REKLAMA

"Żeby nie było śladów" w Teatrze Polonia

Data emisji:
2018-01-29 19:00
Audycja:
Kultura Osobista
Prowadzący:
Czas trwania:
21:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Patrycja Wanat dobry wieczór rozpoczynamy kulturę osobistą Agnieszka Przepiórka i Wojciech chorąży dzisiaj ze mną w studiu dobry wieczór w wieczór będziemy rozmawiać o spektaklu, żeby nie było śladów spektakl na podstawie reportażu Cezarego Łazarewicza reportażu zresztą nagrodzonego nagrodą Nike man ten spektakl powstał w teatrze Polonia kilka dni temu dosłownie miało Enei miał swoją premierę, więc jesteśmy po kilku pierwszych w zasadzie Anny przedstawieniach i Rozwiń » Elle i będziemy dzisiaj, o ile od spektaklu od trudnościach przy tworzeniu tego typu spektaklu spready spektaklu opartego na faktach spektaklu też opartego na minę na tej niezwykle emocji o nachalne i takiej MR no takim temacie bardzo żywo dyskutowanym do Enea do dzisiaj zresztą mam wrażenie, że Targ dyskusja wokół Grzegorza Przemyka, bo nowością oczywiście tego dotyczy reportaż Cezarego Łazarewicza, czyli śmierci Grzegorza Przemyka tego co mu po po tej śmierci okolicznościach tego całego wydarzenia się działo to dyskusja bez jutra rozpoczynam, bo no tak najpierw był reportaż Cezarego Łazarewicza teraz jest na spektakle spektakle w reżyserii Piotra Ratajczaka, ale będzie też firmy film, do którego przygotowuje się Jan Matuszyński Elany, więc dane powiedzcie mi na początku czy, zabierając w obu setach spektakle myśleliście o tym, że dobrze, że wchodzicie właśnie w tak złym taki temat, który jest wciąż bardzo nabrzmiałe, którego temperatura jest bardzo wysoka Agnieszka Wojciech w tym, że zaczną grać wchodząc w prace nad spektaklem może już byliśmy troszeczkę rozgrzanie, dlatego że przede wszystkim byliśmy po lekturze radny sądzę wszyscy z Radia torów po po lekturze książki pana Łazarewicza krezusów fenomenalną śląską jeśli chodzi o gatunek literacki, ale też o pieczołowicie gości, z jaką podszedł do tematu i przyznam szczerze, że no to znając te historie czyta się na obóz z takimi wypiekami na twarzy z taką mówią otwarcie swoich emocjach z taką nieprawdopodobną ciekawością i wzburzeniem w szatni wszelkimi emocjami jak dotąd dotyczącymi tej całej historii to nieprawdopodobne praca, jeżeli chodzi o pracy literacką świetnie napisana nad głową nie tylko samych superlatywach można mówić za siebie oczywiście o tej książce powiedzieć, więc tak, więc się wchodząc w prace nad spektaklem poza taką wiedzą, którą wydają się każdy w miarę myślący wykształcone człowiek w Polsce, żyjąc powinien znać zdobyliśmy na świeżo po prostu po tej lekturze, która daje absolutną potężną dawkę nowych informacji nowych faktów i to jest coś co co w głowie cały czas gdzieś tam buzuje w związku z tym prace nad spektaklem, która siłą rzeczy musi być trochę pracę inną niż mniejsze niż lektura książki, czyli 1 1 przenoszenie ciężkich maszyn nie da w teatrze na musiałaby, jakbym nie zaczynać od mocnych ciężkich dyskusji na ten temat totalny Anna Zasadni Katarzyna oddać głos, bo w LM tutaj Anna zawsze o tym co widzimy na scenie będziemy rozmawiać, ale siła faktycznie tego słowa jest tak duża należy to jedno wielkie ukłony do realizatorów, że tego słowa nie zaburzyła ani wzrostu nadmierna scenografia ani Enea nadmierne takie sztuczki po prostu teatralne tylko to wszystko po prostu bardzo mocno nas cenie dzięki temu Nene wybrzmiewa gminna Agnieszka się wciela w matkę, ale przede wszystkim wciela się matka Barbary Sadowskiej, czyli matkę Małgorzatę arch. Matthew Hess ledwo skończyli matkę i gen Grzegorza Przemyka, a każdy też z aktorów z wyzbycia się w ogóle wiele ról, zwłaszcza tutaj wszyscy poza własne Agnieszką i poza żołnierze z tak, że w zamian Adrian poza Adrianem, który gra, który jest Grzegorzem Szymankiem tutaj macie bardzo dużo Ruda odegrania, więc chwilo tej konstrukcji ścian opowie Marek mieszka obecnie o 2 zlotych emocjach związanych ze LM w nowoczesny zestaw z portretowania Barbary Sadowskiej na na scenie no bo tu nie może być dokument nie może być reportaż sceniczne to musi jeszcze dużo więcej za tą całą historię dla mnie ta praca od początku bardzo przejmując wraz z powodu tego, że jest nam mnóstwo osób, które panią Barbarę znały, więc też swoje imię jakimiś Czeszkami dotarłam do niektórych z tych osób swej przyjaciółki pani Marty kucharskiej rozmawiam z Mateuszem Bednarkiewicz synem Macieja i jeszcze ileś tam tropów znalazłam, żeby tak zrobić taki dokładny ryż ser, żebym jak najwięcej oni dowiedzieli się i jak miałam poczucie tego, że nie mogę zjechać, by odegrać biografii na scenie nie mam pojęcia jak ona się czuła tak naprawdę co było w jej głowie i nikt tego nie wie nawet lekko z nią mieszkał, więc jak szukałam czegoś co byłoby pośrodku taki, gdy kogoś, kto nie będzie Barbarą Sadowską ktoś, kto nie jest mną, a jakimiś gdzieś pomiędzy nami zawieszone, jakby w nim jakiś, jaka jest jakaś taka kobieca dość cierpienie, które mogły może sobie wyobrazić, że każda kobieta po stracie dziecka i bardziej szukałam rynku jak w idei w większych odniesienia ogólnie do do tego rodzaju kobiet niż konkretnie będą teraz naśladowała Barbarę Sadowską czy też jej głos, ponieważ skompletuje inna od mojego i też inaczej wyglądała, więc tutaj, jakby szukam emocji nic to właśnie te emocje i cenne i ten przekaz, bo 1, gdy doceniam też na początku zaznaczam, że spektakl powstał oczywiście należy na podstawie reportażu, ale właśnie jak przekazać ten reportaż na scenie no bo nie nie zrobimy wiadomo nie mnie nie zrekonstruuje Mes hak tułów wydarzeń, które były odgrywane przez Annę przez odgrywał się przez kilkadziesiąt lat w zasadzie prawda, tak więc łącznie ze słuchaniem IT i nawracanie na dno, gdy w tej historii faktycznie trzeba znaleźć coś więcej trzeba znaleźć metaforę NRD dla was stać ten najważniejszy przekaz to to tu było co nam się, że młodzież też zacząć od początku jeśli chodzi o prace nad spektaklem to, że jak jest książka jest tekst Piotra Rowickiego, który napisał właściwie można być autonomiczna sztuka na podstawie książki absolutnie, posługując się nią i czerwone z niej pełnymi garściami natomiast siłą rzeczy jak wcześniej powiedziałem został wypreparowany, jaki świat teatralny z tej książki z naszym koc Agnieszka mówiła o szukaniu jakiegoś środka aktorskiego w sensie w sensie każdy z tych postaci, bo na scenie oczywiście pojawiają się oryginalne wypowiedzi to matki Grzegorza Przemyka czy to prokurator baronowej pojawiają się prawdziwe postaci, które uczestniczyły w tym w tym dramacie w cudzysłowie rzecz biorąc Sejm rzeczywiście dramacie gromadzi scenicznymi ludzkim, a on, ale też i w związku z tym, jakby każda z tych postaci pojawiające się na scenie z jakąś figurą matka matka cierpiąca od imprez mowa w spektaklu matka młodego człowieka matka sama wychowująca syna lotu tu można się szukać różnych różnych skojarzeń tak samo cała reszta tych postaci, które są, jakimi się z 1 strony dla mnie, a pionkami historię rzucanymi na na na boisko monograficzna szachownice, które jakoś tam się przestawiając, jaką są tam przestawiany w związku z tym legendarnym na tej podstawie wypłacana nad spektaklem bez tego wychodząc wydaje mi się, o ile, o ile dobrze pamiętam jeszcze ten etap Kuba już dużo ciężej dużo ciekawiej myślę o szukaniu jak już formy scenicznej na to złotego wyznaczało tekst Piotra Rowickiego tryb post napisał, jakby nie tyle swoją wersję, ale od siebie i po rozmowach z Piotrem Ratajczakiem z nami mam nadzieję, że to, że gdzieś na stan w swojej głowie umieścił no od siebie dopisał te wątki w wyobraźni dziejące się obecny Agnieszka Przepiórka Wojciech chorąży są ze mną studia za chwilę wrócimy do rozmowy o spektaklu, żeby nie było śladów to jest spektakl w teatrze Polonia na podstawie reportażu Cezarego Łazarewicza reżyseria opracowanie Piotr Ratajczak gorąco zapraszamy za chwilę wrócimy do rozmowy o tym, spektaklu kultura osobista Agnieszka Przepiórka Wojciech chorąży wciąż są na studia to jest kultura osobista rozmawiamy dzisiaj spektaklu, żeby nie było śladów spektakl na podstawie reportaży Cezarego Łazarewicza teatr Polonia w Warszawie reżyser jak i też opracowanie muzyczne Piotr Ratajczak zwarta ważne dla po 1 będzie nam wystarczy czasu, żeby trochę o tej muzyce też porozmawiać w ale inne zaś zaczęliśmy rozmawiać o tym, mają różne ty o tym, przesłaniu całego spektaklu nazbyt tam jest właśnie kilka and ldl takich momentów dla mnie bardzo symbolicznych w tym spektaklu bardzo bardzo ważne i bardzo nam przejmujących należy całość rozpoczyna się w ogóle od owoc tego od tej próby rekonstrukcji w ogóle coś się w darze było to znaczy, dlaczego Grzegorz Przemek zginął na inne, gdy słyszymy wypowiedzi jego kolegów którzy, którzy wtedy Annan byli naj BL i jakoś dowozić przez cały czas gdzieś tam wisi to pytanie nad znana cena spektaklem z Leninem czy ta śmierć gdzieś byłam nie wiem ideologicznie związana z z jakąś nie wiem zemstą za działalność opozycyjną Barbary Sadowskiej może zemsta to za dużo powiedziane, ale czy to w ogóle miało związek czy to była po prostu jakaś bezsensowna śmierć spowodowana przez nadgorliwość czy funkcja Night z funkcjonariuszy milicji rannych na, a wokół tego jest jeszcze oczywiście bardzo duży wątek tego co co później siedział jak obrzydliwy sposób zacierano NFZ rano ślady jest mi inny pas raz na Agnieszkę Szydłowską imam w głowie inne anteny kilka tych scen właśnie z twoim udziałem, bo mam scenę chociażby z pogrzebu gdzieś, gdzie jest cytowana w bardzo no ważna pieśń religijna o matce cierpiącej, która ma cierpieć najtaniej zgoda Annę właśnie, gdy tej postaci to jak to grasz Barbarę Sadowską dotykanie zgoda, ale dlaczego, dlaczego w ogóle to się wydarzyło logistyki niemy krzyk nie ma no to Niezgoda na to, żeby pokornie podchodzić do napędu całej sytuacji bez kończyn czy dobrze odczytywała milczy czy życzy to też było do ciebie ważny start dla mnie było bardzo ważne i w ogóle w mojej pracy nie tylko tutaj przy Barbarze Sadowskiej ogólnie tak tak odbrązowić ani postaci i to też zrobią i będą święta z wdową po katastrofie lotniczej robi to też ostatni wraca jak ty ty cierpienia młodej dziewczyny jak bez ojca, jakby to wszystko mam w tym jakąś swoją misję, którą obserwuje nie robi tego świadomy prezydenta FIFA brzmi to uświadomił po tym spektaklu rzeczywiście mam w sobie zawsze taką chęć jak dostaje do mamy do pracy jej bohaterka których, którą muszą zrozumieć szukam tego mamy co tak naprawdę i jak czołg urealnić znaczy jakie osadzić na na ziemi i Barbara Sadowska była postrzegana przez przez nich śmierć syna była pewną ikoną zakupie stołu i in dlatego matka Polka na stałe zawłaszczona Manuela cierpiąca dla niej przychodziły przyjrzał kobiety z całej Polski zresztą nie tylko kobiet w ogóle osoby, które kogoś straciły, które nie mogą sobie poradzić bez z tym ogromem cierpienia do niej ona była kruchą delikatną istotą i ledwo wznosiła swoje cierpienie za stół poddała się przecież nawet 3 lata po śmierci Grzegorza umarła lnu i i dla mnie bezcenne stołu to o tyle ważne, kiedy ja jestem w tej hali c, kiedy mam to przekroczenie nie róbcie ze mnie i kolei poza tym pani Barbara była poetką wychowaną we Francji, więc naprawdę nie miała, ale ileż w tych z w sobie miała różną naturę miała wiele sprzeczności też sobie niebyła tylko o matką cierpiącą modlącą się jej też dla mnie jest bardzo interesujący, ale relacja scenę, która była sympatyczna, a jednocześnie byłam bardzo partnerska bardzo współczesna baśń nawet bym powiedział znowu się mogło być dosyć kontrowersyjna już nie mówiąc o tym, cholernym z stole, którego w domu nie było, bo to wydają się także gra też nie było Super ważne testu tego w autobus może, bo złą matką w domu nie było stąd głos dołem było widno były rozmowy było po to w pewien rodzaj wyzwolenia w myśleniu jej i to zostało użyte przeciwko przeciwko niej tak to też jest bardzo wiele tych słów, które pada ze sceny prawdę mówiąc szokuje mnie ich aktualność znaczy to, że rzecz, że tego tylko argumenty słyszy się również w roku 20 18 to znaczy każdy, kto jest trochę bardziej kolorowy trochę więcej chcesz drony nie przystaje do tej pory większość do tej normy stworzonej przez większość jest zagrożeniem może można to wykorzystać przeciwko niemu tak pytają śnieżne włosy jesteśmy dziwnym narodem tak czy inaczej gdzieś tam, parafrazując słowa, które podają w spektaklu dziwna matka dziwne dziwne zwyczaje dziwna ona to na pewno byłaby to zdecydowanie się też bardzo kolorowa postać, ale też z, nawiązując do do do pytania wydają się, że to mecz mówi Leszek oczywiście po lekturze książki po pracy po jakimś tam prace się myślowym świat był przypadek, że to był przypadek absolutnie nieszczęśliwy przypadek, aczkolwiek oczywiście, że okoliczności i ich życia sposobu jego postawy życiowej w tamtym czasie pewnie w jakim stopniu mogły się przyczynić do wzbudzenia gasił ten tych funkcjonariuszy, że tak powiem, a książka jest piekielnie aktualna to nie nie on mnie nie czekając, jakby wątki poboczne szukanie analogii do rzeczywistości Allenort czyta się też książkę po prostu i obrazy stają przed oczami w rzeczywistości naszej teraźniejszości z tego co się działo rok temu 2 lata temu teraz po prostu to jest to jest niestety przerażające nie mogę zagrać mentalność twarda, która trwała, która dla reżysera rozmawialiśmy wraz z ZS w trakcie prób przecież też starali się tam też Teresa z, a parę rzeczy się w górę teraz kręci, ale też medyków tej książki tak naprawdę można byłoby kilka spektakli zrobić, bo sam wątek matki i Grzegorza Przemyka jest nieprawdopodobnym wątkiem jej życie jak Agnieszka powiedziała sposób wychowania syna ludzie, z którymi się spotykać toto to jest nieprawdopodobne rzadko, który ma takie szczęście w życiu spotkać takich ludzi tylu ludzi w tak różnobarwnych palecie charakterów, ale też bardzo ciekawe oczywiście to to co powiem nie chcę, żeby to, jakby zabrzmiało źle bardzo interesującymi typami są te wszystkie postaci pojawiające się później niż ten se cały czas o złożeniu zeznań przez Cezarego, w których ktoś, kto wtedy one one po prostu za cały cały kraj mówi o władzę wtedy musiał się jakoś wobec nich odnieść stąd cała ta manipulacja po prostu to co oni robili też nieprawdopodobnie ta machina pracowała jak te tryby były małżonek to wszystko po prostu zostało z 1 strony przez społeczeństwo zawłaszczone ta historia później przez lata, a z drugiej strony wtedy przez te procesy czysty procesu było 4 wydaje się to wszystkich ludzi zmanipulowanych losy teścia wisi o losach ludzi zmanipulowanych ten cały proces, czyli na drugi raz w karnych taki lokal Michał Wysocki toto to w ogóle polecam państwu doszukania się w internecie są z tym panem artykuły testy nieprawdopodobne po prostu jak jak przypadek właśnie w ten sposób kasztan dziwna koincydencja naszych naszych losów nie wiem pół sekundy 4 5 sekund za późno i coś zupełnie innego już dzieje to są nieprawdopodobne historie chciałbym, żebyście na koniec jeszcze mi opowiedzieli trochę o od jej prace aktorskie przed tym spektaklu District aktorskiej, bo w centralnym już kilka razy wspomnieliśmy o tym, że ten spektakl ma bardzo ciekawą formę forma, która może państwa nawet Anne za skoczyć Brave jest ona, iż chodzi o cenach gra jest ona bardzo oszczędna Anny jest tam bardzo dużo muzyki tam w zasadzie tam na muzyka jest taką ścieżką dźwiękową, która nas prowadzi przez całą tę historię przez emocje które, która się rodzą na scenie no, a z drugiej strony też aktorzy mają bardzo trudne zadanie przed sobą lekcje to wyobrażamy opatrzony na was wy z widowni, by wyrzucać całe mnóstwo tekstów z siebie wcielać się bardzo dużo Annę postaci postaci o innym charakterze o innych charakterach o o nos są mają inne zawody w Nowogrodźcu są zupełnie innymi Gminny innymi ludźmi, więc ja i jak to wyglądało tak dla Wojtka poproszę jeszcze zdanie, bo do tej z 1 z tych osób, które muszą to zrobić w toalecie oraz z granitowych nie mówiąc o wszystkich czy biologia Olszewskiego Pawlak Pabisiak o Michale rolniczki o sobie także we czwórkę docieraliśmy się w kilka postaci nawet kod GPS to była fantastyczna robota, bo to jest niesamowite ćwiczenia aktorskie, jakby rodzaj takiego o sprawdzianu tu i teraz na bieżąco na każdej próbie już nie mówię o tym co jest teraz na dyscyplinie o gotowości owo o ciągłym takim myślał ciągły i ciągłej pracy gdzieś tam w głowie w trakcie grania i to daje niesamowitą frajdę trudno opowiadać w radiu może lepiej będzie zaprosić państwa na spektakl tak będzie najprościej, bo to co to co właśnie padł może, jakbym dla nas jest to niesamowite, bo rzeczywiście Netia też powiązać siebie, ale myślę, że też jest raz za koleżanki kolegów, że NATO jest dla nas bardzo dobra emocjonalna praca spotkanie ciekawej i zachęta muzyka też niesie na każdym spektaklu to jest ta warstwa emocjonalna, którą tworzy jest, toteż obraz epoki trochę Brada Pitta tak, ale dla młodych ludzi może to być też niejednokrotnie niezły odkryciem muzycznym, bo to mówimy o Adrianie, który związany zachwycał po prostu kawałkami, które kotek przynosi Noble Night noc zapraszamy serdecznie nas tak tak bo, bo myślę, że za każdym razem będziemy to jakoś na nowo przeżywać, bo jest to niesamowicie dotykający mam wrażenie każdego z nas i mniej widzów też tak Agnieszka refleksji, bo tych pierwszych spektaklach jest dużo spokojniejszą osobą życzliwą w tamtych refleksja również my w 100 domów wyników neon w zdała się do podszewki mogę powiedzieć rzeczywiście dawno nie wykonała takiej pracy na co go ponieważ, gdyby Barbara pani Barbara była osobą o o ogromnej empatii takiemu zrozumienie drugiego człowieka i to był chyba dla mnie to była najtrudniejsza praca w tym, żeby poszerzyć siebie i to im c i ów konała w i troszkę jestem, więc cieszę wylądował prosto z kosmosu teraz w dal regeneracja nastąpi niebawem właśnie nastąpił powtarzam próby do pożaru właśnie fani Elvisa Agnieszki przed górskiej Tour de w pożarze w burdelu też mogą ją oglądać zupełnie też kadencji inną planetę sceniczną, więc Orla akcent goście dodać, że gramy wtorek środa, czyli bilety są dostępne na etat Polonia Grot Kaper bardzo serdecznie państwu zapraszamy oczywiście na stronie proszę wskazać terminy późniejsze luty gramy zapraszamy bardzo serdecznie mnie również zapraszam bardzo gorąco zresztą jak całe radio TOK FM jesteśmy patronem medialnym tego spektaklu, żeby nie było śladów na podstawie reportażu Cezarego Łazarewicza teatr Polonia w Warszawie reżyseria opracowanie muzyczne Piotr Ratajczak, a ze mną studia byli aktorzy Agnieszka Przybylska Wojciech chorąży bardzo pan dziękuje dźwięku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA