REKLAMA

W studio Radek Łukasiewicz, muzyk, twórca, wokalista

Sztuka Życia
Data emisji:
2018-01-28 11:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
33:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
spoczną na magazyn sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska, a dzisiaj naszym gościem jest ranek Łukaszewicz dzień dobry dzień dobry w skrócie muzyk, a w wersji rozszerzonej kompozytor wokalista tekściarz realizator dźwięku tłumaczy z angielskiego francuskiego znanej kojarzone przez państwa pewnie głównie z zespołem pustki, ale nie tylko my o tym, będziemy się m. in. rozmawiać się również, że współpracował z takimi twórcami jak Monika Brodka Mela Koteluk Biś Rozwiń » Artur Rojek i jesteśmy po wysłuchaniu pierwszego utworu właśnie polo pochodzącego z ostatnich twojej współpracy z 1 0 dni z Jarkiem Jaruszewski utwór pod klaczy przedziwnym tytule akt k burmistrz wysokich słowiańskie słowo to się okazuje, że to jest oczywiście z Ameryki inni, ale to jest taki utwór, którym powiedziała w stylu naszego Radia publicystycznym, który wyraża kontestacji rzeczywistości neoliberalnej czy to by się z tym zgodził NATO to w tej stacji pewnie można tak powiedzieć wszyscy namierzają dziekana odbiorników przerażeni nomenklaturą, toteż wiele głosów będzie wiedziała, o co chodzi no trochę tak trochę to jest w ogóle 1 z pierwszych utworów, które razem z bliższą zrobiliśmy na zeszłoroczną płytę, czyli ty jesteś odważna autorem muzyki dziś autorem tekstu o prawie cmentarnym słuchacze wiedzieli po to jest ten raport, który swego gdzieś tam zobaczyłem, gdyż w internecie jakiś utwór parę lat temu i tak się spodobało, że rzeź do niego odezwałem tak się cieszą przyjaźni, że powstał z tego płyta i co więcej już dzisiaj wiemy, że będzie kontynuacja tej współpracy, bo od bardzo duże, iż w związku z naszym albumem wydarzyło i ich dużo innych ciekawych rzeczy się dzieje, a też węższa chemia się rozwija w ogóle nie ustaje tylko rozwija się przybiera nowe kształty jest on jest jest mocno się, żeby taki, że tak powiem handel na taki tandem przyszłościowe, mimo że mieszkamy w innych miastach to klient w ogóle udaje się utrzyma się takim poziomie dużego głęboko i coraz głębszego kontaktu ja myślę, że inne miasta te listy żaden problem, ale to są inne cele inne gatunki wydawałoby się, że inna wrażliwość w tym sensie, że wyłapywanie rzeczywistości innych kwestii, jaką ważnych do naświetlania, ale też co jest najciekawsze dla mnie zawsze, kiedy obserwuję współpracę 2 artystycznych indywidualności jak to w ogóle możliwe, że one nawzajem sobie ustępują Lenovo jednak współpraca polega na tym, żeby gdzieś tam się z Kleszczel ktoś ustępuje ktoś dzięki temu może się zrealizować nawzajem i tak w kółko jeśli chodzi o swoją współpracę z biciem to w 1 z wywiadów powiedziałeś, że to była 1 z bardziej bezkonfliktowy współpracy, jaki kiedykolwiek nawiązałem to tym bardziej wtedy pomyślał, że na pewno zazwyczaj jednak jest dosyć silne i ksiądz co bywa różnie bywa różnie, bo jestem w różnych rolach często jest to w roli i że pisze dla ludzi teksty i to jest taki moment, kiedy artysta przychodzi n p. takich artystek Artur Rojek przychodzi mówi nam słów Radek ma bardzo fajną płytę bardzo dużo już napisałem, ale po prostu złapanych w blokach, a i to są takie 2 utwory mniej nie mogę się przemóc może być co spróbował zaczynamy rozmawiać tak dalej tak akurat Artur może złym przykładem, bo dla nich się też myła okna łatwo pisało o takie rozmowy zazwyczaj zaczyna, że przychodzi do autora tekstu piosenki człowiek, który najchętniej chciałby sam napisać bardzo często wiele co tam ma być jakaś emocja i w ogóle tylko po prostu warsztatu przeróżnych afer w ramach zemną bądź mądrzejszy ode mnie i napisz po swojemu masz teraz w wolniejszym może w głowę ja jestem przytłoczony Zróbto tak, żeby mi się to dobrze wyważyć tak to jest potrzebna odrobina empatii trochę praca terapeuty, żeby na pewno zrozumieć dobrze zleceniodawcę, o czym one życzy sobie tak często chodzi o klimat atmosferę no bo gdyby dokładnie wiedział toby napisał meneli jak on chciałby ten utwór będzie ukierunkowana u słuchaczy i mamy tutaj też takie Pogranicze inne sztuki tworzenia z ze sztuką rzemiosłem po prostu no bo jest to jednak utwór na zamówienie są pewne życzenia ze strony klienta teraz przychodzi taki Artur Rojek albo Monika Brodka to kiedy ty piszesz teksty albo komponuje muzykę na zamówienie inne rzeczy piszesz muzykę Lotos, skąd ty wiesz Trybunał jest wystarczająco dobra albo wystarczająco pomyśli klienta bo kiedy robisz to ma swoje nazwisko na własny rachunek to jest nieco innego rodzaju odpowiedzialności czy aby poczucie dobrze, że to jest takie twoje i już gotowe, a tutaj jednak na noc trzeba by pokazać się z tym czworonogi punk pop idziesz mówisz tu jestem w stanie bardzo dobry słuchaj jest świetny teraz napisz do czego muzyka Ania już masz gotową muzykę sprawdź czy to pasuje cel no to jest także, że tutaj zawsze trzeba się trochę to trochę nagimnastykować są te wszystkie elementy, o których powiedziałaś ten element psychologii tak dalej, ale najlepiej takiej współpracy i wychodzą właściwie wszystkie współpracę pochodzą one lepiej jak wiadomo z kim się współpracuje to znaczy jak ktoś wie, że przychodzi do mnie do Radka Łukasiewicza, żeby napisał tak, bo zna jakieś inne teksty pisałem je sobie w stanie wyobrazić, a on operuje mniej więcej takimi barwami i jakby na dzień dobry to zaoszczędza mas jakiś niedomówień konfliktów albo taki właśnie sytuacji, które łatwo sobie wyobrazić, że mogą być przy różnicy zdań, więc ja mam to szczęście, że na ogół przychodzą do mnie ludzie, którzy chcą mój tekst po prostu mój tekst ja wtedy kimś biorą go takim, jaki on jest nie ja tego nie oczekuje robię krok w ich stronę wykonuje ten właśnie wysiłek wejść na empatii wyjścia komuś do głowy Najda oczywiście też możliwe nie wożą się pisania tekstu dla kogoś bez ich, by dogłębne rozmowy z nim godzinnej kilkugodzinnej tak naprawdę tak to się odbywa nie co to w ogóle nie w moim przypadku tak to on tak to nie działa, że można sobie in blanco nie jest w stanie przejść tekstów in blanco n p. tak, ale na wszystko dla siebie mogę napisać tekst dla kogoś kogo znam dobrze in blanco, ale nasz atut, ale wiąże się dla mnie młody wokalista wysłałam swoje demo nazwa się, kiedy działania zupełnie nie wiem kim nie jest, ale z domów dziś okazuje się po prostu ma wspaniały głos mistyków czy chce do niego napisać, bo one z rusztu świetnym, jakby takim samym dorobkiem jakimiś właściwie gdzie, gdzie takich, robiąc tak chciał się przekonać i wyszło bardzo fajnie płyta debiutancka Piotrka inny się naprawdę listem spodobała się cieszę, że przyłożą do tego rękę no ale nie w bramce w takiej sytuacji jedynie remis człowieku nie porozmawia z nim angaż tylko będą wtedy mieszkał w Opolu, a oto mieliśmy 2 takie dłuższe spotkanie na Skypie, żeby w ogóle porozmawiać tak naprawdę porozmawiać dowiedzieć kim jestem człowiek bez tego w moim przekonaniu to nie działa w czynie da się, jakby wytworzyć takiej wspólnej chemii, a jeśliby artysta Abel, który chce śpiewać swoje teksty wraca z takim hatchbackiem, a trochę jak dokopie Reutera no słuchaj tutaj tu już trenerem nie bardzo te sylaby też tutaj być też podmienił za dużo trudnych zbitek spółgłosek ma jeszcze tutaj tą ostatnią zwrotkę to on zrobił taki tak to jak reagujesz na tego typu uwagi zastrzeżenia poprawki wysłucha minęło od, a drewno zdarza się, że pisze piątą wersję tekstu jest dopiero dobrych latach utworzonych granda będzie taki tutaj posłuchamy non to jest właśnie taki tekst to była chyba piąta wersja tego tekstu, więc to wtedy oczywiście wchodzę w te buty tego tutaj rzemieślnika, którym powiedziała jeśli i trochę tak co do tego podejść bez pracy ze słowem i pracy ze słowem emocjami z psychologią i t d . więc nie ma się co w ogóle obrażać na takie sytuacje trzeba pracować, w którym oprócz tego, że jest to praca zeszło ze słowem to jest po prostu też twoja praca 1 z odcieni bez pracy, jaką wykonujesz pracę zarobkową ach, no tak tak oczywiście tak musimy się to podobać musiał wiedzieć, że już tak, że moja praca jest szanowana, bo też są oczywiście ważne także, że ktoś właśnie wie, że przychodził do mnie wiesz, dlaczego przychodzi do mnie i to wiek są te wszystkie warunki spełnione, aby w największej z nich jest szansa, że się uda w drodzy państwo dzisiaj naszym gościem jest Radek Łukasiewicz muzyk kompozytor wokalista tekściarz realizator dźwięku inny znany przede wszystkim zespół pustki, ale również ze współpracy z Pisza z Moniką Brodką czy z Arturem Rojkiem zapraszamy państwa na informację Radia TOK FM, które będą za chwilę od naszej rozmowy wrócimy za godzinę by druga odsłona magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu dzisiaj jest Radek Łukasiewicz inny w pierwszej części słuchaliśmy utworu podlać teraz jest Szmyd po wysłuchaniu utworu nie obrażaj się no i tutaj jak moglibyśmy to publicysta czy nie skomentować, bo to jest kontemplacja entropii rzeczywistości takiego Otóż ogólnego w tym pogodzenia się z nieprzewidywalnością i z różnymi wypadkowym mikstura składają się na ludzki los już to wszystko jednak zmierza w stronę nie uporządkowania nie odwrotnie to trzeba się z tym pogrzeby naszych oczach zwariuje to w ogóle nie ma nie ma o czym mówić nie tylko nie porządkowania to wszystko zmierza w stronę zagłady niestety trzeba się tu uświadomić z tym pogodzić się w no ale by po drodze trzeba sobie poukładać się takie kwestie n p. artysta, a pieniądze artysta, a rodzina artysta, a życie codzienne zwykłe oraz Życiena pełnej Petar Jazz sceniczne domyślam się żona ma takim etapie na kim jesteś po kilkunastu latach funkcjonowania w Polskim show-biznesie masz już to dosyć dobrze, bo trwa, ale poukładane w notesie zmieniało przez lata miotała się oczywiście, bo to jest taka też bardzo trudna materia bardzo jednak ogromna większość ludzi myśli, że muszę kosztu bawimy i że to jest trochę boli to przeszkadza to denerwuje, że ludzie tak myślą o in przez większość czasu my to bawiło i raczej tak szans ani z Gwardią od siebie, że ludzie myśleli, że się bawisz się o jak na razie bawi stawiłem się z tym żyć nawet niektórzy zazdrościli także ochoty się naprawdę cały czas bawisz i nie wyprowadzam ich błędu teraz jestem starszą po trzydziestce to to czasami musiałem równym jak GW chyba większą potrzebę bycia traktowanym poważnie i muszę wyjaśnić na czym to zabawa polega natomiast ja pochodzę z domu, w którym moi rodzice pracowali w zawodach takich normalnych standardowych w Stargardzie z życia na godzinę pracy tak regularnego z innych prac tata może prasową na zmianę, ale też wiadomo, że innych wydziałów my tu mówić o szóstej mama pracowała zawsze od poniedziałku do piątku i więcej ja początkowo próbowałem się w takich sytuacjach odnaleźć te weta pragmatycznie wychowywanym zawsze chciałem grać małego, ale jednak taki domowy pragmatyzm kazał mi pójść do liceum skończyć studia mieć jakiś zawód nie udało mi się myślę też, że ze względu też na nowe okoliczności mieszkam pod Warszawą tak 6 km od Warszawy tam się wychowywałem i tam nie było żadnej szkoły muzycznej właściwie to byłaby duża dla moich rodziców tak takie obciążenie logistyczne w tym się uparł i chciał jako ośmiolatek pójść do szkoły muzycznej, więc nie było takiej możliwości byłem samoukiem, a na innych dlatego rozwijała się uczyłem się w innych kierunkach zostałem w ww wykształcenie się kotłować IT jest coś co ty, czego absolutnie nie żałuje i to dało mi też taką możliwość, żeby początkowo, zajmując się muzyką nie musi być zarabia z tej muzyki tylko po prostu pracowałem czy jako lektor języków obcych czy tłumaczyłem i to ta to mi dawało to wolność, że ożeni muszę od razu wszystkiego rzucić na 1 szalę, ale z drugiej strony potem nastąpiło to przejść się, że jakby ta sytuacja muzyczna się rozwijała kariera tak mówiąc w Chełmnie ładnie zaczęła nabierać tempa pojawia się coraz więcej koncertów i jakby nie dało się tego połączyć z pracą to było gdzieś na wysokości trzeciej płyty pustek pyta zamówisz nie dało się tylko połączyć z pracą, że wiara zostaje z chodzeniem do pracy, a także po prostu pamiętam to po prostu minę mojej dyrektorki szkoły języków obcych, kiedy po raz kolejny musiałem powiedzieć nam Marta słuchaj od środy nie mogę być, bo mam tyle koncertów w coś tam dań zwolnienie też było tak naprawdę ustawiane są te lekcje, ponieważ w poniedziałki wtorki potem, że chcę, żeby koncerty są zawsze wiadomo w drugiej połowie tygodnia, żeby nie zauważa że, żeby zalecenia Alex tor to właśnie taki to nie tylko zobowiązanie wobec jednak nie pracodawcy, ale też zobowiązanie wobec uczniów to jest gdzieś tam tych parę lat jako jako pedagog nauczyciel to mi wpoił jakość około podstawową odpowiedzialność za za innych więc, więc w przełożą się to po to na pewno jakiś różne moje inne działania muzyczne, ale Bomi bardzo ciężko przejść z tego trybu takiej takich pewniaków życiowych dowolnego zawody do pełnej wolności ma prawo do pełnej odpowiedzialności, ale za siebie tak za swój rytm dnia za swoje zdrowie emocjonalne psychiczne, bo to w przypadku zawodów artystycznych wszelkich nadto zawód ogromnego ryzyka tutaj wielokrotnie natrafiam przypadkiem albo nie zupełnie świadomie dążą do tego tematu na te kwestie związane z tą amplitudę emocjonalną, z jaką artysta musi sobie radzić się właśnie n p. schodząc ze sceny i na kiedy potrzebuję gdzieś tę adrenalinę w zeszłą mieć wyciszyć się bardzo trudno jest on po prostu wrócić do hotelu położyć spać, ale akurat zespół pustki to potrafi potrafi żyć się w zdrowym stylu w abstynencji w związku z tym bywa narażony na środowiskowy ostracyzm nie ja byłem chyba głównie prowodyrem abstynentem, ale także był taki okres w chyba to gdzie właściwą jest drugą 3 po drugiej płycie pustek przyznał się leczą ludzi do czwartej to był taki okres ja odpowiadam używam takiemu chciałem być kryterium i przez UB 4 i pół roku w ogóle nie używałem praktycznie żadnych tutaj rzeczy, które mogły się w przeszkodzić w dobrej zabawie, ale ku ku niestety braku zrozumienia niektórych czy kolegę z zespołu czy w ogóle i innych środowisk środowiska, a więc układa się grzecznie spać pierwszej na trasie pierwszego było uważane za podstawę wzorowego ucznia po prostu nie nudziłem się, bo już niektórzy po prostu traciłem konno inni już pewne, gdzie indziej ludzie się o ósmej wyspany podczas kiedy niektórzy właśnie wtedy, bo trzeba było wyjechać dziewiątej przyjęły wspólne śniadanie, a niektórzy poszli spać siódmej rano i Itaka to musi zawsze zgrzyta także ratusz staje wypoczęty i właściwie, o co wam przygotowywała ani w redakcji idziemy dalej godzić w Płocku albo gdzieś i i tutaj ruch, a niektórym po prostu serce wyskakuje z piersi, bo po prostu wcześniej fizycznie już po prostu nie wytrzymują takiego tempa, więc to nie jest prosta trio oraz w działalność w twoim zdaniem to jest cecha, której sprzyja temperament, czyli te wrodzone cechy osobowości czy raczej jest to rzecz nabyta ja myślę, że jedno drugie to znaczy, kiedy ma się to trochę bardziej wrodzone to morze jest często mu łatwiej, ale to musi być też poparte tymi tymi rzeczami wyłączonymi no Mimi była mi było chyba w ogóle łatwiej było raz, że jest z natury człowiekiem takim spokojnym staramy się szukać równowagi to też pochodzę z domu dosyć zrównoważonego tom nie było na szczęście żadnych ekscesów i i wspominam moje dzieciństwo bardzo dobrze i rodzice mnie wspierali po prostu właściwie to im zawdzięczam to kim jestem, gdzie teraz jest jakby nie nie mam do tego wątpliwości jak patrzę na swój dom rodzinny z perspektywy już po 30 paru lat kapral, a teraz jesteś na drodze do własnego ojcostwa to zarzeka się, że będziesz innym rodzicem niż twoi osobiście rodzice, bo bardzo wielu dorosłych właśnie wkraczają w ten etap mówi fajnie fajnie, ale jak to jednak wszystko zrobią odwrotnie, po czym dokładnie powielają ten model, bo się okazuje silniejszy niż wszystko Schetynie czuję takiej potrzeby, żeby zrobić wszystko odwrotnie myślę, że akceptuje jakieś 70 % tego tak całkiem sporo gra w IKE czy naprawdę nie wiem czy to w mojej rodzice mieli więcej szczęścia czy rozumu 3 czy w ogóle takie dziecko ubrane w imię adres to tak naprawdę dom to środowisko tak ja im może genetycznie nie przeszkodziły mu jakoś specjalnie natomiast naprawdę w przypadku mniej mojej siostry myślę, że przyłożyli się i ich jak i po prostu dali nam dobry przykład i będę wdzięczny do końca życia jesteśmy w bardzo dobrych stosunkach i naprawdę życie każdemu takiej takiej relacji z rodzicami, a sam czujesz gotowe do podjęcia tej roli ojca czy to w ogóle można czuć się w dojrzałym gotowym to też już trochę ojcem jestem trochę bardziej będę i jest właściwie coś nam rozwój tej mojej roli rozbudowa nie to jest coś na co czekam, bo bała jestem już kilka tych sprawności strażaka zahaczył lewą i czuję, że potrzebuje wyzwań czy właściwie kolejnych liście banków na na drodze rozwoju, bo to jest konieczne może to brzmi schematycznie, ale z drugiej strony po prostu tak czuję drodzy państwo dzisiaj o swoich uczuciach o swojej postawy swoich wyborach życiowych opowiada Radek Łukasiewicz my zapraszamy państwa na informacje Radia TOK FM, a zaraz po nich na magazyny Radia TOK FM, które poprowadzi Przemek Iwańczyk amen do trzeciej części naszej rozmowy wrócimy za godzinę po trzecią odsłonę magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu Radek Łukasiewicz muzyk kompozytor wokalista tekściarz realizator dźwięku z zawodu tłumaczy na znanej kojarzone głównie z zespołem pustki, ale też n p . z Moniką Brodką też świeżo po wysłuchaniu kolejnego utworu w dzisiejszej audycji tym razem granda w i tym razem nie jest też autorem muzyki jest też autorem słów i kiedy Monika Brodka była tutaj w tej audycji gościem to poza nami temperament oraz newsroom Enea Gorzów miał okazję poznać, gdyż zorganizowała sobie w trybie pilnym nieznoszącym sprzeciwu specjalny marker do podpisywania płyt inne, więc od razu mieliśmy wszyscy próbka Czesi i silnego charakteru jestem ciekawa czy tutaj ta współpraca to był ten model iskrzące Bush powiedział w pierwszej części, że granda to jest tekst, który powstawał wpięciu wersjach co najmniej jak sobie radzą 2 takie jest tytanem twórczości w starciu to były czasy właściwie tysiące dziesiąty RPA to płyta już ma jak widzę teraz na szybko no i 7 i pół roku, czyli zdobyliśmy trochę młodsi Monika Bąk cały czas oczywiście też nie zmienia jest ode mnie oraz młodsza wtedy miała jak teraz liczy 2 3 lata tak, czyli jest to osoba w 2 w jakiej jesteśmy pamiętamy krwisty ślad za tym taka osoba, która już coś tam wielu myśli, że wiara z drugiej strony chce się uczyć i pamiętam, że miała do mnie sporo zaufania, więc to, że to było piąta wersja tego tekstu, która była ostateczną to to myślę że, toteż może były też moje częściowo moje wybory mam, ale też jest tak, że obie strony muszą pracować na la mówiąc tak w cudzysłowie sukces piosenki w sukces w sensie takim jej po prostu bardzo dobrą jakość, czyli i kompozytor i autor tekstu i ich wykonawca tak i jeżeli jestem w studiu słyszy że, że dawka Monika nagrywa i że naprawdę coś tam nie brzmi to wcale nie mówię, że Monika wąż to, żeby zaśpiewać z tym, że może powinienem coś tam przypisać, bo to w sumie się może w ustach nie układa tak dobrze może coś tu powinno być trochę gładzi jej może jednak słabo mniej i t d . i to są mu na ogół to są wnioski, które w takim lub w takiej kreatywnej drużynie się je wyciągała samemu, jakby biją się w piersi no, jeżeli chce się dobrej współpracy to wszystkie strony muszą się uważać i wypracować znana na wspólny nad wspólny dorobek w to było 7 lat temu, a teraz staje się zaangażowany jeszcze inną produkcję mam namyśli spektakl spowiedź motyla grany w teatrze Ateneum gram jest dziś we wtorki środy jeśli ktoś z państwa od razu ne po naszej rozmowie chciałbym zobaczyć rezultaty współpracy w ramach tego spektaklu to jest projekt autorski Julii Kijowskiej, ale jesteś autorem muzyki i członkiem obsady tak można pobrać właściwie jest to spektakl, który mówi Julka wymyśliła wreszcie wyreżyserowała napisała go wspólnie z Wojtkiem forum instytucji wspólny wspólny projekt, ale wymyśliła, że to będzie spektakl na nią na mnie inna jeszcze 10 dziewczynek, które grają tam takie dziewczynki w wieku 10 13 lat, bo spora jest o dorastaniu dojrzewaniu i oparty jest czy inspirowane Dziennikiem czternastoletniego Korczaka tak to jaki to wszystko brzmi jako taki konglomerat różnych bardzo idei dosyć abstrakcyjnych, ale naprawdę przefiltrowane przez wielkiej wrażliwości i jakoś tak biurka stoją oczywiście na scenie jako aktorka współ reżyserowała do tego Wojtek Faruga siedział na widowni i toteż reżyserował i współ pisał stworzył scenografię do tego przepiękna zresztą 1 znaj ładniejszych scenograf jakich, bo widziałem w Polskim teatrze to jest u w sumie składa się to w tak komu naprawdę bardzo spójną całość nie spodziewałem się, że można z pamiętników czternastolatka wyciągnąć takie treści się okazało, że Korczak po prostu był bardzo uzdolniony i przejawiał to w naj młodsze od najmłodszych lat także w takiej formie pistolet czarnej do samego siebie do obrotu są to jego właśnie zapiski, które można, do których można dotrzeć to jest trochę także tam są piosenki, które wykonujemy we dwoje jest nas jakby dwoje powiedz dorosłych ludzi jest między nami 1 0 dziewczynek, które biegają są takimi hitami z tego świata bokach kanwą generalnie to jest tak po pomysł fabularny taki, że Korczak idzie na pogrzeb swojej babci Joli zasypia najmu w tym śniegu bardzo dużo czytam je troszeczkę, jakby przeszedł Stręciwilk tynk to Underworld do tego świata równoległego tylko może nie jest tak strasznie jak tam, ale ona naprawdę jest to formalnie bardzo ciekawe łącznie z udziałem tych dziewczynek i emocjonalnie to jest ruszając graczy są osoby spotykam się z opiniami, że po prostu ktoś jest na stronie kupi tego, ale jednak większość osób wychodzi z tego bardzo taka poruszona, aby to zetknięcie się z materią dorastania ten wiek 10 1 3 innym szczególnie koło dziesiątego roku życia test ten wiek Alicji w krainie czarów no i tytuł to już jest też nie odwołanie dorosły tytuł to jest coś w tym spektaklu kimś, kto jest na zupełnie innym etapie życia zamkniętym już na takie bez doznania czy takie pytania taką perspektywę jak ma właśnie człowiek taki z Andorą stojący na wczesnym etapie czy to też w jaki sposób dla ciebie osobiście w porozumieniu, bijąc jeśli chodzi o udział w tym projekcie netto myślenia o tym, że aż tusze zamknięte także skorzystałem albo nie jestem już zupełnie, gdzie indziej ja myślę, że ułatwiła mi to notabene ta współpraca z płyty dzisiaj mówiliśmy, czyli zeszłoroczna płyta zmniejszał, bo Budrewicz humory trochę też wchodzenie w dorosłość, ale już perspektywy może takich dzieci dwudziestoparoletnich może takie takie coś tam swoje powiedzieliśmy zamknęliśmy, więc był dla mnie to też było takie symboliczne zamknięcie taktyki dla niego i od tamtej pory już jestem dorosły i odpowiedzialność podatki część tych tak dalej, więc zdrada ideałów nie Helenie właśnie czuję, że to jest zdrada ideałów ja po prostu inny myślę sobie, że to jest kolejny etap może właśnie, dlatego że mogą wiele z tych ideałów jednak sobie gdzieś tam spełnić to nie mam poczucia jakiejś takiej frustracji z powodu tego, że czegoś tam nie zrobiłem czy wielu rzeczy nie zrobił w za to powiedział ciekawą rzecz o swojej percepcji muzycznej w 1 z wywiadów, że masz syndrom trzydziestolatka, któremu nic nowego się nie podoba to jest ciekawe rynna ta jak, bo trochę tak jest no to oczywiście to jest połączone mógłbym tak powiedzieć rzeczywiście, gdybym był tylko słuchaczem, gdybym nie był muzykiem tak jak jestem to nic to na pewno bym rozwijał moją karierę słuchacza dużo bardziej to znaczy byłem słuchał dużo większej ilości muzyk Roman morską, a nie wyczynowo Caracal to nawet chodzi też o to, że normy, żeby zajmować się muzyką tak jak ja się zajmuje to trzeba nad nią cały czas pracować i pracować nad instrumentem i słuchać swoich nagrań i je realizować je pod produkować je, więc co najmniej połowa muzyki słucham albo nawet więcej niż połowa to jest to są moje własne, jakiej wyziewy, który musi zmieniać nad którymi muszę pracować, bo po prostu muszę coś dokończyć inni często nie starcza energii na to, żeby odsłuchiwać nowe płyty z dniem 18 latków z nowej Zelandii i czasami tego zazdroszczę tym, którzy mogą tylko sobie bezkarnie słuchać ja muszę słuchać analizować wyciągać wnioski takie, które po prostu mi się przydadzą moje prace, gdzie widzi siebie za kolejne 10 lat jak już będziesz miał jakieś na razie nieznane syndromy czterdziestolatka czy jesteś już na tyle poukładanym do Rosjan osobnikiem, który planuje z taką perspektywą dziesięcioletnia nie nowość na szczęście chyba nie planuje jeszcze liczyć na nie nie planuje w nie wyobrażam sobie tego co będzie za 10 lat z moim życiem innych chciałbym 1 0 lat żyć w i mieszkać w spokojnym kraju to to jest mu pewne o tym, myślę bardzo dużo i myślę, że nie tylko ja, że to jest jakby taki już się taka właściwie myśl społeczna tych jeszcze bardziej może świadome, którzy od lat zastanawiają jak to naczynia połączone funkcjonują, ale jedyne, o czym myśleć oto, że nie chciał mu puszczać mimo krachu nie chciałbym być pod żadnym pozorem do tego zmuszony do ucha biegliśmy może być różnie i jeżeli właśnie, czego się obawiam jeśli chodzi o przyszłość tylko jakiś takich radykalnych rozwiązań, a co robić jako obywatel, jakim jesteśmy obywatelami jak dbasz o to swoje przyszłe marzenie sen o pierwszą tych, którzy już część śmieci obok śmietnika to po pierwsze po drugie tych co źle zaparkują to są rzeczy którymi najbardziej dotyczą po prostu ktoś mi zostawić auto to jest bardzo nie określa bardzo nie patriotyczne to jest bardzo nie kraj po prostu musimy dbać się wszyscy jako ludzie, gdyby nie mówię o wiek ani nawracaniu kogoś jakąkolwiek wiarę po prostu przestańmy się po prostu zamykać w tych bankach dla innych ludzi w podobnym wieku podobnych poglądach to najgorsze co nas spotyka jest taka nuda taka straszna nuda, a jesteś pewien, że masz kontakt z innymi bankami tak tak jest n p . coś co w ogóle jest takim też może nie przesadza, ale powiem, że to jest bardzo ważne jak krok w moim rozwoju muzycznym po torze to moc ponad 5 już ponad śpiewam w chórze archikatedry warszawskiej, czyli takim chórze powiedziałam świecznik owym, który wykonuje muzykę sakralną tych większość chorób zresztą, bo to jest jakby był bramkarzem Gromu muzyki i chóralnej to są w razie wywodzi się w warunkach i RB chórzyści amatorscy bonie mówimy tu oczywiście w Filharmonii tak dalej to są ludzie, którzy śpiewają z pasji dla przesłania dla obcowania z muzyką tak naprawdę blisko to są ludzie bardzo różnych grup i rejonów bardzo różnym wieku i zdał sprawę niedawno, że właściwie chodzenie na próby chóru bardzo mu takiego dobrego skądinąd podświetlaną w ogóle prowadzonego, jakby bardzo taką prośbę profesjonalną ręką Dariusza Zielińskiego z katedry z katedry dyrygentury chóralnej z wyroku wynika z Akademii muzycznej w Warszawie to to po prostu przychodzą tam ludzie w bardzo różnym wieku jest to miejsce, w którym właściwie jedyne miejsce wśród tak często spotkał ludzi starszych ode mnie od 2 0 lat i z nimi rozmawia mi musieli się z nimi dogadać się spierać to jest właściwie coś co mam wrażenie, że w rozwoju wyjaśnia Mińsk ma moim zdaniem Tłumak 3 3 jedno w 10 lat młodsi ludzie właściwie poza własną rodziną oczywiście tego nie robią, bo nie muszą, bo nie ma żadnej takiej przyczyny, a naprawdę mam wrażenie, że daje mi to sporo, a tej świadomości jak wyglądają ludzie w innym wieku z trochę może czasami innych grup społecznych, ale też grup wiekowych, bo to to ma ogromne znaczenie dziś czas już właściwie ta grupa wiekowa to to czasami to już jest warstwa społeczna w dzisiejszych czasach i właściwie, jakby spotykamy ludzi dużo starszych od nas w komunikacji miejskiej czy 3 rzeczy jakich miejscach publicznych, ale nie mamy za bardzo szans z nimi obcować porozmawiać AJA mam i to mam wrażenie, że drużynie z Łowicza otwiera mi czasami oczy drodzy państwo dzisiaj oczy otwierały dla nas Radek Łukasiewicz muzyk to był magazyn sztuka życia my zapraszamy państwa na informacje Radia TOK FM, a ja bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowę dziękuję również inne Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZTUKA ŻYCIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA