REKLAMA

05. Nasze wewnętrzne konflikty. Podcast Cvety Dimitrovej i Tomasza Stawiszyńskiego

Nasze wewnętrzne konflikty
Data emisji:
2018-02-21 18:50
Czas trwania:
32:39 min.
Udostępnij:

W podcaście piątym Autorzy powracają do tematu dzieciństwa. Jest o tym, że nie wybieramy sobie ani rodziców ani okoliczności, w których przyjdziemy na świat, o odłączaniu się od ludzi i wyzwoleniu, o których pisał Emil Cioran, a także o nauce buddyzmu ponadto: idealny na tę okazję wiersz Marcina Świetlickiego.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w Chinach przez ten limit trawę i Tomasz wstawić chiński dzień dobry albo dobry wieczór w zależności od tego do której nas państwo godzinie włączyli no bo wpadka z internetowych ma to do siebie, że go można słuchać, kiedy się chce witamy w kolejnym odcinku naszego spotkania stół nasze wewnętrzne konflikty w ostatnim tygodniu rozmawialiśmy o dzieciństwie i ponieważ temat jest bardzo obszerny TOZ w pewnym sensie, choć już trochę w innym świetle chcielibyśmy ten temat Rozwiń » kontynuować to znaczy zastanawialiśmy się na ile RM Jan właśnie kwestia dzieciństwa im skazuje nas na pewien rodzaj takiego być zdeterminowanym mi w i ile nam odbiera wolność ile nam odbiera wolności i pamiętam jak to mówił, iż ten, że to jest jakoś nie nie mieć zmieniane, że jak Mamert im takich nie innych rodziców i takie ani inne relacje z sąsiednimi to znaczy, że już po prostu jakieś fatum nas ciąży trolle parafrazując, ale tak pokrótce toby wyglądało no bo w tej kulturze terapeutycznej naszej współczesnej przeniknięta psychoterapią na poziomie mniej lub bardziej profesjonalnym krążą takie przekonania i wyrasta mamy w takich przekonaniach stykamy się z nimi ciągle w prasie w telewizji to w gabinetach terapeutycznych też często, że dla naszej tożsamości osobowości dla naszej psychiki nie i kształtuje jej w szczególności najważniejsze jest to pierwsze 5 albo 6 albo 7 lat w zależności od tego o jakiej szkole terapeutycznej mówimy no i że wtedy się to najważniejsze zręby naszej tożsamości kształtują naszej psychiki no, a ponieważ zasadniczo dzieciństwo jest w przeszłości nie jest to czas za przeszły dokonany no to już nic nie można zmienić i wobec tego jak nas tak ukształtowało dzieciństwo to koniec na ataki to otworzyło nam szereg różnych właściwie problemów z filozofii ćmy tak naprawdę no bo one i czy właściwie w ogóle możemy mieć dostęp i poznać co było rzeczywiście w naszym dzieciństwie już z gościem, jeżeli myślimy o tych najwcześniejszych doświadczeniach, kiedy jesteśmy niemowlaka nie Otóż nie to jest 1 rzecz druga rzecz ten okres rzeczywiście pewnych faktów nie możemy zmienić tego co się wydarzyło w różnych relacjach czy to oznacza, że w takim razie to jest coś co nas już sposób absolutną ukształtowało liczy to sprawia, że właśnie nie mamy jakieś możliwości kształtowania też odmówić tego tożsamości na tutejsze pojawia się rok takich bardzo poważnych problemów n p. niższym właściwie w tym zapowiedziały, że można, by się doszukiwać takiego założenia że nasz właściwie podmiotowość już jakoś w darze podmiotowość, że kościół w zalążku jest u zarania naszego bycia na świecie to znaczy jak i też jakoś właśnie w naszym dzieciństwie jako dziecko jej jako czymś co jest ukształtowany przez relację z bardzo konkretnymi rodzicami jest bardzo konkretnym trudną sytuacją pochodzenia o nie lubię takich różnych auto cytatów albo auto nawiązań, ale akurat z taka metafora, którą kiedyś wymyśliłem mi się narzuca pisałem o nim w książce potyczki z Freudem, a która psychoterapii traktuje krytycznie właśnie w kontekście dzieciństwa to jest taka metafora klatki dzieciństwa mam wrażenie, że nas trochę to perspektywy psychoterapeutyczne, które głoszą tę determinację relacjami z rodzicami, które przekonują nas, że właśnie w dzieciństwie powinniśmy szukać źródeł wszystkich naszych aktualnych problemów i że właśnie dzieciństwo nas jakoś głęboko ukształtowała, że te wszystkie perspektywy na zamykają w klatce dzieciństwa aż nas trzymają w tej klatce nie chcą puścić mu nie miałbym o tym, myślę trochę innych kategoriach rzeczywiście można to zawęzić do takiej perspektywy, że jak klatka to się oczywiście kojarzy właśnie takim ograniczeniem wolności i w ogóle nikt też myślę, że inne trochę, o co innego chodzi i gdy zajmujemy się dzieciństwem n p . w psychoterapii, jeżeli się zajmujemy ale, żeby jakoś nie tracić z oczu tego tematu, który poruszyliśmy trudno też wydaje mi się właśnie się dotykają dosyć istotnej sprawy mianowicie jak się od wiązać jakiś sposób to znaczy jak się uwolnić z tej kratki jak w ogóle jest forma nabywania wolności w stosunku do sytuacji, w której jednak jakoś jesteśmy zdeterminowani co znaczy przychodzimy na świat w bardzo określonych warunkach w określonych relacjach z jakich zasadach rzeczywistość to już dostajemy w pakiecie niejako pojawiamy się na świecie w takiej ani innej rodzinie z takimi ani innymi rodzicami można powiedzieć, choć to nie jest takie oczywiste jeszcze coś na ten temat powiem, że sobie nie wybieramy rodziców i okoliczności, w których przez rodzime nasz świat no, więc w, jakim sensie jesteśmy na nie skazani, ale wiem, że ty masz cytat przygotowane mam jechać tak właśnie w kontekście wolności przywiązanie od wiązania chciałam im właśnie go przytoczyć, bo myślałam sobie przy okazji tego co mówił mi się ostatnio podczas naszej ostatniej rozmowy ewentualnej alternatywie i od szukałam taki oto cytat ze mnie raczej rana pan bardzo ciekawa postać niejednoznaczną rumuński myśliciel czy właściwie francuski myśliciel rumuńskiego pochodzenia, bo od niej Ela lat czterdziestych dwudziestego wieku czarami mieszkał we Francji i pisał po francusku i wyjechał tam w wieku lat z 20 2 0 paru kumpli z takim rocznym epizodem przynależności fascynacji ruchem żelaznej Gwardii, którego liderem był Korneliusz kot realną w dni na takiej organizacji faszystowskich właściwie trudno porównywać żelazną Gwardię do nazizmu hitlerowskiego rzecz jasna, bo to inny trochę inny trochę ruch i właśnie ta ideologia się rozwija ma przed drugą wojną światową ale niemniej jednak ruch mroczne też antysemicki czarami taki moment fascynacji jako młody chłopak podobnie jak Mircea Eliade zna, ale potem z tej fascynacji się zdecydowanie wyleczył i przeszedł na takiej pozycji można powiedzieć Nihil styczna w hondzie ciekawe lalki i jakie światło na tylnej rys biograficzny rzuca ten cytat, który zaraz przytoczę skądinąd czyni tę naszą dyskusję znacznie bardziej skomplikowaną, ale może, zostawiając to jakoś na boku przeczytam wszelkie przywiązanie jest koniec końców źródłem bólu i szczęśliwi po 1000 prócz szczęśliwi, którzy obywają się bez niego samotnie nie brakuje nikogo nikt też nie płacze nad nim niech ten, kto nie chce cierpieć, kto czuje trwogę przed Skry za tą uwalnia się od ludzi tak sobie również wynajmować za gaz o tych sobie pomyślałem, że to jest jakaś alternatywa wobec tej wizji oczywiście tylko, że nie bezpośrednio wchodzące w polemikę z takim wyobrażeniem właśnie psychoterapeutyczne, ale jakaś alternatywna opowieść wobec tego, o czym właśnie dzisiaj trochę próbujemy rozmawiać, o czym rozmawialiśmy poprzednio to znaczy, że on, owszem, można się jakoś uwolnić się uwolnić od ludzi uwolnić od pewnego rodzaju zależności uniknąć się cierpienia taka jest taki sposób na niewyobrażalną sprawiłaby, iż to jako alternatywę dla tej terapeutycznej wizji dzieciństwa jako okresu jednak nadrzędnego względem wszystkich innych okresów w życiu człowieka tych z takiego okresu, w którym te rozmaite przywiązania, które mamy relacje, które nawiązujemy doświadczenia, które mamy określają kształtują determinują właśnie naszą osobowość naszą tożsamość, czyli toby była alternatywa, że mamy albo to wizja terapeutyczną albo coś takiego jak wczoraj wygłosił, choć trzeba bardzo czarno-biała wizja nie miałam takiej intencji raczej pomyślałem o tym, że rzeczy po pierwsze w ogóle z tym twierdzeniem, że możemy się jakoś od wiązać z głęboko nie zgadzam, a po drugie, też myślę, że po prostu ten cytat dostarcza bardzo wielu różnych on kontekstów n p . czy rozwiązanie się oznacza uniknięcie cierpienia czy czy samotność rzeczywiście oznacza, że unika się opłakiwania czegokolwiek i czy w ogóle można mówić o tym, on o uwolnieniu się od ludzi jako o czymś co jest jakimś szerokim sensie realnym doświadczeniem wolności to znaczy czy leczyć w takich kategoriach wolności myślimy, kiedy rozmawiamy właśnie tym kontekście na naszych pierwotnych zależności trochę tej oczywiście to przez wysyłającego trochę tej klatki, w której musimy się na początku ja dodam tylko, że w Polsce tłumaczy Emila ci ranna w baszcie większość książek Migacz rama przed tłumaczy Ireneusz Kania to jest wybitny Polski tłumacz stocznie nie nie rób również niezwykła postać o Ireneusz Kania com genialne czy rana tłumaczy Beacie run jest wybitnym czy był wybitnym stylistą, ponieważ uchodzi za 1 z najlepszych naszych pisarzy języka francuskiego, który skądinąd nie był jego ojczystym językiem, więc to podkreśla jakoś mniej uwydatnia TM to mistrzostwo stylistyczne dziura na razie można jednak osiągnąć jakieś wyżyny w języku, którym się człowiek nie urodził, który nabył dopiero w jakimś momencie życia no ale ten cytat z nie będzie zrozumiały jak sądzę, że bez kontekstu, którym w tym przypadku jest 1 z podstawowych fascynacji intelektualnych czy rana, czyli buddyzm i to buddyzm China Jan, bo są tak z grubsza rzecz biorąc trzeba od Dyzmy China Jana macha Jana i VAT dodaje Anna mały włos duży wóz i diamentowe wóz i ścinają na ten taki najbardziej rdzenne buddyzm nie będę teraz wnikał w tę różnicę pomiędzy odmianami buddyzmu można sobie łatwo sprawdzić, ale nic w Chinach Jana, czyli ten mały wóz buddyzm rdzenny trzymający się najbliżej autentycznych nauk Buddy w to jest właśnie taka nauka, która się koncentruje na indywidualnym wyzwoleniu i która głosi 4 szlachetne prawdy, że istnieje cierpienie istnieją przyczyny cierpienia te przyczyny można wskazać można się z nich uwolnić i powiada się tutaj źródłem cierpienia jest przekonanie o substancjach Mości ludzkiego ja, że ja wydaje mi się, że to moje ja moja właśnie tożsamość biografia też wszystko to co wiąże się z mają indywidualnością a, że to jest jakaś substancja one, że to mam, pod jaką się, jakbyśmy w językiem filozofii zachodniej powiedział Lee onkologiczną realność czyli, że to jakoś istnieje tymczasem to jest iluzja i wszystkie moje przywiązania są iluzją i moje osiągnięcie do rzeczy jest iluzją, bo wszystko się zmienia nieustannie niema nic stałego w tej rzeczywistości w związku z tym trzeba się z tego wszystkiego odsunąć od żegnać ten buddyzm hinduizm, ale jako metoda głosi praktykę ascezy opowiada musi się wyrzec tych wszystkich pragnień musisz postawić sobie bardzo restrykcyjna restrykcyjne wymagania polegające na powstrzymywaniu się od różnych efektów działań i t d. oczyści to się łączy wszystko z praktyką medytacyjną, który rozpoznaje, że jesteś pustką no i to jest to wyzwolenia, o którym może mówić o rany zresztą mówi o nim czy mówiła o nim z fascynacją ogromną przez całe życie pisało o tym, że MO, że ten buddyzm go przyciąga niezwykle istotne i że to jest coś takiego czy jednak doskonale jakoś rozpoznaje, z czym się najmocniej identyfikuję Ależ oczywiście nigdy nie był w stanie być buddystą, bo tar MOSiR nim na wszystkie strony namiętności różne inne jakieś emocje i przywiązania i t d. i że to jest tylko taki rodzaj właśnie ideału, do którego on chciałby dążyć, czyli możemy sobie wyobrazić, że my możemy pomyśleć i właśnie ciekawe też na ile możemy też pomyśleć jako spadkobiercy i kultury zachodniej, ale tym wyższy mówi się tych namiętności w nim targających się o tym co jakoś właśnie nic nie pozwala w ogóle przejść taki paradygmat myślenia zastanawia się czym bytem namiętności miały być to znaczy co ty co to dla ciebie oznacza co to jest za rodzaj przywiązania do czegoś wiążącego nabył właśnie, gdzie się tym kontekście własnej biografii, a ich jakoś to temu w chcieliśmy się przyjrzeć się zastanawiam się właśnie, gdy co jest takiego jakościowo silnego w czynnym przywiązywanie się albo właśnie w tych namiętnością Harbor takim wnioskiem o czymś efektywnym co powodów powoduje właśnie, że można tak pomyśleć, że dla wielu z nas nie jest dostępna w dalszym ciągu leżą ujęcie takiej też uwagę, że ta perspektywa szczera mowa tutaj to jest perspektywa duchowa po prostu taka spirytus realistyczna, bo te wszystkie na jakości, o których pan tutaj mówi i te ideały i te wartości, które się pojawiają explicite albo implicite w tej jego wypowiedzi czy w tym jego aforyzmy ja ne to są tak czy inaczej wartości ideały właśnie związane z rozmaitymi dyscyplinami duchowymi mówi Obuchowicz ości w takim rozumieniu klasycznym jak to się przyjmuje w zachodniej tradycji jeszcze poczynając od starożytnej Grecji i jest później w chrześcijaństwie rzecz jasna sam ton, czyli w rozumieniu duchowości jako transcendencji jako czegoś co przekracza wszelkie uwarunkowania ludzkiej kondycji ludzkiego świata jest dziś ten świat zależności tak m. in. właśnie światu różne zależności przywiązanie do przywiązania się ciągle tutaj będą pojawiać no i co gdzieś prowadzi człowieka do właśnie oni z no rozmaitych doświadczeń, których charakterystyczną cechą jest klarowność czystość i jedność no właśnie, a emocjonalność pustka często także jakiś rodzaj ekstatyczne go rozpuszczenia się utraty indywidualności no i t d. w tym jest też coś absolutnego takiego totalnego dna, owszem, czym na czym można tylko przepraszam Zdzisław walczy można właściwie doświadczać tak się zastanawiamy wymieniał jeszcze kolejne rzeczy można doświadczyć i przeżywać w ogóle istnieć bez właśnie tych przywiązani to znaczy czy bylibyśmy w stanie sobie, by z tych przywiązani w ogóle takie kategorie jako pewien rodzaj ideału czy transcendencji czy inaczej idąc na skróty, ale czy moglibyśmy sobie to pomyśleć no to jest pytanie właśnie było zapewne gdyby nie to, że przywiązuje nas do ziemi mnóstwo różnych gmin i linek to pewnie byśmy nie wytworzyli na takiego obrażenia, że to uratujemy gdzieś w przestworza albo na jakichś szczytach się znajdujemy, na których nie obowiązują aż za nas żadne charakterystyczna dla człowieczeństwa uwarunkowania ograniczenia i t d. więc być może to jest taka zawsze dialektyka no ale z drugiej strony myślę, że w kulturze istnieje mnóstwo takich obszarów, które są całkowicie skolonizowane przez ten sposób myślenia często nawet w różnych takich o postaciach, których byśmy jednoznacznie i na około nie zidentyfikowali jako duchowych właśnie oni tymczasem one gdzieś niosą za sobą tego typu jakości i one są w tym obecna tylko nie wprost n p . z takich bardzo radykalny materializm takie, że taki rodzaj scjentyzm mu również, czyli takiego przekonania, że nauka jest odpowiedzialny wszystko, że właściwie poza nauką nie jest to nie istnieje żaden inny rodzaj ludzkiej aktywności czy Toure czy działalności, która może przynieść jakiś rodzaj Poznania wglądu w coś i że ta nauka jest traktowana właśnie Anna sposób religijne tak, że to się paradoksalnie łączą wyznawcy takiego miła i czy n p . z, w którym się szuka takiego światła oświecenia Poznania duchowego i radykalnie materiał liści radykalni ateiści przeciwni religii, którzy są tacy jednoznacznie skoncentrowani na inne nauce i na wszystko inne reagują alergią myślę o tym, takim bardzo szerokie inne po golu na dowolny jak zawsze tutaj poruszyli jeździły tak tak tak rząd, że się, że sfera duchowa, że materializm żona mnóstwo bardzo różnych wątków, ale dziś znaczy właśnie łączy ze sobą to są te elementy, których nie należy rozpatrywać osobno, bo jednak kultura jest systemem naczyń połączonych znaczeń połączonych nikt ale, żeby też jakoś się sprowadzić to może do tej pierwotnej a ona do tego czym od czego zaczęliśmy w tym naszego pierwotnego założenia w tym właśnie myślę sobie, że te wszystkie poruszone wątki jakoś krzyż czują się właśnie w pewnej takiej ewolucji n p. naszego myślenia o w psychoterapii n p . na temat na temat właśnie on tego tych tych pierwszych doświadczeń biograficznych tłumaczymy je dostępowym Tęczy, kiedy mówisz o tych powrotach właśnie do dzieciństwa i do tego co w tym sposób jakoś nas określa jej determinuje inni też oczywiście zawsze pytam nie oskarży myślę sobie, gdy mówił jeszcze Szkota materializm nie myślę sobie tych wszystkich ekip takich w siłach biologicznych, czyli tych po pan da się namiętnościach, które nami targają tym co jest właśnie Piszczek przyporządkowane na ogół światłu ziemskiemu i pomyślałem sobie o tym, że można taki sposób opisywać właśnie dzieciństwo i można taki sposób opisywać nasze przechodzenie na świat to znaczy rekord jako jakoś dążność do tego, żeby realizować różne poparcie, gdy pragnienia zaspokajać i t d. leży można też pomyśleć trochę o tym czy wspomniany na początku o o tym, dzieciństwie jako o czymś takim to taki moment, w którym właściwie my z gruntu jesteśmy przywiązani niż warunkiem naszego przetrwania jest właśnie przywiązanie, czyli pewien bardzo szczególny rodzaj zależności najczęściej właśnie od rodziców czy lub opiekunów czy tych pierwszych jakich takich postaci, które pojawiają się na horyzoncie bez, których właściwie wszystko to co później to znaczy cała ta całe to uniwersum nawet transcendencja, którym mówisz on nie jest nie mogłoby być bez tej spółki nikt tego zalążka w ogóle do wyobrażenia sobie co znaczy już mniej 3 odchodząc może od kategorii filozoficznych, przechodząc bardziej na kategorie są takie właśnie on psychologiczne myślę sobie o tym, że właściwie taki rodzaj wolności bez przywiązania miłości że, że jest niemożliwe, że przy szybszych chodzimy na świat właśnie z takim żem, że być może to jest nasz pierwotny typ fundamentalny Inpuls bycie właśnie jakoś przywiązany na tak niewątpliwie przychodzimy na świat syn w takim stanie, który uniemożliwia nam samodzielne samodzielną egzystencję, więc jest potrzebny ten czas to jakoś rewolucyjnie też jest ukształtowana, że człowiek dość powoli dorasta do tego stanu dojrzałość powoli na tle innych zwierząt no bo my akurat rzeczywiście mamy dość długo na okres dojrzewania oraz w rozwoju i t d. wychodzenia zostaną dziecięce Trwam natomiast zapowiedział tak oczywiście to jest na pewno taki czas, w którym nadzieje się mnóstwo istotnych rzeczy i no i te doświadczenia dziecięce często są doświadczeniami, które nas bardzo głęboko zostają pamiętamy je i w ogóle takie doświadczenia, które dziś spotykają nas momentach intensywny emocjonalnie zapamiętuje zapamiętujemy zazwyczaj natomiast później jednak stajemy się istotami tak czy inaczej autonomicznymi na różne sposoby oczywiście autonomicznie nie jesteśmy nigdy, ponieważ zawsze jesteśmy zależni od 1 50  00 0 osób rzeczy struktur symbolicznych własnych różnych uwarunkowań nie wiem choćby tego, że posiadamy ciało głaszcze brzuszek, mówi że posiadamy ciało to dualizm się tutaj charakterystyczne odzywa zachodnie no bo kim jest to coś czy ten ktoś, kto posiada ciało no jestem swoim ciałem, ale jakoś za kim ty powiedziałeś, jeżeli już tych odmian takich skojarzeń kiedyś przychodzi taki moment właśnie mnie, trzymając się tych słów którymi się poszukiwaliśmy oddział zezwolenie chcieli, żeby w przypadku miało to bardzo lubiany przez ciebie cytat ze Świetlickiego, który Trelę o bryle działają wypchnięty na kupno akcji jest taki fantastyczny wiersz Marcina Świetlickiego p t. JOW jak nie wiem czy go teraz obędą się odnaleźć, bo nie chcę tutaj nic zepsuć w każdym razie to jest po prostu tak wolno jak wiele wierszy Marcina Świetlickiego to jest coś co powiedziałbym trafia w sedno zobaczymy czy mamy na szczęście tutaj dostęp do naszej jakości w pewnym sensie dobrze ilustruje itd itd święta Acta Acta Acta jak jest wiersz tak znalazłem on jak wiele wierszy Marcina Świetlickiego trafia w samo sedno jest tak naprawdę mocny nazywa się właśnie tak jak mówiłem owej jak i teraz go przeczytam Marcin Świetlicki rowerek Żabka Kaczor uszka kaj jedziesz ślizgawka gol Jonczyka żółtaczka i owej jak i owej jak, a potem bryła ciała wypchnięta w przestworza o te nasze życie całe tutaj właśnie, czyli deficyt całe ludzkie życie jest tym wierszu zapisane to właśnie jest wielka poezja taki lichy takie wywołujący mnóstwo ciepłych skojarzeń i kafejek i t d . i później ten jest jakiś chłopak po prostu tego im metafizycznego, jaki aż takiego tej otchłani no to była po prostu wreszcie wypychają po prostu nie przybyli z UJ chciałoby na początku to właśnie, w jakich jesteśmy maluczcy HH High w sobie biegamy mamy taki właśnie turniejowej Kitty jakieś inne rzeczy, a potem w niestety w PRL właśnie mety czekają na aleje 3 WHO jak n p . że ten moment szczególny takiego przed tym, a potem to znaczy, a potem bryła działa wypchnięta, kto jest silne zerwania u podmiotu lirycznego światłości to znaczy rozgranicza wyraźnie pomiędzy dorosłością dzieciństwem niewątpliwie dzieciństwo jawił się jako radykalnie odmienna, czyli takich Marek Szuba takie właśnie pocieszne niewinnej takie pełne nadziei prawda jeszcze w bok bloczek się nie rozeznanie w tym jak straszliwa jest to rzeczywistość, czyli jesteś gejem jest to kraj taki świat sprzed właśnie tego momentu takiej właśnie separacji tęsknota jest jakimś sensie taki świat jak z mitologii rozmaitych, gdzie się pojawia taka figura właściwsze będzie jakiegoś momentu, w którym jeszcze się nic nie zepsuło i symbiotyczne takim, a z moździerza człowiek zna akta w taki moment, w którym od, którego złamania 3 3 3 czy z przekroczenia wszystko się zaczyna cała tragedia ludzka na jej może właśnie to jest ten moment, kiedy komplikuje się życiorysy to znaczy, kiedy przychodząc na świat i będąc jakoś przywiązany Amy z wyraźnymi różne sposoby się właśnie od tych naszych kobiet kung opiekunów, czyli od tego świata takiego nadającego pewien rodzaj oparcia jej stabilności zaczynamy separować jakoś różnicować i te różne sposoby właśnie tej separacji możemy doświadczać to znaczy, że może być mniej, że ten moment jest jakoś bardzo przerażający jakiś taki bardzo trudny być może to jak go przeżywamy kształtuje nasze dalsze doświadczenia co znaczy ile z tego świata niż powiedzmy, że metaforycznie tej sieci krajowej Kai takiego co wypełniającego wraz z ciepłem doświadczenia możemy ze sobą przenieść gdzieś dalej na ile możemy się do niego w ogóle odwołać mówiąc to cały czas mam z tyłu głowy pewną teorię, chociaż oczywiście posługujemy się zupełnie innym językiem i mówimy w innych kategoriach, które właśnie wydaje mi się w inny pokazywać, że jesteśmy w pewnym sensie tak rzeczywiście zdeterminowani, ale z tego jeszcze nie wynika z celem mówi jak te nasze dalsze losy się potoczą gmina ACo mamy na co nie mamy wpływu, jaką teorię myślę sobie teorii przywiązania, w którym pan jakoś tak, że jej zręby powstawały w latach 2 już pięćdziesiątych sześćdziesiątych później były rozmaite badania, które jakoś były prowadzone nie potwierdzały różne hipotezy, które wyłaniały się na początku nowe autorskie czas na polu w jego myślę sobie o tym, ten właśnie, że na różne sposoby można się przywiązać to znaczy, że można się przywiązywać w sposób bezpieczny można się przywiązywać w sposób, który jakoś jest przeżywane jako coś niepokojącego albo coś trudnego nam bardzo upraszczając co może jakoś rzucać światło na to jak później interpretujemy to rzeczywistość i w tym sensie testy terminal to od Johna boli biega, który w ogóle, którego nazwisko brzmi jak by pochodziło z wiersza Kijowa jak poszło 1, gdzie jest tak, ale w ratach a jakie taka jest obiekt taki jakiś dworek z kreskówki taki właśnie mały Kosmaty wesoły uśmiechnięty okrągły Paul di jeśli ktoś wyobraża, bo tak nie można się ładnie naj grała z nazwiska, ale to nie zna granic, ale zesłańcom skojarzenia tak to zestaw skojarzeń jest fantastyczny, zwłaszcza że poprzednio rozmawialiśmy o twoim wyobrażeniu Karel Horny ze szklaneczką powinna jak milioner z Anną Janus, która jada kaszę tylko wstaje rano i ćwiczy obrazuje KIO woda przegotowana do twojej wyobraźni ona przegraną nasz tak dalej moje moneta w Mołdawii to Bolek i każdego będziemy tak tezy, bo lubi wyskoczyć i właśnie taka bardzo pasuje też jego wizerunek do nazwisk proszę sprawdzić jestem wielbicielem Jamesa Hermana i Kaczyński ma taką kategorię i magazynowania ma dźwięk dźwięk, z czym obrażania sobie różnie można tłumaczyć i to właśnie polega m. in . na tym, że uruchamiamy wyobraźnię przy różnych okazjach jak i polecam też właśnie, żeby państwo każdy stan państwa, żeby sobie wyobrazić, bo lubię go jak mu odpowiadać, bo ulegli, a za tydzień o nim porozmawiać i dziękujemy bardzo dziękuję wódkę z Meksyku terapeutyczną filozoficznym doc. Kuna to docenta w naszej aplikacji mobilnych kolejny odcinek za tydzień w środę po dziewiętnasty Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NASZE WEWNĘTRZNE KONFLIKTY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA