REKLAMA

Sztuka życia Radka Łukasiewicza

Sztuka Życia
Data emisji:
2018-01-28 11:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
33:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
rozpoczynamy magazyn sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska, a dzisiaj naszym gościem jest Radek Łukasiewicz dzień dobry dzień dobry w skrócie muzyk, a w wersji rozszerzonej kompozytor wokalista tekściarz realizator dźwięku tłumaczy z angielskiego francuskiego znanej kojarzone przez państwa pewnie głównie z zespołem pustki, ale nie tylko my o tym, będziemy się m. in. rozmawiać się również, że współpracował z takimi twórcami jak Monika Brodka Mela Koteluk Rozwiń » Biś Artur Rojek i jesteśmy po wysłuchaniu pierwszego utworu właśnie porze pochodzącego z ostatnich twojej współpracy z 1 0 dni z Jarkiem Jaruszewski utwór podpalaczy przed dziwnym tytule akt biegłem sam też jakiś słowiańskie słowo to się okazuje, że to jest oczywiście z Ameryki inni, ale to jest taki utwór, którym powiedziała w stylu naszego Radia publicystycznym, który wyraża kontestacji rzeczywistości neoliberalnej czy to by się z tym zgodził NATO to w tej stacji pewnie można tak powiem więcej wszyscy będą mieli już na nią czekano zbiorników przerażeni nomenklaturą, toteż wiele głosów będzie wiedziała, o co chodzi no trochę tak trochę to jest w ogóle 1 z pierwszych utworów, które razem z bliższą zrobiliśmy na zeszłoroczną płytę w -li ty jesteś odważna autor muzyki dziś autorem tekstu o prawie cmentarnym słuchacze wiedzieli po to jest ten raport, który swego narodu gdzieś tam zobaczyłem, gdy w internecie jakiś utwór parę lat temu i tak się spodobało, że rzeź do niego odezwałem tak się cieszą przyjaźni, że powstał z tego płyta Here i co więcej już dzisiaj wiemy, że będzie kontynuacja tej współpracy, bo od bardzo dużo się w związku z naszym albumem wydarzyło i ich dużo innych ciekawych rzeczy się dzieje, a też nasza chemia się rozwija w ogóle nie ustaje tylko rozwija się przybiera nowe kształty jest on jest jest mocno się, żeby taki, że tak powiem tak wygląda ten tandem przyszłościowe, mimo że mieszkamy w innych miastach to klient w ogóle udaje się tu utrzymać się takim poziomie dużego głęboko i coraz głębszego kontaktu ja myślę, że inne miasta te listy żaden problem, ale to są inne style inne gatunki wydawałoby się, że inna wrażliwość w tym sensie, że wyłapywanie rzeczywistości innych kwestii, jaką ważnych do naświetlania, ale też co jest najciekawsze dla mnie zawsze, kiedy obserwuję współpracę 2 artystycznych indywidualności jak to w ogóle możliwe, że one nawzajem sobie ustępują no bo jednak współpraca polega na tym, żeby gdzieś tam się wpleść je ktoś ustępuje ktoś dzięki temu może się zrealizować nawzajem i tak w kółko jeśli chodzi o swoją współpracę z biciem to w 1 wywiadów powiedział, że to była 1 z bardziej bezkonfliktowy współpracy, jaki kiedykolwiek nawiązałem to tym bardziej wtedy pomyślał, że na pewno zazwyczaj jednak jest dosyć silną i ksiądz co bywa różnie bywa różnie występ grupy innych rolach często jest to w roli, że pisze dla ludzi teksty i to jest taki moment, kiedy artysta przychodzi n p . takich artystek Artur Rojek przychodzi mówi nam słów Radek ma bardzo fajną płytę bardzo dużo napisałem, ale po prostu z pamięci w blokach i tu są takie 2 utwory mniej nie ma się przemóc może być spróbował zaczynamy rozmawiać tak dalej tak akurat Artur może złym przykładem, bo dla nich się też było mokro łatwo pisało o takie rozmowy zazwyczaj zaczyna, że przychodzi do autora tekstu piosenki człowiek, który najchętniej chciałby sam napisać bardzo często wiele co tam ma być jakaś emocja i w ogóle tylko po prostu warsztatu przez liczbę ofiar rozmawiają ze mną bądź mądrzejszy ode mnie i napisz po swojemu masz teraz wolniejszą może w głowę ja jestem przedłożony Zróbto tak, żeby mi się to dobrze wyważyć tak to jest potrzebna odrobina empatii trochę praca terapeuty, żeby na pewno zrozumieć dobrze zleceniodawca, o czym one życzy sobie tak często chodzi o klimat atmosferę no bo gdyby dokładnie wiedział toby napisał meneli i jaką chciałby ten utwór Bell kierunkowe aury słuchaczy i mamy tutaj też takie Pogranicze inne sztuki tworzenia z ze sztuką rzemiosłem po prostu no bo jest to jednak utwór na zamówienie są pewne życzenia ze strony klienta teraz przychodzi taki Artur Rojek albo Monika Brodka to kiedy ty piszesz teksty albo komponuje muzykę na zamówienie inne rzeczy piszesz muzykę NATO, skąd ty wiesz, kiedy na wszystkie startujące dobra albo wystarczająco pomyśli klienta bo kiedy robisz to ma swoje nazwisko na własny rachunek to jest nieco innego rodzaju odpowiedzialności czy aby poczucie dobrze, że to jest takie twoje już gotowe, a tutaj jednak na noc trzeba by pokazać się z tym informuje punk pop idziesz mówisz tu jestem w stanie bardzo dobry słuchaj jest świetny teraz napisz do tego muzyka Ania już masz gotową muzykę sprawcy to pasuje cel no to jest także, że tutaj zawsze trzeba się trochę to trochę nagimnastykować są te wszystkie elementy, o których powiedziałaś ten element psychologii tak dalej, ale najlepiej takiej współpracy, a wychodzą właściwie wszystkie współpracy wychodzą najlepiej jak wiadomo z kim się współpracuje to znaczy jak ktoś wie, że przychodzi do mnie do Radka Łukasiewicza, żeby napisał tak, bo zna jakieś inne teksty pisałem je sobie w stanie wyobrazić, a ono paruje mniej więcej takimi barwami i jakby na dzień dobry to zaoszczędza masy jakiś niedomówień konfliktów albo taki właśnie sytuacji, które łatwo sobie wyobrazić, że mogą być przy różnicy zdań, więc ja mam to szczęście, że nauka przyrządzania ludzie, którzy chcą mój tekst po prostu mój tekst ja wtedy biorą go takim, jaki on jest nie ja tego nie oczekuje robię krok w ich stronę wykonuje ten właśnie wysiłek wejścia empatii wreszcie komuś do głowy Najda oczywiście też możliwe nie wożą się pisania tekstu dla kogoś bez, jakby dogłębne rozmowy z nim godzinnej kilkugodzinnej tak naprawdę tak to się odbywa nie co to w ogóle nie w moim przypadku tak to on tak to nie działa, że można sobie in blanco nie jest w stanie przejść tekstów in blanco n p. tak, ale na czystych dla siebie mogę napisać tekst dla kogoś kogo znam dobrze in blanco, ale na świat, ale wiąże się dla mnie młody wokalista wysłałam swoje demo nazwa się, kiedy działa zupełnie nie wiem kim nie jest, ale z domów piszą okazuje się po prostu ma wspaniały głos mistyków czy chce do niego napisać opony z rusztu świetnym, jakby takim samym dorobkiem jakimiś właściwie gdzie, gdzie takich robią tak chciał się przekonać i wyszło bardzo fajnie płyta debiutancka Piotrka inny się naprawdę gdzieś tam spodobała się cieszę, że przyłożą do tego rękę w innej, ale nie w bramce w takiej sytuacji jedynie remisu człowieku nie porozmawia z nim on Piotr Kolenda wtedy mieszkał w Opolu, a oto mieliśmy 2 takie dłuższe spotkanie na Skypie, żeby w ogóle porozmawiać tak naprawdę porozmawiać dowiedzieć kim jestem człowiek bez tego w moim przekonaniu to nie działa w czynie da się, jakby w tworzyć takiej wspólnej chemii, a jeśliby artysta Abel, który chce śpiewać swoje teksty wraca z takim hatchbackiem trochę jak dokopie Reutera no słuchaj tutaj tu już trenerem nie bardzo małe te sylaby też tutaj być ktoś podmienił za dużo trudnych zbitek spółgłosek no jeszcze tutaj to ostatnia zwrotka tobym zrobił taki tak to jak reagujesz na tego typu uwagi zastrzeżenia poprawki słucham na ogół poprawiono zdarza się, że pisze piątą wersję tekstu jest dopiero dobrych latach utworzonych granda będzie taki typ słuchamy non to jest właśnie taki tekst to była chyba piąta wersja tego tekstu, więc to wtedy oczywiście wchodzę w te buty tego tutaj rzemieślnika, którym powiedziała szli i trochę tak co do tego podejść bez pracy ze słowem i pracy ze słowem z emocjami z psychologią i t d . nie ma się co w ogóle obrażać na takie sytuacje trzeba pracować w tym oprócz tego, że jest to praca zeszło ze słowem to jest po prostu też twoja praca 1 z odcieni bez pracy, jaką wykonujesz pracę zarobkową na no tak tak oczywiście tak musimy się to podobać muszę wiedzieć, że już tak, że moja praca jest szanowana, bo też są oczywiście ważne także, że ktoś właśnie wie, że przechodzi do mniej wiesz, dlaczego przychodzi do mnie i Techmeksu za wszystkie warunki spełnione, aby w największej z nich jest szansa, że się uda drodzy państwo dzisiaj naszym gościem jest Radek Łukasiewicz muzyk kompozytor wokalista tekściarz realizator dźwięku inny znany przede wszystkim zespół pustki, ale również ze współpracy z piciem z Moniką Brodką czy z Arturem Rojkiem zapraszamy państwa na informację Radia TOK FM, które będą za chwilę od naszej rozmowy wrócimy za godzinę druga odsłona magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu dzisiaj jest Radek Łukasiewicz inny w pierwszej części słuchaliśmy utworu podlać teraz jesteśmy po wysłuchaniu utworu nie obrażaj się dno i tutaj jak moglibyśmy to publicystycznie komentować chyba to jest kontemplacja entropii rzeczywistości takiego Otóż ogólnego w pogodzenia się z nieprzewidywalnością i z różnymi przypadkowymi, które składają się na ludzki los już to wszystko jednak zmierza w stronę nie uporządkowania nie odwrotnie trzeba się z tym pogodzić, bo inaczej zwariuje to w ogóle nie ma nie ma o czym mówić nie tylko nie porządkowania to wszystko zmierza w stronę zagłady niestety trzeba się tu uświadomić z tym pogodzić się w no ale by po drodze trzeba sobie poukładać się takie kwestie n p. artysta, a pieniądze artysta, a rodzina artysta, a życie codzienne zwykłe oraz Życiena pełnej petardy sceniczne domyślam się żona ma takim etapie na kim jesteś po kilkunastu latach funkcjonowania w Polskim show-biznesie, ale masz już to dosyć dobrze, bo trwa, ale poukładane w notesie zmieniało przez lata miotała się oczywiście, bo to jest taka też bardzo trudna materia bardzo jednak ogromna większość ludzi myśli, że my się kosztu bawimy i że to jest trochę boli to przeszkadza to denerwuje, że ludzie tak myślą o in przez większość czasu my to bawiło i raczej tak miesięczna nie chce mi zabiło siebie, że ludzie myśleli, że się bawisz no jak na razie bawi stawiłem się z tym żyć nawet niektórzy zazdrościli także Łotysze naprawdę cały czas bawić i nie wyprowadzam ich błędu teraz jestem starsza po trzydziestce to podczas sami musieli, jakby w chyba większą potrzebę bycia traktowanym poważnie i muszę wyjaśnić na czym to zabawa polega natomiast ja pochodzę z domu, w którym moi rodzice pracowali w w zawodach takich normalnych standardowych stargardzian zbyt sztywne godziny pracy tak regularne godziny pracy tata może prasową na zmiany, ale też wiadomo, że wydział ósmy tu mówić o szóstej mama pracowała zawsze od poniedziałku do piątku i więc że ja początkowo próbowałem się w w takich sytuacjach odnaleźć te Pp pragmatycznie wychowywanym zawsze chciałem grać małego, ale jednak ten taki domowy pragmatyzm kazał mi pójść do liceum skończyć studia mieć jakiś zawód nie udało mi się myślę też, że ze względu też na na okoliczności mieszkałem pod Warszawą tak 6 km od Warszawy tam się wychowałem i to nie było żadnej szkoły muzycznej Anna właściwie to byłaby duża dla moich rodziców tak takie obciążenie logistyczne w tym się uparł i chcemy jako ośmiolatek pójść do szkoły muzycznej, więc nie było takiej możliwości byłem samoukiem, a inni dlatego rozwijałem się uczyłem się w innych kierunkach zostałem www wykształcił się kotłować IT jest coś co ty, czego absolutnie nie żałuje i to dało mi też taką możliwość, żeby początkowo, zajmując się muzyką nie musi być zarabia z tej muzyki tylko po prostu pracowałem czy jako lektor języków obcych czy tłumaczyłem i te lata to mi dawało to wolność, że ożeni muszę od razu wszystkiego rozliczne naruszane, ale z drugiej strony potem nastąpiło to przejść się, że jakby ta sytuacja muzyczna się rozwijało kariera tak mówiąc nieładnie zaczęła nabierać tempa pojawia się coraz więcej koncertów i jakby nie dało się tego połączyć z pracą to było gdzieś na wysokości trzeciej płyty pustek pyta zamówić nie dało się tylko połączyć z pracą czy wiara zostaje z chodzeniem do pracy, a także po prostu pamiętam to po prostu minę mojej dyrektorki szkoły języków obcych, kiedy po raz kolejny musiałem powiedzieć nam Marta słuchaj od środy nie mogę być, bo mam tyle koncertów w coś tam dań zwolnienie też było tak naprawdę ustawią sety lekcji, ponieważ w poniedziałki wtorki potem, że chce, żeby koncerty są zawsze wiadomo w drugiej połowie tygodnia, żeby nie zauważa, że liczy, że wyrażona w cenie, a lektor to właśnie taki to nie tylko zobowiązanie wobec jednak nie pracodawcy, ale też zobowiązanie wobec uczniów to jest gdzieś tam tych parę lat jako jako pedagog nauczyciel to mi wpoił jakość około podstawową odpowiedzialność za za innych więc, więc przełożą się to potem na pewno jakiś dom inne działania muzyczne, ale Bomi bardzo ciężko przejść z tego trybu takiej takich śpiewników życiowych do wolnego zawodu do pełnej wolności ma prawo do pełnej odpowiedzialności, ale za siebie tak za swój rytm dnia za swoje zdrowie emocjonalne psychiczne, bo to w przypadku zawodów artystycznych wszelkich na te zawody ogromnego ryzyka tutaj wielokrotnie natrafiono przypadkiem albo nie zupełnie świadomie dążą do tego tematu na te kwestie związane z tą amplituda emocjonalna, z jaką artysta musi sobie radzić się właśnie n p. schodzą ze sceny i na kiedy potrzebuję gdzieś tę adrenalinę w zeszłą mieć w ciszy się bardzo trudno jest on po prostu wrócić do hotelu położyć spać, ale akurat zespół pustki to potrafili potrafi żyć się w zdrowym stylu w abstynencji w związku z tym bywa narażony na środowiskowy ostracyzm nie ja byłem chyba głównie prowodyrem abstynentem, ale także był taki okres w chyba, że to będzie właściwe między drugą 3 po drugiej płycie pustek przez całą trzecią ludzi do czwartej to był taki okres ja odpowiadam używam takim ruchom chciałem być kryterium i przez PB 4 i pół roku w ogóle nie używałem praktycznie żadnych tutaj rzeczy, które mogły się w przeszkodzić w dobrej zabawie, ale ku ku niestety braku zrozumienia niektórych czy kolegę z zespołu czy w ogóle i innych środowisk środowiska, a więc kładą się grzecznie spać po pierwszej na trasie pieszych było uważane za podstawę wzorowego ucznia po prostu nie nudziłem się, bo już niektórzy po prostu traciłem konne inni już pewne, gdzie indziej budziłem się o ósmej wyspany podczas kiedy niektórzy właśnie wtedy, bo trzeba było wyjechać w dziewiątej przyjęły wspólne śniadanie, a niektórzy poszli spać w siódmej rano i i tak na cel to musi zawsze zgrzyta także wiatą staje wypoczęty i właściwie, o co wam gotowy ani w redakcji idziemy dalej dzisiaj w Płocku albo gdzieś i i tutaj ruch, a niektórym po prostu serce wyskakuje z piersi, bo po prostu wcześniej w fizycznie już po prostu nie wytrzymują takiego tempa, więc to nie jest prosta w imię oraz w działalność w twoim zdaniem to jest cecha, której sprzyja temperament, czyli te wrodzone cechy osobowości czy raczej jest to rzecz nabyta ja myślę, że jedno drugie to znaczy, kiedy ma się to trochę bardziej wrodzone to morze jest często łatwiej, ale to musi być też poparte tymi tymi rzeczami wyłączonymi no miło mi było ładniej byłoby w ogóle łatwiej było raz, że jest z natury człowiekiem takim spokojnym staramy się szukać równowagi to też pochodzę z domu do zrównoważonego toru nie było na szczęście żadnych ekscesów i i wspominam moje dzieciństwo bardzo dobrze i rodzice wspierali po prostu właściwie to im zawdzięczam to kim jestem, gdzie teraz jest jakby nie nie mam do tego wątpliwości jak patrzę na swój dom rodzinny z perspektywy już po 30 paru lat kapeli ad Tarasek jest też na drodze do własnego autorstwa to zarzeka się, że będziesz innym rodzicem niż twoi osobiście rodzice bardzo wielu dorosłych właśnie wkraczają w ten etap mówi fajnie fajnie, ale jak to jednak wszystko zrobią odwrotnie, po czym dokładnie powielają ten model bałam się okazuje silniejszy niż wszystko Schetynie czuję takiej potrzeby, żeby zrobić wszystko odwrotnie myślę, że akceptuje jakieś 70 % tego też całkiem sporo gra w IKE czy naprawdę nie wiem czy to moi rodzice mieli więcej szczęścia czy rozumu 3 czy w ogóle takie dziecko ubrane i jedno tys to tak naprawdę z domu to środowisko tak ja im może genetycznie nie przeszkodziły mu jakoś specjalnie natomiast naprawdę w przypadku mniej mojej siostry myślę, że przyszło wzięli się i Czechy i po prostu dali nam dobry przykład i będę wdzięczny do końca życia jesteśmy w bardzo dobrych stosunkach i naprawdę życie każdemu takiej takich relacji z rodzicami, a sam czuje się gotowy do podjęcia tej roli ojca czy to w ogóle można czuć się dojrzałymi gotowym to też już trochę z tym jestem trochę bardziej będę i jest to właściwie coś mu rozwój tej mojej roli rozbudowanie to jest coś na co czekam, bo bała jestem już kilka tych spraw części strażaka Herod, choć byłem i czuje, że potrzebuje wyzwań czy właściwie kolejnych liście banków na drodze rozwoju, bo to jest konieczne może to brzmi schematycznie, ale z drugiej strony po prostu tak czuję na drodzy państwo dzisiaj o swoich uczuciach o swojej postawy swoich wyborach życiowych opowiada Radek Łukasiewicz my zapraszamy państwa na informacje Radia TOK FM, a zaraz po nich na magazyny Radia TOK FM, które poprowadzi Przemek Iwańczyk, a my do trzeciej części naszej rozmowy wrócimy za godzinę trzecią odsłonę magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu Radek Łukasiewicz muzyk kompozytor wokalista tekściarz realizator dźwięku z zawodu tłumaczy nam znane kojarzone głównie z zespołem pustki, ale też n p . z Moniką Brodką jesteśmy świeżo po wysłuchaniu kolejnego utworu w dzisiejszej audycji tym razem granda i tym razem nie jest też autorem muzyki jest też autorem słów i kiedy Monika Brodka była tutaj w tej audycji gościem to poza nami temperament oraz newsroom inny Angus rozejm miał okazję poznać, gdyż zorganizowała sobie w trybie pilnym nieznoszącym sprzeciwu specjalny marker do podpisywania płyt inne, więc od razu mieliśmy wszyscy próbka Czesi silnego charakteru jestem ciekawa czy tutaj ta współpraca to był ten model iskrzące Bush powiedział w pierwszej części, że granda to jest tekst, który powstawał wpięciu wersjach co najmniej jak sobie radzą 2 takie jest tytanem twórczości w starciu to były czasy właściwa tysiące dziesiąty data ta płyta już ma jak widzę teraz na szybko no i 7 i pół roku, czyli zdobyliśmy trochę młodsi Monika Bąk cały czas oczywiście też nie zmienia jest ode mnie parę lat młodsza wtedy miała jak teraz liczy 2 3 lata tak, czyli jest to osoba w 2, jakie są siły pamiętamy krwisty ślad za tym taka osoba, która już coś tam wielu myśli, że wiara z drugiej strony chce się uczyć i pamiętam, że miała do mnie sporo zaufania, więc to, że to było piąta wersja tego tekstu, która była ostateczną to to myślę że, toteż może były też moje częściowo moje wybory inne, ale też jest tak, że obie strony muszą pracować na lampę mówiąc tak w cudzysłowie sukces piosenki w sukces w sensie takim jej po prostu bardzo dobrą jakość, czyli i kompozytor i autor tekstu i ich wykonawca tak i jeżeli jestem w studiu słyszy, że żydowska Monika nagrywa i że naprawdę coś tam nie brzmi to wcale nie mówię, że Monika wąż to, żeby zaśpiewać tylko, że może powinienem coś tam przypisać, bo to w sumie się może w ustach nie układa tak dobrze może coś tu powinno być trochę gładzi jej może 1 z zapomnienia i t d . i torsu nałogu to są wnioski, które w takim lub w takiej kreatywnej drużynie się się wyciągała samemu jakby, bijąc się w pierwszej no, jeżeli chce się dobrej współpracy to wszystkie strony muszą się uważać i wypracować znana na wspólny nad wspólny dorobek w to było 7 lat temu, a teraz jestem silnie zaangażowany jeszcze inną produkcję mam namyśli spektakl spowiedź motyla grany w teatrze Ateneum gram jest dziś we wtorki środy jeśli ktoś z państwa od razu ne po naszej rozmowie chciałbym zobaczyć rezultaty współpracy w ramach tego spektaklu to jest projekt autorski Julii Kijowskiej, ale jesteś autorem muzyki i członkiem obsady tak można podważać właściwie jest to spektakl, który Julka wymyśliła wreszcie wyreżyserowała napisała go wspólnie z Wojtkiem forum instytucji wspólny wspólny projekt, ale wymyśliła, że to będzie spektakl na nią na mnie i na jeszcze 10 dziewczynek, które grają tam takie dziewczynki w wieku 10 13 lat, bo sprawa jest o dorastaniu dojrzewaniu i oparty jest czy inspirowane Dziennikiem czternastoletniego Korczaka tak tak to wszystko brzmi jako taki konglomerat różnych bardzo idei dosyć abstrakcyjnych, ale naprawdę przefiltrowane przez wielkiej wrażliwości i jakoś tak biurka stoją oczywiście na scenie jako aktorka współ reżyserowała i lutego Wojtek Faruga siedział na widowni i to też reżyserował i współ pisał stworzył scenografię do tego przepiękna zresztą 1 znaj ładniejsze scenografie i chyba widziałem w Polskim teatrze to jest u w sumie składa się to w tak komu naprawdę bardzo spójną całość nie spodziewałem się, że można z pamiętników czternastolatka wyciągnąć takie treści się okazało, że Korczak po prostu był bardzo uzdolniony i przejawiał to w naj młodsze od najmłodszych lat także wtedy kii w formie pistolet czarnej do samego siebie do obrotu są to jego właśnie zapiski, które można mówić, do których można dotrzeć to jest trochę także tam są piosenki, które wykonujemy we dwoje jest nas dwoje powiedz dorosłych ludzi jest między nami tych 1 0 dziewczynek, które biegają są takimi hitami z tego świata bokach kanwą generalnie to jest tak po pomysł fabularny taki, że Korczak idzie na pogrzeb swojej babci Joli zasypia najmu w tym śniegu bardzo dużo czytam je troszeczkę, by przeszedł Stręciwilk tynk to Underworld do tego świata równoległego tylko może nie jest tak strasznie jak tam, ale ona naprawdę jest to formalnie bardzo ciekawe łącznie z udziałem tych dziewczynek i emocjonalnie to jest ruszając graczy są osoby spotykam się z opiniami, że po prostu ktoś jest na stronie kupi tego, ale jednak większość osób wychodzi z tego bardzo taka poruszona, aby to zetknięcie się z materią dorastania ten wiek 10 1 3 innym szczególnie koło dziesiątego roku życia testament Jack Alicji w krainie czarów no i tytuł to już jesteś nieodwołalnie dorosły tytuł to jest coś w tym spektaklu kimś, kto jest na zupełnie innym etapie życia zamkniętym już na takie bez doznania czy takie pytania taką perspektywę jak mam właśnie człowiek taki syn dorastający na wczesnym etapie czy to też w jaki sposób dla ciebie osobiście w woła, rozbijając jeśli chodzi o udział w tym projekcie netto myślenia o tym, że rośnie to już zamknięty etap, że skorzystałem albo nie jestem już zupełnie, gdzie indziej ja myślę, że ułatwiła mi to notabene ta współpraca z płyty dzisiaj mówiliśmy, że ta zeszłoroczna płyta zmniejszał, bo Narutowicz humory trochę też wchodzenie w dorosłość, ale już perspektywy może takich dzieci dwudziestoparoletnich może takie takie coś tam swoje powiedzieliśmy zamknęliśmy, więc był dla mnie to też było takie symboliczne zamknięcie tak jak dla niego i od tamtej pory już jestem dorosły i odpowiedzialność podatki czy już się i t d . więc zdrada ideałów nie Helenie właśnie czuję, że to jest zdrada ideałów ja po prostu inny myślę sobie, że to jest kolejny etap może właśnie, dlatego że mogą wiele z tych ideałów jednak sobie gdzieś tam spełnić to nie mam poczucia jakiś taki frustracji z powodu tego, że czegoś tam nie zrobiła się wielu rzeczy nie zrobił za to powiedział ciekawą rzecz o swojej percepcji muzycznej w 1 z wywiadów, że masz syndrom trzydziestolatka, któremu nic nowego się nie podoba to jest ciekawe rynną, a tak, bo trochę tak jest no to oczywiście to jest połączone mógł tak powiedzieć rzeczywiście, gdybym był tylko słuchaczem, gdybym nie był muzykiem tak jak jestem to mnie to na pewno bym rozwijał moją karierę słuchacza dużo bardziej to znaczy byłem słuchał dużo większej ilości muzyk Roman morską, a nie wyczynowo Caracal to nawet chodzić też o to, że normy, żeby zajmować się muzyką tak jak ja się zajmuje to trzeba nad nią cały czas pracować i pracować nad instrumentem i słuchać swoich nagrań i je realizować je pod produkować je, więc co najmniej połowa muzyki słucham albo nawet więcej niż połowa to jest to są moje własne, jakiej wyziewy, który musi zmieniać nad którymi muszę pracować, bo po prostu muszę coś dokończyć inni często nie starcza energii na to, żeby odsłuchiwać nowe płyty z dniem 1 8 latków z nowej Zelandii i czasami tego zazdroszczę tym, którzy mogą tylko raz bezkarnie słuchać ja muszę słuchać analizować wyciągać wnioski takie, które po prostu mi się przydadzą moje prace, gdzie widzi siebie za kolejne 1 0 lat jak już będziesz miał jakieś na razie nieznane syndromy 40 latka, a czysty już na tyle poukładanym dorosłym osobnikiem, który planuje z taką perspektywą dziesięcioletnia nie no właśnie na szczęście chyba nie planuje jeszcze jeszcze na nie nie planuje w nie wyobrażam sobie tego co będzie za 10 lat z moim życiem mówi chciałbym 1 0 lat żyć w i mieszkańcy w spokojnym kraju to to jest pewne o tym, myślę bardzo dużo i myślę, że nie tylko ja, że to jest jakby taki już się taka właściwie myśl społeczna tych jeszcze bardziej może świadome, którzy od lat zastanawiają jak to naczynia połączone funkcjonują, ale jedyne, o czym myśleć oto, że nie chciał mu puszczać mimo krachu nie chciałbym być pod żadnym pozorem do tego zmuszony no cha biegliśmy może być różnie i jeżeli właściciel się obawiam jeśli chodzi o przyszłość tylko jakiś takich radykalnych rozwiązań, a co robić jako obywatel, jakim jesteśmy obywatelami jak dbasz o to swoje przyszłe marzenie sen o pierwszą tych, którzy już część śmieci obok śmietnika to po pierwsze po drugie tych, którzy zaparkują to są rzeczy którymi najbardziej dotyczą po prostu ktoś mi zostawić auto to jest bardzo nie określa bardzo nie patriotyczna to jest bardzo nie kraj po prostu musimy dbać się wszyscy jako ludzie chcą, by nie mówi Jaros, jakby na nawracanie kogoś jakąkolwiek wiarę po prostu przestańmy się po prostu zamykać w tych bankach znanych ludzi w podobnym wieku podobnych poglądach etycznego przez nas spotyka jest taka nuda taka straszna nuda, a jesteś pewien, że masz kontakt z innymi bankami tak tak jest n p . coś co w ogóle jest takim też może nie przesadza, ale powiem, że to jest bardzo ważne, jakby krok w moim rozwoju muzycznym po torze to moc ponad 5 już ponad śpiew MO w chórze archikatedry warszawskiej, czyli takim chórze powiedziałam świecznik owym, który wykonuje muzykę sakralną tych większość chorób zresztą, bo to jest jakby był bramkarzem Gromu muzyki i chóralnej to są w lesie wywodzi się w warunkach i chórzyści amatorscy bonie mówimy tu oczywiście w Filharmonii tak dalej to są jej ludzie, którzy śpiewają z pasji dla przesłania dla obcowania z muzyką tak naprawdę blisko to są ludzie bardzo różnych grup i rejonów bardzo różnym wieku i zdając sprawę niedawno, że właściwie chodzenie na próby chóru bardzo takiego dobrego skądinąd podświetlaną w ogóle prowadzonego, jakby bardzo taką prośbę profesjonalną ręką Dariusza Winnickiego z katedry z katedry dyrygentury chóralnej z wysoką wynika z Akademii muzycznej w Warszawie to to po prostu przychodzą tam ludzie w bardzo różnym wieku jest to miejsce, w którym właściwie jedyne miejsce wśród tak często spotkał ludzi starszych ode mnie od 2 0 lat i z nimi rozmawia mi musieli się z nimi dogadać się spierać to jest właściwie coś co mam wrażenie, że w 2 lat moją wariacją Mińsk ma moim zdaniem Tłumak 3 3 jedno w 10 lat młodsi ludzie właściwie poza własną rodziną oczywiście tego nie robią, bo nie muszą, bo nie ma żadnej takiej przyczyny, a naprawdę mam wrażenie, że daje mi to sporo na tej świadomości jak wyglądają ludzie w innym wieku z trochę może czasami innych grup społecznych, ale też grup wiekowych, bo to, kto ma ogromne znaczenie dziś czas już właściwie ta grupa wiekowa to to czasami to już jest warstwa społeczna w dzisiejszych czasach i właściwie, jakby spotykamy ludzi dużo starszych od nas w komunikacji miejskiej czy 3 rzeczy jakich miejscach publicznych, ale nie mamy za bardzo szans z nimi obcować porozmawiać AJA mam i to mam wrażenie, że drużynie z Łowicza otwiera mi czasami oczy drodzy państwo dzisiaj oczy otwierały dla nas Radek Łukasiewicz muzyk to był magazyn sztuka życia my zapraszamy państwa na informację Radia TOK FM, a ja bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowę dziękuję również w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZTUKA ŻYCIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA