REKLAMA

O francuskim planie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (powtórka z 10 lutego)

Data emisji:
2018-03-10 09:00
Audycja:
Skołowani
Prowadzący:
Czas trwania:
38:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dobre Krzysztof Woźniak przed mikrofonem audycja skołowani dziś proszę państwa na żywo jak najbardziej niestety przez 2 ostatnie tygodnie ze względów moich zdrowotnych nie mogą się odbywać audycje na żywo no ale już powróciliśmy z z woskowaniem i również powracamy z francuskim plany na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego pierwsza część naszej rozmowy o tym, planie odbyła się właśnie już w 3 tygodnie temu no cała audycja jest do słuchania oczywiście w archiwum Rozwiń » Radia TOK FM nowa aplikacja mobilna już, że link do rozmowy mogą państwo znaleźć się na profilu szykowanych na Facebooku tam też można dyskutować na temat planu, którym dzisiaj będziemy znać dalszej części te 3 tygodnie temu słynne omówiliśmy na niektóre punkty w sumie ten plan składa się z 1 8 punktów, które mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego 1 z nich jest obniżenie prędkości do 80 km / h poza miastem na tych drogach, gdzie teraz we Francji obowiązuje 9 0 80 km są na godzinę ma obowiązywać od lipca od wakacji tego roku no mówiliśmy również inne inne punkty jak chociażby uczyć jazdy na rowerze w szkołach teraz we Francji jest to dodatkowo ma być to obowiązkowe w pewien sposób tak jak n p. nauka pływania tak, żeby dzieci na po szkole umiało jeździć wszystkie dzieci na rowerze także dzisiaj mówimy pozostałą część myślę, że nie zdążymy wszystkich 1 8, ale 3 4 może punkty uda nam się umówić się państwa i moim gościem jest Olivier Schneider francuska federacja użytkowników rowerów oraz kraje francuska krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego Olivier Schneider pracowało przy zmianach przy wprowadzaniu właśnie opracowaniu tych tych punktów poprawy bezpieczeństwa łączymy się przez Skype, a dzień obrad wieża w Chinach Krzysztof Olivier tak jak mówiłem są tygodnie temu część punktów omówiliśmy zachęcam do odsłuchania dzisiaj wybrać byśmy wspólnie następne punkty na początek 3 może 4 uda nam się to jest pkt 3 pkt 7 pkt 9 francuskiego planu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego pkt 3 to nagradzanie na dobrych wzorów wzorców zachowań nagradzanie dobrych dobrych wzorowych zachowań na drodze co to po co dochodzi, że jeżeli ktoś będzie jeździć n p. przez rok nie dostanie mandatu to dostanie nie wiem cukierka albo lizaka oczy i wychodzimy z założenia, że po prostu komunikaty bezpieczeństwa ruchu drogowego oparte tylko na negatywnych przesłania na rzeczach, których nie wolno robić po prostu są mniej skuteczne niż pozytywne przesłanie przy czym pan premier nie zdecydował, jakie to mają być konkretnie rozwiązania właśnie powierzył krajowej radzie bez stosowania zaleceń jak można, by po prostu wzorcowe zachowania po prostu nagradzać przy czym najważniejsze jest, żeby po prostu podkreślać i uświadomić francuskiej opinii publicznej, że 80 % kierowców do Francji ma komplet punktów prawo jazdy, czyli to nie jest tak, że wciąż zalega na nich komplet punktów tych karnych punktów karnych, a od punktów karnych zwolnienie ma ich filozofia jest dwunastą punktowy system, bo z trudem i po prostu się wbrew jakiś taki obiegowej opinii, że tak naprawdę jeździ to tu się stracili pkt 2 punkt i że każdy może nagle 1 2 stracić i że to nie jest do końca jego wina, bo się kilka razy zagapił to tak naprawdę 80 % kierowców, którym ma kompletną ani nie, że nigdy nie straciłam, ale odzyskało, a powinien odpowiedzieć wprost, że tak teraz, bo Bóg, bo to jest ciekawe co się dzieje w momencie, kiedy kierowca uzyska ten komplet punktów, bo u nas serial tak traci prawo jazdy traci prawo jazdy musi po prostu jeszcze raz zdać się jeszcze raz musi zdać egzamin przy czym leczyć kilka przypadków po pierwsze, jak już stracili je kilka punktów to można pójść na atak i na zasadzie to nie jest obowiązkowe, ale można pójść na takie specjalne szkolenie, żeby odzyskać kilka punktów to tak jak w juniorach OJ, mam przy czym w tej chwili to szkolenie jest mało skuteczne nowszym ciężko będzie coby było, gdyby ich nie było ale o ile 80 % Francuzów ma komplet punktów to przeważnie osoby, które tracą już ich tracą dużo i osoby, które chodzą na te na te szkolenia muszą chodzić regularnie na te szkolenia, żeby zespół ten punkt g mieści w pewnym sensie tam przychodzą siedzą ani i po prostu nie słuchają tego co się dzieje w każdym razie jest zaś muszą zapłacić muszą żyć, bo inaczej stracą prawo jazdy, więc 1 jedno zaleceń co prawda niejedna z tych 3 Tur tu się, żebyśmy się rozmawiali nie było na ten temat jak zmienić dla nazwijmy to multi recydywistów, iż chodzi o punkty te szkolenia, ale wracając w Polsce z tego co wiem po uszy odzyska ten kompleks 20 punktów jednak, że pamięta nie po roku się eliminuje ta liczba punktów, którą uzyskaliśmy czy n p . jeżeli dzisiaj byśmy dostali 6 punktów to za rok też 6 punktów zniknie z naszego konta do tak, ale również można jeszcze 2 × do roku z tego co pamiętam z no właśnie takie kursy reedukacyjne i tam też część punktów zostanie dzięki temu kursowi na zredukowana to się ma zmieniać od tych wakacji już już tak nie będzie nie będzie można chodzić na takie kursy czy to jest mi jeszcze zobaczymy we Francji musisz nie popełnić żadnego punktowego wykończenia przez 3 lata on, iż ten, gdy odzyskuje całość lub jak każdy niezależnie na jakimś poziomie marsz marsz z powrotem 12 punktów jeżeli, chociaż 1 punkt przez te 3 lata straciłeś NATO to mąż musi być takim 3 3 letni okres, kiedy się ani 1 punktu nie straci dlatego osoby, które stracą tracą na znak logo i 1 punkt muszą chodzić na temat na szkolenia do odzyskiwania punktów Enej wracając do domu Meritum, czyli do tego jak jak w domu jak wzorcowy zachowania nagradzać Renato tutaj właśnie można, by kogoś, kto bardzo długo miał 12 ton podaż tak jak by drugą szansę, że zaraz na pierwszym za większym wykroczeniem można te punkty darować lub domu ktoś tak długo nie popełnił, że można przyjąć, że 1 błąd prawda mógłby mógłby popełnić, ale to zależy od ogólniaka off to pewnie też zalety tego błędu, jaki to jest, bo na przekroczenie prędkości o 5 km warto wiemy, że we Francji już może być jak najbardziej podstawą do do wystawienia mandatu to on dla psów n p. omijanie pojazdu, który zatrzymał się przed przejściem dla pieszych to w różnej kategorii są to wykroczenia tak nie chodziłoby o to na innej niż czynsz i inne, czyli to jedyne premiowane 1 punktem, czyli m. in . te przekroczenia powinien on między między poniżej 10 czyli, licząc margines techniczne między 5 1 5 i rachunkowość w OFE w jasny, a czy wiemy już coś z o tych właśnie wzorowych zachowania, jakie to będą, bo powiedział, że krajowa rada ma opracować, jakby te wzorowej ido, kiedy ma się tym zająć i jaki jest to tezy takie ramy czasowe na wypracowanie tych zdrowych zachowań, że będzie mieć sesję plenarną w kwietniu i wtedy zadecydujemy, które komisja się zajmie, więc to po kraju parada to to to nie jest to nie jest ciało, które prawda, gdzie osoby Sobola na pełen etat jest jest gazem 1 2 0 członków 4 komisjach jest oto mamy nasz nasz rytm działania jest zupełnie inny niż niższe osób, które pracują, a także, więc mamy ku temu tempem czekają też tak ten dokument z 9 stycznia polscy pamiętajmy sam początek kadencji we Francji pięcioletniej, więc po prostu leżą sobie przedstawił plan dla na całym 4 pułku, któremu zostało i myślę, że nie będzie więcej takich z planów i ten plan będzie wdrażany przez 4 pół roku więc, iż chodzi o to o co nr 3 dla Nadala to po to na pewno rok czy coś naście miesięcy nam zajmie wypracowanie zaleceń w ich rozumiem, że dobre będzie wpisany, jakby do różnych przepisów drogowych, które obowiązują we Francji jako prawo obowiązujące już, że jeżeli zachowamy się tak wg tych wypracowanych wzorców no to to będziemy w jaki sposób nagradzani jeszcze do końca też nie wiemy w jaki sposób będziemy nagradzani jak rozumiem we Francji to, o czym tak pewnie jeszcze nie wiadomo jak tak będzie przy tym przypomniał sieci i ciekawa taka anegdota Niemczy czy o tym, umieścić słuchacze wiedzą mieliśmy problem taki, że pewna ilość kierowców zagranicznych w tym polskich, ale nie tylko Polski łamało przepisy mają płacić mandaty, ale nie miało nie miał po prostu możliwości stracenie prawa jazdy i teraz jest coś takiego, że każdy z nas straci Wybrzeża każdy na start Polak, który straci pierwszy raz punkt tak jakby we Francji zakładamy takie wirtualne konto 12 punktów dokładnie tak jakby był mieszkańcem Francji i po prostu, jeżeli straci 1 2 punktów to nie wolno już prowadzić na terenie miast, więc rozwiązano ten, kto tą drogą to w niektórych krajach też obowiązuje dobrze realia, że na tę część rozmowy musimy już skończyć powrócił oczywiście po skuciu informacji Olivier Schneider francuska federacja użytkowników rowerów również francuska rada bezpieczeństwa ruchu drogowego rozmawiamy o planie poprawy bezpieczeństwa na drogach we Francji je po skuciu informacji wracamy druga część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem przez Skypea Olivier Schneider francuska federacja użytkowników rowerów oraz francuska rada bezpieczeństwa ruchu drogowego rozmawiamy o francuskim planie poprawy bezpieczeństwa na drogach plan składa się w sumie 18 punktów te punkty mają również podpunkty, więc w sumie jest z tego wszystkiego więcej na materiał więcej my omawiamy tylko niektóre z poprzedniej części mówiliśmy na temat nagradzania dobrych zachowań na drodze to dobre zachowania będą wypracowane jak i nagrody, które za to dobre zachowania będą nadawane kierowcą plan jest przewidziany na 4 lata, więc Oliwia mówił, że spokojnie do tego czasu na wszystko zostanie opracowane wdrożone i będzie działać w kolejnym pkt 7 z kolei inności jest publikować ma te ne radarów rozumiem fotoradaru są i mobilnych fotoradarów tych, które robią zdjęcie za wykroczenia, a później z zdjęcie i mandat jest wysyłany do do kierowców są w Oliwie z pań to, że niejednokrotnie rozmawialiśmy jak system fotoradarów działa na francuskich drogach i zawsze powtarzaliśmy to, że trochę bez sensu jest informować w pewien sposób kierowców o tym gdzie stoją fotoradary no bo kierowcy muszą wiedzieć, że zawsze powinni przestrzegać ograniczeń prędkości nie tylko w tych miejscach, gdzie fotoradary stoją Atu proste 1 z punktów z poprawy bezpieczeństwa poprawy bezpieczeństwa na francuskich drogach jest jednak publikowanie tych miejsc, gdzie fotoradary stoją, dlaczego jest tak po pierwsze jest on po prostu niektóre firmy nielegalnie publikowały ostrzegał kierowców, gdzie teraz daje stałą i zarabiały na tym, czyli zarabiały na łamaniu prawa, więc podjęto decyzję już lepiej w takim razie upublicznić dane, żeby normalnie mnie nie stwarzać biznesu związanego z tym, że będą nie jesteśmy w stanie z UE, bo to ofiara francuskie firmy przestały wskazywać, gdzie są nadal, ale zlokalizowane za granicą, a działające zaprosił za pośrednictwem aplikacji mobilnych na nie nie było na niej sposobu, żeby sposób wpłynąć na to co publikują, więc po prostu uchodziło po pierwsze o to, żeby ukrócić ten nazwijmy to biznes, a po drugie, od tyłu, żeby za maj z obiegową opinią, a że wpływy z radarów to jest po prostu coś, czego rząd jest uzależniony tak jak tak jak wspólnie z akcyzy na na papierosy czy alkohol i że po prostu rządowi zależy na tym, żeby były jadalne tylko po torze mieć wpły w o z radarów więc, więc tak symbolicznie po prostu te radary będą opublikowane, ale być może jeszcze wcześniej źle wyraziłem, a może ty się niewłaściwie domyśliła się chodzi tylko o te stałe realne jak IBM, które będą m. in. te, które są już zintegrowane prawda z tylnej klapie samochodu policyjnego i t d . FOT Adam nie będą opublikowane za to będą publikowane po, czyli my jako krajowa rada będziemy analizować właśnie skuteczność też tych radarów i będziemy też dyskutować każdy z radarem i czy on tam stoi, dlatego że trzeba poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego chciałam tam stoi po prostu, bo tam się można Zagar 5 i po prostu, bo często tak kierowcy oskarżają, że ten nadal tam z taką pułapką odzież, a ja mam taką sugestię znacznie przekraczać prędkości ma on ogólnie rzecz biorąc chodzi o to, żeby krajowa rada miała dostęp do takiego biedaka do wszystkich nie dość, gdzie stoją wszystkie radary, ale też jak one często w ciągu doby w garderobie zdjęcia i przy jakich prędkościach i Jakub, jaka była wypadkowość na Dolnym odcinku wcześniej i później i żeby ewentualnie po prostu decyzję podjęli się o przeniesieniu jej radarów albo rada jest stosunkowo kosztowne, więc z tą gasić radarów jest już dosyć duża we Francji zamiast kolejne stawiać to krajowa rada będzie mogła zalecać, żeby pewne po naradach po prostu postawić je z innymi miejsca inną kwestią są radary odcinkowe, czyli Grażynka dla pomiaru prędkości tzw . tak odległa guma chodzi o to, żeby nie było tak, że ktoś po prostu wiedzą, że zdrada, gdy tuż przed jakimi zakrętem po prostu hamuje 100 m przed przejeżdżają tuż za gadanie z powrotem przyspiesza albo też hol i odwrotnie, żeby ktoś na niej nie dostał zdjęcia tylko, dlatego że chciał bezpiecznie wyprzedzić jakiś dosyć wolno jadący nie wiem jak to tylko tutaj po prostu uszczelniamy na jakiś dosyć długo dużej prędkości, jeżeli odległości my wtedy no po prostu o ten termin ten radar pewny mandat jest wystawiany 1 raz jakich byśmy w 1 miejscu tylko przekroczyli tamten świat zrozumiał, aby powie słowo jednak to jest plan poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego czy została przeprowadzona jakaś, ale analiza symulacja jak to właśnie pokazywanie tych miejsc udostępnianiem miejsc, w których stoją fotoradary spójnie na poprawę bądź może wręcz przeciwnie może skutkować pogorszeniem bezpieczeństwa na drodze no ale wątpię skoro to ma być to plan poprawy bezpieczeństwa na drodze tak się zastanawiam w jaki sposób, dlaczego to się znalazła akurat w planie poprawy bezpieczeństwa publikowanie matury z fotoradarów znaczy, że daje nam się, że ważniejsze jest, żeby ktoś, przygotowując sobie trasę wiedział, gdzie są radary i zdał sprawę, że przyjedzie niemal 200 km będzie mieć od razu też jak i 7 8 3 9 i po prostu że, żeby nie chodzi o to, żeby bez przewodową tu muszę zwolnić może zwolnić może zwolnić no ale chodzi, żeby rzadziej, ale uświadomić im z naczyniem, a on jest na tyle gęsta sieć tych tych fotoradarów to, że znaczy rząd chciał po prostu pokazać, że paradach nie chodzi o to, żeby zabrać mandaty tylko o to, żeby obniżyć tzw. prędkości miarodajne, czyli osób jakości z jakimi rzeczywiście po ruszają się kierowcy i głównie jako chodziło, że pokazanie, że to poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego nie musi mieć czym się skierowanym przeciwko kierowcom tylko to może być coś otwartego rozmawiajmy szczerze o tym, tak naprawdę, że jak z 10 km / h szybciej oszczędzimy tylko 2 minuty aż można uderzyć oszczędzić Tylak tyle no bo oceniamy, że już w pierwszym roku funkcjonowania cały plan powinien uratować się 50 0 różnych list senackich więc, że i tutaj rośnie nadal nie mają nic też efektu zaskoczenia ktoś jest zagra i nie zauważy radaru chodzi bardziej o to, żeby on po prostu Łój niezależnie od tego czy jest nadal czy nie jechał z tą prędkością, która jest wskazana w mojej i jako że i tak jakoś te radary mobilne będą uczyli umieszczone są w samochodach prawda policyjnych, które nie są oznakowane radiowozy, ale i tak jednak ta, o której mówi się gorzej no nie znacie dnia ani godziny to jednak by dalej leczo Tokaj miasto, a jest tym powietrze to będzie formie jakiś aplikacji mapa będzie dostępna na stronie internetowej czy też będzie jak będą te miejsca oznakowane właśnie znakami takie często w Polsce n p . oczy znaki drogowe we Francji są od samego początku gry od 15 lat, kiedy są we Francji zaś tak robią te znaki były, więc to po pierwsze po drugie nie wiem czy będzie dedykowana aplikacja marki będzie na zasadzie open na tak, którym postu każdy operator aplikacji mobilnej czy jakiś smak będzie mógł za przeproszeniem zastać i przetworzyć się w jaki sposób być może będzie jakiś podkład z tak do tego jeszcze nie deszcze jeszcze na razie jest zapowiedź planów ani Annie wdrożenie więc, ale ważne jest, bo podkreślam ta kwestia też, że będziemy analizować po prostu poprawa bezpieczeństwa tych radarów to czy dalej, jakie są w dalszym ciągu odnotowywane przekroczenie prędkości będziemy się zastanowić jak przenieść i ogólnie mieniem wyrok audytor Ashton politykę radarową z tego co mówisz to poniekąd łączy się inne punkty nie mieliśmy w planach omawianie go, ale skoro już powiedzieć o tym, mianowicie walkę ze zgłaszaniem kontroli policyjnych w aplikacjach mobilnych właśnie bez pkt 1 2 tego tego planu, więc rozumiem, że z 1 strony będzie to właśnie taka forma otwarta mapa, w której wszyscy będą mogli z zaznaczyć to miejsce fotoradarów z drugiej strony jednak ten aplikacja mobilna, które są mu zabronione jest jak rozumiem są w przepisach francuskich informująca o kontrolach policyjnych to ZUS będzie jakoś bardziej to rygory stocznia pod mysz rygorystyczne podejście do do stosowania prawa w tym zakresie jak to miałoby się odbywać jeszcze w jaki sposób, jaki jest plan na to, żeby bardziej sprawdzać czy ktoś obronnym korzysta z takiego rodzaju aplikacji mobilnych informujących o kontrolach policyjnych czy myślisz pozwali symboliczne, ale po prostu, jeżeli policjanci jadąc obok pojazdu postu zobaczą kogoś obsługującą, czego telefony jest to aplikacja ma to będą mieli podstawę prawną, żeby ukryć ale, żeby go zatrzymać dodatkowo ogólnie jakiekolwiek obsługiwanie telefonu, a tam też jego sposób jest co do tego, żeby poza nawigacją polo wszystkie, które wymagają dotykania a czego innego niż obsługi głosem będą będą więc, więc też wszystko wiało że, ale to bardziej chodzi o zasady chodzi też n p. żeby jak barmanki się fundusze dla start-upów o to, żeby tak zresztą już tak powiem, bo poparł prezydent Macron bardzo chce start-upy we Francji oraz promować na to, żeby tego typu aplikacja no no nie mogły dostawać też po prostu wsparcia od od rządu z innego programu decyzji, która ma jakiś innowacji, więc tego typu prawda chodzi o taką spójność całości, ale pewnie nie będzie się w załodze kim się bardzo myślę, że z punktu widzenia Operacyjnego inwigilacją tego co ludzie mają w smartfonach, jakie one razem z czegoś takiego nie planuję z al-kaidą przejdźmy do punktu bardzo bardzo ważnego dziewiątego w kolejności planu na poprawę bezpieczeństwa na francuskich drogach chronić pieszych i tu jest 6 podpunktów chronić pieszych jak rozumiem francuskie władze doszły do wniosku, że piesi jako najmniej łuk chronieni uczestnicy ruchu drogowego nie są wystarczająco chronieni we Francji tłumaczy mamy duży wzrost wypadków z udziałem pieszych w tym śmiertelnych, które związane po prostu z tym, że pokolenie, które ogląda bardzo liczne się chodziło po drugiej wojnie światowej teraz dochodzi prawda do jedno Bastos 60 plus, że tak powiem i po prostu te osoby, bo po pierwsze, jeżeli już dojdzie do wypadku Lotos są dużo gorsze konsekwencje poza tym to są osoby, które wolniej przechodzą przez ulice jak długo mogą też mieć trochę mniej ostrą percepcję tego co się dzieje w jej otoczeniu i po prostu spowodowało to bardzo duży wzrost wypadków, zwłaszcza pieszych, zwłaszcza właśnie z tych 3 pierwszych starszych jedno i rząd pomyślał, że trzeba się za to wziąć bardzo mocno tak jak opowieść o 6 Force 1 punkt, ale z nim 6 podpunktów zlotych 6 po punktach następnej części Olivier Schneider francuska federacja użytkowników rowerów również francuska rada bezpieczeństwa ruchu drogowego francuski plan na poprawę bezpieczeństwa na na drogach skrót informacji po nim wracamy trzecia ostatnia część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem przez Skypea Olivier Schneider francuska federacja użytkowników rowerów oraz francuska rada bezpieczeństwa ruchu drogowego rozmawiamy o planie poprawy bezpieczeństwa na francuskich drogach w sumie 18 punktów my jesteśmy na pkt 9 chronić pieszych ten punkt ma 6 podpunktów są w poprzedniej części Olivier powiedział, że inne urosła liczba wypadków są z pieszymi głównie z osobami właśnie starszymi i chciałbym tylko dopytać czy ta liczba wypadków również śmiertelnych z tymi osobami z pieszymi wzrosła w jakimś konkretnym miejscu czy w ogóle na przestrzeni całych dróg nie tylko jakiś tam właśnie przejście dla pieszych czy też z n p. pobocza poza obszarem zabudowanym nie wolno uderzające są jedno na szyld takiego równomierny sposób to wzrosło, czyli wszędzie, gdzie były wypadki bezpiecznymi wzrosło pomiędzy 20 % na przeczytanie 20 % to jest bardzo dużo 0 1 20 %o wego powstawały stoi to wzrastało nie była bardzo wysoka, ale sygnał był bardzo niepokojący i właśnie analizowaliśmy cały siedemnastego co się stało no i doszliśmy do wniosku, że to wynika, że tylko włącznie z demografii dziś ze starzeniem się społeczeństwa Renan to znaczy, że trzeba po prostu chore społeczeństwo starzeje potrzeba i przepisy i zachowanie kierowców dostosować do tego, iż małżeństwo się starzeje w PRL to co to za pod punkty, jeżeli możemy w skrócie omówić było niewiele czasu w tej części chaszczy na odstraszają z normalną to wielka kampania na rzecz tego, żeby nie wymuszać pierwszeństwa aneks do kampanii świat będą to wysokie kary za za wymuszenie pierwszeństwa dla pieszych oraz pięściarze z naruszeniem pierwszeństwa na pierwszych w tych miejscach, gdzie piesi mają pierwszeństwo i tutaj trzeba powiedzieć, że w przeciwieństwie do tego, jaki w Polsce pierwszy już przed przejściem dla pieszych ma pierwszeństwo n p. tak to znaczy we Francji pierwszy ma pierwszeństwo jak tylko zacznie wyraźniej chęć przejścia przez prawo do przejścia dla pieszych a gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej odrzucić jasne przy czym n p . jeżeli pierwszy starszy noc pokonuje o sygnalizację świetlną dłużej niż mniejszy niż świecić zielone no po prostu z lasu i wiek na to też obowiązkiem kierowcy jest często pod uwagę nie tylko patrzeć na swój sygnalizator zielony listek i że skołatane S 1 od 8 zlote dla samochodów skoro już jest dzielony na torze to rząd może tego pierwszego rozjechać się w pełni świadomy tego nie robi, ale chodzi o o podkreślenie praw dlatego, że to kierowca, który dysponuje, bo bez uprawnień ami i niebezpiecznym dla otoczenia pojazdem potencjalnie oczywiście, że to on ma uważać na nas na pieszych, a nie jeśli mają prawda biec przez część żeby, żeby zdążyć po jest zielone, bo boi, bo nie wiadomo czy potem samochód ich rozjedzie IT tak tak jedno mógł wpędzić w sądach walczyć nie stoi policja na każdym rogu, więc apotem rzucenie się w komisariacie czy jedząc co było, jeżeli nie ma świadków jest w ogóle i stąd wynika z takiej dosyć ważny projekt to będą takie macie już już tego trochę jest są takie wielofunkcyjne kamery skrzyżowanie we, które zarówno sprawdzają czy ktoś nie przyjechał na czerwonym świetle, które sprawdzają też prędkość na tym skrzyżowaniu, które też będą mogły zobaczyć czy nasz kierowca nie zatrzymał się za blisko przejścia dla pieszych i czytelny nie zasłaniał prawda o pieszych, bo to, skąd te linie 5 m od osób, które od pasów chodzi o odwołaniu tzw . to tak nagle tak i pomalować to są jakieś słupki z taką i kamerami czujnikami po prostu one będą sprawdzać cały szereg całość tak jak wykroczenie nie tylko jedno n p. tylko prędkość czy tylko przejechanie na czerwonym świetle i m. in . tam na nie w sposób automatyczny, ale będzie będzie sfilmowany, jeżeli będzie po prostu policjant w ośrodku Alta dowodzenia na odległość na podstawie jest na podstawie zapisu kamer stwierdził, że tutaj było prawda wymuszenie względem pierwszego NATO będą nazwałbym to drakońskie kary przy czym nie chodzi tu o to, żeby wszystkim zabierać prawo jazdy chodzi o to, żeby było wiadomo o tym, że te kontrole są i że taka możliwość, żeby kierowcy po prostu sam siebie, że tak powiem no uważaj na pieszych, zwłaszcza tych starszych czy liczy n p. czaszka niewidomych po kamiennym spotu jest poprawa bezpieczeństwa pieszych niewidomych w to 1 ze 3 kolejne podpunkt, które mają wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa pieszych z Ireną Rożko jest zapewnienie widoczności przy przejściach dla pieszych m. in. chodzi o zapewnieniu buforu, żeby prawda, bo jak dotąd nie było wolno parkować mniej niż 5 m od przejścia dla pieszych, chyba że tam było wyznaczone miejsce do parkowania czy nasze miasto postawi znak parking no i teraz będzie zabronione będzie 2 4 miesiące na usunięcie wszystkich miejsc parkingowych, które są mniej niż 5 m przed przejściem za przejście może być może być przed przejściem i m. in. żeby prawda nie mnie, żeby nie tylko znak i ewentualnie mandat to tam będziesz stawiał przeszkody taką przeszkodą może być n p. kompleks szlaków rowerowych no bo rodowego nie powodują prawda efektu takiego rzezie pogarszają widoczność, a w przeciwieństwie do do motocykli tutaj była przepychanka 3 czy w tych 5 latach będą mogły motocykle też parkować w ostatniej chwili udało się ten zapis o motocyklach odsunąć przy czym będzie zalecenie, żeby w takim razie nie zlikwidować parkowania przez 5 ostatnich metrów tylko 10 firm na pierwszych 5 m były motocykle, a dla tych najbliższych, bo do celowego lub jakieś inne inne przeszkody, które by uniemożliwiały fizycznie parkowanie samochodów, więc jak tutaj mówiąc o tym, wierzą w aucie kilka kilka kontuzji tego wam chodzi m. in . prezes auto zautomatyzowane mandat jest taki taki projekt la i to jest automatyczne odczytywanie tablic rejestracyjnych to jest bardzo ważne, bo dzięki temu po prostu będzie przejeżdżał samochód z i on będzie mogło z policjantem oczywiście w środku będzie mógł przejechać i na podstawie policjant widzi n p . jest kierowca zaparkowanego nielegalnie na chodniku zaparkowany na drodze dla rowerów czy stoi za blisko przejścia dla pieszych nie będzie musiał się zatrzymywać wypisywać długopisem mandatu i t d. tylko on on equity odpowiedniej aplikacji kamera odczyta rejestrację nieraz sprawdzone czy 3 czy ci się zdarza jej samochodu i t d . i ten mandat automatycznie ruszyli samochód może jechać dalej czy inaczej ten policjant zamiast wystawiać się prawda 10 15 mandatów na godzinę będzie mógł ich wystawiać kilkukrotnie więcej przy czym celem nie jest to, żeby ich mandatów stawiać więcej tylko temu, żeby po prostu było przeświadczenie, że lepiej nie popełniać tych przestępst w aż przez tych wykroczeń, bo jest możliwość, ale jest jest jest dużo wyższa -li i egzekwowanie spra w da stuprocentowej m. in . za takie banalne problemy jak parkowanie przed wiekami Miami, gdzie po prostu tylko na chwilę tzw. tak zwał tzw. na chwilę ogólne, czyli n p. po bułeczki innej tego typu tego typu miejsce właśnie są miejsca, gdzie w mieście dochodzi do wypadków z pieszymi albo właśnie pierwszy chce przejść na drugą stronę, ale rano nie było miejsca, więc kierowca się postawił na pasach małej i jest zeza samochodu wyłonił się pierwszym moim i innych kierowca nie zauważył jest fakt to czas nitami z wypadku są inny samochód i ten pierwszy, a w innym jest tak zła Ireny i trzecia taka osoba trzecia, czyli ten, że zaatakowany kierowca mięsem jest m. in. o to chodzi jeszcze do końca jest, że pozwoli dokładamy co do poprzedniego tych tych kar za wymuszanie pierwszeństwa Anna pieszych rozumiem, że żona będą przewidziane dla wszystkich kierujących pojazdami nie tylko na samochody, ale również rowerzystów nie wiem jak często to się zdarza we Francji jak chociażby właśnie nie ustąpienie pierwszeństwa na przejściach dla pieszych tych, które są wytyczono na drogach dla rowerów w Polsce lub to dość zdarza się niestety także często, że rowerzyści nie ustępują pierwszeństwa pieszym, którzy chcą przejść na przejściu przez drogę dla rowerów naczyń i nie ma przepisów wykonawczych, więc nie mogę ci powiedzieć, ale nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej niż kończy, choć nadal bardzo, dobrze więc wszyscy równi wg prawa kolejna rzecz bardzo bardzo ciekawy podpunkt tego zapewniania ochrony pieszych to poprawa bezpieczeństwa niewidomych czy też osób, które niedowidzący, tak więc Lund chodzi o utylizacji ujednolicenie po prostu on techniczne rozwiązanie, które pozwalają odnaleźć przejście dla pieszych nie mieli nic jakiś święci kolorem chodzi chodzi o ich ujednolicenie, bo w wielu miejscach jest także warsztaty to ta sygnalizacja daje jakiś jakiś dźwięk takie i cenie albo albo w innych miejscach ścieżka jest także niewidome się do jakiego specjalnego pilota, dzięki któremu sygnalizacja świetlna wie, że są w pobliże sygnalizacji świetlnej jest, że znajduje się osoba słabo lub mniej niewidoma cały zastęp miligramach i wtedy po prostu, więc chodzi ojej ojej ujednolicenie tych rozwiązań technicznych, ale i inni chodzi też o poprawę tych tych nie ma też po polsku zła technicznie po prostu tych teraz się w chodniku tych, które się do euro, ale prawda przepisy tak, by takim hasłem, które wprowadzały chociażby do przejścia dla pieszych albo grzywny o CIT czy też się popularną nazwę ma minimalną, ale od 17 Polski takie, jakie były z wypustkami, które informują, że dochodzi do kawa z krawędzi krawężnika przed przejściem dokładnie tak, bo one w tej chwili we Francji w każdym mieście wyglądają inaczej i po prostu stąd wynika, że jeżeli osoba słabowidząca niewidoma znaczne przeprowadza się to ma trudny proces, żeby się z powrotem nauczyć się otoczenia na jej tutaj będziemy będziemy nad tym pracować i czekała z ostatnich 3 pilotów, bo to ma być to ma być, że tak powiemy jak na bok i jeżeli jest sygnalizacja świetlna w miejscu, gdzie jest stosunkowo mało osób, które słabo widzących niewidomych to, że w Borach zawsze i ciała jest zielone światło na to to jest dosyć uciążliwe dla otoczenia, a dzięki tym pilotom po prostu Lotto to sterowanie głosem się uruchamiać tylko wtedy, kiedy jest to potrzebne, a czy są z tym zakresie w tym punkcie ochrony pieszych jakieś działania skierowane do pieszych ani do osób, które poniekąd mogą wyrządzić szkodę pieszym czy też technika liniach, które z przyczynią się do poprawy właśnie bezpieczeństwa dla niewidomych poinformowanie, jakie światło jest chodzi mi chorób n p. jakiś zdecydowany i szeroko rozpowszechnione kursy edukacyjne dla MEN pieszych właśnie dla osób starszych Annie, dzięki którym bardziej będą uświadomił min niebezpieczeńst w, które inne mogą spotkać na francuskich drogach albo też zmiana chociażby nie wiem wysokość mandatów dałbym wykroczenia pieszych nie jest za wykroczenia pieszych nie planujemy zmieniać wysokość mandatu w tej chwili stara się żyć naszym pomyśle we Francji grozi nam mandat w wysokości 4 Euco, więc jest bardzo rzadko wystawiamy, jeżeli chodzi o edukację pieszych oraz przede wszystkim przewidziana w przedszkolu szkole podstawowej chodzą dzieci, jeżeli osoby starsze to ryzyko byłoby takie, żeby to osoby za przełożeniem przez razić i żeby one po prostu zamknęły się w domu i były całkowicie wykluczone z życia społecznego wspomina się o rowerzystach i jedno 1 z argumentów, żeby budować drogi dla rowerów jest to, że nie ma dróg dla rowerów to część rowerzystów jeździ na chodniku rośnie osoby starsze przez to boją się wyjść z domu, więc naprawdę tutaj priorytetem rządu jest bardziej to, żeby te osoby też zagląda po prostu oswoić stan zdrowia zarówno fizyczną i psychiczne czuje się dobrze w mieście miał ochotę wychodzić niż to, żeby jej jakość szkolić lub lub zwiększać mandaty, które mnożą więc, więc tak jest kierunek, żeby po prostu proporcjonalnie do tworzonego zagrożeń bezpieczeństwa i zagrożenia tak tak ta odpowiedź była Olivier bardzo dziękuję ci za 2 audycje myślę, że w jeszcze się spotkam porozmawiamy jak to te wszystkie punkty się wdraża Olivier Schneider francuska federacja użytkowników rowerów oraz krajowa rada bezpieczeństwa ruchu drogowego francuska bardzo bardzo serdecznie dziękuję to wszystko dzisiaj schowanych zaproszą dwunasta 2 0 zmotoryzowani już za kilka minut informacja Radia TOK FM po nich dr Dorota Sumińska jeżozwierze kłaniam się Nisko Krzysztof Woźniak do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!