REKLAMA

Kiedy Japonka może urodzić? Rozmowa z prof. Arkadiuszem Jabłońskim

OFF Czarek
Data emisji:
2018-04-10 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:02 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
no i ich w ich z Cezary łasiczka program off czarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie w studio prof. Arkadiusz Jabłoński japonistyka wydział Neofilologii Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu dzień dobry witam serdecznie prof. Żaryn dobrze państwu przyglądamy się od jakiegoś czasu Japonii zastanawiając się, dlaczego Japonia tak bardzo różni się od nas, ale dziś na końcu wydają się dochodzi do wniosku, że w sumie Rozwiń » wszyscy jesteśmy bardzo podobnie jak na tę rozmowę jak pani chyba najbardziej najlepiej służą temu, żeby ich wraz z siebie samych poznawać jeszcze lepiej ubogacić się bogacić tak oto słowo dzisiaj szczególnie pewnie usłyszymy szczególnie wiele razy w ostatnio dowiedziałem się, że japońskie firmy tworzą coś co można, by nazwać ciążowym mi grafikami, czyli chcesz zajść w ciążę jako pracownica oczywiście, ale musisz poczekać na swoją kolej kolej, którą wyznaczy ci Cho, który poinformuje się twój przełożony albo obok główny menadżer, że nie możesz nie powinnaś zachodzić w ciążę, by nie w czasie, który nie jest do tego odpowiednio wyznaczone przygotowane oznaczone zaplanowane tak rzeczywiście poniesionych w rejestrze zorganizowana wszystkie zaplanowane i wszystko jest w kolejności dlatego jeszcze możemy dorobić w sposób całkiem efektywny mit wszechobecnego konfucjanizmu, który sprawia, że każdy komuś podlegać i tak kolejność dziobania, chociaż kolejność dziobania jest to się, a my jesteśmy ssakami, które lubią dominować w zachowaniach stadnych w związku z tym również kolejność jest to bardzo ważne no cóż kolejny zachodzenia w ciążę Juan to oczywiście brzmi szokująco UR w naszych warunkach, chociaż jak wiemy skądinąd problem co zrobić z pracownicą w ciąży jest problemem ogólnoświatowym i jest rozwiązywany na bardzo wiele różnych sposobów poczynając od tego, że to jest problem tej osoby, które w ciążę, a kończąc na bardzo skomplikowanych zaawansowanych rozwiązań socjalnych, jaki z Japonii na prawdopodobnie znając żywot takich sensacji na temat Japonii jest także jakieś tam w firmie doszło do jakiegoś nieporozumienia, które musimy zresztą później jeszcze wyjaśnić i ktoś doszedł do wniosku, że tak jest w całej Japonii i z tego artykułu akurat wyczytuje rzeczywiście był to jednostkowy przypadek natomiast, jeżeli można to mówić o jakichś zasadach co chciałem zwrócić uwagę, że historia Japonii zna takie przypadki przy czym datują się on grafików, a zna przypadki grafików ciążowej zna przypadki mecze powiedział grafików zbliżeniowych może tak powiem tak jest tak jest n p. z pierwszym rozdziale opowieści o księciu i ING PL mamy taką sytuację, że na dworze cesarskim, który wtedy działa tak troszeczkę na takich zasadach, a właściwie moglibyśmy powiedzieć haremu tam trafiają córki IR dygnitarzy, którzy chcieliby poprzez tych córek powiązanie z cesarzem nazwijmy to w ten sposób chcieliby również swoje rodziny pozycja może wzmocnić i cała intryga pierwszego rozdziału w sztuce tragicznie zakończona, bo tam bohaterka ze zgryzoty w końcu umiera, ale przedtem daje życie właśnie potomkowi cesarskiemu, o którym będzie się toczyć opowieść i tam jestem bardzo ciekawy właśnie przypadek hierarchii zależności to znaczy damy pozostałe dworu, ponieważ nadwozie jest mnóstwo kobiet tam są i damy i są odżywki służebne i są pewnie Dziewki kuchenne i tam jeszcze jest mnóstwo innych kobiet, ale nie chcą przebaczyć tym właśnie wybrance cesarza, że ona swoje oczko w kolejce przeskoczyła jest charakterystyczne bardzo zdanie, że te damy, które były bliżej nazwijmy to tak w kolejce, a ten już tak rzeczywiście tak nie stoi w tekście one nie mogły i tego wybaczyć, a te, które były niżej, tym bardziej nie odpuszczały także nie jest absolutny wyjątek co mówię w manierze Lewczuk efekt rzeczywiście nie ma niczego takiego jak kolejność i ciążowa Japonii, ale urząd oczywiście wyjaśnić to wyjaśnimy, bo stać czy był to przypadek unikatowy czy było ich więcej tego nie wiem teraz wiemy, że to przynajmniej opis 1 przypadku trafił do prasy japońskiej, a później z prasy japońskiej oczywiście przedarł się do nowej trasy angielskojęzycznej polskojęzycznej także no i na tej podstawie my tworzymy sobie obraz całej Japonii i toczy i oczywiście w każdym nawet obrazie przesadzone jest cząstka obraz całej Japonii zatem sposób powiedzieć, że to historia prawdziwa z tego co podaje źródło prawdopodobnie doszło do tego, że pani czuła się po prostu upokorzona tym, że przełożony wezwał ją do siebie i w jakiś no pewnie niezbyt wyszukany sposób nawiązał właśnie do tego faktu jej tutaj zaś zajścia wciąż tak jest na co z drugiej strony i proszę zauważyć że, choć mamy do czynienia z polskich realiach bardzo często znaczy akurat niespecjalnie obecność w tym środowisku, ale z drugiej strony wiemy, że jest znane takie zjawisko jak podejmowanie pracy tuż przed planowaną ciążą i pracodawcy, że przed bronią rękami nogami, gdyż dla nich co daje jakiś kłopot jak dokładnie nie znam tych uwarunkowań prawnych i możemy się domyślać, że akurat pod tym względem Japonii stosunkowo podobnie być może po prostu była jakaś nieprzyjemna sytuacja, która znaczyła zasłużona niezasłużona drużynę mocniejsi oczywiście broń Boże, ale być może była to sytuacja, która sugerowała, że n p. dana osoba była przyjmowana do pracy co może się zdarzyć w każdym kraju pod słońcem i nagle okazało się, kiedy już firma otwarła przed nią swoje podwoje karierę i właściwie karierę bardzo szybko się kończy, a tego, że jeśli lubicie mięsko Japonii myślę, że nie lubią przełożeni tak natomiast z drugiej strony wydaje się, że to jest mu wprost decyzja pracownika oczywiście i prawo jest tak skonstruowany, żeby zadbać o pracownika i pracodawcy w tym, że dziadek trafił wówczas taki przypadek trafił w czas, ponieważ jest również samej Japonii po talerzu obecnie bardzo głośno aktualne dane populacyjne, czyli można było rzeczywiście znaczy w jakim kontekście, iż dane, które też inna sprawa, ale rzeczywiście tutaj można było powiedzieć, że skoro rzeczywiście nawet na poziomie rządowym mówi się o tym, że trzeba coś mówi optymistycznie o utrzymaniu populacja pewnym poziomie, chociaż prawdę mówiąc to niemal do bardzo się utrzymywać tam trzeba było bardzo wiele kroków poczynić, żeby temu poziom zerowy, a tak czytam poziomej taki współczynnik g 1 0 bodajże i do tego niestety jest jeszcze bardzo daleko także przypadek trafił swój czas zostało opóźnione głośnie Onet natomiast przy całym tutaj też szacunku i przy całej również moje i prorodzinnej postawie, którą tutaj pozwolę sobie jak najbardziej wyrazić w hokeju taką podkreślić jak najbardziej jednak mimo wszystko to przypadek to niech świadczy żaden sposób o sytuacji we wszystkich firmach japońskich co być może powinna zmartwić, bo mielibyśmy wspaniałego newsa natomiast myślę sobie, że ktoś jest taki to wymówka, żeby porozmawiać o środowisku pracy czy o prawie pracy może może nie inne natomiast o o relacji Japończyków inne z ich karierą ze względu czy może z punktu widzenia szefowa tego z punktu widzenia pracowników zaś, że nawet jest termin, który nazywa śmierć z wyczerpania, które tam jest takie, które to jest wynikiem zbyt długiego spędzania czasu pracy no i z 1 strony myślimy o Japończyka osobach, które długo pracują 3 wiele wysiłków, aby w pracy natomiast z drugiej strony pojawia się informacja, że to praca nie zawsze bywa efektywna dlatego żem nie nie chodzi nawet o to, aby długo i wytrwale pracować no ale o to, aby nie wychodzić z pracy przed szefem, bo jeżeli chodzi przed czasem to jest to znajduje wyraz pewnego lekceważenia na pewno, a na pewno nie wypada po prostu dobrego być może dobrego wychowania czy tak jest w rzeczywistości o tym, proponuję byśmy porozmawiali po informacjach Radia TOK FM informacje już za kilka minut z o godzinie dziesiątej mieli 2 0 taka ocena 3 2 0 studio w Poznaniu państwa mają goście z prof. Arkadiusza Błoński polonista z wydziału Neofilologii Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu do rozmowy powrócimy po informacjach informacje o dziesiątej 2 0 6 studio Radia TOK FM w Poznaniu jest prof. Arkadiusz Jabłoński japonistyki wydziału Neofilologii Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu oczywiście praca praca praca praca praca w Japonii Japonia, gdzie stajemy pod, aby iść do pracy i wychodzimy z pracy tylko po to, by się szybciutko przespać i natychmiast wrócić do pracy umieramy w pracy i ta naprawdę są zaś się, że w około 20 0 osób w tym roku tak już jest ofiarami wg oficjalnych profesora króla Jana styki jedno rosną nie ma, ale ostatecznie maleją przepracować tak do tego do tego stopnia, że rząd mówi trzeba coś z tym zrobić to piękne, że rząd mówi, iż trzeba coś z tym zrobić to wzbudza zaufanie do rządu i nawet pozwoli pan, że powiem to, iż polityka rządu nie wzbudza pod tym względem żadnych zastrzeżeń natomiast jeśli chodzi o przyczyny tego zjawiska to w daje się, że można to mówić o pewne specyficzne rozłożeniu akcentów między no powiedzmy w uproszczeniu życiem prywatnym, a życiem zawodowym przy czym pan redaktor wzmiankowany właśnie, że w Japonii właśnie praca praca praca z drugiej strony też proszę zauważyć, że to nie jest tak, że w Polsce nie ma absolutnie zależy na pracy kariery sobie robimy tylko w pewnych dniach tygodniach tak poza tym udzielamy się z pracy, kiedy tylko możemy pracujemy na ludzi kół niektórzy odczuwamy żadnych stresów niektórzy restauratorzy n p . w Warszawie mentalnie są Japończykami siedzą w pracy od rana do rana właściwie można, by rzec fakty z jak najbardziej taki stereotyp tak tylko czy to jest spowodowane tej emerytury z Jankowa pod koniec poprzedniej części tym, że właśnie podwładny nie może, by wyjść wcześniej z pracy niż się w jedno cóż zauważmy, że ta pani, o których była mowa w UE w poprzednim wejściu, która jak to doniesiono w Polsce, że komu zaś zbyt wcześnie wciąż ma w swojej hierarchii no one też właściwie specyficzny sposób wyszła z pracy wcześniej niż szef odeszła na urlop macierzyński tak w związku z tym należałoby zastanowić czy tutaj rzeczywiście te feudalne i konfucjański stosunki jak to się często mówi, które rzekomo wywodzą się w prostej linii Samuraj Samuel Samuraj Samuraj Atu tak to po nich chodzić Samuraj stan przeprasza za przejęzyczenie, a z drugiej słodycze budzi czasami warto się przejęzyczył czy w każdym razie czy też stosunki tutaj nie powinny być w jaki sposób te poluzowane rzeczywiście rząd wymyślił to bodajże pod koniec zeszłego roku wprowadzono taki program, że jak ileś tam 1 na ileś tam piątku w miesiącu ma być takim Piątkiem takim raziła o takim, że wcześniejsza praca kończy, a 10 2 0 pierwszej natchnienie tam Teliani Valley dokładnej godziny można wejść w życie z, czyli zasadniczo, że piątek z takim mnie troszkę luźniejszym tak Agnieszka Żulewska idei tylko, że może niekoniecznie wprost będziemy poza modą jedność początek nie pracując mniej pracujących w tego rodzaju głosy, iż już wcześniej wkład w instytucjach państwowych już kilkanaście lat temu bywało tak, że o tej godzinie się zmagał z głośników głosik zachęcamy was byście nie przepracowaliśmy nadmiernie byście nie brali nadgodziny skończmy z naszą pracę w tym czasie, w którym ta praca jest zaplanowane aż do ich warto podkreślić, że nadgodziny są na godzinę na Mie dla ojczyzny tak oznaczony nie są imieniny nie zawsze są nadgodzinami płatnymi tak nie zawsze zgodnie z płatnymi, bo też same czasy efektywności znaczy warto w Japonii w prace rzeczywiście pokazywać dzieli się zajętym, ale z drugiej strony dzieje Warta to raczej niespecjalnie jest jak i środowiska, w których można w pracy nie udawać, że jest zajęty tak niektórym udawanie, że tak dobrze, że potem przydzielają partnera do wykonania projektu się okazuje w tym kraju właściwie nie obejmuje nic takiego Szczerby można było się z partnerem podzielicie to niektóre dowcipy zdrowe te głoszą je, ale z całą pewnością trzeba powiedzieć, że etos pracy wygląda troszkę inaczej i całą pewnością w Japonii można poważnie powiedzieć całkiem w Polsce też można powiedzieć proszę zauważyć już przecieka można powiedzieć, bo w drugiej nie w drugiej PRL-u powiedzieć, że praca jest najważniejsza to trzeba było być zawodu dyrektorem co najmniej tak, że różnica też to wynika że, gdyby z tej relacji pracodawca -pracownik, czyli itp w różnicy pomiędzy dzisiejszą polską, a dziś Japonia, czyli pracodawca mówi japoński pracodawca mówi będziesz miał mi prace myśląc o tym, że pewnie tak to osoba będzie docelowo długofalowo czy przez długie lata ekstradycja pracowała dla tancerzy Alice przed jedno Injac na to by to możesz tu pracować tak długo jak chcesz na to zezwolenia strony, bo będzie gotowy do tego, aby w ramach to znaczy może nawet nie ze swojej strony bądź gotowe do tego, żeby się w całości poświęcić też tak to może wyglądać, ale z drugiej strony ME jedno niespecjalnie ładniej jest dawać pracodawcy sygnały, które świadczą o tym, że my nie traktujemy pracy i jego samego poważnie to jest już tak powiem nie najlepszy pomysł na rozwiązywanie kwestii roboczych po drugie trzeba powiedzieć, że to rzeczywiście nie świadczy o tym, że Japończycy jakoś bardziej wydajni w pracy po prostu są w pracy dłużej co sprawia, że troszkę bardziej się ceni związki w pracy, chociaż to docenienie związków pracy nie za nie tylko ma aspekty pozytywne, bo są również jak oni ludzie, którzy szczerze nienawidzą swojej pracy są również w Japonii ludzie niekompetentni i są także w Japonii ludzie uczciwi i najbardziej tylko w ten sposób poprzez przełożenie punktu ciężkości na stanowisko pracy my jesteśmy w stanie nawet do tych najmniej zorientowanych najmniej chętnych, żeby dla dobra kolektywnego się poświęcić jesteśmy w stanie do nich dotrzeć, ponieważ mówimy zobaczyć wszyscy tak robią, a k spróbuj ty też nie staraj się zrobić pewne rzeczy tak odstawać również kwestia powrotu wcześniejszego tak to zresztą jest w samym niektórzy twierdzą, że to jest w samym języku japońskim zakodowane tak, kiedy opuszcza naszą grupę roboczą nie mówimy do widzenia dosłownie mówimy przepraszam, że wcześniej pozwalam sobie państwo opuścić to jest pewnego rodzaju świadomości agenta samo nasadzenia, które mówimy nie od opuszczając korzyści to tylko zarezerwowane do jedzenia uprawnienia, które się uczymy to pierwszy były jakieś uczymy opuszczając kogoś ono jest stosunkowo rzadko w rzeczywistości stosowane w takich okolicznościach powiedzmy sobie neutralnych i nawet mogliśmy wejść bez kluczowych, a my rzeczywiście, jeżeli jesteśmy w takiej grupie pracuje wykonuje to rozejście się, że lider nie da sygnał do tego, że można się rozejść bywa rzeczywiście z naszego punktu widzenia trudne i Jasła, jeżeli ktoś ma do zrobienia są poza pracą mówi przepraszam bardzo mocne zbicie załatwić muszę wyjść taki rating to nie jest pusty wszystko się na 1 5 minutach na 15 minut tak jak najbardziej, więc tutaj w tym rzeczywiście punkcie, że z punktu widzenia nie Pańskiego i jedno praca niestety nie kojarzy się, z czym się beztroskim i wyluzowanym powiedzmy też w młodzieżowym rozmawiałem ze młodymi politykami, którzy podkreślają, że znał to jest reprezentantem no bo to było 4 lata raptem kilka czy kilkanaście osób w przedziale 2 20 3 0, które RBI i podświadomie świadomie i jutro oficjalnie się buntują może niezupełnie jeszcze do granic protestowania na ulicach, ale widać Żych lin co uwiera tak, że to nie jest część pewnej tradycji czy pewnego etosu, który się w SSA z mlekiem matki się go nie kwestionuje się, że właśnie to długie często bezproduktywne przebywanie w pracy uwierać uwiera mnie taki sposób, że to, że to, że zechce się to właśnie wyrzucenia z wpływów z tego co jest ceną nabycia jest oczywiście ta tradycja zatrudnienia na całe życie ona może nie raptowne sposób może nieść rewolucję, ale one rzeczywiście w Japonii zanika poza tym jest wielu młodych ludzi, którzy od początku swojej drogi zawodowej czyli kiedy usamodzielniają się finansowo mogą jednak prędzej czy później większość ludzi w swoim życiu musi to zrobić o niczym zajęły absolutnie nie mają zamiaru pracować w firmie na stałym etacie to gorzka imają się różnych zajęć wolnych powiedzmy sobie wolnych zawodów neony kiedyś wolne zawody to były zawody, które nie kojarzył się z rolą jest kupiec tłem, a współcześnie wolne zawody to jest n p. zawód kasjera japoński odpowiednik polskiej Żabki i zauważmy, że taki człowiek pracy na godzinę, a on może powiedzieć przepraszam bardzo już minęła godzina to co jest dla zwolnionej, jeżeli są nadgodziny to w takim razie proszę o ich wypłacenie hobby pasje należności za nie i rzeczywiście ten ruch widać to wiąże się z zaznaczonymi przemianami oczywiście obyczajowości japońskiej, ponieważ wiadomo, że klaczy w Japonii wiadomo, że ktoś, kto wykonywał pracę etatową on bardzo często nie był traktowany jako dorosły jako pełnoprawny członek społeczeństwa mój poważny, a na nich nie można było liczyć mamie potem się poświęcić doorganizacji z drugiej strony to zupełnie inny sposób buduje związki międzyludzkie prywatne, bo w klasycznym systemie, jeżeli żona wiedziała, że męża nie ma to wiedział, że jest firmie, jeżeli jest w filmie znaczy, że go potrzebują, nawet jeżeli musisz wypić z tymi kolegami nie lubię alkoholu to oni jednak chcą, żeby on ich towarzystwie był Jerzy wracał wcześniej do domu NATO w tym momencie być może co się stało nie niepożądane notatek być może rzeczywiście już bardzo dużo z Chin za bardzo byśmy znaleźli w domu tak w tym klasycznym systemie, który nie tuż za napaść na -li stycznym ja do końca nie wiem czy torze co ludziom, że wraz żoną no tak, ale z drugiej strony proszę zauważyć, że to człowiek nie służył jako Macio on wraca do domu przeważnie wynajęty w komunikacji miejskiej 20 godzinach pracy, ale nawet jak nie wracał po 2 0 godzinach pracy to przejazd komunikacją miejską powiedzmy sobie 2 godziny w 1 stronę do domu gdzieś tam na przedmieściach duże jednostki miejskiej to naprawdę bardzo trudno pomylić z przyjemnością chyba coś Majki zapędy ma stylistyczne, które już sam dojazd do pracy sprawia, że jego było mniej, a niewiele zrobił dochodową rzeczywiście nie było na co dzień, a ich niespecjalnie mieli o czym się godzić zajmują w weekendy w weekendy oczywiście taki to odpowiedź na mecie był z 1 strony tam teraz 1 10 0 zlotym rok proszę zauważyć, że jeżeli on rzeczywiście poświęca się pracy przez jakiś czas stąd czasami w czasie postu wyspać w ten weekend tak to znaczy oczywiście to nie jest tak żyć nie znały własnego ojca w Japonii wujkiem rozwiąże mogły go wujkiem na pewno mogły się z ojcem spotkać oczywiście jakość radość rozerwane znaku to jest ona wyglądać ta taj jest, ale jak się obudzi to ty będziesz spała, a wtedy będzie jechał do pracy na nocną zmianę tak jest w UE nie jest oczywiście, że nie jest tak, że japoński mężczyzna tutaj były zupełnie niewolnik sposób przywiązany to swoją robotę, ale z drugiej strony biorąc pod uwagę właśnie ten drobny czynnik, którym jest właśnie chociażby miejsce zamieszkania jego odległość od pracy no rzeczywiście nazwanie tego systemu klasycznego już zatrudnia całe życie patent na listy czym latać jednak na pewne fakty w rzeczywistości, które bardzo trudno jest powiązać z tak zakwalifikować coś się nie wszystkim przeszkadza, a nie wszystkim autorom książek to przeszkadza ich autor jedno to jest też zauważmy jakich źródeł bezpieczeństwo tak, ponieważ mamy firmę, która to firma jakiś sposób na nas inwestuje on znaczy ten człowiek wraz ze swoim stażem on nabywał coraz większe apanaże one nabywał coraz większą odpowiedzialność się w jaki sposób uczył nawet proszę zauważyć że, gdyby on był najmniej rozgarnięty to mógł zdobyć doświadczenie umożliwiające mu rozwój wrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja, że 3 minuty o godzinie dziesiąty 40 państwach UE gościem jest prof. Arkadiusz Jabłoński polonista z wydziału Neofilologii Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu po informacjach rzuca się pani profesorze dr koniecznie o seksie, a także o seksie po japońsku po informacjach oraz informacji w ze studia Radia TOK FM w Poznaniu państwa mają gości jest prof. Arkadiusz Jabłoński japonistyki wydziału Neofilologii Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza w Poznaniu w poznańskiem przyjemnie panie prof. Stare Miasto i okolice przejezdne ludzie spacerują cieszą się pięknym dniem można sobie chodzić bez obawy obycie zatrzymanym legitymowanym umieszczony za barierką, bo przed barierką wracamy do seksu gość, jeżeli jest miło ciepło i przyjemnie to, że już sama piramida Masłowa przekonuje nas, że zwracamy się rynku jak najbardziej wyrafinowanym przyjemnościach, które pana odczuciu zapowiedział także ja nie mogę nic sam powiedzieć tylko czekam na taniec wyzwalający dyrektor zmieniają się, żeby te seksualne przyjemności Japończyków, które można w jaki sposób obserwować myśleć o obrazie seksualny, czyli od korzystanie z różnych form płatnego seksu przez powódź znieść jego charakter z tak tak donoszą pomagać można oczywiście tego nie sprawdza i jego koledzy ofiara dowiedzieli bo dlaczego operatorzy badaczy także formy, które tak nie kojarzymy z płatnym seksem czy prostytucja rozumiana jako stosunek seksualny w zamian za inne wynagrodzenie finansowe jest już tak popularny jak kiedyś coraz popularniejsze są powiedzielibyśmy formy miękkiego seksu, a może nawet zdarza, by to nazwać czułością czy bliskością Japończycy płacą za to, że by być blisko, żeby się przytulić, żeby zostać pogłaskał mym stosowanym w księdze za rękę jak dramatyczna panie profesorze nóż film może to płacenie nie jest aż tak bardzo romantyczny w ojcowskim lub w dni, jeżeli oczywiście włączymy ten czynnik to rzeczywiście robi się z tak niewinnie ja domyślam się, że tutaj nawiązujemy do artykułu zamieszczonego w dawnym brytyjskim periodyku, który właśnie martwi się troszeczkę na podstawie danych sondażowych oto, że po pierwsze, niektórzy Japończycy jak tam stwierdzono podobno w ogóle nie uprawiają tak przyjemności konsumpcyjnych w tej dziedzinie życia no i teraz oczywiście w tej to dziś dosyć dobrze tak w trzecim wejściu podsumować naszą dzisiejszą audycję proszę zauważyć na świat martwi się o Japonię i jej przyrost naturalny świat martwi się o Japończyków jest przepracowanie kiedyś Amerykanie martwili się o to, że Japończycy mają niewłaściwą dietę i na szczęście udało się zagospodarować w ten sposób amerykański zwyżki wołowiny jest to bardzo piękny proces świat martwi się Japonia po torze z akcją, ponieważ nie jest tak mi się też myślimy o płatny seks i właśnie też jest to pytanie, bo ja tak troszeczkę mam taki w taką wątpliwość na cenę artykułu właściwie jest on też z nim umówiony do czego może służyć, bo ja rozumiem że, gdyby ktoś n p. wybierał się do Japonii turystycznie z zamiarem powiedzmy to śmiało uprawienie seksu to albo jest już umówiony z partnerem w odpowiednim albo ma środki z perspektywy i wiadomości kontakty adresy, które umożliwią mu na zrealizowanie tych jego planów w czasie pobytu natomiast czy pomaga nam n p. takie stwierdzenie o Japonia u 40 % nie uprawnia u ojca może pojadę, gdzie indziej, bo tu widzę, że nie uprawia go 20 w dużo większe szanse czy to tak przebiega jak pan jeszcze w jaki sposób ten artykuł może przydać nam coś mówi pani pani pomysł Zobacz sobie, że jedzie pan do Japonii w celu oddania się przyjemnościom seksualnym za pieniądze my teraz jestem w stanie sobie wyobrazić, że teraz wchodząc pan do wchodząc do jakiegoś przybytku zastanawia się pan czy zostanę dobrze zrozumiany czy to co ja nazywam seksem za pieniądze w kontekście europejskim zostanie podobnie odebrane, bo na tę opowieść o sytuacji, że nie pojawi się partner partnerka czy patrzmy usługodawca lub tak długo dawczyni wzmogła Szczepana pogłowie witał mnie dłoni powojenny neon z pewnością ci turyści, którzy przyjeżdżają do Japonii właśnie o to, żeby zostać pogłaskał mnie nimi bronić, żeby spędzić chwilę na wspólnym posłaniu, czego absolutnie nie wynika z pewnością nie zdają sobie sprawę z tego różne w Japonii robienie biznesu i nie ma właściwie granic to znaczy nie ma takiej usługi, których nie można, by sprzedać za pieniądze, jeżeli znajdzie się ktoś, kto będzie w stanie za nią odpowiednio zapłacić pod tym względem Japończycy są absolutnie bez pruderii i można mu nawet użyć tutaj określenie moralnie, gdyby nie to, że właściwie to niema specjalnej wspólnego z moralnością, czyli n p. usługa polegająca na tym, że nas n p . nie wiem obsłuży w kawiarni hostessa, która będzie w określony sposób ubranej my wiemy, że właśnie taktyka jak nie będzie i jeszcze nam dodać coś specjalnego do tej naszej kawy takiego co tylko my lubimy tylko ona wie le nouveau to się z jakiegoś rodzaju usługa pamiętajmy, że też my mówimy o tym z pewnym no i drzwi siłą rzeczy poczuciem zażenowania, gdy nasza cywilizacja co prawda wytworzyła takie pojęcia jak seks jak Zbigniew in, żeby tutaj nic bardziej szczegółowe pojęcia nadajesz o tym, mówimy bardzo często z pewnym takim iść po krytycznym pewno tak o nich mówić właśnie nie wiem jak o tym, powiedzieć i Japonii też specjalnie i nie było pruderii historia aniżeli chodziło o tego rodzaju kwestii tak mówią o było, że w, jaki sposób ludzie przy każdej rozbijane było istotne to, o czym mówiliśmy to już w pierwszych częściach audycji komuś te geny przekaże w jakiej kolejności n p. Japonii istniał to w Polsce też swego czasu istniały takie praktyki Lechonia taką skalę nawet adoptował się kogoś, kto był potem mężem córki, ponieważ córka sama nie mogła dziedziczyć i tego rodzaju praktyki wprowadzano, tak więc tutaj oczywiście adoptowała się również z powodu genetycznych jak najbardziej tak myśli dziś nawet ten seks może niekoniecznie dla przyjemności płatnej tutaj był jednak, iż obecne w tle w Japonii nie było nigdy pruderii jeśli chodzi o właśnie kwestii cielesne i nie było pruderii nawet nie wiem może też troszkę przesadza to w razie czego moi koledzy po fachu nie poprawią też przecież na wszystkim się nie musi znać wydaje się, że w tym przyjemności seksualnej to były jedne z przyjemności cielesnych wśród, których można było n p. mówić takich przyjemnościach jak te, które z naszych starych grzechów głównych znajduję się i obżarstwo pijaństwo tak albo generalnie rzecz biorąc hedonizm kulinarnej, który w Japonii istnieje na skalę zupełnie nie obrażam w Polsce w Polsce to się troszkę zmieniło w ciągu ostatnich 2 0 lat, ale rzeczywiście w Japonii przyjemności cielesne po prostu to nie jest coś, czego się wstydzimy się stać nas płacimy wszystko z początku, a jeżeli to robimy w towarzystwie no to w tym momencie musimy pamiętać, że jeżeli robimy to celem przedłużenia gatunku tonik i musi być przyjemna Agnieszka cyl seksu w rodzinie czy musi być przyjemny z punktu widzenia Pańskiego nie zawsze musi być przez panie profesorze, że żem, że może to zmartwienie świata o różne dziedziny życia Japończyków z taką próbą oswojenia tego i wprowadzenia do własnego repertuaru może zobaczyć jak rozmawiać i Polacy o różnych od osób o zepsuciu Zachodu także my takie rzeczy robią i inne jakiś taki sklep, że nie wystarczy ten 1 z klepali ich są setki tysiące w 1 miejscu i piętra windy czy coś stać się doskonale znamy z polskiego krajobrazu, gdzie może to jest znowu próba takiego oswojenia powiedzenia ach ci dziwni nie tylko owi zwariowani Japończycy oni płacą za bliskość za przytulenie może realizować za rękę swoiste alter ego prawda i a za chwileczkę okazuje się, że tego typu usługi pojawią się także w ziemię z co znaczy, iż PiS być może się pojawia trudno jest powiedzieć to będzie dobrze czy źle natomiast z drugiej strony zauważmy, że u nas wycofanie tej sfery na dalszy plan życia codziennego spaceru wiara, że n p. właściwie jedno jak inni z trenerem w Londynie, ale n p. czy politycznie proszę zauważyć nie ma legalizacji wyklucza oprzeć się przy tak my do dziś istnieje Rdzanek każdy rodzic, który posiada prawo jazdy samochód i dziecko wie, że kiedy jedzie drogą krajową i kiedy przy tej drodze stoi jakaś pusta ubrana pani i macha to prawdopodobnie nie jest autostopowicz czeka i proszę zauważyć, że takich jak w Japonii nie ma to jest uregulowane w sposób stosunkowo stosunkowo przewidywalny i jednak wszystko nie wiem czy to wynika po pierwsze z preferencji czy to tak wynika Bartek też sugeruje coś takiego ożywia to nie jest tak właśnie, bo tutaj właśnie okazuje się, że ten prawda ten cenny i mężczyzna się staje takie androny nic, a nie taki nie męski tymczasem mężczyzna pewnie właśnie zdobywać gwałcić palić kraść nie wiadomo jeszcze robić tak czy mężczyzna w niewielkim wycinkiem mitycznym to też chyba nie jest de France do Radomia japoński Wiking Roda to też chyba nie jest dobra droga interpretacyjna w każdym razie w Japonii istnieją z pewnością nieco inne przyjemności po pierwsze, cielesne po drugie, niekoniecznie cielesne po trzecie powiązanie również własnych zachowań z tymi, którym mówiliśmy o zachowanie misja graficznymi ponieważ, kiedy mówimy o seks to bardzo często zapominamy w naszym środowisku o tym z kim z jakiego powodu co dalej w ślad po co 2, a PKL i tak seks, mimo że jest on częścią życia no nie wiem czy jest odpowiednim indywiduum od ogłoszenia takiej tezy na antenie, ale pomimo, że jest bardzo ważny to jednak w życiu nie zajmuje bardzo nawet czasowo wysokiej pozycji w, a powinien być może powinien mieć może powinien w sferze bazy z pasją meta jak rozumiem, ale czy w takim myśleniu w śnieżnej wychodzi myślenie jest inna sprawa, ale sam może rozwijać czasowa tutaj proszę zauważyć, bo firmy wyzwanie chyba jest w tej natury, że w Polsce seks jest 1 z narzędzia presji jest w sporcie czy może kontrolować teorię Trolla seksu tak, czyli oczywiście to, że państwo i organizacje różne dostosuje prawo do tego, by mówić, kto może z kim może, kiedy może jest to owoc zakazany tak natomiast dla wszystkich co w Japonii i chyba jednak moglibyśmy powiedzieć to w Japonii, gdybyśmy się dowiedzieli n p . w Japonii, że polityka obojętnie, jakiej partii w godzinach, który miał być na ważnym posiedzeniu partyjnym poderwał koleżankę i to obojętnie w zakresie partii i oni za państwowe pieniądze byli ze sobą w hotelu to było straszne skandalem, ale przez nie chodziłoby o to co oni robili hotelu od pokoleń malały, a więc radarowego znajdą jak rozumiem, że za nowsze od Hiszpanii tak no i chodzi o to, że poczuł to podatnik, choć też płaca to podatnik i w tym momencie jest to problem, jeżeli komuś uda się zachować nawet pozory, które sprawiają, że to jest po jego stronie nie stanie za to wziąć odpowiedzialność bardzo możliwe, że taka osoba wie pani wcale nie byłaby po tym, jak prof. Arkadiusz Jabłoński pianista z wydziału Neofilologii Uniwersytetu imienia Adama Mickiewicza był państwem goście bardzo dziękuję pani profesor zaś dziękuję informacji już za 4 minuty o godzinie jedenastej, a po informacjach wracamy do programu off Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA