dobry wieczór państwu Tomasz Raczek zapraszał na szczerą tak dzisiaj taki szczera tak wchodzący bardzo głęboko do środka nas do środka, czyli będziemy sprawdzali co czujemy n p. gdy oglądamy film, ale nie jak w każdy film, który można zobaczyć w kinie, ale taki szczególny film, który zawiera w sobie bardzo wyraźny komunikat niech wreszcie go zawiera w sobie poukrywane testy, które mogą nam powiedzieć co się u nas mogą nam zdradzić jakąś tajemnicę na nasz temat
Rozwiń »
czasem taką tajemnicę, która nawet jest trochę niebezpieczna i dobrze wiedzieć wcześniej, że drzemie w nas taka bestia, która lepiej nie budzić w tajemniczy wrażenie prawda, ale zaraz wszystko stanie się jasne, bo dzisiaj goście studio Urszulę na front autorka reżyserkę i dyrektor wykonawczy ni i prawda tak można powiedzieć, że można filmu o g to jest film półgodzinny film bez słów z dużą ilością obrazów z dużą ilością mocnego przekaz w mieś przekaz jest mocny i inna musimy poprosić o pomoc kogoś, kto potrafi go wyjaśnić i opowiedzieć co znaczą takie obrazy to jest nam dzisiaj również dobrze państwu znane Armen hakiem psycholog dobry wieczór państwu tak jak ja już widział film on gra w URE wyznaczy po łacinie nauk czy, więc najpier w pytanie do pani Urszuli, dlaczego co znaczy ten tytułowy Czechom i mrok przede wszystkim dobry wieczór państwu byście się nie przywitałem czym jest ten dzień to jest cień na naszej duszy to jest doznana trauma, która rzutuje w naszym późniejszym życiu właśnie takim cieniem, który się za nami ciągnie każdy człowiek ma jakiś cień, bo doświadczył bardziej lub niejakiego zła w życiu bym mógł bez względu na toczy to jest sceny przemocy w rodzinie, ale czy to jest życie w rodzinie alkoholików czy też molestowanie seksualne tam, gdzie pojawia się brak miłości i poniżenie człowieka i tam się pojawia rana i do rana generuje ten cień, który to jest taki dzień taki jak mówię to jest taki filtr, przez który ofiara później patrzy na życie ten filtr powódź ale, żeby pani, przez który ofiara, a później patrzy na życie wcześniej powiedziała pani, że każdy z nas tego doznaje takiej tragedii jakiegoś urazu głowy, czyli każdy z nas jest ofiarą niekoniecznie jest ofiarą, ale każdy z nas wskutek doświadczenia czegoś negatywnego, zwłaszcza w dzieciństwie zaczyna rozumieć świat w jakiś określony sposób i każdy tworzy taki swój filtr n p. ktoś się już koło go komuś w szkole często dokucza antałek mówią o takim bardzo łagodnym przypadku stworzy sobie taką wizję świata, że nikt nie rozumie, że jest wykluczone, że nawet nie lubią, żeby nie lubią i że to jest ich wina niż zwykle z siebie obwinia się różnie różnie to czasami jest tak, że to inni są winni temu, że mnie nikt nie lubi krzyż jest fajny, a czasami jest sytuacja taka, że człowiek wszędzie widzi swoją winę prawda, więc dla kogoś wołają w dzieciństwie gruba gruz albo groziłoby to nic nie myślę, że wszyscy są głupi tylko od każdej takiej myśli, że musi schudnąć tak wiem po sobie na mnie krzyczeli gruby w z kolegami i nie lubiłem tych kolegów więcej koleżanek, które mówią groby, chociaż wtedy byłam rzeczywiście pulchny i pamiętam rzeczywiście do dzisiaj jak widzę ich to misie przypominają jak krzyczeli grup nie musi przełamywać taki naturalny opór, żeby w ogóle z dniem przejścia na normalne do normalnego kontaktu z mówieniem Szkatuła ludzie, którzy mieszkali w mojej kamienicy, czyli krótko mówiąc nie mogłem unikać chcę musiałem się z nimi spotykać, a to drobiazg w końcu prawda oni nic nie zrobili krzyczeli gruby i rzeczywiście byłem grubszy niż oni, więc właściwie mówili prawdę, a właściwie tak natomiast też zależy, jaka jest sytuacja w domu bo gdyby mama codziennie panu tłumaczyła, że jestem piękny i jeziora tłumaczy Antoni Pogoni o Markach mnie, że pomimo tego, że jestem troszeczkę grubszy to jest cudowny piękny wspaniały iglicę dalej i wielką wagę wizje, ale fizycznie chowanego z wielkich traum i najedzony to jest jakieś wspomnienie, więc ten film 3, który gdzieś powstał w tamtych czasach nie przysłoniła panu spojrzenia na ten świat właśnie dlatego w Indiach ten przykład, żeby też sprawdzić, od którego momentu zaczyna się trauma czy jest jakiś rodzaj kary więzienia tego złoża, które uruchamiają, gdzie jest poniżenie tam, gdzie my jako ofiary lekko jako podmioty działania czujemy się poniżeni, bo to człowiek sam decyduje o tym, że ktoś mi nie zdołał poniżyć czy nie to ja daję przyzwolenia na to poniżenie dziecko nie ma mechanizmów obronnych w związku z tym dużo łatwiej daje na to przyzwolenie zaraz, jeżeli ktoś próbuje mnie zdołować poniżyć ja jestem dorosłym człowiekiem i mówię Hej, stąd tak, że dziecko też ma takie mechanizmy obronne, bo dziecko n p. 3 gumiaki z chłopcem to chce się bić inna i jak balon spróbuje raz Polonii w Czechach o delegacjach to rzutować i anime racje i Tomasz Szpyt Tomasz rację rzeczywiście mieli dzieci też mają taki mechanizm obronny taka naturalna agresja, która się pojawia Nowy Sącz szukać biją albo przynajmniej w inny, jeżeli nie są silnie na tyle, żeby się liczy na to mają jakieś takie wewnętrzne swoją strategię, że pokażą minimal po nie dadzą na egzaminie ściągnąć albo coś tam innego ad astra może czuć się pojawia się wtedy, kiedy tak jak pan mówi jest poniżenie i brak zasobów wewnętrznych lub zewnętrznych, z którymi można byłoby zwalczyć to poniżenie ze zrobów we wnętrzach lub ręcznie co to znaczy wnętrza to jest takie głębokie przekonanie wewnętrzne, że jestem dobra tak albo lepszy albo lepszym albo, że oni nie rozumieją pod ósemką dzieci albo żony są niesprawiedliwe czasem te to takie tłumaczenie się wewnętrzna może być dla mniej lub przesadzone i finale działa w Radoczy zniekształcona, bo to prowadzi jakieś go Izbą takiego wybujałe ego my mówimy o sytuacji, kiedy ktoś musi się chronić każdą musi się wyrażać tak atak Dawid dokładnych, a zewnętrzny to może być rodzina to może być przyjaznym to może być nauczycielką może być kościół to może być muzyka to naprawdę byłem cały szereg zewnętrzne zasada może być pies tak jak najbardziej bardzo często wychodzi z takim może, bez którego wszyscy się boją to co wtedy mniej chętnie obrażające jego właściciela ostrego psa albo to może być, do których możemy mieć odwagę mówić to też sam fakt, że wyrzucamy z siebie pewne czy nawet dziecko nastolatek wyrzuca sobie pewne ciężkie przeżycia Tomek też może być męczące, ale wracając do tego sedna wypróbuje między familię budować mosty rzeczywiście trauma jest wtedy kiedy, kiedy jest poniżenie to co jest bardzo dobre słowo -li wtedy, kiedy nie mamy żadnych narzędzi takich umiejętności, żeby się przed tym bronić i w tym sylwestra chcemy wierzyć w to dokładnie taka, że to zła, jeżeli dziecko zostaje poniżane tym, że zostało uderzone odrzucone, ale też uderzane fizycznie i boli go ręka, bo mu wykręcić rękę i że ma pobił mnie kolega w klasie, czyli Ano już czy to już jest poniżane dziecko jak i jaki który był mu dać instrument do ręki, żeby się bronił, bo ja w takiej sytuacji dostają od mojej mamy radę, a co ty nie umiesz robić w oknach te mają, o czym jeszcze ile i jak się nauczyłem bić i bardzo mi pomogło dzisiaj my mamy dziękuję za to w 2 oraz dzisiejszy bilans jak strzelba numer, a więc krótko mówiąc one mnie nauczyła życiowo dawać sobie samemu rady ani szukać pomocy po ludziach no no obronił się pan rozważa mnie się wydaje, że pojęcie, że mówimy o traumie wtedy, kiedy mówimy o traumie to dziecko nie przyjdzie do rodzica poradę, bo wtedy, kiedy zostało już poniżony n p. dziś w szkole czy w sytuacji bardziej niebezpiecznej z kimś pedofilem tak to ta trauma powoduje, że żelem, że dziecko się zamyka w sobie i komunikuje ten stan w sposób nie bezpośredni z kodem kodem LOT-u jest tak wstydliwa tak w z poziomu podświetlenia z tak druzgocąca sytuacja dla konstrukcji całych całej budującej się jaźni w tym momencie trudno ją zobiektywizować dla dziecka myślenie maks 20 0 możliwości, żeby obiektywnie przedstawić IT, gdybyśmy w lesie zatrzymali, żeby zrozumieć ten mechanizm to to co nie powiedziała oddzielmy jasno, że film jest 1 o traumie związanej z molestowaniem seksualnym w dzieciństwie to jest bardzo ważne, dlatego że nie możemy tego porównać z jakimi się trudnymi przeżyciami z innymi wdrażano zestrojono tak dlatego szukałem tego momentu, od którego zaczyna się już problem prowadzący do traum i symbolach każdy przecież nie jest oczywiście nie każda sytuacja trudna nadal strach we frankach i teraz każda po niej taka poniżają Jelena Bonner kiedyś koledzy zbijają chłopca na oczach wszystkich chorych wice szkoła się z niego śmieje tak, gdyby ten chłopiec w domu miał ojca, którego też bili i n p . się z niego śmieje to mogłoby być romantyzm, ale jeżeli ma wspierającą rodzinę, która powinna słuchać nic się nie stało dobrze następnym razem mu oddać aż takie nie ma jeszcze bić to ich życiu w la Nelson to fakt, iż poradzi można łatwo pokonać tak, ale w sytuacji, gdy dziecko jest molestowane i próbuje pojawia się naturalna wewnętrzna potrzeba obrony, czyli pojawia się jakaś nadzieja nawet jakiś rodzaj agresji jakichś złości i to dziecko widzi, że cały świat zewnętrzny milczy lub podaje, że to się nie wydarzyło, więc zaczyna wątpić w samo te czy ona nie jest winna temu co się wydarzyło w związku z tym o poniżeniu i o traumie w tym szczególnym wypadku mówimy wtedy, kiedy dziecko właściwie już w momencie ma poczucie niezwykle FBI takie ambiwalentne nie wie czy właściwie jest dobrze czy jest źle, ale zaraz po i ich w ogóle się co zostało dokładnie tak i teraz może dziś znów wrócić do tego, że mówimy o filmie to troszkę zaczyna zdjęcia konserwy byśmy byli na jakieś dyskusje psychologów albo albo pacjentów, którzy mają traumy tymczasem mówimy przecież w filmie film może państwo jeszcze nie poczuli tego, więc postaram się oddać jest piękny ten nie jest taki film jak czasem bywają filmy dokumentalne, gdzie widzimy straszny obraz, jaką jest przemoc zapłakane dziecko i coś co nas odrzuca nie my widzimy film, który jest dziełem sztuki, ponieważ składa się z obrazów, które równie dobrze mogłyby się znaleźć niż w kinie, ale w galerię sztuki mogły być żywymi obrazami mogły być rzeźbami nie ma tam słów, ale są aktorzy, którzy grają z ruchem czasem mogę powiedzieć, że tańczą, a czasem to nie jest taniec tylko ruchy raczej ale, ale ruch też bardzo wyrafinowany pełen znaków przekazu przekazywane są oznaki są schody, które obsługujemy dzisiaj też częściowo odkodować i Otóż, kiedy widz nie uprzedzony o tym co zobaczy, jaki to jest film wejdzie do sali kinowej i zacznie oglądać ten Clinton najpierw będzie miał poczucie takiej przyjemności wynikającej z oglądania czegoś pięknego wyrafinowane potem pojawi się uczucie mówię tu o takim jest jak ja, który sam jednak jak się okazuje nie miał traumę jest dosyć mocny, więc jak do tego podchodzę bez wstępnego uraz ten film nie trafia na siniakach, że tak powiem o we mnie, więc ja widzę w nim najpier w piękną, a potem zaczynamy czuć niepokój niepokój polegający na tym, że to zauważam narastającą narastającą ilość znaków, że to piękno jest pozorne, że za tym pięknym ukryty jest jakiś ból, że ukryta jest też ostrzeżenie dla mnie i trochę takie założenie, że właściwie świat składa się z ludzi pełnych bólu i że ci, którzy są powiedziałbym tacy nie naruszeń jeszcze prawdziwi naturalni i radośni i prędzej czy później od dał się o ten smutek, a te niby po, która zacznie w nich w niej grać i ich obrony, grając film zaczyna zacząłem się zastanawiać, czyja mogę coś zrobić, żeby powstrzymać to zacieśnianie mojego jestestwa mojego życia mnie samego czy to jest proces nieunikniony, że prędzej czy później, zanim dojdzie do okresu wszyscy będziemy tacy spopielarni ubrudzone ani taksy będący tylko zabłocony wspomnieniem swojej czystości z dzieciństwa ojca tak strasznie pesymistycznie Kantor przedstawił mnie się wydaje, że proces brudzenia się uczyć zacienienia jest nieunikniony, bo taka jest kondycja życia ludzkiego spotykam się ze złem, które w nas jest i ze strony drugiego człowieka tego zła możemy doświadczyć, ale nie tylko, bo przecież może być sytuacja w naszym życiu stracimy dziecko kogoś bardzo bliskiego i też cierpimy z tego tytułu proces zacieśniania może przyjść grać w przeróżnych sposób i to nie chodzi o to, żeby nie doświadczy cienia tylko chodzi o to, żeby go pokonać, żeby pomimo wszystko pomimo tych doświadczeń potrafić znaleźć w życiu to dziecięcą radość i nie naiwność, bo dziecko jest naiwne i Anny jak spotkam się z cieniem to już nie jesteśmy naiwni, ale możemy się stać otwarci na piękno jak to widzi Arden, bo widzisz ja wszedłem ze swoim doświadczeniem krytyka filmowego, ale cel w wszedł z doświadczeniem terapeuty takie jak zaraz potem powiem, bo rzeczywiście oglądając ten film ja miałem właściwie wszystkie osoby, z którymi pracuje, które mają trauma Dead po prostu absolutnie nie był w stanie się powstrzymać trzeba o tym nie myśleć, ale jako ja jak oglądałem to znaczy jako nie psycholog to miałem zupełnie inny odbiór tego filmu, czyli o mnie to po pierwsze, bym absolutnie absolutnie oszołomiona pięknem i obrazami muzyką tempem wszystko było dla mnie wyjątkowo szumiące, ale miałem wrażenie, że ten film jest o smutku bólu o traumie tylko ostatecznie bardzo się cieszę, że te filmy są w zwycięstwie o sile o pokonani o pokonaniu to jest nieprawdopodobne w związku z tym bardzo się ucieszyłem, że jeszcze biorąc pod uwagę, że tam nie ma słów gmachy to to właściwie już pierwsze minuty wyraźnie mówią, o czym ten film jest czynna do możesz zyskać na prostym, po czym poznałeś, jakie są pierwsze oznaki tego, o czym ten film jest gdzie zobaczymy już pierwsze ślady traumy, a dziś bałkańska znieważali pewnie większość tego filmu także państwo mogli wyobrazić manager zabrać, bo warto Otóż to teza jest taka scena wspinających się cieczy słynnych wspinają się ci ludzie tak liczna rodzina Jakubowa no, więc właśnie idzie, gdy ten wysiłek przede wszystkim piękno ukryte jest widoczna też wysiłek, jaki jest widoczny, a potem, a potem brak siły czyli jakby lekki spadanie to jest bardzo charakterystyczne dla traumy, czyli osoba, która przeżyła traumę próbuje znaleźć jakieś jakiś Echo siły, żeby się doradzi co, ale poddaje się, ponieważ żądali od zawsze upada zlitowała te pierwsze z daleka inwazja Sobole rada nie może nie mogę zrozumieć, dlaczego zawsze tam też n p. z tego z takiego prostego powodu Otóż jeśli osoba w dzieciństwie w została skrzywdzona także zabrano temu dziecku pod wpływem, bo poprzez traumę wszelkie te tak znane zasoby zewnętrzne wewnętrzne, czyli takie narzędzia, które mogłyby, o które mogłoby to dziecko się opierać siłę ci siłę, ale wręcz część ekipy takie konkretne sprawy rzeczy osoby, które się kojarzą się mianem opcji nie ma też tego wszystkiego nie wie, gdzie można, by znaleźć taką siłę, czyli poczucie bezpieczeństwa tasak do takie dziecko i czy taki dorosły człowiek tak dużym skrócie mówiąc przez całe swoje życie tak jak trafiła na następne dramaty Zająca wydarzeniach chociażby, dlatego że próbuje czasem w ten sposób pokonać pokazać co bierze jednak poradzę co prawda nie pomogą nam tak, choć jeszcze raz podobną lekarz patologiczne relacje, żeby tym razem sobie poradzić tym razem pobić i Daniel, a ile za czas tych narzędzi nie machają no, więc wiadomo, że nie nieba nie poradzi sobie z zupełnie już nie ma narzędzie żadnych w związku z tym ten film rzeczywiście to takie etosu wspinanie się ten wysiłek, a potem spadanie pięknie pokazuje ten ten proces kryminalny walki ja tu jeszcze w taki taki aspekt, który poruszaliśmy na konferencji psychiatria duchowości, że osoba będąca w traumie nie rozumie rzeczywistości nie wie czym jest miłość nie potrafili tego nazwać, ponieważ tej miłości nie koniec oświadczyła Anne nie potrafi rozróżnić dobro od zła, dlatego że nawet nie wie, że ta sytuacja, której spotka w życiu była złem, bo albo zanegowała to albo uznała, że skoro rodzice nie zareagowali nie wsparli mnie się normalizuje stałe oraz czy ta granica między dobrem, a złem jest przesunięta bardzo daleko i im zagubienie kobiety po takim molem stosowanie polega na tym, że ona tak z 1 strony uważa, że nic nie stało, a z drugiej strony nie chcą być matką nie jest w stanie stworzyć relację z mężczyzną, o ile to nie jest praca patologiczna oparto jakoś przemoc i żal zaspokojenie erotyczne i kiedy ja 3 przepytywał mamy różne osoby, robiąc ten film to zawsze dochodziliśmy do tego momentu czym jest miłość jak ja oczywiście to cytowała my miłości z z nowego testamentu to słyszał, że to jest jakaś przecież utopia to jest jakaś bzdura tak w ogóle nie ma to co to jest idea nazwa swego doświadczenia nie próbowała pani przekazać jakieś swoje wiadomości ciemność i nie tego się nie da zrobić, bo jak podać definicję miłości nie definicja, ale doświadczenie, a rozwiązania są bardzo to jest bardzo trudne, bo o każdy z nas no to osoby są zupełnie innej relacji nawet kiedy i działa mówi k pytamy czym jest miłość takim wie, że miłość wybaczam miłośnik pamięta złego to to miłość jest wsparciem akceptacją poczuciem piękna tak i ta osoba patrzysz na mnie przerażona mówiła Szydło, iż tak nagle zaczynamy wchodzić dzieci z jak matkę niż 8 × w tym, że w Ernst and ojciec nie miał dla mnie czasu wszyscy mówili mi, że to jest moja wina nikt nie chciał ze mną rozmawiać tamten nie molestował w następnym facet, z którym się spotykała mnie bił tak trudno jest tutaj znaleźć w ogóle jakąś płaszczyznę do rozmowy na ten temat, ale właśnie taką płaszczyzną jak się okazuje może być film dzisiaj mówimy o filmie on gra i zaraz będziemy dalej mówili po krótkiej przerwie wracamy na antenę obrońcy z Orląt witam państwa ponownie szczera tak Tomasz Raczek pisze moimi gośćmi są Urszula Nawrot autorka filmu on gra i Armen hakiem psycholog rozmawiamy o filmie mówiliśmy już duża w tym nijaki to film jest o czym mówili, że mówi o traumie doszliśmy do tego, że osoby z traumą na nie rozumieją pojęcia miłość nie odczuwają tego czym jest miłość czasem nawet nie potrafię sobie wyobrazić tego czym jest miłość jak do nich dotrzeć z przyszłymi przyszłym taka myśl, gdyby na sali kinowej znalazł się ktoś strach mu właśnie taka dziewczyna, której pani przed willą mówiła i obejrzała film o grach to czy te trafi mi pomoże wydobyć się lub lub odnaleźć się w jej sytuacji czy nie stanie się kolejnym bodźcem, który sprawi że, że osunie się jeszcze głębiej w ciemno to zależy oczywiście od osoby i od wieku tej osoby, bo jest taki mechanizm jak sytuacja ta kim mówisz że, gdy socjalizacji pacjent jest tak długo jak potrzebny tyle ile potrzebuje zdystansować wychodzi wtedy, kiedy jest gotowy spojrzeć wstecz inni dokonać jakiegoś rozrachunku przepracować pewne sytuacje jest dyskrecja jak to jest takie Ordon oraz dzielenie dzielenie się z mocy wyrok się przyszłość od emocji właściwie mówi się nawet w zlote rycerzy jest takie pocztowych ze swojego ciała rzeźni siedzi się w swoim dziele i jeżeli mówimy tutaj o dziewczynie młodej typu 16 18 lat wreszcie bardzo mało rozumie nie tylko siebie ale, ale w ogóle świata to przypuszczam, że może zrobić krzywdę, jeżeli nie ma wsparcia psychologicznego nie ma prowadzenia natomiast, jeżeli jest to kobieta już w 30 40 letnia, która wiele rzeczy przepracowała ona zacznie widzieć swoje życie ona zacznie widzieć swoje schematy, jeżeli wziąć w niej coś się tych koszar lepiej wnętrze to to nawet dobrze, bo ona wtedy może udać się do psychologa i zacząć coś z tym robić, jeżeli ją zdenerwuje to znaczy, że jeszcze nie jest do końca gotowa, jeżeli zaprzeczy w ogóle nie jest gotowa tak czy taki trochę papierek lakmusowy dla gmin, dzięki któremu można się zorientować w jakim miejscu jesteśmy też męża spotkałam osoby, które się kompletnie rozkleił rozpłakał potrzebowały dużo czasu łóżeczko zwrócić się po tym filmie do dumy z rzeczywistością, ale później faktycznie poszły na terapię to poszło bardzo szybko Bush nie zaprzeczały Carmen, a z Chin jako narzędzie terapeutyczne mogą się przydać ten film tak on gra na pewno przydałoby się jako narzędzie diagnostyczne w Challenge w Jeżowem bardzo się zastanawiał nad tym, dlaczego komuś się tym czym bardzo nie podoba, dlaczego denerwuje się, by też w należy powiedzieć, że ten film jest bardzo wyrafinowany, więc też, że ktoś po prostu nie zrozumieć też jest taka nie odebrać tych znaków tak jednak lubi styl tak mi takie prawdopodobieństwo, bo należy też wiedzieć, że tam jest dużo bardziej o silnych norm trzeba będzie chodzi więc, żeby się zorientować, o co chodzi w tych wszystkich znakach w związku z tym jeśli ktoś rzeczywiście odbierze te wszystkie inne hasła i zrozumie to może być bardzo poruszony może być całkiem obojętny lub może wywołać pojawić u niego jakaś agresji złości wtedy warto się zastanowić dlaczego, ale czy do dobrze byłoby dać film komuś, kto przeżył traumy powiedzieć toczy Pomorza to niedobrze, gdy się tego, że jest to zbyt ryzykowne a, gdybyśmy teraz tutaj razem jak siedzimy w studiu, ale razem też z państwem Turzno, słuchając próbowali rozkodować jednostce jest taka scena, że przy stole siedzi mężczyzna dojrzały mężczyzna niestabilny, ale zdecydowanie dorosłych mała dziewczynka i Anioł częstuje otwiera przy niej Ostręga bardzo długo to jest powiedziałbym celebrowane jest sytuacja w dni w Kamerunie, a my wpływamy dam to do tej ostrygi do tej skorupki czujemy i wilgotność i delikatności miękkości takie przelewanie i widać, że ta dziewczynka nie wie dokładnie co to jest, ale poddaje się też i temu urzędowi raz hodujemy oglądając to możemy mieć poczucie zachwytu jak co piękne, a może mieć poczucie niechęci do tej sytuacji poczucie, że to jest coś co nas drażni czy coś znaczy Macieja takie próba rozkodowania, czego chcesz wybrać się poprzez słowo chyba trochę się miast celem natomiast VAR, ale my się w razie nie wyrażamy słowami nawet jeśli tego nie mówimy nagła z tą myślimy słowa tak, ale no, żeby widz słuchacz mógł sobie wyobrazić musiałby jednak zobaczyć, chociaż nasza próba dosłownie pięknie pan namalował ten obraz leczy się do miasta to co powiedziałeś jest to bezcenne przecież niezwykle zmysłowa i słychać dźwięki otwierania i tam jest taka bardzo mnie poruszyła taka scena dziewczynka uczy się zagubiony nie wie co się dzieje, a on pierzeję Lance niby w układance owych w tak ostrych resztek palce, gdy jestem, bo wpływa na nią ewidentnie jest taka, że nie podaje portal podaje, ale tak bardzo mili i taki ona trzyma i jak była o PIT tak, a potem ta scena jest połączona z ostatnią sceną, która już bardzo dobitnie dobitnie pokazuje coś co się wydarzyło i jest o tyle ciekawe, że rzeczy taka mała dziewczynka może mieć do siebie żal też zazwyczaj potem Mac adresu pobytu mają takie mieszane uczucia, że żyje się wydawało żonę chciały się tym sprawiało Przyjezierza, ale nie mówiły nie mogłem kort wskazuje na zachowania pedofilskie tak jednoznacznie czy jest w zestawieniu jest taki jest mała dziewczynka z dojrzałym mężczyzną przy stole co oni tam robią płacą oni tam są i dlaczego są we dwójkę on też jest moment, w którym oni rozpuszcza włosy etyka prawda takie jak piękną dziewczynę o wyjeździe w turniejach dziewczynkę, więc to już powinien być sygnał, że coś jest nie porządkujemy nie chcesz mnie córka była w takiej sytuacji prawda to już powinno być coś niepokojącego natomiast cała ta sprawa zostaje go z otwieraniem jest ewidentnie już wkroczeniem, jaką jest w sferę intymną, zwłaszcza że Ostręga w niektórych kulturach bardzo kojarzy się z genitaliami kobiecymi dział użyła tego symbolu świadomie, chociaż bała się, że mogę to nieźle zarobić i BFG może być to śmieszne po prostu bardzo się bałam, że tę scenę zepsuje, ale udało się nie da nie jest śmieszne to raczej wygląda na taki obrzęd staje Micał i bardzo szybko ten obrzęd zaczyna być podszyty grozą to znaczy jakąś taką groźną sytuację, która się nasila w trakcie sceny i która jest ich duchowni powinni naczynia mają takie poczucie, że powinna nie być to list tej nie tej sceny tylko w ogóle to się po winno skończyć on nie powinien tam siedzieć i TSL powinna tak ostry gaz zniknąć, a także o to by świat w bardzo to było niepokojące i męczące w pewnym sensie ta to co właśnie celebrowanie, ale zarazem bardzo piękne i trzeba przyznać że apel, o ile dobrze przeczytałem w tym bohaterem jest pan Leszek Bzdyl tak tak po znakomicie zagrał znak rzeczywiście to co to jest aktorsko zrobiona i zagrany, ale też wielka co wielki honor dla pani do zrobione to jest także, iż ani przez sekundę nie przekroczona została granica wydział była życzliwa szczera łatwo jest tutaj ją przekroczyć ani granice ucieczki od znaczenia znaczy takie obszary niestety zawalenia, które ktoś wie to się domyślają nie to taki sławny aktor jest tak, że nikt nie zostanie nieporuszony podczas tej sceny właśnie dlatego uważam, że to jest film idealnie nadający się do szkolenia terapeutów, ponieważ bardzo często pacjenci w gabinecie nie są w stanie nazywać tak dramatycznych kwestii po imieniu, ale po prostu mówią bardzo często wchodzi do terapeuty, licząc na to, że być może kiedyś dotknąć tego tematu poradzi sobie z tym, ale przez lata w Gnienie niedochodzenie wydzielają, gdy dlatego, że terapeuci nie usłyszeli Jasną byłem byłam molestowana w dzieciństwie tylko też nie są w stanie odczytać takich bardzo drobnych incydentalnych oznak sygnałów, które nawet dorosły człowiek podaje, a ten film fantastycznie pokazuje jak na jakie sygnały trzeba zwracać uwagę dlatego uważam, że naprawdę zmieniali pod względem takim merytorycznymi piękne mówiliśmy od strony plastycznej i 5 na od strony muzycznej zresztą mieli państwo okazję posłuchać muzyki z filmu skomponowanej przez Marka Kuczyńskiego na jej ten film podoba się bardzo na różnych festiwalach w tym taki wykaz festiwal lina, na której filmie, dla których film już po i był honorowany na auto od wieńców laurowych tutaj aż z RFN rozkwitła kartka z jakim jest przyjmowany właśnie na festiwale w różnych krajach w różnych kulturach bardzo dobrze kilka razy były to festiwale on-line, więc miałam miałam możliwość uczestniczenia w czacie i naprawdę było co dla mnie niezwykle przyjemne, kiedy w trakcie oglądania filmu są komentarze o mój Boże ten film jest doskonały zwróciły uwagę na to na ten transfer już po 15 minutach jestem prawie w hipnozie i pół po 20 minutach o Matko przecież w tym filmie nie ma słów KNF nie potrzeba i tylko do komentarzy faktycznie przekonują mnie, że wybór tej niezwykle trudnej formy opłacił się często ludzie nie widzą tych treści psychologicznych nauczkę dostał nagrodę za de Best sci -fi Holder w film Festival wszyscy byli zachwyceni Marokiem tego filmu grozą mrokiem nie do końca jak zauważyli te treści psychologiczne i innym razem na stadionach zaliczyły ochotę wybiec i krzyknąć ludzie, a w każdym filmie są czymś innym, ale nie, dlatego że nie chce odbierać ludziom ich własnego przeżycie je, wybierając taką formę otworzyła się na sztukę aż tu 1 to wolność każdy ma prawo zobaczyć w obrazie to co w jego duszy gra, ale w naszej Blattera i każda z nich jest po horrorze groza tam jest pełno jest teraz ja niekoniecznie jak w ocenie występuje jako ktoś, kto ma jedyną słuszną rację interpretację bym chciał zrobić taki film to pewnie wzorowała się tutaj nasz film Barry Guy, który każdą minutę swego filmu przemyśli także, by w tym momencie widzę wiele trudu ładnie to co chce, a ja jak ja się wzorowo na Lech Majewski chce, żeby widz przeżywał swoje ja ja opowiedziałam historię, którą chciałam opowiedzieć natomiast ja pamiętam jak obejrzałam pierwsze spektakle Leszka Mądzika, w którym jest również obraz i nie ma słów i moje przeżycie było zupełnie czymś innym niż spektaklem, który zrobił Leszek i też to był spektakl bez słów też to był spektakl bez słów i tak bardzo mnie to poruszyło, że ja kończę podeszła wtedy do Leszka mą powiedział, że wieś już nigdy w życiu nie chce robić czegoś, czego nie chce ja tak na mnie spojrzał w nie widział, o czym mówi się efektu ma związek ze spektaklem i i to była dla mnie najważniejsza jakość, że ja po obejrzeniu tego filmu stwierdziłam, że ja nie chcę być człowiekiem, który idzie jak komuś utartą drogą, bo tak trzeba je chce dzisiaj chcę robić film robi film w trosce napisać książkę napisze książkę i n p. przypinanie mi etykietek kim ja jestem mnie w ogóle nie interesuje ja żyję ja jestem ja oddycham ja chcę żyć jak tańczę też w tym filmie też tańsze w związku, z czym o jego spektakl dał mi takie poczucie można powiedzieć taki trochę wyższej świadomości, że ten świat jest dla mnie nie jest dla świata jest z niego będą brać korzystać i i przechodzić swoją drogę po swojemu, a nie podążać Jakimczuk w Uttar tymi ścieżkami teraz jestem aktorką no tak to czas zagrać tu tam prawda zrobić swoje portfolio od pojechać gdzieś się pokazać czekać na rolę nie jest źle czuje w tym momencie coś innego to ja za tym idzie tak ryzykuje dzisiaj wiem, o czym jest spektakl Leszka Mądzika i nie mniej mnie porusza, ale dziękujemy za tamten moment, bo on nie obudził, jeżeli musimy kogoś może budzić albo wzruszyć jak dziś innej refleksji bądź chociażby zachwycić ma do tego prawo i ja oczywiście bardzo się cieszy ją słyszałam już tak wiele recenzji tego filmu i tak wiele odbiorów otrzymuje jest to każdy człowiek nie opowiada swoją historię na 3 raz usłyszał, że te są w relacjach damsko-męskich z nieco pedofilia tylko to jest po prostu tak no tak wyglądają relacje damsko męskie, że mężczyzna uwodzi go zaś daje uwieść tym zakresie pani na potem jest jakiś ból prawda i EOG, jeżeli tak ktoś obejrzał ten film bom bom, bo to rezygnuje z jego doświadczeniami i go wzbogacił Tusk to dlaczego zainteresowała się pani traumą czy kiedyś miała pani takie doświadczenie czy przeżyła pani traumę w swoim życiu tak, czyli właściwie może pani to odnieść wszystko czym jest film gdzieś tam znajduje oddźwięk w i doświadczeń rezonuje to ze mną tak na pewno łatwo było mi pewne stany emocjonalne zrozumie dlatego zdecydował się zagrać z tą postać, bo pracował metodą główną prostą metodę akcji, gdzie no po prostu na siebie przynosiłam wszystkie te doświadczenia stąd też taka forma bardzo oszczędna nie można ani wykrzyczeć ani wypłakać się inie wiadomo to są te to samosiejki stany zamknięte bardzo delikatne, gdzie na zewnątrz wydaje się, że aktor nic nie gra w nim się w środku buzuje mam nadzieję, że to widać, że we mnie w tym filmie buzuje i to i to takie Zagłębia raczej nie jestem sierotą życiową prawdę, ale w sztuce zagranie takiego zagubienia takiej niemocy, ale no jednak chciałam, żeby postać siły, by miała w sobie te pokłady siły, żeby mogła tę drogę pokonać nawet gdyby była tylko wycofano zagubioną na tą samą, aby tego nikt nie zrobiła Lynn, ale tak myślę, że to zdanie sobie sprawę z tego, że przeżyłam traumatyczne doświadczenie dało mi i dało mi dać takie zrozumienie co co to znaczy jak to rzutuje w ogóle na życie na moje właśnie ten filtr na postrzeganie świata to co to budzi mnie taki impuls warto opowiedzieć się czym jest trauma wybrałam cudzej traumy po molestowaniu seksualnym, bo ona jest tylny tak bardzo duża skrajność machinie no lubimy skrajności tak na takim bardziej subtelne rzeczy co jeszcze trudniejsze do wychwycenia więc, więc tutaj też jestem kobietą wiele lat tańczyła między sobą łatwo łatwo jest to jej zidentyfikować się z tymi Stanami natomiast statystyki są inne bardzo bardzo niepokojące dla kobiet było molestowanych i to co dla mnie było najciekawsze, więc ten obiekt odkryć w sobie, ale też przy robieniu tego filmu taka wiedza, która do mnie przyszła, że nawet w najmniejsze wkroczenie w kobiecą intymność, czyli dziewczęcą intymność nikt nie śni musi być penetracja gwałt to czasami mogą być to może być ucieranie to mogą być jakieś nasza sytuacja psychologiczna, gdzie ktoś stwarza sytuacje takiego emocjonalnego ataku i na dziewczynkę i tego seksualnego podtekstu nawet tak sytuacja potrafi w pewien sposób dramatyzować, bo to sfera intymności kobieca dziewczęca jest naprawdę to naprawdę delikatną rzeczą, a jest to główna sfera poczucia własnej wartości wydzielimy to zdrowa swojemu kobiet no to praktycznie nie mamy normalnej zdrowej dziewczyny później w dorosłym życiu, ale cieszę się, że powiedziała pani ja oglądając takie poczucie, że żal po ani nie jest obcy to traumatyczne odcięty Ronaldo rozmawia pani z wieloma osobami, które to przeżył, bo to jest niezwykle autentyczny, ale najbardziej pocieszył mnie to, że pokazała pani w tym filmie jak wyjść, czyli jak zwyciężać to jest niebywałe, ponieważ bez względu na to jak bardzo traumatyczne dobowe przeżycia nie zawsze jest także potem te osoby nie są w stanie to z jak doświadczyć miłości po Wiśle zależy od tego w którym momencie co się stało co się wcześniej przed tym wydarzyło i t d . niemniej jednak moim zdaniem taki taki film jest zdecydowanie silniejszym mówienie mitu niż inni niż po prostu zbyt zwyczajna świadczenia czy czego wypowiedzenie się jakieś kwestie związane z molestowaniem seksualnym kobiet, dlatego że ten film pokazuje rzeczywiście istota sprawy, że wykorzystywanie seksualne, którego na, które klub nie mamy przyzwolenia to jest takie, które oka, jakby od zabierać kobiecie wszystko co ona ma powodują susze dokładnie tak powodują, że już nic nie deserowe jest takim zombie grecka nie garną jak nie wiesz że, w czym jest miłość, w którym kierunku i ja jak ma żyć jak ma stworzyć związek jak może być matką i jak ktoś robi prawda, gdy drugi ja ja ja wiem, że dziewczyny się tego tak strasznie boją, że jeżeli tak, by unikanie tych bite w wymyślają wszystko co mogą nie mogą mieć dzieci i t d. to nie o to chodzi, że nie mogą po prostu nie chcą, bo to ich przerasta ich no jak jak kochać to małe stworzonko prawda, któremu trzeba codziennie dawać tyle miłości uwagi i zachwycać się, kiedy nośnik nie zachwycał tak, kiedy ja byłam zawsze kimś jakąś przeszkodą ja mówię tutaj jak on w imieniu ofiar wuja okres takiego doświadczenia z dzieciństwa nie miałam, ale znam dziewczyny, które w Norwegii niestety opowiadają z matką była rywalizacja z ojcem właściwych kontaktów nie było wszystko była obwiniona była takim piątemu kołem u wozu jak się jeszcze zdarzyło jakieś molestowanie nikt nikogo to nie obchodziło, tak więc jesteś nikim oto jak ty masz wżyciu cokolwiek czegokolwiek pragnąć dotyczy tak jakby ktoś odmówił z wanny mówi prawo do stąpania po tej ziemi, a tak bym tu możemy co poczuć, gdy będziemy oglądali film o mądra, który państwo bardzo polecam bardzo dziękuję za to spotkanie dzisiaj moimi gośćmi byli Urszula Nawrot autorka filmu Homera występująca również w głównej roli Anny i Armen mechanikiem psycholog jeśli nazwa Tomasz Raczek bardzo dziękuję państwu również słuchaczom i zaprasza 12 latek za tydzień w środę dwudziesty przypomnę tylko, że redaktorem programu jak zawsze był Paweł Szcześniak
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: SALON - SZCZEROTOK (TOMASZ RACZEK)
-
45:53 W studio: Grażyna Torbicka
-
49:28 W studio: Jacek Samojłowicz , Jakub Koisz
-
-
48:27 W studio: Czesław Czapliński
-
47:16 W studio: Ewa Puszczyńska
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
26.09.2023 17:20 Wywiad Polityczny23:02 W studio: Michał Danielewski
-
26.09.2023 13:40 Połączenie15:38 W studio: Patryk Kugiel
-
26.09.2023 17:00 Wywiad Polityczny16:25 W studio: Paweł Zalewski
-
26.09.2023 16:00 Światopodgląd24:33 W studio: prof. Andrzej Leder
-
26.09.2023 14:20 Połączenie07:23 W studio: dr Dagmara Oszkiewicz
-
26.09.2023 14:40 Raport Gospodarczy15:28 W studio: Łukasz Tarnawa
-
-
26.09.2023 14:00 Połączenie09:51 W studio: Anna Słojewska
-
-
26.09.2023 15:00 Światopodgląd11:09 W studio: Tomasz Bielecki
-
-
26.09.2023 15:40 Światopodgląd14:47 W studio: Sylwia Czubkowska
-
26.09.2023 15:20 Światopodgląd12:17 W studio: Michał Ochnik.
-
26.09.2023 18:30 TOK36008:08 W studio: dr hab. Maria Wincławska
-
-
-
26.09.2023 16:40 Jeszcze Więcej Sportu14:42 W studio: Weronika Możejko
-
26.09.2023 18:20 TOK36006:01
-
26.09.2023 18:40 TOK36007:20 W studio: Katarzyna Batko-Tołuć
-
26.09.2023 18:50 TOK36006:55 W studio: mec. Sylwia Gregorczyk-Abram
-
07:20 Poranek Radia TOK FM11:06 W studio: Katarzyna Kotula
-
26.09.2023 19:11 TOK36004:23 W studio: Wawrzyniec Zakrzewski
-
-
-
-
-
26.09.2023 19:02 TOK36003:06 W studio: Przemysław Pozowski
-
07:21 TYLKO W INTERNECIE
-
26.09.2023 19:21 Humor i Teraźniejszość23:04 W studio: Krzysztof Spór
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL