REKLAMA

Co "Twarz" mówi o Polsce?

Do Zobaczenia
Data emisji:
2018-03-31 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
47:42 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy magazyn filmowe do zobaczenia dzisiaj w studiu ze mną aktorzy Agnieszka Podsiadlik Mateusz Kościukiewicz z wielu dobrych i dzień dobry chleb oraz autor zdjęć i współscenarzysta m. in. filmu twarz Michał Englert dzień dobry dzień dobry nie ma z nami tylko o Małgorzaty Szumowskiej reżyserki, ale to może nawet lepiej będziemy mogli może też powiedzieć kilka wraz ze złych słów o 2 z niej Widzewowi szczerze porozmawiać 0 0 wiesz o Rozwiń » reżyserce, ale przede wszystkim będziemy rozmawiać twarzą filmie, który mu swoją premierę miał na festiwalu w Berlinie nie tak dawno zdobył tam ogólne Grand grand prix Łodzi z branż, czyli hajs bada też dokładną nazwę, czyli jego gra rolę w zimnych tak jest bardzo cenne bardzo ważna nagroda również było wiele takich głosów, że tak naprawdę to powinna zdobyć złotego niedźwiedzia, bo film tak czy gmina, który w, którym zdobył statuetkę w tym roku wzbudził naprawdę bardzo dużo kontrowersji łącznie z takimi opiniami my też wystawianymi przez krytyków filmowych wydarzeń Jan, że jest to na rencie jest Hannibala festiwalu, że to ten film zdobył statuetkę no nic w każdym razie z wielkimi sukcesami z Berlina wróciliście realnej dna firmy za tydzień będzie już można oglądać w kinach w całej Polsce w tym kim no właśnie około wielkanocne w czasie ten film do kin wchodzi też moim zdaniem jest takim trochę mrugnięcie oka w 1, dlaczego to zaraz o tym, będziemy Rene opowiadać już podczas festiwalu filmowego w Berlinie dziennikarze również dziennikarze zagraniczni pytali was na konferencji prasowej jak ten film uważać jak ten film może być odebrany w Polsce lęk, ponieważ z 1 strony jest kara do sama fabuła jest historią Jacka, który po wypadku ma przeszczepioną twarz nie okazuje się, że społeczność, w której żył do tej pory jest to taka małomiasteczkowa czy też nawet wiejska społeczność, a nawet rodzina nie do końca go z tą nową twarzą akceptują, a z drugiej strony jest to taka mocna satyra na stawie takie prowincjonalne małomiasteczkowy właśnie środowisko polskie naj pokazuje, gdzie w tym filmie to co w sumie wolelibyśmy ukryć czy chciwość ksenofobię taką zabobon no no bezmyślną religijność to zaś nie ma takiego pociągu innego pytania od po co to wykrzywione lustro, dlaczego właśnie tak, dlaczego teraz może mi chodzi, więc zapytamy kogoś współ scenarzysta ne tego młodego firmowe no i nawracające uroda do tego do tego pytania, żeby na ponieśliśmy też promować tego filmów kawę, w jakich teraz w atmosferze skandalu prawda no oczywiście jako jako autorzy tego filmu musieliśmy przyjąć jakąś perspektywę też trzeba wybrać wtedy jakąś jako jeszcze mniejszą całość, jaki świat, w którym się to odbywa, które się może jakoś skomunikować z szeroko w odbiorze i może wnieść coś więcej o jakiś całości o w tym wypadku może to rzeczywiście w naszym społeczeństwie natomiast tak jak mówiono, dlaczego wykrzywiona jest to jakiś obraz patrzymy na tych naszych bohaterów patrzymy na to środowisko, skąd to nie pochodzą silnie też film tak jak pani wspomniała pokazuje jakiś oczywiście zresztą obecna gości tej całej rutyny religijności, która jest, jakby też w ogóle jakiś taki porządek społeczny stoisko pokazujemy pokazuje może się też cechy, które mogą być straszna też są trochę śmieszne, bo przecież nie mam nic nie poradzimy jakieś takiej z bardzo serio można tę narrację, że mówimy w sumie poważnych sprawach, ale też jednocześnie patrzy na tych bohaterów jednak z dużą sympatią z takim zrozumieniem na pewno nie jest taki film z tezą której, które teraz podciąga pod po to, co autorzy mieli namyśli tak tak już transportuje tą samą rzeczywistość, którą musieli się od uważa że, żeby to wyszło jakieś prostą jakieś własne zdanie, które wypadamy raczej to jest pytanie, jaki zaproszenie do dyskusji to jest chyba 1 z takich my cenniejszych rzeczy to, że tak naprawdę każdy z nas w widzi co innego w tym filmie też pewnie zobaczy co innego znaczy to zinterpretuje, że wydarzy to jest ta przestrzeń, którą najbardziej szanuje taka przestrzeń widza, która jest tylko jego rejonu i umorzeń stosuje integrować w różny sposób, że jeżeli oczywiście, więc kogo w jakim sensie to są ogląda do tego za zapłatę z tak powiem biologicznie może nie niefortunne porównanie, ale dziś zaprasza go do jakiego to powiedzmy jego po podróży jego własnych przemyśleń ten finał pewne jest taką dostać nawet tym, bo są takie porównania w jakiś czarny baśni, o ile do tego, że do dużo mówić o tym, utworze w tym filmie no bo faktycznie możemy go albo odczytywać jako faktycznie jakoś się z dniem ironiczne spojrzenie na te nasze przywary na tę naszą polskość albo też możemy myśleć o tym, szerzej jako naturze i innych ludzkiej, która do dumy jest po prostu mocno niedoskonała i możemy to o równe albo obśmiać albo albo faktycznie prowadzi tutaj jakoś się jakoś krucjata to w takim razie do Moskwy zwrócę się do aktorów, zanim zaczniemy konkrety mówi Czubaszek postać jak inne dla was nawet oglądaliście ten film co co was najbardziej w tym bolało przyznał, że jak wiele razy czułam się dotyka zawstydzony w ogóle na tym co widziałam na ekranie, jakby ktoś wszedł z Cameron dołek z patologicznej rodziny mojej rodzinie, by w tej polskiej idei pokazała się tutaj tego z tego tego wujka, który sypie jednoczy z tymi żartami i na scenie poprawnymi politycznie czy właśnie kołem się zabobonu ciotkę to wiele razy miałam takie poczucie mówiąc delikatnie dyskomfortu oglądając znane ten film, odbierając go nawet nie wiem, dlaczego bardzo osobiście jurorzy jak taka nie jestem, ale jednak gdzieś tam osobiście nie ten film dotykał Agnieszka głośnie, nawiązując jeszcze do tego co powiedział Michała myślę, że jest to też związane z tym, o czym właśnie powiedziałaś, że ten, a mianowicie Duo do formy i do tego, o czym sami mówimy, nazywając ten film właśnie nie jest też baśnią, czyli miłą inni, czyli o tym, że ta forma szczególna nie daje możliwość spojrzenia na na ten film mnie w sposób dosłowny, czyli nie sposób i 1 1 tylko bardziej no właśnie w tym, że taki sposób jak jak mu przyglądamy się nie baśnią bajką nierealistyczny NNW z takim przesunięciem właściwie przyglądam się jakiemuś wielkiemu mikro coś światu i mu i też te postaci są tak mu w i przerysowane przerysowane no no właśnie mu je zmierzam do tego że, że mają może mieć takie wrażenie, że rzeczywiście nagromadzeniem w tym filmie tego, o czym powiedziała to znaczy tak tak wielu cech i zdarzeń i kontekstów, który razem rzeczywiście mogą stanowić taką dosyć szokującą bolesną nawet pigułkę Annę noty to, że to jednocześnie jest tu jest mu możliwość jest możliwością EG nurt mu właściwie przyjrzenie się tylko pewnym drogowskazem zaraz za którymi można można pójść i właściwie innym to, o czym powiedział Michał wcześniej inną myślę, że sami doskonale każdy z nas mógł nawet fizycznie odczuwa co go w tym filmie najbardziej, bo gdzieś tam dotknęła ich poruszyło prawdopodobnie tam gdzieś w gminnym gdzie, gdzie znajduje swoje najsilniejsze połączenie w tym filmie dokładnie na wyobraźnię, że to społeczność zwykle takim właśnie organizmem, który odrzuca każdy przeszczep nie wiem w jaki ech, jaki lekarstwa musiał wydać społecznych przyjmować, żeby tego przeszczepu nie nie odrzucić na torze, który jak ty patrzysz na to, jaką właśnie ten odrzucony przeszczep to wszystko, o czym mówić jest bardzo ciekawe, ale myślę, że takim bardzo silnym elementem tego filmu jest jednak do żony trafiała w pewnym taki wrażliwy punkt mentalności naszych społecznej patrząc jak lokalnie bardziej na to ma na, skupiając się na tym odbierze tutaj nas na to myślę, że każdy każdy z nas zarówno akty siedzimy ani wśród radiosłuchaczy, jaki wśród widzów widzów mam nadzieję szerokiej publiczności naszego filmu każdy jest związany z tą kulturą wiejską, a ci bezpośredni pośredni sposób byli znajomi nie jest nie jest to nie stoi obcy rozpoznaje tam pewne kody pewne pewne schematy myślenia pewne zachowania, które w sumie są codziennością tak naprawdę my pokazujemy to trochę w krzywym zwierciadle trochę się z tego płacz śmiech czujemy trochę pokazujemy to grubą kreską, żeby zwrócić uwagę na te na te rzeczy, które w, które naszym zdaniem powinny powinny zostać przemyślane przez przez naszych odbiorców, ale mimo, że mimo pewnego krytycznego spojrzenia na ME na całe to na czwartym zespołem na aspekty również zauważyli to bardzo wyraźnie krytycy na festiwalu w Berlinie, że odnosimy się naszych bohaterów z czułością się też bardzo ważne, że nie osądzam tych ludzi nie mówimy co jest dobre złe jak robić lepiej nie mam złotej recepty nic takiego tylko po prostu staram się powiedzieć czułością o o tym, środowisko tym świecie, który z nas bardzo ważny dla kobietom trudno lubić niektóre były z Francji w czego obawiać się odzywać Wojkowic środki również w różne na otwartą kwestią, choć bardzo naturalnie, ale to to jest właśnie ma się też ważna rzecz że, że bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego jak pływa się sam się zachowujemy przez dilera zatrzymali Ostrowscy teraz wszyscy wszystko nagrywają mam, że po prostu o VAT na siebie człowiek mówi ze smalcem jestem ja przecież tak zachowuje też jest Marek Cieślak Jadzia bohaterowie siedzą przed telewizorem da się w telewizji nasze patrzą na siebie jakieś kompletnie inne postaci więc, a wiadomo, że jest także zawsze w firmie trzeba skompensować można podać wszystkim, więc w tym wypadku stało się tak sam musisz skompensować to do Giodo do jakiejś tam jakiś tam zawartych treści tak jak tak jak już wspominaliśmy rzeczywiście przyjęliśmy taką bardziej alegoryczną formatu to znaczy wiadomo, że sam temat transplantacji jak się da się to wszystko, że tak PN toczyło i w wielu przypadkach na świecie znamy oczywiście najlepiej ten Polski, który był takim pierwszą operację dla ratowania życia udaną transplantację ale, ale rzeczywiście nie w tym była rzeczy jak w betonie to nas pociągnęło to bardziej alegoryczna jakaś taka szansa opowiedzenia o tym, właśnie jak człowiek się gdzieś tam boryka z tym stosują też trochę i tożsamość en i tym, jakie są do bramek jest widziany co go właśnie definiuje, więc w zlotego za chwilę wrócimy teraz informacje regionalne TOK FM chciałabym, żebyśmy właśnie itd pochylili się trochę naciągana tym wyrażeniem, które bardzo często pojawia się w filmie nie rozumiem cię to co jest bardzo ciekawe jak wiele razy to pada z ust bohaterów, ale też trochę, ale wróćmy do Enei do tego kościoła, dlaczego on jest realne taki tutaj ważna, ale też pewnie powiemy o tym jak wyglądała charakteryzacja na Mateusza i porozmawiamy o zdjęcie wraz z informacji Radia TOK FM w studiu ze mną Michał Englert Agnieszka Podsiadlik Mateusz Kościukiewicz czasem wiatr wcale to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia rozmawiamy dzisiaj o filmie twarz w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej film, który za tydzień wchodzi już do kin w całe jej w Polsce film, który został nagrodzony grand prix na festiwalu w Berlinie ostatnim ze mną wstąpiło autor zdjęć współscenarzysta Michał Englert oraz aktorzy Agnieszka Podsiadlik Mateusz Kościukiewicz właśnie z przerwała ma na Michałowi, kiedy opowiadał o tym, Woody Allen alegoryczną Ścigaj na całej opowieści, bo tylko państwu przypomnę jeśli w tym momencie oczywiście radiu, że twarz turystyka i gdy historia Jacka, które nel połączy mieszka w takim małej wsi ulega wypadkowi po tym wypadku zostaniemy przeszczepiona twarz innego człowieka no i okazuje się, że Jacek z tą nową twarzą różnie z tym Jackiem, który był lubiane akceptowany wśród wśród swojej rodziny wśród tej małej społeczności tej właśnie tam często Annę pojawia się to wrażenie nie rozumiem się co jest dla mnie bardzo charakterystyczne w tym filmie, bo wiele razy to ma oczywiście takie bardzo le TR takiej podstawowe takie podstawowe znaczenie czy nasz główny bohater, który chce wjechać do Anglii rodzinnemu mówi jak to się tam dogada się nie znasz języka nigdy nie zrozumie później, kiedy ma przeszczepioną twarz i mówi bardzo niewyraźnie ludzie mówią nie rozumiem, że chce co dałoby w sumie oznacza nie chce z tą mieć nic wspólnego Bujak nie rozumiem nie wiem co chcesz mnie co chcesz mi powiedzieć znajdą wszystko opiera się na podstawie języka, ale moim zdaniem tutaj chodzi właśnie o coś o mocy znacznie więcej o ten o tym, brak rozumu sumienia jak to Rossmann Nero różni się właśnie rozumiecie Agnieszka wnuk szef nie wydaje, że mogłem torze, mówi że możemy powiedzieć, że może kogoś nie rozumiemy to, że wydajemy bardzo bardzo interesujące w kontekście w ogóle międzyludzkich relacji, bo przecież właściwie nos jest z tego regionu nowych wychodząc z tego możemy dojść do urn do jakiegoś porozumienia to znaczy właściwie do jedno lutego może zacząć się jakaś rozmowa myślę tutaj też o mojej bohaterki celem i rugał naszych relacji z relacji siostry i brata nie może, że winni nie może właściwie dzieli nas wszystko i rzeczywiście się nic nie rozumiemy no to jednak mamy ze sobą mu tyle wspólnego no właśnie mądrą córką to w górę w gruncie rzeczy mnie nie wydaje Mariusz Wlazły to tutaj muszę ich tłumaczy, że siostra Jacka jest w zasadzie jedyną taką postacią uczniem niemalże jedyną taką postacią, która jest ciągle przy tym bohaterze, a nawet zbliża się do niego bardzo bardzo mocny jest jedyną, która rozumie właśnie Jacka no tak drogo rozumie mnie też nie rozumiejąc go to ty jesteś tu coś takiego się w ciekawego orzekł, że właściwie mu mówić w ogóle o o rodzinie też to znaczy, że jesteśmy spokrewnieni z ludźmi i właściwie, gdyby nie te więzy to można, by powiedzieć, że bardzo często nie mamy ze sobą nic wspólnego bo, bo żyjemy obrosły różnymi życie miejmy nadzieję innym jest, że inni prowadzimy różne inne życie życia jej syn no właśnie tak jak w przypadku innych na naszej relacji z innymi, by siostra próbuję zrozumieć brata właściwie tak fajnej najbardziej jak to tylko możliwe to właśnie na ten mylne mi na to też ciebie zapytam, odwołując się też dostęp Dariusza, dlaczego ten ta definicja rozumienia była dla nas taka ważna czy to w ogóle znaczy mieć w tym kontekście rozumieć, a ja myślę, że to trochę też także, że to właśnie jak już mówiliśmy o tej takiej kondensacji narzeczonemu też trochę uwypuklić pewne cechy, które które, które w są tutaj u nas w Polsce bardzo widoczne to jest również można powierzać nie słyszy to znaczy, że my się, by tęsknić za bardzo chcemy słuchać i ja patrzę Stal Szczecin na życie nasze współczesne Norman tych cech tych tych przykładów mnóstwo zdrowia coś takiego, że nie ma tej otwartości takich tolerancja jednocześnie jest ciekawe bo, bo my jesteśmy jednak takim mamy też wszystkie wasze skłonności dokąd, dokąd pójść w 2 zlotych dodaje takie wątpliwości jednoczy się nawet takie zrywy narodowe gdy, które są nazwy narodowymi ona oczywiście nie muszą być w takiej skali szeroki mogą być mniejsze bardziej lokalna natomiast są takie jak do nas o takim kimś rodzajem takie właśnie zakompleksionych pychy, że także, że mamy do dążenia do zrobienia w tym wypadku Ramony tamtą naszą korzyść budowle i t d. i te śmieszne bo jakby w po całym skłócenie z całe społeczeństwo często porywa się na 1 2, który powoduje jeszcze większe zamieszanie, z którymi zawrze kończy się suknie zawsze można w SM tak, o czym Czech gdzie, gdzie przychodzi taki moment, gdzie naprawdę coś bardzo konsekwentnie pasaż kropkę nad i albo coś zabrać do końca to wtedy właśnie takie często rozprężenie właśnie właśnie w takt PRA znamy to z literatury polskiej potrafimy taki moment po prostu przespać no, więc jest to co trochę coś też tym jest chyba w Suszcu z tej listy naszej natury w finałowym chcieliśmy, żeby było do ma dość chciałam zapytać co może być naliczona opowiedział o nawet takim fizycznym budowaniu tej postaci było wyobrażam też dla aktora no to jest spore wyzwanie, gdy tracili przez połowę filmu tracili ten, kto w elementy traci możliwość grania twarzą po prostu, czyli można sobie maskę, która w zasadzie sprawia, że nie do końca może wykorzystywać te środki, które w, które normalnie ne wykorzystujesz my też ta charakteryzacja, która trwała ponoć wiele wiele godzin przed zdjęciami jak to jak to wyglądało na czym pierwszy film, który zrobił męstwo gościom filmie ta w tamtym filmie wliczamy wszystkie kwestie praktycznie, więc nie wiem, kto zawyża wiele do mówienia w tym filmie twarz mi, że tak będzie darła kolejnych ścieki podstawowy środek aktorskim wyruszymy watek na 1 z najważniejszych, więc chyba następnego już nie będę robił nie wiem w nowy jest kilka tytułów tej trylogii fryzjerowi rozliczało chwasty i realia cielesne inwestycje w i oczywiście, że byłby to mówiąc półżartem pół serio tak naprawdę to bardzo ciężka praca codziennie były 3 4 godziny w zależności od tego co tam trzeba było dokładnie wykonać jak Waldemar pokrowski nasz wspaniały charakteryzator, który po prostu nie wykonał tutaj jakąś niezwykłą pracę na najwyższym poziomie dostają instrukcje od swoich ludzi, którzy robili mu te maski, że tak maksymalnie no to tam 5 6 godzin aktor może w tej masce być Porońca zdejmować już raczej myśmy pracowali oczywiście po 1 2 15 plus jeszcze charakteryzacja klucz do charakteryzacji, więc w pewnym momencie różnymi wiedzę trzymam maskę czy nie mam w 2 w sumie obojętne czułem się nawet, jakie mamy zdjętą tak brzmi on miał założoną cały czas pisuje do głowy takie powiedziałbym doświadczenia graniczne dla mnie mojej karierze już wcześniej miałem takie przeczucie nas samym początku jak zaczynaliśmy próby, jakiej się już wstępne rzeź to może być coś takiego Novum jest rzadkiego coś z tym sumieniem można się spotkać teraz zaborców mojej pracy wcześniej się trochę tym interesowałem jednak sama, jakby sama idea posiadania twarzy jest dość takim nowoczesnym w dominującym elementem przy przyjmujemy różne maski przecież w życiu różne twarze przecież mamy na to swoją twarz, a jest to by przeżyć, które jest bardzo ciekawa innym kwestia na pewno każdy z państwa oraz innym, kto też raz w życiu miał maskę nawodnienie maskę karnawałową do spojrzenia na siebie z jakąś maską na twarzy czy n p . na fotografie, na których mieliśmy maskę to kto jest jakieś takie bardzo dziwne schizofreniczne inne uczucie i Wybrzeże schizofreniczne, ale na pewno maska posiada wielką siłę wielką moc to co w sumie Pierre od razu to było niesamowite, że ta maska od razu działa tak spektakularnie natychmiastowo jak zrobiliśmy pierwszą próbę tej maski no to razem z Michałem i z Małgosią nie oni nagle zaczniemy w tej masce jest kompletnie zaczniemy traktować jako winnego wideo z niemal po głowie godziny może to takie własne na bardzo próba, jakbym nadal jestem gościem nie mają opracowanej żadnej rolnicy zachowają się dokładnie tak samo zaczęły się tym bawić oczywiście i trochę wygłupiać z tym wszystkim, ale absolutnie zostałem potraktowany ktoś inny, ale Włosi świetnie pamiętam jak robisz takie próby w Berlinie i był taki moment, że wyszliśmy na balkon z Mateuszem ją właśnie w tej 1 z pierwszych wersji delty maski i to było niezłe, bo rzeczywiście no to bo, szykując jakiś inny koleś się tak stawiło się, kto chce założyć Prada maska to też coś zaczyna kombinować jakość, że coś co z tym zrobi się nagle taki sam raz w tym jestem ten sam ten sam koleś się przez ten sam efekt no i to było fajne nieżyt po prostu w odkrywce to było takie może wraz brzmi banalnie ale, ale naprawdę mną wiadomo, że ze skuszonych zająć się, że teraz coś kompletnie wszystko odbywało się zmieni tak dalekich popis aktorski dała się tu chyba umiejętnością było też, jakby studio daje tutaj koledzy wzięła także, że właśnie, pomimo iż w latach niedoczekanie no coś umawia się przed wejściem do studni chłonnych z NFZ po prostu umiera umieć powściągnąć się, by taką asceza w środkach dobierane niech jest też dużo zmian jest w sumie paradoksalne nowe, żeby to maskę i tak mają rozruszać, żeby ją uruchomić na to co jakiś nad ekspresja z Instytutu też wykonać stoły z Bytomia jakąś wartość nie cieszy się mówiła kiedyś, że na taśmy się przenosimy się emocje dziś takie rzeczy to nadal w to wierzymy, że nie mamy tej taśmy nie używamy zaś nadal wierzymy, że jednak kamera ma to mamy jakąś taką wyczuje zwykłą umiejętność, że potrafi jak by zarejestrować rzeczy, których nie widzimy potem potrafi oddać na ekranie w takim samym jak w stopniu dla widza, więc bez będąc schowanym za tą maską nagle poczułem coś takiego, że nikt nie nie ocenia tego co robię nic nie ocena mojej gry aktorskiej co z kimś takim w ogóle podstawowym elementem życia która, choć podawanym kolejną oceną, ale nikt nie może mnie ocenić personalnie ogumienie widzi jest schowany jest mokry jestem bezpieczny mogliśmy pozwolić na NATO co chce zasadniczo, bo jeśli to będzie dobrze wyglądaliśmy maska będzie dobrze pracować nad efekty będzie osiągnięty całych stad Pm wartość emocjonalną trzeba było przekazać w jakim się w spojrzeniu bardzo realne co wymagało też ich już skrajnego nagle nad ekspresjonizmu nowo jednak w momencie, kiedy jesteś rozdarty z tej twarzy nie ma z tą twarzą wyrazić nic na to musisz posiłkować się tylko tymi stawkami treści zostały już dziś nie ładować całą moc z całą siłę cały swój talent jeśli wszystko co posiada żyły tylko ten przekaz był jak najmocniejszy to bardzo było interesującej, ale też bardzo eksploatują CSW musi być złe perspektywy na PL bardzo szybko nastąpił Edmund ten ten moment pełnię akceptacji i asymilacji na nowej twarzy Mariusza znaczy ma bardzo szybko mu rzeczywiście to, o czym dowiedziałem się je i też zauważą u siebie znaczy bardzo szybko mu zaakceptowała ten fakt to znaczy że, a i tak, a okay to to teraz tak mało racjonalna no mu pragnienie niesamowity Wasilewskiego niezwykle działa, na którym dostosowaliśmy do hali z Jasiem wymalowanych Ewelinę wykazywanie w budowie i przeze mnie już nie nasi wspaniali aktorzy żyje nam po raz pierwszy na Francję żyły Jacek już jest nową twarzą nowej po prostu prosto do ujęcia praktycznie nie wychodzi z charakteryzacji, by raczej głośno w liście są zwykle zgodnych z ich okolicy w ogóle chce co to w ogóle jak to w ogóle ugryźć teraz i niesamowicie to stymulowało wszystkich, jakby partnerów też szyby do działania no bo widzimy Mateusz, jakby od 5 do Syrii, a tu uwaga orzechy i dzieci z innych facet Wendy właśnie te LZS ciekawe, że tort numerek oceniamy na świat bohaterów filmu żonie nie mogli jak zaakceptować swego bohatera z nową twarzą na to okazuje się, że także to właśnie po niej nie jest takie nie jest to takie proste informacje Radia TOK FM minister chwilę wracamy magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat raz jeszcze dobry wieczór rano studio Michała Englerta Agnieszka Podsiadlik i Michała i Mateusz Kościukiewicz róży i mieć nawet w minivan rozmawiamy o filmie twarz filmie, który za tydzień wchodzi do naszych kinowym filmie w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej Annę gdy, by rozmawiać modnej masce rozmawiać na te twarze chciałbym, żebyśmy jeszcze pochylić się chwilę nad tym kościołem kościół w tej historii jest również bardzo ważną też, dlatego że Aneta to wydarzenie, wokół którego gromadzi się gromadzą się ludzie w tym filmie też budowa wielkiej wielkiej statuuje Enei Jezusa Chrystusa, która ma być większa niż w Rio de Janeiro oczywiście Świebodzin chodzi nam tutaj od razu do do głowy no i Enej wszyscy tam zbierają pieniądze budują pomagają oczywiście jest wielkie pospolite ruszenie, żeby to nel wybudować płytę Chrystus tak górował nad całą gminę społecznością Nate to jest oczywiście poza w imię to jest kolejny taki film, który bardzo mocno w reżyserii Anny Małgorzaty Szumowskiej Nate, których geny pisaliście Renner razem, w którym ten kościół tak bardzo mocno Anny wchodzi zastanawiam się na ile za tak jak wyspy spotkać się też z ludźmi z innych krajów na ile to, że my jednak w Polsce mamy ten kościół tak zakorzenione po prostu w genach mamy dziś wszczepionego maile to właśnie determinuje nawet te nasze zachowania nasze wybory nawet wtedy, kiedy przenosimy się do dużej miejscowości, kiedy nie nie praktykujemy religijności na ile to jest wszczepione w nas w nasze geny Michał no ja myślę, że mnie że, że bardzo oczywiście też stary przecież od lat kościół też uczestniczy w tym życiu politycznym to znaczy też jakimś sensie organizuje mu jest może może inaczej może z wykorzystywane w organizacji, jakby w całego społeczeństwa i i o czym mu, iż to jest zła perspektywa to jest trochę oczywiście trudne, bo jak mam już mówić o samej wieży, która z nami jednak sprawa kusi intymną każdej osoby Jana Szostaka nie definiuje Anna prosto i oczywiście to nie jest pierwszy film, gdzie Małgośka porusza ważkie tematy i śmierci i te właśnie obecność kościoła tych wszystkich obrządków i rejonu to to jest też trochę tak, że to, że może właśnie w tym filmie też pokazujemy na głosie rutynę i tak naprawdę duży kontrast w stosunku do tego, gdzie i jak się zastanowić głęboko działa szereg filozofia chrześcijańska n p. w niej udział Ks Gil jakaś jest jej podstawa i główna myśl i KHW jak i 8 zlotego w jak mechaniczny sposób często po prostu przez ludzi, którzy wyceny nazywał się katolikami tak daleko z dnia nie obrażając nikogo nie, ale jak to się ma tak naprawdę na masie często jak i myślę, że to co to jest jakby ciekawe że, że to, że to jest jakaś obyczajowości często rzeczywiście przekazywana z pokoleń prawda teraz może rzeczywiście większych miastach jest przy czym są nowe prawda ma nowe zupełnie pokolenia młodych, które chcą mu już trochę innej rzeczywistości wzorowane są bardziej takiego podziału bez kompleksu tego tego pochodzenia, jakby z rezer w tego kraju wschodniej Europy do Stocha co innego, ale my przyjęliśmy w filmie tom perspektywę jednak tego przywiązania do ziemi do tej natury dodał jednak tego pejzażu wiejskiego, gdzie natura, gdyż reguluje bardzo od roku na konkret prawda czy Biesy tak myślą o tym, że w ogóle sama ewentualność jego rytualne nie jest zła, ale nie jest dla nich złomować, mówi że go nożem i przechodzimy niemym eseistyki rytuałach nie mogą być świeckie, ale mogą być związane z religią, ale generalnie to jest coś co niegdyś porządkuje nas, w którym miejscu w życiu jesteśmy prawda do każdej kulturze Edisona, ale właśnie ban ne go, choć jak rozumiem, że o tym, by zmyślać, czyli torze albumem przykładamy zbyt dużą wagę Raszka do tych kryteriów wałów i ona na zastępuje ona zastępują myślenie czy wolną wolę czy to, że nie musimy podejmować decyzji, bo w domu jest powiedziane czy jest napisane, że powinniśmy się zachować tak, a nie inaczej albo ktoś tę decyzję po prostu podejmuje za nas, czyli ksiądz z ambony prawda, więc z, a z drugiej strony tak myślę, że nawet w momencie, kiedy je zrywano gdzieś w pewnym momencie życia z tą 100 tego typu religijne goszczą wyciągnięto lekcji religii od pierwszej klasy czy nawet od przedszkola, że one robią swoje, gdzie jest Andy ego naszych umysłach dlatego myśmy też właśnie ta postać ma duszę jest taka, że myśmy chcieli jednak człowieka w głębokim sensie wolnego zrobić z bohatera głównego czeka wolnego to znaczy, który zachęca się rebeliantom, który jest Dygata kiedyś tak, choć czasem śmiesznie, że w jakimś sensie jest romantyczny no bo on nie ma zgody na nas na jakąś taką po prostu właśnie na taki porządek społeczny NATO na torze rzecz, że nie można być inne prawa na bon w sumie przed tym wypadkiem też jest uznawany za już jakieś dziwadło prawda więc, jakby mi się uderzyć w ten film nie na pewno nikogo nie atakuje też, ale też jest, jakim się jakimś takim naszą chyba tęsknotą, jakby taką wiarą w to wolność człowieka taką głęboką taką niezależność i i tym samym też samodzielność myślenia to znaczy wszystkie wybory, do których dochodzimy sami imiona są przemyślane są wtedy mocne słowa, bo prawdziwej takiej właśnie kiedyś ktoś powiedział, jeżeli nie umieszcza go prosto wytłumaczyć, tyle że tego nie rozumiesz, że coś w tym takie, że po prostu życie po może być prawda bardzo skomplikowane, ale Allen to było dla nas fajne, że pokazuję bohatera, który potrafi prosto się z tym wszystkim konfrontować jest jak wąż ma w sobie odwagę dużo bym to siostra postać siostry też równać aukcjoner wariant, a prawda to co też jest osoba, która się nawet na te zabobony religijność nie mnie nie godzi, a na pewno się dyskutuje no tak właśnie tu też muszę odejść to jest naprawdę rebelię, gdyż kwestia świadomości tego w oczy wcześniej powiedziała, że są winni no o funkcjonowaniu mózgu o rytuałach, które przecież nie są ani inni czy złym, ale ma talent zaczyna się dziać coś niebezpiecznego nawet i jeżeli po prostu to funkcjonuje na automatycznym pilocie to znaczy, jeżeli tak jak powiedziała, że to po prostu wszak w ówczesnych lat szkolnych i pieszych lekcji religii w mamy to, że tak te rytuały te mechanizmy w rytm właściwie było w głowę, że właściwie na ciele powinny w no i dźwięk dzwonka jesteśmy w stanie po prostu wykonywać i czy wypowiadać inne określone kwestie czy wolno wykonywać określone gesty bez świadomości, iż winny zrozumienia czym dziś modne są właściwie co się wtedy dzieje, jeżeli zaczynamy zadawać pytania nie przyjęły i przyglądać temu albo wręcz Integer głównym bohaterem inni będą odważnie zmieniamy w ogóle kierunek NIP i wyspy sprawdzamy czy czyn ku czci jest możliwe popłynąć pod prąd plan i ING i ty i to jest ten moment, w którym Żaczka przepraszam nie nagrało się z w tej, że wreszcie przerwa między na dobre to było w wałach w gniazdach myśliwych, a po latach od podporą w mniej chętnych to jest właśnie ten moment, w którym siostra winnic nów, który się strop mu inny zaczynał w tym mocniej, bo Rostów wspierać brata tłumaczy to to jest taki, jakim się zwrotny moment w jego życiu inni, gdzie mam wrażenie w ogóle w życiu każdego no fantastycznie jest, jeżeli ma się wsparcie od osób po prostu, o ile od kogoś jeszcze molo możliwe możliwe, że rzeczywiście siostra rozpoznaje coś co nam na to na co sama kiedyś nie miała siły jej właściwie czas minął jej już u mnie może jej się wydaje no bo przecież patrząc na to tak szeroko RFN nigdy nie jest za późno chcę iść, ale może nie możesz się wydaje, że na żądanie już jest za późno i właściwie to jest mój brat jest taką i o ostatnim bastionem po wolności niezależności i możliwości nowej myśli, że to to jeszcze bardziej na tak stymuluje nakręca siły, żeby go w tym wspierać amatorzy dziwi, bo chciałam zapytać też o tę religijność w kontekście przyszłych pokoleń po tych też akurat na MŚ ME nagranie na naszą tradycję przyszedł z el z córką, ale tak się ich została Małgorzata Szumowska też na konferencji prasowej w Berlinie też przywoływała przywoływała postać Anny waszej córki mówiąc, że ma nadzieję, że ona w przyszłości będzie mogła podejmować inne decyzje, że będzie się, że będzie po prostu żyła w innym świecie tak jak było w kontekście emituje praw kobiet, ale wydaje się, że jeśli chodzi o religijność to i Polskę to co też ma ogromne znaczenie, że n p . nie może dzieciaki, które już nie nie są koniecznie wychowywany pod pręgierzem lekcji religii w szkołach może też będą musiały nieco inaczej mieli jak o tym, myślisz też kolejny kolejnych nowości, które podejmuje w tym ten temat dzisiaj nigdy jakoś w wersji brutalnie, ale ten temat nie jest jakimś tematem takim dla nas bardzo ważnym mianowicie walkę ze strachem to już chyba taki kluczowy element, który my uznajemy, że może zmienić, a walka ze strachem przed śmiercią walka ze strachem przed byciem innym przed odrzuceniem i t d. przed halą w kabinie życia cała rodzina nie reagujemy, ale też walka przed takim obecny w wyuczonym pierwotnym strachem, który od dziecka na szczególnie też w moim pokoleniu to jest bardzo silne, czyli takim pokoleniem dzieci, które poniosły konsekwencje przemian społecznych swoich rodziców jednak poniesie pamiętać o tym, że większość społeczeństwa nie poradziła wszystkim przemianami potem konsekwencje tego tego nie poradzenia poniosło moje pokolenie czyli jakby nieporadność naszych rodziców przeniosła się potem na nas i my musimy teraz jakoś dźwignąć jakoś to ulepić coś z tym zrobić, żeby to, jakby nie dramatyzował kolejnych naszych naszych kolejnych pokoleń w cenie są takie proste, bo przez te stale jesteśmy, jakby prowincjonalni bardzo mi bardzo jesteśmy wystraszeni do tego strachu najedli się w dzieciństwie, ale to jest jakby kluczowe, żeby poprzez edukację poprzez samoświadomość poprzez rozwój ten strach niwelować walczyć z nim też bardzo trudny, ale przed konfrontacja ze śmiercią od razu popycha nas w stronę czegoś większego jakiegoś bytu naziemnego, które nas ochroni nie chcemy przecież za skończyć się chcemy wierzyć, że należy ufać wierzyć w to, że coś się zdały w, więc ta walka z tym strachem jest bardzo trudna bo myślę, że trzeba włożyć masę pracy masę pracy i masę jak by poświęcić czasu na to, żeby dać sobie możliwość innego myślenia w dzień i to jest też chyba takie nanosi się trochę łatwiej o tym, mówić, bo akurat aktorzy czasami zdarza się, że bywają artystami to zależy od tych wyborów, ale filmowcy robiący filmy artystyczne są artystami i tylko kiedy ten strach zaczyna ich pękać jakikolwiek sposób przystają realizować swoje swoje wizje swoje założenia swoje projekty, więc z tym strachem muszą się zmagać na co dzień praktycznie cały czas, żeby ten strach w Gnienie nie mógł zapuścić w jakikolwiek sposób w jakikolwiek z jakimkolwiek etapie nie mógł się zapuścić ich osobowość, więc jest łatwiej łatwiej mówić o tym, bo jesteśmy doświadczeni gracze w tym temacie bardziej, ale myślę, że to jest głównym tematem 1 z głównych tematów wszystkich filmów Małgosi walka ze strachem i takiej mocny przekaz życia to robić chciałem się z tym zmagać, bo to pozwala uwolnić się od od pewnej płytkość życia od pewnej powierzchowności życia no właśnie chociażby body przecież też w jakim sensie pokazywał możliwości innej filozofii życia i amnezją żyć jak już inna bardzo prosty, jakby światek prawda do naszych codziennych zwykłych światach no tak faktycznie ten trend ten strach to jest bardzo nam bardzo ciekawe bardzo ważny wątek ten film można też w ten sposób odczytywać tak na niego patrzeć na koniec słuchać chciałbym jeszcze porozmawiać o zdjęciach i to na Michałowie oczywiście oddam głos, bo wspaniałe jak zwykle zajmą mogę się rozpływać tylko w komplementach nad Denny zdjęciami do do filmowych też inspirowane takiego Rennes 1 mówiłeś na konferencji prasowej zaznaczył jest to, że inspirowane malarstwem romantycznymi to gdzie gdy kwestia, kto jak to było z 1 strony z tymi pisarzami i też wykorzystywany mistyki ironicznym bardzo o sposobie n p. scena z koniem piękne z niezłym początku filmu realne, a z drugiej strony też razem z ostrością z ZDW położeniem nacisku na szczyt NATO co coś co chcecie pokazać coś jest on bardzo subiektywna sprawa się to patrzenie film też o takim widzeniu i być widzianym do domu opowiada ja oczywiście na konferencji prasowej, że padło padło to malarstwo romantyczne, ale mniejsza zawężać do czegoś takiego domu do tego 1 okresu od tych inspiracji wiadomo jest mnóstwo ja myślę, że to nawet podświadomie tuż po 1000 stron został przetworzonej w mojej głowie w w w głowie wielu artystów, którzy od tamtego czasu, by tworzyli, więc jak też prezes wszędzie tak naprawdę jeżeliby mi w jakim sensie ten romantyzm przewodowa się tak bardziej się skojarzył trochę jest z tym z tym bohaterem, który jest takim indywidualistą i może jeśli już mówimy o tym, miejscu, gdzie dziś film rozgrywa od tych pejzażach tor coś jest jakiś wspólny mianownik jakiś taki melancholia, ale też jak i grozie tych tych plenerów, bo myśmy z Małgosią, kiedy pojechaliśmy właśnie na pierwsze dokumentacje na południe na południu Polski w rzutach rożnych częściach bb we Beskidu wieszcza zaczyna szukać w różnych miejscach to towar się ponad 6 0 w oczy, że jest, jakby to jest dziś też jakiś srogi krajobraz oczywiście w Wilnie nie chcieliśmy, żeby jak stan Band rynkowe miał być, jaki miałeś mieć charakter przypowieści, ale jednak po jakimś dosyć takim ten podział szorstkim w społeczeństwie i to też takim szorstkim bardzo naturalnym atawistyczne stylu życia który, który ma w sobie moc wielką też jest jakby pokazuje takie przywiązanie bohatera i ludzi w ogóle do korzeni, skąd pochodzę i t d . więc jakby Jarek ze swojej stronie też zaproponowałem takie rozwiązanie tych w dosyć specyficzne specyficznego filmowania tego trochę zawężając percepcję u oglądających dosyć ryzykowny trochę także, że że w jakim sensie MO no więc, chcąc nie, chcąc musi podążać za tym jak my chcieliśmy, żeby on na tym FIM patrzył na nogi no już nimi nie mówić o tym co się udało czy nie będą cieszyć się powiększyła do leniwych kolegów za granicą zęby zagryzają uzna za mąż za rewolucyjny także różnorodność pełny zabieg w umowie z diet cieszę się, że to, że to pomogło opowiedzieć ten film w sposób może nie dosłowny, ale i nie no i tak i tak dobrze, że państwo zapraszamy bardzo gorąco do kin twarz w tych kinach już za tydzień w szerokiej już w aucie rysuje Rozdroże Targ część wypowiedzi o 2 rzeczach w krótko bardzo jednak to, a propos tego odbioru na świecie do brazylijskich dziennikarzy kompletnie oszaleli na punkcie tego filmu uznali że, choć 1 z najlepszych filmów jak je z zagranicznych filmów, jakie mogą być pokazane w prezydium nie FR, który razem, że tutaj figurach z alejkami, a to również mocne hasła, bo tam inny kościół wyrobił wielki LO ba zdrowe produkty tak, ale z po prostu też takie typowo nasze no dobrze zbudowaliśmy największą figurę Chrystusa na świecie ale dlaczego ci, którzy mieli poprzednio to najmniejszy niewiedza o tym, muszę się dowiedzieć dopiero teraz po wielu latach naszego filmu, a druga rzecz, która jest bardzo ważna też dla nas myślę w promocji warto to, że zespół Metallica, którym ona jest go tak uprzejmy udzielił ramy swego najnowszego materiału ze swej najnowszej płyty, które z recesji ludzie karmią nas z innymi myślę, że dla fanów Metalliki to jest taki po prostu FIFA recenzować nawet, że maestro bardzo gorąco zapraszałem złe, że moglibyśmy drugą godzinę tutejsze dzieci jeszcze inny o nim rozmawiać znaleźli, ale muszę państwu już zaprosić do kina twarz w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej już w tych kinach jest też życzymy tym samym również jest spokojny Wielkanocy spokojnych świąt myślę, że dotyka około świąteczne dyskusja bardzo w punkt na remont one nadzieję przynajmniej zemną byli dzisiaj aktorzy Agnieszka Podsiadlik Mateusz Kościukiewicz no i autor zdjęć współscenarzysta twarzy Michał Englert dziękuję wam bardzo dziękujemy im bardzo ważny koniecznie trzeba zobaczyć i oczywiście Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA