REKLAMA

Mózg. To, o czym dorośli Ci nie mówią. Rozmowa z Bogusiem Janiszewskim

Data emisji:
2018-03-18 14:20
Audycja:
Jak z dzieckiem
Prowadzący:
Czas trwania:
11:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

jak z dzieckiem przemysłowi Wańczyk kłania się państwo zaproszą na kolejną odsłonę naszego programu z tego właśnie cyklu w naszym poznańskim studiu jest obok Janiszewski dzień dobry dzień dobry witam państwa autor książki mózg to, o czym dorośli ci nie mówią to aż taka tajemnica mam wrażenie, że tak przynajmniej do tej pory w dyskoncie niby ta pokusa rodzice, żeby wszystkiego dzieciom o mózgu jego pracy nie powiedział ja od razu państwu powiem mówimy nie także Rozwiń » opozycji, który nasz gość jest autorem, czyli mózg to, o czym dorośli ci nie mówią i teraz dopisali, bo często sami nie wiedzą tym samym opowiadana z zadanym przez siebie pytanie to jest książka, która nie ukazała się nakładem wydawnictwa publikatora, której patronem jest radio TOK FM mamy dla państwa te książki proszę pisać do nas na adres magazyn małpa to krótka forma teraz już z autorem tej książki będziemy wyjaśniać dalej, czyli rodzice są nieświadomi mam takie wrażenie, bo niby, skąd mieliby się dowiedzieć jak pamiętam moje doświadczenia ze szkoły, bo tam o o tym, kim jesteśmy jak funkcjonujemy czym jest nasze myślenie było tak naprawdę niewiele, ale raczej kazano nam zapamiętywać niższe korzystać z tego mózgu i z jego zakamarków no właśnie to z kolei takie działanie, które powiedziały jest mało produktywne mało przyjazne z punktu widzenia naszego naszego mózgu do kogo skierowana ta książka, bo poprzez ilustracje mam wrażenie, że jednak do najmłodszych odbiorców, ale poprzez treści myślę, że także każdy dorosły powinien mieć w swojej biblioteczce jako no taką podstawę kompendium wiedzy przy wychowaniu swojego dzieciaka to takie się wydaje no to pewnego czasu plasujemy taką koncepcję książki uniwersalne tak było przy naszej pierwszej książce ekonomii również przy polityce teraz tak jest co z mózgiem jak słyszę pierwsze reakcje na to okazuje się, że książkę czytają ośmiolatki, ale też książki czytają nastolatki mam wrażenie, że dorośli również znajdą tam sporo interesujących treści gra w Warszawie u dzieci potrzebują przede wszystkim narzędzia narzędzie, które pozwolą im nie wiem lepiej zapamiętywać lepiej kojarzyć się lepiej mówić odtwarzać, ale także popisywać się sprawnością ami czysto fizycznymi, które też przecież z mózgu płyną zdecydowanie tak natomiast nikt mnie też interesuje taka choćby podstawowa fundamentalna sprawa mam wrażenie, że większość z nas jak i wszyscy poświęcają na myślenie mnóstwo czasu być może to jest taka czynność, która zajmuje najwięcej czasu każdego dnia, a więc pora zastanowić się pora porozmawiać o tym, czym w ogóle myślenie jest co to za doświadczenie co to za proces jak myślimy, dlaczego myślimy, dlaczego to myślenie tak naprawdę nam nam służy wstąpi do zawarcia odpowiedzi na te z mojej perspektywy istotne pytania w obie książki w Trzebini może książka też służyć za poradni, bo tak mówi najlepiej najlepsze książki takie spory ich tor uda się wyciągnąć praktyczną wiedzę jestem przekonany, że tak przede wszystkim nasze myślenie w wymaga narzędzi, żeby myśleć trzeba myśleć za pomocą za pomocą czegoś o naszym takim podstawowym narzędziem do mieszkania jest język, ale poza językiem korzystamy z wielu powiedziałbym technik metod sposobów sposobu myślenia o stanie też ma to do siebie, że mamy do niego dużo zaufania, ale on często prowadzi nas na manowce nie zawsze nasze myślenie jest myśleniem wysokiej jakości stąd wierzę w to, że lektura mózgu pozwoli dzieciom na podkręcenie jakość własnego myślenia tym sensie jest to książka na pewno praktyczne, czyli dzieci muszą być na tym etapie rozwoju wspomagane przez rodziców jeśli teraz abstrahując od książki w sferze kształtowania właśnie z własnej świadomości czy to co do książki zdecydowanie w takie zachęcam do lektury książki razem z dzieckiem, tym bardziej że mam mam wrażenie, że w książce sporo takich smaczków, które w głos interpretują i zrozumieją dorośli się tą książką trochę tak dwu warstwowo po to, żeby i ten dorosły czytelnik i im młodszy miał satysfakcję natomiast co do stymulowania dzieci no mam wrażenie, że takim głównym stymulatorem procesu rozwojowego dziecka w tym okresie powinna być szkoła natomiast nie mam do końca przekonany, że szkoła w tym konkretnym wymiarze myślę o jakości myślenia to zadanie spełnia bardzo ciekawą częścią albo też takim wsadem do książki są eksperymenty myślowe rozumiem że, opracowując je też inwestowały, gdzie z tymi, którzy później mają dać przynajmniej w tej kategorii wiekowej niemówiących intelektualnej później mają to te zadania rozwiązywać eksperymenty tak jest w taki eksperyment popcorn Lem testowałem ten eksperyment mała na moich uczniach w poznańskiej szkole z Akademii muszę powiedzieć, że w wywołał on dużo w entuzjazmu problem pojawił się na tym, że znowu w pojawi się problem natury, że dopóki eksperyment polegał na obrażaniu popcornu przyszłą wszystko szło dobrze natomiast w momencie, kiedy trzeba było dokonać bardziej szczegółowych obliczeń szczegół państwo poznać książce, a tutaj trochę entuzjazm moich uczniów zawiódł zdradź jednak tym bardziej że nasi słuchacze bym też będą chcieli te pozycje zdobycie jeszcze raz przypomnę, że można pisać do nas na adres magazyn MOPS oto krótka SM jak konstrukcja ma ta książka, jaką konstrukcję tak jak jest podzielona na jakie segmenty i czy aby one są poukładane także bez przeczytania i zgłębienia pierwszego nie należy wchodzić w drugi one są zresztą uhonorowany w technikum i sądzę, że nie jest to kolorystyka tylko dla ubarwienia jej zwiększenia atrakcyjności samej książki czy nie mam wrażenia, żeby można było przy trasie jestem przekonany, że książkę można czytać różne w różny sposób natomiast idea autorów była taka, żeby wczytać się od strony pierwszej do ostatniej stąd zaczynamy od refleksji nad tym, skąd się w ogóle myślenie wzięło 3 myślenie to jest coś co z doświadczeniem wyłącznie ludzkim przemyślą tylko ludzie czy myślał również zwierzęta, jeżeli tak to czy nasze myślenie się w od zwierzęcego myślenia różni jest też pytanie poco nam w ogóle było myślenie co ono nam dało jej, jakie korzyści miało przynieść naszemu gatunkowi to jest taki pierwszy wprowadzający rozdział to jest pozycja także przeproszą, gdy słowo, które zahacza również o tematykę, którą uczniowie mogą posiąść choćby na lekcjach biologii mam namyśli choćby ludzkie hormony tak przy czym mnie bardziej jest znalezienie terenu opisze co ma wyjaśnić pewnych zjawisk bardzo zależy na tym, aby w mojej młodzi Czytelnicy rozumieli, o co w tym chodzić nie rozumieli n p . po co jest myślenie zrozumieli do czego służy to służy wiele do czego służy język, aby uświadomili sobie, że ogromna część zdecydowana część tego co się dzieje w naszej głowie nie podlega zupełnie naszej kontroli natomiast przejawia się najprzeróżniejszych zachowaniach i decyzjach przyznaje, że dla moich Czytelników dla wielu moich 4 nikt nie wie zaskakuje zaskakująco czy zdarzało się wśród grupy tych, którzy wciąż nie czytali ją, a może autor ma taką zwrotną na ten temat, że n p. po lekturze rozdziału o tym jak działa na człowieka strach ten strach udaje się okiełznać albo po lekturze działu, który zdobył pokazuje, skąd bierze się nie wiem nasze łakomstwo też okazuje się, że jest to pokusa do hamowania nie mam wrażenia, żeby żebym, która działała tak szybko, tym bardziej że nasz nieświadomy mózg co ma 1000 sztuczek, żeby robić to na co on ma konkretnie rock Opera niekoniecznie niekoniecznie my natomiast to co zauważyłem to zauważone ciekawość dzieci i potrzeba, aby Petra Matej te wątki w zagłębić się dzieciaki myślą na skróty wszyscy myślimy skrót to właśnie to jest umiejętność, która w, którą można pracować, którą można wytrenować umiejętność sportową n p. myślę, że to z kwestią przede wszystkim świadomości zrozumienia co się w konkretnej sytuacji będzie, czyli przykładowo układa się wieczorem spać z pewny tego, że następnego ranka wstanę i pójdę biegać jak kilka godzin budzę się i nagle okazuje się, że cała Ochota zniknęła i mojej głowie pojawia się on pojawią się dziesiątki argumentów za tym, żeby jednak nie ruszyć z łóżkami marzy pogoda w sumie fajna reali pomysłów to ciekawy, kto podejmuje decyzję o coś w mojej głowie dzieje, kto w tym momencie mną rządzić, a moje racjonalne ja czy jakiś inny kawałek nie Kimon jest z tego myślenia na skróty w naszym doświadczeniu w naszym życiu jest bardzo dużo przy dokonywaniu decyzji zakupowych w polityce przy, a także w naszym codziennym doświadczeniu mam wrażenie, traktując dzieciaki wciąż bardzo poważnie, że ta książka to trochę narzędzie takie wersy inne dzieciaki po jej przeczytaniu już się nie dadzą nam się manipulować, bo będą wiedzieli co to jest manipulacja chociażby no szczerze mówiąc to jest już to jest moja misja moje marzenie, żebyśmy traktowali dzieciaki poważnie, bo one na to on na to zasługują wydaje mi się, że słaby współczesny model kształcenia współczesna szkoła jest cały czas tak mocno dyrekcja znak stop loss jest to instytucja, która mówi masz to zrobić, a ja bym chciał, żeby coś, żeby dzieci rozwijały się w poczuciu takim, w którym mogą zadawać pytania mogą wątpić mogą poszukiwać samodzielnie rozwiązać, a przede wszystkim mają przestrzeń na to, żeby mogły zrozumieć samych siebie zatem rozumieniem samych siebie podążać od tak buntują dziękuję bardzo za te rozmowy z coraz przypomina mózg to, o czym dorośli nie mówią książkę autorstwa Busha Janiszewskiego jest także dla państwa proszę pisać do nas adres magazynu potok w FM to książka nad trumną patronat medialny, który ukazuje się ukazała się nakładem wydawnictwa publika dziękuję bardzo za rozmowę bardzo dziękuję państwu zaprasza na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JAK Z DZIECKIEM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!