REKLAMA

Czy strajk kolejarzy paraliżuje Francję?

Połączenie
Data emisji:
2018-04-16 14:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
10:13 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
włączenie ich recykling Olsztyn Igor czternasta 7 Jakub Janiszewski wszyscy mikrofony z nami jest Piotr Moszyński dziennikarz gazety wyborczej dzień dobry do gry z, a wręcz mówić o strajku kolejarzy strajku francuskich kolejarzy, który zaczął się z początkiem kwietnia ne bis w bodajże 6 kwietnia przeszedł do tzw. drugiej fazy tej tzw. strajku perlisty ego, czyli parę dni kolej jeszcze parę dni nie jeździ bardzo duża inny duży odsetek z społeczeństwu francuskiego jest Rozwiń » przeciwna temu strajkowi tej formy protestu czy w ogóle to elita temu protestowi strach tych kolejarzy i 60 % Francuzów potępia nie potępiał przynajmniej na samym początku tej drugiej fazy strajku sam pomysł francuscy kolejarze co jakiś czas rzeczywiście ten strajk ponawiają, ale wydaje się, że też ich grono okazuje się coraz szczuplejsza początkowo w strajku brało udział 4 8 % zatrudnionych teraz zdaje się już tylko 3 8 maja pytanie co dalej czy to można palić rzeczywiście ten strajk dalej jest tak potężnym problemem jak był na samym początku dalej jest pytanie czy on w Belgradzie z siodła Emmanuela Macrona i jego rządy, by takie hasła się pojawiały czy też słabnie i w zasadzie ulega jakiemuś rozproszeniu jak to jest to troszkę bardziej skomplikowana nadal może od Muchy temat luzowania informacji na temat tych reguł, bo one same sobie tą bardzo usystematyzowane mianowicie, iż był apel do 3 dni prawdy 2 dni strajku chętnie gra w 2 dni strajku i tak 3 miesiące, czyli od 3 kwietnia do 20 08. 2 i w związku z tym każdy dla dzieci, które po podróżować w chudym twarogiem i nagród i w perspektywie zbliżającego się lata muszą złożyć dosłownie specjalnymi kalendarzyk Kamil Ferenc, gdzie na czerwono o wyznaczonej daty strajku, w którym w czasie tych 3 miesięcy i powiem bardzo uciążliwy raj dla użytkowników, tym bardziej że praktyki każdy kraj w naszych, żeby dzień deklarowanej daty wieczorem, a kończy się dopiero przed południem w dniu następującym po drugim deklarowanym do play Google trzeba mieć rzeczywiście oczy dookoła głowy, żeby wszystko kontrolować wiedzieć, kiedy rezerwować bilety i kiedy tylko efekt był ogłoszony w lutym wykrytym kielichy do komputerów wina BOR które, żeby właśnie tymi kalendarze Kamilem wydrukować sobie mniej to, aby dać zielone, których strajku nie będzie tak, żeby jak łatwo było przewidzieć w tej chwili już był taki jakikolwiek mniej w pociągu na daty nie strajkowe jest rzeczą bardzo trudną do wywołało zupełny korekt w rezerwat stoi duża, ale zaraz, ale czy daty strajkowe oznaczają, że w ogóle niż w kolejce jeździ Niewiem co trzeci nie boję to jest jak Neil obiekt Kolejarza były rzeczą czyli, jeżeli będzie dużo strajkujących no to mało pociągów i jak mało tego tylko więcej pociągów w jej do tej melodii, które mu udziału w kraj ku stopniowo maleje, a w każdym tym dwudniowym strajkiem i tyle strajkujących mianowicie brak było się od blisko 4 % jeśli dobrze pamiętam strajkujących generalnie, a tej już ponad 20 proc projekt ta tendencja spadkowa bardzo ważne występuje również w kategoriach ratowniczych niezbędnych do jazdy pociągów, czyli przede wszystkim od nich dzieje, a po drugie, konduktorzy pod ciągłym stresie tak nazywają ogrodniczy, ale pełną potomkiem, który kontrolują ruch pociągów bezpośrednio z punktów kontrolnych natura i w tych 3 kategoriach będą najważniejsze dla ruchu pociągów też występuje tendencja spadkowa równocześnie kolejarze mówili o ulgę budowlaną pokryta była, w którą potwierdził we wczorajszym wieczornym wywiadzie telewizyjnym ponad dwugodzinnym makro on wyraźnie stawia sprawę, że reforma musi być przeprowadzona i będzie przeprowadzona mogą być trwają negocjacje nie mogą być już po jakichś szczegółach, ale na pewno reforma domki, dlaczego Brągiel, by prezydent konta w partii, bo muszą oni też muszą po prostu w przyszłym roku chodzi o butelek typu Europejską w tej sprawie konieczność to już tylko obowiązek otwarcia kolei francuskich na konkurencję wewnętrzną i każdy inny Europejski inwestor każda inna Europejska z Kompania kolejowa będzie mogła od przyszłego roku wejść na pewien pan pije jej konkurować będą chcieli w dotychczasowym monopolistą na tym rynku monopolistą państwowym, a ich i element nowej przyszły rok takim zadłużeniem, jakie ma obecnie jakość elity kilkudziesięciu miliardach euro i letnich i ten rok takim obciążeniem w 2 wynik od dróg w specjalnych przywilejów emerytalnych i odnawialnych jak jeszcze w latach trzydziestych zeszłego wieku zapewnili sobie kolejarze Gotlandii no bo po prostu tej konkurencji nie wytrzymali Abdul koniec nie będzie tanie, by rywalizować z innymi kompaniami koleiny, które ani takiego zadłużenia ani takich obciążeń socjalnych nie mają to jest po prostu koniec po to, trzeba zrobić i władze francuskie zdają sobie sprawę z tego, że muszą go zabić innego wyjścia nie ma chodzi tylko o to, żeby to zrobić jak najłagodniej n p . proponują, że nie będzie usunie natychmiast po specjalnych tzw. specjalnych w Kolejarzu pan Wójcik ujęte wszelkie przywileje zapewniała natomiast niektórzy będą nowo przyjętymi do prac na kolei francuskiej już tego statusu nie będą chcieli będą zatrudniani po prostu wg ogólnie obowiązującego kodeksu pracy tylko na balkonie nagle ornaty i tu wszystko na pomiar no kolejarze nawet tego nie akceptują, dlatego że obawiają się i być może słusznie łatwym krokiem dotyczącym nowo przyjmowanych pójdą dalsze kroki, które będą dotyczyć po prostu ich to jeszcze na moment, żeby na koniec, żeby uściślić ile właściwie, jaki odsetek kolejarzy brał udział w tych strajkach ostatnich w tej ostatniej odsłonie, dlatego że tutaj są mniej też rozbieżne dane i jedni twierdzą, że to było prawie 40 % przy 50 % tych, którzy zadeklarowali na początku miesiąca był udział w proteście to teraz zmalało do 40, ale właściwie te przywołały się liczba jeszcze niższą, że to jest niewiele ponad 2 × tak oto, żeby to zależy jak relikwia ja ubieram się na danych oficjalnych cheerleaderek i kolej która liczby regionów tych w stosunku do tych, którzy każdego tygodnia treningowego, by lepiej, by rynek po umieszczenie na grafiku mieli ratować, bo jak wiadomo kolejarze ratują chorych nie nietypowych nie tak jak my wszyscy inni, a na etatach w biurach n p . oni po prostu należą do tego, gdzie się i przydzielimy kontra byli, kiedy i kolej bierze pod uwagę grafik, by byli pracownikami, którzy danego dnia byli rzeczywiście ratować nie liczyła tych, którzy tego udanego dnia wielki dzień odpoczynku w 2 zlotego te dane procentowe się różnią różnią od odsetki doliczone do ruchu do różnych wartości niektórzy podają dane wg ogólnej liczby kolejarze i wielu z nich brakowało, a niektórzy tak jak kolej, by oficjalnie tylko w stosunku do tych, którzy danego dnia mieli ratować, ale kardiologię no to odsetki rzędu 30 4 0 zlotym, by na początku, bo w tej chwili to jest prawie 2 3 ligi Robert absolutnie najważniejsze w tych danych jest to, że mobilizacja słabnie w tych kategoriach, które chcą, by niezbędne do jazdy pociągów, bo oczywiście też może brakować był to prawdziwe biura w końcu listy pół i t d . ale po ich dużo mniej ważne dla ruchu początek dziękuję bardzo Piotr Moszyński dziennikarz gazety wyborczej był z nami 14 1 7 zachęt Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 51% taniej!

KUP TERAZ 51% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA