REKLAMA

Scenografia małego wydarzenia kulturalnego. Rozmowa z Ewą Woźniak

OFF Czarek
Data emisji:
2018-04-11 10:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
35:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w ich z w Cezary łasiczka programy Owczarek kolejny dzień z Poznania Szanowni państwo dzisiaj trzeci i ostatnich dzień nie Kongresu animatorów kultury w centrum kultury zamek w Poznaniu na wczoraj w ramach warsztatów o tym jak przygotować scenografię jakość scenografii małego wydarzenia kulturalnego wczoraj w ramach warsztatów wystąpiła pani Ewa Woźniak scenograf, ale przyszli także aktorka noe i przez 1 2 lat wiceprezes stowarzyszenia do nowo dzień dobry witam serdecznie i Rozwiń » dobrem Freedom oczywiście też, że w, których ojciec tegoż dowiedziała się pani, że pani także użyć brzydkiego słowa animatorką kultury tak przez tyle lat po co działa z zamiłowania i z takiej potrzeby czym innym ważnym targom cieszy nas ratują się ruszać tego sformułowania z o współpracę osób i miałam sama odkrycie w ludziach w sobie taki potencjał wzrostu wspólnej zabawy wspólnego działania któregoś dnia rzeczywiście ktoś powiedział łamali się tu animatorką i dopiero wtedy poznałam w ogóle to słowo oznacza on poza zapoznać z tą definicją ją kursu odrzuciłam po to, tylko, żeby nie musieć, żeby ograniczać się w tej definicji, a mózg po prostu dalej działać swobodnie MMA w oparciu o uważne słuchanie obserwowanie po prostu tego co się dzieje na żywo z ludźmi rzeczywiście mam bardzo wiele takich doświadczeń, która są niezwykle budująca i zarówno inspirujące jako człowieka tą rzeką scenografka ram najpóźniej, przekładając to powiedzmy tego animatorami tony i razem to są działania z mieszkańcami właśnie te małe miejscowości Dynovia to są działania z Polonią w Rumunii i trwałe w Polskiej wiosce są działania z mieszkańcami i im osobami przybywającymi do obozów Puszczy Białowieskiej także są przeróżne grupy, która łączy to co też jest tematem, a w ogóle tego nie Kongresu czy w ogóle współpraca umiejętność słuchania siebie nawzajem obserwowania czerpania z siebie, więc realne i umiejętność dawania od kiedy myślimy o zdarzeniu teatralnym, ale także kulturalnym netto współpraca ta lista się pojawia w głowie, ale zwykle myślimy o tym, że jest to wizja pewnie 1 osoby tak elity i tą osobą może być reżyser teatralny n p. 3 dyrygent, jeżeli mówimy o wydarzeniach muzycznych, a pozostali trochę się dostosowują do tego co co jemu czyjej duszy gra, więc właśnie wówczas w 1 z uczestniczek mojego warsztatu próbowało zdefiniować co znaczy to współpraca i jak są 2 rodzaje współpracy tak sobie to okres służby może jest ich więcej, ale my doszły do takich 2 1 to jest moment, której rzeczywiście wszyscy są na rów no i próbują EMP takim otwartym dialogu burzy mózgów dość takiego wspólnego porozumienia, a drugi rodzaj współpracy to jest moment, w którym rzeczywiście jest osoba prowadząca, ale Nieee przywłaszczają osoby uprawnione są prawa do tego, żebym narzucać tylko, żeby go zapraszać do tego wspólnego tworzenia i Janoszka jako scenograf Ka odkryłam to różnica w pierwszych latach mojej pracy czułam się też taka troszeczkę zestresowana tym i że ja musiałem wszystkim dokładnie wszystko wytłumaczyć i w jaki sposób narzucić te role, a w pewnym momencie tego też nie nauczyły działania właśnie społeczne w Dynowie czy też Rumuni zaciąg z ludzi słuchać zaprasza dziś zrozumiałam, że oni też chcą współtworzyć to przeze mnie wypłat zaproponowany dzieło Boże gdzie, gdzie jak ważny moment narysować granice zaboru z 1 strony osoby, która jednak wiele kin, bo ma doświadczenie wykształcenie pewien dar od Boga, a tu jest kosztowi, a zdaniem czerwony jest słaby jak wymienne w Polsce co może ruszy z lekkimi akcentami zielonymi i teraz tak może wykopać go zdrowy wyznają inną twarz wysp to bardzo interesująco usiądźmy porozmawiajmy o tym w mojej praktyce je okraść znam umiejętności wyznaczania granic, które od początku zły wyznaczamy, ale to nie są sztywne granice z bronią w ręku tylko granice określone przez umiejętności, które posiadamy i przez narzędzia którymi dysponujemy, żeby wykonać daną pracę zaś odpowiedź z paniami krawcowe mi oczywiście dyskutuje czasem, a one zaś sugerują jakich dawkach inny krój, a takie rozwiązania uważnie tego słucham, ale tak wiem i one też wiedzą, bo to sobie określiły na początku, że to decydujące zdanie Mania, ale biorą pod uwagę ich zdanie szanuje zdanie i MNI Ka ta współpraca one czują, że mogą swobodnie podzielić się ze mną swoją wiedzą, ale wiedzą, że jestem odpowiedzialna za finał tego wydarzenia i Arek, że muszę po prostu to zdanie podjąć i powiedzieć to jest stop to jest granica więc, jakby to jest ta przestrzeń współpracy, czyli słuchania siebie i dzielenia się swoją wiedzą natomiast bardzo ważnym okresie, bo są granice działam w Polsce nie przekraczamy no tak tak to widzę tak to działa od lipca, kiedy jesteśmy w teatrze oglądamy spektakl i wszystko pięknie się składa to totalnie głównie myślimy właśnie grze aktorów o reżyserii, a jeżeli to jest jeszcze umieszczane w pięknym kontekście do dziś tam co do głowy na przodzie scenografia, ale pewnie z pomyślmy o tym, że dobrzy aktorzy i reżysera, a tymczasem scenografia kostiumy są niesłychanie ważne elementy nośne wystąpi na jakim etapie dochodzi do do rozmów właśnie o scenograficzny jest także najpier w tekst akcenty na końcu jak wszyscy są gotowi to mówimy dobrze to co może pani jakoś ubrać i może coś ze światełkami co zrobić i poustawiać jakiś zdolny, by dekoracje czyściec każdym z reżyserów jest prosta sytuacja wygląda inaczej natomiast w ja mam szczęście współpraca z osobami, które są bardzo otwarte w Chinach to powtórzę na tę współpracę czy na wspólne tworzenie świata, który będzie przedstawiony widzom i nigdy nie byłam w takiej sytuacji, jakby wykonania wizji reżysera 1 1 tylko reżyser korzystał z mojej wyobraźni i z tego, jaki mam podejście do ONZ do to też do dramatu jak też dzięki doświadczeniu wcześniak polskiemu Anna umiem trochę rozszyfrować co tam po prostu się mieści w kontekście w umiem trochę odczytać dumnym to jak to ciała ktoś porusza jak właśnie ugody i jakby mu pomóc członkostwo przeszkodzić, bo to scenografią MNI AM mam szczęście powstałby zaproszona na tzw . drugim etapie czy to pierwszy test spotkanie z dramaturgiem próba określenia w ogóle świata, w którym który będzie proponowane i później sami zapraszali do MEN jak już od tworzenia tego świata, który jest określony także ja dosyć wcześnie to zaproszą my to dla mnie fantastyczna bom mu dołączysz pośród współtwórcą literze oznacza, że musi pani, gdyby ktoś z tekstem dużo wcześniej pracować tak jak to bardzo lubię lubię uwielbiam czytać będą też tak jest zapraszana na rozmowy właśnie z dramatu William bardzo sobie cenię bycie nakaże z tych poziomów robot bony są interesy teatr Miniatura, więc chcę być w tym świecie i w ramach współpracy wcina się pani w klubach w czasie prób nie z aktorami nie mniej niż niejedna niejedno za cicho za głośno ręce życia, a netto już po ustaleniu tych kierunków, które sobie obierzemy jest to moment, że każdy zaczyna po prostu realizować swoje są prace też jako scenografka kładł bardzo lubię wykonywać pewne rzeczy, więc bardzo często też, że ma inne, jakby zamyka w tych pracowniach sama po utworze akurat mam taki kierunek i scenografii, która bardzo bardzo plastyczna wywodzą się też odczuł formę to dla mnie, a przedmioty i ich jakość na scenie jest bardzo istotna, więc często po prostu pracuje nad próbach pojawia się jakiś czas i nie pozwalam sobie na podważenie zdania aktora reżysera ewentualnie później po próbie konsultuje z reżyserem natomiast to on tworzy to świat z aktorem i o proste w nim uczestniczą, ale bez takiej ingerencji w niego w wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informację za 4 minuty o godzinie dziesiątej 20 dni od państwa moim zdaniem jest pani Ewa Woźniak scenograf KE tak dobrze się także aktorka Anna szaf pedagog teatralny animatorka kultury przez 1 2 lat wiceprezes stowarzyszenia de Novo informacje o dziesiątej 2 0 już za kilka minut po informacjach wracamy do programu off czarek no i ich z ze studia Radia TOK FM w Poznaniu państwa mają gościem jest pani Ewa Woźniak scenografka i animatorka kultury w przez 1 2 wiceprezeska stowarzyszenia de Novo w czasie także aktorka kostiumy scenografia to dla pani w tle powszechnie powszedni swojej pracy zawodowej przygodowej pani scenografie zarówno dla wydarzeń zgodził się dla dorosłych, bo dla wszystkich, ale także, ale także dla dzieci dedykowanych dzieciom zostawia się czy inaczej myśli się, przygotowując przedstawienie odsłon scenografię oczywiście na PiS przygotuje przedstawienie dla dzieci albo dla dla dorosłych ME jeśli chodzi o podejście do pracy tom mojej jest bardzo podobna to znaczy, że jest tak samo ważne poważne i im i w pełni jak zaangażowane w ogóle nie traktuje scenograf jedno odbiorcy młodego, jaką gminie profesjonalnego wydarzenia natury jeśli chodzi o inne szaty, która prezentuje no to po prostu trochę tym w inne MPM inne obszary do dysponowania używania w jaki sposób symboliki i czy ta Trust tak powiedziała po nóż kat w takie poszukiwania Jakubiak poszukuje to często właśnie matka próbuje raz rozbicie znaczenia n p. dziś kolorów czy czy obecność tych przedmiotów i czasem dorosły widz też tego nie odczytuje natomiast ja proponuję dziś spójne dla mnie świat on też jest jakiś sposób Spójnia Osiek dlatego odbiorcy widza Emu, a prezesi chodzi oto świat dziecka to on mu próbuję zawsze poznać tą grupę docelową, ponieważ dzieci w różnym wieku różnymi środkami się posługują się, jakby korzystam z tego jako narzędzie, które zostało mi po prostu dane natomiast tym, w którym poza tym te różnice nie ma, bo ja traktuję młodego człowieka jako osoba, która ma młody jeszcze myślenia, ale w ogóle nie traktujemy niżeli im dra i uważam, że muszę tak samo być uczciwa w mojej pracy tak wobec dorosłego widza w Japonii od osób symbolach jako o kodowaniu pewnych znaczeń poprzez kolory kształty czy ustawienie ich nie upominam się nie spektakl do Damaszku w Starym teatrze w Krakowie, gdzie ponoć, kto to był stan scenografia, bo jakoś z tą potworną liczbą czaszek tak ponoć liczba czaszek coś znaczyła problem polega na tekst na torze w czasie nie była mniej 1 0 1 2 3 7 2 1 sety były z elementami literacko ja z rzędem temu komu udało się policzyć wszystkie czaszki w czasie spektaklu być, a ta liczba co znaczy wie jak głęboko pani matka jest ich remont w kodowaniu różnych znaczeń symboli i czy jest pani rozczarowana, jeżeli okazuje się, że jakość informacji zwrotnej, że nikt nie wszystkie zostały odczytane albo albo odczytamy właściwie on ME to także, jaką posługuje tą symboliką, która jest ważnym, która wynikała nieprzypadkowo podam się czerwony szukam uzasadnienia dla czerwonego niebieski tylko z tematyki n p. posłużyć takim przykładem takiego spektaklu, kto przy czym pracowałam mistrz Małgorzatę w teatrze Gombrowicza w Gdyni n p . o tym, właśnie kolor niebieski okazał się dla mnie niezwykle istotnym, bo RM odwołam się też do malarstwa Wróblewskiego, który używa niebieskiego koloru śmierci i kolor niebieski jest jednocześnie kolorem, który łączy to co cielesne fizyczne w tym co duchowe i ulotne w związku, z czym rzeczywiście bardzo mi odpowiadał tam kolor jego przeróżne odcienie do tamtej, a do tego obszaru szajki Wolanda Jagi do samego kubka Piłata nie posłużyła się tym odcieniem, tworząc taki po prostu posąg n p. Piłata, które ma klasyczny kostium, ale jest cały niebieski i jest były są osobom i w to było dla widza niektórzy widzowie czytaj taką posąg niektórzy jako o interesująco przed interesujące przedstawienie Piłata niektóre zapytali, dlaczego użyła niebieskiego koloru i mogą wtedy odpowiedzieć, bo nam tę wiedzę, bo wiedziałam, gdzie było moje moje inspiracje i dlaczego świadomie użyłam tego znaczenia, więc czasem się zdarza także widzowie w ogóle tego nie odczytują, ale działa na nich obraz plastyczne, a czasem się zdarza także, kto jest zainteresowany pojawieniem jakiegoś przedmiotu bądź koloru i po prostu mi zadać pytanie jeśli sam potrafi rozszyfrować i to dla niego jasne po mówi o Super albo Łodzi pomyślałam o tym, ciekawa inspiracja, a więc od re MO ja używam, jakby dla siebie dla pogłębiania zaufania gość zbudowania scenografii tej symboliki, a widz odczyta, ale za to pytanie od druga pani widza, który mówi, a niebieski piękność to skojarzyło coś tam nie wiem z IDM Klein w łapaniu mówi też Wroniec, w jakich Klajda Kułaga no chyba kurczę no nie no nie wróżę, że wybory i dla na pewno nie po nich, a także to oświetlenie gratulacje non, gdyby to ciekawa jestem też w wrażliwości ludzi ich inspiracja oczywiście ja nie pomógł nam coś sztuki świata nie całego świata w związku, z czym co pewnie inni artyści wybitni twórcy, którzy taszczą symboliką się posługują swój własny sposób dla mnie to ciekawe, że ktoś n p. przypomni jak i Koziara zrabował posłuży się z tą wrażliwością, a więc na pewno nie mogę jestem ciekawa dla nauczyciela od trasy mnie to jak to widz odbierze ramkę natomiast, jeżeli jesteśmy zupełnie sprzecznymi ze sobą no to wtedy jest dla mnie pytaniem o tę powinność być może zastanowić być może to uprościć albo innym albo po prostu nie jest to widz, który odczytał ten symbol, a inne odczytał nie innym nie miał takiego spotkania być może to byłoby ciekawe, żebym mógł n p . po takim plastyczną weryfikować także broszkę porwały widza Lodzi oraz Rune hol o odczytywaniu tych symboli tak to nauczka to taka weryfikacja po spektaklu wczoraj państwo te czerwone kółko co oznaczało bardzo dobrze pani tak o nie pomogą w naprawdę fajną zabawą i takie wozy odczyty rozsypywanie spektakl również Petasz pod kątem cech tych puzzli PL plastycznych, a to jest też Emilia z oczka dzielą się tymi aspiracjami z aktorami nóżkach wiem, że wielu aktorom toż to pomaga, bo oni też WTO odczytują tak, by te symbole wciąż są bardziej zbudowanie dobrze, choć w kierunku teraz tego brzydkiego słowa, czyli animacji kultury nie animatorka kultury się karze tak właśnie te, które tworzyły człowiekiem renesansu, który dla dobra swojej wspólnoty jakiś lokalny albo większej właśnie prowadzi różnego rodzaju akcji działania często na pograniczu różnych gatunków czy często takie multi dyscyplinarne to ich temat pani warsztatu wczorajszego to była scenografia małego wydarzenia kulturalnego twierdzi, że chodzi o to, żeby dać narzędzie animatorom kultury, żeby w tych swoich różnych wioskach miastach miasteczkach w różnych miejscowościach to ponad 3 % co źle wyglądało tak żel lepiej bardziej profesjonalnie użyjmy tego słowa z ich punktu widzenia Sanok grafficiarzy wizualnego, ale czy da się zrobić lepszą albo dobrą scenografię małego wydarzenia dużego wydarzenia jest się totalnym beztalencie, jeżeli chodzi o nie wizualną część tak, bo rozumiem, że w żywność organizacje pewnych rzeczy można się nauczyć tak są osoby, które 1 0 talent mają, ale są takie n p . jak tylko prostych w pani zadała z niewielu zadanie p t. scenografia jego studia to wreszcie najgorszą możliwą pani się za głowę złapała co robić osoby, które chcą się trochę zdawać sobie w ramach animacji kultury jednakowoż mają coraz mniej talentu mu, więc to osoby, a jeżeli mają też świadomość, a są naprawdę to poprawić jakość swoich wydarzeń zawsze mogą poprosić o pomoc osoby, które w tym przyznają i to w UE właśnie też ta współpraca dostał umiejętność przyznania się do tego jest świetnym organizatorem, ale z tą nogą w tę przestrzeń klasycznej więc, dlaczego nie zaprosi osoby akurat teraz to się specjalizuje ME albo znaleźć taką osobę w w swoim gronie otaczający go ludzi w danym mieście na pewno takie osoby tam są w euro po prostu jestem przekonana pracując w różnych miejscach, że trasę po to, są skrytej nie ujawniają tego talentu, ale zapraszamy do rozmów do współpracy w końcu ujawnią innych do rzeczywiście jest także, że ktoś nie ma tego gustu albo nie ma tej u takiej smykałki plastycznej to on może dzięki takim prosto warsztatom Pm właśnie sobie zdać z tego sprawę, że to nie jest jego działka i dzięki temu swobodnie prosić o pomoc siłować się na to, żeby być wszystkim doskonałym na niektóre osoby rzeczywiście potrzebują takiego impulsu, bo są, jakby zamku klacz sterowane takim tle w myśleniu danej społeczności miejsca potrzebują takich bodźców przypomnienia sobie, że są pytania, na które szansę, by odpowiedzieć przypomnienia sobie, że można poszukać inspiracji wokół tematu wokół danej społeczności, że nie trzeba prostą kalką powtarzać przede wszystkim, żeby odnaleźć w sobie samemu zaciekawienie zadany temat, że w ogóle chcieć się to w daną sprawę zaangażować i często w tym traszka uczestniczą też takich programach w opolskim Instytucie teatralnym, która po były aż tak programem całorocznymi podnoszącym kwalifikacje osób właśnie w małych miasteczek, gdzie widzieliśmy spektakle mięczaki takie wydarzenia na początku roku, a później już tak od 1 0 miesiącach różnej pracy z różnymi artystami i tyleż włożyć wiele z tych osób rzeczywiście podniosło to kwalifikacje, bo miał do tego predyspozycje, ale część z tych osób niestety nie pomp po prostu nie miał smykałki, więc takie osoby zapraszam do czegoś nie dało się po prostu o współpracy i tej radości wynikającej z tego dzielenia się żar -li podnoszenia kwalifikacji czy także Poznaj samego siebie, żeby wiedzieć, gdzie są dla siebie, ale oczywiście to bardzo ważne to jest coś co mogę doskonalić nauczyć się poradzić to jest coś co je zostawić rzeczy poszukać osoby, która tak boję, że nasz kadr jest w mieście zapał to mimo braku talentu walka i tak to poznawać rozwijać dla udoskonalenia się byli jakby wzbogacanie siebie, a to jest warto mieć też świadomość, że akurat w tym nie jestem dobre i mogę kogoś po prostu zaprosić w tym jest pani dobra RM FM o wieku teraz seks na etapie ich szukania tego czy coś co mogę jeszcze w sobie doskonalić więc, więc to jest mój mój kierunek Alaska myśląc o teatrze im powiem, że ARM napięcie w szatni trzecią toby mi było być reżyserem i rzeczywiście to nie jest moja działka leżałem w Żyrzynie przejmować ich o polskim reżyserem jest to zupełnie nie przeszkadza to mi tak długą prostą jak długie, jakby to auto to moc działania nóżkach odkryłam to w plastyce liczą się to świetny podziwiam moich kolegów reżyserów, którzy majątek wnikliwość miękkość i takiego takie prace z aktorem i zarejestrować migawkę do tego, żeby w ogóle, zanim ten ważny wkład w świat psychologii, że bardzo mnie po co zainteresowało człowiek i próbujemy in dla własnej, jakby dla waszej budowania własnej dojrzałości widz mógł rozgrywać na pewne cechy człowieku natomiast w niecce na pewno moja broszka ME lan myślę, że byłabym kiepskim kierowcą tira, dlatego że bardzo lubię chodzić i ERM i świetnie jest po prostu pieszo nie nie wytrzymałem to czas, siedząc w 1 miejscu, a może przebierać nóżkami to i tak można natomiast uwielbiam podróżować, więc 1 z PL dla Europy nas wiele zawodów nie mogą wykonywać dlatego tak robię to wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje już za 3 minuty o godzinie dziesiątej 40 pani Ewa Woźniak z obrazka animatorka kultury nie jest państwa i moim gościem po informacjach wracamy do programu off czarek z państwo byłem gościem w studio Radia TOK FM w Poznaniu z pani Ewa Woźniak scenografka animatorka kultury przez wiele lat wiceprezeska stowarzyszenia de Novo czeka ziemie te pani działania dobrze powiedzmy znowu brzydko animacyjne umowę w miejscach nie teatralnych właśnie w małych miejscowościach czy małych społecznościach czy też przypomnę tegoroczni laureaci nagrody Radia TOK FM obrońcy Puszczy Białowieskiej, a w pani czasem 1 z nich jest 1 z nich tegoroczna nagroda dla pani, ale właśnie też panie z wykorzystuje swoje doświadczenia czy swoje umiejętności w obozie tak, tak więc weszłoby scenografię w Puszczy coś w Chinach w owym pachną jeszcze jedno drzewo EMG wpuszcza akurat wykorzystuje po części też umiejętności plastyczne, które zawsze powiem natomiast RMB tam przede wszystkim takie umiejętności rośnie społeczne i to jakim tego ty to sobie n p. nauczyło właśnie to dwunastoletnia bycie denary czy pięcioletnie wyjazdy to my Rumuni dopowiada Mikulicz takie działania po co z mieszkańcami nauczka na blokowiskach to są wszystko w inne cechy narzędzie, które udało się wypracować, ale nie, dlatego że ME przeczytam w definicji animatora kultury co trzeba sobie mieć, dlatego że mnie po prostu bardzo ciekawy człowiek temat, który podejmuje i Unia akurat to wyszło to naturalnie narzędzia uczyłam się budować razem z tymi po prostu ludźmi tymi tematami przy, których kursy pracowałam AM, a ciekawość prowokowała kolejne pytania i mój zawód podpowiadamy jak mogę tylko to przełożyć na język plastyki w alei w SP jest przygotowana premiera teatralna to spotyka się pani z reżyserem aktorami jakimś budynku ma pani zaplecze, więc czegoś ani zlecić wykonanie dekoracji albo sama przy nich pracować co wiem, że preferuje pani o takie ale gdyby to wszystko dzieje się w oderwaniu od publiczności tak publiczność to, choć przychodzi na gotowej ocenia podoba się nie podoba rozumiem rozumiem, a tutaj jest oblegane inne podejście już na dzień dobry, gdy publiczność, jaką jest częścią spektaklu czy tak i to jest rzeczywiście zupełnie inne doświadczenia tutaj u mnie zależy czy pracuje z dziećmi się pracuje z młodzieżą dorosłymi osobami to nie każde z tych 3 grup wymaga wiele innych aren innych małżeńst w tak powiem dziś natomiast te wszystkie działania uczą tego żartu w rejestrze rzeczywiście obecne żyje akurat jestem sama gra pan tego wydarzenia czy taką też głową, ale mam tego świadomość, że matka bez wolontariuszy czy bez osób po angażujących się zupełnie coś nie powiedzie, a więc, jakby czas w rynku nie Toshiby buduje takie niezwykłe współpracę zaufaniu taki wdzięczności uczeniu się cały czas uczeniu tych osób jak mają dane rzeczy n p. wykonywać to praca nie jest tylko zleceniem złożeniem projektu teatr to w ogóle nie działa wstecz Sobczak trzeba cały czas być obecnym pewne rzeczy przez przekazywać tłumaczyć się nikt słuchać, bo to też jest ich dzieło, więc tym SA działa na zupełnie innych zasadach rzeczniczka takich sztab Jan Mikulicz w wiosce w Rumunii, gdzie są osoby zupełnie wcześniej niemający doświadczenia n p . z teatrem czy takim działaniem plastycznymi jest po prostu wyjścia od potrzeb tych ludzi, że tutaj trzeba trochę na bok odłożyć swoje ambicje dopracowany pod dostatkiem nitka kostiumu scenografii, które trzeba być od potrzeb tego człowieka jego umiejętność zrozumienia, a i jego wrażliwość na plastykę i tak kursu trochę, by być poza elastyczne miękkie i otwartym, że to są nie nie chodzi o to, żeby nie robić tego czegoś tak dokładnie 3 proc to Nisko tylko o tym, zrozumie, że to jest reżyserska trochę na innym i gdzie będzie położony, że to nie jest profesjonalny fotograf rzadko tu jest sens w budowaniu skontaktuj z tym człowiekiem odkrycia w nim, żeby on czy dania mu jakich narzędzi, żeby on odkrył w sobie potencjał i EMG najdrożej jest korzystanie z tak człowiek coś g PS czy nawet z fotografią, bo tutaj właśnie ja tych działaniach społecznych prawa trudno mi jest w ogóle mówić o sobie scenografia odpowiedziałam tak wielu różnych poziomach w żadnym scenografia za kimś MO efektem pracy z człowiekiem nie jest głównym celem i tak po prostu widzę, że tempo przez człowieka, że daje mu się tą przestrzeń do stworzenia to jest inny czas pracy dla związku z tym ta wydarzy to ćwierćfinały czasem są dużo mniejsze, że nie mamy o czym się 2 0 wolontariuszy dawkami, by w Dynowie, gdzie każdy pracował od rana do nocy i dzięki temu powstawały wielkie plenerowe spektakle o takich mniejszych społecznościach to ME to osoby cieszy, że coś niewielkiego wykonają część oczywiście to później gdzieś tam pod pod prasowym wuju rzekł to mieć charakter ale kto jest skupienie na odkrywaniu potencjałów, a w Puszczy wpuszczeniem Munk po prostu jestem Ewą Woźniak, która pomaga jak może jest obecna jak możemy co może w ten sposób, że uwielbiam gotować czasami gotuje uwielbiam rangi oczywiście wegetariańskie posiłki halal jest oczywiste, dlatego że akurat jest to 1 z zasad obozu, ale też wynikającą z Rio tak wynikająca z naszej takiej postawy życiowej lub ustnie jak jesteśmy za życia w tym znaczeniu, że nie proszę nie zabijamy no i nie jemy mięsa bardzo wiele osób, żeby jeszcze w tym z deklarowanymi na kogoś mianować skórzany pasek, a czasami mam jeszcze w stronę rzeczy w, a ponieważ kiedyś kupiłam nie wyrzucam postu przedmiotów takich oczywiście rozumiem też uważają, że są w MLP każdą swoją ścieżkę swoje preferencje my uwielbiamy MMA czy ja uwielbiam stół warzywa można zrobić tak fantastyczne dania z warzyw Czarka z czosnkiem inne przeróżne marchewki pieczone na Oliwie lody rezerwowi kinowego Wrzeszcz Gdynia Novum ich są różne dania i osoby, które przyjeżdżają i które mają dyplomy mięsną również, odkrywając dzięki temu nową dietę oraz Steina bez ostracyzm panuje ostracyzm jeśli wysyła do konta albo inny z obozu kupuje też nie jest wegetarianinem nie po prostu zaproszony do naszej kuchni i ta osoba chętnie poznają nowe nowe posiłki lub też ciekawy zbieg ulica jednokierunkowa, a żeby nie chcecie poznawać też kuchni tych osób, które za mięso, dlatego że nie chce mieć w sumie stanie w mieście zwierząt pasz taki wybór i o nie być w tą stronę właśnie szanowania impet tych naszych decyzji i trudno jest także pełnić cofnąć, bo to jednak wiąże się z zabiciem tego zwierzęcia u Beger 1 osobie mięso jedzące jest tu łatwiej dokonać wyboru przejścia rzekłem w tym czasie kilka miast na kuchnię wegetariańską czy Gdańską dlatego, że to też są produkty, które spożywa, a też odkrywam nowe smaki nowe jakości i po prostu z tego wynika z minuty na prezesie jak moja obecność tam wygląda miała ona jest osobą, która w bardzo chętnie ja właśnie w współgra z innymi ludźmi współtworzy, więc w jestem obecna przy, jeżeli ta może stąd przed groźnym blokada jako osoba Naczk, która z pomocnikiem, ale dzięki czemu Anny umiem też dzięki tej pracy właśnie społecznika bardzo szybko wyłapać, kto czego, gdzie potrzebuje umiem dostrzec potrzeby w ludziach kina wiem, kto potrzebuje wody, kto potrzebuje być ukryty szalikiem z chłodną, kto potrzebuje się wymienić, kto potrzebuje tylko jedno ucho między każdym siny kolor na ustach oznaczał potrzeby trzeba serwuje tak natomiast rzeczywiście też dorastamy są tworzone taki bardzo ciekawe programy różnych zajęć edukacyjnych dla dzieci młodzieży czy mieszkańców w ogóle Białowieża, ale też okolicznych miejsc bądź też osób z Polski, które chcą przyjeżdżać i mam takie były w swój warsztat właśnie wpływy z florystyki nazywam go duch lasu duchy drze w i oraz dziećmi lub złej gry z rodzicami, gdy tworzył takie formy plecionkarstwa korzyść białoruskie, wykorzystując właśnie Koreę różne ciekawe szyszki, które znajdziemy coś z tego obecne z jakiegoś dziwnego ptaka ducha lasu i formy abstrakcyjne, które są później przy tych drzewach także też buduje się jakaś relacja z drzewem dzięki czemu dzieci chętnie nóżka wracają do tego lasu, chcąc zobaczyć, że taka forma dzięki zmienności przyrody sama się zmienia, bo jest też element przyrody zmuszają też odpada też obraz mchem, więc ta forma też ma swoje własne wewnętrzne tam rzeczami, a jednocześnie jest taki pomost, żeby do tego lasu wrócić zobaczy, że to drzewo to się dzięki temu zmieniania, że czasem potrzeba tego impulsu z naszego własnego aktu tworzenia, żeby zobaczyć trochę się, że cały świat jest takim twórczym zmieniającym się, by tam pani Agata pytana ile scenograf musi współpracować z kości monologiem jak w Ratyzbonie łączy ich łączne rozdzielić miał też takie doświadczenia i tak to jest taka współpraca ma już na tym początku lat poziom jak pies Startup BM banku tworzymy wspólny świat jej MTU moje doświadczenia akurat jest tak mówią były szczęśliwe, że już bardzo dużo rozmawiamy jak poznajemy wspólne zasady wspólne kierunki ARM inspirujemy się nawzajem i później spotykamy się takim czasie, kiedy projekt powstał sprawdzamy czy to się ze sobą grać łączy i czy chcemy, żeby się gryzło czy chcą, żeby się łączyło ponadto pytano ile scenografię Stwórcą maile od twórcą wizji reżysera to zależy od współpracy i od układu między reżyserem scenografem czasem się zdarza, że je potrzebny scenograf reżyser robi po to, żeby jego wizję zrealizował tak jak mówię mam takie oświadczenie, że jest w Polsce twórcą, w które w, którym kieruje się uwagami i narzuty trochę narzuconym jak światem przez prezesa przelot przez reżysera, ale można walczyć o swoją wizję scenografii reżyserem na tyle się dało to, dlatego że reżyser, jeżeli jest to ciekawą świata i tego spektaklu, który tworzy osobą, a i obie te osoby są właśnie twórcami to proces ciągły dialog i AM trzeba czasem także reżyser dostrzega potencjałów i sile obrazu i Szatan i mu to powiedzieć, że to jest tak silny obrazki bez znaczenia, że on musi zostać i czasem zdarza, że reżyser rozumie i trzeba pogodzić czasem nie, ale warto walczyć LG, jeżeli czuje się sens tego działa, a czy bez odpowiedniego wykształcenia można stworzyć wizję projekt ciekawej interesujące inspirujące scenografii czy wykształcenie jest nieodzownym elementem tak, ale niekoniecznie wykształcenie akademickie wykształcenie, które polega na tym życie się kształcić się cały czas rozwija się poznaje nowe rzeczy ku uciesze nowych technik, które pozwalają mu na to, że to wyrazić spotyka się z osobami, które go inspirują z tym może koncentrować się nim dzielić swoje umiejętności, więc jest to możliwe, ale potrzebne z wykształcenia po prostu kształcenie się język ciała proces ciągły czy niekoniecznie kierunkowe wykształcenie takie czy inne tak soczyście toczyć pomaga, bo tam się poznaje ludzi także poznają pewne zasady natomiast można po to, również poznać będąc w pośle, że nie wierzy w Puszczy Grzegorz w Europie, ale może okazać korzysta z pracy wieloletni tak jak każda rzecz każde zjawisko, które w tym chcemy być profesjonalistami wymaga zaangażowania czasu odpowiedzialności, więc tutaj również, a akurat Akademia byłem czasem zabija te potencjały czasem rozszerza, więc po prostu kształcił się w każdej dziedzinie, którą cenimy, żeby móc w niej być dobrymi bardzo dziękuję pani Ewa Woźniak scenografka animatorka kultury, ale także pedagog teatralny aktorka przez wiele lat i wiceprezes stowarzyszenia będą oba państwa mają goście dziękuję bardzo dziękuję bardzo informację już za kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA