nasze związki witamy ponownie w Warszawie jest pierwszy wiceprzewodniczący komisji Europejskiej Frans Timmermans spotyka się z panem premierem z minister spraw zagranicznych pierwszą prezes Sądu Najwyższego naszych spotkań aż z panią Julią Przyłębską prezes Trybunału Konstytucyjnego z przedstawicielami kancelarii pana prezydenta to spotkanie chyba nawet się już skończyło nie było w południe w gdy na 1 z mediów bierzcie tego zacytuję pana Michała Dworczyka szefa kancelarii
Rozwiń »
premiera, który jeszcze wczoraj mówił liczymy, że wizyta Franza Timmermansa przyczyni się do wyjaśnienia istoty zmian, które zachodzą w Polskim prawie w szczególności jeśli chodzi o sądownictwo wierzymy, że to będzie krok do zbliżenia stanowisk rządu i komisji Europejskiej, a także do do eskalacji napięcia, które powstało w ostatnich miesiącach na oczy rzeczywiście tak to w komorze silnika stać to o tym, właśnie rozmowy z naszym gościem jest jest pani dr Agnieszka cięcia, ale Instytut studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk dzień gra tria pani sądzi, że rzeczywiście krótka wizyta może już zbliżyć stanowiska jak jej chciałby jeszcze w kancelarii premiera czy to jest właśnie taka wizja typowo informacyjna, ponieważ infrastruktura mas chciałoby się tak naprawdę na miejscu dowiedzieć co się dzieje z rekomendacjami komisji Europejskiej czy te proponowane zmiany w przepisach dotyczących sądownictwa w Polsce one mogą też różne wątpliwości komisji Europejskiej rozwijać, a no i myślę, że Frans Timmermans nie ma wątpliwości co do tego, że zaproponowane zmiany nie zmieniają istoty reform dotyczących Trybunału Konstytucyjnego Sądu Najwyższego krajowej rady sądownictwa sądów sądów powszechnych natomiast, ponieważ istnieje ze strony wszystkich państ w członkowskich wskazanie, by komisja ten dialog kontynuowała to komisja ten tzw. dialog kontynuuje miasto co dla mnie dosyć ciekawe w tej, a w tej wypowiedzi, którą pan zacytował po to, 2 rzeczy pierwsza jest taka, że za nimi jest mowa o zbliżeniu stanowisk to jest mowa o o tym, on biegł do możliwości kolejnej szansie na wyjaśnienie logiki tych reform tak i to jest coś co się powtarza tak naprawdę wypowiedziach przedstawicieli rządu od kilku miesięcy to znaczy, że my chcemy wyjaśnić komisji na czym polegają te zmiany tylko 9 10 DAG słoniny co się wiąże też z taką retoryką polityków obozu rządzącego na wnuczka, którą często słyszę w parlamencie europejskim podczas debat to o Polsce, że w ogóle przecież świat na zachodnim czy w ogóle się świat zewnętrzny w ogóle nie rozumie to leczy się dzieje w Polsce rozumie rozumie powodów tych zmian takich samych zmian pewnie nieznana, bo rocznie mówi o takich wypowiedziach niedoszły przyniósł państwo w ogóle nie czytał tych ustaw prawda dotyczących sądownictwa, a się wypowiadać żona są właśnie sprzeczna z zasadami państwa prawa, tak więc to są oczywiście 2 argumenty za 1 zakładając, że dobrą wolę mu pan do szeroko pojętego Zachodu czy Unii Europejskiej, ale jednak brak informacji na ten temat to jest 1 element tej narracji na drugi element narracji jest taki, że w dobrej woli nie ma, tak więc mamy do czynienia z tym z faktem, iż zachodni decydenci są zdrowi informowani, ale również z tym, że to zwyczajnie jest to na rękę, ponieważ realizują w ten sposób określone interesy dyscyplinujący Polska tak jak to jest szereg kolejnych argumentów dlaczego, dlaczego rząd Polski jest to w sposób nieuprawniony oczywiście zdyscyplinowany, ale wrócę do tych wypowiedzi, a więc mamy tutaj takie stwierdzenie, że po chodzi o wyjaśnienie, tak więc celem polskiego rządu takich tak jak oni często deklarowanej takich jak rozumiem nie jest bynajmniej zbliżenie stanowisk w takim rozumieniu że, a rząd Polski wprowadza realne zmiany, która w realny sposób odpowiadają na wątpliwości komisji co do systemowego zagrożenia niezależności sądownictwa w Polsce po to jest to jest kluczowa kluczowa kwestia tego staramy się wyjaśniać robota naprawdę to jest nieporozumienie tak komisja Europejska nie rozumie po, o co chodzi w związku z tym musimy to musimy to wyjaśnić i drugi argument, który był podnoszony, ale przy okazji publikacji w materiałach tej tzw. pielgrzymki 9 diewięćdziesięciu 6 stronach rząd pokazywał, że rozwiązania, które są proponowane proponowane w tych wszystkich ustawach o analogiczne do tych, które mamy przede wszystkim w Niemczech po Francji Hiszpanii tak jest w związku z tym wątpliwości komisji są bezzasadne no bo jeśli te zmiany miały być analogiczna to oznaczałoby, że komisja Europejska powinna wszcząć postępowanie z art. 7 gola za zrywanie tych krajów, czyli Niemiec, czyli Niemiec Francji i Hiszpanii ta argumentacja nie spotkała się w przemienny z tych sygnałów, które do mnie docierały argumentacja no nie spotkałem się ze szczególnie ciepłe przyjęcie choćby dlatego, że to państwa, które były wymienione w dokumencie wyraźnie wskazywały, że te zmiany bynajmniej nie są analogiczne do, a poza tym to jednak należy rozpatrywać systemowo to, że jakaś instytucja tak czy jakieś rozwiązanie w ramach funkcjonowania danej instytucji analogiczne to jeszcze nie oznacza, że w połączeniu z innymi rozwiązaniami, ale daje dokładnie takie same konsekwencje o charakterze instytucjonalnym tak jak w Hiszpanii Francji Niemczech go tutaj już jest rzeczywiście sprawa się komplikuje, bo w innym kilka tygodni temu, kiedy przygotowywałem też swój magazyn Europejski rozmawiałem na ten temat z ministrem Szymańskim Konradem Szymańskim, który w, który powiedział, że no dobrze, ale jeżeli teraz zaczniemy się spierać czy pewien pomysł wzięty z modelu hiszpańskiego francuskiego czy niemieckiego winnej konfiguracji w Polsce on będzie uznawany za zgodny z zasadami państwa prawa czy nie za coś zjeść, a nie użyłbym słowa, ale na szaleństwo interpretacyjne no bo kto właściwie to rozstrzygnąć czy taka kompilacja, którą u nas stosowana to akurat będzie działać albo nie będzie działać, bo tworzy system albo nie tworzy system tak od 2 w momencie, gdy wchodzimy na poziome na poziom poszczególnych indywidualnych rozwiązań to to sprawa się tą sprawą się faktycznie komplikuje natomiast 0 weźmy pod uwagę, że chociażby, a takim no miernikiem standardowym jest zgodność projektowanych regulacji z konstytucją natomiast te regulacje PSG z polską konstytucją natomiast regulacje z polską konstytucją zgodne nie są te kwestie skrócenia chociażby kadencji pierwszy prezes Sądu Najwyższego Berno w sposób dosyć jasne i tutaj chyba nie ma wątpliwości jest sprzeczna z polską konstytucją bok długości kadencji określona w konstytucji w związku z tym wydaje mi się, że tutaj York jest to jest od tego typu myślenie jest raczej pewnym pomnikiem ze strony ze strony przedstawicieli, a przedstawicieli rządu, ale czy pani zdaniem w 2 wszyscy zadajemy to pytanie tak dla nas jest oczywistym to my mamy pewne rzeczy widzimy, więc i rozumiemy, ale częściowo zaczną zadawać pytanie na dość poco ten dialog są tym tak komisja prowadzi to właśnie w ten sposób skoro właśnie wiemy, że jest taki, jaki jest taki, że czynie powinna to być twardsze stawianie sprawy na zasadzie zostały przekazane rekomendacji za tymi rekomendacjami komisji Europejskiej stają również wnioski, jakie wyciągnęła komisja wenecka jest też szanowany prestiżowy organ i po prostu no albo będzie takie wszystkich komend rację, bo nie mamy właśnie zaczyna rozmowę, że w tym momencie, a tak naprawdę mamy do czynienia już z procesem troszkę paralelne, dlatego że komisja Europejska tak naprawdę zakończyła tę swoją procedurę ochrony praworządności przez leżącą na Boże ciało w razie w obszarze się na poziom rat tak, czyli RODO, czyli Anny, składając uzasadniony wniosek do rady czyli, uruchamiając artykułu czas na Harvardzie zapytano o to co ten Timmermans tu przyjeżdżają rozmach feeria po pierwsze, rozmawia, dlatego że art. 7 nie jest jedynym elementem, a tak komisja Europejska również złożyła wnioski do Trybunału sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczące m. in. kwestii związanej ze wiekiem emerytalnym poszczególnych sędziów tak atak kwestia no i w jakim stopniu, a propozycja propozycji rządowej, a ich dotyczą te, a po drugie, dlatego, że rada w dalszym ciągu jak powierza komisji ARM prowadzenie prowadzenie dialogu w związku z tym Aero kombi Europejska ten balet ten dialog ten dialog prowadzi RO jest również to co to zrobi komisja Europejska w dalszym ciągu jest również źródłem informacji dla dla państ w członkowskich lub jak zawsze jak z posiedzenia rady d s. ogólnych jest podejmowana ta sprawa to Frans Timmermans przyjeżdża nad spotkaniem przedstawia wszystkim przedstawicielom poszczególnych państ w, jaki jest oczywiście ważny i damy radę też oczywiście polega na tym, że ziarno przynajmniej przejmie prezydencję po kar ska nie była tutaj szczególnie chętne do tego, aby na forum rady podejmować już konkretne, a konkretne kroki, aczkolwiek pamiętajmy, że również rada ma tutaj, a dosyć się duże spektrum instrumentów, bo to nie jest tylko to głosowanie na nasz art. 7 1 4 5 4 przerwa lądowań, żeby stwierdzić wyraźne zagrożenie naruszenia wartości art. 2, by to jest tzw. faza prewencyjna, ale tak naprawdę warto w klasie siódmej mamy fazę prewencyjną, choć prewencyjne KE, czyli de możliwość rekomendacji rady większością 4 5 przed głosowaniem i to jest również coś co rada PL na podstawie informacji chociażby zdobytych w komisji może przeprowadzić co dalej to oczywiście w naszej kolejnej części w rozmowy, a teraz informacji w TOK FM, że Zahorski już tam ponownie sobie pani dr Agnieszka cięcia instytucji politycznych panów rozmawiamy o wizycie w znanym w Polsce Fransa Timmermansa na JOW w Szcze konsekwencja tej wizyty czy możliwe konsekwencjach sensu prowadzenia dalej dialogu w sytuacji, kiedy nawet wspomniany już naszej rozmowie wiceminister spra w zagranicznych Konrad Szymański obniża się jej specjalnego przełomu po tej wizycie niespodziewane, więc wracam z dna z pytaniem jak jak pani sądzi, jaki może być dalszy etap w rów no w tym co nazywamy badaniem czy sprawdzaniem stanu praworządności w Polsce przez instytucje Europejski ta wizyta oczywiście sama w sobie żadnego z żadnym przełomie i decydować się, że nie będzie, a komisja Europejska uruchamia się art. 7 a w grudniu ubiegłego roku Ferro w dużej mierze przekazała jednak dalsze działania na poziome na poziom rady PRA i teraz powstaje pytanie, jakie działania podejmie rada po kolejnych informacjach, które uzyska również od od komisji Europejskiej, czyli również jako pokłosie tej wizyty Fransa Fransa Timmermansa i może jeszcze rozwinę to co dość króciutko zasygnalizowała przed przerwą, czyli fakt, że ta procedura AZA art. 7 0 ma kilka etapów tak naprawdę może może być długa i presja polityczna nie mówię tutaj o opresji formalnej czy renty czy sankcjach wynikających formalnie z mechanizmu traktatowe jako, bo o nich myślę, że nie ma sensu w ogóle rozmawiać o sankcjach rozumianych jako bezpośrednia konsekwencja głosowań głosowania w radzie Europejskiej na mocy art. 7 to co rada w najbliższym czasie zapewne zrobi to może po pierwsze, prowadzić dyskusję takie dyskusje już były nadane jako efekt tej dyskusji może skierować do Polski rekomendacje te rekomendacje muszą być głosowane większością 4 5 myślą i to jest taka w prewencyjne są zasady prewencyjne, bo to są tylko rekomendacje to nie oznacza tego głosowania tą samą większością 4 5 dotyczącego Very w nim ryzyka istnienia ryzyka w razie naruszenia zasad art. 2 i teraz pewnym takie głosowanie dotyczące rekomendacji dla Polski tym razem kierowanych przez radę ma istotne znaczenie polityczne to znaczy, jeżeli do tego głosowania, by doszło, jeżeli w 4 5 państ w członkowskich takie rekomendacje te były do Polski skierowało to jest to już bardzo istotny sygnał tak to znaczy to nadal nie oznacza stwierdzenia ryzyka czy naruszenia zasad, niemniej jednak oznacza to, iż istotną presją polityczną również ze strony przeważającej większości państw członkowskich nie tylko komisji Europejskiej, dlaczego to jest ważne nawet z punktu widzenia retoryki polskiego rządu, który cały czas wskazuję, iż wskazywał na czyn taki konflikt między Instytut między państwem członkowskim jest sytuacją ponadnarodową komisją Europejską, która uzurpuje sobie pewne kompetencje uzurpuje sobie władzę tak, starając się zmienić tę dynamikę wg nikomu władzy w unii Europejskiej, czyli takich plastyczny dla politologów Europejską w konflikt między międzyrządowa ością, a opona narodowością i teraz, gdyby się okazało, że 4 5 państw członkowskich skieruje do Polski rekomendacje to absolutnie w OFE AXA ten sposób myślenia tak i tę logikę, bo okazuje się, że już nie tylko komisja Europejska czy parlament Europejski, czyli te ponadnarodowe słabo legitymizowania instytucja, o których rząd prawa i sprawiedliwość wyraża się zwykle z wielką atencją, ale się okazuje, że okazałoby się, że zdecydowana większość państ w członkowskich również widzi problem na razie na miękko, bo na poziomie rekomendacji, ale jednak myślę, że to byłoby bardzo poważny sygnał i bardzo poważna presja polityczna względem euro względem polskiego rządu to czy do takiego głosowania Dudzic, kiedy do niego mogłoby dojść do przyznam szczerze, że UE, że nie czuje się na siłach wróżyć z fusów natomiast to jest kolejny to logiczny krok po Luizie jest wolność czy z fusów, bo w mięsie wydaje co wynika również wypowiedzi niektórych polskich polityków, że te informacje, które płyną z rady d s. ogólnych są raczej właśnie takie, że nie ma tego zagrożenia, że 2 2 państwa się znajdą i m. in . to jest w dni konsekwencją tego jest to, że z polskiej strony jak na razie na stole położono takie te 3 drobne zmiany tak jednak, że tam właśnie dotycząca wydrukowania czy opublikowania część wyroków Trybunału Konstytucyjnego 1 dotycząca wieku w emerytalnego na co zwraca uwagę komisja, że z nierównym u kobiet mężczyzn jeśli chodzi o sędziów i trzecia dotycząca sądów powszechnych jest tam ta kwestia odebrania części kompetencji ministrowi sprawiedliwości prawda przy wyborze pani prezydent prezesów i że że żal, że można na razie dać tyle, bo w spokojnie nic się w radzie złego nie nie wydarzy, a myślę, że po wczorajszych wyborach na Węgrzech takie przeświadczenie, że może być wręcz próba szukania w unii Europejskiej odchodzenia od takiego w naciskaniu przez unijne instytucje na państwa członkowskie może być mniejsza, bo jak widać na przykładzie Węgier raczej to w znacznie rządzącą ekipę niż się osłabił, a on raczej ja myślę, że już można na to spojrzeć również z innej strony to znaczy to sytuacja na Węgrzech jest to, że jest coraz trudniejsza jest coraz bardziej, a jest coraz bardziej niepokojąca wygrane wybory oznaczają co zresztą rzecznik rządu węgierskiego zapowiadał skierowanie do prac parlamentarnych projektu ustawy o o znaczącym ograniczeniu działalności NGO-sów, które w jakikolwiek sposób za zajmują się kwestiami związanymi z migracją, ponieważ taka działalność miałaby się do tego prawa stanowi zagrożenie bezpieczeństwa państwa, więc po to jest to nie musi być argument za tym, aby nic nie robić myślę, że co może być to argument za tym, aby skoro w Polsce jeszcze do PRL tego poziomu nadużycia nadużycia władzy nie doszło a aby temu przeciwdziałać to rząd Polski, ale przegrał przyjął strategię takich drobnych ustępstw jest oczywiście można tak to jest to jest tak też tak na marginesie jest co przyznał pan prezes Kaczyński w 1 z wywiadów właśnie wzorowanie się na Wiktorze normalnie problem wprost po to, powiedzieć no tak tylko tylko, że tylko, że pamiętajmy no i inni to jest to, o czym też wspominam wcześnie rano Viktora Orbana z wielu względów traktuje się inaczej też liczyć na argument podwójnych standardów, bo Viktor Orbán jest w Europejskiej partii ludowej, a prawo i sprawiedliwość nie, ale pamiętajmy również o tym, że jednak Viktor Orbán w 20 10 roku w kolejnych wyborach wygrywał te wybory, uzyskując większość konstytucyjna i 20 10 roku, ale nie było w wyborach nieprawidłowości nie było warunków nierównej konkurencji Viktor Orbán po prostu te wybory wygrał uzyskał większość konstytucyjną z komendy do zmiany konstytucji prawo sprawiedliwość takiego mandatu nie ma to jest zupełnie, a to jest zupełnie inna to inna sytuacja, więc są gracze nie sądzę aby, aby większość państw członkowskich uznała, że tę zmianę, która prawo i sprawiedliwość zaproponowały są wystarczające, aby tę procedurę w tym momencie, a w tym momencie zakończyć der, a jeśli do tego nałożymy tzw. wielką politykę, że nawet, jeżeli dzisiaj ministrowie d s. europejskich Niemiec wypowiadają się podczas rady d s. ogólnych no właśnie z pewnym zaniepokojeniem jeśli chodzi o stan praworządności w Polsce to za chwilę w związku z całą sytuacją Europejską może być komunikat, że Berlinowi no nie zależy na dno tej eskalacji konfliktu z polską, że może lepiej właśnie nie obudzić tych antyeuropejskie anty unijnych demonów wśród populistów, że lepiej jakoś wyjdziemy z tego jeszcze nie wiem jak na przynajmniej bezkonfliktowo, ale to znaczy tak, ale o eskalacji nie ma mowy, bo wcześniej tak naprawdę ska jeśli mamy można było wrzucić jakiś eskalacji to raczej była prowadzona przez przez rząd Polski dopiero uruchomienie art. 7 tak naprawdę spowodowało realne jednak rozmowy ze strony Polski realne działania, by gdzieś tam mające na celu jakoś eskalacja tego konfliktu, chociaż niekoniecznie adaptację do do postulatów całej instytucji, ale instytucji europejskich to problem polega na tym zarzuty ten argument rzeczywiście, który jest podnoszony przez rząd Polski są podnoszone również przez rząd węgierski, że jakiekolwiek działania dyscyplinujące poszczególne rządy mają tylko 1 efekt tak, czyli wzrost wzrost innych państ w unijnych nastrojów natomiast to pytanie brzmi tak naprawdę 3 zarzucenie jakichkolwiek działań i stwierdzenie, że możemy też, że państwo członkowskie mogą w dowolny sposób naginać bądź łamać te zasady zapisane w traktatach europejskich czy to nie spowoduje wzrostu nastrojów antyeuropejskich tylko nie ze strony środowisk eurosceptycznych tylko ze strony PE, których obywatele, gdyż są projekty są proeuropejscy i którzy do lektury tych, którzy w dalszym ciągu niezależnie od tego, że Unia działa w różny sposób działa niemrawo działaniu wystarczająco niewystarczająco dynamicznie niewystarczające efektywnie jednak w dalszym ciągu pokładają Pa sionek nadziei na styl życia dobrze zarządzanym państwie i dobrze zarządzanej organizacji międzynarodowej na działaniu działaniu Unii Europejskiej zgodnej z traktatami zgodnie z duchem traktatów no i wydaje mi się, że ten argument również te rządy państ w muszą brać pod uwagę Otóż dziś będzie bardzo ciekawe nowoczesne i jeszcze kilka miesięcy, a może nawet wcześniej pojawią się inni już rozpocznie się kampania w wyborach europejskich im wtedy rzeczywiście pewnie ta sprawa wróciła się czy dla euro sceptyków to jest dobrze, że da, które europejskich ugrupowań to działanie Comarchu będzie bardzo ciekawe, bo będziemy pewnie jeszcze oglądać próby sformułowania nowego ugrupowania Europejskiego przez prezydenta Macrona może to być interesujące i oczywiście będziemy wtedy o tym, rozmawiać bardzo dziękuję pani chimeryczny czara była z nami całe popołudnie przygotowała Olga Anna mieszka realizował Kamil Wróblewski to jeszcze państwo w ryzach usłyszy w magazynie europejskim, ale wcześniej informacji
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM
-
10:44 W studio: Sonia Sobczyk-Grygiel
-
12:13 W studio: dr Wojciech Szymalski
-
13:48 W studio: Marcin Krzyżanowski
-
11:14 W studio: Radosław Leniarski
-
12:00 W studio: Szymon Żyśko
REKLAMA
POPULARNE
-
13.02.2018 14:20 Popołudnie Radia TOK FM11:59 W studio: Michał Kokot
-
23.01.2018 15:40 Popołudnie Radia TOK FM14:11 W studio: sędzia Waldemar Żurek
-
13.02.2018 16:20 Popołudnie Radia TOK FM11:22
-
26.01.2018 13:30 Popołudnie Radia TOK FM07:45 W studio: Dominik Szczepański
-
13.02.2018 12:00 Popołudnie Radia TOK FM22:09 W studio: prof. Artur Nowak-Far
-
01.09.2020 18:20 Popołudnie Radia TOK FM31:46 W studio: Małgorzata Szutowicz
-
17.12.2020 15:25 Popołudnie Radia TOK FM09:53 W studio: Łukasz Durajski
-
-
27.11.2020 18:00 Popołudnie Radia TOK FM11:10 W studio: prof. Małgorzata Fuszara
-
16.12.2020 16:00 Popołudnie Radia TOK FM21:42 W studio: Jakub Majmurek
-
15.09.2022 12:40 Popołudnie Radia TOK FM14:07 W studio: dr Paweł Mościcki.
-
13.03.2018 16:00 Popołudnie Radia TOK FM10:38 W studio: Dominik Wilczewski
-
06.11.2020 16:20 Popołudnie Radia TOK FM13:32 W studio: prof. Stanisław Obirek
-
06.11.2020 15:40 Popołudnie Radia TOK FM11:54 W studio: prof. Anna Gambin
-
27.12.2021 13:20 Popołudnie Radia TOK FM15:57 W studio: Piotr Żakowiecki
-
-
-
23.10.2020 13:20 Popołudnie Radia TOK FM12:52 W studio: mec. Mirosław Wróblewski
-
17.12.2020 16:20 Popołudnie Radia TOK FM12:27 W studio: prof. Tadeusz Bartoś
-
18.12.2020 15:00 Popołudnie Radia TOK FM22:23 W studio: Katarzyna Tubylewicz
-
16.10.2020 13:20 Popołudnie Radia TOK FM14:24 W studio: dr Jowanka Jakubek-Lalik
-
05.04.2021 17:40 Popołudnie Radia TOK FM20:25 W studio: Anna Plucik-Mrożek
-
10.11.2020 13:20 Popołudnie Radia TOK FM14:28 W studio: Rafał Jankowski
-
29.07.2020 18:00 Popołudnie Radia TOK FM25:06 W studio: prof. Andrzej Leder
-
18.10.2022 16:00 Popołudnie Radia TOK FM10:01 W studio: Maria Libura
-
-
26.06.2020 14:20 Popołudnie Radia TOK FM12:04 W studio: prof. Radosław Marzęcki
-
23.09.2022 12:20 Popołudnie Radia TOK FM12:34 W studio: Adam Balcer
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL