REKLAMA

Po co dzieciom filozofia? O Porankach Filozoficznych w Teatrze Polskim

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2018-02-02 23:00
Prowadzący:
Czas trwania:
41:35 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Radia TOK FM rozpoczynamy magazyn dorosłe dzieci przy mikrofonie Hanna Zielińska, a z nami w studiu jest dziś Joanna imię nów ska w pracowni filozoficznej Eureka dobry wieczór w 2 Joanna Siemianowska jest filozof komu założycielką pracowni filozoficznej Eureka, ale też osobą, która innych seta 3 polskim w Warszawie, by współ prowadzi kolejny sezon kolejną edycję cyklu spotkań filozoficznych dla dzieci inne spotkanie, w którą nazywają się poranki filozoficzne w Polskim, Rozwiń » które mają oprawy teatralną są bardzo nietypowo, bo trochę tych warsztatów graficznych dla dzieci w ofercie edukacyjnej kulturalnej już jest tutaj o tyle ta oferta jest ciekawa, że inne to by kontemplować ani nie pogłębianie bez swojej wiedzy rozszerzanie świadomości połączona jest z obcowaniem z aktorami w bo są i filozofki i aktorzy ale zanim opowiemy więcej o samych poranka w chciał panią zapytać pani doświadczenie filozofowania inne są dziećmi o tę przyjemność obcowania z losujących dzieckiem winna stronie pani pracowni jest blok, gdzie opisuje pani dzieci pani swoimi wrażeniami ze zajęć z dziećmi to są dzieci w wieku od wieku przedszkolnego do takiego przed gimnazjalnego uczniów gimnazjum tak do trzynastego roku życia najwięcej na dole dobiegł nas innego nawet tak to niegdyś rozwijało wrażliwość na temat, a od maluchów ma znów zaczną rosnąć ech, trzeba było im towarzyszy z daleka no i zastanawiam się, bo oczywiście teraz ta działalność rozwinęła, ale toby jakiś czas trwało jakiż to miało początki to mam namyśli jeszcze są pracownie inny filozoficzną co takiego jest przyjemnego dopadnie nowego no no ne w obcowaniu filozof Jan z dzieckiem, choć w szachy dobre zdanie GM co takiego jest celem, ale myślę, że ciekawość świata mieli też taka nieograniczona możliwość odpowiedzi panie się na takich warsztatów przeprowadziliśmy już naprawdę sporo znieść emerytalny i te same tematy czasami przeprowadzone po raz 2 mogą okazać się zupełnie nowym odkryciem, a związane jest to po prostu z tym, że inne dzieci uczestniczą warsztat każde każda ze spotkań jest naprawdę inna zależy od wielu wielu czynników ma głównie wentylacji fragmentem jasno też od od miejsca, w którym się spotykamy się od pogody czasem tak gęsto od pewnie nastroju w jakim dzieci przyszły z domu OECD aut z tego wnioski MOPS -u ją o wielkich grup jeśli los oferują bowiem w rozwijanej w klasach do obiektów w Polskim mediach dziś przychodzą jadą z miasta i inni spotykam rzadko spotykamy się już takich stałych też grupa, a więc ze stron już są też interakcję relacje były tak grupowe dla jak pewnie też, że niektórzy filozofowie są już w swoim określanym rozpoznawalnym stylu każdy inny tym razem w grupie, ale właściwie niby dlaczego w ogóle przyszło pani do głowy z profesjonalizmu walcz filozofowania i jeszcze skierować swoją działalność do dzieci, bo powiedział, że jest trochę tych ofert na rynku faktycznie jest, ale nie za dużo nie oszukujmy się, a z własnego doświadczenia wiem, że rodzice dosyć sceptycznie podchodzą do zajęć filozofowania miewają różne wątpliwości n p. zastanawiają się nad kwestiami światopoglądowymi jak czytamy w nim będzie jakiś propagandy politycznej także moje dziecko tam Ewelinie nie zostanie nauczone czegoś, czego bym sobie nie życzą mnie czy nie zostanie przewartościowane mnie jego świat, a pani właśnie weszła w ten świat wiem, jakie miała pani motywację motywacje moja znaczek zainspirowana była własnym scenom to co z nim rozpoczęła filozofów wanie elektoratu w sumie zwrócił moją uwagę na to, że tak wydaje takie pytania filozoficzne, które stawiają wielcy filozofowie głównie w UE to skierowało moją uwagę w ogóle do targowania się skończyła filozofię jako pierwszy kierunek i krzeseł jakiś czas scenę nie zajmowałam się, ponieważ pracował w biznesie, ale i w nim gdzieś tam właśnie w trakcie tych rozmów są nam zacząć zastanawiać złamało tak jak to Anton wszystko tak weta to nocą nad filmem nam na studiach nagle zaczęłam znowu głos sama wróciłam do tego aby, więc zaczęłam szukać czy w ogóle takie zajęcia się w UE odbywają z dziećmi i jak zwrócono uwagę w nią sam wygląd Kozieja to w myśl jak w głowę 1 dawcy wdowa po aferze z VAT natomiast okazało się, że ludzie jak od lat filozof czują z dziećmi świece i jej jak w tym kierunku poszła tak to i to tak bardzo mi się poddała i inni i to właśnie taka nieograniczona możliwość ograniczenia doświadczenie ma to co mają dorośli realnym takie wejście odważne w w pytanie i też innowacje to totalnie ograniczenie doświadczeniem poszukiwania wychodzenia poza schematy zerwać z mojej perspektywy poza schematy no Borek dziecko niż ograniczona jeżdżą linie mają one będą tak ograniczone, więc go orzekły budziły moje poszukiwania i jakby zapalił jointa zgrai i poszło nam na myśl, że to było chyba 1 z takich umów z najfajniejszych momentów w Vojens są w ogóle z Ankary z innym kierunku i uważam, że to co robimy jest fantastyczna i mam informację zwrotną samych uczestników tak, więc kto to jest kraj z metod są co daje ogromną satysfakcję Denny i na stronie, by pracownik filozoficznej Penn pisze pani że, aby wspierać umiejętność samodzielnego myślenia każdy rodzic marzy o tym, żeby dziecko myślało samodzielnie poza 1 sferą poza tymi kwestiami, które narzucają rodzice tych tak samo każda władza oczywiście wyobraża sobie, że najlepsi obywatele to są ci samodzielni, którzy sami za siebie zadbają poza tą 1 sferą na ich n p . coś poza jakimiś powiedzmy narzuconymi światopoglądowymi kwestiami, ale tak naprawdę żadne dziecko myślące samodzielnie do pewnej grupy rodziców jest kłopotem podobnie obywatel myślący niezależnie samodzielnie mecz dla państwa bywała raczej jednak kłopotem bardzo często jednak władza dąży do zunifikowania światopoglądów nas swoją modłę mecz do jakiego się, by wyrównania, by inne takiego obrazu świata no, więc pomyślałam tak nowy wspierać umiejętność samodzielnego myślenia w to jeśli taka organizacja n p. udałaby się po jakiś Grant rządowy z nie ma szans w Lille po prostu to jest w ogóle wbre w interesowi jakiekolwiek władze PiS w ich spotkała się pani ze tego typu wątpliwościami ze strony władzy to uprawnienia, ale przykład strony rodzina znów nie on nie spotkałam się oraz ze strony klienta wątpliwością, a przepraszam ze strony rodziców oraz staż w rundzie z maja na początku mojej kariery kariery w filozoficzne raz, gdy była obiektem wyrażona przez klienta, że raczej nie da manna z Chełmna boję się, że w Lublinie środowiska na jedzenie dla PB lek. Stefana była natomiast sam sama doświadczam jest z tamtejszymi dziećmi było fantastyczne inni i to jest 1 z takich przykładów nauczka dla mnie, gdy ja uważam, że dzieci między powinny być w tym samym wieku za czas tak uważam jak inne jak filozof czują natomiast tam była grupa w bardzo zróżnicowana wiekowo, bo od siódmego nieba do piętnastego roku i życia, ale te dzieciaki się znały dobrze i tam, bo tak fantastyczna warsztat, gdzie mówiliśmy o potencjale człowieka o możliwościach ellaOne nasionka drzewa tak jak coś co można naprawdę był tak fantastyczna warsztat Andrzeja HR oczywiście przyjęła to była decyzja decyzja klienta natomiast było mi szkoda i dzieci, która zna nawet nie umiem tego nazwać nową listą myślał, a rodzic, który przyszedł z lekcjami na poczet, czego się jak nie tyle nie chciał ze mną rozmawiać też rozmawiał z dzieci im to się obawiał obawia się rodzice, jeżeli się obawiają no to właśnie tak go Jean mecz może na długość wkroczyć świat świat obnaży gen Ryszard Warta straciła już dawno już na narzucić jakiś wpły w na światopogląd i nadal miastem tam doświadczania też nauczyła mnie tego tortu, bo nigdy tego nie robimy to ta jest cała wieś uważam, że wyspa Mar rodzica natomiast celem ponieść pracujemy nad euro wg metody Altmana, który na naturalną pozwala dzieciom się leczyć, gdy taka praca pozwala się dzieciom wypowiedzieć Jateż nigdy nie, jeżeli dziecko wkracza w taki własny miękki temat tak dla rodzica inie mówienie nie wolno tylko dzieci się wypowiadają mu na to, iż żali się rozwija dyskusja między uczestnikami warsztatu, bo to o to chodzi w warsztacie, żeby dziecko nie dyskutował ze mną przez prowadzącą inną osobą tylko pro, żeby dyskusja przeszła na grono uczestników, żeby tam oni wymieniali się myślami to oni rozmawiali na argumenty i to on się zdarzają też z innym myśleniem, ponieważ małym wychodzące dziecko wychodząc świat będzie się z tym zdarzały to nie jest także będzie, jakim spotyka niż kloszem to coś, o czym mówię to co zdarzyło mi się raz w MP natomiast dużo więcej telefonów informacjom od rodziców, która w złożonym właśnie przechodzą one świetnie, a w źródła n p. za realną n p . mówią, że łamał też takie, o czym tam rozmawiali ze mną zadaje teraz chętnych na jaw, że ja nie wiem w odpowiedzi, ale to znak widzimy naprawdę widać, że zafascynowanej własnym dzieckiem na fakt, że tak to może zatrzymamy się rzeczywiście teraz na tych pozytywnych aspektach przyjrzymy się jeszcze dokładnie jak wyglądają zajęcia, które prowadzi pani w teatrze polskim, ale n p. jeśli pan patrzy pani na swojego syna po latach praktyki filozofowania z osobą dorosłą, jaki człowiek wyrasta, jakie kompetencje wzmacnia Nysy w dziecku filozofowania z osobą dorosłą, bo teraz słucha nas rodzice, którzy być może zastanawiają się na tę decyzję o zapewnieniu dziecku zajęć jest filozofować Ania dzisiaj jest oferta zajęć dla dzieci tak szeroka i sportowe zajęcia intelektualne i kulturalnym, że ten wybór staje się coraz trudniejsze no więc, dlaczego filozofia co tak naprawdę w życiu szczęśliwym tego rodzice zazwyczaj spodziewają się życzą sobie i dziecku co tak naprawdę znaczy filozofowania co raczej stwierdzeniach w mojej ocenie jego pewność wypowiedzieli, ponieważ wcześniej zderzył się z cmentarzy z różnymi od odpowiedziami album przemyśleniami na ten sam temat jest numerem będzie wylosowanie uczy argumentowania swojego zdania w uczyłem innych dyskusji czy kultury wymiany poglądów tak jak, toteż mówię kultury myślałem, że znalezione przy wspólnym myśleniu wymieniane, że ceny za coś co mamy w głowie realną i też razem z takim podchodzimy z dużą szansę, kiedy rozmówca, który bardzo tego pilnujemy, żeby man in każdy też mógł się wypowiedzieć, żeby sobie udzielać pola do dyskusji w odpowiedzi, żeby się wysłuchać i z szacunkiem przyjąć też zupełnie inną odrębną czy nawet to, że jeżeli się nie zgadzam z kimś to, żeby to przyjąć przy myśleć być może przyjąć do siebie znacznie mniej teraz zgodzić ale, żyjąc w LM i to możemy n p . na dany temat mamy różne zdania to dalej mnożnik we nie stanowi przeszkody do tego, żeby rozmawiać na inne tematy, żeby się lubić 3 strategie kompetencje relacyjne g 3 życiowe ta Lem radzenia sobie zespołowego czy w mikro zespole p t. duet, czyli partnerstwo jakiś życiowa czy w różnych innych formach ner grupowy działalności nie zawodowej w przeszłości zawodnik po fachu, bo właśnie, czyli to filozofowania w dzieciństwie może pomóc naszemu dziecku w radzeniu sobie z sytuacją, gdzie następuje jakiś konflikt interesów nawet jeśli jest właśnie konflikt idei czy pomysłów gdzieś w przestrzeni zawodowej, gdyż pomaga sobie radzić z takim składzie znaleźli się tak myślę, że ta zaś pomagała w UE wyciągać wnioski z numerem było Hannu wraz z Newag SA bank nie mylić koincydencji z unikaniem odnotować bardzo często robią z tak uwzględnił Vincent itp całość się w Zamościu myślę, że uczy po prostu bycia w w społeczności dane, a mniej od takiego o umiejętność radzenia sobie umiejętność radzenia sobie taki też trudnych sytuacjach niż umiejętności wyboru co u dzisiaj wydaje mi się już od UE Norwegia jest uznanie takich kompetencji przyszłości zdecydowany brak tak dla rodzica dorosłego jest w las dopiero dla dziecka, więc grę w erze był on, żeby wybierać RM niż wybierać to co mit faktycznie służy ta w UE to na co jeszcze zwracamy uwagę to, że bałem, że do my wam dzieci po przez to, że się wypowiadają albo czasem n p . o błędach opowiadają czasami rzeczy, które trzeźwym, których nie mówią innym tak albo nie rozmawiają z rówieśnikami na temat na niej w wartości jak będziemy teraz, bo te jutro, o ile temat będziemy na ten temat dyskutować ze to im głębiej myślę, że zyskują dużą pewność siebie aż bolało ja widzę po tym, jak w jak, uczestnicząc cyklicznie w zajęciach nie jednorazowo i myślisz o sam jak one wzrastają jak przypatrują się innym osobom w takich sytuacjach tak jak czasem ktoś w imię przez kilka zajęć z jedzenia odpowiadam w ogóle nie mówi, ale widzę, że dzieje się w głowie także Nunes staje bardzo ciekawa czy obserwuje pani też takie inne lęki egzystencjalne tak głęboko widziałam po lepsze niż dorośli filozofowie potrafią dotrzeć do granic własnej wytrzymałości mizerię tego świata i no bo gdy to bardzo często są do precyzyjne wieloletnie ciągi bez filozofowania cayenne, a i tak się zastanawiam czy dzieci też miewają RM, bo w pewnym momencie to owszem, rozszerza się horyzont rozszerza się na siebie spojrzenie na świat ale gdyby zatem horyzontem widzimy jeszcze większe pole naszej narodowej na rzecz wiedzy i po prostu jesteśmy już uczonymi ignorantami, a nie takimi z ulicy przypadkowymi chcemy profesjonalnych gwarantami na pytanie czy ciekawa jestem czy uczyć dzieci to jakoś się niepokoi przeraża czy pytają o takich kwestii ostatecznych, które wydają się z punktu widzenia dorosłych powinny zostać może w sferze tabu dla dzieci śmierć przemijanie bezsens życia w Gliwicach nie właśnie wracałem co jest ciekawe swoją decyzję barwą otwarcie reagują na wiele tematów, które nam dorosłym wydają się właśnie takimi kanwą nietykalnych liczna delegacja na ARM wyższą ja ja sama jak zostałam poproszona o pewne przygotowania pewnych, bo teatr Polski zwrócił się do pani z tymi zajęciami, by sam wyszedł nic za darmo nam tak, aby poranków filozoficznych w teatrze polskim w dowodach ani wyzwanie jak to by przygotować Bernd akuratnie, ponieważ my też prowadziliśmy ważne telefony są we Need to, że była to troszeczkę inna koncepcja także w 10 0 w sumie początek był taki, że boimy się zawsze inspirujemy tam wstępne przymiarki szefowie generalnej, by zespół warsztat tak to jest ta pani koleżanka filozofka i ściekach oraz aktorzy, którzy od Polski tak, bo w teatrze polskim tak udane teraz formułę poranków i aktorzy, którzy na początku warsztatów odczytują tekst tak tak my przygotowujemy tak w w ten sam sprowadziła Agata Kucińska mowa w od następnych zajęć zatrzymania AM wygląda to w ten sposób, że teksty zawsze przygotowane profesjonalnie przez nią przez aktorów pierwsze pięknie przeczytana dla samych dla samego od tytułowego tekstu można przejść ENA niektórzy Czytelnicy że, przechodząc już widać, że czekają w oczy, ale mimo lepszych przeczytałam, że dzieci wchodzą tam wrócić Alfa to mu szansę akurat w tym, by nasza poczekać aż się dowiedzieć, ale zaraz padnie remis na koniec są zawsze zapraszani zaś mówimy w co dyskutować co dyskutowaliśmy Toyota Car Lease raczej wiedzą natomiast we, jaki był wynik naszej gry w Gruzji, dlaczego się dowiedzieliśmy, w którym kierunku poszła dyskusja staramy się zawsze przekazać rodzicom po to, żeby też czuli się o niej w pewnych łączenie zaangażowani tak ważnego wiedzieli, skąd właśnie się rozmowa z wydania po drodze wiadomo ilu nas w godzinę za, ale to są też całe właśnie, że jeżeli nam się nie uda przedyskutować całego tematu, bo gdzieś od płyniemy w naszej dyskusji we w UE w jakiś inny gracz zaułek zobaczymy, bo eks warsztat polega też na tym, że ma on nie musimy mamy ten komfort pracy, że nie musimy zrealizować z tego tematu to nie jest szkoła i odwadnianie Belgrano 1 tak my w biegu wokół tego tematu krążymy, ale możemy dość od razu do do konkluzji, ale nie musimy możemy też zostawić temat, ale dzieciom rodzicom dobrze do zbudowania wieczorem wjechał na ściany właśnie czy w getcie czy zastanawia się pani czy rzucanie dzieciom takiego pytania i jaki sens smażyć się mecz to nie jest mocna rzecz miewa pan takie wątpliwości, że ma jednak niektóre były kwestie właśnie egzystencjalne powiedzmy może są trochę za bardzo obciążający z psychologicznego punktu widzenia myślę, że to jest kwestia też w wieku dziecka, bo też mnie wszystkie tematy morzem poruszamy z takimi maluchami jak pracujemy z istnienia Unii od czwartego roku życia wylewna skłonna jestem 05 06 . rok też mówię, że w UE świadomi rodzice przyprowadzają dzieci na nasze nasze zajęcia świadomy rodzic stała totalnie, która nagle mniej więcej wie co się może wydarzyć stawieniu wieża ma być w ma przejść gruntowne wykształcenie filozoficzne, ale ci rodzice wiedzą, że to filozofowania będzie mowa w bok pokaże dziecku i jego możliwości intelektualne to aż tak zderzy się z innymi dziećmi o podobnym myśleniu większość dzieci przychodzi im oczywiście jest zachęcana przez rodziców pierwsze tak czy drugi raz, ale też przychodzą dzieciaki im wyznaczył rodzice przyprowadzają dzieci, którym mówiono, bo on filozofuje wydał fatwę może nie wywozili za swojej i Iwanie dziś wchodzą też tacy, którzy w el Jazz przeprowadzają mówi to było wyzwanie, żeby finał zachował tak wiele zamiana filozofia jest taka elitarna BL inny i dzieci często nawet nie wiedzą też na jakie zajęcia przychodzą, ale jak wychodząc z paliw już wiedzą, że bliżej do większości, jeżeli jest taka sytuacja, że dziecko on nie jest zainteresowana, bo rzadko rzadko, ale zdarza się ono ma w takie prawo nie musi nie wszyscy muszą, więc zachować albo nie w tym wieku, bo to ja też mówię rzeźby może poczekać tak i przeprowadzić później skorzy po to, żeby raczej zachęcić do do buntu tego rodzaju prace te mniejsze niż zniechęci z UE inni i myślę, że to to też taniec, a rzadko się zdarza ale, ale ma też wizja Jarry reż zarówno auta act 1000 czwarty reagują to od no tak, bo to, by ktoś, kto decyduje się przyprowadzić dziecko na zajęcia filozoficzne faktycznie raczej ma otwarty umysł jest gotowy na różne opcje w tym na podmiotowe traktowanie dziecka, które współuczestniczy w decyzji o tym czy bierze udział w zajęciach czy nie wspomniała pani o metodzie Lipman na dla rodziców, którzy nie wiedzą co się za tym kryje gości już pani powiedziała tak naprawdę, jakiego typu ten stosunek do dziecka i traktowanie właśnie podmiotowe, bo uczestników warsztatów, ale rozwiniemy to dla tych rodziców, którzy by chcieli dowiedzieć się w zaciekawił mnie się tam w przede wszystkim nie chodzi o to, że dziecko filozofuje starostom wzrosły jest raczej takim przewodnikiem dziecka po filozofowi aniołów wsparciem w biegu rozbudza ciekawość zainteresowanie tematem poprzez odpowiednio dobrany Talex taką nie zawsze jest, choć ze starszymi już mamy teksty w odpowiedzi na to, że Jan Węgrzyn natomiast nie zawsze bezpośrednio z tekstu wynika z tematem są gdzieś tam dotyka dotykam tego, o czym będziemy będziemy dyskutować w nie odnosi się do tekstu co autor miał namyśli albo co kto powiedział w tym tak dzielnie to nawet czasem mnie pytam w ogóle o tekst po to tylko żeby dzieci być może, by się odwołają później, ale nie muszą ich bazie Zbożowej będzie skierować się myślenia ani ich myślenie w kierunku też czasami jest tzw. przychodzą już ERM z takim znakami szkolnymi omawiania lektur po 2 SA GL, że jeżeli Motor Lublin nasze zajęcia to też wiedzą że, że tak nie jest niczemu nosić ręki narzędzia zgłaszać swe wpływy są one wrzawę, jaka atmosfera demokratyczna w klasie dodatkowa zaleta takich zajęć myślę też, że one tak on się jako hierarchiczna tak mają też nie ma kogoś, kto decyduje pozwalam ci zabrać głos na temat wznowienia oczywiście, jeżeli jest taka sytuacja się zdarzają takie, że żal, gdy tylko dobrze także na raty w Andach toczą się daruje dyskusje mniejszy niż realnym w jaki sposób narzuca całość się, że dzieciakom to bardzo bardzo odpowiada on się czują te podmiotowo traktowane czasami 3 × no właśnie przypominać tak duża nie czasie zgłaszać nie trzeba one są wyłączone już tak tak te wszystkie obrósł w złym można mnie przeszkadza nam to, że rzecz w konsekwencji, że nie patrzy w bok dopóki Banyś naszą rolą jestem taka obserwacja takie obserwowanie uczestników i głupotą zianie za nimi oto, żeby właśnie w oczy, bo to, żeby on się dobrze czuły czuły się bezpieczne i żeby były raczej poprowadzone w tym filozofowania mu niższe, bo nauczono ją zawsze zimą raczej wyciągamy w głowach dzieci uczą się nie są uczone wdarła się, zanim dotarli, jakie tematy, jakie wątki zgodnie z pań doświadczeniem szczególnie elektryzują dziecięcą wyobraźnię w tym rozkręcają jak karuzela z kim w wieku 7 0 lat kosmos o wszechświat tak nicość ja jestem na tym etapie FAP w myśl tych domiarów jest chora, a absolutnie fascynująca ATR hałas mówi Anna z dołu co jeszcze, jeżeli chodzi o takie egzystencjalne 2 miliard zlotym on szczęście, że MF myślę, że w tej chwili takim testom się na takich naszych ostatnich tematów, ale który widzę szansy świetnie cieszy się dużym powodzeniem wśród zespołów filozofów cała ta jest wielokulturowość tak bardzo duże mam taką dewizą jest taki żywo dyskutowane w po raz właśnie katami my dyskutowaliśmy tam o ostatnim ostatnim poranku też na wojaże po prostu wszystkie 3 grupy były tak żywą zainteresowane zaobserwowane tematem leżała w nowo powstałą w pracach była zwołana w niesamowicie ciekawa w tej chwili, jeżeli chodzi oto teatr Polski po to, przyświeca nam taki triumf w całym tym roku umyślność umówmy się, układając programy się, iż na tym, żeby one w były tematy związane z tolerancją, a właśnie jest wiele kulturowo z całą neon z innością o niezależność następny krok do rzuciła się też dzisiaj bardzo bardzo ważna jest empatia to jest rodzajem mocnej tożsamości w samo faktom złodzieje przy okazji Thomas we mgle wersje tematów Hildebranda sam Lipman, tworząc w tego typu zajęcia raczej się nie ustalało tematu wcześniej brak w natomiast serem et no trudno ją za zaprosili nas zawrzeć kontrakt zaś z rodzicami jakiegoś rodzaju nieformalną umowę nie mógł nic nie mogąc podać pewnego rodzaju szczegółów ofert dokładnie ma także 2 film jest także, że na to, że mamy dane, że mam na ten temat, ale mówimy świata sztywnego nie trzeba mamy władz, a czy zdarza się, że od ich rodzice, aby oczekują oprócz filozofowania praktycznego również ci elementów historii filozofii spodziewali się, że dzieci tutaj wejdą pełne cytatów też będą odróżniać przez starożytnych klasycznych filozofów od siebie nie ma takich czy jedzenie nie ma takich oczu i nie ma też tego w umownym programie nie natomiast robimy coś takiego żartów czy zawsze jest także jest celem jak w dni jest temat i tak przygotowane są w co zawsze przewidujemy, jakiego rodzaju przygotowują się w 2 do warsztatu, jakiego rodzaju pytania mogą paść ze strony dzieci, więc efekt doświadczenia, a więc te pytania też zamieszczamy je zawsze też jest stan taki kontekst filozoficzne, którą będziemy się obracać, dyskutując nad po to, żeby też rodzic czuł się właśnie bezpiecznie, że żona tutaj nie robimy żadnego getta wyprania mózgu tak tylko o to przy ważni staramy się skupiamy się na filozofa klasycznego Sokrates Arystoteles Platon Platon Arystoteles rzadziej wyk natomiast rzadziej jak wychodzimy poza tą drogą zamierza rzeczywiście rząd nic natomiast zdarza się, że dzieci mają też właśnie określone mógłby swój Profi le filozofowania na aktywność głównie przychody Kanty stał się enklawą zwolnieni z wyjątkowym jak Anita Gargas może wcale go nawet o liceach, a jest Sontag ICD też mówimy także całą ową mówisz jak n p. mówisz jak karta jest szambo to NFZ, że umrze pętlę tą wiedzą, że innego historyczną poprzemy samych przy okazji zaś przemycane taki, że mówimy co mam co było głównym zainteresowaniem, dlaczego ciałem niczym się wsławił tak, żeby też dzieci weszły z ciałem się tak ma już jak to zapamiętał to świetnie jednak nie nic nie stanie Anna, więc w większe w tym większy nacisk kładziemy na to, że Belg w dzieci dyskutowały ze sobą, żeby wymieniały myśli, żeby rozmawiało na argumentach i żeby przekonywały, że w panikę no ale właśnie Ziobro były merytoryczne argumenty nie ad personam nasz pan jak to się różne inne zagrywki nie fair w LM powiedz my, by o takich mamy w kwestiach logistycznych o organizacyjnych zajęcia odbywają się w teatrze polskim w Warszawie jak ciasto i jakie są zasady uczestnictwa w DM BOŚ oczywiście, że zaraz po tych aut z wielu rodziców albo już zrobiło się, gdzie do internetu, szukając możliwości sprawdzający jak można swoje dziecko za pisać na takie zajęcia powiedz coś o tym w GTM inną filozofię ujął w grupach kilkunastoosobowych dorsza dodaj to jest coś fajnego dbamy o to, żeby to byłam w UE nie zamierza też grupa, żeby dzieci się czuła dobrze są przygotowane karnety te stosunki kartą młodego filozofa ambicji przychodzą ze swoimi specjalnie przygotowane niższe stawki z tymi kartami można wykupić cały karnet na cały rok bądź na semestr dane w PRL w filozofów i właśnie zawsze jest na koniec roku jej jakaś uroczystość Real kończył mecz w UE świętujemy zakończenie roku filozoficznego zajęcia odbywają się co tydzień czy można za element 2 × w miesiącu umów 2 × w miesiącu zginęło w sobotę o dziesiątej grupa najmłodsza Kasia jeszcze się 7 lat chyba do ósmego to zależy w o 1 1 i grupa będzie, więc się czy 8 9 1 0 i dwunastej ta najstarsza 11 2 × Grzelak chce już też możemy się pochwalić że, że dzieci przechodziły jak oceniasz wsi test, który z kolei sezon, w którym pracujemy współpracują z teatrem, więc dzieci filozofowie nasz gaz młodszej grupy przeszli do starszej albo w ogóle ta najstarsza grupa została utworzona na prośbę rodziców, ponieważ wychodzi w wychodziły już wiekową nie chciał być pokryte absolwent mit Lecha z zainteresowanych tylko dalej uczestnikami ulegnie także po przeważnie jest tak, że przychodzą właśnie są grupy, które mają karnety wykupione, ale też, że coraz więcej tych osób się zgłaszać sami też w testach więcej nas z tego względu, że celem drożyzna jest trudno odmówić, a ich klęska urodzaju, ale obyśmy z takimi problemami się zmagali teatr Polski, a lista ta miejskim o ile by dobrze się orientuje zdaje mi się także EBI jest utrzymywane m. in . z budżetu miasta i im, że nie wiem czy to z tego wynika czy innych kwestii, ale to co jest bardzo zachęcające w przypadku oferty net poranków filozoficznych w teatrze polskim to całkiem przystępna cena nie byłoby zdarza się, że przy zapisywaniu dzieci nam różne wartościowe warsztaty trzeba się przygotować na wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych za jedno dziecko jeśli tych dzieci w rodzinie jest więcej nie do po prostu się rezygnuje i taka rzeczywistość się w polskich warunkach w tym przypadku wyceny wydają się naprawdę dosyć przyjazna dla rodzin udział w warsztacie 1 dziecka do 12 zł, a jeżeli dziecko miało już bilety wykupione, na który ze spektakli teatru et dziecięcych to bilet kosztuje 5 zł tylko Winston myślę, że to jest bardzo atrakcyjna cena rośnie nam w ofertach tak czy w ogóle są jeszcze w nas jakieś miejsca na tych zajęciach z tego co wiem, bo wiem, że we wrześniu sprzedawane były kary na metę to one serowe szły po prostu piosenkach nachalnie, czyli aż ktoś się ze naszych słuchaczy jest zainteresowane tymi warsztatami zajęcia dla swoich dzieci to musisz uzbroić w cierpliwość spróbować dostać na niej w przyszłym roku ja myślę, że może też warto czasami tak konieczna, by dzieci mają wykupione karnety natomiast celem i chorują taki też nie jest w stanie przewidzieć czynne cały rok krzywe frekwencja na akcję za 5 celnych jest także przyjdą przychodzą dzieci to ta za bilety sprzedajemy i wchodzą one w bazie faktycznie jest strasznie dużo, ale dość, ale jest też na czele i to nigdy jeszcze nie zdarzyło się, żebyśmy jak pan Ryszard Remień zwiewną Lech nie mam serca, a te karnety całoroczne z jakim momencie roku są uwalniane do przestrzeni tych właśnie koniec sierpnia czy wrzesień są takie zajęcia n p. słynne koncerty z ciocią Jadzię Filharmonii, które są słynne m. in . z tego powodu, że właśnie 1 moment w roku ustawiają się gigantyczne kolejki przed filharmonią jest po prostu loteria w piśmie kwestia przypadku zdarzenia losowego czy się udać się nie umywa zdobyć karnet za euro jak już się uda to jest ulga na cały rok w UE w tym roku wiem wiem, że były we wrześniu uznawane były może jeszcze będą teraz po dziesiątego zaczynamy nowy Lenovo same filozoficzne w GM w ogóle bardzo ciekawa lokalizacja, bo to w zasadzie naprzeciwko wydziału filozofii prawie, że naprzeciwko wydziału filozofii Uniwersytetu Warszawskiego on, bo to jest na krakowskim Przedmieściu, by koło kościoła Świętego krzyża i Wenta nawet właściwie bez te 2 budynki, by teatr Polska mistyczka taki powiedzmy zachowany jako prawnikiem ach, ale i wydział filozofii Uniwersytetu mostek front tam nikt się szlifowane Probierza, więc mam nóż może, a może już przebąkują niektóre nastolatki, że myślą o studiowaniu filozofii właśnie to my najbardziej zatwardziałych, które nie chcą zrezygnować zakończyły się pozwolenia singiel Encore jeśli tak to świetnie jeździ linia ta też pewne jest nadzieja ważnych zaszczepione zostało na inne myślenie krytyczne myślenie poddawanie wszystkiego wątpliwość inni także Bryan podejmować samodzielnie decyzję, żeby nie chłodzi bądź el go na Emilii Lorenc to jest to jest najważniejsza ARM, a jeżeli będą studiować coś co to myślę, że się ostatnio rozmawiałam z DM 1 z klientek, która powiedziała, że przecież w Anglii mieszkają tacy mądrzy ludzie oni tam wszyscy studiują przecież muszą skończyć kurs filozofii tamy w morze i u nas tak będzie tak ją nona ORA o błędach natomiast Veno staramy się staramy się pilnować polskich realiach na razie nie ma takiej możliwości, owszem w szkołach powszechnych publicznych ta filozofia była obecna, ale w coraz większej ilości szkół niepublicznych pojawiają się mniej lub bardziej nieśmiałe próby ner w wprowadzenia filozofii natomiast wiemy jak w Polsce radzą sobie absolwenci filozofii to są bardzo często spektakularne kariery w swoich dziedzinach pozornie zupełnie odrębna od chwilowych wahaniach pozornie, bo uważam że, gdy chwilowo w po prostu jest u siebie w każdej dziedzinie w jakimś sensie może być specjalistą oczywiście na podstawie zrobionego bez doświadczenia w jakiś wąskiej specjalizacji, ale filozofia sprawdza się w czasie wszędzie Annę i tutaj jest sporo przykładu lub przychodów ludzie, którzy dobrze sobie z poradami naprawdę w różnych branżach tak ja znam osoby, które skończył filozofię i świetnie sobie radzą w lotnictwie wrze w biznesie generalnie jest mnóstwo osób, które prowadzę prowadzone biznesy swoje idee i nieswoje taktyk prezes UOKiK naprawdę bałem się, że warto warto studiować, dlatego że filozofia, dlatego że nam jednak poszerzała Horyzonty i angażujemy w tamtych czasach też, że już trochę, by retro jest, żeby wiedzieć archaiczne myślenie o tym, że studia przygotowują nas dożycia trzecią do zawodu, bo nasze dzieci dzisiejsze dzieci, które albo takie, które wejdą na rynek za 10 1 5 lat my jeszcze nie tylko nie wiedzą kim będą, ale nikt nie wie jak się nazywał nawet te zawody, która była będą te dzieci wykonywać się dlatego bardzo dobrze jest mieć takie uniwersalne do kompetencji intelektualną słowa pani nie tęskni za biznesem takim skrótu, który by porzuciła dla filozofa wania z Notecianką malutką nieznane są my serca czy nie jest na pewno nie ma to względem, że to co robię daje mi tak dużą radość się, że mamy inny nie wyobrażam sobie innej pracy, chociaż wcześniej może przyznać, że on w ogóle nie myślałam o pracy z dziećmi to kto ciekaw jak to bywało z tą absolutnie czasami wymyśla Boże jak pomóc w Indiach i ile dokładnie, że jakichś schematycznie myślałam, by klient jak dowodzą, że Józef zaludnienia, a się okazuje, że taki, że to bardzo lubiane inną gehennę to co to co jest rekordem Kiełba mu ciekawe tak to w tej pracy staży jak zawsze spotykam się z właśnie z razem z innymi dziećmi także z DM na ten sam temat możemy rozmawiać nawet jak to filozofa testem dla filozofii, a także, że nie ma 1 odpowiedzi, ale w biznesie było tak, że inni, ale właśnie dzieci mówiąc co myślą i to co n p. zmniejszenie panował w biznesie to zdarzenie przy barierce tam, gdzie wszyscy dorośli UE mówi jej etat co my się n p . i to co on w mojej ocenie działało na niekorzyść się reorganizacji, której się pracowało tak, bo wolą w mierzy się otwarcie mówią ludzie się myśli wierzę, że pewnym tego i żal, że to, że warto o tym, rozmawiać nie pomyślał nawet swoim, który albo wdrożyć w życie no to w korzyść odniesiemy wszyscy idealnym, więc to taniec tym śnie panowało pisanie ma taki program wymian takiego problemu teraz w Terenzano pracują są fantastyczne Rycak jej uczestnicy zera tak samo zdarzają się oczywiście wszędzie ma lepsze gorsze dni natomiast generalnie jest to bardzo bardzo przyjemna praca w drodzy państwo, by zapraszamy państwa do filozofowania dzieci nie potrzeba do tego, by magisterium z filozofii zdecydowanie otwarta głowa, aby intuicja i gotowości do kontaktu z dzieckiem do nieprzewidywalności tego procesu myślowego wystarczą a gdyby ktoś z państwa chciał skorzystać z pomocy profesjonalisty na to właśnie od tego są poranki filozoficznym w teatrze polskim więcej informacji na ich temat na stronie teatru polskiego od tych zajęciach i wartości filozofowania z dziećmi opowiadała nam dzisiaj filozofka założycielka pracowni filozoficznej euro AK i Anna imię Nowicka dziękuję bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - HANNA ZIELIŃSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array