REKLAMA

Czym jest action learning? (powtórka)

Strefa Szefa
Data emisji:
2018-04-08 15:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
to jest powtórka audycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie pracownicę korporacji albo dużej firmy, które inwestują w swoich innych swoich pracowników zazwyczaj są fantastycznie wyszkoleni to znaczy są wysyłani na różne szkolenia w negocjacjach to komunikacja to im po małym sprzętem aż auto komunikacja wewnątrz organizacji, a to współpraca ogólnie rzecz biorąc każdy pracownik korporacji pomiędzy kilku latach pracy na tych Rozwiń » szkoleniach było kilku i dosyć dużo wie oprócz szkoleń możemy jeszcze pomóc w rozwoju pracownika, wysyłając go na wkład dla coaching aktu odzież meble innym torze, rozpoczynając mnie w organizacji procesu mentoringu czy możemy go skontrować możemy go z mentoringu chować możemy znaleźć mu to co rano tych metod rozwoju pracownika i uczenia go różne rzeczy jest większa dzisiaj powiem, iż w 1 z tych metod, które wcześniej nie wymieniłam no właśnie, dlatego że niektórzy nie wiedzą co to jest, dlatego że niektórzy nawet być może nawet nie słyszeli o tej metodzie, więc dzisiaj o tym, czym jest Action Learning przepraszam mówię angielską w liście nie ma dobrego polskiego tłumaczenia, ale może postaram się za chwilę znaleźć, kiedy stosujemy tę metodę poznają stosujemy jak to wygląda o tym, dzisiaj będziemy rozmawiać studiów państwa i moi goście pani Aneta Karbowska dyrektor HR w firmie dr Gérard dzień dobry dzień nawet pani tenor państwu i pani Eliza Jarmołowicz starszy menedżer d s. talentów i rozwoju firmie Devon dzień dobry dzień dobry witam serdecznie no właśnie dom Hampel powiedzmy sobie czym jestem Action Learning Action Learning można pokrótce opisać jako metody rozwoju, która bazuje na cele uczestnika nie jest cel to metoda, w której trener bądź osoba prowadząca próbuje czegokolwiek nauczyć tylko bardziej jest osobą kierującą procesem, ale ich teraz GM tak zarządzać grupą, żeby to grupa się od siebie nawzajem uczyła, bazując na konkretnych doświadczeniach mówią też zawodowej zawiadamia, że ta wiedza jest w grupie basen wodny minimalizm związana jest zdecydowanie jak sama nazwa wskazuje Action Learning, czyli teraz może pogodzimy się to przetłumaczenie, ale to jest nauka w poprzez działania, ale i tak jak Jazz jest oczywiście tak jak dzieci bardzo lubię się uczyć jak chociażby poprzez zabawę tak samo dorośli, ale myślę, że trochę wraz z takiego szkolenia jego stylu uczenia, a wobec tego też grunt, żeby dobrze uczyć dorosłych szukamy różnych metod, które będą rzeczywiście atrakcyjne dla nich, ale które będą ich angażowały, a także, które będą korzystały z ich doświadczeń jak leming jest właśnie taką metodą, która korzysta przede wszystkim doświadczenie ludzi w plecy to znaczy, że jest tak, by już bardziej precyzyjnie to znaczy załóżmy nieco inny przykład proszę mi powiedzieć, jakie umiejętności można się nauczyć dzięki Action Learning n p. ale to jest taka metoda, w której każdy przychodzi ze swoim własnym celom rozwojowym, ale tylko na razie to wcale nie tyle go w głowie aż dech w głowie, a czasami jest także menedżerowie stawiają na szkodę uczestniczyła w takim programie rozwojowym, w którym nasza przełożona postawiła zadania mu, że chciałoby, żebyśmy byli rzeczywiście partnerami biznesowymi, a z ramienia HR dla organizacji i to cel postawiony przez przełożoną natomiast później w trakcie tego samego procesu Action Learning okazało się, że każdy z nas ma swój indywidualny cel, który pomoże mogą być bardziej efektywnym partnerem biznesowym z kolei Eliza prowadziła program i pewnie zdań zaraz o nim opowiadać, ale z niego, który był przeznaczony dla młodych managerów, czyli takich osób, które stawiają swoje pierwsze kroki w zarządzaniu Tomasz Jodłowiec ma taki program masażu takie główne cele, które myśmy sobie postawili jako organizacja, wdrażając w ogóle ten program to danie młodym menedżerom możliwość jej nauczania Steel czy kreatywne rozwiązania wyzwań, z którymi spotykają w swojej pracy jako młodzi menedżerowie wiadomo jest, że to jest rola, których bardzo wymagające szczególnego nigdy wcześniej nie zarządzało ludzie mi, a i tak naprawdę na każdym polu można się spotkać w jakimś wyzwaniem, więc zależało na tym, żeby dostali po prostu wsparciem w tym procesie transformacji stawania się młodymi menedżerami, a z drugiej strony dla nas dla jego organizacji ważne było to, żeby tam nikt kompetencje umiejętności menedżerskie i sposób w jaki to osoby zarządzają ludźmi był zgodny z naszą kulturą organizacyjną tylko ja ciągle mam pytanie skoro pani powiedziała, że oni się uczą od siebie nawzajem, a załóżmy, że oni nie mają jeszcze tych kompetencji no bo się dopiero uczą to jak mają się uczyć od siebie nawzajem no trochę się pogubiłam one gdzieś pani nam to rozjaśni bieg, a on uczył sam sobie nawzajem poprzez wałem różnego rodzaju narzędzia metody m. in. narzędzia coachingowe MF narzędzia n p . takie związane z tzw. alabaster May and a gdzie w sposób albo właśnie coachingowe albo, korzystając z innych narzędzi AM pomagają sobie nawzajem rozwiązać dane wezwanie czyli, jeżeli jako menadżer nowe przechodzą z takim wyzwaniem, że nie umiem dostarczać moim pracownikom konstruktywnej informacji zwrotnej to teraz korzystają z Groupe z tych umiejętności, które ma grupa albo zadają mi pytania albo stawiają mnie przed wezwaniem n p. kimś takim eksperymentem, który miał muszę pokazać co w związku z tym mogę zrobić, czyli przed świtem sobie to w grupie w takim bardzo bezpiecznym środowisku i potem będziemy dużo łatwiej to z dostawą drożeć już w swoim zespole, bo w takim razie nic się różni od szkolenia, bo wg mnie szkoleni właśnie na tym polega przychodzi trener pokazuje to co uczymy się jakieś umiejętności pokazuje jak wykonywać, a następnie odgrywamy scenki, czyli ćwiczymy w bezpiecznym środowisku konkretną umiejętność co n p. umiejętność menedżerską p t. udzielali informacji zwrotnej pracownikowi to w takim razie wciąż różnie Action Learning, czyli nauka w aukcji od szkolenia ERM tak naprawdę doszkolenia przychodzi trener, który jest przygotowany, który ma pewną agendę na to spotkanie w Akrze Leśnik z kolei wymaga bardzo dobrego ma takiego bardzo sprawnego moderatora w bo to jest osoba, która nie wie tak naprawdę z góry nie może przewidzieć ile przewidzieć co się zdarzy podczas tego właśnie tych sesji, a w ogóle Actiona Leśnik polega na tym, że jest to zazwyczaj mała grupa około 6 8 osób, które każdy przechodzień jakimś tematem do rozwiązania każdy ma swój tzw . el Time, ale czy Lidla ekonoma przepraszamy tajemniczej taką swoją przestrzeń do pracy, kiedy rzeczywiście mówi o swoim problemie, ale i grupa poprzez, bo tak naprawdę tutaj to rola trenera jest bardzo bardzo z tyłu PL oznacza to, że moderator jest tylko tłem on pomagał prowadzić ten proces, ale tak naprawdę ta osoba, która przychodzi z jakimś swoim problemem do rozwiązania i uczestnicy tego zespołu oni właśnie jest poprzez zadawanie pytań poprzez różne podrzucanie swoich pomysłów powodują to, że na koniec tego właśnie tej przestrzeni 30 minut, które ma każdy z uczestników, a tworzą całą listę pomysłów, ale jej to do tego do tej osoby, która ma problem rozwiązania należy to, żeby wybrać najlepsze dla niej najbardziej skuteczne rozwiązania i to co chce wprowadzić w życie właśnie ma kolejne 3 albo 4 tygodnie na wprowadzenie tego w życie i spotyka się za 4 tygodnie, kiedy musi się wyspowiadać w cudzysłowie czy kolokwialnie, ale przez całą grupą, ale co taka osoba z robiła wprawdzie w mediach szkolenie z elementami terapii, ale jest ciągle nie ma takiej jasności jak wygląda operacyjni zbiera się i poproszę panią Danutę załóżmy, że tu grupa 7 osób to dobra grupa Action Learning, tak więc 6 8 osób, które rzeczywiście dołożono zauważa, że siedmio osobowa grupa plus moderator zabrali się w sali to są ci początkujący menedżerowie, którzy chcieliby się nauczyć nowych umiejętności menedżerskich i rozumiem zaczyna moderator co mówi moderator Witajcie tak na pewno jest PL powitanie wprowadzenia standardową tam mieli tez początek procesu to w ogóle wdrażamy osoby do tego jak będzie to wyglądało jak będziemy pracować, jeżeli strony karta Słowenia to powiedzmy to jak będziecie pracować razem to może powinniśmy to zrobimy tak zrobili w ten sposób, że z ze wszystkimi uczestnikami, którzy uczestniczyli w tym samym czasem aż do maszynerii głową, ale zrobiliśmy warsztaty przygotowujące do tej pracy, gdzie rozmawialiśmy o tym jak pracować coaching ową jak zadawać pytania, a jak wygląda model Grow 1 z takim najbardziej popularnych modeli w coachingu, ale jak z niego będziemy korzystać jak, pomagając poszczególnym uczestnikom programu będziemy przeprowadzać przez ten proces za każdym razem nareszcie będziemy spotykać z podażą monity umiejętności tam poznali czym ekspozycja do tych umiejętności jeszcze przed programem i potem już program realizowaliśmy za każdym razem na początku spotkania LM mieliśmy no wiadomo powitaniem robiliśmy wizję tego co uczestnicy wdrożyli, ale pierwsze spotkanie i że nic nie wdrożyliśmy są świeżo po szkoleniu w nauczyli się nauczyli się tego modelu grało wiedząc co nas mniej więcej Kołczygłowy styl, bo rozumiem że, dopóki nie spróbują to i tak naprawdę jest w UE nie wiedzą, ale już w znają teorię no i teraz tu padają jakiś temat sesji sąsiedzie Han zaczynamy od tego, że każdy z uczestników opowiada, jakim tematem, jakim celom w ogóle przychodzi na cały program, jeżeli doznają stara się 10 8 spotkań są przez 6 8 spotkań chce osiągnąć w 2 i stąd na koniec tego programu wejść z jakimi nowymi umiejętnościami komputerowymi być może aspekty Ewą jak to się przełoży dla niego na ty razem, że przychodzi 1 pociąg z natury mówi znajoma największy problem z tym że, aby wzbudzić zaufanie grupy, a drugi, mówi że nie umie delegować na wsiach, a trzeci, mówi że zapewnią sobie zarządzać czasem n p. pali każdy ma taki swoją otwarcie mówić ile ma cel w, a ja tu widzę pierwsze niebezpieczeństwo, że w mogą być cele ukryte, o których ludzie nie mówią, że n p. wstydzą mogą BSA i często jest to początek programu, kiedy zaczynamy, kiedy jeszcze nie mamy zbudowanego zaufania w grupie szczególnie, jeżeli to są osoby z różnych części z organizacji albo, jeżeli w zespole jeszcze zaufanie nie jest zbudowana natomiast ceny to co obserwowaliśmy w trakcie programów należy grupa wchodzi bardzo głęboką i mniej więcej po 2 3 spotkaniach to zaufanie jesteśmy jest już na takim poziomie, że nikt się nie boi otwarcie mówić nawet o takich rzeczach, które no 0, których ciężko jest w ogóle w organizacji w środowisku biznesowym korporacyjnym mówi trener to możliwe, że n p. na trzecim spotkaniu też powinno ja tu przyszedłem i mówiłam, że chciałbym o w delegowaniu, ale tak naprawdę to brak miej w nas zaufania do samego siebie tak n p . by wrak i takiego poczucia, że damy radę taka i chciałbym wzmocnić, tak więc proszę was moi drodzy spółki tutaj mam 2 zapytania to spółka Action Learning Four po schodach w UBS i współczujący świadek pomóżcie mi w tym, żeby nabrać zaufania w komorze, czyli wybrzmiał jakiś cel i co teraz zrobimy z tym celem dla każdej osoby takie wtedy remont tak jak idzie właśnie ten model Grow, czyli mamy już ten cel, więc badam środowisko, czyli UE bank jest mówiąc reality IT nie patrzymy jak wygląda sytuacja dla JST ma największy kłopot, dlaczego mi to nie dzieje w momencie, kiedy ta osoba definiuje na czym polega ten problem co uważam, że mam dokładnie, ale zaczynają się rozwiązania, czyli tutaj padają już rozwiązania i rat mogą być rozwiązania n p. niedawno próbowałam już to tato i mi zupełnie taniej idzie wtedy ludzie zaczyna się dzielić też sposób takim bardzo naturalne swoim doświadczeniem, ale my sła w tarczy powstaje cała baza pomysłów i tutaj element bardzo często też korzysta się ta osoba, której moderatorem tej całej grupy Actiona letniskowej zaczyna korzystać też się z różnych narzędzi coachingowych n p . nie mogą to być eksperymenty może być to zmiana perspektywy, czyli czasami n p. co do eksperymenty polegające na tym, że cały zespół o gotuje to co usłyszał, a ta osoba, która powie swoim problemie ma szansę jak gdyby z innej zupełnie perspektywy usłyszeć jak to widzą inni to często jest dla nas to naturalnie tak bardzo trudnym zadaniem żabę, żeby znaleźć inną perspektywa i właśnie na koniec ETO 3 0 minut kończy się tym, że dana osoba wybiera dla siebie najskuteczniejsze rozwiązania IT i opiekuje się tak jak przy diecie czasami się obliguje we wsi do tego, żeby zrobić pewne zadania, czyli wstaje rozumiem staje pośrodku mówi obiecuję wam, że za 2 albo 3 tygodnie przyjdę i opowiem jak wprowadziła nową wprost wprowadziłam życie to co przed chwilą wybrałam jako dobry pomysł na wprost próbuje przetestować rozwiązania one wydają się najbardziej optymalne do mojego środowiska do moich zadań do mnie sama i rzeczywiście wydaje się, że w ten sposób rozwiązany problem, którym mówię tak po pół godziny na każdą osobę tak tak na czym może to sobie z Wawelem na pierwszej półgodziny rozwinąć stare z pięściami i są czwartą przynajmniej 1 z Makowa tak znam takie wdrożenia, gdzie zawsze na 1 sesję poświęcać cały dzień i każdy ma na 4 godziny, więc stałem tuż zależą od organizacja była dla czasu chce na to przeznaczyć na ty, ale dodał, że w MF, ponieważ za chwilę za chwilę koniec to bym tak sobie myślę to ten moderator widziała pani na początku rząd musi mieć niesamowitą wiedzę i taką elastyczność on Traffic tropi we własnym ciekawe jak ona odpowiedziała, że nie tyle, więc nie tylko znajomość różnego rodzaju narzędzi rozwojowych i metodologii o to, żeby móc kierować grupami, czyli Anny to niekoniecznie moderator zadają uczestnikom wie, który w danym momencie pracuje nad swoim wyznaniem wezwaniem pytania tylko nakłaniać innych uczestników i uczy innych uczestników jak te pytania zadawać, czyli tak naprawdę w celi kata taka nerwowa winduje prace grupy tak no dobrze proszę państwa rozmawiamy o Action Learning o tym kiedy stosować, kiedy nie stosować, jakie są wady zalety powiemy sobie w drugiej części programu, a teraz zapraszam wszystkich ma skrót informacji Radia TOK FM to jest powtórka kondycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur w studiu państwa i moi goście pani Eliza Jarmołowicz starszy menedżer d s. talentów i rozwoju w firmie telefony teraz Zimbabwe i tancerki pani Aneta Karwowska dyrektor HR w firmie dr Gerhard w 2 na wyjeździe oraz rozmawiamy o metodzie uczenia się zespołów w organizacji hal jest nie tylko zespołów również takie indywidualnego mataczy Action Learning no właśnie powiedzieliśmy sobie, że jest to tak metoda, która jest moderator i każdy przechodzi z własnym celem rozwojowym dla każdego z pół godziny czasami więcej ten ktoś mówi, jaki ma cel, a grupą doradza co może zrobić osoby wybiera z tego najlepszy pomysł i wobec Jerzego wdrożyli po pewnym czasie przychodzi opowiada jak mu poszło i gdyby pierwsza część audycji skończyła się na tym, że powiedzieliśmy sobie, że ten moderator warstwy takich parceli tata ani moderator, czyli osoba, która musi znać narzędzia i wspomagać proces w grupowe w planach się biorą biorą ci moderatorzy Vaculika pomoże to oni są jakoś specjalnie przeszkoleni w tej metodzie jak to wygląda tak zazwyczaj zazwyczaj tak są osoby, które w, jaki sposób uczą się tego od profesjonalistów, a on ma porozrywane wdrażali potem program zrobiliśmy to z firmą zewnętrzną o to, żeby to, żebyśmy sami jako o funkcjach zerowa mogli się też nauczyć tego jak to robić w organizacji kwota transferu wiedzy przecież dokładnie, więc są teraz mamy osoby, które przeszły przez ten proces sweter go przed ćwiczyły na sobie więcej doświadczyły go w praktyce KNF dzięki temu lepiej są w stanie, a takie procesy prowadzić to co na pewno bardzo pomaga, jeżeli ktoś n p . jest coachem to w cholera po prostu taką osobę, która prowadzi grupę Actiona rynkową w modelowaniu w portretowaniu właściwy sposób ich, dlaczego to to pomaga dlatego właśnie Action Learning bardzo mocno opiera się na metodach coachingowych, a więc znajomość tych metod ich umiejętność zastosowania w praktyce jest absolutnie pomocna aha to jest też oczywiste też taka metoda, która wymaga po pierwsze, zadawania dobrych pytań czynie pytań, które są zamknięte, które są oceniające, aby dzięki temu jesteśmy w stanie wzbudzić potencjał, który jest uczestnikach, a i to po pierwsze po drugie tak jak wcześniej mówiono też eksperymentach to jest bardzo często korzystanie z tak naprawdę czas na bieżąco wymyślić jakiś eksperyment pięściami też duże doświadczenie przydaje się na pewno też doświadczenie trenerskie, ale n p. NLP, czyli neuro lingwistyczne programowanie to jest rzeczywiste też metoda, która uczy, a oczy w jaki sposób, ale pewien potencjał zwrócili się wyciągać wzbudzać także im więcej doświadczeń im więcej warsztatów ma taki satelita tortem też jest bardziej sprawne i potrafi lepiej zarządzić tym procesem bardzo ważna jest aktywne słuchanie, bo myślę że, aby z tego ziarna fasoli Tatar nie poprowadził sprawnie takiej, ale takie funkcje takie tanie wcześnie mówiła takiego, a 3 letni takiej takich sesji tak jak pani wcześnie mówiła rzeczywiście ten facet w Tatrach, gdzie stał zboku gala odbędzie się przesłuchuje podąża za procesem, a nie jest osobą wiodącą w tym procesie czy dobrze mam doświadczenie coachingowe dobrze jak jest jak wcześniej był trenerem i już znam proces grupowej potrafili wyciągnąć go w dużej mierze, a dodatkowo uczy się nam narzędzi ich czad w domu wychwyciła po raz drugi słowo eksperyment to nie bardzo zaciekawiło powiedziała pani, że 1 z eksperymentów znaczka to, że ona świecić grupa sobie rozmawia o tym co usłyszała ją tak jakby słyszał co ludzie z zewnątrz o tym, myślą o jakieś inne przykład eksperymentu, ale kiedyś koleżanka miała ja mogę bez władz, zwłaszcza certyfikacji właśnie w ramach Action Learning koleżanka miała taki problem, że bardzo często nie potrafiła się do jakiegoś zadania podejść albo zabrać dowód za to zadanie, ponieważ ono było zbyt duża, a ich też do OFE to też problem, ale tak uczestnicy tego tego eksperymentu zbudowali w siebie słonia, ale i ona rzeczywiście popatrzyła z perspektywy jeszcze ziemi pod nogi, siedząc na ziemi rzeczywiście to jest ogromna i dopiero wtedy zaczął się proces, kiedy ona musi powiedziała okaleczają się tego słania podzielić na mniejsze kawałki testerzy bardzo często wykorzystywane we podejściu do rozwiązywania problemów, jakie się jakiś bardzo złożonych zadań, ale i to było pewne, jakby zderzenie się z tą trudnością strona miała, ale też wydaje oczywiste, żeby podzielić słonia na drobne kawałki koncertowego to podzielić na tych samych tylko, o ile ważne są bardzo tanie trzeba coś od zaangażowania kilku osób i trzeba aż takiej metody, żeby dojść do bądź sobą bardzo prostego wniosku tak czasami unikamy po prostu różnych problemów, bo wydaje nam się one zbyt duże a kiedy jest zobaczymy narysuje MEN powiemy głośno też od dziś zaczynam n p. odchodzenie nie wiem, dlaczego ta dieta cały czas w fazie nie wiemy zapewne nie rozumiem, dlaczego ciągle pan tak krąży po głowie, ale tutaj właśnie jest wiele noworocznego ogrodzeń oraz żelaza w UE, ale rzeczywiście tutaj on musiał to zobaczyć naocznie się powiedzieć takie zawsze widzę takiego dużego słonia, bo to nawet było porównanie nie jest sama żal, że ten pogląd taki duży słoń rzekomego narysowaliśmy jej w samo umów z sobą samymi w tak bardzo duża umocnień na lody też kwestia tego, że my często na poziomie wiedzy co zwiemy, ale do praktyki co jeszcze daleko stąd różnica pomiędzy tym, że przeczytałem książkę i wiem o tym jak potrafię to wdrożyć w praktyce to jest właśnie to co robi różnicę pewne no i rozdającego Action Learning pomaga wdrożyć tak w oczy to, dlatego że buduje się mu no właśnie to na 5 w grupie i to oczekiwanie grupowe przy potem mógł przejść po 3 tygodniach powiedzieć LM nie zrobiłam niczego w tym celu to w ogóle buduje na takich współzależności w grupie sensem, a on tak silne NIK sprawdzi się tylko i wyłącznie wtedy, kiedy każdy będzie czuł współ odpowiedzialność za cały ten proces, czyli każdy będzie wnosił każdy będzie wspierał innych uczestników a kiedy przyjdzie jego czas będzie się aktywnie uczestniczy ten proces, bo jego uczenie się jesteś uczenia się innych zaś to, jeżeli ja przychodzę na elementach Actiona w nim ze swoim celem i przepracuje swoje wyznanie Ewy wyzwanie to dzięki mnie uczy się cała grupa, a dokładnie tego samego wyzwania jest to dość ciekawe, że my poprzez Action Learning multi pliku jamy i przyspiesza my w ogóle procesu uczenia się ze, bo jeżeli na każde spotkanie mamy 6 spotkań w procesy i na każde spotkanie, ale 6 uczestników przychodzi z 6 różnymi wyzwaniami to po tych 6 spotkaniach cała grupa przepracowała 3 6 różnych aspektów różnych bezradnie ma nadzieję, że tak jest, bo rozumiem w, że też, że dni każda osoba musiałaby wybrać to samo rozwiązanie do wdrożenia oczywiście nie możemy przepracować ten sam problem, ale rozwiązania tego problemu, czyli poznają, że na 1 spotkaniu może się mogą się spotkać n p. 2 osoby, które mają ten sam cel rozwojowy, ale zupełnie inaczej go rozwiązać tak na krańcach, ale to bardzo bardzo ciekawe doświadczenia mogę też powiedzieć ze swej perspektywy jako uczestnika, który się i uczył jednocześnie i też był uczestnikiem Ależ ja bardzo często, słysząc problemy, jakie zagadnienia jakieś trudności, z którymi chodzili inni mówią kurczę mam ten sam problem to nawet mi pomagały sobie bardzo szybko czerpała jakieś inspiracje i rzeczywiście też, ale nie tylko pracowano nad swoim problemem, z którym przyszło mi to było dla mnie taki wiodące kryteria to priorytet Tower może trudne słowo w UE ale, ale również pracowałam nad innymi zagadnieniami po prostu siłą woli rozpędu trudno jest też bardzo szybko metoda to bardzo świeże ciasta ciasto pieniądz jest rzeczywista w ogromnej my w domach Ferens, aczkolwiek od razu nie przychodzi metafora hipochondryk, a który czyta encyklopedię chorób i od razu wszystko znajduję u siebie i zastanawiam się czuję, abym nie załamała po takiej sesji, bo jak i domami i domami i domami domom i rany do niczego się nie nadaje po prostu skromność, ale problem w Gazecie zazwyczaj grupa też mobilizuje do tego, żeby utrzymać się swojego tematu swoich zagadnień swoich wezwań, ale i też, ale cały czas jest to kontynuacja, kiedy ale, kiedy rzeczywiście przychodzą następne spotkanie mówi co zrobią swoim własnym temacie mąż wiemy już ja zrozumiałam mam nadzieję, że skład też jak wygląda proces rozumiem, że spotkania pociągniemy tak długo aż wszyscy dojdą do wniosku, że zrealizowali swój cel, którym przyszli on ma oczywiście ograniczony czas czynnie zakładamy, że będziemy się spotkać tak długo n p . przez dwa -trzy lata wyrwane zazwyczaj jest 6 8 spotkań podobnie jak w procesie coachingowe albo musimy też mieć pewność, że człowiek weźmie odpowiedzialność za swoje swoje cele i zadania nie będzie traktował właśnie w panikę wspomniał wcześniej w grupie terapeutycznej, że to jest taka grupa wsparcia, którego zawsze was przybędzie ciągnęła przez następne kilka lat natomiast bardzo często te grupy później działają w ten sposób, że spotykają się już nawet po zakończonym procesie A3 drażniły pomagają sobie trudu wymieniają się doświadczeniami, czyj to TUZ zaczyna działać u nas na plac zalany jest za pieniądze te współgra w sferze fantazji być może poza godzinami pracy, ale korzystają z tego zasobu, który sobie zbudowali poprzez udział w grupie, bo ta grupa po prostu buduje tak silny silne więzi poprzez wchodzenie głęboko w różne tematy poprzez budowanie zaufania rzeczywiście te relacje w w tej konkretnej grupie, która z sobą pracuję są bardzo silny już z tego potem korzystają też zachęcamy do tego, żeby korzystali z lobbystą absolutnie dodatkowy zasób w organizacji, gdzie jako nie wiem HR jako menedżer często nie mamy czasu, żeby z każdą osobą indywidualnie pracować tak długo tak intensywnie ikona tego wymagała to jest dodatkowa możliwość, z której osoba może skorzystać pracując na swoim wezwał wyzwaniem czy rozwojem, kiedy stosować, a jedynie taką metodę jakich przypadkach, kiedy warto a kiedy wpadniemy taniej byłoby szkolenia albo coaching albo mowę za album nie wolno MMA ma element tej bardzo często złym świecie Harry przyjmuje się taką zasadę 7 0 20 10, które mówi o tym, że wszystkie działania rozwojowe w 70 %, czyli jak się lokujemy ten czas rozwojowe to powinno być realne uczenie się poprzez zadania projektu, czyli tak naprawdę na swoim stanowisku pracy, a 20 bez uczenia się od innych, czyli mentoringu może być także na e-learning szkolenia za bardzo to nie są szkolenia bardziej coaching, a 10 % to są szkolenia w mówi się o tym, że, jeżeli takie nawet za wcześnie wspominała to porównanie, że przeczytamy książkę to nie znaczy, że od razu zaczniemy stosować będziemy wiedzieć jak delegować czy czy w jaki sposób dawać informację zwrotną, ale i tu tak samo mówimy o tym, że zastosuje MSP praktykuje zrób coś wtedy się szybciej nauczysz niż jedź na szkoleniach na dole też bardzo na to trochę z dużym stopniu opieramy się tej metody na cyklu Kolba, czyli takim AM metody, która mówi nam o tym jak uczą się osoby dorosłe trend ten cykl uczenia się ma 4 etapy, ale kiedyś mówiło się o tym, że przede wszystkim dorosłe osoby potrzebują najpier w do świadczeń z potem sobie zreflektował co tak naprawdę się wydarzyło wyciągnąć z tego wnioski przeanalizować chcemy zastanowić się Okaj to następnym razem co chce zrobić inaczej ponownie to wdrożyć i otaczamy krąg Andres zaś bardziej wolę też w biznesie mówi o tym, że każdy może mieć swoje preferencje występ proces cyklu Kolba możemy wejść w dowolnym momencie w Jaśle rynek bardzo mocno w tym pomaga, bo my wymyślamy jakieś rozwiązanie w idziemy go wdrożyć już poza grupą, ale potem do grupy z powrotem przynosimy wnioski, które wyciągnęliśmy z tego konkretnego doświadczenia w refleksji mamy non-stop to również nad nad innymi fotkami i o pilne noża i konkretne przykłady problemów, które można zrobić nauczyciel można rozwiązywać na naszym zjeździe lord tak to może być n p. objęcie nowej roli, czyli objęcia roli menażera początkujących amatorów tak może być objęcie większej też roli, czyli była menedżerem tras będę dyrektorem ogromnego departamentu nie w Stambule zagrają jeszcze może być jakaś duża zmiana organizacji czy nie nie wiem jak przeprowadzić jakąś zmianę chcemy mamy bardzo ambitny n p. jako organizacja wcale i wtedy zespół dyrektorów czy menedżerów zastanawia się nad tym w jaki sposób to zmiany wdrożyć, czyli pracujemy, jakby trochę taką burzę mózgów, ale rzeczywiście pracujemy nad strategią firmy na albumy n p . nowy zespół, który w, którym chcemy zbudować też zaufania chcemy, żeby ludzie od siebie nawzajem uczyli AM to też jest dobry moment w jak wygląda trochę jak narzędzie do zadań specjalnych, czyli n p . takich rzeczy jak komunikacja, bo negocjacje nic nie nauczą się za pomocą Action Learning pewnie będzie ciężej myślę, że to bardziej myślałam o tym w kategoriach takich, że osoby, które już przeszły jakiś proces zdobywania umiejętności, czyli n p. nie wiem poszedł na szkolenie negocjacyjna gotowy już doświadczyłem tych negocjacji i tarasem mierzy się z tymi negocjacjami w praktyce nie wszystko jeszcze potrafię zrobić tak jakbym chciał i wtedy maksymalnie rzeczywiste chodzi, a jako metoda, która był w moim odczuciu ta wartość ROE versus cena i czas poświęcony DIY ich trwanie niż uczenia od zera to rozumiem tak, czyli jak Górnik raczej dla ludzi lekko zaawansowanych dokładnie tak czy szkolenie służy nam do tego, żeby nabyć jakoś wiedza ta natomiast TR Action Learning słowo służy do tego, żeby to, więc wdrożyć w życie czy też drogi dla organizacji, która ma się rozwojem swoich pracowników jest to po prostu praca nad rozwojem w analizach to jest drogie w porównaniu do szkolenia droższe to na pewno droższe, bo LO im, że teraz więcej czasu zalania lub szkolenia, jeżeli to są już mówimy o szkoleniach z wyższej półki to zdecydowanie to jest porównywalny także, że państwo czas nam się skończyło państwo imię i moimi gośćmi były panie Aneta Karbowska dyrektor HR w firmie dr g dziękuję bardzo i pani Eliza Jarmołowicz starszy menedżer d s. talentów i rozwoju bardzo dziękuję ci go również audycje wydawała Małgorzata Wodzyńska realizował ją Einstein bardzo wam dziękuję za wspólnie spędzony czas, ale ja nazywam się, że na Mazury zapraszamy oczywiście jak naj goręcej na kolejną sprawę, że faktura już za tydzień ktoś Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA