Jak zacząć bouldering?

Rusz się, na zdrowie
2018-03-11 12:20
W studio:

rusza na zdrowie Przemysław Iwańczyk dokładnie się państwo z nami Patrycja kwas Kindze dobre w Szczytnie w trakcie przedstawić czy jako szefową 1 z ciekawszych 1 z ciekawszych miejsc, które powstało w Warszawie wiąże się ze sportem czy jako kogoś, kto zaraża tą drogą do sportu i nie chodzi wcale nie chroni ona też szanse małych miasteczek dobrze to tak na razie powierzam ci tę misję przekonania naszych słuchaczy, że wspinanie się w Kościanie to jest wspinaczka Rozwiń » sportowa generalnie jest fajnym zajęciem to jest to znakomity sport to jest sport, który jest niezwykle intuicyjny naturalne, bo w tym proszę sobie przeróżnych ras nie jest naturalną rzeczą, by wspierać ciemność Hanna Nowak 3 dzieci dziś wspinają na wszystko nas tylko mogą nam meble na firanki na drzewa w imię i tylko tego zabrania my na ścianie wreszcie możemy dorobić na tzw . le galu i bezpiecznie dobrze brzmi, kto może przyjść i powinien przyznać ściankę wspinaczkową praktycznie każdy mnie nie może każdą potrawę opadu deszczu natychmiast po to, nieprawda w Timesie, że większość osób naprawdę od tych najmłodszych, które dopiero zaczynają chodzić własnych siłach do babci dziadka w naszych mogą spróbować wspinania oczywiście inna takim amatorskim poziomie do zabawy nie trzeba do tego mieć żadnych specjalnych sił im jakiś problem rozwiąże z ruinami wróci wtedy ten ruch traci bardzo dużo osób się wspina po to, żeby móc zjeść ciastka dobrze w złe wspinaczce sportowej mamy 3 konkurencje jak dokumentować, a nawet do dymisji w tej dyscyplinie sportu mamy sprint mamy młode rynki mamy wspinaczkę na prowadzenie takiej awarii te miejsca w, do których mogą przyjść amatorzy to jest, która odmiana wspinaczki w tej chwili właściwie amatorzy mogą trenować każdą z tych z tych 3 odmian w najbardziej klasyczną odmianą wspinaczki taką, którą o, których myślimy, jeżeli jeżeli, jeżeli w ogóle musimy wspinanie to jest wspinanie zwinąć i prowadzenie pozostałe dyscypliny są odrobinę młodsze do doprowadzenia moc handlarze zwiną polega to na przypinanie się na poszczególne elementy tak to się wywodzi zyskał zaczęliśmy się wspinać w skałach traktat trans na Jurze krakowsko-częstochowskiej na całym świecie jest tych rejonów bardzo dużo i to polega na tym, że na ścianie tej naturalnej w skałach albo na sztucznej ścianie mamy punkty asekuracyjne, do których musimy wpiąć swoją linę, żeby dostać na górę, ale i nową w razie odpadnięcia ani spaść na ziemiach i myślę, że dyscyplinę sportu właściwie ten rodzaj aktywności fizycznej zyskuje coraz większą popularność w Polsce mają z tym, że jest do wsi koło popularny wspinanie w tej chwili troszkę wydaje nam się, że przyczynili się do tego lekarzem, a którzy kierują mną stoi na kierują na ściankę wspinaczkową i nic się, żeby psychologowie, kiedy wielka litera i prozdrowotnej en ślubnych, choć wspinaczka jest naprawdę świetna na głowę inne i oczyszczalnię głowę, bo muszę się skupić tylko na tym, żeby się wspinać nie nie jesteśmy w stanie myśleć o niczym innym nie lekarze lekarze kierują dzieci z wadami kręgosłupa dorosłych psy z przeróżnymi problemami, jeżeli chodzi o postawę garbienie się siedzenie przed komputerem i to naprawdę pomaga reprezentujesz 1 z warszawskich klubów wspinaczkowych powiedz proszę jeść, jakie jest kryterium wyboru takiego miejsca, bo myślę, że teraz bezpieczeństwo jest najistotniejsze w tym wszystkim tym my mieliśmy bardzo duży kłopot z przekaz, jaki reprezentuje ich to zarówno wspinaczka wymaga się znajdujemy na Bielanach na ulicy palisadą owej jesteśmy o tyle inni szczególni tak, że jesteśmy najwięksi w Polsce długo szukaliśmy hali, która z byłym księdzem najwyżsi w równie wysokie ściany już powstały natomiast jeśli chodzi o powierzchni ściany tak ilość miejsca do wspinania mówiąc ogólnie jesteśmy najwięksi i wciąż rozbudowujemy, jaka jest cezura wiekowa nie wiem trzylatka można przeprowadzić na ścianę jasne to wszystko zależy od tego czy on będzie miał ochotę się wspinać, ale my mówimy że, odkąd dziecko potrafi chodzić o własnych siłach jest wstanie spróbować oczywiście na początku więcej będzie taki dzień więcej taki wniosek będzie wisiał na Felinie huśtał się na niej niższy niż faktycznie wspinał no ale nie gadam on gra na najlepszy w tej chwili ani wspinaczy na świecie, który w zeszłym tygodniu odwiedzi nasz naszą ścianę w wspinał się konno od odpisu od kont, odkąd mógł jego rodzice byli tłumaczami mówi już w wieku niemowlęcym niemal zabierali go spotkały co powiedzieć, że Polacy mają sukcesy jeśli chodzi o przełom jeśli chodzi o sprint Marcin Dzieński jest to rekord był dniem 4 jest wciąż rekordzistą świata z tak zbierzmy mysz zdecydowanie tak przodujemy są z we wspinaniu na na szybkość Eleną mam nadzieję, że wyrośnie pokolenie wspinaczy, którzy będą rywalizowali też pozostałych kategoriach słynni skoro powiedziała, że ściana wspinaczkowa takie miejsce, gdzie można stracić brzuch po to, powiedz coś do wydatków na krytycznym, na które możemy liczyć przy okazji tego typu aktywności do was wspinanie fantastyczną o, tyle że czynnik to się o unijnym podczas tego ruchu tak dużo dzieje, że inni myślimy o tym, że jesteśmy zmęczeni, ale myślimy o tym, żeby pokonać siłę w błonnik troszkę własny strach własne słabości, żeby myśleć jak dostać się na górach i 2 i przy okazji i tak dodatkiem energię czy wspinaczka sportowa jest też umiejętnością mu nakreślenia sobie strategie nie tylko to umiejętności nie wymalowany no bo trzeba jednak system się przyczepić przede wszystkim jest to sport techniczny, więc musimy się nauczyć siwym tego co z tym ciałem w swoim zrobić w tej ścianie, żeby efektywnie się przemieszczać w górę w inny, ale tak lub inne potrzebne jest przy tym myślenie zdecydowanie w musimy mu wymyślać jakieś ruchy są przed nami, do których chwytów powinniśmy sięgać się w jaki sposób ustawić swoje ciało w KON tak to wygląda powiedziała, że o tym, że wspinaczka sportowa też miejscy, gdzie można przyjąć własne słabości i liczy te słabości dotyczą tylko lęku wysokości jak starzenie się, że to jest w ogóle pokonywanie jakiś własnych własnych barier możemy sobie z, a zwłaszcza na początku wspinanie jest fantastycznym, bo niemal każdą wizytą na ścianie czym czy skała, gdzie szkoli się wspinamy widzimy własne postępy to postęp, gdy rosną bardzo szybko dopiero potem dochodzi do takiego momentu, kiedy do ściany w ich wchodzimy do ściany tak trudno jest jest no, jakby przez nią się przebić, ale ten początek jest naprawdę sprawią mnóstwo frajdy, bo widzimy, że jesteśmy coraz sprawniejsi coraz lepiej potrafimy zrobić coraz trudniejsze rzeczy na tej ścianie natomiast moja nie zdążą tego powiedzieć każdy przeciętny chodząc po ulicy człowiek jest pierwszym razem jest w stanie wojennym taką ścianę pokonać po najprostszej drodze, a moim zdaniem i teraz po prostu szliśmy jest inna bariera, która powoduje, że być może ludzie chcieliby zajrzeć na ściankę wspinaczkową niekoniecznie to robią ludzie w wspinaczce i wiem to w jedynce znałem żadnych niegodziwości z ich strony, ale stanowią taką dość hermetyczną grupę, która po pierwsze, mówi innym językiem niż inni to już tą terminologią jeśli chodzi o wspieranie jest dość specyficzna najgorzej wreszcie mają na tyle umiejętności, że często takiemu nie wiem ignorantów w jej, jaki jak ciężko jest przełamać się niczym w obawie przed taką spółką i narażenie się na śmieszność to się bardzo zmienia myślę, że tak było o kilka lat temu teraz transpozycja robi coraz bardziej popularnej, bo też coraz bardziej otwarty dla ludzi i takie miejsca jak jak makak to jest właśnie to właśnie przykład tego, że człowiek z ulicy może przejść nie wiedząc kompletnie nic nie mając nic ze sobą żadnego sprzętu i na miejscu wszystko zostanie wytłumaczone pokazane zostanie ubrany w uprząż z wymienieniem rzeczy osprzętu byłoby buty są dość mocno liczą, że te buty wypożyczyć może wypaść może założyć, że ktoś jednak chciałby zakupić taki sprzęt zaraził się tą pasją Bill to koszt, jaki jest wydatek, żeby skompletować swój własny sprzęt no pewnie w każdym sporcie tak niemal jak żona Anna są i tańsze narty i droższe, ale na początku to nie muszą być jakiś naprawdę wolnym najlepszego rodzaju sprzęty, więc buty można kupić za 200 zł uprząż za kolejne 200 myślę, że nie jest to jest w sport drogi jest to sport często nieprzyjemne dla dłoni, a magnezja powoduje, że niektórzy nie mogą się tego wyzbyć się do winy prawda tak dłonie dłonie cierpią trzeba nie więcej dbać no dziewczyny muszą zapomnieć o paznokciach koniecznie wybrać się na ściankę i rodzinę itd zdecydowanie tak nikt nie wchodzą w rachubę przed prasą pozwolę sobie pytanie czy ofiary nie mają szans no bo zdarzało się tak, ale my z przerażeniem patrzyliśmy na takie próby z innym to jest taki charakterystyczny dźwięk i paznokci, które wspierają Justyna z ruchem 2 LUKS Chełmno nie polecam nie polecam to, żeby najstarszy uczestnik takich zabaw wspinaczkowy, który przebywa z klubu po lak z innym powiem szczerze, że ja zaciągnęła swoją mamę, która spróbowała wspomina Arki po raz pierwszy w wieku 7 2 lat spodobał się mało jest mieszka na południu Polski nie ma tam ściany wspinaczkowej, gdzie zdobywał ich było bardzo dużo śmiechu mu też świetnie sobie radziła czy ktoś, kto jednak zechce spróbować swoich sił musi robić to pod okiem fachowca krótko mówiąc po pierwsze, by nie nabrać złych nawyków po drugie, kwestia bezpieczeństwa omawianą tu w tej kwestii jest to jest coraz, jakby dostępniejsze sport i nie chodzi tylko o to, że my, żeby nam pod na początku poznać kilka zasad właśnie dotyczącym bezpieczeństwa czyli, żebyśmy nauczyli się jak bezpiecznie jak prawidłowo zakładać uprząż jak bezpiecznie do tych przełoży się dowiadywać, żebyśmy poznali podstawowe zasady dotyczące asekuracji szkoleniowiec wstępne, które obejmuje wszystkie to takie ABC wspinania to zaledwie godzina czasu po takim szkoleniu jesteśmy praktycznie samodzielnie możemy samodzielnie się wspinać się asekurować powiedzieliśmy o wydatkach sprzętowych, ale jeśli chodzi o czas spędzony na ścianie z instruktorem bilet kosztuje 1 000 000 sama sama wejściówka na ścianę poczynają raz może na tej ścianie zostać tak długo jak chcemy to chyba też odróżniać ściany wspinaczkowe aut od innych tego typu miejsc, gdzie płacić za godziny w to jest koszt od 2 0 do 2 8 zł w zależności od zniżek tak naszego wieku i t d. jest kort tenisowy stówkę więcej, ale poziom tak jak mówię wejść i siedzieć na oczyszczanie cały dzień dopóki nam starczy sił ochoty szkolenie wstępne kosztuje 30 zł, więc to też żaden wielki wydatek, a co z instruktorem fachowymi instruktorami na początku tego instruktora nauki i 3 taki nowicjusz nie potrzebuje tak jak powiedziałam dość intuicyjny sport na początku w oszczepie powinniśmy próbować robić to sami, żeby zrozumieć co właściwie mamy zrobić, żeby to, żeby się wspinać, by przynieść przemieszczać się do góry instruktor jest potrzebny do tego, żeby na kolejnym etapie podpowiedział nam, jakie błędy robimy jak poprawić swoją technikę jak zacząć wspinać przy wieszaniu, czyli na takiej ściany, która na, której wspinamy się troszkę głowa do góry głową w dół na początku ten instruktor nie jest nam niezbędnie potrzebnym to obiegowa wspinaczkową nie będą już to zdradzała zajmowała się zupełnie czymś innym przez lata Neila odbija się zaczęło wspinać się nie tak bardzo dawno, bo 6 lat temu, ale kompletnie wtedy nie planowałam ani nie miałam pojęcia, że zwiąże się z tą wspinaczka na stałym, kiedy powstał manka w jest to chciałem po prostu zachwyciłam i nagle okazało się, że mogą się zajmować w życiu czymś co mnie interesuje co mnie bawi mogę pokazywać innym dzielić z innymi spotykać ludzi, których interesuje to samo, trudno więc długo nie zastanawiam się tak, gdybyśmy w kilku zdaniach poleciła to innym tym, którzy jeszcze tego w tym przyjemność niezrównany nie chcemy tylko powiedzieć wszystkim, którzy kiedyś myśleli o tym, że był może spróbować wspinaczki, żeby przestali się nad tym zastanawiać tylko po prostu spróbowali bardzo dużo osób myśli, że do tego trzeba się jakoś przygotować trzeba pochodzić na siłownię z udziałami w bardzo silne ręce, że nie wiadomo co jeszcze nic, ale po prostu z ulicy można przyjść spróbować jest to niesamowita frajda w większość osób wpada w to jak śliwka w kompot i my już mamy całe rzesze wspinaczy Nnamaka ku takiej masie makowej dzieci, które przyszły do nas 3 lata temu nie wiedząc nic jej spędzają tam tak dużo czasu, że czasami śmiejemy się, że musimy wprowadzić taryfikator tata Chomet, który dla takich wspinaczy, żeby nie przesadził ich nadal jest bez trzymanki tam nie wchodzi w 2 dziękuję bardzo plakaty z Teksasu był moim państwo gościmy rozmawialiśmy w audycji ruszy na zdrowie o tym jak można pokochać wspinaczkę sportową dziękuję bardzo państwo zaproszone informacji Radia TOK FM po nich ciąg dalszy rozmowy Hanny Zielińskiej w sztuce życia po godzinie trzynastej moimi gośćmi będą państwom Paulina Kieszkowska Knapik oraz pan Michał Wojtkiewicz opowiemy o spotkanie na dworcu gdańskim w Warszawie z rocznice marca 6 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!