REKLAMA

Niewolnicza karta polskiego feudalizmu, "czytelnicy wrażliwości" i tęsknota za UFO - przegląd prasy

Światopodgląd
Data emisji:
2018-02-28 16:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
od lokat w 2 i Agnieszka Lichnerowicz w studiu jest już Anna Piekutowska na co dzień wy dawczyni m. in. światopoglądu, ale też autorka przeglądu prasy w międzyczasie dywidendowej, ale z różnych powodów mówiąc kolokwialnie spadał spadało nam to wejście 3 czy ten program, czego bardzo żałuje przepraszam państwa i realne, ale w związku z tym, że tak z tych badań się bardzo ciekawe to udało nam się dzisiaj to zorganizować, więc w trybie niezwyczajny nadzwyczajnym Rozwiń » dzisiaj ten przegląd tekstów dłuższych tak nazwiemy dzień opresyjną gry mam nadzieję, że w środę znajdą państwo czas na ten tekst, ale też zapraszam w piątek, w jakich dotąd terrarium wyrwali IZ znamy od cynamon dyplomacji w najnowszym wydaniu Michał grał szary, który z technologiami kulturoznawca, który znajdzie czas Polski przyznał, że radio romans jak najbardziej zajęty na luty, czyli jest miesięcznik Michał Rosiak pisze właśnie książka o buntach Chłopskich zajmuje się właśnie głównie ludową historią i PIT napisało artykułów, który mierzy się z takim zupełnie zapomnianym zadawniony elementem historii polskiego feudalizmu w, a mianowicie niewolnictwem ile kosztował chłop pańszczyźniany w taki jest tytuł w i dał się pisze, że ten system Folwarczny pan by krzyż pańszczyźniany, który się formował gdzieś na ziemiach polskich między 15 1 8 wiekiem był analogiczny, a Jeślinie analogiczny do bardzo podobny do tego systemu kolonialnego niewolnictwa w tych krajach, które owe kolonie posiadały i że ciężko jest czasami nawet decyzji umożliwić rozróżnia spokojnie może niejeden dom 1 natomiast wskazuje na wiele równoległych procesów kształtujących lekko kolonializm czy pańszczyznę, czyli narodziny kapitalizmu pokazuje różnice, ale też pokazuje wiele podobieńst w m. in. taką różnicą było to, że chłopi byli właścicielami ziemi mi tylko dzierżawcą ziemi, ale jednak właścicielami natomiast jeśli chodzi o podobieństwa to można było nimi handlować nie byli ludźmi wolnymi wprawdzie nie spędzano ich na targi i nie wystawiano na handel, ale mimo wszystko, by ich kupowanie sprzedawanie niejako w pakiecie z ziemią często z całym dobytkiem całą rodziną odbywał się ten handel w, a można było też chłopa i pożyczyć i oddać dać zasta w i podarować broszura opisuje takie sytuacje, w których można było kupić z całą wiosnę całą rodzinę, a nawet i 2 chłopak też przytacza taką historię o obiekt bardzo tragiczna o tym, że kobieta, która w inny nie ze względów na trudną sytuację życiową musiała sprzedać swoje dziecko, a potem już ta sytuacja życiowa polepszyła chciała ją odkupić już nie było takiej możliwości i wydaje mi się, że ta perspektywa w ogóle jest nieobecna tak już posiłkował się martwymi duszami Gogola, ponieważ trudno znaleźć literackie odniesienia w Polsce i wyższe, gdyż jest bardzo ciekawa, bo to jest też pomysł oczywiście o kapitalizmie to znaczy o tym jakie rodzi się kapitalizm na Zachodzie dlatego po mnie, że w gronie zagrożonych zdołano pensja renta i t d. no i w Polsce w tym czasie ukształtował się system pańszczyźniany inne od niewolniczego, ale z wieloma podobieństwa w bardzo jest ciekawy tekst tak i tutaj tylko kilka kawałek zacytuję handel chłopami tak bardzo nie pasuje do naszego wyobrażenia o sarmackiej Polsce, że całkowicie znikły nie tylko z naszej wiedzy o świecie naszych przodków i środki, ale nie był nawet przedmiotem porządnego opracowania historycznego, a wszystkie przesłanki wskazują na to, że taki handel występował w nazwach chłop wpięty w szesnastym wieku oznaczała dosłownie niewolnika Lemon dyplomacji edycja Polska Michał Rosiak bardzo państwu polecam i przechodzimy do magazynu książki, które od tego wydania jest 2 miesięcznik okiem i tutaj Natalia Szostak pisze o zewnętrznym filtrze wrażliwości, czyli to jest tekst o zatrudnianych przez wydawnictwa amerykańskie głównie sensy widz Cheerleaders, czyli mówiąc po polsku czytelnikach wrażliwości wrażliwych czytelnikach, którzy są one prezentami kami i reprezentantkami wykluczonych grup, czyli aż do jakichś grup narażonych na dyskryminację mniejszości seksualnych rasowych etnicznych osoby nie jest mogą być z niepełnosprawnością na coś chore i one mają być takim wskaźnikiem kompasem w pewnym sensie tego czy obraz danych mniejszości w danej książce, którą chce wydawnictwo wydać nie jest przekonany oparty na stereotypach czy obraźliwe czy po prostu wydawnictwa zatrudniają takie osoby, żeby przeczytał o sobie książkę przed publikacją wyłapały momenty fragmenty albo na całe postacie, które zostały opisane w sposób niezgodny z rzeczywistością to bilans wahałam się, ale niesprawiedliwe opowiedzmy tak czy te produkujące Stal ze stereotypem w im trudniej komuś w życiu tym łatwiej dostać do roboty piszą Szostak absolwent serce i socjologii mam chorobę afektywną dwubiegunową były dyskryminowane, a moja żona ma cukrzycę i przeżyła przeszczep nerki stawka 2 50 USD w i Lisa antropolożka stawia na prosty komunikat jestem czarną kobietą Kurier na jej wiek i ryzyka w pokoju z takim przyczynkiem do refleksji nad tym Gdynia 2 nie ma jednoznacznej, jakby pochwały jest sąd skazany pułapki pewne, ale z drugiej strony, że ta funkcja bywa potrzebna to znaczy świat jest trochę może lepszy no właśnie boks w ten sam ten tekst sugeruje, że to nie o to, żeby ta literatura była lepsza czy równościowa tylko po to, żeby danego pisarza nie uznano za Hołub homofoba lesiste albo seks z listy i nie mam z tym problemu, bo z 1 strony w morze Porsche Super nikt już więcej nie będzie w życiu narażone na krzywdzący opis i 3 0 i literatura będzie oddawało rzeczywistość, ale z drugiej strony pojawiają się wątpliwości zdaniem zboże to jest duże słowo ale w jakim sensie to jest cenzura czy autocenzura oprócz tego każdy taki cytat czy ma swoje własne doświadczenie, które niekoniecznie musi się przekładać znaczy w 1 homoseksualną osoba może mieć zupełnie inne doświadczenie bycia osobą homoseksualną niż druga, więc to nie jest tylko jeszcze dochodzą tutaj nie zgadzamy się wypowiada i zwraca uwagę na to, że to ile z tych kwestia wrażliwości dno to znaczy, że nic oczywiście teraz wszyscy pogromcy poprawności politycznej się węzłów uruchomili, a do NATO, że zwraca uwagę na to, że to jest Max Weber był to funkcja istniał społeczeństwa amerykańskim brytyjskim, które są bardzo różnorodne pod wieloma względami, a po drugie, ciśnienia co wobec skrajności, ale poprosiłam, by lekcja wrażliwości empatii jak byłem w Timesie Alex cross, by pomyślał modnym stylem życia tabor tak jak z polecam ten tekst dla wszystkich fanów i książek i fanów równości można się zmierzyć z tymi dylematami stoi bardzo ciekawe i ostatni taki już krótsze teksty właściwie taka wrzutka z portalu mitologie współczesne, które prowadzi mitologia współczesna jest blok, który prowadzi z semiotyki kultury prof. Marcin Napiórkowski i jest taki głos autora głos wręcz tęsknoty za teoriami spiskowymi po prof. Napiórkowski, mówi że z upowszechnieniem się cyfrowej fotografii coraz większą popularnością monitoringu kamery zatraciliśmy o już tak oczywistych rzeczy jak prywatność taki metafizyczny element w naszym życiu, jakim jest domniemanie doświadczenia obcych cywilizacji to znaczy UFO w wersji, jaką znamy z mitu urosła ze strefy 5 1 czy serialu z archiwum x pozostaje ściśle związane z określoną technologię utrwalania obrazu niewyraźne nieostre niedoświetlone obraz fotografii analogowej kamery wideo pobudzały wyobraźnię, zostawiając wiele miejsca na to co niedopowiedziane i dalej jest opis tego, że już tak nie będzie Photoshop zabił kosmitów już nie możemy zobaczyć na zdjęciach tych dziwnych rozmazany Plant Plant, które pobudzały naszą wyobraźnię w ale też stawia tezę, że wraca retro science-fiction jak to on nazywa to znaczy to nasza tęsknota rodzi takie filmy jak chociażby sędzia Sfinks, czyli w odniesieniu do lat osiemdziesiątych sześćdziesiątych siedemdziesiątych, w których właśnie takie różne sposoby jest większym wizje zaczną się kreować również w popkulturze w bardzo zachęcam do 3 czytanie wszystkich Częstochowa MO del LO fragment taki chaos, bo w sercu, gdyż daje domyślenia pisze Napiórkowski warto n p. pamiętać, że dwudziestowiecznej mitologia niesamowitości związana z krawędzią pola widzenia nie pojawiła się znikąd to nie także przed wiekiem dwudziestym nie było zjawisk cudzysłów paranormalnych nowa mitologia stopniowo wkracza na miejsce ukształtowane przez prasę drukowaną wraz z rozbojami w dającymi wyobrażenie być z nami, a wcześniej jeszcze przez słowo mówione w tym były zdjęcia, na których doszukiwali się niektórzy z nas spodków czytam potworów z Loch Ness teraz w okresie zdjęcia są świetne kości tak jak referowała Anna, a po drugie nie wierzymy tym zdjęciom wiemy że, że można nimi manipulować co one przeniosą się w kolejne taka jest teza rozumiem tych strat Turkowskiego w kolejnych będą ewoluować dalej i nie znikną czekamy na to z niecierpliwością, a tymczasem jeśli są państwo przez przeczytać te teksty to proszę pisać na światopogląd małpa tylko krótka SM i Ania podeszła linki przynajmniej do tych tekstów, które są dostępne w wersji elektronicznej tyle dziś dla państwa przygotował w ramach tego nadzwyczajnego dziś przeglądu prasy przed weekendowego kolejny już za 2 dni, czyli w terminie 3 piątkowym już teraz informacja po informacjach opowiemy w państwo, a w Lipsku, a pokornym to znaczy historia niezwykła historia zwykłego człowieka w domu Żyda, który w obszarze tutaj drugą wojnę światową przetrwał Tomasz Kostrzewa, który będzie państwo opowiadał znalazło 3 3 trafionego ślad, śledząc losy Józefa od lata, czyli polskiego noblisty, ale teraz informacje, aby tak, a świerk lub pod blond Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA