REKLAMA

Popularne marki aut sprzed II wojny światowej

Data emisji:
2018-03-17 12:20
Audycja:
Zmotoryzowani
Prowadzący:
Czas trwania:
15:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

dzień dobry Krzysztof Woźniak oczywiście Jerzy Lemański narodowe muzeum techniki witamy państwa dzień dobry panie Jerzy dzień dobry panu wiele by państwo ostatni odcinek przed wybuchem takim konkretnym drugiej wojny światowej i w dzisiejszym odcinku ułomny powiemy trochę o Markach modelach również samochodów, które były istniały i całkiem sporą popularnością cieszyły przed drugą wojną światową, ale z różnych powodów po drugiej przestały istnieć no, więc Rozwiń » proponuje Włochy najpierw może mu już do remontu, bo jak Włochy to by taki bogaty i tak Bugatti zresztą Bugatti do tej pory jakoś skojarzone i ciągle jest nim nie jest taka zapomniani Alzacji na pewno najmniej z tych, które chciałbym dzisiaj powiedzieć to na pewno naj naj mniej nieznana jest właśnie bogaczy to jednak kogokolwiek innego co do edukacji Bugatti to nic nie powie to Marka fortepian tylko, bo jest to Marka jednak samochód ze sportowymi samochodami, gdy ja się tak zamiast Adamiak w pamięci została firma, która wyprodukowała w całej swojej historii w niecałe 8 000 km 1 samochodów samochodów co wyjątkowe samochody Ano właśnie Bugatti to były panie Krzysztofie Bugatti to był taki styl dzieła sztuki, że to Autosan nie musiał jeździć, ale samym wyglądem zapierał dech w pierś, a wystarczy, że był to już czternaste złoto było niesamowite samochody, ale jak jeździły do naprawdę nie miały równy stawiano w pewnym w pewnym okresie Alfa Romeo mogło im dorównać, ale tak naprawdę Bugatti był absolutnym liderem szczególnie ten model typ 3 5 to był samochód mógł posłuchać na tamte czasy to samochód potężny jak kiedyś Pacana przyśpieszenia Bugatti 3 5 to samochód jest z 20 04 . roku o nią przyśpieszenia mniej więcej równe jak audi model tt, czyli 0 0 3 do setki wyjazd do pana dwudziestym czwarty roku szeregi koła miał tyle samo mówili o rok nie będę naginał wymiar go, ale o protokół, jeżeli mówimy to może panu powiem, że tak dłużej niż uważa, że felgi aluminiowe to lata sześćdziesiąte w Polsce dopiero lata dziewięćdziesiąte i felgi aluminiowe pierwszych prowadził bogaty no po prostu inżynierowie Bugatti zobaczyli, z jaką prędkością aluminium i odprowadzać ciepło i stwierdzili, że chodziło o to żony były lżejsze nie chodziło o to, żeby jak najszybciej odprowadzał ciepło pod samochód i szybko się rozpędzała i szybko musiał hamować ten model 6 i 5 par zdaniem o tym, samochodzie z prawdą jest teraz mam tutaj ściągawkę, dlatego że trudna wszystkiego nauczyć na pamięć jeśli chodzi o dane techniczne, ale nic nie, ponieważ pan pani cytuje broń Boże nasz udział w 2 300 cm, by cytatem z czystym jest, że to potem było ograniczone do 2 l, bo tak i teraz są pewne ograniczenia jeśli chodzi o Formuły 1 tak wybitnych graczy na zaczęto wprowadzać, ale ten oryginalny silnik, który miał wypadli 2 z litra miał 1 3 0 koni mechanicznych samochód osiągał 200 km / h bez problemu, jeżeli brak jest to z roku 19 2 4 to był naprawdę naprawdę dobre dobre osiągnięcia w ogóle tak naprawdę to Bugatti nie powstało we włoszech tak mówił włoski samochód prawda w Bugatti powstało w miejscowości Molska im i to jest miejscowość, która dzisiaj leży we Francji i takie tam 30 km od Orlenu w natomiast w momencie, kiedy Bugatti powstawało kilka firma była zakładana w jedno 100 zlote, żeby było to miejsce jest w Rynie czy reguła zostało założone i Niemczech błoto było 19 0 9 roku, ale obecnie jest to tak jak powiedziałem miasteczko francuskie elity, ale założycielem to był Puchar Włoch tak, chociaż chyba jakaś zostawiam to odległa, bo tak inie mógł takiego jest Ettore jest we włoszech popularne i we Francji dalej jego jedenastym nazwał się, że są na to zupełnie do drugich z rolą tych jak do końca właśnie tak się czasami zostawiam, dlaczego tak w lutym 2 PL pytam z głowy Bugatti znaleziska liderki Bóg bogaty i włoskie nowe realia panom Michel Platini pochodziły z Piemontu dyskontem jest ogólnie włoska były i 1 z najlepszych piłkarzy w historii reprezentacji francuski, a żona bogatego skoro Cis nawet umorzona tutaj jakiś taki koneksje rodzinne nie ma dziś mam wiadomość obiegła wiadomość dla tych temat ale, ale motoryzacja motoryzacja taki, a co sprawiło, że on się zachłysnął tą sportową żyłką wszyscy we włoszech w tym czasie Rosja i musi oczywiście w Gnienie do plus sport samochodowy to przede wszystkim stolicą sportu samochodowego są Włochy Niemcy, a zdarza się mówić to Mercedes sportowy został zrobiony nie Francuzi, którzy znowu byli inicjatorami wszystkich tych wyścigów, bo Francuzi mieli zmysł organizacyjny Niemcy mieli jak ważny techniczny prawda o 8 l albo Schild chaty żyłkę to też jest taki nie jest już Włosi jak jako bardzo gorąca krew gorąca krew tak jest w jedno tak jesteśmy w modelu 3 5 1 model był samolot sportowy niezwykle długi przód i stąd, iż charakteryzowały samochody Bugatti, że miał bardzo długo czuć tu fajnie wyglądało tak dla dawało takiej cechy sportowe samochodom, ale nie tym w sporcie wyczynowym Bugatti tylko stał, bo tych samochodów w Bugatti powstało tam raptem w lasach obejrzeć ten długi przód to on miał też znaczenie przy jakich osiąga także w pomagało to banda przeważnie były silniki jonowe i Johnny musiało być taniej technologii i musiało długo prosić rywali potrafimy tego inaczej zrobić, gdy samochody to wszystkie zawody sportowe tak, który był poprzednikami Formuły 1 proszę sobie tak uzmysłowić one nawet nie miał świateł miał duże chłodnicy stop i miał tu bardzo bardzo długi przód czasami był silnik dwunastocylindrowy rzędowe, więc jedno nowo musiało być miejsca również, że musiał być miejsce w długi są też miał model typ 5 7 Artur samochód dla zupełnie innego odbiorcy tych samochodów w latach 3 4 40 powstało 70 0 sztuk nowych, a 7 2 tysiące dziesiąty i Schetyny już więcej ich produkować, a tam złe wieści, więc wyprodukowano tylko Lubań z 4 1 ławie bardzo mało i ten typ 5 7 był przeznaczony dla zwykłego odbiorcy, który miał zacięcie sportowe, ale nie zaś dla zawodowego sportowca i bo o nich na odległość osiągi, chociaż tak można ale jakby wzięli pod uwagę lata trzydzieste to ten sam sołtys miał całkiem przyzwoitą, bo miał 1 7 5 koni mechanicznych mocy tych i jeżówka goszcząca w 2 60 1 70 km / h to biorąc pod uwagę samochód seryjny w niesportowych wyczynowy no to było rzeczywiście był na tym samochodzie zabił się syn Bóg grać tak jak będzie miał 2 synów 1 z nadzieją gładkiego swojego idola sportowo i organizacji je natomiast drugi to uda ekipie Wizards filmu pechowiec niejedno kompletna inie Dołęga no i ten zdolniejszy żabą Rolando takim pechowcem Dołęgowska, a w nas załatwi brał udział w jakimś tam w wyścigu w zamkniętym torze i ich nie wiadomo, jakim cudem na ten zamknięty tor dostał się pijany rowerzysta i wdraża Bugatti, chcąc go ominąć od polskich samochodów byli wtedy nie miał Anina, gdzie jest Arianny coś się różne rzeczy robi również woda zrównała sposób dostać w notowaniach w drużynie grali różnie zabić no no w każdym razie chciało myć ominą uratował życie temu pijanemu rowerzyście, ale sam niestety wkład w poślizg wpaść w zginął jej firma Bugatti opłakiwała jego po tym, 9 lat później opłakiwała ojca rola mu drugi syn nie mógł poprowadzić tej firmy naiwności firma Bugatti dostała umarła tak trafiło prosto z solarium naturalną dla nich tak to jest tak ze to jest przykre tak raz zaszła taka fajna Piła tango reaktywacja ta była bogata i teraz należy również uwagę, ale Niemcy są ostatnim Harrym, który zrobi za bluzę sportową fantazją no chyba to takie Wilkowi powierzyć pilnowanie oficyna w Wielgiem co można powiedzieć w autach Protasiewicz, który podobnie jak not Nat, ale jednak niemiecka precyzja precyzja najbardziej, ale temperament fantazji średnio i dobrze, a paliki Sowiety są tak o takim zawodzie i strata w jaskini też Włochy EW też Włochy ich nie za młody jest chyba bez schronienia w bok jej do czego zmierzamy rozmawialiśmy ze 3 odcinki g o roznosić Walter prawda w połowie lat trzydziestych każdy szanujący się państwo, które miały jakiś tam tradycje motoryzacyjne chciały mieć swój samochód klasy luksusowej i dlatego właśnie to porusza, bo Niemcy mieli mercedesa prawda to najbardziej luksusowe mercedesy naprawdę eleganckie samochody Anglicy mieli rozwozić Maybach też luksusowo nasz, a wizje rozwoju SA Amerykanie mieli każda Włosi mieli właśnie istota praskim, a Hiszpanie mieli Hiszpanów Visa i tu rządzi marki są 2 kaski, mimo iż analiza lotu marki w ogóle mówią, że są nieznane, bo takie Bugatti powiedzieliśmy, że trochę jako tako tam było znaleźć i tak jej istota praski kompletnie nie dobro luksusowe włoskie samochody z Mediolanu na początku ta firma wcale nie produkowała samochody sztuk importowała w i miała takie motto jej importu sprzedawaj naprawia samochód i naprawiają samochody tak się nauczyłam, jakie to często, bywa że zaczęła robić sama tak jak Mitsubishi Trocha i tak coś, o czym mówiliśmy i tutaj jest bardzo bardzo ciekawa jest z punktu widzenia marketingowego może ktoś nas słuchać co ktoś zajmuje marketingiem, bo naprawdę rzecz niesłychaną zrobiła ta firma Otóż im chodziło o uzyskanie reputacji, bo z tego zrobili samochód, który wcale nie był jakiś rewelacyjny nie był ani ekskluzywnych, ale ich praca nosiła oni wiedzieli, że mógł zrobić ruch z 3 krzyżykami zbudowali samochód i jej istota uczestniczki po de pani wystawie to musimy tych, którym miał 17 l pojemności chyba nigdy im wcześniej zbudowano w samochodzie osobowym tak Gant gigantycznego silnika tam dopiero budżet klubu i gotową NKW ogniowe lub lokomotywa ten samochód tam głos w okolicy 1 2 0 koni mechanicznych na jakich wyścigach brał to samo w udział w zaczęli blizna z Włoch i po tym, jak jednak w czasie okazało, że istota praskim Jurek rezygnuje z budowania samochodu sportowych, a zaczyna budować sam kolekcje ekskluzywne to już było już już mu było głośno no i te samochody były tak zaprojektowane, żeby z powodzeniem mogą być eksportowane do Stanów zjednoczonych i były pisane z datą ich działań istotą jeździła Greta Garbo Rudolf Valentino te samochody i osiągnęły właściwy poziom Rolls-Royce SA i osiągnęły poziom i patosu list mało tego konstruktorzy i decydenci firm istota jaskini zdecydowali się pójść śladem Rolls-Royce 1 000 00 0 zlotemu sukces, czyli zrobić coś takiego jak polityka USA, a wiadomo, więc rosła jak zaczął produkować swojego syna, bo są to potem przestali zajmować jako jakimikolwiek innymi samochodami gość im więcej, dlatego że wie, że to muszą być najlepsi byli i do samorządu i zabaw oraz inni je tylko troszeczkę później, bo to był rok 19 19 zbudował i po 8 taki samochód i Włosi niezwykle ekskluzywny bardzo ładnie, chociaż pan wie, że jestem miłośnikiem Silver Ghosta także zalecało bawimy się nie podoba styl, ale ładny w ich, ale ten był w Zawoi ładny i 5 6 l pojemności 4 biegi w domu pierwszy seryjnie produkowany samochód ośmiocylindrowy byli zaskoczeni nowym silnikiem rzędowym Bolszoj z nowym Doda, ale Tusk i wziąć rządowy natomiast natomiast tutaj istota miała ośmiocylindrowy i to musi niech je do kasy są Rolls-Royce rabują miał im mocniejszy zdaje się na 90 koni mechanicznych i bierze pan goszczą w 40 km / h jeszcze do tego dochodzi, jeżeli 1 ważna zresztą włoski samochód ten samochód był mniej, więc w zależności od serii od 2 0 do 50 × droższy od fiata topolino lord z jedno ekskluzywne to jak z drewna cena no nie możemy się oszukiwać, że jest raczej coś zrobić to analiza tego ekskluzywnego to będzie taka sama cena oczywiście powojnie aferą, dlaczego nie ma z nich to oni zaczęli mieć duży problem w momencie kryzysu przed wojną już na przełomie lat dwudziestych trzydziestych Mussolini chciał im pomagać innym nie chciałem pomagać jej absolutnie wesoły filar więcej niż Mussolini miał zamiłowanie do takich samochodów nowych odmian róż zamiłowanie w każdym razie już zaczęli mieć problem w czasie kryzysu, a potem po wojnie nowo wie pan, jaka była bieda po Włoszech zarobili ci złodzieje rowerów z takiego co tam naprawdę Fiat 1 100 miał problemy, żeby wejść na rynek ten przedwojenny Fiat w Abu najtańszym samochodem to co tu mówić o istotach praskiej, która była sama od lat mówiliśmy, że ja to właśnie znacjonalizowane i on musiał być musiało być wcale nie środki były kochane właśnie do fiata uno socjaliści wszyscy wszyscy tam poklepywali Kate i pomagali mu to jest prawda no i druga Marka mami ile czasu ich jeszcze chwilka zdążymy nawozy i Hiszpanów i za bagaż muszę powiedzieć jak jest reklama znana z jelit hiszpański DSd bramy niemiecka precyzja, ale i to jest nawiązanie do temperamentu właśnie do Hiszpanów i zawody były samochody i ekskluzywne i samochody szybkie tutaj ja muszę powiedzieć o modelu to, że państwo Rytel prezes Domatora dostęp do internetu, by klikaj cie sobie w bólach i kabanosów Iza haszysz Ksenia rodzic wpisany to był niesamowity modelami to najładniejszy model przedwojennych motoryzacji to mój samochód zaprojektowany tak jak powiedzieliśmy ekskluzywny samochód co na to, że w podobny do Korda, czyli takiego amerykańskiego nowoczesnego samochodu, ale z boku wygląda kabina była cała ze szkła właściwie ten sam nieobjęte szyby boczne do czasu wejścia piszemy obok siebie płaskie dna zamach miał wielką szybę panoramiczną z przodu tylną oś będzie dookoła coś tu kosmos w ogóle samo południe od drzwi otwierane tak jak dzisiejsze dostaw takich jak i rozsuwany dach i ten samochód z badania niezależne zawieszenie jak zakryte tylne koła, a z boku, że taka moda na sam od muskularnych nic za darmo Nissan juke jej tata Honda Honda LG Toyota Touch i serc jako mata przez lata komuś rano, a tu nawet prawda to są takie samochody to pokazuje muskuły pierwszym samochodem, który pokazywał te muskuły właśnie Włochy spamu Syriza i wszerz zdziwienie będziecie za taki samochód mógł być zaprojektowany w latach trzydziestych dwudziestego wieku, kto nim jeździł tak na koniec arystokracja tam hiszpańska ktoś jeszcze znane i 1 LO KUL miłośnikiem i Hiszpanom długów, a po trzynastym, a po trzynasty ich tyle jest z tym, że Augustyna nie tym modelem jeździła po trzynasty jeździł Hiszpanom i swój dach na Facebooku jest dowód setki innych taki niby mieli awangardowy samochód w i Alfons z nas jest trochę bez z polską związany, dlatego że on dał wysokie odznaczenie Janowi z paniką w Zatorze Szczepanik wynalazł kamizelkę kuloodporną udał i to uratowało życie w zamachu na, ale jej dosta w do gardła raziło oczywiście arystokracja tym samochodem damy to był 1 z najładniejszych samochodów działali w ślad jest z całą pewnością najładniejszy samochód nad i polecamy wy klikać czy Hiszpanów Iza z VAT na rzecz Ksenia nie tylko ten model w ogóle zobaczyć zainteresować się, bo niestety w radzie nie pokażemy tego zdjęcia, choć bardzo się staramy opisać jak to wszystko wyglądało proszę państwa tym samym zakończyliśmy ten okres sprzed drugiej wojny światowej opowieści o motoryzacji powiedzmy to dla ludzi takiej samochodów osobowych też motocykli przez najbliższe 3 przeszły odcinki będziemy mówić nie z Jerzym Domańskim, ale również za sobą w muzeum Narodowego muzeum konkretnie będzie pan Tomasz Rybicki człowiek, który jest 1 z najlepszych w Polsce fachowców jeśli chodzi o motoryzacji, bo jedno wiem, ale wielki autorytet dla mieli duży szacunek dla pana de Mono zaczniemy mówić o machina wojennych wcale nie w drugiej wojnie światowej wcale nie z pierwszej, bo takie Machine to były wcześniej Jerzy Lemański Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ZMOTORYZOWANI

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!