REKLAMA

Anda Rottenberg w Paryżu

Andymateria
Data emisji:
2018-03-08 14:40
Audycja:
Czas trwania:
12:57 min.
Udostępnij:

Jakie strategie stosują najważniejsze paryskie instytucje kultury by pozyskać widzów?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Andrzej materia dzisiaj witamy państwa w bardziej niż ciepło, zważywszy na temperatury, które dały nam trochę popalić no w końcu jest zima jeszcze Anda Rottenberg w studiu Radia TOK FM historyczka krytyczka sztuki dzień dobry pani ami do nie wszędzie panują mrozy w Paryżu n p. już w świątecznym kwitnąć niektóre rośliny paryżanie uważają, że w bardzo zimna, ale ten okres nic w porównaniu z tym co się dzieje u nas nie był do niedawna w każdym razie rzeczywiście Rozwiń » sezon ruszył w Paryżu wymiotami sezon cały rok, ale ruszył w tym sensie, że Daniel Miranda ogółu dochodów chwilę, żeby się rozejrzeć zobaczyć strategię kumple organizatorów, a życia artystycznego Orwell w kancelarii Ożóg i zobaczyć jak oni ze sobą współpracujących z niebywale ważną, ponieważ w aglomeracji paryskiej ogromnej są 3 3 instytucje publiczne zajmujące się sztuką i powstało Stowarzyszenie określone dla tramwajów, które koordynuje niech o mężu chyba z wystawy, ale zbiera informacje i tworzy takie przewodniki, które pozwalają widzowi poruszać się w między 1 2 instytucją w odpowiednim ich środkami komunikacji miejskiej w związku z tym pokazano je zasilić tramwajów autobusów i metra, które nas 1 punkt do drugiego dowiozą Ełk nasz nas dowiedzą to wiemy co tam możemy obejrzeć, którego dnia jest czynna srogo nieczynne i o której godzinie prosty, a zupełnie nieosiągalne tak bardziej na wschód i nazywa się to iż, wydając taką książeczkę ostrożnie wzywa syreną nasz chleb powszedni sztuka w Paryżu i chlebem powszednim Phenian do nowo już tylko lekko złośliwie powiem, że rozumiem strategię tych instytucji być może mają komu tę sztukę prezentować się, że sztuka w Paryżu jest chlebem powszednim mnie to zależy jak duże jak często się o tym, mówi i teraz nie jest aż tak, że każda instytucja ma swój program nie, zwracając uwagi na to co robili różne instytucje no właśnie ja byłam pod wrażeniem, bo nie weź właśnie zdążyłam obejrzeć tuż przed zamknięciem nie był walec ciekawą wystawę wystawa zwierząt rada dla Afryka w przygotowaną przede wszystkim przez muzeum w Zurychu na bok, kto miałby szykować, ale we współpracy też berlińską galerią w, która pokazała jeszcze raz ile ci idealiści brali z kultury afrykańskiej nie tylko ze sztuki i w jaki sposób się też działo bardzo ciekawe wystawy, ale jednocześnie tuż obok została po wszystkie występy przy tej okazji w oranżerii, które ma stałe zbiory sztuki przed Kubisztal 3 na pozostałych byty też zostały wstawione maski afrykańskie, żebyśmy zobaczyli na co Picasso obarczył prawda i brak, a obok w drugiej galerii równoległy przy parku Królewskim końcówce parku królewskiej Mości czyli, jeżeli w galerii żaden Tomczyk były w sali gry w piłkę co pokazana jest pokazana wystawa Raula Hauptmanna, który jeszcze trwać będzie trwała do 20 marca czy temu do tak Nene przepraszam do 20 maja Raula Hausman, który był członkiem grupy Genesis w związku z tym czy taka pigułek szkołę tak, dla której zainteresowanym równe, ale ogólny obraz ogląda wystawy, ale i rozszerzenie na 1 z tych postaci bardzo ważnych w tym ruchu Dadej w styczniu możemy obejrzeć w niedalekiej genetyka, a przy okazji zobaczyć inną wystawę w trudnej artystki amerykańskiej, które się nazywa Zuzanna Heller SA, które zajmuje się przemocą domową w 2, więc podsuwanie drugiego tematu do rozważenia przy okazji oglądania tych właśnie ich system masztów jest w strategię bardzo istotną w GL muzeach paryskich czy muszę tak robi po co w dno musiałabym porozmawiać o tym z kuratorami czy dyrektorami, ale wydaje mi się, że tam bardzo ważną rolę spełnia czynnik dydaktyczny, który w, jaki sposób, a w PRL podsuwa tematy życia prywatnego zwiedzających, ale nie podany w nachalny sposób nie jest to jest oczywiście występ aktora jak gdyby mówić o amerykańskich sytuacja i plan dla lat siedemdziesiątych osiemdziesiątych, ale temat jest uniwersalny i teraz i ponadczasowym przenosimy się do innego miejsca w Paryżu mamy kompleks przy alei wizjonerem jakich faszystowskich w budynku w 1 moc jest muzeum sztuki nowoczesnej, a drugim jest to się nazwa pałac japoński, ale pałac tokijski, ale do Tokio w 2 i 1 służy tylko do wysta w czasowych, a ich w tym w tej części w palec w Tokio i nagle mamy inną odsłonę tego na czym się zakończyłem dane Afryka to znaczy dzisiejszy stan myślenia postkolonialnego rozwinięty w kilka wysta w rozmaitych 1 najbardziej drastyczna zrobione przez znanego w inną francuską algierskiego artysty kadra Arki, który już od pewnego czasu święci triumfy przede wszystkim w Europie, który wspólnie z innym artystą anarchistę znacznie starszy im wcześniej wcześniejszego pokolenia decyzją wyważoną Jacques le BL stworzyli wystawę, o którym pokazują, jakby równoległość dzisiejszych przemoc owych sytuacji, które mają zachowany styl afrykański, czyli kolonialnej, jakby wskazujący na nawyk kolonii listów, ale wdrożone w Afryce w czytam przede wszystkim w Afryce głęboki dyskurs antropologiczny i etycznym w związku z tym jak widzimy, że nie wszędzie chodzi tylko piękno i przed inni przede wszystkim piękne tylko cały czas odbywają się ta rozmowa, na których byłem oczywiście są dzisiaj uchodźcy, ale przeniesione na piętro sztuki i rozpowszechnione tuż obok sztuki czy czy przez sztukę pokazuje inny punkt widzenia interesów z bardzo zabawne, bo oczywiście później idziemy do drugiego budynku, bo to są bliźniacze budynki i ten muzeum miasta Paryża sztuki nowoczesnej mamy z kolei artystce muzułmańskiego czarnego z Ameryki, który pokazuje taki bardzo mało znany konkurs na zdobienie UE koni w zawody w tym, kto najlepiej zdobi konie i pytanie czy to już jest sztuka i tam wiszą ozdoby Kański film wideo, które pokazuje, jakie te zawody odbywają jak wygląda prezentacja tych ozdób w UE, w której się ubiera te konie, czyli nadal jakiś rodzaj Targu niewolników no oczywiście być może nigdy nie poszedł na wystawę tego Mohameda bólu jej syn, gdyby nie to, że tam też jest wielka retrospektywa klasycznego artysty francuskiego Jeana von Triera i rynny ściekowe pozycja oglądamy obrazy rzeźby rysunki Jeana otwiera tę retrospektywę pełną przypominamy sobie tę postać, która po jest postrzegane jako postać świetlana, a w społeczeństwie francuskim narządów ruchu oporu i po wojnie na tak koninian nie było takie częste nawet przez jakiś czas siedział apotem go ukryć w domu wariatów przepraszam w zakładzie psychiatrycznym no ale Lech i on stworzył taką serię się nazywa zakładnicy decyzja została pokazana w 19 4 5 roku zaraz po wojnie i kwiat stał się znany stał się znany jako twórca sztuki informel jedno wprowadził zupełnie nowy sposób pokazywania cierpieniach nie będziemy o tym, mówić, bo to jest już temat na osobną audycje ewentualną w umowie od dzisiaj o strategii Paryża taki mamy tego klasyka, a obok taki drobiazg, ale jeszcze coś mamy na ścianie wisi kilka obiektów amerykańskiej artystki film Wasilewskiego z odkryciem ubiegłorocznego Biennale sztuki w Wenecji, która posługuje się przędą w PiS i stworzyć z tej przerwy w rozmaite formy bardzo kolorowe bardzo atrakcyjny wizualnie poduszeczki takie duże sploty Otóż duża wystawa 30 krew nie jest w muzeum sztuki nowoczesnej miasta należy go w centrum Pompidou czy takie odesłanie gwiazda, ale i tak, bo ze swoją drogę niż Zachem pochodzi z chwilą, gdy w centrum Pompidou tam na parterze możemy zobaczyć więcej możemy zobaczyć instytucja odsyła do instytucji tak nie jest ono jest zagrożone wydłużył pracę no rzeczywiście w wojnach i a tam z kolei, bo to są, jakby w New układ wzajemnych grzeczności i tam z kolei w pompie, gdy jest duża retrospektywa Cezara klasyczna pozycja sztuki takiego troszkę pop artu amerykańskiego duża retrospektywa poważna jest zaś w Lechii akcji, ale jesteś inna wystawa, której się nazywa, które mnie nie nazywa się tylko pewnych wad wraz z Nomura odsyła do postkolonialnej Afryki, czyli wystawa retrospektywa Dawida Goliata, który zarejestrował wreszcie dokumentował życie codzienne w RPA w czasie kolonialnym i postkolonialnym, czyli po wyzwoleniu ten wygląda na to, że Francja wciąż warto przyjrzeć się z kolonializm nie tylko nie to jest wprowadzenie dyskusja takiego relatywizmu, że my mamy do ślubu w nowe życie w Paryżu, że PSL inni mają znacznie gorzej i niektórzy z nas wierzy w to życie gorsze pokazują też wystawę akurat bardzo jestem z tego dumna w UE zrobiła Karolina Lewandowska, której kuratorką Pompidou od pewnego czasu zarządza działem fotografii w TFI jej autorska wystawa, która właśnie się otworzyła, więc proszę państwa poza gada Afryka, które są niestety zamknięta lub polecam wszystkie inne wystawy i UE jak zobaczycie taką chwilową książeczka, na których wypisane tyran PL Kam Mel, czyli chleb powszedni, a po angielsku też to miejsce jeszcze tylko po francusku zdałem do Reja trafiam na francuskie UE w plan przepraszam, ale one adresowane dla do Paryża, a nie mniej i zobaczycie 3 3 propozycje wystaw przy każdej jest na kajak tam dotrzeć to wpływ będzie to duże ułatwienie wiosna w Paryżu jest naprawdę przyjemna dziękujemy za dzisiejszą antymaterię Anda Rottenberg Joanna Wacław Sikorski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANDYMATERIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA