REKLAMA

Transport rzeczny towarów- czy to ma sens? Plany rządowe. (powtórka audycji)

Weekend Radia TOK FM
Data emisji:
2018-03-10 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
40:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to powtórka obiecuję państwu Ewa Podolska teraz przedstawiamy mojego gościa, ale wcześniej kilka słów od krów w połowie czerwca rada ministrów w tym rada ministrów w przyjęła założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2 0 1 6 2 0 2 0 z perspektywą do roku 2 0 3 2 jak też, gdy w tym wszystkim kieruje myśli, o co chodzi o to chodzi o to by był, gdy takie hasło dane jest ich stan popieram w tyle na tory, czyli zamiast przewozić drogami Rozwiń » przewożone koleją teraz to byłoby coś takiego zawartości rywal, bo kontenery na barki i niech to rzekami płynie do morza tak to co przypłynie do nas wozami niech będzie rozprowadzone w głąb krajów, ponieważ mamy piękne rzeki zupełnie niewykorzystany tak uważają rządzący i cóż oni za Mierzeja od, których zamierzają regulować rzeki, by były rzekami żeglownymi z wymogu nimi te wielkie barki pływać i tak, że nowe plany dotyczą polskich odcinków tras międzynarodowych dróg wodnych w Odra od Świnoujścia do granicy z Czechami ma być tak zmieniona, aby można było nią pływać z tymi markami Wisła od Gdańska Elbląga do Warszawy Bóg od zalewu Zegrzyńskiego do granicy z Białorusią w Brześciu ma powstać z państwa połączenie Wisły z Odrą, a właściwie 2 połączenia jedno biegnąca wartą Notecią kanałem bydgoskim, a drugie my niżej tu, gdzie Śląsk połączenie ma powstać coś takiego co się będzie nazywał kanał Śląski, który będzie łączył kanał gliwicki kaskadę górnej Wisły ma dziś zostać przebudowane ten kanał gliwicki i ma powstać Polski odcinek kanału Dunaj Odra Łaba to wszystko po to, byśmy właśnie transport do Walii towar wielkie plany wielkie zamierzenia w UE przy czym ci, którzy to wymyślili mówiąc tak my musimy się dostosować do tego co chce od nas Unia Europejska, a mianowicie sąd wzywa Stefana Biała księga Unii Europejskiej, która mówi się do 20 3 0 roku 30 % transportu powyżej 300 kg mazda 300 km ma zostać przyjęte z dróg na transport zrównoważony, czyli ma dojechać już nie drogami, ale Kolejorz wodociągami transportem wodnym no właśnie to robimy takie są wymagania, a do 20 10 roku aż 50 % transport powyżej 300 km ma zostać przejęty wróble transport zrównoważony my oczywiście co nam to będzie trwało ono dawało nam to będzie czyste powietrze, ponieważ stanowi transport nie jest tak zeń nie zanieczyszcza tak powiedzieć ty tyle, który jest na naj właśnie chodzi o PIT teraz w tej rozmowie w tym spotkaniu z naszym gościem, który nie jest pan Stanisław biega z centrum zrównoważonego transportu, a ja wierzę, że w byśmy porozmawiali w tym tezom grzanki czy te same jak najbardziej możliwe do realizacji plany i co dalej i co pan bąble są dziś od tych zamierzeniach to tak się nie stało złapana przez mękę przez przypadek za prosiłam po prostu odbyła się konferencja w listopadzie w jest spotkać się przedstawiciele organizacji pozarządowych świata nauki innych osób to środowiska, które są zaniepokojone właśnie tymi programami zamiany rzeki kanały żeglowne idealnie właśnie tam swoje wystąpienie zapamiętałam to na jej nie może dać się od minimów nie mówi, ale temu 1 z procedury też wszystko mieli może plany jakich powstają kosztorys jakich powstają mieści się, skąd wziąć pieniądze skok w reż Woody ego tyle i t d . na mówmy jednak o tym i stąd zadaję panu pytanie jak pan do portów postrzega raczej też zwrócić uwagę zaznacza pani od wpierw powiedziała nas do tego programu ileż można było usnąć same te nazwy, która jest tak nudna nic nieznacząca i kompletnie rozmyta, a jest to projekt, który oficjalnie ma kosztować 7 7 miliardów złotych jak myśmy wyliczyli że, przygotowując raport dotyczący tego programu do dostosowania polskiej sieci dróg z dróg śródlądowych do konwencji AGN wyszło, że to jest minimum 1 5 0 miliardów złotych to jest projekt, który będzie kosztował zapewne więcej niż budowa wszystkich dróg szybkiego ruchu w Polsce trudno tak żebyśmy, żeby włączyć ich radiową antenę oba wymienione w tym wszystkim chodzi o ważnych ludzi o wywiad po nim nie lubią chodzić do bólu na w te wszystkie dokumenty i że nie jest tak modne, że chodzi o to, żeby ludzie po prostu usypia, ale i na stałą się o to wolne, a tu chodzi o to jest takie moje przed przejęciem, jakby przeświadczenie, że tak naprawdę we wszystkich formach, które są w ostatnim okresie czasu chodzi o m. in. głównie ten projekt, który tak naprawdę najbardziej koszt około innym i najbardziej MEN cenną wodą, gdzie ma, więc być wydatkowane nieprawdopodobne pieniądze na inwestycje, które wcale nie będą realizowały cele, które się przedstawiać po co na oficjalne tego projektu ale jakby wracających co tego w UE w projektor zwracam uwagę, że w rzeczywiście jest całkowicie nieuprawnione motywacja, bo ona się pojawia także przed tą konferencją w listopadzie we Wrocławiu minister Gróbarczyk jazda są wagę jest to minister obecnego rządu chyba naj 1 z największych ocen pozytywnych to znaczy większości z nas ocenia dobrze ministrów o tych nic nie wiemy, o których nic nie słyszymy ja myślę, że mało, kto w i w ogóle wie, że taki minister wziął się tym zajmuje ją państw opowiedziało się to sprawdzi na podstawie informacji publicznej, że najwyższe wynagrodzenia w polskich minister zajmujący się dosyć ważnymi sprawami, czyli jak transport rozwój są właśnie w ministerstwie żeglugi śródlądowej tam są najwyższe wynagrodzenia i to dla nas szokujące, że ministerstwo chce fachowej nic nie robi nie przygotowuje żadnych programów żadnej strategii UE oby tym razem obydwaj byli na tej konferencji i był przedstawiciel ministerstwa, które mogłyby się pracuje z mężem przygotowuje, a nie ja zwracam uwagę, bo ta zwrócimy Dody w komisie Jonasz zainteresowane organizacje zajmujące się no bo głównie koleją transportem zrównoważonym nagle konwencja AGN bawiły się z tego co ty w ogóle konwencja AGN konwencja międzynarodowa żyła wstęp jest konwencja nie związana z prawem unijnym to konwencja ONZ-owska UE przyjęta w 19 9 6 roku w Genewie dotycząca budowy, ale szlaków śródlądowych w celu wymiany Towarowej przy pomocy Jacques ta konwencja przez wiele lat była przyjęta przez kraje, które mając dość, że zaczną rozwiniętą dzięki inwestycjom podróż warto podkreślić z dziewiętnastego wieku, czyli takim jak Niemcy Francja jedno krajów, które generalnie nic się muszą robić, żeby spełniać tę konwencję i w kolejnych latach po konwencję przyjmowały inne kraje m. in . Rosja Ukraina Białoruś i ich nagły szok i postała 1 z niewielu krajów to niech się na tej konwencji, ponieważ ta konwencja niesie za sobą gigantyczne obligacji na obowiązki finansowe i na po prostu przyjęła to jest tak lubiliśmy w sejmiku Sowa w grudniu zeszłego roku jak po przerwie powiem co w sejmie minister powiedział na temat tej konwencji Polska Polacy mamy piękne plany w rozwoju transportu rzecznego Pedro wracam wróć pan powiedział trzeba wszystko spokojnie wytłumaczyć konwencja AGN i poprzedni rząd MOPS -u na podstawie analiz przeprowadzonych stwierdził i teraz akurat inwestowania osiągnięcie tego rządu, że taką będzie po prostu w Polsce nie da to znaczy zobowiązania finansowe są zbyt duża w stosunku do całkowicie hipotetyczna 6 i trudne do udowodnienia korzystnych zobowiązania finansowe, czyli to co trzeba będzie wydajna regulacja, że tak dokładnie tak dokładnie tak z tym, że jak w sejmie będzie przez sam narzuca widać tyle, a tyle jak byłam parę kilometrów ma być żeglowne nowości konwencja narzuca co do 20 13 roku określona klasa żeglowności musi być w danym kraju spełniona, gdy trzeba jest to jest to zobowiązanie z cyklu tych w klasie inaczej jest prawo międzynarodowe prawo Złotowski czy też tak jak byśmy jak nasza nie wiem kraj, który nie nie przestrzega demokracji przystąpił do konwencji, że nie będzie roszady min na dzieci, żeby się ginęły i po 10 latach się okazuje, że dzieci giną i można karać takich krajów Eurolandu Niemcy są na Polnej zjazd, ale dla mnie dla naszych słuchaczy nie pan być tak komisja żąda, by do tego tego roku określona klasa żeglowności była zadymiona odradza się pytam jak dobrze nie na wszystkich rzekach w jakimś procencie nie gniewaj się, że w 20 2 0 z konwencjami została przyjęta dlatego 90 wzrostu w roku, żeby było dużo czasu na ziemię można się było dostosować do tej konwencji Polska przystąpiła do tej konwencji w 20 17 roku, czyli 2 1 lat po ratyfikowaniu tej konwencji okazało się, że my jako kraj mam tylko 13 lat na to, żeby stać się dostosować do zapisów tej konwencji i to co ja sprawdziłem, czego my 2 konwencji AGN no i dramatach wymieniam te kraje takie jak Węgry Czechy Ukraina Rosja wszystkie z tych krajów w przyjęło konwencję AGN za wyjątkiem 1 punktu w ten teren był kluczowy, a mianowicie on wykluczał tu w Indiach, by prawodawstwo w tym europejskie na świat trybunały w gospodarce jest bez prawodawstwa krajowego poza tym nie można zaskarżyć tego, że Rosja nie spełni wymogów konwencja jedno 20 3 0 roku takie same zastrzeżenia waliło Czechy Węgry Słowacja Polska była jedynym krajem, która w tą konwencję przyjęła bez żadnych warunków krajobraz nowego pytania co znawcy niby to się do nas do określonego roku tego co znaczy określona klasa żeglowności naszych rzek była spełniona to znacząco na wszystkich legalnie nieodzowna dla PSL w rzeczach, o których pani powiedziała, czyli Odra Wisła Noteć Warta Bóg mają być żeglowna dla określonych typów Barack w przypadku górnej Wisły i Odrę jest to piąta klasa z godności jest to bardzo trwały bardzo duże barki to zawsze są tak, aby statki w Windows ostatki, na których mogą być 4 poziomy kontenerów czy dostaną banki, które muszą mieć bardzo dużo, orzekając to jest bardzo dużo wody, gdzie może być bardzo dużą uwagą zagłębienie, dlaczego głębokość szlaku żeglownego musi być kilkumetrowa kilku latach wraz z godności tak dokładnie Ardeny w tylnym wyjściem dokładnie 2 3 najlepsze warunki do żeglowania błędach warto tu takie warunki są na arenie ma takie same jak można w Wikipedii znaleźć przepły w metrów sześciennych na sekundę wody wiadukt w terenie i porównać to obronili swą decyzję brzegi wtedy ja się jak mają wyglądać stadion obiektu chodzi o kanał żeglowność chodzi chodzi o łamanie przepisów od tej wody musi być nieprawdopodobnie dużo rzeczy rocka i głęboka, że EBC i dosadnie DAF wybrał, bo też, bo tę walkę z la ta gwiazda z 2 dawnych zasad, czyli musi być regulowany, czyli generalnie cała gigantyczna inwestycja porobić dlatego jak wspomniano o tym, że moment, że ich kraj zachodniej Europy, które regulowały to w czasie rewolucji przemysłowej i nie muszą tak naprawdę nic dziś robić albo zrobią tylko inwestycje uzupełniające towarzyszą offowe poza tym bardzo duże 3 cieki wodne, których my niestety nie mam Polska ma bardzo mało wody jednak się okazuje, że my musimy podjąć nieprawdopodobną ilość inwestycji, których nikt nie mówi nikt nawet nie myśli rządzących, że takie inwestycje trzeba porobić i tak naprawdę sprowadza się do po do zawracania kijem rzeki, bo tak naprawdę ta słynna z myślą Józefa Stalina, żeby zabrać was czeka, żeby rozmowa z morza azowskiego pola bawełny były piękne co spowodowało osuszenie morza azowskiego stan prawny w Polsce ma być także zrealizowana w no dobrze, ale nasz rząd jak wchodzi to wschód to nowość chodzi o to, aby pan Józef Stalin z ochotą wchodzi w słup trwa łatanie małych i zrobienie kanałów dna na polach bawełny reszta była wielką ochotą Sylwia jako 1 z jego pustego lotniska na jedno z tych danych z Portland la zmienili oblicze naszych obywateli naszego życia naszego naszego kraju Nasienna naszego przyznano generalnie mówimy o Biff własnej grządce, która jest traktowana rzekomego koło napędowe gospodarkę będą mogli będzie możliwe śmiem dlatego dla tej gospodarce i odradzano mi nic innym wątkiem w głowę po prostu problem polega na tym że oprócz wypisują pod kreską zasadniczo rzekami, gdzie jednak ta ilość tej wody jest dosyć duża my mówimy także rzeka, który uwaga w 1 9 wieku, gdzie Niemcy robili rzeki w szlaki wodne na arenie Austriacy na Dunaju i t d. inny inna na morzu robione Francuzi to w tym czasie ci sami Niemcy, którzy wszystko regulowali oni zrezygnowali z uregulowania Noteci i zrezygnowali z puszczania żeglugi śródlądowej między Wisłą, a w przypomnę, że Bydgoszcz była wtedy w Prusach Podziel się okazało, że nie ma wody i da się nagle okazuje, że nie tylko, że w dziewiętnastym wieku nie było wody dla malutkich babeczek, a w tej chwili mamy tam mieć trzecią czwartą klasę żeglowności, czyli mamy mieć banki, które sąd w 2 2 3 poziomy kontenerów czyli, które są po prostu ogromna przy przesyłaniu ogromnych towarów jak ja wspomina o 1 rzeczy, o których my też powinni się powiedzieć mamy 20 01 . wie jak i w Żegluga śródlądowa w zachodniej Europie czy w Chinach pełni zupełnie inną funkcję w łańcuchu logistycznym nisz miało miejsce w miejsce w Polsce, ale zadzwonił słuchacz, który nie ma go na antenie, a zadał takie proste pytanie to po co przyjęliśmy tę konwencję realny co z tego mamy dzieci czy to może zdarzyć tak, że nowy takie plany po głowie chodziły, ale z konwencją jak tutaj w pewnym go punktu widzenia łatwiej i nie ma co raczej jest to sytuacja taka moim zdaniem na brutalnym no nic o nich nie przeczytał pan naprawdę tej konwencji, bo jest oddech świadczy o tym co i zawsze pomoże prezydent Andrzej Duda powiedział, że ta konwencja zapewni zyski dla polskiej gospodarki w kwocie 30 0 miliardów złotych od tapet zapytała tylko konwencja ma zapewnić, że wdrożenie wdrożenie zapisów tej konwencji zapewni polskiej gospodarki w konwencji nie mogliśmy tego regulować tyle lat mogliśmy teoretycznie pozoranta kompetencje do tego była tak ponieważ bardzo zręczne podanie to co pani Jola, a jak reagują na szyję tak po prostu w ich chodziło o to, żeby za zasłoną jakiś konwencji wytłumaczy, że coś jest dla nas korzystne i w rolę osy i ich jaja są tego co pozwala także Duda powiedział, podpisując konwencję napisał powiedział, że nasza gospodarka będzie miała zyski w kwocie 30 0 miliardów złotych jeśli oficjalnie, mówi że 7 0 kilka miliardów mamy wydać na to konwencja się mówiło zyska 30 0 miliardów to przepraszam od 2 2 0 miliardów zysku dla gospodarki to jest gigantyczna kwota jeśli spytałam kancelarię prezydenta twój prezydent wziął wydano 30 0 miliardach w po miesiącu wolne długi okres czasu w ogóle zbywano milczeniem okazało się, że w nie ma, dlaczego w bok przyznała, że Duda wykorzystał dane Ministerstwa Gospodarki dla żeglugi śródlądowej i ją tak naprawdę nie odpowiada za to są tak to jest potem okazało w ciąży ministerstwo w naprawdę nie ma żadnych danych, bo nie przeprowadziło też tego studium, które mówiłam korzyści dla gospodarki i kosztów i t d. w mur nie widzą rzucono kwotę, którą Biała, a tam bomby w ramach takiego pospolitego ruszenia entuzjazmu dla nowego pomysłu, który ma spowodować, że Polska będzie potęgą po prostu taki program ma być wdrażany domyśleć się z komendy idź tą służbą lawinową na co musisz mieć konto konwencję, żeby to zacząć realizować w Tychach w wolnej ręki kombajn wynajęliśmy już teraz odkładam na bok inne kwestie te finansowe czy faktycznie czytać taki gość takie dochody i t d. będzie o tym, mowa w dalszej części programu albo w innych programach, które będę robiła natomiast w Gdyni dzięki komendzie ma mieć tyle innych gmin dzięki temu pracę dzięki temu, że przesuniemy transport dna rzeki prawda na liście tej od też należy dawnej kwestie pewnej logiki tej wypowiedzi dla mnie, ale w ich realny w naszych realiach trudno odpowiadać ja przypomnę, że była ta konferencja w ministerstwie ja to moja prezentacja była tuż po wypowiedzi dyrektora z ministerstwa kultury inne notatki łasi do swoich pani stało minuta po do zakończenia przez niego wypowiedzi Justyny już pana dyrektora nie było na to na maj prezentacji bilet czy nie można było skonfrontować te są w tej imprezie zaprosimy kogoś ministerstwa jak zechce przyjść do nas czerwone, bo to jest też bardzo istotne wśród Białej księgi dozowania na początku powiedziała jest rzeczywiście zobowiązania brak księgi w Illinois i co jest związane z unijnych tak dokładnie chodzi po prostu o to czy Ifo różniących się narzędzia no bo pan ekologiczny transport jest to kolej to może być Żegluga nie niekoniecznie śródlądowa Żegluga morska tylko, że problem polega na tym, że w Polsce nawet w czasach, kiedy pan wie wszystko było wożone koleją nawet zboże do piekarni to w tym czasie w udziału w i transportu śródlądowego, który też w okresie PRL -u był dosyć dużo lepiej funkcjonować niż obecnie wynosił zazwyczaj 1 tego co woziła kolejka i nagle się okazuje, że kolej no niezłej kondycji inwestycja kolei się w lekką coś źle, ale jest realizowany jest zagrożenie dla kolejnych inwestycji w nabyciu kas jest dużo większy program udrożnienia bardzo małe sieci rzecznej przypomnę, że sieć drogowa jest prawie 20  00 0 sieci podstawowej dróg krajowych sieć kolejowa 19  000, a my mówimy o projekcie z dróg rzecznych w 2 i pół 100 8 km do bardzo optymistyczne jak założenie, że to będzie tak duża sieć Yves, a tak naprawdę my nie mamy ani wody ani środków my nie mamy barek i ja przypomnę je w, przygotowując raport na temat bagien okazało się, że akurat jeśli chodzi o technologię transportowania barkami w przypadku akurat właśnie Polski to wożenia węgla barkami w ze Śląska ja przypomnę, że ta w ten układ, że z Brukselą narodowych powoduje, że do do Warszawy dolecą czy powietrza barkami w Łodzi przez wartę Noteć i Odra ani przez Wisłę mogłyby tutaj nie będzie połączenia to okazuje się, że tiry no te okropne tirem, który w Pile na tory mamy przewieźć dotacje będą bardziej ekologiczną barki może się okaże, że ta barka będzie emitowała dużo więcej sadzy dużo więcej smogu w dużo więcej tlenku węgla w i innych zanieczyszczeń tlenków azotu niż tir przewożący ten sam będzie el bruk poszłoby wróciła do jakich absurdów dochodzimy w we w tworzenie węgla tirami będzie bardziej ekologiczne niż wożenie barku to jest skutek w inny tego co tak naprawdę jest minister Gróbarczyk nie ukrywa, że poprą te barki wodzi tych gier mu przede wszystkim dokładnie walk, czyli my nie mamy w Kielcach w obu nowoczesnym łańcuchu logistycznym wiceszef dostawał bardzo terminowa w nie ma czegoś takiego, że już po rzece nie wozimy towarów 3 6 5 roku jak były torami czy drogą wbre w oficjalnej wypowiedzi przedstawicieli ministerstwa ekspertów popierających ten program mówi o 2 4 2 w szczególności w Polsce 2 4 0 dni w ani latem latem niebo za mało wody ani zimą dach domu może być mróz może być także za mało wody w słowach zapytał czy rząd i to powiedzmy to w razie DUB fakt, iż pojawiło się leki rząd faktycznie ma już gotowy program program regulacji rzek hity jakoś je do tego dopiero się przystępuje znaczy harmonogramy w lipcu, czyli 4 miesiące poły ratyfikowania genu ministerstwo podało, że będzie do trzeciego kwartału b r. przygotował dokumenty, które mają być między pierwszą na trzecim kwartałem podane konsultacjom społecznym z tym, że ja zwracam uwagę, że te konsultacje społeczne dopiero po bardzo duża i jedno w ofensywie organizacji zajmującej się tym w ogóle jakikolwiek sposób się w wariancie pierwsze konsultacje były takie w oczy popiera się, by kanału większym czy mniejszy czy popieracie uregulowanie większe ośmieszenie, bo cóż taki, że możemy powiedzieć co jest w ogóle złego w tym projekcie i w ogóle, że już możemy odrzucić to znaczy generalnie dzikiej dlatego w ty ja zaczęliśmy szacować jak koszty tego projektu w pion okazał się być co wpłynie to szacowany jest broszura, na podstawie której rząd przyjął w ogóle ten projekt jest po prostu ulotka na pół 1 000 000 na nas dzieli nas chyba kilkanaście stron, w której nie ma żadnych danych i prognozach kosztować ta sama prognoza rzutów szacunki nikt nie robił żadnego poważnego bilans niż rok żadnego studium, który był uzasadnia przyjęcie tego programu nie rozmawiamy tutaj w tej chwili w tym odrabia konsekwencja przyrodniczych oraz społecznych chciałam, żebyśmy po prostu się w tym programie skupuje tylko na tym czy w ogóle taki transport ma przyszłość w Europie i w Polsce Europy jest inna sytuacja, by ten był pan powiedział mi hałas są leki, które były regulowane, choć wiele wiele wiele lat temu prawda zdobyła też, by 17 16 2 właśnie u nas wygląda nieco inaczej w no i myślę, że trzecia część naszego programu powiem jak rzeczywiście w sprawy się mają jeśli idzie o możliwości lokalnego transportu rzecznego, a także naszych nogach TUW noblistów to wszystko nie tak miał przechodzić w modelu to jest moim zdaniem też trzeba pokazać, że to z 2 co w 1 miejscu dobrze funkcjonuje drugie miejsce nie może w cenach są bardzo padło pytanie czy możemy się tej konwencji wycofać uprzedzała, jakie znaczenie dla ciebie ja uważam, że tak naprawdę Polska powinna się z logistyką Andrzej Sowa z naczelnych w Lesznie, ale mowa Śląska wycofać, a w planach zostać nie oczywiście tak oczywiście tak, ale nie zmienia to postać rzeczy, że w 2 0 3 0 zlotemu w Andach nierealizowanie tych nie mogliśmy sobie taki kaganiec Irenie kaganiec, który zobowiązuje nas do zrobienia rzeczy, które mu w realnie, oceniając to niemożliwe do zrobienia no i nie, pomijając oczywiście to, o czym w ogóle nie rozmawiam liczymy się nie zajmuje 3 kwestie przyrodnicze i niszczenia, które są jej skarbem naszej pociechy ojczyzna i po prostu ona w ogóle nie rozmawiamy o in bezpowrotnie zniszczeniu tego co jest wartościowe fakt my rozmawiamy po to, tylko o tym, jakich absurdalność pomysłów, których no nikt nie chce jak tak naprawdę wyjaśnić są wrzucane do tak jak w przypadku właśnie swojemu, kiedy wiceminister Jerzy Materna w grudniu 20 16 roku po prostu powiedział, że w ich Sejm przyjmie to konwencja żyją po cichu wprowadził tak naprawdę posłów Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej wyzwolenia się biorą konfabulacje były kilkukrotne po pierwsze, Mony Lizy Materna tak definicja w Westminster od Grabarczyka to z jego następcą włamując się, że należy udać się nad Balaton na on po prostu powiedział także projekt będzie kosztował 7 0 miliardów potem okazało, że to jest już oficjalnie 7 6 jedno 7 0 nie 7 3 to coś w pubie 8 0 PLN po drugie, po wiedział, że ten pro program będzie finansowany z programu kara w wysokości 5 0 miliardów złotych i będzie finansowane z funduszu CEF uległy Unii Europejskiej czy tak tak naprawdę inny komunikat przesłany pocztą, bo taki, że demografia będzie kosztowało to dalej wiadomo, że ze słabym na co z Junckerem co na razie czego chcą mówi po prostu wtedy była gwiazda ma też wtedy akurat była opinia publiczna była zainteresowana programami Ankara, a wiadomo, że program MK Bud są one adresowane do starych krajów Unii Europejskiej, gdzie chodzi o to, żeby wymóc, by wspomóc programy w rozwoju gospodarki, żeby pomóc identyfikować mieszkańcom starej Unii, że jednak Unia Europejska sieć już przyznały przydaje się mieszkańcy tamtych krajów proszę pana rosły wolniej słuchawek, ale tutaj ma pan 1 lub długie lata jest z nami pan Marcin warcaby halo w obrębie dróg w wieczór z Jarkiem była mowa w na temat tego samego raportu, jaki obejmuje dowodowo i mogę jednak odpowiedzieli oni mogą opowiadać różne cuda nikt dzisiaj nie wysłuchuje strony towaru bez wielkich ligach blokady wirnika ma popłynąć gdzieś w dużych południa Polski na północ albo odwrotnie obok budką prosili go nie opłat od liczby powie gdziekolwiek są równie dobrze moglibyśmy, której nabyli auto jest, bo nie mniej, ale nie zużywają paliwa tylko wybrałoby byle jakich w kopalni, by był wynik w glinie grać idiotów w TVP sport PL we wtorki od tych kosztów i nie ma tutaj takiej możliwości, aby zdobyć jak i jakiekolwiek pieniądze robi się odwróciły to są pieniądze utopione, tym bardziej jeżeli dostajemy pieniądze na środowisko ma ogromne lodowisko nie chodzi mu 2 gwiazd tego zrobić nawet kilku miliardową jakich totalna ignorancja opozycyjni większej liczby osób tak jak pan mówi słuchają Wilków koniec lutego obniżyli go swoim głosem jest zabawą konwencją wyborczą było ich jakość globalna obrad i oddalił nikt tego nikt nie mniejszy ruch grał w porcie przede wszystkim liczył się przeładunki hoduję mam trójkę doładować w porcie Gdańsk na barkę i płynąć miał do Warszawy trzeba by go od 3 1 nie daj Boże do Katowic w i Legia to samo mogę zrobić i lobbują przeładowywać 1 lat mimo oba w jubiler ma ciężarówkę i Legia pomogę w ich pociągiem bezpośrednio lub 1 z ładunkiem lub samochodem marki Lublin na pewno nie będzie, bo to, by odejść dzisiejszą RedBull PL oraz sporty dotowane jest chleb albo w unijnych, które u nas jeszcze nie weszła paliwowej o redukcji emisji czyli, jeżeli ściągał n p. w rolę sportu samochodowego w kontener na oddział i w ten sposób redukuje emisję co równie dobra firma miała być u nas mają to samo dotyczyłoby to o ponad kilometr dla domu miało wejść, ale jednak jak na razie to świat wychylenie się w Barcelonie ma w bo druga rzecz jest taka jak wielokrotnie dogrywał mu kalifornijskiego, w którym świętej pamięci kolega, który mówił z kolei jest jedynym transportem, który od lat redukuje emisję jedno kilometr i Opole 2 km, a Nieczajew audytor mniejsza zmniejsza się w polu chwały transport był, w którym również transport wodny w Plymouth City lub lądowych jest wysoko ani innych nie podam go w ich drogi sport jest w jak promują ekologiczne, czyli przyjaznych środowisku Chmiel przyjazne środowisku, bo jak wpłynie on by być model będzie miał mniej wytrwałych, ale jak i pod prąd, gdy miał 10 lat, więc to być jakiś Kutyła MPO lub mniej laur od ogólnych przyjaznej środowisku ma dwoje nie dba o kolejnych liniach i tak by mógł być spokojni byli jak transport morski, w który może być nawet Michael Bemben ma być ładunki i większe w tej chwili normę przede wszystkim na Bałtyku w małych bibliotek w nowinki, jakie spotkało ubiegły weekend wybuchły w szachy i żeglugi, który twierdził, że odpowiada dla projektu i wydałem zgodę na absurd żeglowności Bugu, choć obie albo dbaliśmy o spotkaniu na Białorusi Czech i Boniek pozują bardzo długo bolała miałby bowiem do Kłajpedy to tylko Miedź jest tam obrotu na 1 ogniu i falbanek Antoni Wojciech Włoch, ale o to, aby w środku i PGNiG to będzie tu od 2 porty my zdobędziemy tam podoba i w łódzkich fabryk chyba dobrze no chyba w wieku od kredytu drogi mosty drogi wodne były potrzebne, bo nie było innych w trybie buduj kolej ma ogromny stres to oni w o w przewodów, gdyby włożyć tylko połowa tych złych zdarzeń koleje wolałbym, żeby był najlepszym, by uczynić łagodnymi pojęciami w Europie w ich wspólnego techniką pilnują, żeby jechać taki miałby pakować gra pokutuje absurdalne jest 1 z rozwojem przekładnie niemieckich niech po przejęciu NRD klejenie również lubiło go energia tego mały NRD od gier, ale właśnie jakąkolwiek odpowiedź na stół był już chyba, bo energia nie zmodernizowało i powoli ją uwolnić się idea mieli takich pojęć wobec przedsiębiorcy od ich Regina re Right, które obecnie w polskich firm o PRL -u w letnich chodnika schodów niewątpliwie barkami dojdą do eksportują, ale nie dotrwało Weinberg Obamy i jedno euro na modernizację tych kanałów kanały są takie, jakie były, bo wszyscy wiedzą, że to już jest bardziej Rekreacja czy właśnie jakość ekologia w ich albo w NBA groźba wróciłaby do zrobienia odebrali jak i mimo że aż 70 % rynku energii w ich wschodnich Niemiec i Jacka Winnickiego chyba pogodzić tymi kanałami można sobie pływać rekreacyjnie od nich do tego, by były do takich lub kanału dostały przełożonych nikt nie złożyli oni w euro modernizacja kanału enerdowskich chyba od obrotu lub bardziej nie udaje im Domeyki, aby mogli ich na to będziemy na nim takiego dogonić w Tatry ja mogę powiedzieć tylko tyle, że jakby one w w salonie taki zły z punktu widzenia beneficjentów tego projektu mianowicie ja przypomnę, że jeszcze pogłębią kanały wodne w kanale wodnym w niego przekroju nie wolno n p. nurkować popływać żaglówkami tak dalej i tak naprawdę mimo, że to skończyć się nowoczesne urządzenia są ale, żeby mierzyć głębokość w tym tak naprawdę w możliwość dofinansowania z innych korupcjogenne praktyki, w którym mogą iść miliardy złotych można cały czas udawać się też pogłębiał przewożenie pogłębia, bo po prostu za każdym razem z ruchem koryta rzecznego są tak gigantyczne, że za każdym razem można powiedzieć, że pomoże nam czkawką koryto rzeczne, która ma mieć 3 m 3 2 i pół metra Ammann aż o metr to nie jest wina tego, że nie ma wody tylko, tyle że po prostu było bieżące zjawiska może koryto woda płynęła, iż niestety po prostu otworzyła Hej, trzeba to było przydatność generalnie dla mnie w jakby ani ja nie wierzę w to, że jest tak gigantyczny projekt, który nie ma żadnych umocowań merytorycznych jest w wielu wypadkach się fałszuje dane, żeby przed przed przerwą przekonać opinię publiczną czy osoby decyzyjne w tej sprawie w, żeby nie była już drugiego dna, które ze zmierza ku temu, że ktoś sportowca na tym zarobić, bo w powiedzą też, że odejdzie włączyć do dyrekcje regionalne dostała list cały czas kwoty na utrzymanie koryt rzecznych i do kwoty pozwalają tym dyrekcją funkcjonować w tym zakresie ochrony przeciwpowodziowej w ich utrzymania rzek w związku z tym FF nagle pojawili się tak gigantycznych pieniędzy na projekty no w ich, by transport, który w Lunie z mniej sportowo pan tutaj słuchać powiedział, by obecne wymagania łańcucha logistycznego w zupełnie inne i tym w totka mówiła Anna na tej konferencji główne przepływ towarów do Europy to są porty ara plus charyzma na wystawę Antwerpię Amsterdam Rotterdam Szczecin nie ma szans stać się tego 1 z chwili dołączyli już był ani powiedzmy na Szczecin pełni funkcje łącznie z Gdańskiem Findera syty jest ono takiego karmić Ela dla tych ludzi, aby tak jak on pełnić Duisburg największy port rzeczny w Niemczech, które ma też dużo większe przeładunki towarów niż dziś mało bo jakby polskie porty towary są wożone do pary w nosie ładowane są na mniejsze jednostki pływające i chłodno, ale trzeba do nas nie zostaną przewiezione, ponieważ Polska zbyt małym rynkiem, a żeby w globalnej gospodarce globalnej wiosce w handlu, żeby do nas bezpośrednio statki płynęły to wszystko płynie do głównych portów jest przeładowane i dowożone do dostawców mniejszych i teraz Duster proszę wyobrazić w tej chwili jest dowożony do Harry w płynie statek to powiedzmy dwa-trzy dni do złączy z przeładunkiem do polskich portów jest zazwyczaj przeładowane na tiry rzadziej na Intermodal to kolejny, jakby kolejowe trasy proszę wyobrazić w dla dostawcy tego towaru dziś, by się pojawiła barka rzeczna, która też załadować i to co tutaj słuchał powiedział potem to trzeba przebadać znowu na tira bądź na pociąg osób w tej wydłuża się nam o to barka płynie w górę rzeki z prędkością kilku kilometrów na godzinę, a ona jedzie pijany piechur w przypadku są to 20 01 . bieg się łańcuch towarowy jest taki, że dostawa jest w liczona z dokładnością do godziny wf to jest naprawdę w wersji wciska się na ME na nieprawdopodobnie drogą inwestycję, która ma tak naprawdę wymiar no i średniowieczną wczesny kapitalizm też na sam sobie wciskamy na 3 zloty za wolność wraz z reaktora w tamtych lat kształtuje się tak jesteśmy dla nich wylądowaliśmy na decyzję o 2 edycjach listy w dokładnie tak tylko, że problem polega na tym, że niezależnie to ratyfikowanie konwencji AGN przez Sejm w nie opierało się na ratyfikowanie pełny i zwraca mu powiesz chyba po raz któryś kilka krajów ratyfikowało konwencję AGN za wyjątkiem 1 artykułu, który odlicza dla siebie w Donbasie nie wzięła na siebie bicza odpowiedzialność za to żona tego nie zrobię, bo ani, bo Czesi nie planują żadnego korytarza Adriatyk Bałtyk robić przez swoją powierzchnią wody w Odrze, ale może cześć cześć, by się cieszyli, gdyby ze Szczecina do nich wpłynęło jak i to zrobimy co do wody albo, że będą odbierać czegoś na demoluje sytuacja taka, że ja Niemcom Czesi mieliby odbierać towary przepraszam ten towar, który zostanie odebrany w Rotterdamie to niech będzie w dawnych grzechach sprzedany Dani LO będzie na półce sklepowej w ale on będzie brało w nim barką płyną płyną płyną płyną, a potem się okaże, że w górnej w Dolnej Odrze nie ma wody i walka o uznanie lokum w naprawdę jest rzeczywiście tutaj nazwisko wiceministra materia jest dobre boi się do Bugu Krzysztof Materna opowiada taką dowcip efekty wstydzę prywatnie to nie wierzy w to realizacja tego tych planów i aż obawiam się ze zwierzęciem poinformujemy, że rozbijemy wydamy gigantyczne pieniądze tak jak Grecy kiedyś w na różne inwestycje infrastrukturalne wydali i to spowodowało, że w 2 dostaną się Grecja tlenku Enea, bo nikt nie skończyła żadnej z tych inwestycji jest z mojej branży jest n p. węzeł kolejowy w zachodniej Grecji, gdzie nie ma co do tej pory żadnej Nikolę w planach była węzeł i tak są tutaj będziesz wydamy 20 miliardów zniszczymy Wisłę zniszczymy Bóg zniszczymy Noteć wartę i piłkarzy na to, że Ziemiński mamy tak naprawdę tak i to jest chyba najbardziej Macieja odbija przez przewiduje, że to jest tak naprawdę dys z punktu widzenia do przyszłości Polski największy w tej chwili problem, bo to jest to kompletnie błędna ścieżka, która może nas narazić tak gigantyczne straty, bo w Bonn finansowe czy inni chybionych inwestycji, a z drugiej strony po prostu utraty tego co jest dla nas cenne wartościowe ciąg dalszy nastąpi wzrost mówi jesteśmy gdzieś tam na początku 2 jedno w tym sezonie nasze pierwsze spotkanie może następne lata będzie tezy pana kolegi, który też miał wystąpienie, a my dziś takie dokładny ACo z zagranicy wcale nie jest to kosztuje i t d . czyli kolej porównano z Lwowem razem ze snem bardzo serdecznie panu dziękuję bardzo dziękuję pan Stanisław biega centrum zrównoważonego transportu był naszym gościem dziękuje dobranoc Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WEEKEND RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA