REKLAMA

Sport XXL. Jak ćwiczyć z nadwagą?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2018-03-04 12:20
Audycja:
Rusz się, na zdrowie
Prowadzący:
Czas trwania:
14:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
12 2 1 Przemysław Iwańczyk kłania się państwo ponownie im państwo gościem jest Konrad Kmiecik trener Kali psuł są wspaniali dobra w dzień dobry witam serdecznie, a teraz powiemy o tym jak przystąpić do ćwiczeń jeśli się osobno z nadwagą przede wszystkim spróbujmy dziś określić co oznacza nadwagę, jaki to jest procent w tym tego dodatkowego tonażu, które nosi, który nosi człowiek powinien się go wyzbyć, jeżeli chodzi o nadwagę ta nagroda wyróżniamy na wagę Rozwiń » pierwszego stopnia wg ostatniej otyłość w tak standardowo książkową moglibyśmy podejść do tego z uwagi na BMI BMI tez współczynnik współczynnik wagi do wzrostów do kwadratu i wtedy z odpowiednich proporcji możemy sprawdzić właśnie w w jakim miejscu jesteśmy, chociaż już powoli odchodzić od tego współczynnika nie są w tak młodym miarodajny, ponieważ są ludzie o grubym kościół się normalnie żyć sum mają genetyczne predyspozycje tego brzmieć śmiesznie tak jak pan n p. dokładnie przykładowo taka śmieszna sytuacja ja jako osoba trenująca przy moim wzroście trzymają władzę n p. z ze wskaźnika BMI ma nadwagę pierwszego stopnia w tak wychodziło, ale palne wizji nie jestem osobą jakiś nadzwyczajnej wadze bardzo dobrze to to w jaki sposób zdiagnozować się, żeby problem nadwagi właśnie te co dołączyć nie wiem bardzo względne przyglądanie się w lustrze, które podpowie nam, że coś nie tak i proszę wziąć na siebie te dowody to pojęcie względne muszę musielibyśmy sami tych z takich firm takich panów i ocenić ocenić czy przedłużyć wiemy czy możemy zbadać się n p . na urządzeniu, które pokaże nam złapać i rentowe wskaźnik tkanki tłuszczowej u nas w klubie posiadających maszyna każdy klub hali są posiada tzw. granicę, na której mogli możemy n p. zbadać procentową zawartość tkanki tłuszczowej w naszym organizmie i na podstawie tego n p. moglibyśmy stwierdzić czy ilość tej tkanki tłuszczowej w naszym organizmie jest za dużo i cieszyliby się zredukować, a takich umów takich tanich takich musisz też wizualnie jesteśmy w stanie określić czy dobrze czujemy jak wyglądamy czy jednak tylko dzięki teściowej w okolicach o w okolicach brzucha jest zbyt wiele innych więcej jest pod tym względem pobiliśmy ocenić czy uczucie czy tej tkanki tłuszczowej jest za dużo samoocena to tu to pierwszy krok, ale co powinno zrobić osoba, która jest wyraźnie otyła i nawet nie musi sięgać po różne kryteria, by do tego wniosku dojść, by rozpocząć ćwiczenia, czyli od takiej wizyty wizyt kontrolnych u fachowców myślę o lekarza jest niezbędne w Indiach najbardziej i jak rekomenduje, aby każda osoba poszła do lekarza pierwszego kontaktu i poprosiła o napisanie kilku podstawowych badań, które mogłyby określić stan zdrowia, które mogłyby też ewentualnie wykluczyć jakieś problemy z układem hormonalnym również w i sprawdzić, jeżeli chodzi o tak naprawdę glukozę i jakąś Krzywą cukrową insuliny Krzywą glukozą również, że można było można sprawdzić się podejść do tego najpierw właśnie ze strony medycznej i ocenić ocenić swój stan zdrowia na i w dni to byłaby taka najrozsądniejsze podstawa do dalszych działań do dalszych kroków radni właśnie, jakie kroki należy wykonywać w przypadku osób otyłych, bo rozum, że nie mogą to być kroki milowe tylko o raczej delikatne takie, które po pierwszej nie zniechęcą po drugie nie nie zrobią krzywdę na organizm, a dokładnie dokładnie dokładnie tak należy wprowadzać aktywność fizyczną stopniowo na pewno nie można się forsować nie można stwierdzić kraj od jutra zaczynam zaczynam treningi będą one ciężkie długie wytrwałe zmęczy się niemiłosiernie następnego dnia może się okazać, że będziemy tak zniechęceni tym, że po prostu wszystko nas boli jest już będziemy przemęczeni potem zmieniło przykładowo zakwasy dadzą nam się we znaki i po prostu stracimy chęć do następnych treningów prawda dlatego aktywność fizyczną należy wprowadzać stopniowo dla osób otyłych polecam na sam początek zwykłe spacery spacery może to być jest również nordic-walking Here, który nie nieco odciążyć stawy, ponieważ uosób otyłych osoby otyłe mogą mieć problemy właśnie z zestawami stawami kolanowymi z uwagi na ich właśnie dużą uwagę na to te kilogramy po prostu przekładają się na na obciążenia kolan stawów skokowych, a dzięki dodatkowym o dodatkową podparcie obu, które mamy wciąż w rękach, czyli kijki jesteśmy w stanie otworzyć odciążyć kolana i pszenicy rzecz inne tej całej siły NATO to jedne ręce co skutkuje tym że poprawiamy także kondycję górnej partii ciała, a przy okazji trzeba jest zwolennikiem teorii, że jednak dojście do nie chce powiedzieć optymalny, ale zdrowej sylwetki to 70 % determinuje dieta ruch dotyk tylko 30 % ruch jestem n p. ja preferuję inną teorię jak najbardziej przypadło 2 5 % to to trening 2 5 % to dieta, ale tak naprawdę 50 proc w moim mniemaniu to jest tak naprawdę to, że chce, czyli tak od tej może też może być zdeterminowanym był konsekwentny musi dążyć do swojego celu musu założył ten cel i tak naprawdę to ja muszę chcieć z tej otyłości często otyłość Nana na zdrowy tryb życia i myślę, że to jest główny główny czynnik drugim po jakimś czasie wg pańskich szacunków dochodzi do zniechęcenia rodzin tych pierwszych przejawów może to determinacja słabnie i nie jednak wracają to osoby, które mają największy problem starych nawyków myślę, że takim najtrudniejszym momentem przejściowym w treningach to jest pierwszy miesiąc po pierwszym miesiącu tak naprawdę bardzo dużo osób stwierdza, że nie mają siły, że nie widać efektów i ten jest bardzo zniechęcające, chociaż w Trzebini, bo tak naprawdę efektów wizualnych tak do końca nie zobaczymy od razu tak dobre efekty wizualne po ich oszacować na pół roku jest długi proces utraty tkanki tłuszczowej jest procesem długotrwałym trzeba trzeba i jak najdłużej być przekonanym w tym, że robię dobrze postępuje postępuje dobrze, ale i tak naprawdę pierwsze co na pewno poczujemy na pewno poczujemy się lepiej psychicznie coś z tym zaczną ze sobą robić z pierwszym momencie zaczniemy się lepiej czuć po prostu nie tyle są lepiej wyglądać, ponieważ musimy pamiętać, że ćwiczeniach tak naprawdę nie kształtują tylko Włosi naszej sylwetki, ale również do tego dochodzi kształtowanie swego charakteru to nie jest tak naprawdę niekiedy Kuźnia swojego charakteru siłowniach czy tylko siłownia 3 i tylko te spacery, o których pan mówić także klimacie innych aktywności jemu choćby basen basen też bardzo dobrą dobrym rozwiązaniem dla osób otyłych zmniejsza też właśnie ciężar ciężar osoby Aqua aerobik jak najbardziej polecam to jest Press media to jest to, o czym powiedziałem 3 0 minutowe spacery na początek to jest tylko pierwsza faza w dobrym stanie mogę tak naprawdę inny, jeżeli potrzebujemy już późno takiego specjalnego miejsca, w którym będziemy stricte i zajmowali się poprawą swojego wizerunku swojego ciała również nie muszą to być spacer może to być też siłownia na siłowni są specjalne przyrządy takie jak i czy to rower czytali tekst nie polecam dla osób otyłych tylko od biegów na bieżni, ponieważ one bardzo obciążają właśnie ustawy o planowaniu polecamy również skakanki i skakania w altance też nie jest nie jest tutaj dobrym rozwiązaniem po tym, powiedzmy okresie wstępnym takiego roztrenowania, gdzie nabierzemy też o tym gdzie nasze mięśnie tak naprawdę też osób otyłych bądź z nadwagą zaczną pracować one też nie jakoś się wzmocnią, więc po tym okresie 3 4 tygodni n p. możemy już przystąpić do pewnych ćwiczeń siłowych, ale też dużą dozą z dużą dozą bezpieczeństwa inne nie należy od razu porywać się na największe największe ciężary ćwiczenia siłowe najlepiej, gdyby były prowadzone przez doświadczoną osobę przez trenera personalnego, który pokaże jak wykonywać ćwiczenia, żeby nie nabawić się kontuzji i żeby tycz nie były wykonywane poprawnie, bo to jest też bardzo bardzo istotna sprawa, jeżeli chodzi jeszcze o takie zajęcia, ponieważ każdy klub prowadzi ona dodatkowe zajęcia p t. Kabata zumba Step i właśnie akurat tych, które wymieniłem osoby z nadwagą powinny unikać są to ćwiczenia, które mogą przeforsować osobne z nadwagą osiadłą i niestety doprowadzi do szybkiego zniechęcenia w no dobrze, ale jest jeszcze 1 sprawa, która wynika z samopoczucia psychicznego osoby, które mają nadwagę z reguły są niezbyt skore do tego, by pokazywać po pierwsze, własne ciało innym po drugie, gdzieś się wchodzić w cudzysłów to biorę w konkurencji z tymi, którzy są wysportowani mają smukłe piękne sylwetki, ale obok nich wyciszone wnętrze wie pan co chcę powiedzieć jest pewna bariera, która nie pozwala tym ludziom przełamać i wejść, bo mogą jednak wszelkiego rodzaju kluby siłownie to jest otwarta przestrzeń, na której spotykają się absolutnie wszyscy i co wtedy jak najbardziej jest to pewien próg dla niektórych nie do przejścia, ale tutaj też właśnie chodzi mi wchodzi do gry trener personalny, który dodatkowo nie jest tylko osobą, która pomaga tak jak my uczymy od uczuć ćwiczyć, ale również motywuje do działania ENA jest pies jest osobą, która wspiera też oczywiście osoby te osoby trenujące osoby z nadwagą i na pewno taka osoba taka osoba jest w stanie pomóc z o sobie z drugiej jest właśnie jest tutaj jest chroniona nazwa bądź otyłością przejść przez stan taki nasz kluczowy element starcia się z osobami, które wyglądają dużo lepiej trzyma w 2, bo inaczej, jaki odsetek ludzi, którzy przychodzą pod gniewem do klubu bądź też chcą zmienić swój styl z życia na zdrowszy stanowią ludzie z problemem otyłości i powiem, że nie jest to zbyt duży procent nie można ukrywać jest to pewien problem to właśnie ci ludzie przede wszystkim powinni decydować się na taki przyjęto ważną rolą trenerów personalnych jest ludzi zachęcić wyciągnąć z hoteli jak najbardziej jak najbardziej w tym, że nie jesteśmy w stanie zapukać do każdych drzwi i zaprosić ich zaprosić każdego na noc kina to ona do na siłownię dlatego też jak jestem tutaj, żeby powiedzieć, że każdej osobie dać i takich motywacji do tego, żeby przyszła do nas, żeby spróbowała treningów, żeby spróbował zrobić coś dla siebie tak naprawdę dla swojego zdrowia, ponieważ osoby z otyłością boryka się z wieloma problemami nie tylko z bolącymi stawami nie tylko nie tylko z dnia z tym, że może nie zawsze się miast optują jesteśmy tutaj właśnie o to, żeby zachęcić zaprosić też serdecznie do nas jesteśmy otwarci całą dobę i myślę, że na pewno spotkają się z miłością tą sferą wspaniałe mi ludźmi i będą się czuli naprawdę dobrze dobrze to jeszcze zapytam, więc tak motywuje sukces innych ci, którzy przychodzą z problemami otyłości osiągają sukces, czyli są wytrwali przede wszystkim gubią kilogramy to nowy ruch jest jest bardzo jest jest tych osób bardzo dużo jak najbardziej i właśnie one też mogłyby być właśnie prekursorami w działaniach takich, które zachęciły inne też osoby do zmiany swego trybu życia, a talent każda osoba sama powinna podjąć ten krok to ona musi chcieć to nam życie stanowi stwierdzić, że dług jest na to gotowy i zrobić zrobić pewien pewien krok w tym kierunku do do polepszenia swojego tak obronne stan zdrowia i stanu psychicznego również dziękuję bardzo łatwe rozmowy mają państwo gośćmi Konrad Kmiecik Kanary Kalikst Ursus PL dziękuję bardzo dziękuje się nie to była audycja ruszy na zdrowie państwo zaproszą teraz informacje Radia TOK FM ma po nich po godzinie 1 2 40 2 odsłona rozmowy Hanny Zieliński z Katarzyną Miller w sztuce życia polecamy usłyszymy w środę dziwnie trzynastej, kiedy do porozmawiamy o wyborach do 2 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!