REKLAMA

Czy carsharing może być receptą na korki w Warszawie?

Poranek Radia TOK FM - Weekend
Data emisji:
2018-02-03 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
16:24 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
czy ma 2 3 Karolina Głowacka przy mikrofonie dzień dobry wszystkim świeżo wstanę my w naszym studiu Bartłomiej Dębski wysokie napięcie bardziej dobry dzień dobry zawsze naszym telefonie pani Karolina Gałecka rzeczniczka prasowa zarządu dróg miejskich w Warszawie dzień dobry blok lewicy autor w, a porozmawiamy o idei i już rozwiązanie funkcjonujące my Car sharingu będziemy się zmagać jakoś sprzed lat cieniem na Polski na określony czas jest tłumaczony jako auto na minutę Rozwiń » z tego względu, że często wynajmuje się samochody po prostu na minutę, a o dodatkowe elementy to, że płaci się także często za minutę wysokie napięcie po, ale tam przeprowadziła analizę czy się to największa na świecie opłacany mamy inne zasady mamy inne wady i zaleta może zaczniemy od zasad jak ktoś robi oraz powie Bartku, czyli przyjechały do nas car-sharing wiem czy jak traktować poranków dla, ponieważ jak na początku stycznia zajęliśmy samochodach elektrycznych to przyjechałem samochodem elektrycznym więc, żeby tradycji stało się zadość dzisiaj rzeczywiście widziałem tu elektryczne tzw. hybrydę i punktem kaszel tematem przyjechałem do studia robił to bardzo prosto na oczyszczenie się aplikacja rejestruje się w niej trzeba tam ANN podać częściowo newralgiczne dane w postaci numeru prawa jazdy danych osobowych i oczywiście karty kredytowej na takie co się robi w sklepach po prostu na to, że dla wielu osób może być ten element bardzo niepokojące taki podawanie wszystkich danych ważnych pewnie tak, ale myślę, że żona akurat z ta liczba osób, które robią zakupy na co dzień przez internet, podając numer tej karty jest już na tyle duża, że na razie to przestaje być problemu problem pewnie jest zabezpieczenie swojego telefonu przy czym połączenia z internetem, ale to już jest inna kwestia innej swojej, jeżeli mamy już jesteśmy z nieskrywaną użytkownikiem takiego systemu wszystkie w twarz widziałem 3 takie systemy od minuty, ale tu po prostu odpalamy aplikację sprawdzamy, gdzie jest najbliższy samochód rezerwujemy go zmieni będziemy go podpalić ludzi Reginalda telefon, czyli klikamy otwórz się im samochód się otwiera w środku czekają nas kluczyki n p. wasza we wrocławskim systemie nawet nie ma tych kluczyków oraz co się klika w samochodzie start i już tak brzmi bardzo prosto Rek Grozny w Warszawie są firmy prywatne tak męczymy we wszystkich we wszystkich miastach w Polsce działają absolutnie prywatnych firm niektóre z nich mają podpisane umowy z miastem n p . we Wrocławiu na tej zasadzie każdy większy ruch pani Karolina Gałecka z nami rzeczniczka prasowa zarządu dróg miejskich w Warszawie czy pani się podoba taka idea, ale oczywiście ogólna wszelkim dobrem nie podoba się taka idea ja przypomnę, że tak naprawdę to chemia wpływa czoło i implikowało taką rozmową car-sharingu oczywiście tutaj działają już szans na rynku warszawskim podmioty prywatne, które świadczą usługi car-sharingu natomiast oba podmioty prywatne świadczą usługi car-sharingu typowo w takim modelu biznesowym popełnia w regionach jak odlewnia wpadkę car-sharing jest taką alternatywą dla Anny w posiadaniu własnego samochodu, których w Warszawie teraz więcej, ale tak naprawdę ja przypomnę, że wg takich niektórych danych, która złamana jest już ponad miliard, czyli około 6 ha pojazdów portret Adama w 100 0 mieszkańców i bezczelnie wjeżdżają prawda z po zagraniu marszem dokładnie tak jak ma też leniuchuje o g warzyw z żoną jesteśmy stolicą rzeczywistego natężenia ruchu jest jednak nie większe niż w innych nawet większych miastach i to generuje hoduje takie liczne problemy dla mnie ani dokonania dla samych mieszkańców tak mowa tutaj o mnie o parkowaniu ba liczba abonamentów nie klinika w 2 płatnego parkowania niestrzeżonego przekroczyła liczbę miejsc parkingowych tak drugi taki program na zanieczyszczenie powietrza, ale wszyscy borykamy się ze smogiem wiele ważnych samochodów, która realizuje na terenie Polski w Warszawie również odbicie to stare pojazdy, które nie spełniają kompletnie eugeniki in no i korki korki korki, tak więc realne jako miasto obok nas w taki ocenianej oferty usługę transportu publicznego rowerów miejskich o rosnącej sieci tras rowerowych szlaków budowaliśmy 50 km planujemy też umożliwić mieszkańcom takie okazjonalne korzystanie z samochodu i samochodów jeśli to będzie oczywiście konieczne właśnie temu odpór próbom car-sharing taka alternatywa dla posiadania własnego auta innych cały czas myślimy o tym, żeby oddać kilka z nich jest niskiego wykorzystania samochodów uruchomi unieważnia to taki brakujący element w Połańcu butów na okres mamy ofertę transportu publicznego, bo do tego dnia po rodzicach klienta mieszkań w euro poważnie chorych ich transportu zbiorowego dla miasta od wielu wielu lat jest to priorytet mamy siedziba królów, która kwitnie od 20 1 2 roku w Warszawie przyjęła kolejny sezon na 1 z Legionowa mamy rok spółki, a mamy tramwaj mamy NKW publicznych, ale brakuje jeszcze drogą na ryby ostatniego ogniwa, czyli możliwość wykorzystania samochodu Iza chwilę po wyborach, jakie macie dokładnym pomysły jeszcze chciałem mu przeanalizować z obecnym studiu Bartłomiej Kędzierski wysokie napięcie PL właśnie wady zalety im skonstruować jeszcze taki inny taki mały raporcie NIK na ten temat wspomniała pani Karolina Gałecka korki także mamy dużo aut, więc mamy korki zastanawia się czy akurat car-sharing bez mniejszy te korki nie wiem może może raczej byłby mniejszy problem z parkowaniem na 1 z tych aut nadal nas samych ulicach już byłoby dużo i wy też zwracać uwagę, że stanie w korkach więcej kosztuje tak absolutnie nie szkodziło z minuty to rzeczywiście, o ile poza korkami jesteśmy w stanie pokonać 1 km w ciągu 1,5 minuty 2 min to w korkach są to 3 4 minuty, więc płacimy odpowiednio więcej, a co do tego czy car-sharing, by zmniejszyć korki to myślę, że wątek 2 wektory działające w przeciwnym kierunku, a mianowicie z 1 strony osoby, które nie mają dziś jest samochodów nie stać na to i nie chcą kupować będą mogły ten samochód miejski wziąć i pojechać sobie znacznie taniej niż kupowała niż kupować własne, więc tutaj teoretycznie ruch mógłby się zwiększyć, ale jeżeli car-sharing rozwinie się wystarczająco dobrze to myślę, że wiele osób będzie już na takim poziomie, że będzie mogło zdecydować o tym, żeby sprzedać swój samochód i używać car-sharingu dojazdy po mieście, a on 3 4 × w roku wybrać samochód na dłuższe wypady też wcale nie niedużo drożej niż inni pojechali we własnym samochodem i w takiej sytuacji, kiedy odpalam aplikacja na telefonie znają się czyhać Koszalin wiem to pewnie pomyślę także czy może iść na autobus albo na traumę, więc 1 z grona taka drugą tak dokładnie, tak więc myślę że, że akurat car-sharing ma w sobie większy potencjał zmniejszania korków, ponieważ więcej osób będzie takimi użytkownikami bardziej świadomymi tego nie będą ponosili tych kosztów stałych utrzymania samochodu, więc nie będzie to motywowało do tego, żeby jechać samochodem względu NATO, żeby dostać w ogromnych korkach, ale tylko powiedzą sobie, a dzisiaj jadę w to miejsce, więc bardziej mi się opłaca n p. wsiąść w metro i pojechać jest dwukrotnie większą prędkością średnią niższą od pań jest w tej idei to, że można tym rozwiązania, że można sobie pojeździć różnymi autami, bo są różne w ofercie, więc bardzo sympatyczna z drugiej strony myślę sobie dla wielu osób stresujące, dlatego że inny wielu kierowców nie lubi prowadzić auta cudzej osobno, bo jeszcze będzie jakaś stłuczka i będzie na mnie, a tutaj mamy też odpowiedzialność finansową tak mamy oczywiście to zależy od od regulaminów i 1 z korporacji, która działa w Warszawie tych tych car-sharingu owych mówi wprost, że jesteś użytkowników całość ubezpieczony, jeżeli coś się stanie to to ubezpieczenie pokryje koszty oczywiście są tam wyłączenia ale, ale też włączenia naturalne typu nie ma n p . z uprawnień do sporów poruszanie się pojazdami czy jesteś pijany, więc Adele rzeczywiście nie wsiadaj tak do pożyczonego jak do własnego samochodu, bo twój ubezpieczyciel za swój własny samochód też nie zapłaci są natomiast korporacje, które mówią na starcie zrobiła stłuczkę na to niestety 2 000 zł będzie to kosztować, chyba że udowodni, że to niebyła twoja wina FR, więc mamy tutaj oczywiście pewne pewne ryzyka natomiast co do tego wypożyczalnia samochodów to myślę, że na Zachodzie jest to zdecydowanie bardziej popularny model za czytamy, że nie mamy do pokonania 800 km to bardzo często nieświadome swój samochód nie jedziemy na na na miejsce własnym samochodem tylko po prostu jedziemy pociągiem, który dojedzie tam znacznie szybciej na miejscu bierzemy taki samochód czy kaszel godzina krótki jednodniowy wypożyczenie myślę, że w Polsce też będzie w tym kierunku niż ja już nie mogę go zostawić auto, gdzie chce nie muszą odprowadzać na Veturilo n p. rower miejski czy inne rowery miejskie w innych miastach do konkretnego miejsca tylko przejeżdżam do pracy zostawiam nie zmienia, choć w tym car-sharingu swobodę w tym akurat w Warszawie z 80 0 samochodów do dyspozycji taki jest natomiast już tak wielka 7 i gazowe, kiedy musimy albo z 1 bazy do drugiej albo wróci do tych samych, ale ten model się nasz adres wolniej rozwija, zwłaszcza w prywatnym pani Karoliny sobie pani wyobraża w takim razie car-sharing publiczne w stolicy Karolina Gałecka z zarządu dróg miejskich, ale jak tutaj chciałabym kilka słów po Villas rzeczywiście przychylam świadom tego wszystkiego, o czym wspomniał pan Bartek Dudek w rozmowie z rzeczywiście stać się myślę, że tam car-sharing będzie mógł przejąć się publiczne Korszeń przyjęcie w Warszawie oczywiście mam na Zachodzie bardzo popularna, ale beton tak naprawdę chyba tego co pamiętam w latach siedemdziesiątych osiemdziesiątych, ale były już pierwsze wypożyczalnie samochodów oczywiście najpierw funkcjonujących lotniskach, ale rzeczywiście car-sharing na Zachodzie jest bardziej rozwinięty ileż to chociażby w Berlinie, jeżeli mówimy o ich liczbie nowych samochodów, która znacznie znacznie zmniejszają naszej na naszych ulicach po uruchomieniu car-sharingu w Berlinie, ale tych samochodów rzeczywiście znacznie znacznie mniej, ale po uruchomieniu car-sharingu nie mamy nadzieję, że w Warszawie również ta usługa krótkoterminowego wypożyczenia samochodu zwiększenia, ale i NKW tak jak podkreślam, że mamy w planach uruchomienie tego car-sharingu Jet Air, a w najbliższym taki wzrost w ciągu miesiąca myślę, że w ciągu miesiąca miesiącach ogłosimy postępowanie mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się tak car-sharing warszawian uruchomić w PRL mówił o tym od dawna ma on tego świadomość natomiast trzeba też powiedzieć ile rzeczywiście mieliśmy tak powiem wam wynika, że dużo osób przeciwnych, ale ile osób do tej pory nawet od dziennikarza mam mieszane uczucia do car-sharingu natomiast mamy nadzieję, że uda nam się w tym roku rzeczywiście taką wypożyczalnię, ale od swojej firmy Karcher publiczna ma już w tym roku w Warszawie funkcjonował pani rzecznik, ale mogę dopytać, korzystając z okazji czy to będzie elektryczny car-sharing tak jak we Wrocławiu, ale chcielibyśmy przede wszystkim, żeby to było nawet fabrycznie samochody ani ani winę i dyrektor można powiedzieć, że takie samochody już mamy mamy 80 0 samochodów fabrycznie nowych nawet część jest hybrydowa, więc rzeczywiście misję mają mniejsze jak i dopytuję, ponieważ dzisiaj mamy bardzo potężny smok w Warszawie normy przekroczone prawie 4 × na Marszałkowskiej, a te samochody carsharingowe sprawdzaliśmy ich spalanie i potrafią spalać średnio oczywiście przez UW w użytkowaniu przez przez przez warszawiaków po 10 l na 100 km, czyli znacznie więcej już pewnie dużo prywatnych notatkach, ale jak wyjdą car-sharingu tak jak tutaj techniką mówi lek. Witolda podatnik samochodów prywatnych straż wyjeżdżała na ulicę atak na kupienie zimę ruchem uruchomimy car-sharing będzie taka składka odliczeniu pierwszego dnia drugiego dnia, że będziemy chcieli zniechęcić osoby, które posiadają prywatne samochody, ale do tego Robert przegrały w samochodach przesiadać do car-sharingu tak jakby na to jest on, że ideą, ale chcemy przede wszystkim bardziej oblegane kierunki wypożyczenie samochodu było niskokosztowe, żeby tak naprawdę mieszkaniec płacił tylko dla wypożyczenie samochodu, a takie kwestie związane z ubezpieczaniem paliłam, żeby mieszkańcy już nie chodziły tak w związku z tym chcemy, żeby oferta była bardziej atrakcyjna dla mieszkańców, a przede wszystkim powodowała liczne sprzedawali swoje samochody albo nie używali ich, a korzystali z wykształcenia, ale i tak sporadycznie w car-sharingu myślę, że mam mniej oczywiście zdaję sobie sprawę, że EMP Niemena będzie bardzo różne wątki w tej sprawie, ale wyobrażam sobie, że wzmocnienie sprawę elektrycznych aut spowodowałby także, że miasto również musiał zainwestować stacje ładowania, więc może n p . Bytom podkręciła zainteresowanie takim tematem jest natomiast seriali to tylko przypomnę, że armia jako miasto nie dopłaci do tego car-sharing ani złotówki, bo my możemy zaoferować taką promocję usługi pewne korzyści dla pojazdów współdzielonych, a tak natomiast, że inni, jeżeli takie postępowanie będzie ogłaszana będzie myśleć najlepiej na najbliższą walkę o będzie uruchomione 2 pytania drugiego konfetti banku MR tutaj jakby po naszej stronie jako miasta PL nie będzie wydana żadna złotówka natomiast nie będzie już leżało po stronie wykonawcy, których ewentualnie zgłosić go do tego kręgu tak będziemy przyglądać się temu co państwo opublikują jeśli chodzi o plany w tej sprawie coś się bardzo ciekawi mnie fair, a czy też w ogóle opłaca tak na co dzień czwartek grecki noszę, gdy toczy się opłaca zależy też od od tego co trzeba zapytać się tylko panią dyrektor czy będą jakieś przywileje n p . w postaci dedykowanych miejsc parkingowych, bo od tego zależy często opłata za używanie w śniegu rano trzeba ukraść czy można się spodziewać w Warszawie ułatwi n p . w postaci dedykowanych miejsc parkingowych tylko dla car-sharingu w tej w ten trend w ramach tych koncesji tutaj na myśli na Iran Irak przypomnę, że mamy ustawę o rangę o elektromobilności, która Anne czekana podpis pana prezydenta UE w związku z tym, jakby not czekamy na ten popis to tak dobrze wszyscy wiemy, że jeżeli będzie trwała ustawa podpisana ona wydaje, że mają możliwość jazdy samochodem elektrycznym z lat 2 zlote płatnego parkowania bez opłat w PRL piątków rano spotka jeszcze, które nie brak takich szczegółów, ponieważ autor amatorzy na podpisanie tej ustawy do, odpowiadając na pytanie pani redaktor to w takim razie gdyby były takie miejsca, które to zdecydowanie to ułatwią już teraz jadąc lekarz będzie ciasto musimy szukać oczywiście tych miast partnerskich za co płacimy, ale wciąż jest to tańsze niż byśmy jechali taksówką oczywiście drożej niż Smolarek jechali autobusem nawet w korkach to należy się zrównuje go do taksówki myślę, że to szalenie interesujące rozwiązanie i Zygmunt, zanim naprawdę się wszyscy ponosimy może tak zakończy się na 3 9 Bartłomiej Dębski wysokie napięcie po dziękuję bardzo dziękuję za znajdą państwo więcej wad i zalety rozwiązanie też bardziej szczegółowe wyliczenie jeśli chodzi o finanse Karolina Gałecka rzeczniczka prasowa zarządu dróg miejskich dziękuję bardzo liczne zmowy cenowe w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK RADIA TOK FM - WEEKEND

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA