w audycji analizy Agata Kowalska przy mikrofonie no jestem w kłopocie proszę państwa poza chęcią państwo do pisania do nas pisania o tym jakie mają państwo pomysły dla swoich dzieci tych, które menu miały nieszczęście trafić do tzw. podwójnego rocznika, czyli tych, które kończą ostatnich rocznik gimnazjalny i tych, którzy są rocznikiem już nowej podstawówki spotkał się wspólnie w wyścigu do liceów techników 2 × więcej dzieci, ale nie będzie 2 × więcej klas
Rozwiń »
tak ziemi zapowiadająca proszę państwa do dni odniesienie się i dzielenie się swoimi poglądami pomysłami na ten problem najwyżej na to, że wprowadzą wszystkich w błąd, ponieważ pani minister Anna Zalewska powiedziała niedawno, że mamy wszystko policzono policzone żadnej kumulacji roczników nie będzie tak, gdy mówimy, że mamy to policzone to nie kupimy się, ale zgodnie z systemem informacji oświatowej mamy to policzone pomiędzy kłopot mam nadzieję, że pomoże mi wybrać z niego pani Dorota Łoboda z akcji rodzice przeciwko reformie edukacji dzień dobry dzień obrad to jak to jest podwójnym rocznikiem tych dzieci realnie będzie więcej czy tylko na papierze to tak wygląda, jakby 2 2 2 roczniki miały spotkać w 1 z gry w 1 wyścigu do liceów tych dzieci będzie 2 × więcej, o czym pani minister Anna Zaleska powinna doskonale wiedzieć, ponieważ to są dane z ministerialnego systemu informacji oświatowej, więc jeżeli pani minister mówi, że ma wszystko policzone to Niewiem o jakie dane się upiera, ponieważ w jej systemie jest wyraźnie wyliczone, że każdy rocznik absolwentów gimnazjów do tej pory liczył sobie około 3 50 00 0 natomiast 20 19 roku będzie to 3 50 00 0 ostatniego rocznika gimnazjalistów plus dodatkowe 3 7 0 absolwentów ósmej klasy ze szkoły podstawowej tam są dzieci z rocznika 2 00 4 i 2 00 5, które poszły do pierwszej klasy jako sześciolatki więc, jakby nie liczyć moje wyliczenia są zupełnie inne niż pani minister chyba opieramy się na tym samym systemie informacyjnym, ale któraś z nas nie umie liczyć i to nie stawia albo ma to policzone w inny sposób taki polityczny sposób o ComPress przeprowadziło w fakcie jakim, czyli sprawdzanie w LNG w deklaracji ze fakt sami ich ze swoim o to samo co nas swemu gościowi do pani Dorocie obwodzie 7 3 1 00 0 osób będzie się ubiegać o przyjęcie do szkoły, gdy rok czy wcześniej tylko 3 5 8 000, czyli rzeczywiście jest problem no i teraz pytania naszych słuchaczy ich rozwiązania, bo i tak i tak się do nas spływają przypomnę adres analizy małpa to klub KSM z pan ma pan Grzegorz pisze, że to w ogóle wierzcie w spokoju w go mówi, że to będą 3 roczniki, a nie 2 roczniki, bo jego syn jest z grudnia 20 0 5 roku i skrajnym przypadku będzie 3 lata młodszy od swojego konkurenta jest do tego samego liceum Panny Grzegorz rozważa pozwanie państwa polskiego o brak równości w dostępie do edukacji Ależ to desperacja rzeczy bardzo małe i dokładnie na ten sam argument, powołując się złożyliśmy skargę do Adama Bodnara rzecznika pra w do Rzecznika Praw Obywatelskich, który wystąpił do Ministerstwa Edukacji Narodowej właśnie, podnosząc ten temat do, które godnie się słuchać, że jest to konstytucyjna nierówność, dlatego że każdy człowiek każdy obywatel obywatelka Polsce mają mieć równy dostęp do ducha, a także rozpisze nie mamy innych pomysłów jesteśmy z żoną przerażeni, ponieważ w tym wieku w wieku od tych dzieciaków 3 lata to jest gigantyczna różnica jest jakieś rozwiązanie znaczy, że dalej musimy mieć za co jednak nie musimy pamiętać o 1, że ta młodzież nie będzie w 1 klasie to nie jest także dzieci z różnicą dwuletnią będą w tej samej klasie, ale aż w będzie wyraźnie Toni rozwiązał się rozumie się tylko na tym etapie konkurowania o miejsce w liceum czy będą osobne rekrutacje, ale będą osobne rekrutacje dla uczennic i uczniów po gimnazjum i osobne dla absolwentów absolwenta szkoły podstawowej w tej dziedzinie znajdą się w 1 klasie inni będą ze sobą bezpośrednio konkurowały o miejsca w tyle tylko, że tych miejsc nie będzie, więc ja podam przykład, jeżeli n p. jakieś dobre liceum ma 4 klasy pierwsze teraz ona nie będzie miało 8 klas pierwszych po 4 dla ósmoklasisty ów i po 4 dla gimnazjalistów tylko to będą budować klasę oni nie będą ze sobą bezpośrednio miejsca konkurowali, ale też Miss będzie 2 × mniej, a czy ustawa czy też rozporządzenia przewiduje, że to trzeba dzielić równo czy też n p. licea czy 3 jednostki prowadzące licea będą same decydować, dla których roczników klas stworzy się więcej, ale w razie wygląda na to, że decyzję będzie model podejmowania dyrektor czy dyrektorka liceum natomiast ja myślę, że tutaj samorządy jednak będą ingerowały i tam tak starały się wpływać na tą sieć szkół i na sposób w jaki będą będzie przeprowadzona rekrutacja, żeby tych miejsc było po równo moja jestem sobie w stanie wyobrazić, że wygodniejsze byłoby dla liceum przyjąć wszystkich, którzy idą te same tą samą ścieżką do kanonu łatwiej im, że jeżeli będą 2 klasy pierwsze 1 będzie dla ósmoklasisty wiosną rasista ta druga dla tych, którzy są po gimnazjum to w pierwszej, a nauczyciel matematyki będzie szedł 1 programem, a w pierwszej ba będzie szedł drugim programem nauczyciele się nauczyć grać do 2 i dużych miastach będzie miał 2 różne programy nauczania, więc ja oczywiście będąc na miejscu dyrektora dyrektorki są też wolałabym przyjąć tylko 1 grupę absolwentów natomiast nie sądzę, żeby takich sytuacji, że doszło w nadziei na miasta to to można nawet wyobrazić sobie jedno liceum jest dla tych drugich dla tych, ale w przypadku miejscowości, gdzie tych liceów jest mniej no to nie dają z morza jest ich na nowo samorządom wiem, że one są pod postawiona pod ścianą i głową po raz kolejny, ale robią co mogą i na pewno zrobią tak, żeby było jak najlepiej w tej bardzo trudnej sytuacji to jest przykre, że po raz kolejny przerzucamy czy też ministerstwo przerzuca odpowiedzialność na samorządy one będą się dwoje dzieci trojga nie rzuca, bo słyszała pani Anna Zaleska nie widzi problemu, bo wg niej niż demograficzny sprawia, że nie będzie podwójnego rocznika jest wtedy nie ma problemu i samorządy w tej samej wypowiedzi tylko kilka zdań dalej pani minister, mówi że przeznacza specjalne środki dla samorządów, żeby pomóc im rozwiązać problemy, których jak z rocznika program, którego nie ma, więc stronie konsekwentna w tym jest pożyteczne działania znanego z nabrzeża islamowi i przerzuca odpowiedzialność na samorządy a gdy w 1 zdaniu to misja podziwiam pan Sławek pytał właśnie sprawy, którą mówiłyśmy, czyli te 2 osobne programy dla dzieci z po gimnazjach dla dzieci po ósmej klasie podstawówki tak panie Sławku potwierdzamy będą równolegle z nauczycielem z musieliśmy rozdzielić troszeczkę rasta Knast tak w gminach i w związku z tym rodzice mają różne opcje 1 to złożyć skargę Rzecznika Praw Obywatelskich czy są jakieś inne konstruktywne rozwiązania, żeby dzieci nie stać w takiej sytuacji, w której opowie mi znajoma apeluje do rodziców wiem, że to jest trudna, ale jednak rozsądek i powstrzymanie się z taką z takim napięciem i taką nerwowością w obecności dzieci oni i tak są w trudnym wieku oni i tak widzą, że coś jest nie tak on i tak są postawieni pod wielką presją i tutaj naprawdę bardzo taka mądrość rodzicielska jest nam potrzebna, żebyśmy nie wpychali jeszcze dodatkowo dzieci taki wyścig szczurów one i tak zostało wypchnięte z miast tolerować nieobecności dzień nieobecności dzieci oczywiście mamy powody do paniki natomiast też nie przesadzajmy nie nie nakładajmy zbyt dużej odpowiedzialności na 12 czy trzynastoletni dzieci nie mówmy im, że to będzie koniec świata jeśli one się nie dostaną do najlepszych w liceum, bo ja dzwonię z żubrami bardzo proszę tego nie mówić ani z podwójnego rocznika aż jedno właśnie o to chodzi, że my trochę też niestety nasz system oparty jest na rankingach i ma bardzo przywiązujemy wagę do tego czy to będzie najlepsze liceum w mieście czy to nie będzie najlepsze liceum w mieście wiem, że nie mogę nikomu powiedzieć, żeby swoją ambicję i przyszłość edukacyjną dziecka gdzieś tam odłożą na bok, ale też, że no tak jak mówię nie rób im krzywdę dodatkowo z takim nadmierne przywiązywanie do tego wagi, bo nie ma przykro mi to powiedzieć, ale dobrego rozwiązania nie mają wierzy, że samorządy zapewnią miejsca każdemu dziecku, że nie będzie takiej sytuacji, że ktoś nagle w wieku 14 lat nie będzie miał miejsce w szkole, ale również mPay wymagalne i też wiem, że najlepszą szkołę nie rozrosną się nie będzie tam więcej sal i nie będzie tam więcej nauczycielek nauczycieli i to dla naszych dzieci bardzo trudna bardzo niesprawiedliwa sytuacja, w którą wpakował głową je Ministerstwo Edukacji Narodowej nie dając pomysłów na sensowne rozwiązania tu słuchaczka pisze jednocześnie z pytaniem i chyba trochę rozwiązaniem zaraz zapytam naszego gościa co na to jak pani Dominika w RPA czy wszyscy uczniowie z podwójnego rocznika znajdą miejsce w szkołach średnich w końcu jest obowiązek nauki do ukończenia osiemnastego roku życia, a może pisze pani Dominika chodzi o to, aby więcej uczniów skończyło szkoły zawodowe życie tzw. nowe branże w kii takie myślę, że jest to na pewno jakoś się, że ich jakość również myśli Ministerstwa Edukacji Narodowej, żeby część z tej młodzieży przepchnąć mówiąc brzydko do szkół branżowych i działa nie, mówi że szkoły branżowe są złym rozwiązaniem pod widziany w róży jest dokładnie pod 1 warunkiem, że wybiera je młody człowiek, który chce to mistrz chce sobie wybrać zawód w wieku 1 4 czy 15 lat, a nie, dlatego że nie znalazł miejsca w liceum w 2 2 4 4 4 4 0 4 4 może jeszcze mają państwo jakieś pytania albo własne pomysły czytam w debatę w internacie prowadzono m. in. przez panią Grażynę Zielińską w ekspertka d s. dydaktyki i ona wymieniła kilka pomysłów edukacja pozaszkolne, czyli tzw. domowa przez rok i przygotowanie się do do urn do liceum, ale już w nowym roczniku, gdzie będzie mniej niż konkurencja powtarzanie siódmej klasy powtarzanie ósmej klasy nie może powtarzać gimnazjum, bo już nie będzie gimnazjum, więc to odpada w Puszczy na rok do szkoły branżowe i później zdawanie ulicę jeszcze raz i ostatni pomysł Brok, w którym PN już się skończyła podstawówkę czy gimnazjum, ale nie startuje się do liczącego się przygotowuje do liceum na specjalnych kursach co pani na te pomysły czy cokolwiek z tego jest realne czy trudno sobie wyobrazić, żeby to była propozycja dla jakiejś szerszej grupy rodziców, bo zarówno edukacja domowa, jaki jakiś przygotowywania domowe do egzaminu do liceum w kolejnym roku to wymagają przede wszystkim w domu o bogatym zapleczu tak społeczno-ekonomiczne ma rodziców, którzy mają czas, żeby nad tym panować znów nie w swych Gniezno gazu LNG już nieraz rządzą ja wiem, że są takie pomysły sama o nich słyszałam, żeby sprawić, aby dziecko nie zdało siódmej albo w ósmej klasie, ale pamiętajmy, że do tego młodego 12 1 4 latka taka to nie jest decyzja, którą on świadomie podejmuje sam i nie wiemy, jakie tego będą konsekwencje czy nie okaże się, że te konsekwencje psychiczne będą dużo poważniejsze niż może trafić do słabszej szkoły, bo jednak w naszym systemie i w naszym społeczeństwie to, że ktoś nie zdał wiąże się z dosyć poważnym ostracyzmem w szkole z tym, że jednak ten młody człowiek uważa, że coś się w życiu nie udało, że nie podołał nie dał rady ja naprawdę z takimi rozwiązaniami byłabym bardzo ostrożność czy edukacja pozaszkolne nie dla wszystkich, chociaż warto spróbować tu tu odsyłam do audycji Hanny Zielińskiej powtarzanie klasy trudne en emocjonalnie walka o liceach jeśli już to bez napięcia i te czasem to tzw. gorsze szkoły bardzo dobrze traktują uczniów i może o to bardziej chodzi niż o najlepszy wynik na teście też tak myślę czekamy na państwo pytania czekamy na państwo doświadczenia będziemy do tego tematu wracać, mimo że Ministerstwo Edukacji Narodowej twierdzi, że problemu nie ma w pani Dorota Łoboda zawsze rodzice przeciwko reformie edukacji bardzo dziękuję za spodziewali się bardzo dziś kończymy analizy przygotowali Macieja wierzą w imię to strzelecki realizował Adam Szurlej
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: ANALIZY
-
14:47 W studio: Adam Neumann
-
-
-
23:55 W studio: dr Adam Ostolski
-
14:05 W studio: Piotr Grzymowicz
REKLAMA
POPULARNE
-
29.01.2018 17:20 Analizy26:25 W studio: dr Adam Ostolski , Karolina Przewrocka-Aderet
-
12.03.2018 18:40 Analizy15:15 W studio: Bartłomiej Derski , Jerzy Haszczyński
-
29.01.2018 18:40 Analizy15:06 W studio: Jakub Medek
-
26.01.2018 18:40 Analizy14:30 W studio: Leszek Cichy
-
03.04.2018 18:00 Analizy22:22 W studio: Michał Laskowski
-
23.02.2018 17:20 Analizy28:50 W studio: dr Sebastian Duda
-
09.02.2018 18:00 Analizy19:31 W studio: Patryk Wachowiec
-
-
30.01.2018 18:20 Analizy30:11 W studio: Jan Śpiewak
-
05.02.2018 18:00 Analizy21:33 W studio: Hanna Zielińska
-
29.01.2018 18:00 Analizy23:22 W studio: Wawrzyniec Zakrzewski
-
08.11.2017 18:00 Analizy24:14 W studio: Eliza Michalik , Hanna Zielińska
-
23.01.2018 18:00 Analizy28:09 W studio: Diana Piotrowska
-
02.02.2018 18:40 Analizy12:17 W studio: Natalia Broniarczyk
-
-
02.06.2020 18:00 Analizy25:20 W studio: dr Karolina Krasuska
-
04.05.2020 18:00 Analizy43:34 W studio: Hanna Zielińska
-
23.03.2018 18:00 Analizy22:46 W studio: Robert Jurszo
-
-
03.04.2020 18:40 Analizy14:26 W studio: Roch Kowalski
-
26.03.2018 18:40 Analizy13:37 W studio: Krzysztof Cibor
-
31.03.2020 18:40 Analizy14:41 W studio: dr hab. Dawid Sześciło
-
19.02.2018 18:00 Analizy35:01 W studio: Agnieszka Pawlak , Mariusz Szulc
-
01.06.2020 18:00 Analizy23:55 W studio: dr Adam Ostolski
-
-
03.04.2020 17:40 Analizy14:06 W studio: prof. Marek Chmaj
-
16.03.2018 18:40 Analizy14:02 W studio: Justyna Suchecka-Jadczak
-
-
21.05.2020 18:00 Analizy21:47 W studio: dr Katarzyna Kasia
-
15.02.2018 17:20 Analizy25:39 W studio: Marek Lisiński
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL