REKLAMA

O skutecznym imitowaniu dźwięków

Data emisji:
2018-04-02 20:00
Audycja:
Salon Radia TOK FM: Nasłuchiwanie
Prowadzący:
Czas trwania:
43:35 min.
Udostępnij:

W słynnej scenie z komedii "Skarb" (1948) widzimy, jak Adolf Dymsza imituje rozmaite dźwięki podczas nadawanego na żywo słuchowiska. Rola imitatorów była również ogromna podczas pracy nad filmami. W realiach polskich co najmniej do połowy lat 70. dźwięk w filmie nie pochodził z planu zdjęciowego, ale dogrywano go później w postaci tzw. postsynchronów. Aktorów można było poprosić o wygłoszenie do mikrofonu tych samych kwestii. Ale co z ptakami, szumem strumienia, ze stukotem końskich kopyt, strzelaniną - nie mówiąc już nawet o ryku nieistniejących potworów?...

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

nasłuchiwanie w różne państwa dziś zapraszam do rozmowy o tym co właściwie słychać w filmach w Rosji stał się film z tym większą podejrzliwością należy przyjmować, jakoby to co rzekomo słychać było tym czymś naprawdę, żeby nie brzmiało tak tajemniczo przypomnimy sobie legendarną polską komedię skarpy z roku 19 4 8 Adolf Dymsza gra tam pana Ziółko, który podczas słuchowiska radiowych z to prawda, że nie dla firm, bo akurat imituje odgłosy przyrody dźwięki Rozwiń » wydawane przez zwierzęta nawet płacz niemowlęcia znane są odgłosy powodzi do chrupania wodą w miejscu grzmoty robi, uderzając pałeczkami kotły i dokładnie takiej samej pracy wymaga lub wymagało film prace należy go było tylko była tylko o tyle trudniejsze, że odbywała się na zielono i pewnego razu imitatorów podczas słuchowiska się zamyślił się błyskawicznie rozdarł nikczemność tego ranka siedziała nad kołyską swojego Dzieciątka, które jak w Realu cicho płakało cichą bałaganu płakało, a ja płakał do rozmowy z rynku firmy zaproszenie przyjął pan Grzegorz Pieńkowski inżynier z wykładowcą historii filmowe kadr filmu telewizji w Warszawie przewodniczył przewodniczący rady polskiej federacji dyskusyjnych klubów filmowych jest droga była pana funkcji można, by wyliczać wskazuje entuzjasta filmu jako takie to na pewno, bo film się nikłym mając lat chyba 4, kiedy odkryłem, że do pobliskiego kina możemy się z kolegą dostać, wożąc psie zawsze uchylone okienko na dachu i w ten sposób żeśmy oglądali ponad 100 oraz chińskim kolegą z podwórka filmu latający profesor, o czym mówił profesor o szalonym naukowcu, który znajduje gumowe pozwalającą wznosić w powietrzu montował ją starego forda i latem Stanami Zjednoczonymi w dosłownym realnym, czyli do głowy, aby na początek rowy i inne firmy wersja testowa piosenka obok niego zobaczymy lamy swój wkład w żartobliwy pokazany był realny kłopot, który był w końcu lat dwudziestych znali się okazało, że dobro jest dzień w filmie Illusion, którego formalnie to czy przyjmuje się do 20 07 . roku chodzi o 7 ton to jest umownego za niedługo mam zresztą są różne wzory dokładnie do będzie to 6 października data premiery szkoły śpiewaka Jazz bandu co będzie z tą dziesiątką znalazł się będziemy 9 9 rozwodzą dzieci w każdym razie no to jest to któraś oczywiście zmieniło kina diametralnie, ale okazało się że, że są jednocześnie nowy szyld kina zyskał dźwięk, ale nie da się go tak naprawdę wziąć go z planu takie centra innych, niemniej nie, chociaż pierwsze filmy dźwiękowe były kręcone setkami czyni równocześnie dzięki dobrej strony warto zwrócić uwagę, że ten pierwszy przebój, czyli Rosji Igor to są zaledwie 4 stawki dziesięciominutowe do niemego filmu, w którym mamy tylko synchronicznie podłoże żoną muzyka jest jak i dźwiękowe, ale no tak to się zaczynało pierwszy zachowana próba filmu dźwiękowego to jest rok 1 80 0 dziewięćdziesiąty drugim studio Thomasa Lwy dziś są jeszcze sprzed 6 braci Lumiere, ale ten temat braci Lumiere przecież kupili kamery Edisona skończyły bilion tak, żebym była czymś bardziej użytecznym, ale ten film zachowany w tzw. dźwiękowych Madisona to jest William Gibson grający na skrzypcach stoi przed potężną tubą, nagrywając sumę bo kiedy sam boski dźwięk, a zboku 2 i jego współpracowników w rytm granej na skrzypcach melodię dzwonów o północy plan Kreta tańczy i to jest zaledwie 1 2 sekund ale, ale to jest dowód, że ten dźwięk w filmie obecny był od zawsze i nie tylko w studiu, ale również kina lub w Pile zostali lokatorzy to pokazywać to pokazuje że, żeby nie było problemu z zarejestrowaniem dźwięku i ruchomego obrazu pewnego momentu tego problemu synchronizacja drugiego in dlatego tu zaglądali tam bardzo im jedynie deszczowej piosence to słynne jest jest jest ono nową, kiedy rozjeżdża się to dokładnie mamy klasyczną schron przez długie lato w kinematografii stosowano on 1 metodę, jeżeli dzień miał być synchroniczne to tylko były efekty specjalne i polegało na tym, że w dużych kinach za ekranem siedzieli inicjatorzy, którzy wydawali odgłosy odgłos konia z piskiem strzelali z kapiszonów zwalniani pod wrażeniem tego gola oczywiście bardzo ładnie jest to pokazane w filmie Nikola Odeon Piotra Bogdanowicza, kiedy mamy premierę na rodzinne rodu gruszki są i w pewnym momencie kamera pokazuje nam właśnie to co dzieje się z ekranem podczas bitwy, a tam jest chyba ze 12 mężczyzn, którzy właśnie robią odgłosy bitwy na żywo w Czechach i dróg było to mało tego w tej chwili już się nie pamięta o takim fajnym w bryły w fakcie, że Tatarzy film powinien ci którzy, akompaniując akompaniowali w małych kinach na treningach ogrodnik to o w niektóre przy niektórych filmach dostawali tzw. zestaw specjalny po to, żeby n p. głośno tupać drewnianą skrzynkę ewentualnie, żeby właśnie strzelać z bata i ich wydawać jakiś drugi z Chojniczanki jakieś tego typu odgłosy bezpośrednio podczas projekcji i dźwięk w kinie było zawsze tyle tylko, że nie jest zapisane i niepowtarzalny identycznie jak choćby raz wynika z tego jak rozumiem również nie nie było żadnym odkryciem rundy, kiedy zaczęto już nagrywać dźwięk to do kina dźwiękowego, że Widzew da się oszukać, jeżeli muszę zasugeruje obrazem jest także możesz go za drugą oszukiwanie widza trudne do szyi troszkę później pierwszym zasadniczym odkryciem tylko chodziło już do efektów dźwiękowych specjalnych było to, że jej naturalny dźwięk nagrywany setką jest nienaturalne, że to co wydaje nam się, kiedy własnymi uszami rejestrujemy to nie jest prawdziwy w momencie, kiedy mamy to nagrany na taśmę w pierwszym, który zauważył i nie było to absolutnie związane z wymuszaniem efektów dźwiękowych byłby Zbignie w KO lej choreograf z godłem, którego ściągnięto dochodziło w momencie, kiedy pierwszy misji, ale zaczęły padać mogły po prostu nudne on dokonał pierwszej rewolty, a mianowicie jak dotychczas, na której kręcono setkami równocześnie obraz dźwięk co my tak jak deszczowej piosence jest ładnie pokazane przywiązywał przede wszystkim aktorów nieruchomo do mikrofonu on stwierdził, że tak nie może być, jeżeli ma być dźwięk aktorem to ten dźwięk musi być dopracowany, więc najpierw Uber, który nagrywano sceny muzycznej na ścieżkę dźwiękową, a potem Tusk musi go do urn, by do kręcenia filmu do ustawienia kamer czy nie zrezygnować lub playback, jakby problemy zdrowotne dla tak i potem dopiero w studio dźwiękowym w laboratorium składano tu w całości, bo dokonywano montażu obrazu uwolniło kamerę można w ogóle koniunkturą kręci się wśród tancerzy pokazy Wojciech najróżniejszych ujęć z dołu z góry zboku spód szklanej podłogi o dziwnych pozostaną czyste, bo on był już wcześniej nagrane na łączność już inni ten jego wynalazek to jego odkrycie, czyli po prostu stworzenie playbacku muzycznego doprowadziło do tego, że następnym etapem był posłem schron, czyli nagrywanie na czysto dialogów, których nie zarejestrowały w trakcie realizacji dźwięku i do tego, żeby tylko krok do podkładu nie imitacji poszczególnych dźwięków po to, żeby na ekranie wyglądały naturalnie aniżeli rzeczywistych tak, bo jeżeli uda się to zrobić, jeżeli powiedzmy niemym bohaterowie tak jakoś przypadkowo stanął teraz obraz jest jak będą oznacza minęło z wiatrem, jaki jest rozmowa między Linea Pack 1 gr dowoziły serca, by opowiedzieć na to, że to się to co się nakręciło to rozmowy studenta trzeba byłoby dorzucić bezczelni i głos kopyt Końskich Alleluja inhibitor koncertu i tak ktoś inny naród teraz jednak, że wbrew aparatura z lat trzydziestych to już dobrego dobrej epoki dźwiękowej to była aparatura, która nagrywała jednocześnie do 5 0 ścieżek dźwiękowych i można to było właśnie układać synchronicznie na taśmie optycznej i w ten sposób ustawiać poszczególne, jakby brzmienia w czasie, ale mówi pan do tego technologii rodzimym amerykańskim w Europie to chyba z jezior i nie może w Europie tego nie robiono to jest poza w Niemczech oni mieliby to biskup Maycon filmu, o ile pamiętam to miał wszystkiego do 1 5 ścieżek natomiast do 50 ścieżek było możliwe zgranie studiach amerykański grunt n p. innym wspomniany Przeminęło z wiatrem scena ucieczki z płonącej Atlanty, kiedy mamy tylko mogę robić on przy pomocy walca, na którym przewija się płótno normalnie to służyło dorobienie odgłosów wiatru w, kiedy i jednocześnie mamy trzaski tych płonących drewnianych budynków robione za pomocą zgniecionej taśmy filmowej przy mikrofonie mimo i t d . i t d. to nie do każdego dźwięku wymyślono nową metodę nawiasem, mówiąc że wspomniane przeze mnie scenę jest przepiękny wizualnie również, dlatego że tam sfilmowano autentyczny pożar i umieszczono z kopiowaniem właśnie ten wóz ze Scarlett i latem grożącymi Melanie i na tle pożaru, a ich było to on zakończenie tych bardzo ciekawej historii nietolerancję Gryfii są oburzone rozgrywająca się na 4 tomy czasowych 1 z wątków to by był upadek Babilonu i dumą pokazania bitwy wybudowano w studio naturalnej wielkości 3 5 metrowe drewniane mury Babilonu po to, żeby upadek ciała, jakiego wojownika wygląda naturalnie, żeby to miało czas leci ci tak dalej i a ponieważ film zrobił klapę tonie było w Polsce również po tym na to, żeby rozebrać inni temu Babilonu zagrał jeszcze 2 × pierwszy raz to był King Kong wyszydza cross 30 02 . roku to scena, kiedy potężny Goryl wyzwala bramę w inny może o to co otaczającym wyspę po to, żeby kraulem popłynął do nowego Jorku tam skakać po wieżowcach to to był właśnie fragment murów babilońskich natomiast drugi raz, gdy izo Stal Znicz zakupił to dekoracje z jakich zupełnie się pieniądze po to, żeby ją podpalić auli UMK ma romans jest człowiek od efektów specjalnych wizualnych Przeminęło z wiatrem sfilmował to 3 kamerami technik kolorze i nałożyli obraz tych czekamy na siebie i to był posiadaczem tych w polu walki z Kongo inny byli lekko podrażnionym Lechem, choć mówiąc serio chlorku to w takim razie sprzedają okazyjnie się odezwie tylko kto będzie gotowa do 2 4 sekundy Rokicińską z dinozaurem pod koniec testu z PiS kobiety to porwana przez Kongo my mamy już grana przez Sejm RP wzajemne interesy w ten fragment torsu Dolny 6 100 trzydziestym trzecie roku tak walczy o kim walczył z Hong z jezdni na zmierzenie niezidentyfikowanym dinozaury firmie King Kong, a nasi goście przypomnę jest dziś pan Dariusz Jankowski historyk filmu też ten dźwięk, bo w brodę to można na pierwszym trochę już było to, że decyzję doręczono mu charyzmy gruba ile jest prawdopodobnie hieną, bo tam też nakładano ilość tych dźwięków jest odwrócony, czyli od końca otworzony wykluwają mniej, bo to trwało to dawało efekty samorządy zniekształcenia dźwięku spowolnienie rozciągnięcie w czasie lub przyśpieszenie, czyli podniesienie go do do ostrego dźwięku to to dawało efekty dosyć dobre innym wystarczy przypomnieć, że chociażby w 1 z kluczowych scen z filmie wróg publiczny popękanymi Williama Goldmana ten jakby wzorcowi filmie gangsterskim, kiedy odbywa się ze sponsorem crash test na ujawnienie to jest inny rok 19 3 9 wcześniej to jest pierwszy film ono razem z razem z małym Cezaremu tworzyły, jakby taki wzorzec filmu gangsterskiego tam się odbywa strzelanina w dziesiątkę, gdy jest w roli głównej jako przestępcy ostrzeliwuje się w tym, którzy go ścigają inni i w pewnym momencie w pewnym momencie, w którym w czasie tej strzelaniny jest odgłos tłuczonego szkła, bo pocisk gazowy rozwala oknem i kiedy się to ogląda to nam umyka ale kiedy się potem powtórzył jeszcze raz jeszcze raz teraz mamy od momentu, kiedy pojawił się kaset w ucho jest to możemy tu swoją żonę w kółko teraz na płytach blu-ray DVD jest dziecinnie proste to raptem zauważamy, że okno się tłucze, ale na ekranie tego 3 ty też cieszyłby się rozlatuje były klasyczne szybka montażowa, bo podłożono dźwięk dla nastroju, ale na niezauważony żywe są w MRiRW najdrożej za chwilę po muzeum znajduje się dom dopiero następnego ujęć, ale dźwięk dzieła w momencie, kiedy zaszyła się rozlatuje my już wiemy, że ona się rozleciała już mamy nastrój i SLD i t d. syreny, które tworzyły całe tło napadu no to była osobna historia, bo tam syreny policyjne, żeby w ogóle jakikolwiek sposób otworzyć w filmie to nie mogły znad moralnym natężenie minibus lobbing pękła dokładnie głośniki, by ją zwaliły, więc syreny policyjne owijano kocami i dopiero w ten sposób nagrywano niemal tyle tylko w zaintrygowało uświadomią sobie, że w momencie, kiedy film porusza się to był podstawowy to maty początkowo tematy podróżnicze, a potem chodził z dziedziny fantastyki jak właśnie kontrargumenty te 2 elementy to dla tych ludzi, którzy dla tych artystów, którzy udział w kawiarni ludzie byli tu udźwiękowienie filmu o otwierały się obszary wymyślenie nie tylko jak odtworzyć dźwięk jak tworzyć głównych Alejach wolności od rynkowych, które podziała na wyobraźnię, którego do, którego nie ma pierwowzoru, ale oczywiście trudno gdyż, jeżeli ktoś coś się nie do internetu można tu znaleźć w internecie nie zachęcała absolutnie dopiero swobodne obejrzenie dla własnych celów kiedyś wyniesie do takiego serialu w twarz Gordon z właśnie z lat trzydziestych serialu, który miał odcinki mniej więcej dwudziesto minutowej i co tydzień pojawiał się kolejny odcinek przygód w kinie, kiedy tam lecą przez kosmos swoimi statkami Noto mamy dokładnie to co potem mieliśmy w Gwiezdnych wojnach Lukasa próżnia skrótem przez statki kosmiczne i 1 3 jak powietrze przez myśliwce nie mówiąc o tym, że to znowu tak ciekawostkę scenariusz owo inne wyobrażenie przestrzeni kosmicznej było wtedy też całkowicie nowatorskie, bo w 1 z odcinków swojego domu czekając ostrzy dziwił się ścigającym go myśliwcom imperatorem w jego i żeby pozbyć 1 z tych myśliwców odsuwa w okienko w ścianie swojego statku kosmicznego wystawia rękę z rewolwerem mistrza w TOK FM dorzuca w takim razie znowu zrobi z Radia ludzi zrozumiało reguły było dostarczał zapewne filmowcom też specjalistów zwyczajnie został w końcu walka o byłą wytwórnię, która była wytwórnią filmową jednocześnie produkowała Słowińska już tam wiadomo on sam Welles w wolnych krajów, które narosły w muszli klozetowych podobno, żeby dało to efekt podkręcania role zyskiwały na statku słuchowisko amerykańskie to byty, toteż jest rzeczą, której my w tej chwili rzadko kiedy pamiętamy to była potęga i całym serialem słuchowisko owe, których słucham z zapartym tchem o niewidzialnym człowieku powiesiły Solskiej prawda czy genialnych przestępców, żeby sięgnąć do historii kina świadectwo tego mamy w filmie Bogdanowicza papierowy Księżyc, kiedy mała tydzień temu niżu z oliwy z opiekunem granym przez jej przez ojca Jane uroniła, z czym się nie rozstaje z odbiornikiem radiowym oni jeżdżą po Ameryce, ale w momencie, kiedy leci jej ulubiony serial to muszą siedzieć zatrzymać podłączyć radio i słuchać złote czasy rady zostało zostało filmu tyle razy z planem na ten sam temat teraz będzie podchodzimy do tych przejdziemy w biznesie audycji do procesu może już po 1 i dlatego będzie wraz z ulgi przyznaje, że wypreparowane to znaczy bez dialogów i bez muzyki finał kinowej wersji pana Wołodyjowskiego z roku 19 6 9 była też państwo odbiór opowiem Sobieski wyciąga spod złamaną szablę bohatera Szlachta wyciągano tu swoje szable ZUS, gdzie w kościele, a potem słuchać galop husarii naprawdę łatwo się tego domyślić patrząc w Lechii, który fragment dźwiękowych z panem Wołodyjowskim Wołodyjowskiego reż Jerzego Hoffmana, a naszymi gośćmi wspomina historyk filmu pan Grzegorz Jankowski to skomentuje może tam, bo to my tam były to był, jakby 2 grupy efektów specjalnych broń oraz odgłosy zbroi, w której ruszają się Szanowni rycerze oraz kawaleria broni to były po prostu noże kuchenne poczynione ośrodek, jeżeli chodzi o zbroje w tym jak być w tłumie rycerzy to były przywieźć do takich ludzi jak mamy n p . w teatrach dostajemy numerek czasami z taką laskę prawda o CIT jest i to jest ten numerek do szatni, więc to były też przywieszki powieszone na drucie napęd z drutu i krótszą ścianę natomiast, jeżeli chodzi o kawalerię to były połówki orzechów kokosowych go którymi uderzono w odpowiednie podłoże albo otwarcie, jeżeli miało być twardy grunt albo w piasek i nad tymi spółkami różnych okresowego podobno można było wygrać każdego konia w rezultacie Bolko pomnożyć potem przez ileś Brda Rytel dyrektor ICZMP Husserla w momencie, kiedy była ta kuchnia husarii to jednocześnie w użyciu było chyba do 12 12 1 2 inicjatorów, którzy im 12 urlopu chemią, że w oko 2 4 półkami orzecha kokosowego właśnie oddawali tętent Końskich jak trudno go później, bo można wyobrazić, że już w dobie rewolucji cyfrowej NATO NATO inicjatorzy ktoś inny MR Turner gwiazda nieprawdą elektroniczne obróbkę dźwięku i które zaczęły się tak naprawdę w latach pięćdziesiątych pozwoliły na robienie dźwięków zupełnie niesamowitych istniejących, a i tu przede wszystkim należałoby przypomnieć ptaki Hitchcocka te niesamowite odgłosy ptaków tworzymy całkowicie w studiu elektronicznym wczesnym, który z niezwykłymi ptakami nie miał nic do czynienia z innym nie pochodziły z naturalnych udziałów, jeżeli tak to można określić trzeba przypomnieć atmosferę zrobioną przez Hitchcocka psychoza się atmosferę tego domu, w którym nie wiemy jeszcze, że główny bohater operuje mumią matki i chciała się nie umysłowo, ale tamte wszystkie odgłosy były też robiony zniekształceniem elektronicznym, w którą rozumie się wspomina z kolei polskie filmy to dla moich ukochanych filmów czy rękopis znaleziony w salach Rosjanom, gdzie trener Białas Julia Myszkowa te narody poznają realia zrobiła z obrad ministrowie zupełnie niesamowitą atmosferę natomiast nic nie zastąpi człowieka, który wymyśla konkretne dzięki, dlatego że po pierwsze to musi być i dźwięk dobrany do konkretnego obrazu do konkretnego rozmiaru postaci na ekranie, bo on, jeżeli ktoś ma być większy Motor będzie wydawał inny odgłos niż ktoś mniejszy to jest cała cały dział eksperymentator dźwiękowych, który usiłuje wymyślać coś co będzie dobrze słyszalne i dobrze będzie się kojarzyło z dźwiękiem pamiętam sam jak i Polskę śmiechem, kiedy ZUS obejrzałem John oglądam namiętnie filmy dokumentalne o realizacji różnych filmów to tzw. rekinów, gdzie zobaczyłem n p. z 1 z filmów z kluczową scenę główny bohater wyprowadzają na spacery 4 psy idą te 4 psy każdy idzie po innym podłożu 1 będzie po chodniku i będzie pozwolicie, a jedynie, że potrafię i okazało się, że inicjatorzy dźwięku robią to w ten sposób, że zakładają gumowe rękawiczki z podpiętym mi na wysokości paznokci wspinaczami biurowymi i na odpowiednim podłożu po prostu skrobią i mamy znakomity obóz siedzącego psa, z czym się proszę państwa jeszcze wiąże kwestiom właśnie dodawanie efektów dźwiękowych z tym, że przy nagrywaniu dźwięku przy nagrywaniu dialogów w filmie musi być na pierwszym planie nagranie głosu ludzkiego, więc w tłumie się wszystko inne, a Wójcik coś jest wytłumiona no to tego nie mamy i potem trzeba uzupełnić i tusze wymyśla najróżniejsze historie najróżniejsze efekty bardzo często inicjatorzy dźwięku przynoszą jakiś dźwięk gotowym, który idealnie pasuje robi furorę i zachowują w tych misjach zrobili ich zapytać czy hotele tematem wszystkich uczniów to jest to jest ich osiągnięcie harmonii są, jakby właścicielami tego dźwięku, jeżeli ktoś będzie chciał powtórzyć to musi przyjść do nich, więc w wielu wypadkach to co to są właśnie tego typu rząd może korzystać przez co filmować zapisanymi także w rozumieniu dyrektywy ujawniono, kto wie efekty specjalne obcy serio obcego głos obcego no i dźwięk to było ich głos wydawany przez wieloryby tyle tylko, że w niektórych przypadkach bardzo przyśpieszony nie mógł tego ze śpiewu tylko wychodził Skrzek, a w niektórych wypadkach zniekształcony elektroniką słynną głos miecza świetlnego z Gwiezdnych wojen tak jest naprawdę mili szukano szukano tego efektu dosyć długo i jak głosi inni legenda jest takie włoskie powiedzenie Simone wędrował to, jeżeli nawet nieprawda to ładnie zrugany podobno autor tego dźwięku odkrył go w ten sposób, że miał uszkodzony mikrofon podłączony jeszcze nie wiedział, że mikrofon jest uszkodzony i przechodził koło ważnego telewizora i w tym momencie obydwa urządzenia się sprzęgłem i mieliśmy się to kiedy zbić z nowych terminatorów termin to, że drugim ten, który się przeciska przez kraty po metamorfozie i t d. inny ten odgłos właśnie, kiedy się przeciska przez kraty, które były dyskutowane jak oni to osiągnęli po wielu latach imitatorów przyznał się, że założył na mikrofon prezerwatywy zanurzył w takim gęstym kleił Munka wymieszana z wodą i poruszał w tym mikrofonem i wszystkiego no i Czubaka z Gwiezdnych wojen Stomil jego mruczenie Mister w tym słynnym no cóż to z kolei proszę państwa jest też rzecznik są bite przez długi czas autorem głosu czy banki twierdzą, że to jest tylko nikt z nich są one ze sobą głos niedźwiedzia lwa wielbłąda borsuka i t d . o pod tym w przypadku, bo się wygodą kiedyś z samym ten klasyczny odgłos, kiedy Czubaka otwiera paszczę to było jego zeschnięte biurko w gabinecie otwierają drzwiczki powoli w tym momencie to skrzypiał, więc na tego typu demon, który opuszcza ciało i elegancko egzorcyści i 3 czy w momencie, kiedy ona obraca głową 1 80 stopni i niesamowity imitacji dźwięku i wgniótł przed mikrofonem własny skórzany portfel w UB, ale ja poproszę teraz myślę, że wzrośnie bliżej znane są powody, żeby druga ziemia na lewą stronę realizmu takiego specyficznego mianowicie problem podstawowy dźwięk filmów, które się oglądało się w wieku chłopięcym znani jak Trybunał przynajmniej to były filmy, gdzie strzelali do siebie ludzi i w zimie, kiedy znalazł się w pobliżu poligonu suszenia naprawdę brzmień drzemie olbrzymi strzelamy do tej pory z rosnącą podejrzliwością Suchenek n p. w rolnictwo Ursus w nią podejrzliwy sposób słyszałem n p . jak jak Hans Kloss troszkę dokładności i co to jest codzienność w stawce większej niż życie podstawowym odgłosem strzału była drewniana linijka uderzająco drewniane biurko na płasko i to jest i to jest wystrzał tyle tylko, że do rozmów różnych rodzajów broni się oburzyć różnych rozmiarach inni jak Allen inny to jest właśnie bardzo ostry dźwięk i bardzo dobrze synchronizuje łące się z obrazem sam jak to 1 z innym twórców dźwięków polskich filmach określił jeżeliby nagrać są wysokie są naturalnym stuprocentowy to byłby zbyt niski stop loss kilku użył takiego określenia tenisisty tak to mi za dużo tonów niskich okazuje się, a przy uderzeniu na płasko linijką mamy właśnie suchym wysoki dźwięk bardzo skoncentrowany i to i to jest to druga druga rzecz przy wielu filmach, które też w wieku nastoletnim się oglądało dawno temu były toasty urny w tej chwili są to na ogół kryminały mamy tzw. hymnem młodych plastyka prawdę, czyli leją się po mordach po tułowiu w jaki sposób się uzyskuje taki odgłos lub bardzo prosto 1 z najprostszych metod potrzebnych jest 2 ludzi i 1 odsłonie nagi biceps, a drugim przy mikrofonie przedstawionym w okolicach łokcia Chudy, że go gołą pięścią w tym biceps i potem to już można podłożyć do bicepsa prognozy ruchu potem boli, ale przy odpowiednim uderzeniu jest to całkiem do przyjęcia teraz jest moment na pytania naszego eksperta pana Grzegorza Pieńkowskiego nestor przypominam 2 2 4 4 4 4 0 4 4, a w oczekiwaniu na państwa telefony zależy zatem ta klasyczna telewizyjna są Lenina ze stawki większej niż życie w naszym studiu wspomina mądrości dziś pan Juliusz Sętowski historyk filmu nasz telefon 2 2 4 4 4 4 0 4 4 czekamy na państwa pytanie, a jeszcze do dorzuca do awansu minął właśnie o tym jak się to my to efekt bijatyki uzyskujemy kolegom jakieś anegdoty udźwiękowienie sceny erotyczne z kolei jako przy ulicy chełmskiej wesele miał w rzymskie 8 proc wobec specjalista od tej pracy, który w odpowiednim momencie podwija spodnie do kolan i uważnie obserwować ekran Targu obiema dłońmi łydka tak miłość swoją własną, uzyskując właśnie ten termin efekt ocierania się nagiej skóry bohaterów 1 z najbardziej erotycznych filmów, które pojawiło się na naszych ekranach mianowicie niepojętym, które tu była, który był odcinek serii Emmanuel miał pamiętam scenę przy, których dosłownie widzowie aż 1, czyli szczególnie męska część widowni i podczas pokazu w kinach, a po latach okazało się, że cały nastrój fantastycznie skrzypiące łóżka, które dawało domyśli, tyle że o jej był uzyskiwany przez pomocy starego blaszanego wiadro podzielonego grabiami ogrodowymi lub w dobrze pani Monika z Krakowa zezwoliła halach i ekologii Robredo Ga wron otrzymali 2 pytania krótkie piękne to taka wg Fitcha dlatego tak tylko w polskich filmach ostatnich dekad dźwięki taka słaba i nie można go pobić mówią aktorzy nawet znakomici aktorzy, których nieproszeni pod kątem o braki fikcyjna tak długi to jest w DM LO w skałach po 2 kategorie RV edycji raportu NIK Olejnik pani minister wie, dlaczego nikt nawet o know-how w terminie roku 2 im Fryderyka jako jego nowe fakty Bydgoszcz smukłe, jaki procent jadło i proszę bardzo może zacznijmy od tego drugiego sąd dziecinnych to jest montaż dźwięku, ale montaż polewaj polegający na odpowiednim ustawieniu czasowym poszczególnych efektów dźwiękowych i także, by one trafiały dokładnie w tym momencie, w którym ma coś dziać natomiast sąd misyjnych to jest zgranie poszczególnych efektów czasami wielowarstwowy nagrywanie różnych dźwięków tak, żeby one w efekcie dawały dokładnie ten efekt, który chciałyśmy się reżyser, czyli z 1 strony jest cięcie, a z drugiej strony to jest kolejny dźwięku i natomiast, jeżeli chodzi o sam samo tworzenie dźwięku w polskich firm ma Nikodem Wołk-Łaniewska i wspaniały człowiek 1 z najlepszych realizatorów dźwięku w Polskiej kinematografii powiedział kiedyś, że rynny nagrywamy wszystko na aparaturze zachodniej, który jest przyzwyczajony do języka angielskiego związku, z czym inaczej to brzmi im przez ich językach słowiańskich oczywiście żartował w tym momencie to, że państwom w momencie, kiedy się od tych ogląda na dobre i aparaturze, odtwarzając i Polski film nie ma takich problemów, jeżeli w tej chwili w naszych kinach dźwięk jest dziwne, jeżeli chodzi już do kina polskie to należy wstać z głośno zaprotestować obsługi niech operatorów w kabinie w reguluje wzmacniacze to jest kwestia odtworzenia zwinne palce to z Bydgoszczy zadzwonił do nas również halo drogie w danym youtuberem chce osiągnąć takie 2 ognie wielkich jezior po Krymie Korei jak on o reprezentantach siedział w oparciu o milimetr wpół ugotuje obiad dla spółek mówi Michał kot wrócił myślał, że to i tak traktuję jako chłopak chodziło o pieszych mówi o rok do innego mówi Lech Mergler odmówi ich hobby od woli dzięki hamował był na kołku pieczątek koło na piach utrudnia takiego Niechpan wytłumaczy dorabiamy elementy kiełkuje Berlin Symphony, o ile pamiętam, że się moje życie Himilsbach konstatuje, że chłopak domyśla się, że chłopak zginął kiełbasy, chociaż kiełbasę została złapana przez mękę to temat to taki bon Mot nie pod nosem w wykonaniu Himilsbacha z 1 prostej przyczyny nie mogło to pyszne reklam, dlatego że cały rejs nagrywany setkami wkroczyli równocześnie obraz dźwięk rejestrował to co o nim mówi naprawdę to co powiedział Himilsbach trzeba było przykryć muzyką lub szumami i zrobić wrażenie, że on coś tam sobie, bo macie pod nosem po cichu, bo były to wyrazy powszechnie uznawane za mocno obelżywe i jeżeli chodzi z kolei o my koła na samochodów piszczące trąbki to podłoże to proszę pana jest cała szkoła, bo on na ogół, jeżeli chodzi o w razie grany przez samochody, czyli właśnie pisk opon na zakrętach to najczęściej mówią najczęściej, bo nie jest reguła jest uzyskiwane za pomocą tarcza ma mokrą folią polietylenową o szkło w odpowiednim momencie robi się ataki takie tarcze po szkole i to zapisywane daje właśnie taki pisk wszystko zależy od podłoża nasi ligowcy robiący Polsce naprawdę robiący znakomitą robotę mówią, że jeżeli ktoś chce dobrze zilustrować samochód jadący po podłożu to należy przeprowadzić studia, jaka waga samochodu i jakie opony, z jaką szybkością jedzie po jakim podłożu, a na samym końcu dać sobie pytanie czy jest w imię ten pojazd kierowca doświadczony kim doświadczony, bo każdy z nich będzie inaczej używał pedał gazu i pedałach mówi hamowania w związku z tym będzie to zupełnie inaczej natomiast samo uzyskiwanie tą i sam pytam się kiedyś właśnie o tego typu historie samochodowe inne 1 z dźwiękowców to powiedział mogę się powiedzieć jedno wartburga najlepiej się robiło w ten sposób, że wrzucało się do pralki automatycznej i kilka nakrętek i przykrywał się to wszystko i jakim silnikiem, żeby było tłumione, po czym włączało się włączał się wirowanie i w ten sposób było głos silnika wartburga natomiast na temat opon to mówili tylko i wyłącznie, że najpierw trzeba przeprowadzić długie studia, żeby dokładnie wiedzieć jak i jak jak to brzmi w morze dorzućmy do tego, bo od w tej chwili ze względu trochę tak podwoje po tych kilkudziesięciu minutach z naszej rozmowy, że w filmie nie ma w ogóle żadnych dźwięków realnych takich ludzi natomiast jest jednak chyba zwyczaj, że działkowcy wychodzą z mikrofonami kierunkowymi tak jak w kolejnym filmie brat palmy wybuch n p. i nagrywają Londyn niespodziewanie ptaków Sandomierza miasto i t d. stąd takie dźwięki wykorzystuje się oczywiście, ale przede wszystkim dla stworzenia nastroju tła to jest szalenie ważne tutaj należałoby wspomnieć o 1 z tych filmów, których podświadomie nawet nie ogląda tylko słucha i Marcin Andrzej Jakimowski jego film o świecie ludzi i niewidzących niedowidzących tynk rozgrywający się w Lizbonie to jest film przede wszystkim stworzony z dźwięków i Andrzej i opowiadał, że przed rozpoczęciem pracy przy tym filmie oni z dźwiękowcem chodzili po Lizbonie w i słuchali po to, żeby właśnie mieć nastrój do scen tło dźwiękowe to jest zupełnie osobny rozdział to jest coś wręcz niesamowitego w jaki sposób tło dźwiękowe może nam wspólny bądź na następną powieść na Uniwersytecie muzycznym w Warszawie na wydziale reżyserii dźwięku studenci robią wręcz takie eksperymenty, że i 1 i ten sam dialog nagrywają w różnych szkołach dźwiękowych może być tłok w Kamiennej soli, jakiego zamku może być tło parku może być tło ruchliwej ulicy okazuje się, że za każdym razem ten dialog brzmi inaczej w wazonie z sypaniem soli zostały halo halo lub ich życiem, a handel od Piotrogrodu tak trochę ucichnie, a poniekąd dostał od chemii rozbawiła i o arabskiej wspomnienia się obudziły z Chełma Wiesenthal mianowicie był kiedyś takich lokat i wybuchami był był bardzo mi się to film podobał ja byłem wtedy taki gościem, który chodził do podstawówki jak różni się ukazał i to dość duże wrażenie na mnie robiło ełczanie łańcuchami otwieranie ich wszczepieniem i jakiś taki głuchy oprócz tego robotnicy wrócili do rozejścia się w ich obroty to prawo w lesie film świetnie zrobiony świetnie choroby i bomba bomba niedoceniany, bo po głowie Lutra i był fantastycznie zrobiony dźwiękowo Jago zapamiętałem oczywiście mogę go obie strony internetowej kluczowe, ale pamiętam to wtedy myślałem, bo w myśl zgodzi się po zgodzi się pan z nami, że tutaj właśnie dźwięk przede wszystkim grał rolę, bo dźwiękom auto atmosferę niesamowitości to dość dawno, a wolniej to i tumanach po chłopakach, którzy mieli tam kilkanaście lat robiły cholerne wrażenie z obrotu wyobraźnia została duma, bo tylko pracuje i myślowo i myślę, że to jest bardzo niedoceniana sztuką bardzo dziękuję panu nowa się buntują, bo to to jednak poza tymi dźwiękami, które rejestrują świadomie jest jeszcze to tło, które formułuje sjesty i 6 specyficzna lubi ciszę oszczędność na 3 zdobędą też narządu mowy, bo cisza w wylewki nie ta nie może być tak 0 Kostuch nie absolutnie nie, bo z roku 1000 to świadczy tylko im się o tym, że coś nowego, bo natomiast dzisiejsza to był mecz Real ona musi być leciutki szumem zrobiono, żebyśmy byli informowani, bo znowu cisza inaczej będzie brzmiała tutaj w studiu działają w słomiane ściany inaczej będzie brzmiała w magazynie, gdzie jest n p. w sklepie z odzieżą, gdzie to wszystko będzie się płynny gaz i młodzieży wszystkie odbicia inaczej będzie brzmiał na stadionie czy kominy hali Dworcowej w rundzie, więc Tarcisio musi być za każdym razem też dopracowano nie ma pan wrażenia, bo mnie się śmiał się Aleksander Jackiewicz, który dawno dawno temu, o czym jakie daje on mówi prowokacyjnie, że artystyczne kino to się skończyło się należy mieć większy dostęp do 3 na pewno ja bym powiedział inaczej i cytatem z kogoś innego srebrników Felliniego filmowcem jest artystą się bywa i tak samo jest właśnie z dźwiękiem i kinem artystycznym w ogóle, jeżeli w stanach Zjednoczonych powstaje rocznie około 100 0 filmów pełnometrażowych na to nie ma szansy zaledwie kilka Góra kilkanaście będzie należało do nurtu artystycznego, a pozostałe są wypełniacze mniej ekranów, których dźwięk również ma nas bawić cieszyć przerażać bardzo dziękuję naszym mieście młodzież Mariusz Pankowski wykładowca historii filmu pokazanie filmu telewizji w Warszawie też przewodniczący polskiego rady polskiej federacji dyskusyjnych klubów nowych dziękuję dziękuję do usłyszenia perełek na rzecz gminy autorów audycji Macieja doboru dawcy Jacka Kozłowskiego realizator Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON: NASŁUCHIWANIE (JERZY SOSNOWSKI)

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!