REKLAMA

Historia (nie do końca) czeskiej Skody

Data emisji:
2018-02-24 12:20
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
15:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak audycja zmotoryzowani oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki dzień dobry pani, że dzień dobry panu jedno państwo i z wysp brytyjskich przenosimy się na kontynent Europejski Skoda Skoda Skoda Flota szkoda szkoda, że strona czeski samochód czeskich norm czasu i dializach był czeski na pewno prawda teraz obozu udział ma odwaga w Górze ja na początku to cechy takie naprawy tras ze Słowacją Gostomczyk była czymś co to było w 2 dał Rozwiń » Słowenii Włoch Alessandro del Mar Press ciekawe no tak żyje w 2 zaś mimo tego, że za skodą nie przepadam a jaka jest jak jest taki samochód jest takie sama historia Madzi nie nie ziemia tam mogą też krytykował tę samą broń Boże o wymierzenie zrozumieć, bo ten samorząd za w miarę przyzwoity pieniądz oferuje jak i całkiem nieźle niezłe niezły standard tak dalej gwiazd tego starego pokolenia palić to ja fascynowała się motoryzacją jeszcze w latach siedemdziesiątych osiemdziesiątych nawet trochę sześćdziesiątych i dla mnie samochody dzieliły się na 2 kategorie samochody nasze i samochody lepsze cudze nas za to były komunistyczny to był Barbórki trabanty moskitier w zasta w, aby kwiaty polskie i skody i ja te samochody traktowane jako coś gorszego zawsze sama zarobić jedno remis w Bogdance blisko 2 bieg na opla nic z tego Zachodu, a dolar co za dolary, a szkoda była za złotówki jedno skończyła się epoka komunizmu przyszłe zmiany jest ona bardzo dobrze wykorzystała w przeciwieństwie do nas na alei Jana na zakrętach samochód tak likwidacja nigdy nie kupię skody nigdy nie kupię w UE za wyjściem z domu za odmową tej wschodniej kurtynę poznawali dzieje nawet Skoda garaż mówi uczeń nawet Prymus powinien czasami zbić szybę w ich wziąć tam ugrać Kotar sąsiadce coś takiego zawsze jakiś wybryk, bo jak jest taki układ żony no to co to co jest dla mnie mama ulga po prostu inny z kolei jest perfekcyjna podgardle do nas mówi się już do niej przyczepić ona malin nie tak jak z najmu niż za wszystko zaś tylko u nas tak nudna no nic nie ma żadnych właśnie zbitej szyby nic kompletnie i dlatego tego co pozwala nie oszukujmy się tak samo sam jest w żadnej fantazji żadnego polotu misjonarze przyczepić, ale chińskiemu za wstęp do was wywiozą do wszystkiego naraz Rosiaka firma wielka, choć z problemami teraz plus rozwaga noc boryka się z tymi oszustwami no, że problemy volkswagena są problemami skody z tego powodu, że chyba 1 100 lat temu w dyszel dwudziesty druga roku tytułów, bo najpierw odwagę, by kupić tam 3 5 3 6 teraz odwagę ma 100 % akcji oraz Czesi nie mają ani 1 centa jest w Czechach w uchwale, że prawda coraz Korony z roli, ale w rodzaju dodatkowe duża ani grosza tak tak, ale do historii, bo właśnie lot tak jak mówiliśmy no obciach to za bardzo wtedy nie było, kiedy Skoda powstawała nie zostało tak mówić, że to czeskie myśli o powstaniach, a no ICO tak w ogóle Skoda to taka dziwna historia, bo to są 2 różne niezależne od siebie przygody, które się spełniło się połączyły i dopiero wtedy tak naprawdę powstała prawdziwa zgoda, bo w ogóle wpisane w 1 80 0 pięćdziesiątym dziewiąty roku proszę zwrócić uwagę oddano 1 80 0 pięćdziesiąty dziewiąty rok do jedno ze starszych i powstała firma produkująca broń nie zagra tam motorowery żadne motocykle poniżany samochody tylko produkowała broń tam, gdzie kierownikiem dyrektora na jaki wydział był pan, który potem wykupił Teofili z całą firmę i zajmował się produkcją broni już doznał Emil szkoda mi szkoda miał 30 lat, gdy przyjął to firmy w 1 80 0 sześćdziesiątym dziewiąty roku do końca ją prowadzi do końca życia i nigdy nie widział, że szkoda będzie produkowała samochody, bo on zmarł w 1 900 roku, a to jeszcze było długo długo przed rozpoczęciem rozpoczęcie produkcji samochodów podpisał umowę z Austro-Węgrami Węgrami na dostawy broni i powołam Austro-Węgry armia austro-węgierska korzystała z broni broni skody tak blisko to jest 1 wątek natomiast raz drugi błąd od tylu wątków znowu mamy 2 panów i znowu jest mechanik i drugi jest jej księgowy prawda ten dym od marketingu Otóż bas Rafał Gil Toten, który był mechanikiem, a był to do starć, choć w Libii podał w podobnym wieku ich, a drugi pan nazwał się, bo to obydwaj mieli najmniej raz drugi na osiedle nad i Klement z kolei był księgarzem z księgarni prowadź oni we 2 postanowili w 1 80 0 dziewięćdziesiątym piątym roku, czyli 5 lat Fed jest już dziewiętnastym wieku w samym początku motoryzacji postanowili produkować nie samochody rowery, czyli jednak rower też mają jakiś udział w błoto częstość też zamówić Otóż te rowery, ale Krzywdowie miały bardzo duże powodzenie dlaczego, bo to Łódź filmowa oni dziewiętnastego wieku to był moment, kiedy zaczynano kończyła się ta epoka pozytywizmu, że tylko prace Grassa, kiedy zerwał z po znowu myśli o wyzwolenie narodowe o myśleć i bardzo nacjonalistyczne jak i ich znowu Słowianie wcieli się obudzić i oni dali jej demon rowery nazwali Slavia podkreślił, że są to produkty Słowianin zdolne w przeciwieństwie do tych niemieckich francuskich, które zalewały rynek z tak jak i u nas i dlatego te rowery doskonale się sprzedawały sukcesy komercyjne spowodował, że w 1 80 0 dziewięćdziesiątym dziewiątym wstawili do roweru silniki powstawał wiedzę o 1, a tak jest, którego z kolei miał sukcesy sportowe gubiły dobry zwyczaj nie były dobre, bo z tego 19 0 5 roku przestali w ogóle produkować rowery już niemłody rower, ale za to zaczęli produkować pierwsze samochody pierwszy samochód zbudowano go liczby 4 4 sztuk to taki wielki samowoli się blok konnym silnikiem w tym, że obydwaj panowie zdawali sprawę, że już wcześniej właściwie, żeby ich auta były bardziej luksusowe oni mieli taki poziom wody tak jak tak jak i rozprawę na wzrost, o czym mówiliśmy w no i tak bite samochody rzeczywiście stawał się po pierwszej wojnie światowej coraz bardziej luksusowe, ale niestety robi się pewien problem Otóż w czasie pierwszej wojny światowej fabryka miała zakaz produkcji samochodów tylko musiał produkować broń on na tym znała, bo poznali się tamci poprze Andrzeja o ich na tym nie znali po prostu w ale za to i za to Skoda zdała się doskonale nadbudówki w roli ich z pierwszej wojny światowej Lauryn Angle i Klement wyszli nadal dużo niższym poziomie wchodzili stąd stracili na pierwszej 1 Skoda bardzo dużo zyskał nową, a program o zwrot dalej z tym też po pierwszej wojny światowej laurami Grammy nie radzili sobie z konkurencją w Czechach powstało mnóstwo małych firm samochodowych bardzo dużo, ale produkowały śladowe ilości samochodu ale, ponieważ ich było dużo zatem tych samochodów rzeczywiście ten głos sporo razem biedy do tego doskonale rozwijają się tata przecież Linda w Hadze liga zaczyna statusu pracować w to była szalona konkurencja stron nie do końca Laurin i nie ma sobie radzić całość dopełnił pożar w 19 2 4 roku, kiedy zakład jest po prostu chwaliły się i oni byli na progu bankructwa szukali kogoś, kto za nimi współpracy chcieliby kupić, a Skoda marzyła o produkcji samochodu Skoda wyszła już zwycięsko z pierwszej wojny światowej w biegu bardzo bogata firma nawet zaryzykowała próbowała robić sama samochody tak, jeżeli dadzą radę zakupili licencji od Hiszpanów wizji i dom samochód Skoda Hiszpanów Lisa tam wybudowano 1 miliard około 100 sztuk do tego tego samochodu i wykupili leki oraz na i diament, czyli ich pomysły wykupili po prostu na samochody i bierze samochód, jaki był to jeszcze go zabolało nikt nawet robili to samochody luksusowe pierwszy samochód z schody w jej było na bazie tego samochodu Laurin tematu produkowano od 20 09 . roku model 8 6 0 bardzo luksusowy 3 Coma 8 l duży silnik wpada w 60 koni mechanicznych prędkość maksymalna to 10 km / h jest jak na tamte czasy całkiem całkiem szybki samochód to chyba 5 0 sztuk samochodów wyprodukowanych, ale zgoda powoli zaczynała rozumieć tę filozofię przyjmować i jak Porsche prawda jak Reno, że ten samochód będzie lepiej się sprzedawał będzie zabawa za to co mogą mieć samochody w Europie coraz mniejsze ryzyko mniejsze, żeby się wydawało mi się i zaczęła skóra robi samochody coraz mniejsze i o tym, gdy w gminie w latach trzydziestych klatka po to, taki samochód jest od 4 20 popular on był identyczny praktycznie jak Polski Fiat 50 8 doskonale pan jak zaadaptować 4 1 Nowak z doświadczeń wiesz o 1 z wyglądu bardzo podobny ją Bóg rzeczywiście to mu samochód rodzinny, który zabierał jej małżeństwo spod dwójkę dzieci z tyłu można było jeździć do wakacji sędzia jechał też bagażnik spory także można było spokojnie zagospodarować ich tak to był samochód furiat tak samo jak i Polski jak pojemność 90 9 5 cm o 2 2 konie mechaniczne Cienkosz 8 5 km / h w zupełności wystarczało, żeby lista osób, a Espana tam powiedzmy 9 l benzyny na 100 km i to bardzo popularny samochód i tak naprawdę szkoda tego samochodu wyszła ze swoją produkcją to głupie już masowo produkowany samochód i kazał również był popularny w Polsce i jeździł po polskich drogach to też tak było właściwie do drugiej wojny jeszcze przed drugą wojną światową taki łącznik wojennej, bo produkowany trochę przed wolną drogę po wojnie Skoda Rapid no tak ma to teraz też Skoda właśnie on oddał się powiedzieć, bo tak jest niech pan jest także miody w gorzowie poznamy smak o wyborze Olo gorsza podejmowały autobusem mam zapisane w Warszawie, który wie, że naprawdę to nie jest żadna głowa kury w wiekowo taboru tak syty lunch no w każdym bądź razie wciąż bardzo lubią wracać do tych nas wobec poprzednich jest Skoda octavia prawda, dlaczego octavia, bo to był ósmy projekt skody po prostu ósmy w kolejności wojskowej dlatego rozwalił octavia octavia jeździł oczywiście w latach pięćdziesiątych natomiast jest teraz obrotów sięgnęła roku wróciła ta Marka Rapid prawda dalej najmniej Felicja prawda też była skody różne takie czy czekał czekał, kiedy raz się powoli pojawi tak Wojtka tak zwał tzw. wojenka prawda Vignale po wojnie jeszcze dalej jest zgoda i była produkowana, ale w latach 1 pociągów był pierwszy Polak 50 do powiedzmy pojawiła się Skody i Dolina, która naprawdę podbiła Europę nie tylko, bo takie laury unikamy samochody w najlepszym określał limitem były mąż miał wielkie oburzenie w Rosji n p. Orlęta wygrały wyścig sam Petersburga do Moskwy i to chyba zajęły pierwsze 9 miejsc jest ewenementem w PAKS jej miało takie powodzenie nawet były eksportowane do nowej Zelandii nową drogę Malezji tak samo te skody z lat pięćdziesiątych były produkowane w nowej Zelandii nawet i sprowadza do Europy wspomnienie o nas na sobie, by tam jeździły ją, jako że zrzeka się nazywało chyba lekka, bo to w nowej Zelandii już na bazie skody octavii do tej starej octavii budowano tam na przełomie lat 6 1 dziesiąty samochód terenowy o nazwie nas jednak jeśli natomiast w latach pięćdziesiątych Skoda miała naprawdę ładne samochody symbol komunizmu mówi się, że spotkam tak jest hasła za najpiękniejsze załodze Lady kurtyny to Syrena sport jak ta Gazeta rzeczywiście coś takiego zapowiedziano go, żeby SNS odbudowali w 1 z obawy pozostały, a które nie wiąz niszczyliśmy mydelniczki posła, ale była zgoda zgoda, ale nie ma w Syrena sport na wyjazd natomiast tak naprawdę najładniejszym takim samochodem zza żelaznej kurtyny zdecydowanie była Skoda felicia z pięćdziesiątego dziewiątego roku nie wiem czy państwo wiecie jak ona wyglądała, ale może Chase państwa oglądała takich firm odnotują gangsterzy i filantrop i tam pierwsza część tego filmu to było jak pan Michnikowski tam restauracja prawda dostaje łapówki za euro albo udaje, że sprawdzali jakość wódki tych pieniędzy dorobił się bardzo dużo i na końcu widać jak on wraz z żoną panią Hanią blisko jadąc eleganckim samochodem przez most Poniatowskiego sportowych samo to właśnie była zgoda Felicja to było marzenie tej samej komunistycznej Polski tego Słowacji tam tylko były te są brudne stare samochody i nagle taki powiew elegancji szkoda PiS 1 Skoda felicia o nim była octavia, która była podobna, a potem nasza historia kolejne samochody to na koniec jeszcze co w czasie drugiej wojny światowej działo się ze skodą broń Radom wygrali 3 oraz sam powrót do domu broni no ita logo tych obiecanek bez bieżni, ale dojazd najśmieszniejsze jest to, że sama zgoda dałaby bardzo dużo, żeby znać autora tego rysunku od chwili zobaczyłem ten konkurs chodziło w co to jest to jest tak zrobił nas cała z piłą opuszkami, bo blisko zainteresował się w ogóle jej damy interesował się życiem Indianie wlali tak zrobiona cała z piórami, żeby jednocześnie przypominała głowy Indianina z profilu i dostała tenisa może się przejrzeć odnowa logo skody jak możliwe, że pana dojazdami do dodał także kółeczko sprawiali takiego bubla z tego ogra ni stąd ludzie mówią, że euro nie będzie jeździł po raz byli jedynie być gwiazdą lubić kulą w nowo to takie głupie stoi wiara, a to jest po prostu głowa Indianina na to czekałem proszę państwa te osoby, które posiadają Skoda to teraz mogą zajść do garażu czy też wyjść z samochodu, jeżeli słuchają i spojrzeć faktycznie czytam gdzieś Indianin jest i czyta strzała z pióropuszem na faktycznie jest moim może ktoś z państwa wie, kto zaprojektował logo niewiadomą dużo dużo szuka dalej była firma Skoda szukała nie znalazłem jak oni znaleźli trufle i muzeum narodowe muzeum techniki szukało w postaci pana Jerzego, więc ma, ale może jednak pomysły są różne słuchaczy bardzo dużo mamy więc, więc może się udać, a nie stać, by naprawdę na to, chociaż wiedziałem o tym, bo przeczytałem, że to ma być właśnie ten pióropusz i Indiach nie, ale tak z patrzenia tobym chyba honory dla jadalni wpadł pan też na to, że logo hyundaia to jest moje panu z profilu, podając sobie ręce tak to też prawda no ale to już koreańska Marka, więc tam różne też pomysły mają nie do końca, ale tu Europa i proszę bardzo historia początek historii skody notują bardzo ciekawej i pan Jerzy powiedział, że to niezbyt lubianego Marka w zgodzie i imponuje mi pewnymi rzeczami matka tym, że w bloku państw socjalistycznych, a szkoda najczęściej zmienia swój model regularnie za 5 lat, a żadne inne państwo, by jak fiata po lubowali się do biopaliw gotowej ofiara latka Rumuni dacię to już w ogóle chyba do 2 000 bibliotek, ale taki zabieg jest nadal tam rondo w Barbórki trabanty to wszystko było bardzo wygórowane, a Czesi regularnie co 5 lat zmieniali od maja jak czeska motoryzacja po raz się kojarzy ze skodą mniej chyba właśnie z patrolu dodał też nie ma, ale i tak, a poza tym niedługo ona była rezultat Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki bardzo dziękuję panie, że dziękuję panu dziękuję państwu Krzysztof Woźniak do usłyszenia za tydzień i pozostawiamy niepewność co będzie za tydzień, ale coś na pewno związanego z motoryzacją kłaniamy się z Deus Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!