychowawczych od kwestii dydaktycznych to znaczy tak naprawdę najważniejsze w wychowaniu dzieje się na lekcjach przedmiotowych tak jest zbudowana nasza szkoła mogłaby być inaczej, ale taka jest to Polska szkoła i w tej rzeczywistości trzeba umieć sobie radzić i jak często mówię studentom o tym, że wychowanie i dydaktyka to są jak 2 strony 1 kartki i każda rzecz, którą się robi w klasie Ano n p. dotyczy wprowadzania jakichś pojęć metod pracy i czysto dydaktyczna ma też aspekt wychowawczy to na koniec krótko ogłoszenia jak rozumiemy szkoły edukacji bezpłatna w tym sensie, że są stypendia dla tych, którzy się do tej szkoły dostaną, kiedy jest rekrutacja jak się to co ułatwia rekrutacja startuje 5 lutego wszystkich serdecznie zapraszamy do tego, żeby zajrzeli na naszą stronę internetową szkole edukacji PL na naszego Facebooka tam są wszystkie potrzebne informacje nie trzeba być Warszawy niech nie zapraszamy wszystkich swoich polskich mamy też akademik dla naszych studentów także każdy znajdzie tam swoje miejsce pana strony zapraszamy wszystkich, dla których edukacja jest ważna Iwona Kołodziejek dziękuję bardzo dziękuję Kinga Białek dziękuję bardzo dziękuję wykładowczyni szkoły edukacja to była audycja jak z dzieckiem Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA