REKLAMA

Prof. Tadeusz Bartoś o disco polo

TOK Powszechny
Data emisji:
2018-03-02 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
01h 38:45 min.
Udostępnij:

Czy jest Wielkim Wypartym polskiej kultury? Co mówi o tzw. polskiej duszy? I czy Martin Heidegger słuchałby disco polo, gdyby żył?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
wieczór państwu witam państwa ostatecznie na tym kolejnymi ostatnim w tym sezonie spotkaniu z cyklu filozofia w ogrodzie pomyśleliśmy, że skoro spotkanie jest ostatni zamyka sezon to musi odnosić pewne cechy spektakularną ości, tak więc zaczęliśmy spektakularnie mam nadzieję, że tak także spektakularnie równie skończymy, a i przebieg będzie spektakularny co zapewni prof. Tadeusz Bartoś, który jest naszym gościem dzisiaj, którego w zasadzie nie muszę chyba Rozwiń » przedstawiać przynajmniej tym z państwa, którzy jakoś bywają na tych spotkaniach, bo od przypomnę, że w ogóle pierwsze spotkanie w ogrodzie teatru powszechnego, kiedy ogród się otworzył ten cykl się w ogóle zaczął było właśnie teraz Tadeusza Bartosia więc, tym bardziej mi w wozie po raz kolejny się tutaj spotykamy będziemy rozmawiali o disco polo w i o różnych przy odległościach muzycznych ludycznych, które z disco polo się włączą spróbujemy się przyjrzeć temu fenomenowi oczywiście nie będziemy się zajmowali taką samą asysty i te krytyką muzyczną to zresztą prawdopodobnie dałoby się zrobić dosyć szybko taką analizę krytyczną muzyczną galę disco polo tylko spróbujemy się zastanowić co się wyraża poprzez to niezwykle popularny w Polsce gatunek muzyczny co w tym dochodzi do głosu w re, a zarazem przyjrzymy się trochę w miejscu disco polo w krajobrazie polskiej kultury w miejscu takim specyficznej problematyczne, bo z 1 strony to jest muzyka, której słuchają 1 000 000, a z drugiej strony to jest takie zjawisko, którym zazwyczaj w różnych takich w kręgach niekoniecznie szczególnie wysmakowanych intelektualnie mówi się i myśli się z pogardą do tego, że słucha się i lubi się disco polo raczej się z pewnych obszarach przynajmniej tego w kręgu kultury polskiej nie należy przyznawać nie wolno się do tego przyznawać jak to się do tego przyznano to w bywa albo wyśmiewane albo jakoś traktowane jako człowiek no o dość pośrednich upodobaniach gustach wypada słuchać czegoś innego wypada bywać w re w innych zupełnie miejscach nie w tych, gdzie gra się disco polo wypada tańczyć przy innych przy innych zupełnie utworach, ale myślę, że wielu z państwa też widziała taką sytuację na rozmaitych przyjęciach weselnych n p . albo jakichś innych imprezach, kiedy co już tak zazwyczaj po kilku godzinach od momentu, kiedy nastąpiła inauguracja zabawy, kiedy już jakaś liczba trunków została spożytkowana, że w Senacie, kiedy coś takiego zaczyna lecieć to wszyscy rzucają się na parkiet i takim estetycznym szale zaczynają tańczyć szli tam wszystkie znikają podziały niekiedy społeczne role kulturowe i t d . ale wymagane jest do tego zazwyczaj alkohol, który jakość jak wiadomo osłabia różne mechanizmy kontroli i t d . na in właśnie Tadeuszu co takiego dzieje się w momencie, kiedy już na tej imprezie jest dość późno, kiedy wszyscy mechanizmy kontrolne mają osłabioną na nagle pojawia się utwór jesteś szalona i wszyscy pędzimy, żeby tańczyć do tych faktów co nas wtedy gra dzień dobry państwu dziękuję za zaproszenie ja nie jestem specjalistą muzyki disco polo zainteresowałem się nią niedawno, jaki w jakiś czas temu i pomyślałem sobie, że to jest pewien, że widział, którzy tak jak mówiłaś no jest jakiś ściany niechcianym jest Lars jest czymś jest częścią ważną użycia dużej grupy naszego społeczeństwa na bardzo specyficznej grupy w kiepskim momencie specyficzny, ale taki układ może niekoniecznie znany nitki zastanawia się co to jest w tym zjawisko kulturowe wyścig od tej strony właśnie chciałam na ten temat patrzeć wiadomo, że coś co młodym wieku w dziesiątkę osłaniają kończy swoją tożsamość budują przez identyfikację z grupą między niektórzy są metalowcy mit, że tankowcami te dalej i style muzyczne depesza zapowiada Stasiak to jest bardzo trudno zrozumieć style muzyczne one nadają tożsamość i turystami wytrzymują do emerytury nic nie zmieniając, jakby gustu dostępnym oczywiście segregacji identyfikacji łączenia się z grupą od 1 7 od innych i t d . to są subtelne życia, ale bardzo ważny świadczące o tym, właśnie jak siebie postrzegamy niż to nie jest moje podejście w tym sensie, że nie bardzo ja sam osobiście przez jakąś grupą muzyczną to salonie czy kiedykolwiek w życiu coś takiego w dialog natomiast w to co uderzyło mnie w gminnym w tej muzyce lat historia wygląda taki sposób, że chodziłem wzdłuż tutaj Wisły tutaj po prawej stronie aż siadłem sobie na spacery i dziś w okolicach stadionu tam się wracać do domu patrzę jacyś dziwni ludzie są też inni krążą tylko stadion to patrzy bardzo skutek jest elegancki siedzące dżinsy tak dalej w adidasy tak jak dziś jeszcze bardziej świecące patrząc na 1 osobnika nie z tej grupy też ma adidasy właśnie takie same, ale nie ten blask nie tak nie to w później ligę francuską w takie grupy krzyczących ludzi strasznie zadowolony z siebie wesołych krzyczących numerach Polak jego rozmawia to 3 3 Rosjanin też no, chyba że jest ułożony kulturalny musi się zachowywać zgodnie z takimi zewnętrznymi zasada Staszek krzyczących o zadowolonych z siebie takich pełnych Halemby wtedy czegoś co z postoju co może wywołać postaci kulki taki ideał doskonałości czegoś co coś co w ogóle nie ma żadnego w sobie jakieś braku kompleksów niezadowolenia tak taki rodzaj bezpośredniej radości istnienia bezpośredniej robi coś takiego właśnie im dziwię się co to za Groupona podejrzewam, że w myśl, że stadion to co trzeci przyjechał na stadion nie wiedziałam co to jest posiadanie domu włączyłem telewizor krąży no jest ten doroczny koncert disco polo Polsatu na stadionie i kilkadziesiąt tysięcy ludzi, których w, których sposobu bycia naszych rodaków przecież tym sposobem bycia sposobu funkcjonowania być może oni byli w tej atmosferze odświętnej gonili ubranie na ten koncert się tu było odświętnie, ale ja pierwszy raz w życiu to widzę mam mam 5 0 lat pierwszy raz w życiu coś coś takiego widza co to jest za cudo i zacząć interesować pierwszy raz w wieku 5 0 lat zobaczymy szczęśliwych ludzi dobra większość części jest tryskający witalnością i pewnego typu witalnością później zacząłem się zastanawiać co to jest kontrolnym z co to może być na ich disco polo no słucham muzyki disco polo one second Life powiedzmy sobie w i coś co ich szukamy takich istot, o co kłócą, o co chodziło w tym czy to poczytuje tutaj znalazłem proszę bardzo Zbigniew Hołdys w polityce w 20 1 3 roku felieton, a tacy jesteśmy w o synu, mówi że był didżejem puszczał dziś Kiszka wałki między była taka historia taka historia, że puszczą wymęczył ludzi, jaki kształt czarnymi ani zwaną czymś jeszcze w nagrodę tam coś strzeliło już później było opuścił w weekend w i wszystkich ZO ogarnął szał w 3 dni później wstąpił rozumieją państwo to jest ciekawe co ludzi wstępuje lub inne, jakby o nich dziś skontaktowali mówiąc metaforycznie oczywiście z jakimś kimś z duchem pre ze stojącym kiedyś przodka witalne go słowiańskiego czy czegoś takiego no to News Hołdys, że państwo to jest ważne świadectwo, bo on nie jest 1 z takich filarów stylu rockowego w Polsce banków w tym stylu rockową w Polsce w polskich kin Polski rock właściwie on go wprowadzono stworzył w faktycznym to my to zachęca ludzi w tym felietonie, żeby się przesłuchać kilku rzeczy w Słowianinie to jest właśnie w osłonkach państwo znają cudo w jeszcze kilka innych utworów, więc pewien typ witalności, który jest odświętny on jest odświętny to znaczy jest to mnie popchnął do zastanowienia na czym polega świętowane świąteczny 6 do Chin w zabawa, w którym gdy słyszeliśmy o tym, że będzie zabawa potrwa synka w Odrze będzie dobra zabawa bardzo dobrze oddaje tego ducha ten moment ten niech ta chwila ten gwizdek, kiedy już zaczynamy panowie biegają dziś pamięta z dzieciństwa miałem pewnie 7 lat na taki deser lub rent w inny w Krotoszynie to było raczej wiejskim weselu jacyś tacy kuzyni byli tymi drużynami i był taki moment pamiętam go z wąsem, a wtedy miał pewne jest 3 0 lat teraz zupełnie nas w 6 0 i coś takiego Wniebowstąpienie czy to się zaczyna zaczął szybko chodzić dziś ja mu dusz włączy się z meczu po flaszki wódki i czas to jest jakby taki taka elektrownia 13 ludzi wstępuje takie coś zupełnie nowego nowy sposób bycia on jest uroczysty odświętny weszliście w gminnym mamy w naszej tradycji więcej niż, jakby tego się przyglądać w ogóle się towarami czy w ogóle tego czym jest ta zabawa i tradycji Zachodu te rzeczy, jakie zostały przechowane w sensie pamięci, bo w gruncie praktyki praktyki no to dobra zabawa w Polsce też discopolo bal dziennikarzy staliby się raczej pokazać im nolens, ale wiem z jedno sięgałem pamięcią czy naczyń z pamięcią tylko, zaglądając do książek i tradycji tej greckiej starożytnej mamy święta rozliczne są n p. Dionizjusz ja nie one są wspomnieniem Dionizosa Dionizos plus ten Bóg wina archaiczne obrzędy tego powtarzać to coś się miało wydarzyć Dionizosa możemy zostać rozszarpany przez tytanów są rzeczywiście było orgia styczność w tym sensie, że rozgrywano tam żywcem zwierzęta wg tych dla legend kreski legend o tym co robi straży z żywą rozgrywano w Żywcu zwierzęta jadano zjadamy surowe mięso i cisi pijąc wino tańczący z i bawiąc się, więc to jest jakiś jakiś jakiś taki model orgia stycznego og RO wy macie jakiś jakiś przykład tego czym jest żywotność zabawy czy świąteczną ości w Grecji nie chcę uogólniać ostrożności przedchrześcijańskich, czyli niechrześcijańskiej święta raczej kojarzy się czymś pozytywnym chrześcijańscy często bywają to takie uciążliwe nudne obrzeża naczyń uciążliwe takie samo obliczając się obrzędy więc, więc chory, więc to trzeba wziąć pod uwagę, że mówimy, że święta oznaczają właśnie to co w tej piosence jest będzie będzie zabawa to są święta na ich zastanawiają się, skąd to jest 3 jak to jest niema recepcji tego w w kulturze tzw. kulturze wyższej nie jesteśmy tutaj świątynie kultury wyższej w transzy nie ma, ale nie tylko ota trzymał można myśleć nie ma recepcji tego źródłowego żywiołu jakiś ujawnia disco-polo jeśli jest z prześmiewczego dużym w teatrze Słowackiego w Krakowie nasze disco-polo rozmawialiśmy jak ktoś przygotowali taką inscenizację piosenki disco polo no bo tak szyderczo czy wystawę z dystansu jest bardzo ciężko w ogóle wejść w ten żywioł aż dlatego, że to jest zabawa czy czas wyjątkowy świąteczny on w niego się chodzić przez wielu innych takich procesów i ten spożycie trunków jest użytecznym elementem takim inicjującym więc, więc myślę sobie myślałam sobie później o tym gdzie my mamy w naszym może tradycji na jakiś taki artystyczny ten ten żywioł zabawy no i co mi się skojarzyło w salę Wajdy ono jest takie nakręcone nie wiem czy tego weselem Smarzowskiego ten film tam jest tak ciężej, ale jest nie rozumieją państwo jest w jest, jaki rodzaj ekstremalną ości transgresji takiego czegoś nie zwyczajnego nie codziennego monitor koncerty disco polo, więc myślałam sobie, że nową może kiedyś ktoś jakiś sposób dokona się recepcja, jakby recepcja w kulturze wyższej tego żywiołu on jest wobec niego nie ma tu jest bardzo dziwna sytuacja maszyn którymi on jest obecny tu nie ma z tego co czytamy w książce nabiera zasadnicza część naszej populacji dwuznaczność także mieszkających w miastach w pochodzi z terenów wiejskich, czyli z VAT czynny jest w dużym znaczeniu, że wychowana w mieście, ale rodzice dziadkowie są w kulturze wiejskiej wychowani w tych dniach obecny jest Józef niezauważone to i tak przyszli na rewolucja lidera ona o tym, może są bardziej ekonomiczny chciał opowiadać no ale ale kulturowej kulturowy problem też istnieje to znaczy jakie siatki my się mamy ubrać, żeby być sobą, w które po, których to jest ten wątek, który poruszył centralny wątek zaba w i oczywiście zabawa ma różne odmiany i świętowanie też ma różne odmiany no to jest model patetycznego świętowania takiego wzniosłe ego i i poważnego właśnie jest ten moment zabawy lub etycznej czy motel zabawę ludyczną Nate karnawałowej takiej, w której te wszystkie charakterystyczne spoiwa codziennie gości normy różnego rodzaju nakazy moralne ograniczenia wszelkie struktury, która określają sposób w jaki funkcjonujemy ulegają zawieszeniu ulegają jakiemuś w każdym razie osłabienie czy przekształceniu wszystko staje się takie, a ekstatyczne płynne witalne właśnie to się oczywiście pewnych ramach musi zawsze rozgrywa się po to, żeby cała rzeczywistość nie zawaliła pod tą 1 wielką estetyczną zabawą ona też służy paradoksalnie wzmacnianie tego porządku dnia trwałego ich ale kiedy mówimy o tym, disco polo ma czy o tej disco polowej witalności czy disco polowej zabawie trwa też możemy w jakim sensie mówić o tym, zresztą zwrócić na to uwagę o takim bezpośrednim ekstatyczne witaliśmy niektóre w jakim sensie zawiesza te rozmaite nakazy ograniczenia cieszy się tym co bezpośrednio dostępne także co cielesne n p. piosenki disco polo przeniknięta są takim rzekłbym radosnym przaśnym erotyzmem także prawa, który nie jest amerykański, który nie jest taki właśnie obudowany różnego rodzaju lękami zakazami tylko spełnia się w takiej radosnej przaśnej cokolwiek seksualności o tym, wątku chciałbym, żebyśmy trochę po mówili o tym, wątku tego co w disco polo przedchrześcijańskich tytuł to już trochę opowiedziały się o słowiańskich charakterze rdzennie Słowiańskim charakterze tego tej elektryczności, która wstępuje w słuchaczy i słuchaczki disco-polo, ale to właśnie jeszcze inni o tym, czym myśleć o tym, duchu takim bardzo pierwotnym bardzo pogański właściwie, który disco polo wrze pojawia i którego być może bardzo potrzebujemy, który jest nam bardzo potrzebne w tej kulturze przeniknięta jej tempo gry chrześcijaństwem w no właśnie można, by o tym, mówić jako takim, choć oczywiście ja to wszystko co tu można powielić ten spełni inne ustawienie raczej pytań niż niż wygłaszanie tez, bo to wymagałoby jakich badań jakichś dowodów oni tylko domyślamy się należy, więc zacząć co lud ku czemuś spoglądać trzeba najpier w się o to pytać, więc w inną obok nas też dowody możemy włączyć poprzez głośniki no one same za siebie mówi turysta bezpośredniość która, która sama do siebie przekonuje natomiast na słowie Słowiańsk gość na naszym w tej właśnie proszone są tej Słowiańskiej Ploj do NATO na tamto jest podane jak sama interpretacja, że my Słowianie ski dziewczyny mamy właśnie piękne piersi najpiękniejsze ciało i jest bardzo ciekawy, gdy ten tekst, ponieważ on jest to oferta okładkę nie chcę tutaj wprowadzać zbyt kontrowersyjny czy zbyt wielu różnych wątków to jak ta kontrowersyjna kładka w wysokich obcasów i ona uderza w to w coś się na 3 żywiołowość żywotność tutaj erotyczną ości kobiecych właśnie my Słowianki jesteśmy naj naj bardziej i w ogóle właśnie nasza kre w słowiańska nasz od naszych matek geny to sprawia, że jesteśmy na jej seksowne niższymi kobietami, a po prostu afirmacja, a nawet analizę, by rewersem tego czym jest nasza kultura, gdy dopłaty w naszej kulturze dokładnie odwrotnie kulturze poniżenia i to oczywiście są pewne czy też czy to jest, że to jest słowiański typ to są to z licencją polityka jest taka taka, jakbym inna jest też taki nowoczesny nowoczesny wątek patriotyczny z 1 strony z drugiej strony właśnie ciekawie tradycjonalistycznego, odwołując się do sukcesji pokoleń, ale ta sukcesja jest jakby autoryzowana właśnie przez pojęcie rodem ze współczesnej nauki, bo mama w genach dała ta związku, z czym jest jak nawiązanie do FR do najnowszych odkryć sens w ogóle bardzo mnie zwykle ciekawy konglomerat różnych znaczeń różnych formuł DAF, zaskakując można jeszcze w tym kierunku, ale chodzi o to żywo żywotność kobiecej zmysłowości i atrakcyjności i takich eks PLO eksploatuje on nic złego samopoczucia się kobiety, że jest, a także Celina taki, który jest żywiołowy, który nie wymagają czegoś takiego, że przyjdzie ekspert potwierdzi lub nie potwierdził zgodzi się lub niedługo powinno tak, ale jeszcze trochę coś tam, więc ta to jest cecha tego do tej tego chcieli tej spontanicznej żywiołowości, którą Ross Ross można dostrzec w tej kulturze disco polo i bezpośredniości bez nabyć bez obciachu też bez bez innymi słowy, gdy mówimy o miłości, która się pojawia w cień wątpliwości w disco polo sieć to to prawdziwy disco polo to tylko o miłości mówi, bo ona go kocha ITS i ona tańczy dla niego Janusz Kochan w i to wszystko, bo ona dla niego tańczy tylko dla niego tańczy rozumiesz Erasmus włoskiej odbieraniem już tak wzrusza mnie do presji, więc oczywiście proszę państwa jest, zajmując pozycję taką zewnętrzną presję taką obserwatora kultury to my jako obserwatorzy czy ktoś zdobył kulturoznawcy, gdy my musimy się powstrzymać od oceniania w Rosji każdy oceniany generuje zafałszowany obraz, więc trzeba byłoby się temu przyjrzeć się przeżyć z nim skojarzyć jest coś takiego jak malarstwo naiwne było coś takiego grona Fin zrobił było było jest na uwadze też Nikifor był taki film właśnie między stolicą jest ekspresją wyobraźnia ma akurat mamy jasny i tutaj ta my te teksty niosły się nie mówimy o pół minuty lepszy w tekstach, bo wiadomo, że to jest taki taki przemysł, że plan disco polo, że tam jest dużym pewnych rzeczy nieciekawym i wcale nie żywiołowych tylko taki jakiś sztucznych i zarobionych na natomiast gdy 3, gdy mówimy o tych największych spółek z największych banków no to tam mamy tą właśnie na taką plenerach teksty, jakby to powiedzieć poezji naiwnej notes Polskę to jest tak próbowałem to zinterpretować to jest rodzaj polskiej poezji miłosnej prawdziwy test taki gatunek Polska poezja miłosna płatnik może on jest nadal należy do gatunku od tej sztuki naiwnej bolognese Czesław Miłosz, który siedzi w iście zastanawiam rozważa tysiące różnych rzeczy dookoła, żeby inny wiersz napisał John niezłym boki kulturowo osadzony i t d. to jakby to wszystko jest odwrotnie nie ma żadnego kulturowego osadzenia w Kani namysłu korzystają właśnie żywioł żywiło się w takie to było tak jak spełniało ono mieści się czyta tych historyków starożytności no to kultu Dzierżyńskiego coś takiego spełnia już taką rolę właśnie do powrotu do życzliwości, która w którymś z inną w tej wyższej kulturze arystokratycznym świadczeń, zwłaszcza Pańskiej tężni istniał, bo to tu nie było codziennie ten, kto tak nie jest debiutem w dni była to forma życia tych ludzi w myśl o tym, wątku dzieli z bliskimi, a Poliński, czyli ułożonym przemyślanym arystokratycznym szlachetnym co do formy co do co do sposobu wyrazu sposobu bycia i t d . więc on Tour grecka kosztu rodzina miała godziła miała ten wątek japońskich słów żywiołowy niedawno w związku z tym gminy to są wszystko jakiś takie przemyślenia, które skłaniają graczy, które mają skłaniać do 1 i innego może spojrzenia w na całe to zjawisko w k, dlatego że tak jak mówiłem w dystans ironia żart wyśmiani szyld to jest coś co rusz zamyka oczy to znaczy w Wiśle dyszy Mickiewicz w mówiłeś o tym, o tym wymiarze takiej radosnej auto afirmacji podmiotu lirycznego w utworze my Słowianie, ale to jest zarazem ten itp i narracji, która tam występuje i w ogóle cała ta estetyka i wszystkie te jakości, które tam się odzywają moim zdaniem wyraz w gruncie rzeczy takiego w innej takiej postawy bardzo konserwatywnej to znaczy postawy które, która nie wiem czy w sposób świadomy, ale w każdym razie odrzuca no cały szereg takich wątków, które w dzisiejszej zachodniej kulturze są dość istotne myślę, że to jest bardzo taka estetyka i perspektywa charakterystyczna dla takiej właśnie konserwatywne patriarchalnej kultury boi sposób w jaki kobiety są prezentowane w tych utworach i też ich auto narracja często w tych tekstach wpisuje się w gruncie rzeczy w obraz takiej kobiety, która w, a przede wszystkim zajmuje się tym, że być atrakcyjna w oczach mężczyzny i to jest jak główna cecha, która definiuje jej wartości jeśli nie staje się dla mężczyzn atrakcyjnej nie jest dla niego atrakcyjna w sensie atrakcyjna seksualnie no to właściwie nie istnieje, więc to jest to jest 1 rzecz, a druga, że przy NATO wszystko to co łączy się właśnie z tą nazwijmy to na ich nowością przez taką jest czymś co chcą coś co można, by określić właśnie mianem owej bezpośredniości i takiego z zadowolenia z faktu, że się jest po prostu ustalić jej z takiej radości istnienia, ale po niezłym tego słowa sensie bez refleksyjnej tylko takiej, która sprawę Flex 1 po prostu bowiem wynika w jakim sensie z doświadczenia posiadania ciała n p . i z tego, że ta cielesność jest jeszcze nie ograniczona poprzez rozmaite kulturowe kulturowe struktury rozumienia sensu nakazów moralnych i t d . że mianowicie to wszystko w jakim sensie tworzy z moich oczach przynajmniej powoduje, że zaczynam patrzeć na cało to z nim całe to zjawisko jako na formy kontrkultury w dzisiejszym świecie właściwie czy jako składnik takiego takiego atlasu kulturowego, którego częścią jest Tramp w jakim stanie się prawo i sprawiedliwość alt-right amerykański cały ten przekaz, który z lektury idzie do wyborców z pasa biblijnego konserwatywnych amerykańskich wyborców ze strony właśnie takich polityków jak Tramp, który w gruncie rzeczy jest właśnie komunikatem jesteście dobrzy tacy jacy jesteście z waszymi nad rozmaitymi uprzedzeniami z waszymi ograniczenia mi z waszym ostentacyjnym nie emancypacja ani i t d. papież Franciszek też staż tak mówi Ano właśnie kontrolę jest w stanie mówił o w zakrystii narobił długów skrucha pod warunkiem, że zapisać się do nas będziecie wypełniać reguły, które wam narzucimy tak poruszyły bardzo wiele wątków jelit i prawdopodobnie z 10 albo ich więcej nic nie wiem jak się do tego dobrać nam skojarzenie tego jest jakąś grupą polityczną czy konserwatyzmem czy populizmem w ogóle jeśli mówimy o oczy są Jerzy z żywiołem Ludowym się w punkcie wyjścia zakładam, że to jest ma charakter żywiołu czy przekroczenia granic, jakie Goś rodzaju jeśli mówimy, że to jest rok po raz kiedyś w pomieszczeniach zamkniętych pod wpływem alkoholu to nie jest normalne życie innych ustaw to wydzielenie tego jako wydzielenie tej przestrzeni jeśli ktoś w ten sposób funkcjonuje zakład w zakładzie pracy swoim to jest problem trawienny oczyszcza, ale ten to uroczystość Zdroju w tych aktywności uczestników tego koncertu tutaj dodać do rocznego rozkładu narodowych ona mi raczej sugeruje, że to nie jest ich codziennych steruje ich do specjalnie są ubrani tak jak kiedyś ram czasowych elegancko ubierał w Münster jest wyjątkowo jakości i pewien, że znaleziono przestrzeń w kulturze dla tego typu żywiołowości rzeczywiście musi ten dokument taki rodzaj populisty znaczy, że wyłączności w grancie na przestrzeń publiczną, gdzie się zajmuje na to może być z tego populizm może być tran może być wstyd Jacek Kurski, który chciał bardzo usilnie się na artystę disco polo powieść politycznie, gdyż na każdy może z tym zrobić z tym zjawiskiem może sobie go używać jak jak będzie chciał wydaje mi się, że te z tego co mówiłem to potrzebne jest pewna korekta dotycząca tej spontaniczności w tym na czym ona mogła polegać korekta korekta tego co ja mówiłem tutaj swój komentarz wzrostu, gdy wymaga wymaga się do późnych pewnej korekty mianowicie artyści disco polo 3 3 i tak to kultura to to jest nieszczęście kultury komercyjnej, gdzie z tego pierwszego wieku to nie są to jest jakiś pierwotny ryty rozumieją państwo czytałem jakiś tekst i disco polo to się zaczyna w latach dziewięćdziesiątych to proza późnych się w drugiej połowie lat osiemdziesiątych zespół Top łan właściciel pojazdu to chyba pierwszy zespół jest na halowych w Polsce chodzi o to chodzi tylko o to, że w tradycyjnych kultur w Polsce nie ma nie istnieją jako się nazywa ten samochód od tych książek Chłopskich na AM się nazywa myśli jeśli jest zła, jakim taki artykuł napisał chyba jakiś czas temu mówiąc o tym, już nie pamiętam daty, jaką podawał, że kultura Chłopska przestała istnieć nie istnieje w Polsce kultura Chłopska co on ma namyśli jest tradycyjna kultura, do której nie nie weszła nowoczesność ma przestać istnieć prawdopodobnie, kiedy się pojawi w domu telewizory te dane, choć też kultura Chłopska wymaga wyizolowania i ciągłości w ten sam sposób przestają istnieć nie jest już tradycyjnej kultury w Afryce wśród plemion potem dociera telefon komórkowy i 4 między tym samym czasie i te wyizolowane społeczności więc, więc to usłyszymy mamy do czynienia to jest dzieło artystów muzyków dwudziestego wieku oni tylko, że oni podejmują pewne wątki nie mają oczywiście pewien talent podejmują pewne wątki, które my tu interpretujemy jako właśnie poszukiwanie czy też odkrycie ekspresję też żywiołowości Świątecznej, bo ten artykuł argument tych k feministyczną Jean tutaj kobieta z sesji jest przedmiotem obiektem seksualnym albo zrobiona przez kulturę patriarchalną od samych siebie ogłasza, że jest dumna z tego ma on jest trudny, ponieważ moja przez wiele lat słyszałem o tym, że nowości drugi człowiek nie może być przedmiotem w oczach drugiego z nauczania Jana Pawła II jego tez etyką seksualną i dzielnic mam pewne wątpliwości to jest to jest rdzeń wszyscy ci katolickiego podejścia do seksualności właśnie tym z, która widzi wszędzie uprzedmiotowienie ekspresji seksualności czy innych jak zwał tak załącza dobrego słowa, ale nie może być, bo właśnie obrazu jest jest do 1 już nie wiem, że to jest kwestia wieś seksualności to znaczy czy chodzi o to, że tutaj to masz zły seks, który nie jest wyłącznie prokreację i intymną głęboką relację o służbową pomiędzy 2 wolnymi podmiotami i nie jest właśnie czymś co oczywiście rozgrywa się też w przytomności bytu absolutnego, który tam pilnuje, żeby to wszystko się odbywało się dla odpowiednich reguł natomiast wydaje mi się, że chodzi bardziej o całość to znaczy o to, że ten wymiar nazwijmy to erotyczna seksualny jest tylko elementem tego wizerunku kobiety, które tam się pojawia faktur jest raczej właśnie wizerunkiem takiej taki i nową postać, która właśnie jest do tego zredukowana to znaczy tam nie ma nic więcej ewentualnie srodze jakiś taki ne z wolności czy podlotka wartości jak można to nie, używając dawnych pojęć określić i nie ma nic poza tym nie ma nic poza tym po prostu naszym autem moment ten, który był uznał to te 3 dopuścił się żywiołowo żywiołowość spontaniczność i w tego typu zabawy on będzie się cieszył właśnie z tego okresu godowego, który od tego powodzenie naszej diety, gdy jestem inny to jest ten żywiołu, który w kulturze chrześcijańskiej nie istnieje, bo ścigany z gości z Anną Schilling w partii czy zakazanym, nic więc inna nie wywiesił chodziło oto wiosenny piosenkę, w której tanie mówią, że są z wiankami toczy się z konstrukcją literacką to jest teren ten, że są z rynkami są z tego dumne to ja się bardzo bardzo cieszymy z postawy SA, w której też postawa, w której jest pewien żywioł, który nie jest nie chcę dyskutować czy to jest od tych z kim się z tym przedmiotem czy nie nasze biustu piersi Wedel prosciutto także jest temat testem dla literatury dla PiS zawsze był w kulturach purytańskich wybierających słabość wobec tych jest tematem nie można o tym, mówić, bo kobieta jest przedmiotem, gdzie można być nie może przedmioty w cieniu ubrać w kwadratowym strój no i dostarczać jako element transakcji między rodzinami w planach budowania przyszłości rodu wyciek tych, gdybym był post modernistów albo w każdym razie konstruktywistów jakimś takim kulturowym to bym powiedział, że wyczuwa bucie jakiś takie znamiona ukąszenia esencja mistycznego, które polega na tym, że zdaje się uważać rzeczywiście coś takiego jak rodzaj pierwotnego instynktu żywiołu istnieje, a postmodernistyczny konstrukcja wisi podzieli wycina nie ma nic takiego wszystko co jest pewną pewnym tworem kulturowym to co nazywasz ten bardzo pierwotnymi instynktami czy żywiołem jest w gruncie rzeczy właśnie produktem określonej epoki sytuacji kulturowej pojawia się w tych ani innych parametrach nie ma żadnych pierwotnych doświadczeń no znasz dobrze tę argumentację wszystko jest w sferze ludzkiej w sferze kultury w sferze tego w jaki sposób przeżywamy doświadczony myślimy już jako zawsze za pośredniczą one wtórne nie ma nic takiego jak nasze pierwotne instynkty pierwotne doświadczenia dla Eurolandu będzie dzień, ale mówiąc o tej kulturze chłopskiej, że to co jest archaiczny rzeczywiście wielowiekowe nie istnieje teraz mamy agregaty to znaczy to to w dwudziestowiecznej w Turcji oni sobie dobierają pewne wątki i wyszukują w ciszy każdy artysta on to, żeby coś odgrywać muzyczną to musi mieć w sobie no nie byli bezsilni przez nie przez przypadek Zenek Martyniuk śpiewa disco polo fani rocka nie no bo to jest coś w nim też z jego wrażliwości z jego Rosji jego talent czy też Turzyn to wyszło ze spróbował się udało mu cokolwiek by to nie było, więc z tą interpretacji z innym może być dużo tych o status taki ontologicznie romantyczny, gdy pierwotna nosić one z fantazją i wyobrażeniem marzeniem czy też jest czymś co za tym stoi już niema znaczenia Buczek z fantazją może podążać się dobrze bawić się z rzeczywistością zapraszam państwa można coś mówić może z co państwo coś zaśpiewać zapewne Touch jest wolność możliwość ekspresji ekstra optycznych żywiołowej zapraszamy, ale proszę o 2 omówienie do mikrofonu w proszą się powinie tytuł książki tytuł książki pierwsze, bo rozumie się popełnił pan profesor książkę tak aha i wreszcie książki disco-polo nie napisałem, ale ktoś powinien napisać muzykolodzy może w orszaku dobry wieczór dowiedział się o tych od jej muzyki poważnej różnicy muzyki poważnej muzyki niepoważne trefne Mozart w swoim czasie to co on komponował to był wówczas disco polo śpiewano we wszystkich knajpach postów w Wiedniu w przede wszystkim świetną to był właśnie testy tylko wyrwać zastępcy zastanawiam, bo to był dość trudna muzyka, ale zarazem dołączyła też jeśli w tych różnych warst w w 2 pełnymi czy to nie jest z punktu widzenia będą anonimowe z punktu widzenia polskiej polskiego intelektualisty, który jak ty jak najwyraźniej w tym ten smutny i intelektualisty intelektualistą Polski który, jakimi patrzy na to wszystko co co nie jest intelektualnie jako spójna z pogardą na myśli wydaje się poza tym, że wydaje się ta kultura Chłopska częściowej jeśli istnieje no górali śpiewają w górach z rzeczy niemożliwe jest to kultura to czy z AK na policję, że czysta komercja, a mnie słońce morze oraz jazda fiatem spędzałam tu jest sporo czasu mnie miałem wrażenie, że on jej wyłącznie jako jakoś to co jednak spod przynajmniej pozostałości jak TV takich foliach tryby terroru ma, niemniej nie chodziło o nie chodziło oto rozróżnienie, które z innych znanych antropologii kulturowej zmiany struktury przywołam Śliwic Myśliwiec i mianowicie myśliwskiej, że w pierwotnym szkód Control to znaczy chodzi o to, że ludzie żyjący na Polesiu przed drugą wojną światową czy w dłuższym Jemenu tacy ludzie lasu, a z nimi kontaktu z cywilizacją Żydzi to on w ten sposób żyli przez wiele pokoleń innym zresztą land i internet to jest kultura film WHO Chłopska oryginalna bez kontaktu czy nietknięta przez cywilizację jest taki smutny paradoks antropologów którzy, badając plemiona w Afryce czy Papui-Nowej Gwinei na zastanawiali się co zrobić jak wyjdziemy tam do nich zaczniemy badać zmieniamy kompletnie struktury burzymy ten ten porządek nie możemy ich zbadać, bo musimy musielibyśmy tam wejść jak wyjdziemy poza dużymi toi to przestaje być z tą kulturą archaiczną prezes to są kategorie antropologii kulturowej, a czy pan myśli, że jak grzyby po wejściu do pan to jest pańska pozycja, który ocenia to co jest, więc jako jako nieistniejący tak dalej na zawsze mam zawsze w 2 Lublin jako obraz ten ta scena z Wilna Hessego z tego wyniku stepowego nawet 1 i dalej jako intelektualistę patrzę na tych tańczących dzikusów jest takim żalem to pacjent widzi żonę zupełnie inny, ale z zazdrością patrzę na tych na tych wprost Kraków FC, ale komuś wydaje się być z naszych par 3 nienawiść jak ja też inne n p . drugi przykład, który mam w tym czy Konstanty strasznie piosenki, w których kiboli śpiewali o, ale potem się okazuje w niemieckim kibole, a nie znają przynajmniej tych 2 3 5 różnych piosenek jak nie potrafię 3 5 różnych piosenek teksty widać talent, w którym my jako sens oczywiście ograniczony konkretny sens, bo po zmroku w drugiej drugiej drużyny tak Stali, ale inni mnie to jest kultura czy my chcemy czy nie chcemy to jest kultura jak znak tuż po 2 3 5 piosenek po prostu to dosadnie coś znaczy to nie podoba jest inna sprawa 1 1 Stomil czy też jak zawsze śmiesznie wydaje się to inny nie ten nieszczęsny ma Marsie raty Radeckiego której, który jest właśnie, który jest przecież bardzo prostą muzykę, który ma się do Austrii włączy tych różnych warstw z 1 strony jest zawsze odegrany po prostu w tym w tym noworocznym koncercie ale gdy jest na każdy skoczny z narciarskiej, gdyż jest przede wszystkim krany dobijali jeszcze to one w uszach osiemnastym dwunasty śpią skocznia zawsze ten Radecki Piotr c śmieszny Agroton klas Kają potem do marszu, który był robiony na Macierz kursy zwycięstwo nad mieszczaństwem Krafta o treści, czyli mistrz mieszczuchy wiedeński dotychczas dają właściwie ich własną śmierć oklaski no w dni to jest ten dylemat między tym jak też inne inteligent, czyli niebędące żywiole kultury popularnej tak powiedz mu ni i jak on ma pan na to reagować ja przywołałem ten model model starożytnych kultur religii, która do pewnego stopnia się spełniało w taki sposób, że żyją obywatele Anton uczestniczyli w wiele razy dziennie zjada Bachanalia ach, był ten moment święta widziałem te zupełnie innego typu no to jest oczywiście bardziej pytanie niższa niż jakaś możliwą odpowiedź ewidentnie dla kultury wysokiej kultura niska jest zawsze wyzwaniem jest zawsze, dlatego że ona mi się impulsy czy w Polsce takimi jakiś dokonywały się z innymi i interakcji no i dzisiaj to jest klasyka trudno też trochę śmiesznie o tym, mówić, ale nie wiem czy mazurki Chopina to muzyka ludowa z dziewiętnastego wieku to było naprawdę prymitywną muzykę ludową, a my nie brzmiała tak jak mazurki Chopina, więc ludowa prymitywna dziarska po skoku do podskoków prymitywna nie chce się tylko taka po innych wyrażający ducha Ludowego, więc przetworzenia tego ty żywiołowość innych, którym nie znamy, bo dziś znamy ten zespół tańca i pieśni Mazowsza zima nawet może nawet to wybitnie robią, ale to już nie jest kultura ludowa jest odtworzenie kultur ludowych od tej już niema, żeby to córka syn się od ojca i matki uczniów dziś 19 wieku destrukcyjnego przyśpiewek w między ich przetworzenia odrzuciliście w naszej kulturze istnieją i moją intencją poruszanie tego tematu jest pytanie 3 3 disco polo jest nie jest żywiołem, który jest interesujący w ostatnią zresztą na TOK FM usłyszałam taką tezę, że ta Polska jest podobna do Wietnamu w tym, że Polska jako Polska nie przepracowała jeszcze, że niewolnictwa z tego typu, które występował w czasie Polski feudalnej na jej zastanawiam się, że być może właśnie to disco polo to stracili nie mają przy tej wolności strajk wynika z tego, że no nie wiem nie doszło do jakiegoś takiego zbiorowego postępu tylko raczej było w pewien sposób skokowy to jest moje pierwsze pytanie drugie przeglądał pan profesor film Czekającna sobotę to jest dokument produkcje HBO, jeżeli interesuje się pan disco polo jej jest pan swego rodzaju kupowanym mogę tak powiedzieć to polecam z występu po mamę to nie wiedziałem, ale zasłoną zawsze idzie tak postrzegała czekając na sobotę w Indian i dobrze państwo raczej chciałem się podzielić pewnymi ewentualnie intuicjami i spostrzeżeniami na ten temat ja nie mam za sobą Niemcy będą kiedykolwiek będę miał jakąś wnikliwe studia i badania nie ma przygotowania tutaj jakby trzeba innych narzędzi do tego, więc na pytanie 3 dziś jest to totalne kultura disco polo czy dziś tam pobrzmiewają te łańcuchy nie wolno nic absurdalnego Noto ja nie wiem po prostu wyznaczyć tego nie wiem wiem, że z tego co patrzyłem na to obuwie i te spodnie to to nie było niewolnictwo to jest raczej też młodsi, którzy kochają disco polo nią żyją to są ludzie niosą tak wyobrażam, ale też tego nie wiem to są ludzie raczej zamożni to są ludzie, którzy pewnie rodzą drobne przedsiębiorstwa w całej Polsce dziś stosunkowo zamożni oni oni mają swój styl oni są bardzo zadowoleni te są ludzie, którzy uwielbiają się bawić podejrzewam, że możemy spotkać na lotniskach, kiedy lecą do Egiptu w grupach lub na inne tego typu właśnie zabawowe imprezy, bo przecież tam chodzi o zabawy na tym w tych kurortach egipskich tureckich czy jakiś inny też bardziej to wyczuwałem Annie, żeby miał na ten temat jakąś wiedzę, bo to jednak trzeba byłoby zbierać olbrzymią ilość danych, żeby móc poważnej na ten temat mówić, ale ta kultura zabawowa Polska o charakterze plebejskich, czyli Ludowym ona jest oczywiście jakąś mieszaniną różnych rzeczy tamtej ludowości stają się właśnie mazurków czy Góral mężczyzny tam już za dużo nie ma już studentem mieszanina, ale właśnie tej dobrej zabawy, z czym się to jeszcze może skojarzyć, choć jest skojarzenie które, jakby to powiedzieć no raczej jest czymś co może nam dać domyślenia niż, żeby było takim rzetelnym powiązaniem przyczynowo-skutkowym, a mianowicie misja przynajmniej ten kojarzy z różnego rodzaju fantazjami Fryderyka niczego w dziewiętnastym wieku, który do Fryderyk Nietzsche dziewiętnastym wieku był wychowany w kulturze tych na niemieckiej, zwłaszcza że ona to kultura niemiecka Thalia ogólną postrzeganą przez ten opis kulturowych z dziewiętnastym wieku on ów widział ją jako taką kulturę trzasnął drobno mieszczańska in nieznośną dla niego z różnych względów też nie będę tego rozwijał mniej więcej wiadomo, o co chodzi ją sobie fantazji raczej niż w rzeczywistości wyobrażał jako Kontrapunkt Sarmaty czy ich wyobrażenie literacki nie mam jakiś z czegoś z czego rząd wziął za polskiego Sarmaty, który właśnie potrafi żyć jest samym czystym żywiołem i Witold witalnością to znaczy o witalności ekspansywną gotową do bójki drugi do wojny do zaczepki nie kalkulują co do zabawy w nos Sol dna ku czci Sarmatów przecież niczego się takiego wąsa poważnego, ale takie 2 refleksje może właśnie pierwsza to pytanie, bo nie do końca nie rozumiem czy disco polo komuś przeszkadza, bo tak do końca, a kraj sąsiadom przeszkadza brak adresu Gaja się wychowałam nasi na osiemnastego roku życia 2 0 lat spędziła w nowym Jorku gdzieś tam po drodze jeszcze tutaj między większymi miastami w stanach jest bardzo popularna muzyka country która Nataszy jest oceniana także tak powiem tak jak sieroty po disco polo tutaj sobie rozmawiamy, ale tak sobie wyobrażam siebie pamiętający z 1 3 z czasów pomieszkiwali właśnie małe miejscowości ziela, na jaką alternatywę mają to wiedz my osoby tam mieszkający nie pójdą na dobry koncert, bo nie ma w okolicy, a pojechać do Warszawy czy trzecie większego miasta z za drogo za daleko edukacji pewnie jakieś dobrej muzycznej też nie mają, a skoro ktoś potrafi grać no to gra tak jak potrafi w portach i wodę z meczu cieszył, bo oni pojawili się Chęcin oraz zmienić się chęci pomocy im wydaje mi znajduje się Żyto to pod niepotrzebny zjazd wracałem już uwagę na status społeczny miłośnik disco polo jeśli chodzi o wykształcenie sprawność muzyczną tych artystów disco polo ona jest wysokiej próby to są zawodowi muzycy, więc niemal cały zespół przy 4 bardzo sprawni pod względem aranżacyj ne rytmicznym melodycznym tekstowym to są też nie wszystkie, ale też dobrze teksty nie wszyscy, ale mówimy mówimy o o tym, u tych tylko dam pani dam pani mikrofonem pani mogła jeszcze raz opowiedzieć tylko przez panią poprosić, bo chodzi o to, że to nagrywamy i potem jest to w formie Spodka 100 na stronie trojga SA MO przepraszam, bo chyba państwo zaatakowałem kablem proszę wybaczyć komuś pani w ich los jak pani powie do mikrofonu to osoby, które nas słuchają nie będą tego słyszeć im się żadnych nie ja chciałam tylko wypowiedzieć się muzyk, produkując muzykę Jacques Brel motywów ukrywać Otóż na początku lat przeszłam to jest właśnie utwór, który został napisany przez profesjonalnych muzyków, a nie tych, którzy z z pasji potrzeby tworzenia disco polo stworzenie mnóstwo jest w branży muzycznej w Łodzi, którzy chcą na tym zarobić po prostu i że przewieźć, że tak powiem, a są też szans ci rdzenną disco polo w muzyce rzeczywiście potrzeby serca od córki pani powiedziała spadną z braku innych możliwości, tworząc akronim muzykę w ja mam jakąś taką skłonność, żebym nie zaś stawiać, jakby przeciwieństwo to znaczy to znaczy, że to, jakby z przyczyn wszedł w naturalnej sprzeczności chęć zarobienia w naszej kulturze proszę państwa chęć dobrze zarobić to jest rzecz wstydliwa mamy taką kulturę minąć, zanim Kingston nie zawsze musi być czy to, że ktoś chce dobrze zarobić jeszcze dobrze gra udamy się czy nie uda ja osobiście, że państwa ludzi, którzy chcą dobrze zarobić i być bogaci się wreszcie z tym obnosić mówię im życie tak chcecie kultura chrześcijańska bardzo potępia katolicka złością bardzo potępia jakiekolwiek, że tutaj nie chodzi o artystę muzykę sztukę prawdę dobro to okazja, choć proszę państwa o kasę i mamy gościa zdemaskowany w Jastrzębiu w PISF może w Kowali komentarza, by podzielić 2 strategie radzenia sobie z kulturą niszową nazwijmy to obok pierwsza strategia mięsne jest taka, żeby całą kulturę niską jakość dezawuować odradzać zakazać to jest strategia nieskuteczna nieskutecznej jak do tej pory nie sprawdziła drugą strategią byłoby to stanowisko to prawie Masłowska Tomek z opisujący w wojnie polsko Ruskiej 3 czy nawet komentarza do działalności Magdy Gessler w taki sposób empatyczny próbę zrozumienia, które no jest trudne tak jest trudne, ale i jest powiedziałbym skuteczniejszą formą mniejszy niż z nich po prostu Dolniaka wprost na euro krytyka i była też mowa o muzyce disco polo jako o 1 z takimi neutralny muzycy w polu z punktu widzenia kont pewnych kontekstów kulturowych wzorców kulturowych, które ona narzuca ona narzuca oczywiście, ponieważ no jakże jest częścią kultury masowej, która stała w z natury nie jest rolą nie jest etycznie powiedzmy neutralne ja bym powiedział nawet, że on nie może oczywiście bywają spory na ten temat nie może być emancypacyjne, których my tyle co chciałem pójść przejrzymy my tu w ogóle jakoś nie chcieliśmy też kategorie zachować disco polo jako właśnie czegoś co na co należy patrzeć z góry tylko się staraliśmy rodzaj taki fenomen na nogi trasę dworu Lions momentami zbudować, ale myślę, że idea jest taka, żeby właśnie nie wpadać to kolejna takiego pogardliwe ego patrzenia na to zjawisko z tego poziomu tzw. kultury wysokiej tylko, że dostrzec w tym pewien element, który właśnie jest ciekawy wartościowej ważny też mi się wydaje, że tutaj taką strategią, która byłaby nieefektywna, a w tej kwestii to jest przyjrzy się temu mechanizmowi dystansowania się czyni 3 odrzucenia z gardy wstydu przed disco polo to jest ciekawe dlaczego, dlaczego taki jest, że wszyscy się męczą jak pisze tutaj z nami syn jak opowiada syn Zbigniewa Hołdysa wszyscy się męczą przeterminowanie i dopiero tam przez przypadek włączył w weekend inną niż Suwałk odetchnęli z ulgą, że wreszcie coś swojskiego to znaczy tak to naszego rozumieją państwo tutaj z tej ziemi z jeszcze to jest jeszcze ten wątek myśmy go nie poruszyli, ale swojskości Sejn wszystkich tych rodzajów czy charaktery inny charakter swojskości to związane właśnie, że to jest nasze nieważne rozwijał państwo czy ty znasz sieci nie poprzecznym nie musi może to być akurat austriackie, ale to poczucie, że to nasz jest to nasze będziemy uprawiać wszystkie elementy, które później prowadzą do nacjonalizmu czy patriotyzmu przywiązania do swojego do swoich gości to jest element, który tu gra lewą oczywiście jako kontrast NATO można byłoby prowokacyjnie tutaj w takim 1 tekście tak próbowałem robić czemu my mamy z jak koszty ciężkie tył toruńskie Nordycki w ponure i w ogóle nie wyrażające naszą duszę melodie rytmy być spychani nowość to na angielski jest, że to modne w innej trzeba ten, kto w ogóle obcy w naszej kulturze naszej cywilizacji wschodnich Słowiańskim melodię no trzeba to się z tym męczyć czy też w ogóle nie wyraża to na Błoniu taka pogoda u nas nie tak będziemy jak gdzieś tam na północy nie taka dusza nie ten język w ogóle się, że język też brzmi inna jest melodia, więc tego typu w ty przykłady fantazjowania to znaczy pewnej refleksji, która wskazuje na obszary, które rzeczywiście istnieją można dziś jest jako problem z National, gdzie są poruszano te rejony z przodu w związku z tym nie przestają istnieć tak samo jak ten problem kultury wysokiej kultury kultury niski to kultura wysoka Indian w jaki sposób my uczestniczymy w kulturze wysokiej i t d . no i inni czy tylko przez porównanie to znaczy to jest najbardziej taki bolesny dla Andrzeja należy do kultury wysokiej, ponieważ to wyciągam kalendarz opatrzony mam byłem na Debussy ego w Operze narodowej Filharmonia narodowa w ostatni pianista też zaliczone no i tutaj oczywiście na klątwie byłem w tej no imam to po prostu jak ktoś się płyta to możemy porozmawiać czy ten najprostszy taki snobistyczny sposób przynależności kultury też styl są różne testy cała cała amal dramat różnych rzeczy do eksploatowania mi się wydaje właśnie przez taki ktoś się nazywa obyczajów kończyli literaturą obyczajową zastanawiam się na jakie pytanie, które tutaj próbujemy odpowiedzieć ci za czas mam wrażenie, że próbujemy odpowiedzieć na pytania jak można tego słuchać i znaczy to w nie ocenia w tym momencie, zwłaszcza że w moich rejonach jest bardzo dużo miłośników disco polo zawsze jest ten sam schemat odsłuchiwania tej muzyki podjeżdża samochód, który najczęściej jest, by Uberem albo formą taksówki leasingu właściciel otwiera wszystkie 4 drzwi i schodzą się jego znajomi najczęściej z żonami zwózkami Puszcza muzykę i wszyscy piją alkohol i odbywa się to mniej więcej do pierwszej drugiej w nocy czasami jest to pod domami różnymi adresami nawet na parkingach jest taki sztywny dosyć schemat jak wygląda ta impreza i mam paru znajomych, którzy się przyznali do słuchania disco polo na jej faktycznie tez z nimi rozmawiam na ten temat i o nim bardzo dosyć podoba mi się szczerości, dlaczego powiedzieli, dlaczego tego słuchają ani powiedzieli, że to jest właśnie zresztą to co pan przez Leszka podział koszula bliska ciału, że to jest prawdziwe to nie jest stawanie na paluszkach i to jest takie nasze dla nich inne rzeczy ptaszek z słuchają Radia jest prawda zwykłego słuchają popu nie przeszkadzają, zwłaszcza klientów wożących czas taksówkę przeszkadzają alarmują, że jeżeli chcą się poczuć u siebie, że to jest ich kto wtedy w półcieniu pewnych disco polo w i mam takie pytanie właściwie do wspólnego zastanowienia się tam, gdzie lat jest nasza tak na poza disco polowa radość życia, bo to jest także w naszej kulturze się z niej wyrastały Przysiek patrzymy na dzieci młodzież nawet na studentów, którzy jeszcze krążą jeszcze się z wójtem wychodzić imprezować czy wreszcie można powiedzieć o ludziach już trochę starszych nawet 30 latka, który się nie chce imprezować można takie sekretów fryzjera, że jest pani przygoda mówią, że już musieli chodzić stać na karnawał w tańcu towarzyskim z wieży tak jest o czym wiedzą, że Hej, wy wiecie kultura zmienia prawda oferent i jest właśnie takie pytanie może do dyskusji, gdzie jest, gdzie się podziała nasza też taka radość, a drugie takie tak jak taką refleksję ma jak się wiedzie do trumien do Francuzów prawda do Paryża czy oni, słuchając co mi kim jest im bardzo zaskoczyło w radiu ich muzyka leci francuska nie leci tam tam nie wiem jakież to, czego tam się teraz słuchaniem, czego się tymczasem Bieber tak czy niech cham projekty nie to, ale oni słuchają francuskich piosenek prawda, jakie tam są teksty o przyjęli kocham cię kocham cię kuchnia kuchnie w 2, bo to jest takie z o mały, ale u nich zaszycie się w i merytorycznie te piosenki są takie same jak przy tłumaczymy przecież pop angielski to przecież jest od żony Johna kocham cię Ochnio kuchnię lub dokładnie to samo tyle tylko, że tutaj śpiewają po polsku to samo tam Zygfryd Kochamcię kochanie konia prawda my mój trop jest taki, że nie chodzi moim zdaniem o treść tylko chodzi o dźwiękach, bo jak brzmią francuskie, czyli Ochnia Ochnia jest to zupełnie inny rodzaj prowadzi w dźwięku inne in na innych rejestrach wychodzą te dźwięki niż nasze Zygfryd ognia o nie egzekwuje to jest taki my pierwsza refleksja ta druga z tym związana jest taka, że to jest tylko tropy jeszcze nie, więc zupełnie, że pan to też zauważył w jaki sposób Śrem osoby, które słuchają właśnie disco-polo, ale też oglądają blokad jeepa śmieją oni śmieją się tak tak cha cha cha tak tak nie wiem z przepony tylko oni się rechot trzon to nie jest zwykły śmiech tak, ale moim zdaniem to jest to jestem śmiech tej kultury właśnie z z blog ekipą związanej właśnie słuchaj chodził dźwięk moim zdaniem to jest z tym taki jak ironia prześmiewczych to nie jest radosny śmiech ten mecz ten taki rechot chamie on jest brutalny dosyć często tak to są takie tropy w Szczytnie i dziękuję za ten temat jest ekstra w takt inna od na temat śmiechu innym w disco polo to jest ciekawy tak rzeczywiście ktoś inny taki właśnie rechot na salony jest właśnie pytanie z tego jak w ogóle się Polacy śmieją poza disco polo jak ze sobą jak żartują, więc to jest rzeczywiście do przemyślenia jak i jakoś tam dziś jest tożsamość i rozpoznaje się przez dzienniki francuska czy angielska właśnie czy niemiecka Polska Polska to właśnie tożsamość Polska to mamy do wyboru właśnie albo zwykli guzik z Chopinem na krakowskim Przedmieściu albo robót disco polo biali są z tym, że właśnie ono nie jest wpuszczona do UE w sensie takim nie jest uznane jako jako coś co co właśnie ma tutaj nas reprezentować naszą godność i t d. to jest ten problem ono nie jest nie jest włączone prosi w związku z tym co tak lub palisz milionów ludzi ona funkcjonuje jak w dół w równoległym obiegu kulturowym w kulturowym funkcjonuje ta liczy to jest dobrze dziś wolno gnieźnian traf nie mam pojęcia we Francji dziś zdaje się wygrywa ten hip-hop w wszyscy hip-hopu śpiewają śpiewają wygrywają wygrywają tamta kultura się przesuwa Francja już niema ku piosenki francuskiej piosenki nie, a w konkursach wygrywają nastolatki śpiewający hip-hop po francusku 3 0 jeśli się zapadać tak może w ramach eksperymentu myślowego, że myśli pan że, gdyby w kościele pieśni brzmiały rytmy disco polo to czy nastąpił rozłam był jakiś krach, jeżeli chodzi o rozwój disco polo nowa rzuca w powiatach jeszcze jakiś czas nie byłam w kościele, ale jak jeszcze chodziłam po tych pieśni współczesne kościelne żyją bardzo blisko polowa to znaczy to są bardzo proste melodie bardzo proste rymy jony są bardzo infantylne te pieśni to znaczy nawet na tzw się dla dorosłych w opozycji do mszy dla dzieci śpiewasz piosenki na czysto wasze piosenki to nie są pieśni i to otworzy jeszcze boleśniejszy kontrast, kiedy nadchodzą takie bardzo sformalizowane momenty roku liturgicznego jak n p. wielki post albo bardzo, jakby mające swoisty scenariusz uroczystości jak n p. nie wiemy Triduum Paschalne 3 no powiedzmy, że niektóre dni, które tam święto związane z Bożym Narodzeniem i jakby śpiewasz ty stary tzw . stare pieśni tak to znaczy, który jeszcze pochodzą z tego z tego czasu, kiedy kościół uznał, że był poważnym niewinne pytanie inaczej ująć w związku z tym jak te pieśni kościelne są bardzo mocno disco polowe, a jest mniej dla dzieci już tak naprawdę nie mają nic wspólnego z powagą z powagą religii z powagą instytucji jaką, jaką powinien być kościół i to też jest jakby moja refleksja moje pytanie to znaczy stosunek kościoła do disco polo to znaczy kościół bardzo mocno krytykuje n p . nie mam takie takie wydarzenie jak łódzka czy czekać tam szkodliwa muzyka, a ja przynajmniej spotkał się być może też, by nie nie jestem na bieżąco z jakąś taką ostrą krytyką disco polo, który jest jednak być może to wynika z mojej niewiedzy także być może się spotkały mnie pyta natomiast natomiast Tristan galę disco polo TV disco polo jest cały czas obecne i rzesza ludzi nad uczęszczają itd mieści się właśnie mieści się mam wrażenie takiej akceptowalnej przez kościół w takim dyskursie teksty tamując inaczej nerwicą życie z biedą śpiewała w moim parafialnym kościele rodzinnymi te takie tam gra n p . czy państwo znają jak w uczniowskim, zważywszy że cmentarz trumnę co tanga różnych tego typu rzeczy walce są one gra także to Rózga nowy kościół katolicki ludzi dziś nie ma restrykcji w serwisie zlikwidowana z kim jest samowola w sensie jest dowolność muzyczna nie ma restrykcji estetycznych Benedykt szesnasty próbował, ale coś cofnąć bieg historii nic nie ma żadnych imprez wszystko zależy od talentu lokalnej lokalnej grupy niczym się podoba to sobie śpiewają na tak no myślę, że disco polo do Marsy melodyjny warstwie tekstowej, gdy ono ono jest blisko, ponieważ tamta dyletant legitymizacja była elementem perkusyjne są solą bis blisko Sławomir państwo oczywiście wiedzą kim mówię to nic Sławomir on stworzył gatunek rock dolną i rock polo no różnie się tylko tym, że tam po prostu tandem Glenn uderzał w stylu rockowym prawdopodobnie nie maszyna gra tylko perkusista zwykły więc, gdy się patrzy na to proweniencję muzyczne dla disco polo Noto mamy inne lata 7 7 Laskowski, który śpiewał dopiero tworzyć te piosenki, które później śpiewała Maryla Rodowicz, który śpiewał później Krawczyk dalej my tą ludową taką próbę wiejską rozrywkową muzykę, ale bez tych podkładu disco to my mamy także to nie jest rzecz, która wyrosła znika pan z olbrzymią ilość cytowań w muzycznych stan tych właśnie piosenek ja sam sam próbowałem wyszukiwać takie cytaty, ale teraz musiałem myśleć, że chce przypomnieć o planety szaleją szaleją znają państwo, która o ten wątek muzyczny zastosowany przez w 1 piosence weekendu, ale nie będę SN z tyłu głowy głowy teraz na męczyć, żeby przypomnieć naprawiono muzyka nie polega na tym, że ludzie wymyślają coś z zera nie było nic nagle się po jedno, cytując co przyjdzie co w głowie gra cytują tworzą nową formę i nawet jak nie wiedzą że, cytując odczytują tak jak jest w zwykłym blankiecie chciałbym się nawiązać do tego co pan do tego pytania rewanżową przyznacie, że jej następują takie zjawisko wyparcia wszyscy mówią, że w planach jest nie znamy nie słuchamy, bo w i prawne w willi w PiS chciałbym zapytać ich radość poprosić pana komentarz to jest trend jako związane z życia lub poprosić o komentarz do tego właśnie zjawiska dlatego wypierania w USA, ale czy to jest jako związane z dołu łatką, która Puławską kiczu, która przylgnęła do disco polo czy nie da, bo wydaje mi się, że nie wszystko co jest z kojarzone z kulturą masową ulega takim wypadzie przysłał zwolennicy są przeciwnicy atutem wrażenie, że renta są zwolennicy przeciwnicy, ale generalnie pierwsza reakcja jest taka, że właśnie jest pierwszą racę wyparcia z dnia nie znamy nie słuchamy, ale jak następuje ta inicjacja, której panowie mówiliście trójkowa to jednak okazuje się, że wszyscy znają kochają bawią się tańczą może być taki proces tutaj rzeczywiście to wymagałoby nie wiemy, jakie na finiszu po powieści obyczajowych Francuza z 2 dziewiętnastego wieku, żeby to ująć być może właśnie Masłowska w idzie w tym kierunku to jest taki tego typu zadań, bo wolno powiedzieć, że nie wiem, że ktoś się za wstydzi tego nie chce się przyznać bon ton gotowości są banały tak nie tak to działa w sensie złożoności ludzkich ludzkich reakcji na to, więc tutaj naprawdę do ja bym chciał, żebyśmy tutaj ustalali, jaki wzorce zachowań na ten temat jak reagować na nadzór na no to muzyka można je po prostu nie uznać można wymiar, dopóki się nie przyszedłem po tym wzdłuż Wisły to mnie, że nie interesowałem się muzyką disco polo ani tym zjawiskiem dla naszych zainteresowań na imprezie zakrapianej, na której ktoś włączył disco polo jeszcze nie byłem w rzymskie, a co jeszcze przede mną no nie wiem trudno powiedzieć nam, że są Niemcy z bardziej komentarz bądź podanie nowo ja osobiście jak na nie słucha disco polo jestem wielkim kryzysie muzyki disco polo dlatego żąda jego realną moim zdaniem leży na tej samej półce disco polo ACo pornografia Sportback czy jakieś inne po prostu rzeczy, które moim zdaniem on konsekwentnie niszczą ludzką wrażliwość jak we humanizmu ją pewien sposób na jej myślę sobie, że w takim świecie, w którym żyjemy jak ta wrażliwość jest w bardzo bardzo potrzebna no bo te problemy jak narastająca ignorancję zaraz mam wrażenie większa na jej ja osobiście legł w bramce zapisałam, że moim zdaniem jest bardzo cienka granica pomiędzy radością, a takim zażenowaniem no bo wiedzą można się bawić tańczyć musi sobie nie miałem AB czy cokolwiek jej nie żyć film czy coś no ale z drugiej strony jak ten właśnie posiedzeniu Sławomira szarego swoją drogą odkryłam dzięki Tomkowi, bo sprawdził, jakie są najczęściej wyszukiwane piosenki na YouTubie polskim w 20 1 7 roku to był absolutny nr 1 i Rosja nie była w stanie uwierzyć, że przez cały rok nie trafiła co w ogóle do mojej świadomości prawnej może w tym kraju, a miało niemal powszechnej w tyle co w kraj tranzytowy, który pęka 2 × odseparowane nic w czarnych Panter utworzona w tym wszystkim są już jest końcówka lutego zatrudnionego przez nurt w nogę jest oczywiście błędna pewną strategię do dziś są argumenty, że kultura wysoka cierpi z powodu Rosji Rosji rozpanoszyły się, w którym tej nogi plebejskie powiedz mi nie, oceniając mówi wprost jest to kultura taka ludowa czy eliminacja kultury plebejskiej podniesienie jakości układ naczyń czy to jest to droga no to, że to jest kwestia strategii jaką, jaką można, by do tego inne odnieść wydaje mi się, że inni, o czym jest wodór to nie dotyczy przecież tylko wyłącznie discopolowy Niemczy ani się zgodzić, że to co do 30, jeśli więc jesteśmy tymi, których gust ukształtowany tylko przez disco polo to nie mamy smaku na inne potrawy muzyczne wolny nie czujemy ten nic no ale jeśli nasz gust ukształtowany tylko przez Halinę Tal jesteśmy między w tej samej sytuacji, więc mógł tak różnorodna dieta byłaby zalecaną i rzeczywiście jest także muzyka rozrywkowa w ogóle czyta popularna muzyka ją można porównać do tego co organizm łatwiej najchętniej wchłania co jest najprzyjemniejszy mianowicie cukier sól i dłuższy to są rzeczy, które wchodzą w no tak, ale cukier z bazą dla ruchu okresem sprzed czworga i cukru nic nie stosują dziś można tak o tym, myśleć jak, więc pewnie będzie tak o tym, że dobrze Zacisze z Iniestą co łatwo wchodzi, trzymając się tym metafor możemy sobie tu wchodzimy w rolę takiego pedagoga nie wiem ojca dzieci matki dzieci co zrobić, żeby mi dziecko nie przylgnęło do disco polo to są tego typu to są tego typu pytania rozumiem państwa to mięśnie są pytania teoretyczne czy kulturowe to są pytania praktyczne innymi jedne z dziedziny praktycznie jak kształtować gusty gusta jakiś populacji dzieci własne dzieci no i wtedy rzeczywiście jedno z listy jest ten problem, bo miasto co jest łatwo dostępna właśnie tym melodyjki, którą łatwo wchodzą w 2 one nie wymagają generalnie to nie jest zabawa nie jest o to, żeby się wysilać rozumieją państwo i analizować to niesamowite momenty akurat, więc inny z, a muzyka i bardziej zaawansowane, zwłaszcza nie współczesna muzyka, która jest bardzo to, że tak zaawansowana jakoś tam teoretycznie strukturalnie wymaga analizy wymaga praktyki innych teraz możemy się zapytać czy innych cennych, jaką grupę, bo już się tak myśli opublikował edukacyjnej, jaką część populacji chcemy nauczyć kochać Pendereckiego Lutosławskiego i turystami jeszcze to zgrzyta to nie jest przyjemne dla ucha inny może sobotą sąd może to jest objęta wstydu, więc wegetariański surowe warzywa i te jeszcze nie ten słodki ach, jakieś takie ogórki czy coś zrozumiał państwowym no to po prostu trzeba się jakoś to sprawić wielką grupę, jaką populacji to oczywiście kłania się i odpowiedzią jest poziom po upowszechnieniu edukacji muzycznej ci tego co się robi od szkół podstawowych przez szkoły średnie, bo tutaj z tego jeśli ono jest dobra może się wyłonić jakaś grupa smakoszy to samo dotyczy jednak jeśli państwo, że państwo się państwo kosztowny jest wychowany w kulturze wina dadzą państwo najlepszy rodzaj wina to zmarnowanie tego wina leży ranny w stanie tego docenić, bo musi przejść przez to ilość godzin setek gadania w rodzinie o tym, winie o tamtym przy stole i o tym od tamtej próbowania smakowania i dziadek jeszcze to wina ten dom to, żeby w ogóle później jeszcze musi się wykształcić musi być z takich rodzin, które są dostępne wina z wyższej półki, żeby później jakiś rocznik w sens, żeby topić no bo, a w Polsce zresztą dużo ludzi, bo nie lubi wytrawnych win tylko słodkie lenistwo zrobiliście jeszcze inna historia mówi dla przykładu tylko o tym, że jak długiego czasu inicjacji wymaga dostępu do dóbr, które są bardziej skomplikowane nie te proste, czyli cukier sól tłuszcz Mn tak w oczy nie obawia się medialnym ogniem i naprawcze w waszym życiowe mówi, ale ja ja czuję jednak to co też pan mówi tak zawsze lekko po karty do list PiS kursowi tutaj prowadzimy to jest Piskorski szlachecka Polska i chłopów prostaków, których musimy wychować Miś wydaje, że może problem ja też objawy one dotyczyły też w sobie dojdą do nie oskarżam pana o to tylko, że ten disco polo też nie podoba tylko to jest może różnica jest rzeczywiście wychowani wykształceni i tak Kalita pytany tylko na tzw. kultura wyższa ona jest przede wszystkim bierna nostalgia, choć ja zawsze, choć do tej Filharmonii jest zastanawiacie, dlaczego to jest tak tysięcy tak siedzimy tak jak żołnierze możemy klas techników dla nich momentach potem nie możemy klaskać są rygory i t d . i t d . w Jaworznie i pokryta cała praca ta cała ta forma jest jeszcze inny styl jest religią jest dla niego to jest tak jak w wojsku prawdą jest na ty Beethoven, jaki jest na co piękne, ale jednak organizacja jest taka jak Atlas wojskowy przedstawienia i też muzyczny to do poczuć pod potem pod koniec pod koniec tego co zrobić, bo elit, ale start mamy taką, której urząd tęsknotą w NIK bada też uwagę jest w ministerstwie w tym jak oni w dni możemy mówić tylko wierni od trudno to od tego otwierany naszą kulturę my też chcielibyśmy ograniczyć dotację to też jest możliwy no są Baran Deloach po prostu włoska albo albo albo karmy albo albo nawet ja byłem kiedyś w samych słów Nikaragui w takim kościele Kolbego to jest naprawdę wartościowi śpiew to jest coś bardzo podobnego do po to, disco polo to jest naprawdę ten pirat kościół w tym czasie niezasadnych, dlaczego w tej Polsce Hole jest tak strasznie zawsze smutnej ponurej i dać tak jak ja też nie zna niestety do tego trochę mi do doraźnej pożytek z tego powodu, że we Francji jest to łatwe, bo we Francji mieliśmy podtruty klasą robotniczą oprawca w Polsce, jaki PIT i kultury klasy Robotniczej w tym krótkim czasie jak Michnik w czasie międzywojennym nie wykształciły się i tutaj cały czas jest tematem dyskusji między między mną między szlachtą i między chłopami brakuje coś pomiędzy we Francji już jest łatwiej w taki niewątpliwie są uwagi rzeczywiście atut są tego na czas z dosyć ubogiego swoiste ratyfikacji struktury społecznej w Polsce one są dosyć uproszczone z różnych względów głównie z powodu przewyższa prawdopodobnie tego okresu komunizmu James 1 10 0 ton to jest to to jakoś działa tu jakoś działa rzeczywiście kultura drobno mieszczańska francuska to wielka burżuazja robotnicza zupełnie osobna inna kultura Chłopska francuska lokalna wiejska inwestorów duży odze w jest duże zróżnicowanie jest do kultury mają własną tożsamość znaczy on wiedzą również w Niemczech jest tak podobnie z LO jeszcze lokalne kultury są oni wiedzą o tej tożsamości w Polsce jest uroczy taki miszmasz cayenne czy w Polsce się mówi o kulturach lokalnych no może trochę górale troszeczkę SN z Wielkopolskim i do tego, żeby drzwi były też na relacje chociażby sitcomu w Wielkopolsce to nie widzę na Ślązak owcy dali rady, ale to rozumiem własne na takim najbardziej zupełnie podstawowym lokalności są niższe od ciemności lokalności prowincjonalna się nie istnieją w masowej kulturze jakoś nie pojawiają być może ich nie ma może to zostało wydrukowane natomiast jeśli chodzi o wizytą sytuacje, w których my tutaj Rubin zaś szlachty z pogardą myśląc o warunkach to nie dlatego nie odczuwano no naprawdę istnieje są bardziej złożone rzeczy w życiu prostą sumą i są rzeczy wymagający mniej wymagającym dotyczy to zarówno muzyki jak nauki filozoficzną Colina to są ludzie mało zaawansowani wiekiem dziedzinie bez talentów tej dziedziny, wykonując najprostsze czynności są ludzie na bardziej z angażu za awansowanie zdolni i grający bardzo duże złożone czy ten dyskurs furiat umówiony z takim pogardliwy rasistowski dyskryminującym mąż opisujemy od opisujemy to z innym powiedział pan, że o tym, takim ostrym podziałem, że wysoka niska średnia Górna Dolna i t d. razem, a co było, gdyby w ogóle tego nie nazywać, bo przecież inne w muzyka klasyczna FET nacji najczęściej w reklamach telewizyjnych kawy Bolero prawda wzięli wszyscy ludzie nocą po prostu ze wszystkich grup społecznych projekt to fajne, ale Miki nieuwaga klasyczna w boczną część ronda tak jak powiedziałeś Hans wojsku prawda teraz wszyscy siedzimy też jak wychodzisz z Filharmonii to przecież wszystko, że tak powiem rakiet w kręgosłupie wjechał w Dyskobolii czek jest napięta ludzie mają napięty wyraz twarzy nie zrelaksowany Filharmonii i to mi, że Arek kreskówki przecież ma przecież w tle leci klasyka, a nie disco polo i wszystkim się to podoba zna taka płyta tramwaj taka jest muzyką z podtytułem nie lubię klasycznej muzyki, ale to lubię, a Gwiezdne wojny to niby są one są w Base mnie n p . jeśli chcemy, by tam lecą najlepsze kawałki muzyki klasycznej operowej z, ale słusznie słusznie słusznie pani, mówi że kawałki to są drobne cytaty melodyjne ich kawałków, a problem polega na tym, żeby właśnie mnie to już nie jest tylko kwestia kręgosłupa, gdy pani, że dym wytrzymać na utworze czyli, żeby wysłuchać z uwagą utworu, który trwa godzinę 1,5 tony jest logicznie powiązane z Łodzi pierwsze dźwięki tego utworu są logicznie związane z z przebiegiem zakończenie to jest pewien wysiłek dlatego być może twarze ludzi w no nie wiem, dlaczego są spięte i organizmy takie napięte, ale niewątpliwie utrzymywanie uwagi przez godzinę 1 , 5 jest wysiłkiem w związku z tym pójść do opery czy naczyń do przynajmniej u nas zostawmy to robota różnie bywało ale, ale w Filharmonii to nie jest muzyka, który nie wymaga wysiłku oczywiście można na jakiś tam melodyjki operetkowy też trafić, ale tak to tak to bywa są też pokarmy trudniejsze i tych, które łatwo wchodzą, ale przyzna pan, że nota edukację podstawowa im się przydaje przy takiej interpretacji muzycznej tak wysiłek trzeba być przygotowanym NATO na coś idzie prawda i idąc na taką imprezę, która na, którą imprezę no do Filharmonii prawda, jakiej jest, by jak jest wart na zawsze się sprawdza program mi się 3 wicie przygotowany prawda nastawione wiecznie się spodziewać, ale nie 3 banki tutaj skoro jest pan z Pragi jest strzelisty nas pragnienie z Pragi tylko Saskiej Kępy do innych może pan kiedyś odwiedził Sinfonii Varsovii, które są tajne Grochowskiej oni organizują koncerty w większości za darmo dla całej społeczności warszawskiej, a także szalone dni muzyki, gdzie za ambicję biorą bilety za 5 zł, które się cieszą ogromnym powodzeniem i jest bardzo ciekawa też obserwacje społeczne, kto przychodzi ludzie z Woronicza się zapisywać nie trzeba płacić wystarczy przejść przekroczyć bramę tej instytucji i usiąść na trawie tłumy przychodzą i to takich dresiarzy takich obciachu, że aż plomby wypadają źle jak i oni po prostu odlatują widać ich ekstrakty z mam przyjemność można Senatu podpatrzyć, bo zaczynają zawsze wiatr wiosną kończą we wrześniu są z soboty niedziele są za darmo, więc wszyscy są tłumy po prostu jej widać, że w momencie, kiedy nikim nie każe się wojskowym wyprostować to są w stanie się skoncentrować 1 , 5 godziny na pewno słuchającego inaczej niż ludzie, którzy na co dzień słuchają klasyki, ale uważam, że ten podział jest zbyt w jest nienaturalne po prostu zbyt takim straszyć ludzi ludzi pewna ambitną literaturą ambitną muzyką poezją się straszy prawda to uważaj prawda Litwo Ojczyzno moja system po prostu sprawdza się lepiej to nagle okazuje się, że to jest dla ludzi po prostu, ale po obu odeszliśmy od pierwotnego tematu już 9 no to bardzo ciekawy tak to są takie zagadnienia w strategii animatora kultury jako przystępność pewne rzeczy rzeczywiście może się zdarzyć, że rzesze ludzi BOR zwalał na koncert muzyki klasycznej 2 uwzględnia w takt koniec coś optymistycznego chciałem dodać ten był w tym roku jej może nie jest to tak bardzo popularna jest jak nowe władze pojawił się na Woronicza do przynajmniej ja bardzo dużo słyszałem o nowej jakości w w muzyce my, czyli owa wyklęta represjonowana muzyka disco polo ową powróci w końcu NASA na właściwej im miejsce i w związku z tym no byłbym optymistą jeśli chodzi o rozwój w myśl rząd akurat na narzędzia Państwowej telewizji są muzycy disco polo niepotrzebne, bo nas będą mi bardzo dobrze od wielu lat daje daje rady na rynku huczy telewizja sobie bez disco polo uporać Polska to jest pytanie to jest może rzeczywiście Don ta strategia pana Kurskiego, że próbował się też już łapać czegoś co mogłoby go wyratować ja się, że jakimś wątkiem do omówienia, ale już innym razem jest też pewien brak myślę w Polskiej kulturze tzw. kultury środka to w pewnym momencie powiedziałeś o tym, że jeszcze mamy tak był taki głos, że mamy z 1 strony bardzo tzw. wysoką ambitną kultura netto bardzo dobrze było widoczne na przykładzie literatury przez długi czas coś zmienia w tej chwili w Polsce, bo albo tzw. literatura artystyczna, a po jakiś taki dzieła, które przez tych krytyków literackich, którzy obsługiwali mnie tzw. literaturą wysoką artystyczną w ogóle nie były zauważane nawet jej było przekonanie, że właściciel coś jest de napisane w taki sposób, żeby było przyswajane dla czytelnika to znaczy, że to jest niższej jakości w ogóle to jest jakiś nie w nie nie mniej wartościowe i myślę, że tak jest na wielu poziomach kultury dyskursu publicznego w ogóle w Polsce jej to i jest taki rodzaj, zwłaszcza w kręgach reprezentujących tzw. kulturę wysoką nieufności wobec czegoś co dobrze się sprzedaje co cieszy się pełnym powodzeniem CEZ jakoś przez Temple czy przyswajalne nawet jeśli nie polega to właśnie na tym, że wpada to jakoś tak jest taki rejestr Ala disco polo na test na inny temat myślę, że tutaj i z 1 strony brak klasy średniej w Polsce mam smutne w jaki sposób ma z tym związek z drugiej strony ta kultura feudalna, o których też trochę tutaj mówiliśmy i ten rodzaj klasowej pogardy może albo jakiś taki różnych innych rzeczy, które w, których już dzisiaj nie poruszymy w za to mówiliśmy sporo obcych tym nawet za uczciwość kawałek z tego sacrum Polonii teraz konieczne są ostatnie spotkanie to myślę że, żebyśmy wszyscy razem wspólnie zaśpiewali barkę to oczywiście żart z na koniec bardzo dziękuję prof. Tadeusz wartość bardzo państwu dziękuję no i oczywiście jakoś będziemy w sezonie letnim powracać z tymi spotkaniami zapewne, więc jakoś ten będziemy informować via Facebook strony internetowej tak dalej także bardzo, bo państwo, którzy chodzili, którzy byli tylko raz albo, którzy byli wiele razy bardzo dziękuję za ne uczestnictwa w 2 i słuchaczami słuchaczką też oczywiście były przede Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK POWSZECHNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA