REKLAMA

Skąd kolizje rządowych samochodów? "Doświadczeni oficerowie odchodzą ze służby"

Analizy
Data emisji:
2018-03-08 17:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
28:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kondycja analizy Agata Kowalska przy mikrofonie dzisiaj proszę państwa pierwszą część programu poświęcimy w Nieustającej serii wypadków kolizji limuzyn rządowych limuzyn prezydenckiej, ale jakoś cały czas próbuje zrozumieć co się dzieje i też zastanowić nad tym co się zmieniło czy meczy zawsze tak było tylko wyśmiał już mniej może zwracali uwagę pomoże mi w zrozumieniu tej sytuacji nasz gość pan płk Robert Jacek wiceszef Biura Ochrony Rządu w latach 2 0 1 2 2 0 1 Rozwiń » 3 wcześniej wieloletni funkcjonariusz Biura Ochrony Rządu dzień dobry dzień dobry na niedawnej konferencji prasowej MSW Jan szyld szefowie resortu przekonywali, że mam co roku mamy mniej więcej tę samą liczbę kolizji samochodów BOR -u w LM, więc my pytają pana takie, dlaczego ukrywa liście informacje o wypadkach za rządów premiera Tuska premier Kopacz za prezydentury Bronisława Komorowskiego, kiedy ich limuzyny ulegały kolizjom prośba nie uzna pani określenia ich limuzyny rozwiąże dochodzi jakąś przenośnię, bo akurat tę limuzynę z tymi osobami nie miały żadnych problemów tego typu, że uciekł z byłym uczestnikiem jakichś kolizji czy zdarzeń drogowych wypadków natomiast rozumiem że, choć jakąś przenośnię rodzinie w beznadziei raz mieliśmy wypadki z udziałem samochodów, w których mam na, w których to samochodach siedzieli minister obrony narodowej premier Beata Szydło prezydent Andrzej Duda, więc zna się leczy to jest oczywiście także nawet te najważniejsze osoby w państwie mam ulegają wypadkom, kiedy za kierownicą siedzi funkcjonariusz BOR-u przecież to jest teraz jakaś rubryka jest zmiana tak dla porządku jeśli chodzi o ministra obrony to nie jest właściwość ochrona i formacji, którą było Biuro Ochrony Rządu oraz innych żandarmeria wojskowa nie nie było takich wypadków nie było takich zdarzeń nie było takich kolizji z przeszłości ilości zdarzeń mniej więcej była podobna tylko kaliber tych zdarzeń był zupełnie inny nowo, bo już nie jako zdarzenie kwalifikowane jest również sery Owcze Orkana parkingu kiedy, gdzie stał ktoś się cofający innych skoro z złamał sobie zderzak, zahaczając latarnie jest to kwalifikowane jako szkoda, że w mieniu i ma taką samą charakterem i takie samo w taki sam sposób oznaczenia i instancji w statystykach w szczególności jak n p. zniszczenie jako całkowite samochodu, a z ranga 1 drugiego jest zupełnie inna, gdy jest tutaj nasz kierowca cofał był nieostrożny zagapił się zarysował zderzak, który pękł natomiast tutaj sytuacja może mieć bezpośredni wpły w na bezpieczeństwo takich osób w Polsce miała pani premier Szydło ponad tydzień leczyła się ze tek obrażeń, w których doznała w czasie wypadku w czasie wypadku co, do którego wciąż są wątpliwości poście, jaki tam był jak temu przebieg to jest coś zmieniło, dlaczego mówi pan ranga tych wydarzeń tych kolizji jest inna to jak co jakiś czynnik zmiany i żony musi mu w tutaj trzeba się cofnąć czas troszkę bardziej od tyłu, bo sprawa jest nie taka prosta i nie taka oczywista z jak gdyby nie wychodząc pani pytania w Polska, że zacytuję takiego twórcę kabaretowego, który się na ZOZ-u lub gola Polska to taki dziwny kraj, a w innych krajach UE ugruntowanej demokracji, jeżeli następuje zmiana rządów dotychczasowa opozycja przejmie odpowiedzialność rządową, a do tymczasowej sprawują Sejm rządy przychodzą do opozycji nie wymienia się miotłą w służbach, zaczynając od szefów przez ich zastępców przez ministra rangi aż do do tego, że przysłowiowy naczelnicy wydziałów są wymieniani są tak nie ma także nigdzie nie dzieje Polska to jest ten 1 dziwny ewenement, który właśnie do tego stopnia następuje wymiana numery kart i to zarówno w służbach, ale i w różnych innych służbach mundurowych także i tego rodzaju stanu takiego rozedrganie, a nie sprzyja właściwej właściwym wykonaniu zadania zadań z, który przed tymi służbami stoją na właściwe jest skuteczny na właściwy skuteczny poziomie tak nie może być aproszę wierzyć, bo to mnie to mnie interesuje jeśli użyć już tej przysłowiowej opony, która jak się okazało była w złym stanie, a jeśli na dodatek w trakcie jazdy w East uległa uszkodzeniu to jak się ma stan tej opony do tych do tego zjawiska, którym pan mówić i wymieniania się w ów, dlaczego co ma jedno z drugim wspólnego z, a bardzo dużo bardzo dużo ponieważ, żeby zostać szefem trzeba mieć odpowiednie predyspozycje to nie jest tak, że ktoś idzie korytarzem mówi o tym w kraciastej koszuli będziesz dziś szefem bo, żeby dojść do tego miejsca ciągnie za sobą wiele lat służby trzeba być na wielu stanowiskach czy za wiele rzeczy odpowiada zderzyć się z wieloma rzeczami trzeba widzieć dotknąć własną ręką kilku spra w tymczasem nieprzyjemnych i dopiero wtedy pod takim bagażu doświadczeń, jeżeli ktoś się sprawdził, więc nie chciał tej sytuacji w dziesiątym zdarzeniu i w zareagował właściwie podjął właściwe decyzje na czas nie czekał na nich pęknięć dywanu, ale opony czy stanu limuzyny staną inwestycje nowa ja tego sprzętu, jaki jak to się ma jedno drugie przystanie na szali wymienia te opony oczywiście odznaczeń za to odpowiada, czyli kierowcy i opiekujący się samochodami nie, ale nie mogą sami siebie dokonać zmiany za sygnalizować, że jest problem na pewno mogą oczywiście oczywiście akurat tutaj szczegółów co do tego jak to tam było kto, kiedy któregoś dnia co sygnalizował z tą panią to akurat w tym momencie, a to w tych w tej kwestii cienia renty, bo wtedy nie była w pracy nie ma w służbie znam tylko i wyłącznie to z z relacji medialnych natomiast czasem zdawać sprawę, że również taka opona ma również określone parametry eksploatacyjne, jeżeli na oponie jest napisane, że można tą oponą w sposób bezpieczny jechać do prędkości 1 40 czy można pełną parą, zwłaszcza wtedy, kiedy jest sygnalizacją uszkodzenia, a 1 80 no właśnie dochodzimy do drugiego elementu, bo 1 rzecz to zaniedbanie eksploatacyjne sprzętu to się każdemu z nas zdarza, a druga rzecz Otóż praktyka na drodze to jest moment, kiedy kierowca zamiast prędkości konkretnej Anton wymaganej jedzie szybciej, w którym się w którymś z wywiadów słyszałam, że im stać ekspert mówił o nim po prostu podlegają naciskom i osób chodzi o zmianie torów znowu musimy się cofnąć troszeczkę troszeczkę o tym, skuteczna ochrona jest tylko i wyłącznie wtedy możliwa, kiedy ekipa, która zajmuje się ochroną, czyli ci przysłowiowi ochroniarze mają właściwe relacje z osobą na rzecz, której bezpieczeństwa pracują w, jeżeli tam nie ma wymiany informacji, jeżeli ta osoba na rzecz, której wykonywane są takie zadania nie jest w stanie zrozumieć idei tej, dla której ta ochrona jest wykonywana wówczas od razu jesteśmy na złej drodze saldo obrotów na przykładzie jedziemy ja jestem ministrem i mówię szybciej panie do dechy, bo spieszymy się na wyciąg narciarski albo spieszymy się do domu i teraz prawidłowo byłoby, gdyby coś co ten kierowca zrobił jak zareagował torbiel w zapowiedzi, że to jest nie tylko kierowcach, bo kierowcy kierowca już w tym prowadzi auto, ale jego zwierzchnikiem jestem, który siedzi obok niego na miejscu pasażera z przodu te i oni działają zespół jasne, że wosku z powyższym kierowca skupia się na prowadzeniu natomiast relacje z osobą, która siedzi z tyłu to są należą do tego, który siedzi z z prawej strony co powinien zrobić, ponieważ wtedy tak zareagować jednoznacznych panie ministrze nie ma takiej możliwości, żebyśmy spieszyli się w tych okolicznościach nie ma takiego uzasadnienia, żebyśmy nie ryzykowali życie i bezpieczeństwo swoje pana, ale również innych użytkowników drogi ale dlaczego wypowiedzenie tych słów okazuje się być kłopotliwe albo po prostu nie minie padające słowa, bo widzimy, że kierowcy przyspieszają jadą w sposób niebezpieczny dochodzi do kolizji na różne są różne są okoliczności m. in . takie, że co niektórzy koledzy zasiedzieli się w tych swoich miejscach pracy i jest w wielu urzędach wielu po ministerstwach tak to nazwę pracują przez dłuższy czas z kilkoma ministrami kolejnymi próbami próba tego byłoby to w jaki sposób uciąć tego rodzaju relacje poza służbowe kończyła się wielokrotnie reakcjami ze strony tych osób, które siedziały z tyłu zaczynały się telefony, dlaczego został wymieniony mój kierowca, dlaczego oficer ochrony został wymieniony, a oto chodziło o to zanim po co jakiś czas powinni wrócić z zakupem do matecznika i odbyć szkolenie wznawiające zwierza się już rozumiem, że potwierdzą potwierdzą swoje umiejętności potwierdza swoje doświadczenie, a przede wszystkim poziom wyszkolenia, który po nim skierowanie gdzieś rozumiem, że też relacje poza służbowe panną nazywała czy n p. uleganie prośbom ochrony osoby też powinny być przycinane, bo to jest nieprofesjonalne tak zdecydowanie tak i to zarówno na gruncie takim służb państwowych, ale również na podwórko takim działalności prywatnej to się również targi no dobrze i teraz wracam do tej zmiany, bo my przez ostatnie 2 lata śledzimy co chwila im bardziej bezpieczne lub ma bardziej lub mniej niebezpieczne wypadki z udziałem najważniejszych osób w państwie jest coś takiego stało, że zagrożenia, o których pan mówi wzmogły się, jaka jest różnica różnica jest tego rodzaju, że ci, którzy jeszcze do niedawna tam pracowali mieli za sobą 20 kilka lat służby to byli ludzie, którzy jak ktoś zostawał kierowcą, a prezydent samochodu prezydenta to w światku takim kierowców służb ochronnych on już osiągnął K2 to było dla niego zimowe wejście na K2 tam był przez kilka miesięcy być może kilka lat i z reguły potem odchodził sobie na emeryturę był dla niego nie było większego o jak gdyby stanowiska, które mogłoby go w jaki sposób dowartościować i tam, żeby się tam dostać trzeba mieć za sobą 20 lat pracy no dobrze, ale ci ludzie nagle wszyscy po zaczęli chodzić część tak, dlaczego część tak z uwagi na to, że korzystano z takich możliwości, jakie dawała ustawa o tym, którzy mieli 3 0 lat służby i więcej obowiązków dla kraju z powodu dziękowano za służbę, dlatego że pracowali z tym z innymi osobami, które mówiąc krótko był z przeciwnej opcji politycznej, a co ma wspólnego z kierowcą nie tego nie rozumiem co to ma wspólnego, ale takie są taka jest rzeczywistość, ale na ich miejscu zostali zatrudnieni przez ucznia z zupełnie ludzie z zewnątrz tak, kto stał zrobił krok czy czasem 2 kroki do przodu i czasem za szybko i czasem za szybko, ale on rozumie ten wypadek, do którego doszło w Krakowie, gdzie limuzyna prezydencka i wjechała na separatory trawą płonął i no i uderzyła w akcie doszło do uszkodzenia opony co nam się mogło wydarzyć w ca ta informacja jest też znana tylko i wyłącznie z przekazu medialnego związku z tym na tym się tylko o brak po pierwsze to całość wstaje tego tego zgrupowania samochodów tej kolumny była prowadzona przez radiowóz lokalnej policji to jest bardzo ważne, gdyż te wszystkie samochody jechały torem wybranym przez stare prowadzącego pilota policyjnego jest bardzo istotne informacje w, a on to wtedy on decyduje jak jedziemy też tak, ale jest we współpracy z funkcjonariuszem Biura Ochrony Rządu służby ochrony państwa, który powinien u niego zadowolić się znajdować, które ma konta jasne z coraz dalej z grupą ochroną i jeżeli dowódca ochrony, mówi że jedziemy wolniej to w ten sposób powinien jechać pilot to nie pilot decyduje o tym, jaki jest kolumny jak jest tempo jazdy, jaka jest prędkość tylko dowódca ochrony, jeżeli on powie, że jedziemy wolniej to tak ma być i nikt z tym nie będzie dyskutował ani zakupem miał jakiś własnych pomysłów to jest kluczowa wiodąca rola tej osoby zaraz wrócimy z rozmową w studiu płk Chrobry DC były wiceszef Biura Ochrony Rządu teraz już to jest służba ochrony państwa zresztą z nas się zmieniła, ale zmienił się też inne rzeczy i to chyba najgorsze, dlaczego o tym w drugiej części naszej rozmowy audycja analiza Agata Kowalska przy mikrofonie znam w studiu cały czas nasz gość ppłk Robert Jacek były wiceszef Biura Ochrony Rządu w mylnym peptydy, które to Biuro Ochrony Rządu zmieniło nazwę na służbę ochrony państwa i cóż czy to tylko doszło do zmiany nazwy czy jeszcze jest, że są znaki szczególne z reformy, które mają polepszyć sytuację obserwowaną przez nas przez ostatnie 2 lata, czyli nieustanne wypadki rządowych limuzyn coś co poza zmianą nazwy coś tam się jeszcze, gdzie ja myślę, że takie były założenia twórców tej reformy z zmieniała nazwę odcinamy to co było do tej pory i GPW śmiało ruszamy w przyszłość tylko nie da się ruszyć z miejsca, jeżeli się dysponuje jakimś potencjałem, który niekoniecznie nadążała za tym postępem, który jest oczekiwany i rano i tu jest cały problem, bo służba tak działa, jakie ma oprzyrządowanie prawne, ale przede wszystkim jakich ludzi no właśnie, bo to lewica oraz tego wszystkiego co pan mówi panie pułkowniku wynika jasno, że kłopotem jest przy wyszkolenie gotowość funkcjonariuszy do wypełnienia pewnych ról, a Gazeta wyborcza sugeruje, że to nie jest tylko kwestia ewentualnego ewentualnego braku kompetencji funkcjonariuszy, ale również atmosfery w pracy tego co wyborcza opisuje jako sytuację, w której o 2 0 w Borównie czujesz się swobodnie nie czuje, że może popełnić błąd, a to nie będzie oznaczał koniec ich kariery tylko będzie wstępem do poprawy tej sytuacji czy dziś jest prawidłowe rozpoznanie znaczy rzeczywiście taka atmosfera się mogą zmienić to oczywiście jest to 1 z właściwych wniosków taka diagnoza, którą pani tutaj przed chwilą postawiła jestem dajmy się prawidłowa, ale nie jest nie jest to od diagnoza, która wyczerpuje to to zjawisko, ponieważ z ja swego czasu liczyłem tak to co było w przeszłości mniej więcej co 1 , 5 roku ta formacja, jaką było Biuro Ochrony Rządu przychodziło bardzo poważną restrukturyzację zmiana etatu albo jakiś bardzo poważne zmiany w związku z powyższym Rybus całej reformie zimą można być jak już wszyscy załapali, o co chodzi tu za kilka miesięcy, bo kolejna reforma to kolejna wizja co pamiętać o tym, że od wszystkich sprawach decydują politycy o tym, jaki jest budżet wielokrotnie w ostatnich miesiącach była mowa o tym, że tam było dziadostwo i wynikało to m. in . z tego, jaki był budżet, ale budżet to ta formacja nie miała sobie sama tylko korzystała z tych funduszy publicznych z tego budżetu, jaki z po działce dla tej służby dla Biura Ochrony Rządu przeznaczali politycy, jeżeli politycy widzieli taką potrzebę, żeby była tak ta kwota, bo to tylko taką kwotę przydzieli mimo różnego rodzaju argumentów w jakiś prawda konsultacje i t d . tak dalej tyle widzieli, że nie jest potrzeba, żeby tej służby w i tyle dawali w ramach tych funduszy ci, którzy zarządzali tą datą tą firmą musieli sobie poradzić nie było możliwości później w trakcie roku nagle gdzieś tam pozyskać jakichś dodatkowych funduszy, ale z pieniędzmi to jeszcze mogę zrozumieć, bo rzeczywiście jest tak, że nawet zupełnie niezależne od rządu na organy takie przykłady Rzecznik Praw Obywatelskich czy sądy do tej pory sądy mają budżety niż wyznaczone przez decyzje polityków natomiast jeśli chodzi o ten i inne kwestie naciski na funkcjonariuszy przyspieszanie łamanie procedur to przecież to dotyczy bezpośrednio życia osoby, która podróżuje tym samochodem, a mimo to w dzieje się także obserwujemy pędzące nie nieprawidłowo samochody urzędników państwowych i to nie zastanawia, że tutaj nie ma połączenia między takimi instynkt samozachowawczy, a jest Komenda jest wydawane Mie kierowcy n p . bardzo bardzo trafnie to pani określiła instynkt samozachowawczy rzecz dotyczy ich zarówno tych, którzy są po tej stronie, czyli z przodu samochodu, jaki tych, którzy właśnie po tej stronie stołu natomiast jest coraz wrócę do tematu ludzie, żeby znaleźć się na stanowisku kierowcy samochodu po limuzynie wiozącej jakąś ważną osobę, która podlega ochronie to cała dać się poznać zwierzchnikom od strony mentalnej i psychologicznej jak również odporności fizycznej, ale przede wszystkim wyszkolenia trzeba przejść wiele wiele kilometrów w różnych sytuacjach w różnych okolicznościach dać się poznać jak najlepszej strony i kiedyś takie prawo udowodni pisane prawo taka ścieżka zaczynało się od obsługi zewnętrznej i to co, bo jeszcze kilka lat w różnych komórkach organizacyjnych, zanim dopiero gdzieś tam można było trafić na samochód, który jechał na pozycji nr 7 daleko daleko daleko i stan tej pozycji ten kierowca mógł dopiero obserwować jak zachowują się inni jak reagują co się dzieje co słuchać radiostacji, jakie padają komendy w różnych okolicznościach tak dalej tak dalej tak dalej widział akcji takim modelem zaawansowany tablet z udziału w reakcji prawidłowość reakcji swoich starszych kolegów z siódemki startuje od razu do trójki, a teraz ci, którzy jeżdżą w tym pakiecie ochronę to mają po po trzy-cztery lata służby kiedyś to było po prostu niemożliwe my co dotąd to znów nęka rozklejania i mundialu w Le Figaro służby nie trafił na kierowcę samochodu głównego miasta i po prostu, bo jest dla niego było za wcześnie musiał do tego dojrzeć i zarówno profesorem jeśli chodzi o profesjonalizm musiał odbyć kilka co najmniej kursów dać się poznać w różnych sytuacjach przejechać wiele wiele setek kilometrów, żeby mógł można było powierzyć taką rolę w ale Gazeta wyborcza pisze, że to nie jest do końca tylko tak, że politycy wolą tych z świeżych niedoświadczonych kierowców, że o odchodzącym ze służby oferuje się podwyżki różnego rodzaju w premierze, by tylko zostali, ale oni nie chcą, dlaczego dlatego, że zostało pozostała czasu ta służba wprowadzono stan takiego rozedrganie, a personalnego zajeżdżali za chwileczkę są wycieczki w stosunku do różnych ludzi za to za tamto za jakąś tam przeszłość taką czy inną to o nim zdają sobie sprawę z tego, że za chwileczkę może się ta sytuacja obróci przeciwko nim, że jeżeli gdzieś tam zdarzyły się różne sytuacje, w których oni koniecznie chcieli, by uczestniczyć, bo n p. tak jak pani mówi ktoś byłby podział jedźmy szybciej to nie muszę jechać zgodnie z zasadami, chyba że włączymy wszystkie tutaj sygnały będziemy jechać jako swój samochód uprzywilejowany, a ktoś mówi nie tak to nie, ale proszę jechać szybciej zmiana to się nie zgadzam i n p . jeżeli były takie sytuacje i zdarzyło się raz drugi co trzeci w wyniku tego, kto stał gdzieś do kogo zadzwonili nagle się okazało, że ten kierowca z takiego miejsca trafił dziś zupełni Chilijczycy darzą was druga z prawej strony ze co robi problemy ze zamiast mi ułatwiać życie ułatwiać pracę to on tutaj stwarza jakieś dziwne problemy, że chcą ode mnie wcześniejszych informacji żąda ode mnie tego, żebym ja wyższe odpowiednio wcześnie rząd z jakiegoś tam spotkania bowiem, że przed nami jest droga 1 1 50 km, którą wyliczono, że stają tą drogą jechać i pół godziny prawda nawet gdy powstał z szacunkiem po coraz lepszych drogach, które mamy w Polsce, ale mimo wszystko zgodnie z jakimiś zasadami i zdrowym rozsądkiem przepisami przede wszystkim to zajmie nam nie mniej niż 2 godziny prawda w związku z powyższym musi pan wyjść od dziesiątej, żebyśmy zdążyli na 12 na następne 2 punkty udało, a jeżeli ta osoba nie przyjmuje tego do wiadomości ja sobie zdać sprawę, że mogą być jakieś zmiana okoliczności tak dalej, ale wtedy, jeżeli nie wyjdzie ktoś o dziesiątej tylko idzie o jedenastej tu dalej obowiązuje przejazd czas przejazdu 2 godziny, bo się w tej dziedzinie nic nie zmienił, ale tutaj panie pułkowniku ciekawy moment mówi pan chcą jechać szybko, ale nie chcą włączać świateł i nie są w włączać innych sygnalizacji dźwiękowej, dlaczego ja tego nie powiedziałem, że nie chcą ja powiedziałem, że kierowca być może, że może powiedzieć przepraszam was, jeżeli mamy jechać szybciej włączamy, ale to nie nie rzucamy się w oczy, a i t d . lepiej zróbmy to dyskretnie, że mamy to zrobić dyskretnie jedzmy 1 9 0, ale dyskretnie dach tak nie jak to jest możliwe, żeby to zrobić ale, ale być może takie Andrzej Duda też być uznane zostało rannych zostało też kierowców innych niesłużących w Boże tego listu został rzeczy mówienie nie polityków, że po prostu, a nuż uda przejechać mamy teraz historia w wypadku innych premier Beaty Szydło, którym do, którego doszło 2 lata w lutym zeszłego roku Fed do tej pory trwało śledztwo strasznie długo równają się z jak rozmawiają między czasie z kilkoma agentami ubezpieczeniowymi tak pod pytałem przecież jak długo trwa likwidacja szkody w przypadku różnych tam zdarzeń, które obsługuje się od reguły 2 3 4 miesiące to już musi być jakaś poważniejsza sprawa, że trzeba jakiś tam ekspertów powoływać i t d. tak dalej, że są jakieś wątpliwości czy miast nastąpił jakiś tam prawda nieprawidłowości natomiast z reguły zamykają nawet jakieś poważniejsze sprawy w pół roku ślicznej to nieciekawie, bo był w oczy się tym mniej bohaterem głównym tej tej historii jest kierowca seicento, którego prokuratura postanowiła oskarżyć za ten wypadek, ale w prokuraturze zbuntowali się i nie chcieli, żeby ten ten akt oskarżenia był wyłącznie wobec kierowcy seicento w efekcie śledztwo zostało zakończone ideałem i zobaczymy, jaki będzie, jaki będzie ostateczny akt oskarżenia, ale nie czeka inna rzecz po co to tak przyciąga, więc stwierdzić, że rzeczywiście popełniono błąd Kierowco powinien być może ujawnić warunki w jakiś jechał kierowca limuzyny pani premier może było to rozliczenie powie, że te CIT błędy popełniliśmy TUI tu trzeba dokonać pewnych poprawek zamknąć sprawę w ciągu 2 miesięcy, dlaczego to się nie dzieje, a ja też byłem bardzo taki zaniepokojony tą sytuacją, że tak długo trwa wyjaśnianie takiej takiego zdarzenia, bo wreszcie pierwszego dnia następnego dnia po po po tym zdarzeniu to, bo chyba sobota podjęto takie, że tak po wątki i 3 3 czy tak jest mu to domysły, że być może to było celowe, że być może to był jakiś zamach tak dalej, czyli rozumiem, że jeżeli takie opcje mogą wchodzić w grę to cały aparat państwowy jest postawione na nogi tak i tak skutecznie działa, a przede wszystkim sprawni szybko, że mówiąc krótko ta sprawa jest wyjaśnia kilka tygodni na złość, że trzeba poczekać być może na ekspertyzy jakieś tam tak dalej tak dalej, ale eksperci to też nie bujają w chmurach i w obłokach tylko w takich okolicznościach mówiąc krótko dają siebie dużo mniej jeść więcej rząd ani nawet więcej tak w związku z tym dziwię się też, że trwało to tak długo, ale też myślę już nawet mimo być może jakich przesłankach do tego, żeby to, by ściągać w nieskończoność w afekcie my media bez przerwy do tego wracamy, ale że z takiego punktu widzenia wizerunkowego lepiej byłoby uciąć tę sprawę jak najszybciej uznać, że doszło do błędów zamiast n p. twierdzić, że ten rozbite auto na drzewie pani limuzyna premiera Tuska jechało 5 8 na godziny i w trawie jest w szczątkach to albo coś było nie tak bardzo tym samochodem albo nie dało 5 8 godzin, o ile każdy Polak -li Polka wolny jest w stanie strzelić choćby naocznie, o ile ja się orientuje to samochód akurat tym przypadku produkcji firmy audi to nawet samochód zwykły ma takie testy zderzeniowe ze samochód kupiony w salonie w wersji 8 przy prędkości 5 8 na godzinę tak jak pani powiedziała wygląda całkiem inaczej ulgą, gdy uderzył, ale co nagraniom trudno nawet ja nawet nie jestem kierowcą, ale jeśli wiedziałabym, że 5 8 na godzinę zderzenie może skończyć się takim takie taką katastrofą to my w miastach powinniśmy wprowadzić 3 0 na godzinę, bo wyraźnie widać, że 50 może doprowadzić do śmierci kalectwa no ewidentne jest to, że co ktoś tutaj kłamie i co się dzieje, mimo że cała publika wszyscy śledzący tę sprawę z zapartym tchem są w stanie stwierdzić, że jest on to mimo sąd nie później nieprawda znam podawana jedno jest coś narzeczy natomiast natomiast ja cały czas zwracamy uwagę na to, że człowiek kierujący samochodem cinquecento jechał zgodnie z obowiązującą organizacją ruchu w tym miejscu natomiast to kolumna wioząca panią premier jechała w sposób odmienny od przyjętej organizacji ruchu po pasie dla ruchu dla przeciwległego ruch w kierunku jazdy to jest teraz te już zaczął tam było ono różne sprawy cały czas jest budzić wątpliwości to co oni jechali w sposób uprawniający do tego z wykorzystaniem sygnałów uprzywilejowania, czyli sygnał dźwiękowy i świetnych łącznie ta wątpliwości z dnia na dzień dzisiejszy chyba jeszcze nie została rozstrzygnięta w sposób jednoznaczny czy było tak czy było inaczej natomiast PiS teraz zwracamy uwagę, że kierujący pojazdem uprzywilejowanym ma prawo do tego, by nie stosować do niektórych przepisów ruchu drogowego jak chociażby prędkość jak chociażby właśnie w linia ciągła jazda na ska po torowisku tramwajowym przy czym jest danie n p. na 1 tzw. małą zabrać prawda woda z uniemożliwia wjazd na ten obszar jezdni, ale musi zachować szczególną ostrożność szczególną ostrożność to polega na tym, że cały czas obserwuje tor swojej jazdy obserwuje innych użytkowników ruchu drogowego i ma pełną świadomość 100 % pewności tego, że jego odmienność toru jazdy jest zauważona przez innych uczestników ruchu drogowego, że oni odczytali jego intencje i że prawidłowo reagują to znaczy udostępniają miejsce, jeżeli te wszystkie czynniki nie następują razem jednocześnie nie może być takiej sytuacji, że mówiąc krótko taki kierujący włącza gaz do dechy zamyka oczy i jedzie, a nuż się uda to jest absolutnie wykluczone płk Robert Nęcek były wiceszef Biura Ochrony Rządu bardzo dziękuję panie pułkowniku za spotkanie dziękuję czas na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA