REKLAMA

Tradycyjne sklepy wypadły lepiej od samoobsługowych pod względem rzetelności.

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2018-02-16 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
08:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Maciej Zegarski witam ponownie urząd ochrony konkurencji konsumentów poprosił szef zlecił Inspekcji handlowej w, aby skontrolowała sklepy i MO sprawdzała czy wszystko w nich jest w miarę dobrze czy klienci konsumenci są w sposób prawidłowy informowani i obsługiwani na jego jak to media zwykle dzisiaj próbują zainteresować takim tematem w sposób może czasami przesadny no właśnie piszą, że to zatrważające są wyniki kontroli sklepów no i czy rzeczywiście to jest tylko Rozwiń » dziennikarskich czy jest rzeczywiście powód do niepokoju to jest temat naszej rozmowy w studiu pani Agnieszka Majchrzak z urzędu ochrony konkurencji konsumentów w dzień dobry dzień dobry no ludzie niektórzy pewnie teraz idą po bułeczki i mleko na śniadanie i serek no i co mają się czuć zaniepokojeni, gdzie mogą się czuć zaniepokojeni przede wszystkim powinni być świadomi jak wczoraj, bo w moim sklepie osiedlowym i tam również jest niestety problem z informowaniem o cenach to pani będzie ona w tym sklepie już nowych klientów, których obsługujemy na czarnej listy z moim zdjęciem pewnie tak będzie w każdym razie problem z cenami małych sklepach jest mówimy, że małe sklepy, ale duży problem właśnie informowanie konsumentów ocenia to tak naprawdę powinno być w idealnym świecie także inne do tego małego sklepu osiedlowego chce kupić kostkę masła to nie pytam pani, która stoi za ladą ile to kosztuje tylko ta informacja powinna być już mnie udostępnia n p. nowa wieś tak, żebym nie pytała właśnie on tę cenę tak niestety nie jest brakuje informacji o cenie jednostkowej, a wiadomo, że kostka masła może ważyć 2 5 0 20 0 1 80 g to też dla nas bardzo ważna dla konsumentów informacja, iż detale takie rzeczy zabrakło małych sklepach, ale czy do wiąże się z tym, że po prostu te małe sklepy, bo Ania właśnie pewnie są mają tam mniejszy personel to są czasami rodzinne sklepy to im się nie chce mnie nie nie nie mają na to czasu to jest jakiś rodzaj wg pani pewnej nonszalancji wobec klientów niechęci czy niewiedzy dodajmy, że to jest problem niewiedzy na pewno nie zniechęci nie nonszalancji, ale na pewno im się chce tylko tak naprawdę nie wiedzą, że powinni to zrobić i wyżynne spotykamy się takim tłumaczeniu, a przecież wystarczy, że pani powiem ile to masło kosztuje nie musi być napisane ile pani będzie płacić za kostkę masła, a niestety prawo prawem twarde prawo, ale prawo, które mówi, że cena w tym sklepie musi być, nawet jeżeli jest pani, która ustali minimum może udzielić takiej informacji pomoże po prostu nie chce sobie sama to cena porównać, więc ceny zawsze musimy znaleźć w sklepie nawet tam, gdzie jest obsługa i tam, gdzie tej obsługi nie ma oczywiście, jeżeli jest czytnik ceny to to możemy z niego skorzystać z nazwą Grabaż mówi, że to małe sklepy osiedlowe, ale są właśnie takie bardziej przyjazne dla ludzi ze względu na ten kontakt ze sprzedawcą niż supermarkety w czy w takim razie z tego badania, które państwo zwróciliście Inspekcji handlowej nowy ja wyłania się jakiś niedobry obraz tych małych sklepików powiedziała pani tylko o tej sprawie cen czy są jeszcze jakieś inne zastrzeżenia tak są inne zastrzeżenia m. in . takie, że na przykładzie wydawano resztę albo zdarzało się oczywiście rzadziej niż sklepach samoobsługowych doliczono produkty do paragonu, których klient tak naprawdę nie kupił zdarzało się również, że Eko konsument kupował kilo bananów, a tak naprawdę waga wskazywała trochę mniej, bo była przesterowane, więc to były takie nieprawidłowości, jeżeli chodzi o to rzetelnością, który przed chwilą wspomniałam to i tak małe sklepy z tradycyjną obsługą wypadają lepiej niż taki mały sklep świat osiedlowe samoobsługowe po tamtych nieprawidłowości dotyczące właśnie rzetelności oszukiwania klientów było dużo więcej, jeżeli chodzi on też sklepy z tradycyjną obsługą, że ktoś stoi zalano nam mówi ile to kosztuje to głównie mieliśmy wątpliwości co właśnie co do co do oznaczania ceną, która jakiś wspomina wynika bardziej z niewiedzy niż test tej złej woli ale, toteż nie jest także my zniechęcamy teraz konsumentów do tego, żeby nie chodzili do tych sklepów tylko bardziej podkreślamy to, że by przedsiębiorcy byli świadomi tego, jaki na nich ciążą obowiązki jak i wiedział, jakie ma prawa, bo wtedy tak naprawdę mamy tam tak niezachwiana nie nie zachwiane relacje między konsumentem ma, a firmą w entuzjazmie, że we wrześniu tylko właśnie sprawdzali prawidłowość jeśli chodzi o te informacje o produktach, tak więc ocalenie od tej cenie jednostkowej, o których pani mówi czy było zauważone dobrze czy nie, ale interesować się przy okazji tej kontroli jakością tego co jest przed nową jakość badane przez cały rok i zdarza się niestety, że konsument jest wprowadzony w błąd co do tego co kupuję, bo ktoś ze śniegu odpowiada już te lata firma, która sprzedaje ten mały sklep osiedlowy tylko producent i nie badamy jakość produktów przez cały rok okazuje się, że zdarza się, że niestety alem Anno masło jest fałszowane tłuszczem roślinnym no cóż nie jest masłem czy kupujemy jogurt, na którego wiek ku widnieją truskawki w środku okazuje się, że tych truskawek nie ma jest jakiś sok buraczany te same w czekoladzie truskawkowe, więc tak naprawdę te informacje, które są w szacie graficznej nijak się mają do składu i tutaj apeluję do każdego z państwa, które k k się wybiera w tej chwili do sklepu, żebyśmy tak nie wrzucali po prostu bezmyślnie tych produktów do koszyka tylko sprawdź dokładnie etykiety przeczytajmy skład tego produktu data ważności te są bardzo ważna informacja, bo on tak jak w przypadku wędlin n p. nie obowiązują w tej chwili normy na wędliny i może się okazać, że polędwica sopocka 1 producenta będzie miał więcej mięsa, a innego producenta mniej, więc pytajmy nie bójmy się pytać o skład na coś dzieje nie chodzi o to, żebyśmy teraz może być postraszyli, ale rozumiem, że te kontrole mają również pełnić jakąś rolę jednak trochę po straszenia dla sklepów dla sprzedawców dla właścicieli co ich spotyka, jeżeli kontrole właśnie tego typu wykazują nieprawidłowość, jeżeli ich nie usuną dobrowolnie to spotyka ich kara finansowa ta kara to do 20  000 zł, a za recydywę czy, jeżeli ktoś dopuści 3 × tego samego przewinienia karać 40  000 zł w tej kontroli nałożyliśmy kary do 20  000 zł na przedsiębiorców na i teraz szybko jest ona z nowo jak już powiedzieliśmy, więc szczególnie bez krawata jest awanturujący się jak może znaleźć właśnie na zdjęciu w ogromny w sklepie w gronie tych, których tam nie obsługują, jakie my mamy prawa od czego możemy się domagać otrzymamy uprzejmie donosić do państwa urzędu można uprzejmie donoszę z naszego urzędu lub do Inspekcji handlowej w Polsce 3 16 inspektoratów Inspekcji handlowej, że mają państwo wątpliwości co do jakości oznaczenia to proszę tam się zgłaszać, jeżeli jedziemy do sklepu to mamy prawo do tego, żeby wiedzieć ile produkt kosztuje ile ważny test jego cena jednostkowa takie informacje znajdziemy n p . na wywieszkach powinniśmy znaleźć nowe wieżowce w danym sklepie co więcej musimy też być rzetelnie informowani o składzie tego produktu pamiętajmy, że cena nie zawsze ceną brutto również cena za usługi n p. remontowe czy też, jeżeli kupujemy mieszkanie od dewelopera spotykam się z ogłoszeniami, kiedy metr mieszkania kosztuje 7 000 zlotych cena netto tak oczywiście nie powinno być cena dla konsumenta musi zawierać wszystkie podatki, gdy wyrwała mu się zgłaszać się nie wiem czy przez stronę internetową czy telefonicznie do państwa urzędu można zgłaszać telefonicznie można do nas pisać na adres mailowy n p. UOKiK ma połączyć korb owego krótka PL poza tym każdy Inspektorat Inspekcji handlowej posiada swoją stronę internetową Anna również inspektor, a to organizują takie dyżury konsularne kim się, że jeżeli państwo mają problem n p . z zakupami z usługami to mogą państwo, którzy za rok rząd ze zwrotem oczywiście natomiast pamiętajmy, że zwrot w sklepie tradycyjnym zależy tylko i wyłącznie dobrej woli sprzedawcy nie ma czegoś takiego jak zwrot produktu, którym się nie podoba po prostu nie pasuje albo stwierdzam, że kupią za dużo jakiegoś produktu pamiętajmy o tym, różnica my możemy zgłosić do Inspekcji handlowej, który pomoże nam się w naszej sprawie bardzo dziękujemy za te cenne rady teraz nie uzbrojeni możemy śmiało ruszyć na poranne śniadaniowe zakupu VAT należnego ani razu nie wprowadzili ruch urząd ochrony konkurencji konsumentów była z nami teraz pora na informacje w TOK FM i Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA