REKLAMA

Jak przejść na sportową stronę mocy?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2018-02-04 12:20
Audycja:
Rusz się, na zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
15:40 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
tradycyjnie po godzinie dwunastej 20 lat rozmawiamy o tym jak ruszyć się na zdrowie jak z głową w sieci na zdrowie Bartosz Paluch trener przygotowania motorycznego on jest z nami dzień dobry witam bardzo miło będzie przede wszystkim mówić o tym jak wzrosła świadomość Polaków, która dotyczy własnego ciała własnego zdrowia będziemy też mówić o metamorfozach bardzo często spektakularnego niekoniecznie zdrowych wszystko co następuje bardzo krótkim czasie z reguły wiąże Rozwiń » się je okupiony jest pewnymi mankamentami, które odbijają się później na naszych organizmach zauważasz na przestrzeni lat to, że Polacy chcą się zmieniać w ślad za tym jak w 2, czyli Niewiem chodzi do restauracji smakować jej inne kuchnie jak zaczęli przywiązywać wagę do tego co jedzą pomyśleli też, że warto się ruszyć jak najbardziej co prawda wydaje mi się, że to niechęć do ruchu Polaków na nawet dziś także, że trochę jak wersje zmiana społeczna nastąpiła, że po prostu jesteśmy bardziej świadomi tego co warto inwestować nasz czas i nasze pieniążki także tak jak powiedziałeś nie tylko restauracja, ale również dbanie o własne ciało swoją osobę o to, żeby pozbyć się niektórych mankamentów, aby po prostu żyło nam się lepiej, żebyśmy mieli możliwość czasem spędzania aktywny w aktywny sposób jest swego czasu w taki sposób właśnie dokładnie, jaki chcemy tak jak im ktoś powie był bardzo mądrze są ci, którzy mają i czas i pieniądze, a on jednak dbałość o własne ciała wymaga nakładów finansowych czasowych właśnie da się gniewem przeciętnemu Kowalskiemu, który na 8 godzin chodzi do pracy wygospodarować godzinę nie wiem dzienna na własne zdrowie na własny ruch odczyt taki czas tylko bądź też aż godzinę jest wystarczająco pojemny członków tak największą motywacją zawsze jest swego rodzaju ból albo chęć rozwiązania już problemu, jeżeli taki typowy Kowalski czy należy za późno gonienie za późno to jest czerwony światu, że tak powiem ostatnia ostatnia granica 3, który już powinniśmy naprawdę zwrócić się uwagę na samego siebie, ponieważ niebędący niebędąca prawnym w swoim ciele często nie możemy wykonywać tych właśnie codziennych rzeczą, którą przed, o których przed chwilą powiedziałeś, czyli taki Kowalski chcący wykonywać swoją prace czy jest to praca biurowa czy jest to praca bardziej fizyczna, jeżeli również nie poświęci czasu na samego siebie po prostu może być w pewnym sensie jest w pewnym stopniu w tej kwestii ograniczone tym jak wiele osób zwraca się do ciebie z prośbą o pomoc o pomoc z takiej metamorfozie na wschód z prośbą o pomoc do przejścia na najlepszy tor w głowę ci, że oczywiście główną motywacją często wielu osób jest to, żeby mieć lepszą sylwetkę, ponieważ w dobie internetu nie ma mediów społecznościowych zdjęć polubień tak dalej każdy każdy w jaki sposób troszeczkę się rzeczy w tym kierunku ucieka, ale to właśnie rolą trenera i osób, które są w danym klubie fitness to jest to jest ich rola ich zadanie, żeby człowiekowi uświadomić, że to jest jak najbardziej również bardzo ważne, ale jeszcze istotniejszą sprawą jest to, żeby naprawić mankamenty swojego ciała pozbyć się niektórych dysfunkcji po prostu poprawić jakość życia i być zdrowszym również są chęć i podążanie za Super sylwetką niestety potrzeba na to bardzo wiele czasu potrzeba na to również bardzo wiele wysiłku i aby móc sprostać tego typu wyzwania musimy po prostu odpowiednio się przygotować nie jesteśmy w stanie kamery na arenie 3 czy fizycznie pod każdym względem mentalnie dietetyczne fizycznie musi zorganizować to czas czasem musimy poprosić również kogoś, kto nam pomoże w wejściu każdy człowiek z indywidualnych nie jesteśmy w stanie wejść na szczyt, jeżeli nie pokonaliśmy jeszcze, że rynki Górki koło naszego domu także nie ryzykujmy z tego typu co nie rzucałem się, że tak powinnaś Prokomu wody od razu ważne jest, żeby przechodzić krok po kroku i co rasy bardziej stadem nasz teren może być zaawansowany jest to robione z głową jest to robione świadomie jesteśmy wtedy po prostu bezpieczniej czy niecierpliwość i brak takich systematyczności, które mogą wynikać z oczekiwaniami o szybkich efektów powoduje, że z reguły takie próby naprawienia samego siebie są skazane na niepowodzenie i takie jak najbardziej no żyjemy w czasach, kiedy wszystko musi być zrobione na wczoraj albo za sekundę tak naprawdę nie mamy czasu często na grze swoich bliskich miała czas na rynki mało czasu na swoje ciało także, chcąc zrobić coś bardzo szybkim tempie no niestety nie ma niemalże co niemożliwe, aby to zrobić zdrowy sposób rozsądny nie, że tak powiem nie, dodając do tego jakich środków, które tak naprawdę bardziej szkodzą naszemu zdrowiu niższy niż pomagają jest to wręcz niemożliwe niestety mówić, bo to jest kolejny problem, który chciałbym poruszyć bardzo wielu osób, które zajmuje się pomaganiem innym dojść do zdrowej sylwetki uporządkowania własnego budżetu dwójki nie wiem programu dietetycznego idzie na łatwiznę bardzo często osoby te związane są z rozmaitymi firmami, które proponują cudowne suplementację, które mają na celu osiągnięcie tego efektu tu i teraz inna i natychmiast jak wytłumaczyć ludziom, że nie ma cudownej pastylki, dzięki której zafundowano szczupli no tak naprawdę wystarczyło, by mnożyć programy tego typu co twój, bo tak biznes suplementy są ogromne nie wiem czy wiesz, ale akurat w Polsce Unii Europejskiej prawo jest taki, że producent suplementu to jest jego dobra Wola, że on spisuje jego skład, jaki tam rzeczywiście jest niemal o tym, żadnej kontroli rezerwowy w Olsztynie, która wierzy, że to zły, ale bardzo często ludzie, którzy uchodzą za mentorów rozchodzą buty tego, kto jest przewodnikiem ma poprowadzić bardzo często mówi docent na sam ruch ta dieta tak, ale jeszcze Tomasz Fritz całą listę tych wszystkich rzeczy, które powinieneś zadbać o zespole nie ma takiego cudownego leku, który byłby pozwoli zastąpić i ruch i świadomą drzwiami nie ma takiego leku nie ma takiego suplementu także wszystko równy z głową nie ma czarodziejskiej czarodziejskiej pastylki na ból nie ma czarodziejskiej czarodziejskiej pastylki na zdrowie tak naprawdę rozsądne zdrowe podejście jest najważniejszym systematyczna praca przynosi efekt nie tylko w z przestrzeni sportu, ale również życia więc, gdyby droga na skróty niestety często jest ryzykowna wyboista i i po prostu nie warto było notabene znajdujemy się później w punkcie wyjścia straciliśmy kilka miesięcy ciężkiej pracy często na, obawiając się przy tym kontuzji także sporo osób również trafia do mnie po to, właśnie jesteś fizjoterapeutą tak trudno mi bardzo pomaga w mojej mojej pracy także inne dużo osób po prostu trafia do mnie z jakimiś dolegliwościami, próbując zrobić coś na skróty jest nawet to nie jest wina po prostu ktoś ich właśnie taki sposób poprowadził, o którym przed sekundą mówiłeś no i następstwem tego są jakieś dolegliwości zaczynamy od nowa niestety czasem jest to żmudna praca, więc trudniej jest coś, że tak powiem przebudować niż budować fundamenty pod czystej czystej matki ziemi, więc tak to wygląda powiedział, że nie da się zdobywać szczytu jeśli nie osiągnęło się tych pojedynczych osób kotków dokładnie co to znaczy na czym polega taka metoda małych kroków od czego powinniśmy zacząć, chcąc się zmieniać przede wszystkim powinniśmy spojrzeć w lustro wziąć później kartkę zapisać, dlaczego chcemy to zrobić co dzięki temu osiągniemy co nam Doda jej stworzyć odpowiednią hierarchię zarządzamy naszym czasem to jest najważniejsze, jeżeli ważniejsze jest dla nas spotkanie n p . ze znajomymi albo jakakolwiek inna rzecz niż treningi dbanie o własne zdrowie wszystko jest kwestią wyboru tak, jeżeli chcemy poświęcić się na pracy 1 5 godzin trzygodzinny sen z bardzo niewiele nam zostaje, tak więc od od nas samych zależy co jest dla nas najważniejsze przykre jest to, że często osoby bardzo dużo czasu poświęcają na wszystkie sfery swojego życia, zapominając trochę o sobie samym, a tak naprawdę dzięki jej temu, że wiadomo człowiek tonerów do Torunia chciał tak dzięki niemu możemy funkcjonować właśnie w tych wszystkich sferach także warto zadbać o to wcześniej niższe niż dopiero w momencie, kiedy lekarz sugeruje zabieg chirurgiczny bądź już są jakieś 3 duże problemy z bólu, bo wtedy z reguły hierarchią hierarchia jest ustalona od razu pod względem wartości na naj na najwyższym miejscu jest powrót do zdrowia tak, żeby nasz czas odwołuje się teraz o tym, wytrwałości a w jaki sposób być systematycznym w tym co się robi nie dać zwieść pokusie wylegiwania się w łóżku tylko zainwestowania w we własną niechęć w tym w i to w jaki sposób można się przemoc zbyt dobre wejście 3 czy istnieje jakaś recepta na to by byty wytrwałość w ten ogień sobie rozpalać recepta jest prosta motywacja i pozwolić jej właśnie rozpalić na ogień, a systematyczna praca pozwoli ci na dobrze albo na utrzymanie obowiązek to zrobić chcesz coś zmienić tak wielkich fortun hipotetycznie trash, czyli motywację już masz chcesz zacząć i teraz jak już to jest najważniejsze jest to też robić więc, aby to zrobić musi sobie ustalać swoje małe cele, nawet jeżeli czujesz się źle chciałby zrobić coś innego nie wiem zostać po prostu w domu się po prostu nie ma szans na ruch w danym dniu zrób cokolwiek zobaczyć że, wdrażając systematyczny plan swoją swój codzienny grafik poczujesz w pewnym momencie i to wcale nie mieliśmy się na to długo czekać, że się coraz lepiej czujesz, że masz więcej siły w pracy jesteś masz więcej energii podczas spotkań ze znajomymi fajnie bawić się z rodziną moje jest po prostu pozytywnie nastawiony ruchy niesie za sobą może bardzo wiele pozytywnych efektów także niemal nie ma rzeczy, że tak powiem, która w pewien sposób, by po, która powinna się od tego odwieść mnie istnieją teorie, które mówią o tym, że budowa powinna dzielić na 3 równe części 8 godzin odpoczynek i sen kolejna partia całą tą pracą, która też zajmuje nam 8 godzin na kolejne 8 godzin to co przeznaczenie czasu dla siebie dla swoich najbliższych to jest zdrowa reguła jak my jak najbardziej, gdyby wszyscy się trzymać tej reguły co to wydaje mi, że problemu niby mielibyśmy dużo mniej zdrowotnych i żonie problemów z chęcią mamy poprawy swojej własnej sylwetki to jest taka sens bardzo ważne regeneracji bardzo ważne, ponieważ to właśnie w wtedy twój organizm odpoczywa z związanej z tym również poziom hormonów, który ma w organizmie i to w jaki sposób twoje dalsze działania jak ja bardzo są efektywne tak naprawdę, więc jeżeli, jeżeli zaburza właśnie te granice po prostu twoja praca bardzo ciężka i bardzo wytrwałe systematyczne może nie przynosić takich efektów odwołam się do przykładów konkretnych czynów w swojej karierze tej przygodzie, kiedy jesteś trenerem przygotowania motorycznego takiego przygotowania ogólnego też zajmuje się fizjoterapią, więc masz świadomość ludzkiego ciała spotkałeś kogoś, kto przeszedł taką metamorfozę spektakularną rozłożoną w czasie i jest najlepszym dowodem na to, że można dziś można w zdrowiu jak najbardziej i nie są to sąd przykłady zarówno sportowców jak i jaki osób w wyłączne z tej grupy sportowców oni oni są nim mają zupełnie inny poziom determinacji zupełnie inne cele weź przez Kowalskiego dokładnie pracowałem pracuję nadal jest z taką osobą schemat był niemalże niemal tak jak kiedyś jak wygląda na naszą rozmową do tej pory, czyli wcześniej osoba ta pracowała z trenerem, który właśnie próbował zrobić coś troszeczkę szybciej, bo w sobotę miał kłopot z nadwagą tak głównym głównym celem osoby trenującej było zrzucenie kilogramów także chcą zrobić coś szybko nie w swoje wracając do porównania zdobywania szczytów jesteśmy gotowi po prostu na to, startując od zera także skończyło się niestety akurat w tym przypadku to także mój obecny podopieczny musiał się z mesy konsultować z lekarzem neurochirurgiem skończą się również operacją także jego strach przed powrotem do ćwiczeń było ogromne jego waga była jeszcze większe oczy tak naprawdę wrócili do pkt 0, bo nawet nie zacznie Janie, zaczynając z momentu, w którym zaczną z nich poprzedni trener tylko zaczynaliśmy jeszcze kilka kilka kroków z tak powiem w gorszej pozycji strach był duży nadwaga była jeszcze większa do tego sytuacje niemiły związane z ze szpitalem jest rekonwalescencja musi jeszcze również tak, że to wszystko spowodowało w pewien sposób obawę, którą musieliśmy przezwyciężyć, czyli ten człowiek musiał w głowie uwierzyć, że nic się nie stanie, że jest teraz dobrych rękach, że będziemy w stanie wejść krok po kroku od tych właśnie pozycji podłogi tak naprawdę, jakie to często mówię do do stanu, w którym jest obecnie dużo czasu spędziliśmy na pracę u podstaw dosłownie właśnie leżąc na podłodze, ale dzięki temu, że zabezpieczyliśmy newralgiczne punkty docelowo ten pan zrzucił 15 kg i zdrowe na to, że używa nawet do treningu i ciężarów sztangi jakże jestem bardzo dumny z jego wytrwałości z tego, że nie poddał się właśnie wersji instant, czyli Drozd w drodze na skróty tylko z cierpliwie doszliśmy osiągnęliśmy cele zdrowy rozsądny sposób dziękuję bardzo Bartosz Paluch zachęcam państwa do podjęcia wysiłku fizycznego i zmiany samego siebie, ale z głową trener przygotowania motorycznego także fizjoterapeuta dziękuję bardzo to rozmowy dziękuję bardzo państwa zaproszone informacji Radia TOK FM po nich kolejna odsłona sztuki życia Anna Zielińska dziś rozmowy z teatru logiem Pawłem Dobrowolskim Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!